Kaarten van het conflictgebiedquote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Westelijke Jordaanoever:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gazastrook:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Officile VN-kaarten van het gebied zijn hier te vinden.
Nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever (2012)
Bevolkingsdichtheid:
Onderzoek naar de publieke opinie
In Isral
http://en.idi.org.il/tool(...)-the-guttman-center/
In de Palestijnse gebieden
http://www.pcpo.ps/
http://www.pcpsr.org
(Laatstgenoemde doet ook samen met het Israelische Joint Israeli Palestinian Poll)
[ Bericht 7% gewijzigd door Karrs op 26-01-2015 11:38:14 ]Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
De tt ' Palestina en Israel' is niet alleen onjuist maar ook verwarrend en naief.
Palestina en Israel is onderdeel van een (enorm) groot conflict
Tevens heeft het (de naiviteit) dan wel iets schattigs!![]()
die discussie is ook al 1 miljoen keer gevoerd
de tt is gewoon duidelijk en dekt de lading prima
game onOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Het is (verre) van commentaar en wil geen discussie over voeren.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:07 schreef sp3c het volgende:
die discussie is ook al 1 miljoen keer gevoerd
de tt is gewoon duidelijk en dekt de lading prima
game on
Zie het als het bespreken van een klein cel van het menselijk lichaam
We kunnen immers niet het hele lichaam bespreken dus richten we op een cel.
Maar feitelijk kan een cel niet los worden gezien van het lichaam.
Israel en Palestina is zo'n 'cel' van het 'lichaam' oftwel onderdeel van een conflict die niet los gezien kan worden.
Omdat het lichaam (conflict) zo complex is kunnen we niet alles bespreken.
Daarom richten we (wij allemaal) op een deel.
Zie niet in waarom het niet vermeld mag worden.Ik zal mijn pionen klaarleggen!quote:game on![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:26 schreef Szikha het volgende:
[..]
Het is (verre) van commentaar en wil geen discussie over voeren.
Zie het als het bespreken van een klein cel van het menselijk lichaam
We kunnen immers niet het hele lichaam bespreken dus richten we op een cel.
Maar feitelijk kan een cel niet los worden gezien van het lichaam.
Israel en Palestina is zo'n 'cel' van het 'lichaam' oftwel onderdeel van een conflict die niet los gezien kan worden.
Omdat het lichaam (conflict) zo complex is kunnen we niet alles bespreken.
Daarom richten we (wij allemaal) op een deel.
Zie niet in waarom het niet vermeld mag worden.
[..]
Ik zal mijn pionen klaarleggen!![]()
![]()
Ik heb de vraag uitstekend beantwoord. Alleen niet op een manier die jij kan misbruiken om me voor jodenhater uit te schelden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik merk dat je moeite hebt met het beantwoorden van de vraag. Vind ik maar raar, want zo moeilijk kan het toch niet zijn? Geef nou eens antwoord: hoe kun je nou begrip hebben voor aanslagen op onschuldige mensen?Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:05 schreef Szikha het volgende:
De tt ' Palestina en Israel' is niet alleen onjuist maar ook verwarrend en naief.
Palestina en Israel is onderdeel van een (enorm) groot conflict
Tevens heeft het (de naiviteit) dan wel iets schattigs!quote:quote:12. Enigmas have no solution. Drawing upon the overall umbrella of events surrounding the crime and the multitude of players and events, paint the entire affair as too complex to solve. This causes those otherwise following the matter to begin to loose interest more quickly without having to address the actual issues.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb de vraag uitstekend beantwoord. Alleen niet op een manier die jij kan misbruiken om me voor jodenhater uit te schelden.![]()
Ziehier de 'tactiek' van hen die eenzijdig tegen het conflict aankijken. En van geen kwaad willen weten als het om kritiek gaat. Papierversnipperaar weigert koppig om een (in mijn opinie heel eenvoudige) vraag te beantwoorden. Tien tegen n omdat hij dan voor het blok wordt gesteld wat zijn eigen standpunt betreft en dat is natuurlijk onbespreekbaar. Hamas prijst een terreurdaad op onschuldige mensen, maar een veroordeling daarvan door de Isral-haters? Ho maar. Nee, *vingerwapper* kijk maar naar wat hunnie doen.![]()
Dat doen er meer in dit topic, vooral degenen die een aversie tegen Isral hebben en daarom pertinent weigeren naar misstanden bij de andere kant te kijken. Fascinerend verschijnsel.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Dat geldt uiteraard voor allebei de zijden van de medaille.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:03 schreef Karrs het volgende:
[..]![]()
Ziehier de 'tactiek' van hen die eenzijdig tegen het conflict aankijken. En van geen kwaad willen weten als het om kritiek gaat. Papierversnipperaar weigert koppig om een (in mijn opinie heel eenvoudige) vraag te beantwoorden. Tien tegen n omdat hij dan voor het blok wordt gesteld wat zijn eigen standpunt betreft en dat is natuurlijk onbespreekbaar. Hamas prijst een terreurdaad op onschuldige mensen, maar een veroordeling daarvan door de Isral-haters? Ho maar. Nee, *vingerwapper* kijk maar naar wat hunnie doen.![]()
Dat doen er meer in dit topic, vooral degenen die een aversie tegen Isral hebben en daarom pertinent weigeren naar misstanden bij de andere kant te kijken. Fascinerend verschijnsel.![]()
Bullshit. Isral roept met hun gedrag een gewelddadige tegenreactie op. Ik ben tegen geweld, maar ik kijk graag naar de oorzaak en begin daar te klagen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:03 schreef Karrs het volgende:
[..]![]()
Dat doen er meer in dit topic, vooral degenen die een aversie tegen Isral hebben en daarom pertinent weigeren naar misstanden bij de andere kant te kijken. Fascinerend verschijnsel.Free Assange! Hack the Planet
Vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat geldt uiteraard voor allebei de zijden van de medaille.
Daarom is het zo belangrijk om te blijven kijken naar verhalen van beide zijden. En ook gewoon durven zeggen: "dat is gewoon kut". Ik heb er zelf geen enkele moeite het kolonistenbeleid zwaar kut te vinden, maar Papierversnipperaar kan het niet over z'n hart verkrijgen om het prijzen van terreurdaden te veroordelen.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Papierversnipperaar is dan ook 24/7 onder invloed, hoef je niet al te serieus te nemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend.
Daarom is het zo belangrijk om te blijven kijken naar verhalen van beide zijden. En ook gewoon durven zeggen: "dat is gewoon kut". Ik heb er zelf geen enkele moeite het kolonistenbeleid zwaar kut te vinden, maar Papierversnipperaar kan het niet over z'n hart verkrijgen dat hij het prijzen van terreurdaden zou moeten veroordelen.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Joh, bekijk het toch met je eromheengedraai. Een simpele vraag beantwoorden is al te moeilijk.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. Isral roept met hun gedrag een gewelddadige tegenreactie op. Ik ben tegen geweld, maar ik kijk graag naar de oorzaak en begin daar te klagen.
Maar troost je, je bent bijlange niet de enige.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Lekker willekeurig ergens een oorzaak neerleggen, zo ken ik de pro-Hamas-kneuzenkermis weer.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
hahahahaquote:A short but powerful video of a recent Knesset speech by MK Stav Shaffir (Labor) has gone viral on social media in the past week.
http://www.haaretz.com/news/national/1.638670![]()
![]()
![]()
Past israel prima in het midden oosten toch?!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bullshit. Isral roept met hun gedrag een gewelddadige tegenreactie op. Ik ben tegen geweld, maar ik kijk graag naar de oorzaak en begin daar te klagen.
Hoeven we niet meer schijnheilig te doen of te klagen ( VN enzo je weet toch die circus voorstellingen)
Nu ben je een hypocriet![]()
![]()
Wat moet er nog in dan? Ben zelf niet zo'n OP maker...quote:Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Daarom maak je maar even een opmerking over de Taal die gesproken wordt, tuurlijk joh, misschien dat je jezelf kan overtuigen dat je pro-Justice bent.quote:![]()
ben je op je pik getrapt omdat je het dagelijks spreekt of wat?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daarom maak je maar even een opmerking over de Taal die gesproken wordt, tuurlijk joh, misschien dat je jezelf kan overtuigen dat je pro-Justice bent.![]()
![]()
Prachtige Taalquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ben je op je pik getrapt omdat je het dagelijks spreekt of wat?![]()
.
![]()
Het Hebreeuws is het enige Kenaanitische dialect dat nog bestaat! Toch uniek niet?!
Oa het Moabitisch en Ugaritisch oa bestaan al lang niet meer.![]()
meer die shit over protective edge eruit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat moet er nog in dan? Ben zelf niet zo'n OP maker...
ik kan ook wel een aantal relevante kaarten en websites linken.![]()
Weet iemand of ik als toerist Judea en Samaria in kan?
Ik wil namelijk nog graag de christelijke bedevaartsoorden bezoeken voordat de Palestijnen onafhankelijkheid cadeau krijgen van de VN."Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Nerlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk![]()
Kan gewoon.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik wil namelijk nog graag de christelijke bedevaartsoorden bezoeken voordat de Palestijnen onafhankelijkheid cadeau krijgen van de VN.![]()
Okee tof. Zonder restricties?quote:"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Nerlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk![]()
Mag een ander land dan ook een bom mikken op de joodse extremisten in de zionistische entiteit?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier mag Isral van mij wel even een bom op mikken.![]()
Van mij wel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:40 schreef reza1 het volgende:
[..]
Mag een ander land dan ook een bom mikken op de joodse extremisten in de zionistische entiteit?![]()
Dat kan, denk trouwens niet dat er in gebieden die nu al worden gecontroleerd door de Palestijnen met een eventuele onafhankelijkheid weinig zal veranderen, maar ik begrijp je intentie en steun deze.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 19:16 schreef Eiwitshake het volgende:
Ik wil namelijk nog graag de christelijke bedevaartsoorden bezoeken voordat de Palestijnen onafhankelijkheid cadeau krijgen van de VN.![]()
Palestina bestaat niet, de TT moet anders, snel.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
Paro, ben je voor Palestina of Isral?![]()
De TT is prima zoals hij is. Volgens mij hebben we hier ook vaker discussie over gehad, dus die moeite gaan we niet nemen. Accepteer hem maar zoals hij is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Palestina bestaat niet, de TT moet anders, snel.Laffe huichelaar![]()
De TT is helemaal niet prima, het klopt gewoon niet simpel, en je kan wel moeilijk blijven doen en het tegendeel gaan beweren maar het is heel simpel, het is fout, dat jullie hem niet gaan veranderen is iets anders maar dat betekent dus niet dat het klopt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De TT is prima zoals hij is. Volgens mij hebben we hier ook vaker discussie over gehad, dus die moeite gaan we niet nemen. Accepteer hem maar zoals hij is.![]()
nderzoek naar de publieke opinie
in israel:
http://en.idi.org.il/tool(...)-the-guttman-center/
palestijnse gebieden
http://www.pcpo.ps/
http://www.pcpsr.org
Laatstgenoemde doet ook samen met het israelische: http://truman.huji.ac.il/?cmd=joint_polls Joint Israeli Palestinian Poll
Gedetailleerde map van de west bank
Gaza situatie
![]()
israel
![]()
voor in de op als er interesse is. Ben op mobiel dus het allemaal wat lastig om deze data geordend en met mer info te plaatsen
[ Bericht 1% gewijzigd door jamesdeen op 25-01-2015 00:09:03 ]![]()
UN mappen: http://www.ochaopt.org/maps.aspx?id=96
Zal hier later nog wat links van belangrijke ngo's, onderzoekscentra en think thanks plaatsen
[ Bericht 41% gewijzigd door jamesdeen op 24-01-2015 23:15:48 ]![]()
Die linkjes naar livestreams en zo kunnen er ook wel uit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wat moet er nog in dan? Ben zelf niet zo'n OP maker...![]()
TT is primaquote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
De TT is helemaal niet prima, het klopt gewoon niet simpel, en je kan wel moeilijk blijven doen en het tegendeel gaan beweren maar het is heel simpel, het is fout, dat jullie hem niet gaan veranderen is iets anders maar dat betekent dus niet dat het klopt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Onzin, misschien had je een argument als FOK in Zweden of Iran opereerde, maar dat is niet het geval.quote:![]()
het is niet bedoeld als argument
het is een meningOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat is iets anders maar ik vind dat FOK in zo'n discussie beter enige objectiviteit kan bewaren door de richtlijnen van de Nederlandse staat te volgen en dan is het gewoon de Palestijnse gebieden dus.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:56 schreef sp3c het volgende:
het is niet bedoeld als argument
het is een mening![]()
palestina is prima, zo noemen ze het bij de VN ookOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is dus niet prima, en de Verenigde Naties zijn wat dat betreft geen relevante partij, wellicht dat we beter bij de Veiligheidsraad navraag kunnen doen en vooral het recente gefaalde voorstel.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:27 schreef sp3c het volgende:
palestina is prima, zo noemen ze het bij de VN ook![]()
ja doe dat ff, dan horen we het welOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Al lang gedaan SP3C, je kan dus moeilijk blijven doen en de TT niet veranderen dat mag je allemaal zelf weten, maar koppig blijven volhouden dat het klopt is gewoon erg dom.quote:![]()
het zal me een zorg wezen of het klopt of niet
het dekt de lading, iedereen snapt waar het over gaat en/of wat ermee bedoelt wordt .... de TT is prima
gewoon omdat het kan en omdat jij dat graag ziet is voor mij niet genoeg reden om de mod uit te hangenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het dekt de lading dus niet, je haalt elke vorm van objectiviteit weg omdat je in een discussie die nu gaande is al een standpunt inneemt en dat is dus gewoon vreemd, en daarmee is de TT helemaal niet prima dat jij dit niet ziet is minstens zo vreemd maar volgens mij is het vooral koppigheid, en nogmaals van mij doe je maar waar je zin in hebt, maar elke vorm van verdediging voor de TT die je nu hebt gebruikt rammelt aan alle kanten dus. Dus wat dat betreft dient de besproken TT dus wel degelijk anders te zijn als je echt graag een normale discussie tot stand zou willen brengen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:43 schreef sp3c het volgende:
het zal me een zorg wezen of het klopt of niet
het dekt de lading, iedereen snapt waar het over gaat en/of wat ermee bedoelt wordt .... de TT is prima
gewoon omdat het kan en omdat jij dat graag ziet is voor mij niet genoeg reden om de mod uit te hangen![]()
Palestina kan ook gewoon naar een regio verwijzen die zo heet als je per se de letter der wet wilt volgen.![]()
Volgens mij is die naam al enkele decennia niet meer van toepassing dus.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:33 schreef Erasmo het volgende:
Palestina kan ook gewoon naar een regio verwijzen die zo heet als je per se de letter der wet wilt volgen.![]()
Volgens mij is die streek die die naam draagt enkele decennia geleden niet spontaan van de aardbodem verdwenen.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij is die naam al enkele decennia niet meer van toepassing dus.![]()
Ongetwijfeld, maar de naam is natuurlijk wel veelvuldig veranderd, ongetwijfeld kan je met de naam ook nog naar die streek wijzen maar binnen het huidige geopolitieke kader lijkt me dat niet heel relevant dus.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:39 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Volgens mij is die streek die die naam draagt enkele decennia geleden niet spontaan van de aardbodem verdwenen.![]()
Haha, lang geleden al gedaan toen het me bijna een ban opleverde, maar dat naeve en koppige gedoe van SP3C vind ik schrijnend, je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit, en zonder de TT te veranderen.quote:![]()
Waarom ruzie maken om een oude Romeinse provincie naam?
In het westen heet het gebied nou eenmaal Palestina. Weten zij veel.
Laat ze toch.
En mensen (semieten) die zich Palestijnen noemen maken zichzelf toch alleen maar belachelijk
Het is een politieke kwestie. En van zeer groot belang.
Het westen weet niet beter. Je kan ze het niet kwalijk nemen.![]()
quote:Op zondag 25 januari 2015 19:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het dekt de lading dus niet, je haalt elke vorm van objectiviteit weg omdat je in een discussie die nu gaande is al een standpunt inneemt en dat is dus gewoon vreemd, en daarmee is de TT helemaal niet prima dat jij dit niet ziet is minstens zo vreemd maar volgens mij is het vooral koppigheid, en nogmaals van mij doe je maar waar je zin in hebt, maar elke vorm van verdediging voor de TT die je nu hebt gebruikt rammelt aan alle kanten dus. Dus wat dat betreft dient de besproken TT dus wel degelijk anders te zijn als je echt graag een normale discussie tot stand zou willen brengen.het is gewoon prima, zo noemen die figuren zichzelf nu eenmaalquote:Op zondag 25 januari 2015 19:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, lang geleden al gedaan toen het me bijna een ban opleverde, maar dat naeve en koppige gedoe van SP3C vind ik schrijnend, je kan ook gewoon toegeven dat je fout zit, en zonder de TT te veranderen.
zo willen ze hun staat noemen en zo staat het op hun stoeltje bij de VN en dat krijg ik gewoon naar mijn hoofd geslingerd als ik het aanpas dus ik heb er toch net iets meer voor nodig dan 'deparo vind het niet leuk'
ik zie echt niet in hoe ik hier recht of reden heb om in te grijpen
daarnaast reageer ik ook gewoon normaal dus als je niet kunt reageren zonder jijbakken kun je je reactie besparen want daar ga ik dit jaar niet meer op in (voor zolang dat duurt natuurlijk)Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ze noemen zichzelf Palestijnen, dat is heel iets anders, de discussie op dit moment relevant voor dit topic betreft of en hoe een Palestijnse staat tot stand zou moeten komen, met een dergelijke TT neem je een groot deel van de objectiviteit al weg, alsof het slechts om heel andere zaken gaat, dat is dus erg verkeerd.quote:Op zondag 25 januari 2015 23:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
[..]
het is gewoon prima, zo noemen die figuren zichzelf nu eenmaal
zo willen ze hun staat noemen en zo staat het op hun stoeltje bij de VN en dat krijg ik gewoon naar mijn hoofd geslingerd als ik het aanpas dus ik heb er toch net iets meer voor nodig dan 'deparo vind het niet leuk'
ik zie echt niet in hoe ik hier recht of reden heb om in te grijpen
daarnaast reageer ik ook gewoon normaal dus als je niet kunt reageren zonder jijbakken kun je je reactie besparen want daar ga ik dit jaar niet meer op in (voor zolang dat duurt natuurlijk)
Mijn argument kan je onder meer hier vinden:
http://www.rijksoverheid.(...)palestijnse-gebieden
Voor Nederlandse begrippen is het nog steeds de Palestijnse Gebieden, dat binnen de VN daar op een andere manier mee wordt omgesprongen mag de VN weten maar daarmee is de discussie nog niet weg, als het daadwerkelijk zodanig geaccepteerd zou zijn dan zou ook Nederland op een officile overheidssite gebruik maken van de naam zoals die in de TT staat.
Overigens mag je vinden dat je normaal reageert maar dat valt ook mee iets minder agressief zou je sieren.
Nog wat extra argumenten zal ik voor je neerzetten.
Hieronder vind je het antwoord op enkele Kamervragen (Recent December) van Minister Plasterk namens de Minister van Buitenlandse Zaken.
http://www.rijksoverheid.(...)geboren-personen.pdf
Vraag 1
Kunt u toelichten waarom er in de ‘Richtlijn opname geboorteland personen
geboren in Oost-Jeruzalem’ voor is gekozen om onder omstandigheden voor
personen uit Palestina als geboorteland Onbekend te hanteren?
Antwoord 1
Tot 14 mei 1948 bestond ‘Palestina’ als mandaatgebied van de Verenigde Naties.
Na de totstandkoming van de staat Isral op 14 mei 1948 hield het
mandaatgebied op te bestaan. De Gazastrook en Westelijke Jordaanoever, met
inbegrip van Oost-Jeruzalem worden niet als gebied ‘Palestina’ in de landentabel
van de Basisregistratie personen (BRP) opgenomen omdat (a) het mandaatgebied
‘Palestina’ na 14 mei 1948 niet meer bestond, (b) de Gazastrook en Westelijke
Jordaanoever, met inbegrip van Oost-Jeruzalem, vanaf die datum daar dus ook
geen deel meer van uitmaakten, en (c) na 14 mei 1948 het desbetreffende gebied
in strijd met het internationaal recht is bezet. Voor personen die dus na 14 mei
1948 in de Gazastrook of de Westelijke Jordaanoever, met inbegrip van OostJeruzalem,
zijn geboren kan noch naar ‘Palestina’, noch naar Isral als
geboorteland worden verwezen. Om die reden is gekozen voor geboorteland
‘Onbekend’.
Vraag 2
Waarom wordt hier, aangezien de bezetting van Palestijns gebied niet wordt
erkend, de naam Palestina niet gebruikt?
Antwoord 2
Zie het antwoord op vraag 1. Naast het feit dat er sinds 14 mei 1948 geen
mandaatgebied ‘Palestina’ meer bestaat, heeft het Koninkrijk der Nederlanden de
Palestijnse staat niet erkend.
Dit zou dus ook op een Nederlands forum als richtlijn genomen moeten worden.![]()
Het blijft gewoon een onzinnige TT en zeer provocerend zeker als je even terugkijkt hoe de TT tot stand is gekomen.quote:![]()
Vast. Maar ze gaan het niet veranderen.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het blijft gewoon een onzinnige TT en zeer provocerend zeker als je even terugkijkt hoe de TT tot stand is gekomen.![]()
Maar ze zouden het wel moeten doen dus.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vast. Maar ze gaan het niet veranderen.![]()
Zet dan die discussie voort in feedback.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar ze zouden het wel moeten doen dus.![]()
De inhoud is ook relevant voor dit topic in ieder geval.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zet dan die discussie voort in feedback.![]()
Geez. Nevermind.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
De inhoud is ook relevant voor dit topic in ieder geval.![]()
Een groot deel van de conflicten op diplomatiek niveau gaat over dit onderwerp, en dan ga jij zo doen, kom op zegquote:![]()
.
![]()
Heb je door hoe jij doet? Mod zegt nee en jij blijft doordrammen over een fucking topictitel. Als je het niet eens bent met een mod kun je hier terecht:quote:Op maandag 26 januari 2015 00:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een groot deel van de conflicten op diplomatiek niveau gaat over dit onderwerp, en dan ga jij zo doen, kom op zeg![]()
.
NWS / [NWS FeedBack] Happy new tear, buds.![]()
Meet the ICC prosecutor who may shape the course of the Israeli-Palestinian conflict
International Criminal Court Prosecutor Fatou Bensouda will examine whether to investigate Israelis for crimes against the Palestinians – and if so, which ones. (Haaretz).![]()
Hey, waarom staan die links van organisaties die de publieke opinie onderzoeken niet in de OP.quote:![]()
Regelmatig melden zich hier idioten die wel even denken te weten wat de Isralirs hier, en de Palestijnen daar van vinden. Met die links in de OP is terechtwijzing een stuk makkelijker. En los van dat is het erg interessante data.![]()
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je door hoe jij doet? Mod zegt nee en jij blijft doordrammen over een fucking topictitel. Als je het niet eens bent met een mod kun je hier terecht:
NWS / [NWS FeedBack] Happy new tear, buds.![]()
De 'Zionist Camp' maakt een opmars.
Arabieren zijn mad over de naam 'Zionist Camp'.
Stav Shaffir is een bazin.
tot zover... wordt vervolgd.![]()
waarom?quote:Op maandag 26 januari 2015 00:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit zou dus ook op een Nederlands forum als richtlijn genomen moeten worden.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ik zou het waarderen als je me geen woorden meer in de mond zou leggen want op die manier gaat dit een hele wonderlijke discussie worden natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2015 00:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Glazen huizen.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:38 schreef Szikha het volgende:
Waarom ruzie maken om een oude Romeinse provincie naam?
In het westen heet het gebied nou eenmaal Palestina. Weten zij veel.
Laat ze toch.
En mensen (semieten) die zich Palestijnen noemen maken zichzelf toch alleen maar belachelijk
Het is een politieke kwestie. En van zeer groot belang.
Het westen weet niet beter. Je kan ze het niet kwalijk nemen.
In het oude Egypte heette het land Peleset
De Assyriers noemde het Palashtu
Herodotus noteerde dat het gebied Palaistin genoemd werd
De oude Grieken noemde het gebied Palestine
Palestina is de naam die de Kanaanieten hun land hebben gegeven. Het heeft letterlijk sinds mensenheugenis zo geheten.
En wat voor historisch en archeologisch bewijs bestaat er ondertussen voor de thoraverhalen? Niks.
Zelfs het zogenaamde Hebreeuws waar het in is geschreven is niks meer dan een Kananitisch (Palestijns) dialect.Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath![]()
Het is niet Kanaan maar Ken'anquote:Op maandag 26 januari 2015 06:25 schreef Rica het volgende:
[..]
Glazen huizen.
In het oude Egypte heette het land Peleset
De Assyriers noemde het Palashtu
Herodotus noteerde dat het gebied Palaistin genoemd werd
De oude Grieken noemde het gebied Palestine
Palestina is de naam die de Kanaanieten hun land hebben gegeven. Het heeft letterlijk sinds mensenheugenis zo geheten.
En wat voor historisch en archeologisch bewijs bestaat er ondertussen voor de thoraverhalen? Niks.
Zelfs het zogenaamde Hebreeuws waar het in is geschreven is niks meer dan een Kananitisch (Palestijns) dialect.
Met de tora heb ik niet zoveel sorry.
Het was precies zoals je zegt een eeuwen oude landstreek een regio die niet alleen van naam veranderde (verbasterde) maar ook nog eens van grootte en ook nog eens honderden volkeren kenden en nog zouden kennen.
Het is geen land nee.
We noemen het gebied toch ook niet Ken'an?
We noemen Iran toch ook geen Elam gebied? Het land van de Edomieten?
Irak noemen we toch niet Mesopotamie
Assyrie? Sumerie? Arabie?
Klinkt gek inderdaad om ancient landstreken/ rijken te gebruiken om land mee aan te duiden. Dus doen we dat natuurlijk niet meer.
Oh wacht dat doen we wel
Maar heb te horen gekregen dat het offtopic is.![]()
Heeft iemand nieuws over die aanslag van afgelopen woensdag in Tel Aviv? Een vriend van mij melde dat daar mensen zijn neergestoken?
14 gewonden?![]()
Wie is hier nou koppig?quote:Op maandag 26 januari 2015 00:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, kennelijk volg je het niet helemaal, ik dram door over een bepaalde koppigheid om niet toe te geven dat het niet klopt wat er in de TT staat, dat ze het niet veranderen moeten ze zelf maar weten, dus lees eerst even terug voordat je gaat reageren.
Free Assange! Hack the Planet
Die knakker verschijnt ws dinsdag of woensdag voor een militair tribunaal.quote:Op maandag 26 januari 2015 09:45 schreef Szikha het volgende:
Heeft iemand nieuws over die aanslag van afgelopen woensdag in Tel Aviv? Een vriend van mij melde dat daar mensen zijn neergestoken?
14 gewonden?![]()
Het is toch een Nederlands forum....?quote:
Daarnaast is dit topic bedoeld voor een open discussie, het onderwerp van discussie is of en hoe een Palestijnse staat vorm kan krijgen, met deze TT heb je al een ogenschijnlijke positie binnen de discussie dus!![]()
Dat kan, ik gaf mijn visie op waarom ik reageer, omdat je er al op hebt gereageerd verwacht ik ook niet dat je er nogmaals op reageert het was ter antwoord.quote:Op maandag 26 januari 2015 05:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zou het waarderen als je me geen woorden meer in de mond zou leggen want op die manier gaat dit een hele wonderlijke discussie worden natuurlijk![]()
Ik ben vastberaden dat is iets anders inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2015 10:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie is hier nou koppig?![]()
Israeli Settler Runs Over Palestinian Child as Clashes Hit East Jerusalem
Palestinian protesters clash with members of the Israeli security forces near the Israeli Ofer military prison, located next to the West Bank village of Betunia, after a march to protest against the building of Israeli settlements on Palestinian occupied land on January 23, 2015. AFP/Abbas Momani
Published Saturday, January 24, 2015
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma’an news agency.
Meanwhile, clashes broke out Friday afternoon between Israeli forces and young Palestinian men in the East Jerusalem neighborhoods of Wadi al-Juz and al-Tur, as well as the towns of Abu Dis and al-Ezariya in Jerusalem district, a local spokesman said.
Yamen Nabil Mahmoud, 5, from the village of Shufa, was hit by the vehicle on a bypass road south of the West Bank city of Tulkarem.
The child was taken to a local hospital for treatment, where he is said to be in a moderate condition.
The circumstances behind the incident are unclear, but there have been several cases of Israeli settlers running over Palestinians in recent months.
In December, a 10-year-old Palestinian boy was injured after an Israeli settler ran him over on the main road of the Palestinian village of Tuqu southeast of Bethlehem.
Months earlier, a settler ran over two Palestinian children as they walked near Ramallah, killing 5-year-old Einas Khalil.
http://english.al-akhbar.(...)gets-youth-jerusalem![]()
De rest van Fok! is ook vastberaden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik ben vastberaden dat is iets anders inderdaad.Free Assange! Hack the Planet
Er is een verschil tussen koppigheid en vastberadenheidquote:Op maandag 26 januari 2015 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rest van Fok! is ook vastberaden.![]()
.
![]()
Dat zeg ik, de rest van Fok! is vastberaden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen koppigheid en vastberadenheid![]()
.
Free Assange! Hack the Planet
Afschuwelijk zulke terroristische daden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
Palestinian protesters clash with members of the Israeli security forces near the Israeli Ofer military prison, located next to the West Bank village of Betunia, after a march to protest against the building of Israeli settlements on Palestinian occupied land on January 23, 2015. AFP/Abbas Momani
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma?an news agency.
Meanwhile, clashes broke out Friday afternoon between Israeli forces and young Palestinian men in the East Jerusalem neighborhoods of Wadi al-Juz and al-Tur, as well as the towns of Abu Dis and al-Ezariya in Jerusalem district, a local spokesman said.
Yamen Nabil Mahmoud, 5, from the village of Shufa, was hit by the vehicle on a bypass road south of the West Bank city of Tulkarem.
The child was taken to a local hospital for treatment, where he is said to be in a moderate condition.
The circumstances behind the incident are unclear, but there have been several cases of Israeli settlers running over Palestinians in recent months.
In December, a 10-year-old Palestinian boy was injured after an Israeli settler ran him over on the main road of the Palestinian village of Tuqu southeast of Bethlehem.
Months earlier, a settler ran over two Palestinian children as they walked near Ramallah, killing 5-year-old Einas Khalil.
http://english.al-akhbar.(...)gets-youth-jerusalem
Gruwelijk en walgelijk![]()
Fucking hell. Hoe ziek kan je zijn om expres en kind aan te rijden.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
A settler car ran over a 5-year-old Palestinian child in the West Bank on Friday, medics told Ma’an news agency.
http://english.al-akhbar.(...)gets-youth-jerusalem
Tenminste, als het niet gewoon om ongelukken gaat.
[ Bericht 1% gewijzigd door Karrs op 26-01-2015 11:34:31 ]Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Jajaja, het staat er al in, het staat er al in.quote:Op maandag 26 januari 2015 00:19 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Hey, waarom staan die links van organisaties die de publieke opinie onderzoeken niet in de OP.![]()
Regelmatig melden zich hier idioten die wel even denken te weten wat de Isralirs hier, en de Palestijnen daar van vinden. Met die links in de OP is terechtwijzing een stuk makkelijker. En los van dat is het erg interessante data.Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken![]()
Die bronquote:Op maandag 26 januari 2015 11:15 schreef SadPanda2 het volgende:
http://english.al-akhbar.(...)gets-youth-jerusalem![]()
, ik heb een beetje lopen zoeken en ik vind uitsluitend Arabische media die hierover een artikel hebben, ik vraag me af of er nog serieuze kranten zijn die hier melding van maken?! Dat zou interessant kunnen zijn in ieder geval dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |