SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
een paar afgeronde projecten uit het vorige deel:
[ Bericht 6% gewijzigd door lady-wrb op 23-01-2015 13:12:29 ]
quote:Gisteren m`n katoenkast even bekeken. Heb toch wel veel 'restjes' zonder label, waar ik niks mee doe. Wat doen jullie daar mee?
Ik loop er nu tegenaan dat ik bijvoorbeeld 70 gram van een bepaalde kleur nodig heb en dan heb ik 2 'halve' bolletjes die ik wel vind passen, maar dan net niet genoeg. Het liefst zou ik dan gewoon nieuwe bestellen, in de exacte kleur.
Steeds heb ik weer zoiets. Zit er aan te denken om die 'halve' bollen zonder label maar weg te geven aan iemand die wel restjes gebruikt. Ik hou me vaak aan patroon kleuren, ben niet zo`n freestyler.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:38 schreef blanket het volgende:
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)eral-in-provincie-op
Of je maakt een sjaal![]()
Zit op die facebook pagina te kijken...het is wel leuk hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:51 schreef lady-wrb het volgende:
wat me aan die anonieme sjaals opvalt is dat het allemaal van die kleuren zijn die ik voor mijn verdriet niet zou willen hebben
ik denk niet dat ik er aan mee ga doen. moet er toch niet aan denken dat ik mijn met zorg gefrobelde sjaal te vondeling ga leggen en dat hij ergens in de bagger belandt
Ja dat is zo. Misschien bewaar ik de stukjes toch maar, ook voor kleine dingetjes, vind het alleen zo jammer dat ik de labels niet meer heb. Ik bewaar labels nu heel goed in ieder geval.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 13:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Donna: je zou ook de Stip en Haak knuffels er van kunnen haken, die zijn leuk om in allerlei kleurtjes te maken zoals hier: https://www.facebook.com/(...)914225446865?fref=ts
Dan kom je een heel eind
Nou ja.. hier in het dorp was er ook een haak/brei bomb geweest maar dat is ook weer net zo netjes opgeruimd hoor.. hoeft niet meteen een ramp te zijnquote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik erger mij dus dood aan dit soort acties. Er worden straks overal sjaals ter vondeling gelegd. Een deel daarvan zal niet opgepakt worden en is dus uiteindelijk vuil wat op straat rond zwerft. Waar worden de meeste sjaals van gemaakt: acryl. Niet het meest vriendelijkst om te laten verrotten op straat.
Hetzelfde dat ik mij dood erger aan strookjes breiwerk en haakwerk om de bomen heen. Ook weer onnodig materiaal in de natuur.
Daarbij als het niet wegrot zal het uiteindelijk de boom verstikken. De boom groeit elke jaar een stukje naar buiten, het brei- en haakwerk kan hierbij in de weg gaan zitten. Een oude, dikke boom zal mss een paar mm aanzetten per jaar, maar bij een jongen boom kan dat wel meer dan een cm zijn. En zoveel rekken die stroken ook niet mee.
Conclusie: allemaal niet doen. Het milieu zal u dankbaar zijn.
ik vind 't ook echt niks. ik maak zelf in elk geval veel liever gericht cadeautjes voor mensen die ik ken. Of desnoods voor een goed doel ofzo, waarvan je weet dat 't nodig is. Maar zomaar lukraak sjaals neerleggen? Of stukjes boom of bank omhaken? Geen haar op mijn hoofd die daarover denkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:14 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik erger mij dus dood aan dit soort acties. Er worden straks overal sjaals ter vondeling gelegd. Een deel daarvan zal niet opgepakt worden en is dus uiteindelijk vuil wat op straat rond zwerft. Waar worden de meeste sjaals van gemaakt: acryl. Niet het meest vriendelijkst om te laten verrotten op straat.
Hetzelfde dat ik mij dood erger aan strookjes breiwerk en haakwerk om de bomen heen. Ook weer onnodig materiaal in de natuur.
Daarbij als het niet wegrot zal het uiteindelijk de boom verstikken. De boom groeit elke jaar een stukje naar buiten, het brei- en haakwerk kan hierbij in de weg gaan zitten. Een oude, dikke boom zal mss een paar mm aanzetten per jaar, maar bij een jongen boom kan dat wel meer dan een cm zijn. En zoveel rekken die stroken ook niet mee.
Conclusie: allemaal niet doen. Het milieu zal u dankbaar zijn.
Eens echt heel leuk! Waar is dat patroon van?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:13 schreef PluisigNijntje het volgende:
Die sneeuwpop is echt té schattig!
Heel mooiquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
Jaaaa mn CAL deken is af! Begonnen tijdens de zwangerschap en af op de dag dat M drie maanden oud is. Best trots dat dat gelukt is!
[ link | afbeelding ]
mooi juist!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef trui het volgende:
leuk blanket! ik heb met sinterklaas ook een tunische haaknaald gekregen, wil daar binnenkort eens wat mee gaan proberen.
een tas, niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar toch wel leuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog een telefoonhoesje
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip! Slim en zo simpel eigenlijk haha.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:13 schreef Miii3 het volgende:
Over de restjes, ik haak veel met Catania en heb ook veel restjes zonder label. Ik heb een stuk karton gepakt, gaatjes erin gemaakt, en elke keer dat ik een bol aanbreek knip ik een stuk draad af en bind dat aan het karton met het kleurnummer erbij. Als ik dan een kleur nodig heb kijk ik op die kaart en kan ik de eventuele restjes erbij vinden zonder dat er een label omheen zit.
misschien valt hij met het dikkere garen breder uit en kan je die uitstekende punten dan wat makkelijker naar binnen laten vallen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:13 schreef trui het volgende:
dank je! hij hoort bovenaan in te vouwen, maar ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
zie hier het voorbeeld. die was wel van veel dikker garen, dus ik heb meer steken opgezet en veel meer toeren gehaakt om toch een beetje op het gewenste formaat uit te komen.
nee, in de beschrijving staat niks over hoe je de hengsels aan de tas moet bevestigen. Ze gaan er daar zelfs vanuit dat je een hengsel haakt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien valt hij met het dikkere garen breder uit en kan je die uitstekende punten dan wat makkelijker naar binnen laten vallen?
of staan er misschien in de handleiding meer foto's?
ik vind het sowieso een knap stuk werkquote:Op zondag 25 januari 2015 00:25 schreef trui het volgende:
[..]
nee, in de beschrijving staat niks over hoe je de hengsels aan de tas moet bevestigen. Ze gaan er daar zelfs vanuit dat je een hengsel haakt.
Ik heb nog met de ontwerpster gemaild, ze heeft me wel verteld hoe ze het houten hengsel aan de tas heeft bevestigd (genaaid, maar ik heb 'm meegehaakt). Alleen op die vraag over het invouwen gaf ze geen antwoord. Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Jammer, maar allez.
zo wilde ik dus eigenlijk dat ie zou vallen:
[ afbeelding ]
oh ik zie 'm (hier) nu pas. Heel mooi gelukt kwakz0r!quote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
Jaaaa mn CAL deken is af! Begonnen tijdens de zwangerschap en af op de dag dat M drie maanden oud is. Best trots dat dat gelukt is!
[ link | afbeelding ]
dat zal ik doen als ik die van mijn moeder afheb.quote:Op zondag 25 januari 2015 00:31 schreef trui het volgende:
dank je! maar laat je sophie's garden hier ook nog even zien, dat is pas ingewikkeld haken!
Echt heel erg schattig geworden <3quote:Op zondag 25 januari 2015 19:46 schreef -Spring het volgende:
Ik vind m ook erg mooi, trui!
Ik heb nog wat vogeltjes aan een tak gefreubeld voor een vriendin die aanstaande woensdag is uitgerekend.
[ link | afbeelding ]
je kunt borduurpatronen ook hakenquote:Op maandag 26 januari 2015 09:51 schreef trui het volgende:
ah, zo!
ChildoftheStars, borduren haalt het toch niet bij haken joh.
wat zou kunnen is dat je alleen door het achterste lusje hebt gehaakt van de onderliggende steek. dan is het werk wat rekbaarder en daardoor langer. standaard patronen gaan er bij 'vasten' vanuit dat je door beide lusjes van 't 'V'-tje haakt dat bovenop de steek ligt uit de vorige rij.quote:Op maandag 26 januari 2015 13:59 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik ben dus dat gratis gansje aan het maken van amigurumis.nl, maar die van mij is veel langer geworden. Hij is niet gewoon groter, maar alleen langer terwijl ik alle toeren heb gevolgd. Kan dat ook komen door een dikke naald?
Het staat trouwens niet verkeerd, hij lijkt er juist wel wat echter door
Hij is trouwens bijna af, dan zal ik een foto plaatsen van mijn eerste knuffeltje
Ohjee. Dat doe ik inderdaad. Ik dacht dat dat altijd de bedoeling was..quote:Op maandag 26 januari 2015 15:26 schreef trui het volgende:
[..]
wat zou kunnen is dat je alleen door het achterste lusje hebt gehaakt van de onderliggende steek. dan is het werk wat rekbaarder en daardoor langer. standaard patronen gaan er bij 'vasten' vanuit dat je door beide lusjes van 't 'V'-tje haakt dat bovenop de steek ligt uit de vorige rij.
Ik weet niet of het dan wel past.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:54 schreef PluisigNijntje het volgende:
Inderdaad, in veel filmpjes die ik opzocht werd en in de achterste lus gehaakt. En dan soms ineens wel om het hele v'tje. Toen ging ik er maar vanuit dat om het hele lusje heen haken een uitzondering was. Precies verkeerd gegokt dus
Nouja, mijn backloop-only gansje ziet er desalniettemin best leuk uit, en zijn mutsje zal ik op de goede manier haken. Kan ik dat ook meteen nog even oefenen.
Halve vaste in een halve vaste is ook rot, stug etc. Dat is lastig hoor!quote:Op maandag 26 januari 2015 16:08 schreef Elleska het volgende:
Heeft er nog iemand een goede uitleg voor halve vaste? de eerste toer lukt wel, maar bij de toer daarna vind ik het lastig om het juiste gat te vinden.
De overige standaard steken gaan wel lekker. blijkbaar is het haken niet zover weggezakt als ik dacht. gisteren de Basket Weave Stitch geprobeerd en zelfs die valt me heel erg mee.
Nu nog haaknaalden vinden, heb alleen een 3.0.
bij de action geweest voor een startsetje maar daar lag niets meer
dat is een van de lastigste dingen om te doen, het enige dat helpt is de halve vaste heel los haken. ik heb bij dat polswarmersproject ook extra dikke naalden gebruikt. En soms, als het niet lukte pakte ik er dan even een dun naaldje bij om in de onderliggende steek te komen.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:08 schreef Elleska het volgende:
Heeft er nog iemand een goede uitleg voor halve vaste? de eerste toer lukt wel, maar bij de toer daarna vind ik het lastig om het juiste gat te vinden.
De overige standaard steken gaan wel lekker. blijkbaar is het haken niet zover weggezakt als ik dacht. gisteren de Basket Weave Stitch geprobeerd en zelfs die valt me heel erg mee.
Nu nog haaknaalden vinden, heb alleen een 3.0.
bij de action geweest voor een startsetje maar daar lag niets meer
Ohja tuurlijk haha!quote:Op maandag 26 januari 2015 16:32 schreef trui het volgende:
het gaat vooral om de lengte inderdaad, dus je kunt inderdaad gewoon een extra toer haken.
daar zeg je wat. ik haak inderdaad nogal strak, dat kreeg ik vroeger bij handwerken ook altijd te horen. Vanavond een nieuwe pogingquote:Op maandag 26 januari 2015 16:34 schreef trui het volgende:
[..]
dat is een van de lastigste dingen om te doen, het enige dat helpt is de halve vaste heel los haken. ik heb bij dat polswarmersproject ook extra dikke naalden gebruikt. En soms, als het niet lukte pakte ik er dan even een dun naaldje bij om in de onderliggende steek te komen.
Ik heb een hardboard plank bij de Gamma op een handige maat laten zagen en daar een stuk strijkplankovertrek overheen gespannen (met kleine spijkertjes die iets kleiner waren dan de dikte van de plank aan de achterkant vastgetimmerd). Ik kocht bij de Hema een geruit overtrek, want dat is superhandig met het opspannen van vierkantjes. Dan hoef je niet ieder vierkantje met behulp van een liniaal even ver op te spannen. Opspannen doe ik zo: vierkantje aan de voor- en achterkant een beetje natsprayen met een plantenspuit, met kopspelden vastzetten en een paar uur wachten tot het helemaal droog is.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:57 schreef Mord_Sith het volgende:
Ikheb een vraag.
Hoe blocken jullie acryl squares?
Ikkan een huisgemaakte blocker lenen van iemand. Een plank met lange schroeven en veel gaatjes zeg maar.
Squares natmaken, en dan zo strak mogelijk opspannen? En een beetje nat, of echt doornat?
Ik heb er geen ervaring mee en wil het niet verpesten
Dat klinkt handig!quote:Op maandag 26 januari 2015 19:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb een hardboard plank bij de Gamma op een handige maat laten zagen en daar een stuk strijkplankovertrek overheen gespannen (met kleine spijkertjes die iets kleiner waren dan de dikte van de plank aan de achterkant vastgetimmerd). Ik kocht bij de Hema een geruit overtrek, want dat is superhandig met het opspannen van vierkantjes. Dan hoef je niet ieder vierkantje met behulp van een liniaal even ver op te spannen. Opspannen doe ik zo: vierkantje aan de voor- en achterkant een beetje natsprayen met een plantenspuit, met kopspelden vastzetten en een paar uur wachten tot het helemaal droog is.
De voorkant:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat klinkt handig!
Heb je er een foto van?
Heel lief. Die plukjes haar ook haha, cute!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:37 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, hij is zo scheef als maar kan, want ik ben niet goed in het aannaaien van de onderdelen, ik moet beter leren draadjes netjes weg te werken en hij moet zijn mutsje nog krijgen.
Maar ik vind hem leuk! En ik heb hem nog een plukje haar gegeven, hihi
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De voorkant:
[ link | afbeelding ]
De achterkant:
[ link | afbeelding ]
Mooi zeg!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De voorkant:
[ link | afbeelding ]
De achterkant:
[ link | afbeelding ]
Ja hahaha, daar had ik ook al aan gedacht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:04 schreef trui het volgende:
leuke mutsen, kwakz0r!
en koningin, ik heb helaas geen patroon voor zoiets, maar is 't niet zelf te verzinnen zo'n 'gespleten muts'? (hehheh dat klinkt wel heel fout he).
Wat wil je er voor hebben?quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:52 schreef DonnaRush het volgende:
Heeft iemand belangstelling bij Drops Paris garen in verschillende kleuren? Van knalroze tot olijfgroen en van rood tot zwart en wit? Sommige bollen nog nieuw, andere amper gebruikt, sommige wat restjes.
Ik wil opruimen. Ik heb opruimwoede. Het MOET weg!
Schitterendquote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef trui het volgende:
leuk blanket! ik heb met sinterklaas ook een tunische haaknaald gekregen, wil daar binnenkort eens wat mee gaan proberen.
een tas, niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar toch wel leuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog een telefoonhoesje
[ afbeelding ]
Goede tipquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:13 schreef Miii3 het volgende:
Over de restjes, ik haak veel met Catania en heb ook veel restjes zonder label. Ik heb een stuk karton gepakt, gaatjes erin gemaakt, en elke keer dat ik een bol aanbreek knip ik een stuk draad af en bind dat aan het karton met het kleurnummer erbij. Als ik dan een kleur nodig heb kijk ik op die kaart en kan ik de eventuele restjes erbij vinden zonder dat er een label omheen zit.
Nee maakt niet uit hoe je ze in elkaar maakt. We kregen x-weken patroontjes van vierkantjes. Daar maakte je er 6 van en op het eind zet je ze in elkaar. Ik vond super leuk project en ben ook erg trots op mijn deken. Waren ook meiden die hem in 1 kleur hebben gedaan. Was ook schitterend.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:45 schreef Susie het volgende:
Mooie CAL dekens hoor! Grappig om te zien dat ze toch zo verschillend zijn. Maakte het niet uit hoe je ze aan elkaar maakte?
Je tas is gaaf Trui!
Handige tip voor die labels/restjes
Ik heb dat boekje ookquote:Op maandag 26 januari 2015 09:05 schreef DonnaRush het volgende:
Cute Spring!
En ik vind ze wel mooi geworden hoor trui! Leuk kleurtje ook.
[ afbeelding ]
Frau Antje.
Leuk!quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:59 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik heb dat boekje ookWil het kussende paartje nog maken...maar dan 2 mannetjes voor een homostel in frankrijk
Ziet er toch prima uit! Blocken hoeft niet altijd hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben aan mijn eerste haakprojectje bezig, mijn laatste haakwerkje heb ik op de basisschool gemaakt, maar het leek me leuk om voor mijn dochter een lapjesdeken te haken. Ik ben net klaar met de eerste 118 granny squares aan elkaar te haken, maar ik lees nu allemaal enge dingen over opspannen, dat heb ik dus niet gedaanwist ik veel
Is dit heel erg?
[ afbeelding ]
Die Hazes is ook zo leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:02 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Leuk!
Kussend paartje was ik laatst aan begonnen, maar een foutje gemaakt in de rok. Helemaal uitgehaald en nu ook geen zin meer haha.
Hahaha, officieel gezien is er geen haakwerk meer, heb alles uitgehaaldquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:05 schreef blanket het volgende:
[..]
Die Hazes is ook zo leuk![]()
Vind echt superleuk boekje...lekker truttig...
Ennuhhhh haakwerk laten liggen kan niet heh...afmaken![]()
![]()
Oh dan maakt het niet uit hahaquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:09 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hahaha, officieel gezien is er geen haakwerk meer, heb alles uitgehaald
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef blanket het volgende:
[..]
SchitterendIets nuttigs zou mijn moeder zeggen
Die vind mijn poppies maar niks
Is dat ook uit een boek? Leuk hoor!quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:13 schreef blanket het volgende:
[..]
Oh dan maakt het niet uit haha
Ik ben nu met Pop Liese bezig. Ook zo leuk. Kan ik kleertjes maken met de restjes![]()
https://www.facebook.com/groups/710485772359221/?fref=ts
Nee is gratissssquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:18 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Is dat ook uit een boek? Leuk hoor!
Oh die is liefquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.
[ afbeelding ]
Leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:42 schreef trui het volgende:
die website waar ik 't konijntje van heb heeft nog een aantal leuke patronen in die serie. ook gratiesj.
http://www.lanukas.com/p/patrones.html
quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:03 schreef blanket het volgende:
[..]
Ziet er toch prima uit! Blocken hoeft niet altijd hoor.
Wat blokken betreft ik heb een echte granny blocker maar ik werk toch nog vaak met een groot stuk piepschuim (verpakking nieuwe wasmachine) en heleboel spelden. Opspannen...natspuiten en laten drogen. Werkt perfect. Ik heb zo'n plantenspuit en daar heb ik een beetje strijkwater in gedaan met een lekker geurtje.
Bedankt! Ik vind het er zelf ook wel netjes uit zien voor een eerste werkje, maar ik houd het wel in gedachte voor de volgende keer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:04 schreef trui het volgende:
neehoor, dat hoeft niet per se, en je kunt 't ook na afloop nog doen als je toch nog wil blocken/opspannen.\
j
Prima voor een eersteling!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:37 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, hij is zo scheef als maar kan, want ik ben niet goed in het aannaaien van de onderdelen, ik moet beter leren draadjes netjes weg te werken en hij moet zijn mutsje nog krijgen.
Maar ik vind hem leuk! En ik heb hem nog een plukje haar gegeven, hihi
[ afbeelding ]
die is leuk zeg! Wat voor rammelding heb je er in gedaan?quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.
[ afbeelding ]
Leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 19:31 schreef DonnaRush het volgende:
Morgen komt mijn bestelling met katoen en oogjes. Olé!
hij is leuk zeg!quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
quote:Op zondag 1 februari 2015 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
ik had hier pas mijn gehaakte mutsjes geshowd toch? ik kan jullie de foto's incl model (lees: zoon van 14 weken) niet onthouden, ook al staan ze dus al een keer in t topicWat een zaligheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij vind ze ook echt leuk
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
Heel mooiquote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Wow wat een werk, essnhills! Mooi hoor.
Ik heb een shawl gehaakt (dit patroon). En dan met Lana Grossa Cinque Alto. Ik had 4 bollen nodig.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2015 15:33 schreef Bleie het volgende:
Essnhills en spuuglokje: wat mooi!
En Kwakz0r. Is hij alweer 14 weken? Jemig. Mooi kussen ook waar hij tegenaan ligt. Ook zelfgemaakt?
Ha, dat herken ik. Bij mijn allereerste deken wist ik ook nog niet goed hoe ik draadjes netjes moest afwerken, dus daar steken nu ook allemaal draadjes uit.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]drops paris, hexagons van attic 24. slordig afgehecht dus er steken nu overal draadjes uit
Wauwquote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een shawl gehaakt (dit patroon). En dan met Lana Grossa Cinque Alto. Ik had 4 bollen nodig.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2015 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
ik had hier pas mijn gehaakte mutsjes geshowd toch? ik kan jullie de foto's incl model (lees: zoon van 14 weken) niet onthouden, ook al staan ze dus al een keer in t topicWat een moppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Er zit kleurverloop in het garen. Dit is kleurnummer 21.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:31 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi zeg! zit er kleurverloop in t garen of heb je meerdere kleuren afgewisseld?
Bedanktquote:Op donderdag 29 januari 2015 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Prima voor een eersteling!
Volgens mij haak je maar door 1 lusje ipv 2. Toch? Ik vind dat laatste altijd mooier, dan zie je de rijen niet zo.
schitterend spuug!quote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat voor? Je hebt ze ook van 3,95 hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:30 schreef DonnaRush het volgende:
Wat mooi janeway!
Zonet 2 bollen sokkenwol gekocht. Wat is dat duur.
Failliet.
Ja bij 1 bol ruim twee paar en die andere misschien net.quote:Op zondag 8 februari 2015 05:50 schreef trui het volgende:
kunnen er 2 paar sokken uit een bol? dat scheelt. dan zijn 't misschien ook extra grote bollen!
Nou ja, dit is ook mooie sokkenwol. Gaat 1 sok uit http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/delight-01-grijs-mix.aspquote:Op maandag 9 februari 2015 07:31 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja bij 1 bol ruim twee paar en die andere misschien net.
Ben bolletjes katoen gewend van 2 euro haha. Wist ik veel
Ja vreselijk. Ik heb in n opwelling zoveel gekocht, steeds een bolletje hier en daar, en ook veel over van een deken... Ook wat gekregen.. En steeds maar denken dat je er nog wat mee gaat doen en t ligt maar in de weg...quote:Op maandag 9 februari 2015 12:55 schreef DonnaRush het volgende:
Je kan wel een winkeltje beginnen haha kwakz0r!
Exact de reden waarom ik laatst in ieder geval m`n Drops Paris allemaal weggedaan heb. Weg ermee, opruimen!quote:Op maandag 9 februari 2015 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja vreselijk. Ik heb in n opwelling zoveel gekocht, steeds een bolletje hier en daar, en ook veel over van een deken... Ook wat gekregen.. En steeds maar denken dat je er nog wat mee gaat doen en t ligt maar in de weg...
Heb je al gegoogled op "crochet gothic doll" ? Ik kwam al aardig wat "engige" dingen tegen: https://www.etsy.com/uk/search?q=Goth+Crochet+Pattern&page=4quote:Op maandag 9 februari 2015 20:20 schreef PluisigNijntje het volgende:
Iemand nog tips voor iets semi-makkelijks om voor mijn vriend te maken? Iets stoers zoals een monster of draak of andere mooie pop.. ik ben inspiratieloos.
En dan heb ik nog een vraag, tis een long shot:
Een heeeeel aantal topics geleden, waar ik een tijdje geleden doorheen lurkte, maakte een user hier een hele gave gothic pop met klein voodoopopje erbij, die de meesten hier maar eng vonden. Die zou ik heeeeel graag voor mijn vriend maken maar het patroon is nergens te vinden! Laat me weten als je weet wie de user was of het patroon hebt please
Edit: wat natuurlijk ook kan is een mooie lieve pop die ik zelf 'eng' kan maken. Ze had vooral zo'n mooie gehaakte jurk die ik echt geweldig vond.
Nog een edit: deze dus!!
[ afbeelding ]
Ik heb al antwoord gehad, wat snel! Jammer maar ik hoop dat ze hem binnenkort gaat maken!quote:Thanks for your interest. When i started to create my crochet doll i did not make the patter, so this pattern is not abailable. Maybe i recerate this doll one day because lot of people ask for it to me. While, i made another gothic doll for Halloween, here you can see all the info.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het ziet er mooi uit (bestelling is al binnen) maar het gaat me met name om de manier waarop het aanvoelt tijdens het haken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:09 schreef trui het volgende:
Phluph, ik ben benieuwd hoe je Stylecraft zult vinden. Het is wel lekker 'fluffy' maar toch ook wel onomstotelijk acryl, is mijn ervaring.
In mn handen vind ik het veel fijner dan gewone acryl. Beetje alsof er aloe op zit ofzo.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:40 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook bang voor. Het ziet er mooi uit (bestelling is al binnen) maar het gaat me met name om de manier waarop het aanvoelt tijdens het haken.
Het zijn overigens wel mega bollen!![]()
Nu ja, als ik het niets vind, kan ik het vast slijten aan een ander!
Dat suggereerde ik zelf ook al, maar ben nog geen mooi patroon tegengekomen eigenlijk..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 12:08 schreef trui het volgende:
Kun je niet een basis poppen patroon nemen en daar naar eigen inzicht wat in deze kleuren op variëren? Het lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Fijn, dat stemt me hoopvol. Want ik vind de kleuren erg mooi. Ik popel om het uit te proberen, maar het duurt nog wel even voor ik thuis ben. Wie heeft dat werken eigenlijk bedacht?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 13:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
In mn handen vind ik het veel fijner dan gewone acryl. Beetje alsof er aloe op zit ofzo.
Stylecraft heeft prima kwaliteit hoor als het om acryl gaat. Ik werk zelf liever met katoen maar als je dekentjes wilt maken oid dan is dit wel zo'n beetje de beste kwaliteit die er is. Je zou op een ander moment ook nog Caron kunnen proberen. Dat is iets dikker en nog zachterquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:43 schreef phluphy het volgende:
Ik heb er net een proeflapje mee gemaakt. Het viel me niet tegen, het voelt niet zo akelig als het gewone acryl. Ik vond het wel wat pluizig, maar dat heeft wol soms ook wel.
Vooralsnog krijgt het het voordeel van de twijfel, ik zal de testbollen (toch 10 bollen, ik wist niet dat ze zo groot waren)zeker wel opmaken, tegen die tijd zal ik het wel weten.
goedzo, en wie heb je er blij mee gemaakt?quote:Op maandag 9 februari 2015 19:23 schreef kwakz0r het volgende:
Mijn acryl voorraad gaat trws naar het goede doel... Geen zin om ermee te leuren en dan maak ik er tenminste iemand blij mee.
Koude voetjesquote:Op donderdag 12 februari 2015 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
goedzo, en wie heb je er blij mee gemaakt?
ik zag trouwens dat softfun in de uitverkoop is bij de webshop van de haakster. met zelfs een gratis clover amour haaknaald bij 5 bollen!dus mensen, sla je slag.
http://www.dehaakster.nl/haakster/category.php?id_category=6
Wat een 'mooi' doel!quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Koude voetjes
http://m.koude-voetjes.webnode.nl/projecten/
Ik heb nog best wat kleurtjes, maar het gaat wel hard!quote:Op donderdag 12 februari 2015 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
goedzo, en wie heb je er blij mee gemaakt?
ik zag trouwens dat softfun in de uitverkoop is bij de webshop van de haakster. met zelfs een gratis clover amour haaknaald bij 5 bollen!dus mensen, sla je slag.
http://www.dehaakster.nl/haakster/category.php?id_category=6
Ooohh die beerquote:Op zondag 15 februari 2015 21:41 schreef Vicky het volgende:
Mijn grote kind blij.. beer 2 klaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nooit meer dit katoen (king cotton four seasons). wat een prutspul.. splijt onwijs.
wat bedoel je met een opzet stuk?quote:Op maandag 16 februari 2015 10:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Snelle inbraak, Mijn hormonen willen een dekentje halenkan ik daarmee beginnen met een opzet stuk van de zeeman? Ik ben zo creatief als een goudvis..
ik zag het ook, maar ik kon me wel inhouden. ik MOET echt eerst gebruiken wat ik allemaal al heb nu.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:56 schreef DonnaRush het volgende:
Oei, ik kon me niet inhouden. Wolplein had een pakket van 50 bolletjes Phil Coton 3 (alle kleuren) voor ¤75.
ikvermoed zo'n loom?quote:
Ja, ik ook eigenlijk. Maar ik wilde ooit nog eens zo`n hele set van Phil Coton 3 of Catania, dus ik dacht ik moet er nu maar voor gaan. Ben volgende week jarig, dus dan mag het, toch?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik zag het ook, maar ik kon me wel inhouden. ik MOET echt eerst gebruiken wat ik allemaal al heb nu.
Wat wil je voor patroontje gaan maken Cassandra? Misschien kan ik nog wat inspiratie opdoenquote:Op maandag 16 februari 2015 14:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Een breiring heet het konm ik net achter
Ik ga straks haaknaalden halen
van mij wel!quote:Op maandag 16 februari 2015 14:01 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja, ik ook eigenlijk. Maar ik wilde ooit nog eens zo`n hele set van Phil Coton 3 of Catania, dus ik dacht ik moet er nu maar voor gaan. Ben volgende week jarig, dus dan mag het, toch?
ik heb geen idee, ik heb nu simpele wol om te oefenenquote:Op maandag 16 februari 2015 16:20 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wat wil je voor patroontje gaan maken Cassandra? Misschien kan ik nog wat inspiratie opdoen![]()
Ben nu zelf aan heer granny square dekentje bezig in de grijs en witte soft van zeeman. En dan 1 hele grote squareHet begin vlot aardig maar nu duur 1 rand een eeuwigheid! Gelukkig hebben we nog even...
Wat een gave manier om dat te doen. Verder dan Tunisch haken kom ik niet als ik afbeeldingen wilquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:18 schreef Muck het volgende:
Schattig trui
Na mijn pooping unicorn-kussen, ben ik begonnen met een dekentje voor vrienden die binnenkort hun eerste kindje verwachten.
[ afbeelding ]
Ik gebruik dit keer de corner to corner-steek en ik moet zeggen dat dat enorm snel gaat![]()
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd naar een voorbeeldje van die knuffelslang!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
Een vloerkleedje? Een poef-overtrek? Een knuffelslang?
grappig! ik heb zo'n zelfde iets in voorbereiding liggen, allee'n zou ik het zelf in vasten doen omdat ik dat corner to corner niet begrijpquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:18 schreef Muck het volgende:
Schattig trui
Na mijn pooping unicorn-kussen, ben ik begonnen met een dekentje voor vrienden die binnenkort hun eerste kindje verwachten.
[ afbeelding ]
Ik gebruik dit keer de corner to corner-steek en ik moet zeggen dat dat enorm snel gaat![]()
[ afbeelding ]
Ik zag er ook tegenop, maar ik dacht: 'als de haakgerda's het kunnen, kan ik het ook' en het blijkt echt verdomd makkelijk te zijn:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
grappig! ik heb zo'n zelfde iets in voorbereiding liggen, allee'n zou ik het zelf in vasten doen omdat ik dat corner to corner niet begrijp
zijn daar misschien ook tutorials voor te vinden?
Oe, een rammelaar is wel leuk. En misschien zo'n beestjesmobile met mini amigurumi'squote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
dit zijn ook wel leuke projectjes waar je restjes in kunt gebruiken (sorry, ik kan zo snel alleen de linkjes naar de pinterestlinkjes geven)
https://www.pinterest.com/pin/243827767301326933/
https://www.pinterest.com/pin/243827767301009909/
https://www.pinterest.com/pin/243827767300811871/
of een vlaggetjesslinger o.i.d.?
Je kan het patroon van de CAL-deken gebruiken en er (lekker bonte) kussens van maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:04 schreef mousemicky het volgende:
Dames ik zoek inspiratie!
Mijn Krissie de Giraffe voor zoon is net af (geen foto, ik had m gisteravond bij z'n stoel gelegd, en blijkbaar moest ie meteen mee naar oma vandaag, maar deze, met een blauwe sjaal: http://www.mykrissiedolls(...)/krissie-de-giraffe/), en nu zoek ik een nieuw project.
Ik heb een mandje vol met allerlei kleuren katoen (restjes van de Scheepjes CAL, en nog wat Catania etc, alles voor naald 3/3,5). Totaal denk ik 15-20 bolletjes (sommige kleuren half, sommige kleuren 3 bollen).
Iemand ideeën? Ik zat zelf te denken aan misschien een babydekentje (nu zwanger van de 2e), maar katoen is natuurlijk best zwaar, en baby komt in augustus...
Dank!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:25 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oh wauw, die is wel heel erg gaaf! En netjes gemaakt
Wow, wat gaaf!quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:20 schreef MarSuSt het volgende:
Ik heb weer een Lalylala af.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, ik heb ducktape om mijn Action naald gedaankreeg er reuma van.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Ik heb daar nog een boekje van thuis liggen met allemaal lekkernijenquote:Op maandag 23 februari 2015 09:45 schreef DonnaRush het volgende:
Allereerst gecondoleerd poes, veel sterkte.
De petit fourtjes van Grietjekarwietje vond ik erg leuk. Helaas zijn die wegens misbruik niet meer gratis. Maar de tompoes daarvan is volgens mij wel een leuke, of niet?
http://grietjekarwietje.b(...)fours-gebundeld.html
[ afbeelding ]
Ik heb ooit eens eendjes gehaakt als sleutelhanger met een doosje snoepjes erbij.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:41 schreef poes81 het volgende:
hallo haaksters! Mijn dochtertje wordt in mei 4 jaar en ik wil iets 'hakerigs' trakteren en ik heb pinterest en alle haaksites (inclusief haken voor kinderen) doorgelopen. Maar wat te maken? Mijn inspiratie heeft nog nooit zo laag gelegen maar ik wil graag haken voor wat afleiding (mijn vader is pas overleden). Ik heb al wat aardbeien gehaakt maar ja je kunt moeilijk een gehaakte aardbei geven. Wie heeft ideeën?
[ afbeelding ]
Gecondoleerd!quote:Op maandag 23 februari 2015 09:41 schreef poes81 het volgende:
hallo haaksters! Mijn dochtertje wordt in mei 4 jaar en ik wil iets 'hakerigs' trakteren en ik heb pinterest en alle haaksites (inclusief haken voor kinderen) doorgelopen. Maar wat te maken? Mijn inspiratie heeft nog nooit zo laag gelegen maar ik wil graag haken voor wat afleiding (mijn vader is pas overleden). Ik heb al wat aardbeien gehaakt maar ja je kunt moeilijk een gehaakte aardbei geven. Wie heeft ideeën?
[ afbeelding ]
Ja bloggende Gerda's gingen er met de eer vandoor geloof ik.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:12 schreef trui het volgende:
zijn de petitfourtjes van grietjekarwietje misbruikt ja?
wel jammer dat ze niet meer gratiesj beschikbaar zijn.
die eendjes waren ook erg leuk, koningin!
Ja, die hangers heb ik op gegoogled en een webshop gevonden.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:42 schreef poes81 het volgende:
ja ik zat ook al aan sleutelhangers te denken! Waar heb je de 'hangers' vandaan? Via internet besteld? Want ik zie ze nergens in de winkel hangen. Dan maak ik allemaal verschillende sleutelhangers, met aardbeien, petit fourtjes, tompoesjes, katten en andere kleine frutsels... Ja en ik heb nog tot 21 mei dus dat is nog te doen!! Thnx !
zo dat is wel wat meer werk geweest dan een aardbeitje!!quote:Op maandag 23 februari 2015 13:35 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Gecondoleerd!![]()
Ik heb voor mijn dochter eens angry pigs gehaakt. Zowel leuk voor jongens als meisjes.
[ link | afbeelding ]Evil Green pigs by MizzEnroe, on Flickr
Ja die surprise eierdingen zag ik ook op pinterest. Dan zou ik nog veel van die eieren moeten gaan eten (maar dat is niet zo erg, want voor de goede zaak).quote:Op maandag 23 februari 2015 14:04 schreef trui het volgende:
poes, gecondoleerd nog met het overlijden van je vader.
je zou ook nog surprise-eieren (de binneneitjes) kunnen omhaken en die vullen met bijvoorbeeld rozijnen o.i.d. lijnloos heeft er onlangs nog leuke uiltjes van gemaakt, en ik heb er zelf ook eens heel veel verschillende poppetjes/diertjes van gemaakt.
ok dan ga ik dat ook maar eens proberen.quote:Op maandag 23 februari 2015 15:54 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja, die hangers heb ik op gegoogled en een webshop gevonden.
Die wordt nu al fucking episch!quote:Op maandag 23 februari 2015 21:23 schreef Muck het volgende:
Tijd voor een update van mijn Mario-deken:
[ afbeelding ]
Thanks! Het worden vier blokken in totaalquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:11 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Die wordt nu al fucking episch!
Hoeveel vakken ga je maken?
En da's corner 2 corner, of niet?
Het is ook behoorlijk wat werk, zeker nu ik het midden nader en ontzettend veel visjes met kleurtjes heb hangenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:29 schreef DonnaRush het volgende:
Mooi! Lijkt me wel ontzettend veel werk.
Dat is heel goed te doen hoorquote:Op donderdag 26 februari 2015 15:23 schreef JaleesaJoia het volgende:
Die c2c zou ik ook wel willen gaan gebruiken voor de yoshi deken voor mn zoon, alleen is dat geen vierkant, maar rechthoek, is dat dan ook te doen met de c2c?
Die pixels manier is echt teveel werk, ik merk dat ik er tegenop kijk en het niet meer oppak.
Ik haal mijn eerdere post er weer bij:quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Hoe?ik kan namelijk via google niet echt eruit komen, alles is vierkant
Je begint dus gewoon in de linksonderhoek en werkt dan naar rechtsboven. Als het tijd is om 'de bocht om te gaan', dan kun je dat gewoon eerder (of later, afhankelijk van de stand van de rechthoek) doenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zag er ook tegenop, maar ik dacht: 'als de haakgerda's het kunnen, kan ik het ook' en het blijkt echt verdomd makkelijk te zijn:
De dame heeft een reuze slaapverwekkende stem, maar het is wel duidelijk
Ik weet natuurlijk niet wat je smaak is, dus maar even een paar ideetjes (kleuren kan je natuurlijk zelf aanpassen)quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:54 schreef Koningin het volgende:
Wie weet er een leuk patroon voor een frisse, lente achtige omslagdoek/sjaal?? Het liefst roze!
Ik vind hem ook erg mooi!quote:Op donderdag 26 februari 2015 23:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Die tweede vind ik prachtig, kvd! Ik ga 't morgen even op m'n computer regelen in plaats van op m'n telefoon. Ik hoopte dat het via ravelry gekocht kon worden, maar je moet je blijkbaar registreren bij loveknitting. Maar bedankt voor je tip dus, want dit is een perfect patroon voor garen dat ik van mijn zus kreeg voor mijn verjaardag (een paar weken geleden).
Dat had ik gezien, maar als je op de link klikt, krijg je de mededeling dat het te koop is bij loveknitting.com en je er eerst moet registreren. Eerst even opstaan (lui, vakantiequote:Op donderdag 26 februari 2015 23:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik vind hem ook erg mooi!
En hij staat ook op Ravelry hoor: http://www.ravelry.com/patterns/library/quite-contrary-wrap
Oh sorryquote:Op vrijdag 27 februari 2015 09:34 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat had ik gezien, maar als je op de link klikt, krijg je de mededeling dat het te koop is bij loveknitting.com en je er eerst moet registreren. Eerst even opstaan (lui, vakantie) en dan ga ik het regelen!
Thanks, daar zitten wel een paar leuke tussen!quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet wat je smaak is, dus maar even een paar ideetjes (kleuren kan je natuurlijk zelf aanpassen)
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/patterns/library/halstead
[ afbeelding ]
http://www.snafflesmummy.(...)e-contrary-wrap.html
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/patterns/library/summer-love-wrap
[ afbeelding ]
http://www.diyncrafts.com(...)atterns-instructions
[ afbeelding ]
http://www.madewithloveuu(...)ngHasBrokenShawl.pdf
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/pa(...)nder-scarf-shawlette
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/patterns/library/sidewalk-shawl
Oh wauw. Wat een mooie combi van kleuren zeg!quote:Op maandag 2 maart 2015 21:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb weer een vintage crocheted blanket af.gemaakt van Rowan pure wool dk. Ik had nog veel aangebroken bolletjes liggen (overgebleven van een larkfootstitch deken die ik ooit maakte), en heb daar de roze/paarse/oranje/bruine tinten uit gehaald en er nog een paar bolletjes bij gekocht om genoeg te hebben voor deze deken. Dit combineerde ik met donkerblauw. Ik ben er heel blij mee.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee. Ik heb eigenlijk al teveel dekens.quote:Op maandag 2 maart 2015 21:16 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oh wauw. Wat een mooie combi van kleuren zeg!
Heb je er al een doel voor?
die staat al tussen de linkjes in de OP.quote:Op maandag 23 februari 2015 08:01 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ohja, ik weet niet of het hier al bekend was, maar ik heb een geniale site gevonden met trucjes en tutorials enz. planetjune.com
leuk! succes, hoeveel moet je er nog?quote:Op maandag 2 maart 2015 11:34 schreef poes81 het volgende:
even een update voor het traktatiegebeuren voor mijn dochtertje. De plannen zijn gewijzigd. Ik kreeg een ideetje naar aanleiding van Dendennis' boek 'Dendennis viert feest!'. Nu ga ik allemaal 'tijgernootjes' haken voor aan de sleutelring (sleutelhanger kon ik niet vinden en deze ringen vond ik bij Tedi's, 8 voor 1 euro!). Met een belletje eronder. Stiekem heel veel werk, maar ik kan mijn moeder nog inzetten als back-up. En ik haak er misschien nog wat aan ofzo of met wat kraaltjes....
[ afbeelding ]
en de tijgernootjes in voortgang
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |