Op basis van hygiëne omstandigheden in de sub Sahara van Afrika, een wereldbeeld waarin mensen nog netjes alleen maar missionaris neuken en uit de mond of poepert blijven en een land waar mensen niet altijd leren waar een condoom voor is. Vooralsnog zijn er in Nederland minder mensen met enge geslachtsziektes.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
dat is de reden waarom ze nu met een officiele aanbeveling naar buiten komen vermoed ik.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En die talkpoeder dan op de klammer achterwerken. Ken je hun mening daarover?²
http://www.psychologytoda(...)n-you-likely-believequote:Myth 4: Even if it is painful, the baby won't remember it.
Reality check: The body is a historical repository and remembers everything. The pain of circumcision causes a rewiring of the baby's brain so that he is more sensitive to pain later (Taddio 1997, Anand 2000). Circumcision also can cause post-traumatic stress disorder (PTSD), depression, anger, low self-esteem and problems with intimacy (Boyle 2002, Hammond 1999, Goldman 1999). Even with a lack of explicit memory and the inability to protest - does that make it right to inflict pain? Ethical guidelines for animal research whenever possible* - do babies deserve any less?
Myth 5: My baby slept right through it.
Reality check: Not possible without total anesthesia, which is not available. Even the dorsal penile nerve block leaves the underside of the penis receptive to pain. Babies go into shock, which though it looks like a quiet state, is actually the body's reaction to profound pain and distress. Nurses often tell the parents "He slept right through it" so as not to upset them. Who would want to hear that his or her baby was screaming in agony?
Dude, wat heb jij voor beeld van Europese moslims? Jij denkt dat die even tussen het schapen slachten door besneden worden door slager Ali?quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:00 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar niet dat het gedaan wordt door de buurman zonder verdoving.
Grappig hoe je een standpunt dat ik hier al tientallen keren heb uitgedragen* als een soort "nieuwtje" verkondigt. Misschien kun je in de regionale journalistiek gaan werken, of zo.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tot zover de vrijheid van Elfletterig. Je mag niet gesluierd rondlopen, ook als je daar vrijwillig voor kiest. Want daarmee strijden we tegen onderdrukking. Right.
Dat maakt je standpunt nog niet minder hypocriet en onzinnig.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Grappig hoe je een standpunt dat ik hier al tientallen keren heb uitgedragen* als een soort "nieuwtje" verkondigt.
Ik vraag me af hoe je voorstander van een tent kan zijn, als je zegt tegen discriminatie te zijn. Waarom mag ik niet met een bivakmuts rondlopen, maar hunnie wel?quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakt je standpunt nog niet minder hypocriet en onzinnig.
Onafhankelijke bron zeg.quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op basis van hygiëne omstandigheden in de sub Sahara van Afrika, een wereldbeeld waarin mensen nog netjes alleen maar missionaris neuken en uit de mond of poepert blijven en een land waar mensen niet altijd leren waar een condoom voor is. Vooralsnog zijn er in Nederland minder mensen met enge geslachtsziektes.
[..]
[..]
http://www.psychologytoda(...)n-you-likely-believe
Denken dat dat vrijwillig gebeurtquote:Op woensdag 21 januari 2015 23:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze het vrijwillig aantrekken heb ik er geen probleem mee.
Volgens mij ben je als arts alleen verplicht iedereen te helpen als diegene in een noodsituatie verkeerd, in de praktijk van mijn ouders worden ook geen vrouwen met sluiers en hoofddoeken en mannen met viezige baardjes en mutsjes aangenomen, dat is gewoon vrije keuze. Net zoals dat een moslim er (blijkbaar) voor mag kiezen mannelijke/vrouwelijke artsen geen hand te geven.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nee dus, een arts mag in principe patienten weigeren, als het bvb iemand betreft die z'n rekeningen niet betaalt, die afspraken maakt en niet opdaagt etc... echter:
[..]
Bovendien hebben dokters een beurtrol wat betreft de wachtdienst, een dokter die dan een patient weigert stelt zich bloot aan strafrechtelijke vervolging.
De Yakuza *kuch kuch*quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Neem een land als Japan. Ze laten daar geen onrendabelen binnen dus er zijn heel weinig moslims en er is vrijwel geen (kleine) criminaliteit.
Dat heeft niks met inperking van vrijheid te maken maar met het preserveren van westerse normen en waarden.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tot zover de vrijheid van Elfletterig. Je mag niet gesluierd rondlopen, ook als je daar vrijwillig voor kiest. Want daarmee strijden we tegen onderdrukking. Right.
Dubai is dan ook één van de meest verwesterde moslimlanden, slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:26 schreef Inspireme het volgende:
Dubai zit vol met moslims maar heeft ook
ontzettende lage criminaliteitscijfers.
Als je gewoon van alles legaliseert dan is er ook geen criminaliteit in de statistieken. Nogal wiedes.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:26 schreef Inspireme het volgende:
Japan is Islamitisch?quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:29 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dubai is dan ook één van de meest verwesterde moslimlanden, slecht voorbeeld.
tja, jouw mening enerzijds, de website van de Belgische orde van geneesheren anderzijds... wie denk je dat het bij het rechte eind heeft?quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Volgens mij ben je als arts alleen verplicht iedereen te helpen als diegene in een noodsituatie verkeerd, in de praktijk van mijn ouders worden ook geen vrouwen met sluiers en hoofddoeken en mannen met viezige baardjes en mutsjes aangenomen, dat is gewoon vrije keuze. Net zoals dat een moslim er (blijkbaar) voor mag kiezen mannelijke/vrouwelijke artsen geen hand te geven.
Je post toch Dubai?quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:31 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Japan is Islamitisch?
Het was een tegenreactie op heremeteit.
Heremeteit zegt dat er weinig moslims in Japan zijn -> weinig criminaliteitquote:
In londen zou je je portemonnee niet terug krijgen neequote:Op donderdag 22 januari 2015 02:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je gewoon van alles legaliseert dan is er ook geen criminaliteit in de statistieken. Nogal wiedes.
Dubai is meer een Indische enclave tegenwoordig dan dat het een moslim land is.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:26 schreef Inspireme het volgende:
Wat is er mis met zeggen dat je geen tokkies meer wil behandelen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:15 schreef erodome het volgende:
Waarom denkt iedereen dat het om gezichtsbedekking gaat? Want gesluierd kan ook gewoon een hoofddoek betekenen, het is niet zo dat baard en gezichtsbedekking een vaste combi is.
Ben dus benieuwd wat deze arts precies bedoeld. Want de burqa is verboden in België.
Verder is het best een schande, hij is een arts en vanuit zijn beroep mag hij niet discrimineren. Dit komt een beetje op hetzelfde neer als zeggen dat je geen tokkies wil behandelen.
Vreemd inderdaad dat het bericht zelf meer informatie bevat dan de titel.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:06 schreef SuicideErrorist het volgende:
Vreemd trouwens dat in de titel staat dat 'ie weigert nog langer moslims te helpen terwijl het bericht er wat specifieker over is. Clickbait?
Wat voor aanpassingen dan? Zeker als we het over de meer traditionele moslim hebben....quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:19 schreef Toga het volgende:
De beste man staat te boek als een plastische chirurg, niet als KNO-arts.
Ik kan me maar zó voorstellen dat sommige van deze bebaarde mannen hem opdrachten geeft waar hij niet achter staat, zoals het lichamelijk aanpassen van zwaar gesluierde minderjarige meisjes en dat er woordenwisselingen zijn waardoor hij zich bedreigd voelt.
Nah ze zijn al zo makkelijk te herkennen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:25 schreef thom_05 het volgende:
Tja laten we moslims gelijk maar een geel halve maan op hun borst naaien.
interessant.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ik begrijp deze arts en ik onderschrijf ook zijn constatering in de slotalinea.
Wat is er zo interessant aan? We brengen in onze samenleving ook enorm veel begrip op voor opvattingen en gedragingen van gelovigen. Mannen die vrouwen geen hand willen geven, bijvoorbeeld. Of het lichamelijk verminken van wilsonbekwame, mannelijke baby's door hun voorhuid weg te nemen. Of ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homo's te trouwen. Ik kan zo nog wel een poosje doorgaan.quote:
Omdat je een autochtoon bent en dus automatisch je bek moet houden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er zo interessant aan? We brengen in onze samenleving ook enorm veel begrip op voor opvattingen en gedragingen van gelovigen. Mannen die vrouwen geen hand willen geven, bijvoorbeeld. Of het lichamelijk verminken van wilsonbekwame, mannelijke baby's door hun voorhuid weg te nemen. Of ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homo's te trouwen. Ik kan zo nog wel een poosje doorgaan.
Waarom zouden we dan géén begrip hebben voor het feit dat een arts de verschijning van fundamentalistische moslims (met baard en boerka/niqaab) intimiderend vindt?
Ik weet alweer genoeg Elfie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat is er zo interessant aan? We brengen in onze samenleving ook enorm veel begrip op voor opvattingen en gedragingen van gelovigen. Mannen die vrouwen geen hand willen geven, bijvoorbeeld. Of het lichamelijk verminken van wilsonbekwame, mannelijke baby's door hun voorhuid weg te nemen. Of ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homo's te trouwen. Ik kan zo nog wel een poosje doorgaan.
Waarom zouden we dan géén begrip hebben voor het feit dat een arts de verschijning van fundamentalistische moslims (met baard en boerka/niqaab) intimiderend vindt?
Hij niet , jij wel. Maar dat is gewoon omdat je irritant bent.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat je een autochtoon bent en dus automatisch je bek moet houden.
Is dat nodig dan? Lees het bericht eens. Boerka's, baardmannen. Het nut van zo'n jodenster was juist dat joden normaliter niet altijd te herkennen zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:25 schreef thom_05 het volgende:
Tja laten we moslims gelijk maar een geel halve maan op hun borst naaien.
Je weet prima hoe debiel je vraag is, aangezien zowel jij en ik geen van die dingen onderschrijven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik stel vast dat je geen antwoord geeft op de vraag die ik je stel.
Nee begrijpelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:26 schreef Confetti het volgende:
Dat hij zich nog een arts mag noemen is een schande.
Moslims zijn normaliter ook niet herkenbaar.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Lees het bericht eens. Boerka's, baardmannen. Het nut van zo'n jodenster was juist dat joden normaliter niet altijd te herkennen zijn.
Bij moslims hoef je alleen maar op de geur van knoflook en opgedroogd schapenbloed af te gaan.
Weet je wat nou zo mooi is? Je mag die mening gewoon vrijuit verkondigen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij niet , jij wel. Maar dat is gewoon omdat je irritant bent.
Ik kan er wel over gaan fantaseren maar dat wordt gissen, we zullen nooit van het randje van de hoed weten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat voor aanpassingen dan? Zeker als we het over de meer traditionele moslim hebben....
Dat heb ik niet aan jou te danken, mocht je dankbaarheid verwachten vanwege je afkomst of huidskleur.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat nou zo mooi is? Je mag die mening gewoon vrijuit verkondigen.
Geen antwoord dus; een zwaktebod. De vraag is helemaal niet debiel, want ik geef voorbeelden van zaken die heel concreet aan de orde zijn. Je zou ze zelfs dagelijkse praktijk kunnen noemen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
Je weet prima hoe debiel je vraag is, aangezien zowel jij en ik geen van die dingen onderschrijven.
Maar jij onderschrijft uitsluiting van moslims dan weer wel. Wat je nogal een hypocriet, angstig en naar mannetje maakt.
quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:06 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het kunnen dat de man geen patiënten helpt die intimiderend op hem overkomen.
Nee jij zegt dat "wij" bepaalde dingen toestaan dus dit ook moeten toestaan. Je geeft aan dat je dit heel goed begrijpt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen antwoord dus; een zwaktebod. De vraag is helemaal niet debiel, want ik geef voorbeelden van zaken die heel concreet aan de orde zijn. Je zou ze zelfs dagelijkse praktijk kunnen noemen.
Je conclusie klopt ook weer niet. Voor de zoveelste keer moet ik op dit forum corrigeren welke woorden ik in de mond krijg gelegd. Zoals ik eerder in topic al schreef:
[..]
Als ik zeg dat "wij" iets toestaan, doel ik op Nederland als land. "We" staan in Nederland toe dat moslims en joden kleine, wilsonbekwame baby's lichamelijk verminken. "We" staan in Nederland toe dat weigerambtenaren nog tientallen jaren in dienst kunnen blijven. En "we" geven religie enorm veel ruimte in onze samenleving.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nee jij zegt dat "wij" bepaalde dingen toestaan dus dit ook moeten toestaan. Je geeft aan dat je dit heel goed begrijpt.
Maar ten eerste heeft niemand mij gevraagd of christelijke ambtenaren homo's mogen weigeren te trouwen. Want ik begrijp of steun dat niet. Jij ook niet denk ik.
Maar jij begrijpt en steunt deze uitsluiting wel. Wat je dus als individu, als persoon hypocriet en zielig maakt..
En je schuilt je achter fouten die de politiek of de samenleving als geheel maakt. Dat is ook nog laf.
Nogal een combinatie van nare eigenschappen heb je dus nodig om dit goed te kunnen praten. Je weet ze aardig te combineren.
En dan verhuizen naar Dubaiquote:
Praat gewoon voor jezelf. En schuil je niet achter vreemde constructies om je persoonlijke moslimhaat te verbloemen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik zeg dat "wij" iets toestaan, doel ik op Nederland als land. "We" staan in Nederland toe dat moslims en joden kleine, wilsonbekwame baby's lichamelijk verminken. "We" staan in Nederland toe dat weigerambtenaren nog tientallen jaren in dienst kunnen blijven. En "we" geven religie enorm veel ruimte in onze samenleving.
Dus als "we" dat allemaal doen en toestaan, dan moeten "we" ook begrip hebben voor een huisarts die geen patiënten wil behandelen die intimiderend op hem overkomen. Noem het gewetensbezwaar of zo; die term vinden we bij weigerambtenaren immers ook plausibel.
Ik neem de samenleving zoals -ie is. Ik maak hier niet alleen de dienst uit, jij ook niet. Het beleid dat nu wordt gevoerd, is democratisch bepaald. Hoewel ik de democratie respecteer, is het mijn recht om tegen het beleid te ageren. Zolang het huidige beleid van kracht is, vind ik dat de arts volledig in zijn recht staat en begrijp ik dat hij geen patiënten wil behandelen die intimiderend op hem overkomen.
Heb je het woord "Belgische" gemist?quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ik zeg dat "wij" iets toestaan, doel ik op Nederland als land. "We" staan in Nederland toe dat moslims en joden kleine, wilsonbekwame baby's lichamelijk verminken. "We" staan in Nederland toe dat weigerambtenaren nog tientallen jaren in dienst kunnen blijven. En "we" geven religie enorm veel ruimte in onze samenleving.
Dus als "we" dat allemaal doen en toestaan, dan moeten "we" ook begrip hebben voor een huisarts die geen patiënten wil behandelen die intimiderend op hem overkomen. Noem het gewetensbezwaar of zo; die term vinden we bij weigerambtenaren immers ook plausibel.
Ik neem de samenleving zoals -ie is. Ik maak hier niet alleen de dienst uit, jij ook niet. Het beleid dat nu wordt gevoerd, is democratisch bepaald. Hoewel ik de democratie respecteer, is het mijn recht om tegen het beleid te ageren. Zolang het huidige beleid van kracht is, vind ik dat de arts volledig in zijn recht staat en begrijp ik dat hij geen patiënten wil behandelen die intimiderend op hem overkomen.
Er staat gesluierd, geen burqa. De burqa is verboden in België en is niet iets dat automatisch bij baardmans hoort(en helemaal niet zoveel voor komt).quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Lees het bericht eens. Boerka's, baardmannen. Het nut van zo'n jodenster was juist dat joden normaliter niet altijd te herkennen zijn.
Bij moslims hoef je alleen maar op de geur van knoflook en opgedroogd schapenbloed af te gaan.
Nee, maar de situatie in Nederland en België is vrijwel identiek.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Heb je het woord "Belgische" gemist?
Dus een dokter mag een patiënt ook weigeren als die tattoo's en/of een kaal hoofd heeft? Indien hij dat intimiderend vindt althans.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Och ja, nu valt z'n hele betoog in duigen, want in België is alles anders... [rolleyes]quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:56 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Heb je het woord "Belgische" gemist?
Die je 'beschermt' door de vrijheden van moslima's in te perken. Waarom dat gedraai?quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:23 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat heeft niks met inperking van vrijheid te maken maar met het preserveren van westerse normen en waarden.
Zolang hij niet met iets levensbedreigends komt, waarom niet?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus een dokter mag een patiënt ook weigeren als die tattoo's en/of een kaal hoofd heeft? Indien hij dat intimiderend vindt althans.
Je weet dat als je het over fundamentalistisch hebt dat je helemaal niet zomaar in jezelf mag laten snijden?quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:39 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik kan er wel over gaan fantaseren maar dat wordt gissen, we zullen nooit van het randje van de hoed weten.
Ik vind het sowieso al vreemd als een 16-jarige met haar vader (?) naar een plastisch chirurg gaat. Maar, we leven in een moderne maatschappij, dus alles kan tegenwoordig.
Je weet dat er mensen zijn die, ondanks al deze wetten, tòch mensen onder bedreiging deze dingen in Nederland en Belgie laten doen?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat als je het over fundamentalistisch hebt dat je helemaal niet zomaar in jezelf mag laten snijden?
Ja, die zij er ook, en daar zal deze dokter misschien geen probleem mee hebben.quote:Je weet ook dat er medische problemen zijn waarvoor plastische chirurgie nodig kan zijn?
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat je in nederland bij een dokterspraktijk moet ingeschreven zijn? Dat je niet zomaar kan kiezen bij welke dokter je op consultatie gaat? nee?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:06 schreef Toga het volgende:
[..]
Och ja, nu valt z'n hele betoog in duigen, want in België is alles anders... [rolleyes]
Ingeschreven bij een plastich chirurg? Misschien is dat in 't Gooi standaard, ik weet 't niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat je in nederland bij een dokterspraktijk moet ingeschreven zijn? Dat je niet zomaar kan kiezen bij welke dokter je op consultatie gaat? nee?
Welke dingen zijn deze dingen die onder bedreiging gebeuren?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:13 schreef Toga het volgende:
[..]
Je weet dat er mensen zijn die, ondanks al deze wetten, tòch mensen onder bedreiging deze dingen in Nederland en Belgie laten doen?
[..]
Ja, die zij er ook, en daar zal deze dokter misschien geen probleem mee hebben.
Vaak is echter één ervaring uit de eerste categorie voldoende om iemands visie/leven te veranderen waardoor hij patienten uit de tweede categorie wil vermijden.
Vind ik niet. Een dokter heeft een maatschappelijke functie de medemens te helpen. Hij heeft daar nota bene een eed toe afgelegd. Weigering van een minderheidsgroep kost beter gewoon zijn licentie. Vandaar vermoedelijk ook dat hij wegrent naar oord waar hij wel de klootzak kan uithangen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja het is zijn praktijk dus zijn feestje.
Tsja, misschien had de man geen dokter moeten worden als hij patiënten om dergelijke onnozele redenen weigert.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Zolang hij niet met iets levensbedreigends komt, waarom niet?
Mischien niet nee idd, maar daar hebben wij ons verder niet mee te bemoeienquote:Op donderdag 22 januari 2015 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, misschien had de man geen dokter moeten worden als hij patiënten om dergelijke onnozele redenen weigert.
Dat weet ik niet. Ik heb toevallig een tatoeage. Als een dokter mij om die reden zou weigeren, dan zou ik mij daar niet zomaar bij neerleggen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:43 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Mischien niet nee idd, maar daar hebben wij ons verder niet mee te bemoeien
Het interesseert me eigenlijk niet waarom een dokter iemand wel of niet zou weigeren, hij moet lekker doen wat ie zelf wil. Als de werkgeverof de wet het er niet mee eens is hoort ie het vanzelf wel en zijn de consequenties voor hemquote:Op donderdag 22 januari 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik heb toevallig een tatoeage. Als een dokter mij om die reden zou weigeren, dan zou ik mij daar niet zomaar bij neerleggen.
Whats next? De dokter weigert een patiënt omdat z'n kop hem niet aanstaat?
Hippocrates zegt dat je niet mag weigeren.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:49 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Het interesseert me eigenlijk niet waarom een dokter iemand wel of niet zou weigeren, hij moet lekker doen wat ie zelf wil. Als de werkgeverof de wet het er niet mee eens is hoort ie het vanzelf wel en zijn de consequenties voor hem
Dat zal vast alleen gelden voor medisch noodzakelijke handelingen, ik weet niet of een plastisch chirurg met een eigen anti-aging kliniek dit soort handelingen pleegt.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Hippocrates zegt dat je niet mag weigeren.
Daar heeft deze arts dus blijkbaar schijt aan, moet ie zelf weten vind ik.quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:54 schreef Individual het volgende:
[..]
Hippocrates zegt dat je niet mag weigeren.
In Londen kan je hem een dag lang laten liggen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 02:55 schreef Inspireme het volgende:
[..]
In londen zou je je portemonnee niet terug krijgen nee
en als een vrouw jou zou weigeren om die reden? laat je het er dan ook niet bij zitten? of is de vrijwillige aard van een associatie dan wel belangrijk?quote:Op donderdag 22 januari 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik heb toevallig een tatoeage. Als een dokter mij om die reden zou weigeren, dan zou ik mij daar niet zomaar bij neerleggen.
Whats next? De dokter weigert een patiënt omdat z'n kop hem niet aanstaat?
Jouw?quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:21 schreef wipes66 het volgende:
[..]
en als een vrouw jouw zou weigeren om die reden? laat je het er dan ook niet bij zitten? of is de vrijwillige aard van een associatie dan wel belangrijk?
Jij bent dan ook inderdaad net zo'n bangerikje...quote:
Dat is ook wel wat weinig, die man heeft meer problemen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:23 schreef Djeez het volgende:
De beste man heeft deze week twee besluiten genomen
Wat voor lichamelijke aanpassingen dan?quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:19 schreef Toga het volgende:
De beste man staat te boek als een plastische chirurg, niet als KNO-arts.
Ik kan me maar zó voorstellen dat sommige van deze bebaarde mannen hem opdrachten geeft waar hij niet achter staat, zoals het lichamelijk aanpassen van zwaar gesluierde minderjarige meisjes en dat er woordenwisselingen zijn waardoor hij zich bedreigd voelt.
Precies!quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar jij onderschrijft uitsluiting van moslims dan weer wel. Wat je nogal een hypocriet, angstig en naar mannetje maakt.
"Deze" dingen zegt hij, die dan onder bedreiging gedaan moeten worden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat voor lichamelijke aanpassingen dan?
Wat een onzin zeg. Je kan prima constateren dat "we" iets toestaan waar je het vervolgens niet meer eens bent en dan vervolgens het ook niet eens zijn met deze arts.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb vooral het idee dat hij graag de arts ondersteunt, op basis van het bericht eigenlijk ook wel aan zijn theewater voelt dat het niet klopt en dat hij er dus maar dingen bij gaat verzinnen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:37 schreef erodome het volgende:
[..]
"Deze" dingen zegt hij, die dan onder bedreiging gedaan moeten worden.
Ik heb zo'n vermoeden waar hij op doelt, maar omdat ik het niet zeker weet hoop ik dat dat "deze" van hem gespecificeerd gaat worden nog.
Dat jij alleen die ene man met een baard als moslim ziet zegt heel veel over je.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Bijholtes waarschijnlijk.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat voor lichamelijke aanpassingen dan?
Voor je geldt hetzelfde.quote:Op donderdag 22 januari 2015 08:29 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Nah ze zijn al zo makkelijk te herkennen.
Dit soort berichten zijn dan ook zelden compleet, je kan er dingen bijverzinnen, logisch beredeneren, negeren of gewoon botweg ontkennen, mogelijkheden zat, ik koos voor de tweede.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat hij graag de arts ondersteunt, op basis van het bericht eigenlijk ook wel aan zijn theewater voelt dat het niet klopt en dat hij er dus maar dingen bij gaat verzinnen.
De eed van Hypocrietes.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:40 schreef k_man het volgende:
De eed van Hippocrates geldt niet voor deze mafkees?
Dan zal hij nog een hartverzakking krijgen als hij erachter komt dat veel moslims geen baard hebben of hoofddoek dragen.quote:Op donderdag 22 januari 2015 10:51 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Dat jij alleen die ene man met een baard als moslim ziet zegt heel veel over je.
Kan meevallen, hij zal misschien geen probleem hebben met gematigde of seculiere moslims. (Dat verzin ik maar hoor).quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zal hij nog een hartverzakking krijgen als hij erachter komt dat veel moslims geen baard hebben of hoofddoek dragen.
Wie zegt dat moslims die geen baard hebben of hoofddoek dragen gematigd of seculier zijn. Ik ken vrouwen met hoofddoek die progressiever en gematigder zijn dan vrouwen zonder hoofddoek.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:30 schreef Toga het volgende:
[..]
Kan meevallen, hij zal misschien geen probleem hebben met gematigde of seculiere moslims. (Dat verzin ik maar hoor).
Ik mag zelf toch ook niet met een bivakmuts rondlopen op straat? Waarom zou een soortgelijk iets onder het mom van 'religie' wel mogen dan?quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een beetje in het wilde weg zitten speculeren lijkt mij vooral onzinnig, maar het staat je verder vrij.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:24 schreef Toga het volgende:
Dit soort berichten zijn dan ook zelden compleet, je kan er dingen bijverzinnen, logisch beredeneren, negeren of gewoon botweg ontkennen, mogelijkheden zat, ik koos voor de tweede.
Een sluier en een bivakmuts. Bijna hetzelfde.quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik mag zelf toch ook niet met een bivakmuts rondlopen op straat? Waarom zou een soortgelijk iets onder het mom van 'religie' wel mogen dan?
Maar welke dingen dan die onder bedreiging gedaan moeten worden, spreek het eens uit....quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:24 schreef Toga het volgende:
[..]
Dit soort berichten zijn dan ook zelden compleet, je kan er dingen bijverzinnen, logisch beredeneren, negeren of gewoon botweg ontkennen, mogelijkheden zat, ik koos voor de tweede.
Ik zoek naar beweegredenen omdat ik "handelen puur naar uiterlijk" voor zo'n dokter niet een echt logische verklaring vind, er spelen vast meer factoren die niet in het bericht staan of waar de dokter niet over heeft gesproken.
In het kort staat er; "hij voelt zich niet meer op zijn gemak en stopt ermee". Toch krijgen we er inmiddels 8 pagina's FOK mee vol; RACIESME !
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |