Vanavond, ben benieuwd wat de publieke omroep hiervan brouwt.quote:Naar aanleiding van de terroristische gebeurtenissen in Frankrijk en België komt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met Jouw vrijheid, mijn vrijheid. Art Rooijakkers en Eva Jinek presenteren het twee uur durende programma over vrijheid, gelijkheid en broederschap.
De wereld was geshockt toen twee mannen de redactie van Charlie Hebdo aanvielen. Een serie aanvallen volgden en nog steeds is het onrustig in Europa. De Nederlandse Publieke Omroep besloot een twee uur durend programma te maken over de vrijheid van meningsuiting.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend
NPO-bestuurder Shula Rijxman wil met het initiatief bewijzen dat de vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend is: “We willen hiermee laten zien dat we niet alleen toeschouwer zijn, maar ook tussen de mensen staan en de verschillende verhalen van Nederland willen vertellen.” Het tv-programma Jouw vrijheid, mijn vrijheid wordt zowel in een studio als op locatie gemaakt. Ook Radio 1 besteedt overdag aandacht aan het thema vrijheid, gelijkheid en broederschap. Ieder uur is er iemand uit de Nederlandse bevolking hoofdredacteur van die radiozender.
Terreurdaad tegen het vrije woord
Jouw vrijheid, mijn vrijheid is opgebouwd uit drie thema’s. Is Nederland veranderd de afgelopen twee weken, wat is er veranderd en hoe moeten we nu verder? Het programma wordt gepresenteerd door Art Rooijakkers en Eva Jinek. Op de avond van de terroristische aanval in Parijs kwam Eva Jinek ook al met een speciale aflevering van haar talkshow Jinek. Ze praatte met onder anderen imam Yassin Elforkani en cartoonist Ruben Oppenheimer over de terreurdaad tegen het vrije woord.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben benieuwd of ter sprake komt hoe Opstelten en Teeven onze vrijheden inperken. Die paar moslims zijn echt het punt niet hoor.
beledigdquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:56 schreef luxerobots het volgende:
Moslims bij de Hogeschool Rotterdam, wat zijn ze toch beledigt door de spotprenten.
Ik had de taalfout al gezien.quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:57 schreef tombolafan het volgende:
[..]
beledigd
En nou ja, beledigd voelen en doodschieten is nogal een verschil
Christenen/katholieken zijn dan weer "beledigd" als je GODVERDOMME! zegt
Ik snap je zin nietquote:Op donderdag 22 januari 2015 21:58 schreef PowerLoungen het volgende:
Elke heeft z,on programma dezelfde strekking
Pas maar op, ze zitten nu tegen over elkaar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:02 schreef luxerobots het volgende:
Het is maar goed dat er aparte tafeltjes zijn, anders wordt het knokken.
Yeah.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:02 schreef tombolafan het volgende:
Oeh ze gaan tegenover elkaar zitten
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:05 schreef Evertjan het volgende:
Rustig aan Hansie je begint te spugen
Met de spitfire gastarbeiders platrijdenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:06 schreef Evertjan het volgende:
ik ben opgegroeid in de Worp daar was het keihard leven op de straat
Duidelijke persiflage van het probleem is er niet! We snappen ze niet, en we willen ze niet snappen!quote:
o wacht hij was wel gevraagdquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:09 schreef Evertjan het volgende:
ik mis een Jan Roos in deze discussie
twitter:LavieJanRoos twitterde op donderdag 22-01-2015 om 19:04:19Mijn afzegging voor #mijnvrijheidjouwvrijheid http://t.co/4G9SKose3w reageer retweet
zelfs daar zijn te lui voorquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:11 schreef luxerobots het volgende:
Te weinig moslims doen mee aan onderzoeken.
Die stopt pas in de oven van de fuhrerquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gijs zou goed in een engelenpakje passen. Eeuwige vlucht naar beneden die nooit stopt.
Ow, en Lucifer dan?quote:
Gijs heeft spraakles gehad en Gijs is een enge rooie dakduivel!quote:
Die blijft gewoon zweven boven het vuur.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:11 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Die stopt pas in de oven van de fuhrer
De Mossad zit hierachterquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die blijft gewoon zweven boven het vuur.
Zoiets, maar dan 10 keer zo eng.quote:
jonge mauricequote:Op donderdag 22 januari 2015 22:13 schreef tombolafan het volgende:
godallemachtig wat een sneue opinipeiler
oh ja dat is waar hij is een homoseksueelquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die komt in de thema-uitzending over homoseksualiteit.
ieder staat in de schaduw van de Hondtquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:13 schreef tombolafan het volgende:
godallemachtig wat een sneue opinipeiler
Brrrrrrr!!quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef tralalala het volgende:
Ik wist niet dat mensen zo angstig warentering.
wel klaargekomenquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Is zij al langsgekomen?
Matthijs van DWDD is ook bang hij fietst als een sneltrein door Amsterdamquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:14 schreef tralalala het volgende:
Ik wist niet dat mensen zo angstig warentering.
Frans Bromet is een meubelstuk. Eerder andersom.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:16 schreef tralalala het volgende:
Deze meneer probeert het Man bijt hond stemmetje na te doen.
Ik vraag me altijd af of hij niet terminaal ziek is. Dit heb ik ook bij Jack Spijkerman maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:18 schreef glasshole het volgende:
[..]
Die heeft een nóg rottere rotkop dan Gijs Rademakers!
O, die omgebouwde vent bedoel je zeker?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:18 schreef Morendo het volgende:
Straks komt Claudia de Breij nog een cabaretnummer doen. Hopelijk.
Hardlopers zijn doodlopers, Jack zit aan de crackquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af of hij niet terminaal ziek is. Dit heb ik ook bij Jack Spijkerman maar dat geheel terzijde.
Echt wel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef venomsnake het volgende:
Dolfie Auswitch Jansen.
Man wat een sprint.
zet iedereen tegenover Sven Kokkelmeijer en ze rennen in paniek wegquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Heb je Farid Azarkan ook weer.
Zet hem tegenover Sven Kokkelmeijer en hij rent in paniek weg.
Te hoog gegrepen voor hem. Ook voor Eva overigens of Jeroen P.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:22 schreef Ajacied422 het volgende:
Volgens mij voelt Art zich een beetje ongemakkelijk.
Er kan maar èèn gelijk hebben hequote:Op donderdag 22 januari 2015 22:23 schreef glasshole het volgende:
Whatever, god bestaat niet en allah weet het beter
twitter:ThHN09 twitterde op donderdag 22-01-2015 om 22:28:13Geen lange tenen, Andries? De EO sleepte mij ook voor het gerecht. #christenhondenproces. reageer retweet
Wil je dat ze iets herkenbaars dragen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:32 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou een jood niet eens herkennen op straat
Zwarte hoed , vlechtjes .quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:32 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou een jood niet eens herkennen op straat
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:32 schreef Morendo het volgende:
Wees gerust: zondag gaan de joden lachen.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wil je dat ze iets herkenbaars dragen?
Hele dag in t achterhuis.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze kunnen al niet meer over straat hoor ik van Knevel dus vandaar dat ik ze niet herken
Nou, ze zijn een lekker stel idd!quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:34 schreef Morendo het volgende:
Die moslim is ook een struisvogel zeg.
Er zijn 30/40.000 joden. Weinig dus.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:39 schreef tombolafan het volgende:
5% is moslimEn hoeveel procent is dan Jood(s)
Ongeveer 50.000, dus nauwelijks in procenten uit te drukken.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:39 schreef tombolafan het volgende:
5% is moslimEn hoeveel procent is dan Jood(s)
Dat zijn er dan 50.000 te veel.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:40 schreef Martinello het volgende:
[..]
Ongeveer 50.000, dus nauwelijks in procenten uit te drukken.
ah jij bent het eens met die dikke rapperquote:
Ach dit soort volk vaart er uiteraard wel bij, die spuit mevrouw Aboutaleb straks weer het bed uit, want hij is voor 14e dag op rij op tv, en z'n agenda zit overvol om overal even te komen roepen wat hij tien jaar geleden ook al zei.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ah jij bent het eens met die dikke rapper
Appa zat er anders ook met een stijfje.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach dit soort volk vaart er uiteraard wel bij, die spuit mevrouw Aboutaleb straks weer het bed uit, want hij is voor 14e dag op rij op tv, en z'n agenda zit overvol om overal even te komen roepen wat hij tien jaar geleden ook al zei.
Peter heeft overal verstand van. Criminaliteit, voetbal, ajax, duiken, vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:50 schreef Caland het volgende:
Peter r de Vries mag ook zijn meninkje weer geven
Ik ben het deels met hem eens, maar vind wel dat je godsdiensten moet kunnen ridiculisren. En koningshuizen. De holocaust is dan weer wat anders.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:52 schreef Exorbitantes het volgende:
Peter R![]()
Slaat altijd de spijker op zijn kop!
Jij bent een notoire querulant.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:54 schreef hmmmz het volgende:
Prudent. Wat een kutwoord. Ik hoor dat de laatste tijd overal en bij iedereen die doet alsof hij iets belangrijkst te zeggen heeft.
Welke holocaust?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het deels met hem eens, maar vind wel dat je godsdiensten moet kunnen ridiculisren. En koningshuizen. De holocaust is dan weer wat anders.
De holocaust is gewoon een feit. Net zoals ieder ander geschiedenis feit zou je dat ook mogen ontkennen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben het deels met hem eens, maar vind wel dat je godsdiensten moet kunnen ridiculisren. En koningshuizen. De holocaust is dan weer wat anders.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Jij bent een notoire querulant.
Nee, ze doet alleen deze show.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:57 schreef Caland het volgende:
Serieus hierna nog Jinek, wat een martelgang.
Hmm, nee. En ook niet ridiculiseren, want daar had ik het over.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:56 schreef hmmmz het volgende:
[..]
De holocaust is gewoon een feit. Net zoals ieder ander geschiedenis feit zou je dat ook mogen ontkennen.
Willen jullie meer of minder Jinek?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:57 schreef Caland het volgende:
Serieus hierna nog Jinek, wat een martelgang.
Hmm, ja. Zoals je dat ook met ieder ander geschiedenisfeit mag. Waarom zou de holocaust daarvoor een uitzonderingspositie hebben?quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmm, nee. En ook niet ridiculiseren, want daar had ik het over.
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Hmm, nee. En ook niet ridiculiseren, want daar had ik het over.
Meer in mijn bedquote:Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Jinek?
Juist omdat dat nog vrij kort geleden is en er nog veel mensen leven waarvan het leven daardoor verwoest is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:58 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Hmm, ja. Zoals je dat ook met ieder ander geschiedenisfeit mag. Waarom zou de holocaust daarvoor een uitzonderingspositie hebben?
Ik vind dat je in beginsel alles zou mogen ridiculiseren. Maar op het moment dat je het stelselmatig doet, met de kennis dat je weet dat je er iemand mee beledigt, en de belediging ook beoogd vind ik bijvoorbeeld een grens. Zeker in de huidige gespannen samenleving.quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de samenleving gespannen is, mag je niet beledigen. Naast dat beledigen subjectief is, krijgen de terroristen dan ook nog eens hun zin.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:00 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Ik vind dat je in beginsel alles zou mogen ridiculiseren. Maar op het moment dat je het stelselmatig doet, met de kennis dat je weet dat je er iemand mee beledigt, en de belediging ook beoogd vind ik bijvoorbeeld een grens. Zeker in de huidige gespannen samenleving.
Ik vind niet dat je het leed van iemand die nog leeft moet ridiculiseren, maar verder heb je wel gelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:00 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Ik vind dat je in beginsel alles zou mogen ridiculiseren. Maar op het moment dat je het stelselmatig doet, met de kennis dat je weet dat je er iemand mee beledigt, en de belediging ook beoogd vind ik bijvoorbeeld een grens. Zeker in de huidige gespannen samenleving.
Zie je mijn geformuleerde criteria niet of zo? Tuurlijk zal het altijd subjectief blijven, maar waar zit jouw grens? Of vind je de vrijheid van meningsuiting onvoorwaardelijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat de samenleving gespannen is, mag je niet beledigen. Naast dat beledigen subjectief is, krijgen de terroristen dan ook nog eens hun zin.
De enige die schreeuwde was die Appaquote:Op donderdag 22 januari 2015 23:06 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
Zie je mijn geformuleerde criteria niet of zo? Tuurlijk zal het altijd subjectief blijven, maar waar zit jouw grens? Of vind je de vrijheid van meningsuiting onvoorwaardelijk?
Dat debat tussen Appa en Nanninga vond ik een goed voorbeeld van de "gespannen" samenleving. Gelijk geschreeuw, en vingertjes wijzen.
Zeer irritant.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De enige die schreeuwde was die Appa
In Nederland gaat dat gewoon moeilijk is omdat de volksaard er gewoon naar is om alles wat naar autoriteit ruikt aan te vallen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:13 schreef Belabor het volgende:
Heel veel meningen gehoord, en een aantal kon ik me grotendeels tot helemaal in vinden.
Mijn mening wat betreft vrijheid van meningsuiting blijft gelijk: iedereen moet vrij zijn om te zeggen wat hij of zij wil, maar zoals al genoemd werd, neem wel verantwoordelijkheid en gebruik je verstand. Het beledigen van profeten of complete gemeenschappen dient geen doel ander dan te choqueren, dus doe dat dan ook gewoon niet.
Vrijheid van meningsuiting moet je gebruiken om begrip voor elkaar te kweken, tot consensus te komen en vooruitgang te boeken. Meningen die mensen kwetsen zonder daarbij een oprecht doel te hebben zijn niets waard. Meer mensen zouden zulke meningen ook wel eens mogen ridiculiseren.
Dat is inderdaad de snelle weg kiezen. Maar je weet, net als ik, dat dit grote gevolgen heeft.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
In Nederland gaat dat gewoon moeilijk is omdat de volksaard er gewoon naar is om alles wat naar autoriteit ruikt aan te vallen.
Religie, met name het Christendom, in Nederland is de afgelopen decennia sowieso onderhevig geweest aan aanvallen. Voorbeeld wat iedereen wel kent is Paul de Leeuw met zijn Paus-imitaties.
Waarom zou de Islam dan ineens met zoveel piëteit moeten worden behandeld? Omdat ze zo allergisch reageren als hun profeet wordt aangevallen? Dat is net een teken om er nog harder op te beuken. Dan gaat die allergische reactie wel over, precies zoals bij het Christendom ook gebeurt is.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:54 schreef bechirti het volgende:
Peter r de vries sloeg de spijker op de kop. Weet je je mag zeggen en schrijven als je wil maar aanvaard de consequenties van gekken.
Ja, en welke juridische gevolgtrekking wil je aan deze brainfart verbinden?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:00 schreef Exorbitantes het volgende:
[..]
De pers moet onpartijdig zijn. Welkom in een enge samenleving. Wat voor mongolen komen toch op topics als deze af? En dan reken ik mezelf nog niet eens mee....quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:26 schreef Belabor het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de snelle weg kiezen. Maar je weet, net als ik, dat dit grote gevolgen heeft.
Zowel christenen als agnosten hebben veel op moeten geven en veel slachtoffers moeten maken om tot de huidige samenleving te komen. Dat zal voor islamieten niet anders zijn. Je kunt inderdaad kiezen voor de harde aanpak, of voor een tragere, maar vredigere aanpak. En dat is in mijn ogen het hard aanpakken van geweldplegers en radicalen, maar daarnaast ook alle begrip en ruimte tonen voor de personen die daar niet toe behoren.
Kortgezegd: tegen individuen die geweld plegen hard optreden, publiekelijk begrip tonen en ook van instanties als overheden en de pers eisen dat deze onpartijdig zijn en geen gehele gemeenschappen beledigen.
Ik snap niet wat er eng is aan onpartijdigheid, en anders snap ik je sarcasme niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
De pers moet onpartijdig zijn. Welkom in een enge samenleving.
Juristiek heeft er ballen mee te maken. De kern van het probleem zit veel dieper. Niet in de wet of wat we onderling afgesproken hebben, maar wat wij met zijn allen "normaal" vinden. En we vinden het met zijn allen "normaal" om godsdiensten te beledigen, zonder de consequenties hiervan serieus te nemen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en welke juridische gevolgtrekking wil je aan deze brainfart verbinden?
Brainfart?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, en welke juridische gevolgtrekking wil je aan deze brainfart verbinden?
Oh, verlicht mij.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vond het een weinig indrukwekkend betoogje inderdaad.
Vertel eerst maar eens wat voor juridische gevolgtrekking 'stelselmatig ridiculiseren' moet krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 00:30 schreef Belabor het volgende:
[..]
Juristiek heeft er ballen mee te maken. De kern van het probleem zit veel dieper. Niet in de wet of wat we onderling afgesproken hebben, maar wat wij met zijn allen "normaal" vinden. En we vinden het met zijn allen "normaal" om godsdiensten te beledigen, zonder de consequenties hiervan serieus te nemen.
Het is immers wettelijk je goed recht om al het gal en complete onzin die je "een mening" noemt te spuien. Iemand die zegt dat je je in moet houden is een fascist of een mietje, want ik heb het recht en verdedig het tot de dood.
Vrijheid van meningsuiting is in dit soort situaties een recht dat geen doel dient. Wat hoop je met dat beledigen te bereiken? Het enige wat je er wat mij betreft mee bereikt is een hoop rotzooi en in ieder geval niets waar iemand ook maar iets positiefs uit kan halen.
En vermeng je dat met de typische Hollandse lafheid als het om optreden of afrekenen gaat en je hebt precies waar de extremisten je willen hebben nl: angst regeert.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:26 schreef Belabor het volgende:
Dat is inderdaad de snelle weg kiezen. Maar je weet, net als ik, dat dit grote gevolgen heeft.
[knip]
Mensen LATEN angst regeren, terwijl deze totaal niet gegrond is. Geef het vier weken en die "angst" waar nu over gesproken wordt is weer zo goed als verdwenen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:39 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En vermeng je dat met de typische Hollandse lafheid als het om optreden of afrekenen gaat en je hebt precies waar de extremisten je willen hebben nl: angst regeert.
Volledig mee eens.quote:Extremistische uitwassen is als het nazisme en dat behoeft een keiharde en rigoreuze aanpak. Geen pappen en nathouden en in overleg met ze gaan om wat voor reden ook. Want voor rede vatbaar zijn (je weet wel dat geciviliseerde) geldt niet voor dit soort lieden.
Helaas leren mensen inderdaad niet dat provoceren volledig onnodig is en daarnaast dus tot dit soort uitwassen kan leiden.quote:En nog leren we niet.![]()
Precies de daders waren fransen dus is het een probleem van frankrijk, niet van "de moslims".quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:12 schreef Belabor het volgende:
Mensen slaan nu kloven door vingertjes te wijzen en geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen daden. Dat is wat er mis is met deze multi-culti samenleving:
Dat vind ik dus ook. Maar veel mensen schuiven die verantwoordelijkheid van zich af.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies de daders waren fransen dus is het een probleem van frankrijk, niet van "de moslims".
Hetzelfde geldt in nederland, radicalisering van jeugd is een nederlands probleem.
Dat is wel erg formalistisch geredeneerd. Waar halen ze hun ideeën vandaan? Dominee De Vries uit Katwijk?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies de daders waren fransen dus is het een probleem van frankrijk, niet van "de moslims".
Hetzelfde geldt in nederland, radicalisering van jeugd is een nederlands probleem.
Als ik (of mijn hele vriendengroep) een raar idee in mijn hoofd krijg omdat een eppo in amerika het ons wijs maakt via internet, is het dan ineens een amerikaans probleem? Voor zover ik weet geldt de het gerechtelijk systeem voor de inwoners van het land, en als daar dingen verkeerd gaan is het aan het land zelf om daarvoor maatregelen te nemen, ik zeg niet dat ik een makkelijk probleem is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 12:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is wel erg formalistisch geredeneerd. Waar halen ze hun ideeën vandaan? Dominee De Vries uit Katwijk?
Als je dit echt geloofd, pak je spulletjes en vertrek. Je hebt duidelijk geen idee wat de westerse standaard is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:54 schreef bechirti het volgende:
Peter r de vries sloeg de spijker op de Weet je je mag zeggen en schrijven als je wil maar aanvaard de consequenties van gekken
Wat de "standaard" is doet er niet toe. Wij zijn als mensen meer dan in staat om te leren van fouten en om mogelijke risico's uit te bannen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:22 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Als je dit echt geloofd, pak je spulletjes en vertrek. Je hebt duidelijk geen idee wat de westerse standaard is.
Peter r de Vries zouden ze per direct moeten deporteren naar Syrie.
JUIST nu is het het waard om door te zetten. Jij wil dus serieus ons belangrijkste recht verder afbakenen omdat een groep mensen er niet mee om kan gaan dat hun profeet wordt afgebeeld?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:10 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wat de "standaard" is doet er niet toe. Wij zijn als mensen meer dan in staat om te leren van fouten en om mogelijke risico's uit te bannen.
Nu het feitelijk aangetoond is dat spotprenten tot dit soort gruwelijkheden kunnen leiden moet je in ieder geval serieus nadenken of het het dan nog wel waard is om het door te zetten.
We moeten met zijn allen vooruit en flexibel zijn. Wat mij betreft betekent dat harder optreden tegen geweld (uit naam van een geloof of anders) en nog eens heel serieus kijken naar het gemeenschappelijk belang van vrijheid van meningsuiting.
Een recht dat je hebt moet je ook met verantwoording gebruiken vind ik.
Hey flapdrol, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?quote:Op donderdag 22 januari 2015 23:26 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zowel christenen als agnosten hebben veel op moeten geven en veel slachtoffers moeten maken om tot de huidige samenleving te komen. Dat zal voor islamieten niet anders zijn. Je kunt inderdaad kiezen voor de harde aanpak, of voor een tragere, maar vredigere aanpak. En dat is in mijn ogen het hard aanpakken van geweldplegers en radicalen, maar daarnaast ook alle begrip en ruimte tonen voor de personen die daar niet toe behoren.
Kortgezegd: tegen individuen die geweld plegen hard optreden, publiekelijk begrip tonen en ook van instanties als overheden en de pers eisen dat deze onpartijdig zijn en geen gehele gemeenschappen beledigen.
Niet spotprenten vriend. Verdiep je eens in causaliteit en eigen verantwoordelijkheid. Jij lijkt er helemaal niets van te begrijpen.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:10 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wat de "standaard" is doet er niet toe. Wij zijn als mensen meer dan in staat om te leren van fouten en om mogelijke risico's uit te bannen.
Nu het feitelijk aangetoond is dat spotprenten tot dit soort gruwelijkheden kunnen leiden moet je in ieder geval serieus nadenken of het het dan nog wel waard is om het door te zetten.
We moeten met zijn allen vooruit en flexibel zijn. Wat mij betreft betekent dat harder optreden tegen geweld (uit naam van een geloof of anders) en nog eens heel serieus kijken naar het gemeenschappelijk belang van vrijheid van meningsuiting.
Een recht dat je hebt moet je ook met verantwoording gebruiken vind ik.
Oh, ik begrijp juist heel goed wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet spotprenten vriend. Verdiep je eens in causaliteit en eigen verantwoordelijkheid. Jij lijkt er helemaal niets van te begrijpen.![]()
Mijn psychiater is heel tevreden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hey flapdrol, ben jij wel helemaal goed bij je hoofd?
Kom je toevallig zelf uit de zogenaamd zwart gemaakte groep?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:48 schreef Belabor het volgende:
[..]
Oh, ik begrijp juist heel goed wat er aan de hand is.
Mensen houden vast aan hun `rechten` zonder te begrijpen waar die rechten voor dienen. Die rechten zijn ontstaan om onderdrukking van individuen te voorkomen, niet om grote groeperingen zwart mee te maken. Laat dat nou net zijn wat er op dit moment dus wel gebeurd.
Maar goed, dit is precies hetzelfde als wat er in de uitzending gebeurde: ik heb hier een uitgesproken mening over en er zijn voldoende mensen die het niet met me eens zijn. Ik vind het van belang om iedereen in zijn waarde te laten en niet via de pers dan wel op social media hele groepen mensen zwart te maken of te bekritiseren, maar veel mensen vinden dat dit hun recht is en dat ze dit ook zonder verantwoordelijkheid te hoeven nemen mogen doen. Goed, ik vind dan dus dat ze compleet aan de essentie van onze vrijheid van meningsuiting voorbij gaan.
Toevallig niet. Ben jij toevallig zo iemand die PVV stemt, graag "minder, minder" roept en toevallig ook nooit omgaat met islamieten, joden of anderen van verschillende levensovertuigingen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Kom je toevallig zelf uit de zogenaamd zwart gemaakte groep?
Niet dus? Dan acht ik je domme gezwets al helemaal geen inhoudelijke reactie waard.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:54 schreef Belabor het volgende:
[..]
Toevallig niet. Ben jij toevallig zo iemand die PVV stemt, graag "minder, minder" roept en toevallig ook nooit omgaat met islamieten, joden of anderen van verschillende levensovertuigingen?
Zo, zijn die stereotypes ook maar weer even uit de weg.
Aangezien ik van jou nog geen mening gezien heb maar alleen dom gezwets wat niets met mijn reacties te maken heeft, hoef ik me daar gelukkig ook helemaal niets van aan te trekken.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 13:54 schreef NotYou het volgende:
[..]
Niet dus? Dan acht ik je domme gezwets al helemaal geen inhoudelijke reactie waard.
Leer werkwoorden vervoegen domoor. (En werp eens een blik op de onderstreepte delen van je reacties en eventueel commentaar.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:00 schreef Belabor het volgende:
[..]
Aangezien ik van jou nog geen mening gezien heb maar alleen dom gezwets wat niets met mijn reacties te maken heeft, hoef ik me daar gelukkig ook helemaal niets van aan te trekken.
Prettige zaterdag nog!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |