Dat klinkt handig!quote:Op maandag 26 januari 2015 19:56 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb een hardboard plank bij de Gamma op een handige maat laten zagen en daar een stuk strijkplankovertrek overheen gespannen (met kleine spijkertjes die iets kleiner waren dan de dikte van de plank aan de achterkant vastgetimmerd). Ik kocht bij de Hema een geruit overtrek, want dat is superhandig met het opspannen van vierkantjes. Dan hoef je niet ieder vierkantje met behulp van een liniaal even ver op te spannen. Opspannen doe ik zo: vierkantje aan de voor- en achterkant een beetje natsprayen met een plantenspuit, met kopspelden vastzetten en een paar uur wachten tot het helemaal droog is.
De voorkant:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:15 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dat klinkt handig!
Heb je er een foto van?
Heel lief. Die plukjes haar ook haha, cute!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:37 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, hij is zo scheef als maar kan, want ik ben niet goed in het aannaaien van de onderdelen, ik moet beter leren draadjes netjes weg te werken en hij moet zijn mutsje nog krijgen.
Maar ik vind hem leuk! En ik heb hem nog een plukje haar gegeven, hihi
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De voorkant:
[ link | afbeelding ]
De achterkant:
[ link | afbeelding ]
Mooi zeg!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 08:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
De voorkant:
[ link | afbeelding ]
De achterkant:
[ link | afbeelding ]
Ja hahaha, daar had ik ook al aan gedacht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:04 schreef trui het volgende:
leuke mutsen, kwakz0r!
en koningin, ik heb helaas geen patroon voor zoiets, maar is 't niet zelf te verzinnen zo'n 'gespleten muts'? (hehheh dat klinkt wel heel fout he).
Wat wil je er voor hebben?quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:52 schreef DonnaRush het volgende:
Heeft iemand belangstelling bij Drops Paris garen in verschillende kleuren? Van knalroze tot olijfgroen en van rood tot zwart en wit? Sommige bollen nog nieuw, andere amper gebruikt, sommige wat restjes.
Ik wil opruimen. Ik heb opruimwoede. Het MOET weg!
Schitterendquote:Op zaterdag 24 januari 2015 17:02 schreef trui het volgende:
leuk blanket! ik heb met sinterklaas ook een tunische haaknaald gekregen, wil daar binnenkort eens wat mee gaan proberen.
een tas, niet helemaal gelukt zoals ik wilde, maar toch wel leuk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en nog een telefoonhoesje
[ afbeelding ]
Goede tipquote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:13 schreef Miii3 het volgende:
Over de restjes, ik haak veel met Catania en heb ook veel restjes zonder label. Ik heb een stuk karton gepakt, gaatjes erin gemaakt, en elke keer dat ik een bol aanbreek knip ik een stuk draad af en bind dat aan het karton met het kleurnummer erbij. Als ik dan een kleur nodig heb kijk ik op die kaart en kan ik de eventuele restjes erbij vinden zonder dat er een label omheen zit.
Nee maakt niet uit hoe je ze in elkaar maakt. We kregen x-weken patroontjes van vierkantjes. Daar maakte je er 6 van en op het eind zet je ze in elkaar. Ik vond super leuk project en ben ook erg trots op mijn deken. Waren ook meiden die hem in 1 kleur hebben gedaan. Was ook schitterend.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 21:45 schreef Susie het volgende:
Mooie CAL dekens hoor! Grappig om te zien dat ze toch zo verschillend zijn. Maakte het niet uit hoe je ze aan elkaar maakte?
Je tas is gaaf Trui!
Handige tip voor die labels/restjes
Ik heb dat boekje ookquote:Op maandag 26 januari 2015 09:05 schreef DonnaRush het volgende:
Cute Spring!
En ik vind ze wel mooi geworden hoor trui! Leuk kleurtje ook.
[ afbeelding ]
Frau Antje.
Leuk!quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:59 schreef blanket het volgende:
[..]
Ik heb dat boekje ookWil het kussende paartje nog maken...maar dan 2 mannetjes voor een homostel in frankrijk
Ziet er toch prima uit! Blocken hoeft niet altijd hoor.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben aan mijn eerste haakprojectje bezig, mijn laatste haakwerkje heb ik op de basisschool gemaakt, maar het leek me leuk om voor mijn dochter een lapjesdeken te haken. Ik ben net klaar met de eerste 118 granny squares aan elkaar te haken, maar ik lees nu allemaal enge dingen over opspannen, dat heb ik dus niet gedaanwist ik veel
Is dit heel erg?
[ afbeelding ]
Die Hazes is ook zo leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:02 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Leuk!
Kussend paartje was ik laatst aan begonnen, maar een foutje gemaakt in de rok. Helemaal uitgehaald en nu ook geen zin meer haha.
Hahaha, officieel gezien is er geen haakwerk meer, heb alles uitgehaaldquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:05 schreef blanket het volgende:
[..]
Die Hazes is ook zo leuk![]()
Vind echt superleuk boekje...lekker truttig...
Ennuhhhh haakwerk laten liggen kan niet heh...afmaken![]()
![]()
Oh dan maakt het niet uit hahaquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:09 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Hahaha, officieel gezien is er geen haakwerk meer, heb alles uitgehaald
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.quote:Op donderdag 29 januari 2015 13:55 schreef blanket het volgende:
[..]
SchitterendIets nuttigs zou mijn moeder zeggen
Die vind mijn poppies maar niks
Is dat ook uit een boek? Leuk hoor!quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:13 schreef blanket het volgende:
[..]
Oh dan maakt het niet uit haha
Ik ben nu met Pop Liese bezig. Ook zo leuk. Kan ik kleertjes maken met de restjes![]()
https://www.facebook.com/groups/710485772359221/?fref=ts
Nee is gratissssquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:18 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Is dat ook uit een boek? Leuk hoor!
Oh die is liefquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.
[ afbeelding ]
Leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 14:42 schreef trui het volgende:
die website waar ik 't konijntje van heb heeft nog een aantal leuke patronen in die serie. ook gratiesj.
http://www.lanukas.com/p/patrones.html
quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:03 schreef blanket het volgende:
[..]
Ziet er toch prima uit! Blocken hoeft niet altijd hoor.
Wat blokken betreft ik heb een echte granny blocker maar ik werk toch nog vaak met een groot stuk piepschuim (verpakking nieuwe wasmachine) en heleboel spelden. Opspannen...natspuiten en laten drogen. Werkt perfect. Ik heb zo'n plantenspuit en daar heb ik een beetje strijkwater in gedaan met een lekker geurtje.
Bedankt! Ik vind het er zelf ook wel netjes uit zien voor een eerste werkje, maar ik houd het wel in gedachte voor de volgende keer.quote:Op woensdag 28 januari 2015 15:04 schreef trui het volgende:
neehoor, dat hoeft niet per se, en je kunt 't ook na afloop nog doen als je toch nog wil blocken/opspannen.\
j
Prima voor een eersteling!quote:Op maandag 26 januari 2015 21:37 schreef PluisigNijntje het volgende:
Oke, hij is zo scheef als maar kan, want ik ben niet goed in het aannaaien van de onderdelen, ik moet beter leren draadjes netjes weg te werken en hij moet zijn mutsje nog krijgen.
Maar ik vind hem leuk! En ik heb hem nog een plukje haar gegeven, hihi
[ afbeelding ]
die is leuk zeg! Wat voor rammelding heb je er in gedaan?quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
oh maar ik maak ook poppetjes hoor: gisteravond nog snel even rammelkonijn afgemaakt, voor de baby van een collega.
[ afbeelding ]
Leukquote:Op donderdag 29 januari 2015 19:31 schreef DonnaRush het volgende:
Morgen komt mijn bestelling met katoen en oogjes. Olé!
hij is leuk zeg!quote:Op donderdag 29 januari 2015 14:16 schreef trui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
quote:Op zondag 1 februari 2015 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
ik had hier pas mijn gehaakte mutsjes geshowd toch? ik kan jullie de foto's incl model (lees: zoon van 14 weken) niet onthouden, ook al staan ze dus al een keer in t topicWat een zaligheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij vind ze ook echt leuk
How does it feel..when you're alone and you're cold inside.
Heel mooiquote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Wow wat een werk, essnhills! Mooi hoor.
Ik heb een shawl gehaakt (dit patroon). En dan met Lana Grossa Cinque Alto. Ik had 4 bollen nodig.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2015 15:33 schreef Bleie het volgende:
Essnhills en spuuglokje: wat mooi!
En Kwakz0r. Is hij alweer 14 weken? Jemig. Mooi kussen ook waar hij tegenaan ligt. Ook zelfgemaakt?
Ha, dat herken ik. Bij mijn allereerste deken wist ik ook nog niet goed hoe ik draadjes netjes moest afwerken, dus daar steken nu ook allemaal draadjes uit.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]drops paris, hexagons van attic 24. slordig afgehecht dus er steken nu overal draadjes uit
Wauwquote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb een shawl gehaakt (dit patroon). En dan met Lana Grossa Cinque Alto. Ik had 4 bollen nodig.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2015 14:37 schreef kwakz0r het volgende:
ik had hier pas mijn gehaakte mutsjes geshowd toch? ik kan jullie de foto's incl model (lees: zoon van 14 weken) niet onthouden, ook al staan ze dus al een keer in t topicWat een moppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
Er zit kleurverloop in het garen. Dit is kleurnummer 21.quote:Op zondag 1 februari 2015 14:31 schreef kwakz0r het volgende:
Mooi zeg! zit er kleurverloop in t garen of heb je meerdere kleuren afgewisseld?
Bedanktquote:Op donderdag 29 januari 2015 18:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Prima voor een eersteling!
Volgens mij haak je maar door 1 lusje ipv 2. Toch? Ik vind dat laatste altijd mooier, dan zie je de rijen niet zo.
schitterend spuug!quote:Op zondag 1 februari 2015 13:03 schreef Spuuglokje het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat voor? Je hebt ze ook van 3,95 hoorquote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:30 schreef DonnaRush het volgende:
Wat mooi janeway!
Zonet 2 bollen sokkenwol gekocht. Wat is dat duur.
Failliet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |