Het is op het journaal geweest dus het is waar.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Waarop baseer jij die bewering? "Het is waarschijnlijk waar"?
Ze heeft ook toegang tot de site van de politie:quote:Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste verraadt inderdaad dat het een fake bericht is om mensen op te ruien, ik verdenk TS ervan het originele facebook bericht getypt te hebben.
Uiteraard. Maar mensen meteen voor leugenaar maken is een andere uiterste. Je kunt aanvullende informatie vragen. Of aangeven dat verhalen op Facebook lastig te bewijzen zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het maakt niet uit of jij wel of geen leugenaar bent, het gaat om het incident zelf en of je het kunt staven met bewijs. Dat maakt dit soort berichtgeving ook altijd zo discutabel en daarom moeten nieuwsbrengers kritisch zijn.
Het is waar dat politie zoekt naar getuigen. Voor de rest is niks met zekerheid waar.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is op het journaal geweest dus het is waar.
Niet-moslims worden door moslims ook aangevallen, vooral de ouderen. Kunnen we dat ook niet eens een keer gaan registreren?! Ik ken al 2 ouderen die door groepjes jongeren geintimideerd en bedreigd zijn. Eentje die in de rij bij de kassa stond en een ander bij de action.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Sinds de aanslagen in Frankrijk zijn er al 50+ meldingen van moslims die lastiggevallen zijn en dit van Frankrijk alleen.
De bron van dit artikel is de politie zelf die een oproep doet. Staat los van wat het stukje detail over ''broek naar beneden trekken'' dat ik deed (dit heb ik via via vernomen en hoef je natuurlijk niet te geloven). Maar ik begrijp dat jij wil ontkennen dat moslims worden lastiggevallen.
Hoezo? De politie kan toch zelf die berichten typen?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze heeft ook toegang tot de site van de politie:
http://www.politie.nl/nie(...)an-mishandeling.html
Ik reageer in NWS nu. Staat redelijk los van mijn nieuwsposterschap. Ik heb dan ook niet dit soort berichten met alleen Facebook als bron op de FP gepost. Sterker nog, ik heb niets gepost over vermeende mishandelingen van moslima's.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
Precies, zelfs dat weten we niet zeker. Van een nieuwsposter mag je toch een wat kritischer houding verwachten waar het gaat om nieuwsbronnen - of de inhoud van het bericht.
Aha. Kan me haast niet voorstellen dat die brief niet gepost is met een glimlach, anders:quote:Op maandag 19 januari 2015 14:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Oh sorry, dit was een brief die naar een moslim was gestuurd volgens Sait van Altijdgeslaagd.nl als bewijs van aanwezig racisme.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Aha. Kan me haast niet voorstellen dat die brief niet gepost is met een glimlach, anders:
http://rationalwiki.org/wiki/Poe%27s_Law
quote:It is an observation that it's difficult, if not impossible, to distinguish between parodies of fundamentalism or other extreme views and their genuine proponents, since they both seem equally insane.
Denk je dat de politie die fake berichten zelf typt?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:08 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hoezo? De politie kan toch zelf die berichten typen?
Autochtonen die door moslims worden aangevallen krijgen altijd media aandachtquote:Op maandag 19 januari 2015 14:07 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Niet-moslims worden door moslims ook aangevallen, vooral de ouderen. Kunnen we dat ook niet eens een keer gaan registreren?! Ik ken al 2 ouderen die door groepjes jongeren geintimideerd en bedreigd zijn. Eentje die in de rij bij de kassa stond en een ander bij de action.
Was dat al in het nieuws geweest? Dat heb ik dan gemist, heb je daar nog een link naar misschien?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Net zo evident als de Joodse vrouw die op klaarlichte dag werd mishandeld in Parijs? Of de Moslima van wie haar hoofddoek werd afgerukt op klaarlichte dag in Eindhoven? Of dat de daders van de aanslagen op de Moskee in Zweden extreem-rechts waren (en later bleek het om andere Moslims te gaan).
http://10news.dk/swedish-(...)-from-extreme-right/quote:Op maandag 19 januari 2015 14:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Was dat al in het nieuws geweest? Dat heb ik dan gemist, heb je daar nog een link naar misschien?
Nu ben je wel plots kritisch? Interessant.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, jij doet dat.
[..]
Ja joh, haal de aanslagen van Parijs erbij
[..]
Waar staat dat ze dat probeerden?
Voor dit stukje is je bron op zijn zachts gezegd al dubieus.
Thnxquote:Op maandag 19 januari 2015 14:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://10news.dk/swedish-(...)-from-extreme-right/
Of een ongeluk of opzettelijk door iemand van binnenin. De leider geeft aan dat het gevaar voor hen niet van extreem-rechts komt maar van andere Moslims (het zijn sjiieten).
Jij denkt dat de politie dat facebook bericht heeft getypt?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Denk je dat de politie die fake berichten zelf typt?
Geen idee ik heb geen facebook.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie dat facebook bericht heeft getypt?
Vraag me wel af hoe betrouwbaar die site en Afpixlat, waarnaar verwezen wordt, zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://10news.dk/swedish-(...)-from-extreme-right/
Of een ongeluk of opzettelijk door iemand van binnenin. De leider geeft aan dat het gevaar voor hen niet van extreem-rechts komt maar van andere Moslims (het zijn sjiieten).
Ik schoot in de lach toen ik dit las, is dat erg?quote:
Zat dat in je brievenbus?quote:
Matige woordspeling.quote:
Nee, dat laatste verzin jij ook weer.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:22 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Sinds de aanslagen in Frankrijk zijn er al 50+ meldingen van moslims die lastiggevallen zijn en dit van Frankrijk alleen.
De bron van dit artikel is de politie zelf die een oproep doet. Staat los van wat het stukje detail over ''broek naar beneden trekken'' dat ik deed (dit heb ik via via vernomen en hoef je natuurlijk niet te geloven). Maar ik begrijp dat jij wil ontkennen dat moslims worden lastiggevallen.
Je doelt op die nepbrief van het ministerie van Onderwijs? Dat valt onder het kopje sarcasme. Hopeloos slecht sarcasme, dat wel. Het schort nogal aan de uitvoering.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Klopt, net als die witte brief van jou door PVV'ers gemaakt kan zijn om de rest van de verhalen ongeloofwaardig te doen overkomen.
Denk eens na....als je in zo'n gebukte houding zit is de kans vrij groot dat je er een laat glippen he.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Specularium het volgende:
'In elke moskee zal wind komen terwijl alle ramen en deuren dicht zijn'
Geen idee wat er mee bedoeld wordt maar het heeft iets poetisch.
Misschien wil de schrijver langskomen als ze er een keer een open dag hebben en is hij zeer winderig?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Specularium het volgende:
Poëtisch zonder trema op de e heeft ook wel wat poëtisch...quote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Specularium het volgende:
Blazen... opblazen .. ik weet het nietquote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Specularium het volgende:
Die ook maar roept '''kanker moslim met je kanker hoofddoek''?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat laatste verzin jij ook weer.
Er worden dagelijks honderden mensen lastig gevallen. Moslims en niet moslims.
De kans is veel groter dat dit gewoon een agressief en/of asociaal persoon was.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Blazen... opblazen .. ik weet het niet
Aha. Want moslimhaat bestaat niet?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat laatste verzin jij ook weer.
Er worden dagelijks honderden mensen lastig gevallen. Moslims en niet moslims.
De kans is veel groter dat dit gewoon een agressief en/of asociaal persoon was.
En dit geloof je wel klakkeloos?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:54 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De user die nog niet overtuigd is dat IS alle wandaden doet die er over haar bericht wordt
Je moet dingen wel benoemen zoals ze zijn
Incidenten.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Aha. Want moslimhaat bestaat niet?
Dat brieven schrijven zit er wel diep in. Zelfs de onderlaag houdt zich er mee bezig. Dappere kazen!quote:
Niet klakkeloos. Ik heb er natuurlijk over nagedacht.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:29 schreef probeer het volgende:
[..]
En dit geloof je wel klakkeloos?
Je moet eens wat aan je kritisch vermogen doen ..
Ik kan me alleen een omslag bedenken, een vernieuwende wind of revolutionaire verandering.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Specularium het volgende:
In Frankrijk? Zou het slachtoffer uberhaupt ook engels gesproken hebben?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die ook maar roept '''kanker moslim met je kanker hoofddoek''?
Zoals die Marokkaan die in Frankrijk vermoord werd en de dader de woorden "I am your god, I am your Islam"' riep?
Des te erger.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:32 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Niet klakkeloos. Ik heb er natuurlijk over nagedacht.
Deed kopieer-plak van dit: http://news.yahoo.com/mor(...)rance-001932146.htmlquote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
In Frankrijk? Zou het slachtoffer uberhaupt ook engels gesproken hebben?
Heel simpel: moslim = voordeel van de twijfel, broeders, zusters, dit, dat, allesquote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Des te erger.
Je dacht na over ISIS en zette vraagtekens.
Je dacht na over dit gedoe, en geloofde het blind.
Ik dacht na over dit en nam mijn eigen ervaringen mee. Ik ben zelf immers moslim hequote:Op maandag 19 januari 2015 14:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Des te erger.
Je dacht na over ISIS en zette vraagtekens.
Je dacht na over dit gedoe, en geloofde het.
En vraag jezelf nu eens af waar beter bewijs voor is / bronnen voor zijn.
Des te belangrijker dat je kritisch moet blijven denken, juist als dit een hoax blijkt doet het meer schade dan goed.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik dacht na over dit en nam mijn eigen ervaringen mee. Ik ben zelf immers moslim he
De journalistiek geilt op dit soort verhalen maar voor de rest is het wel een heel ongeloofwaardig verhaal. We kennen de slachtoffer rol waarin de bekende religie graag kruipt.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is op het journaal geweest dus het is waar.
Ben ik ook. Het onderzoek van de politie moet nog alles uitwijzen. Tot dan geloof ik die dame. Fok is al het bewijs dat de intentie om moslims kwaad te doen er is.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Des te belangrijker dat je kritisch moet blijven denken, juist als dit een hoax blijkt doet het meer schade dan goed.
quote:Op maandag 19 januari 2015 14:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ben ik ook. Het onderzoek van de politie moet nog alles uitwijzen. Tot dan geloof ik die dame. Fok is al het bewijs dat de intentie om moslims kwaad te doen er is.
Ben je vergeten hoe ik in mijn eerdere topics ben behandeld?quote:
Ach hou toch op. Als het een ander persoon was geweest dan had je het meteen gelooft.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:38 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
De journalistiek geilt op dit soort verhalen maar voor de rest is het wel een heel ongeloofwaardig verhaal. We kennen de slachtoffer rol waarin de bekende religie graag kruipt.
Ze heeft het na mijn mening iets te spannend gemaakt. Het moet overkomen alsof ze in een valstrik is gelopen omdat ze moslim is.
Wedden dat de politie geen enkele getuige gaat vinden ?
Wat?quote:
Zal lekker stinken dan in die zalen.quote:In elke moskee zal wind komen terwijl de ramen en deuren dicht zijn.
Sterker, als de daders 'mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk' waren geweest, dan stond meneer vooraan te roepen dat die gasten levenslang moeten worden opgesloten.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Als het een ander persoon was geweest dan had je het meteen gelooft.
Waar komt toch die drang vandaan om mensen die niks hebben gedaan erbij te betrekken?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:47 schreef ems. het volgende:
Als het een leugen blijkt te zijn de moslima in kwestie vierendelen, als het de waarheid is de daders opsporen en stamboom uitroeien.
Gezien de Israelische manier van omgaan met de familie van Palestijnse terroristen, zal het wel passen in onze Joods-christelijke traditie. Ofzo.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:48 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Waar komt toch die drang vandaan om mensen die niks hebben gedaan erbij te betrekken?
Ok, hier reageer ik niet meer op.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ben ik ook. Het onderzoek van de politie moet nog alles uitwijzen. Tot dan geloof ik die dame. Fok is al het bewijs dat de intentie om moslims kwaad te doen er is.
Andere personen komen blijkbaar niet met zo'n wazig verhaal. Kom op zeg dit verhaal rammelt aan alle kanten. Misschien de politiek correcte blinddoek eens afzetten en niet zo naïef zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:43 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ach hou toch op. Als het een ander persoon was geweest dan had je het meteen gelooft.
En ik ben niet-moslim. Ik kan je dan ook uit ervaring vertellen dat er niet-moslims onthoofd, verkracht, mishandeld en/of vermoord worden door ISIS.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:36 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik dacht na over dit en nam mijn eigen ervaringen mee. Ik ben zelf immers moslim he
Uit ervaring nog wel.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik ben niet-moslim. Ik kan je dan ook uit ervaring vertellen dat er niet-moslims onthoofd, verkracht, mishandeld en/of vermoord worden door ISIS.
Degenen die pogingen deden IS te bestrijden (soldaten, soldaten in burgerkleed, spionnen etc.) onthoofd/vermoord: Ja. De rest is niet bewezen.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:10 schreef probeer het volgende:
[..]
En ik ben niet-moslim. Ik kan je dan ook uit ervaring vertellen dat er niet-moslims onthoofd, verkracht, mishandeld en/of vermoord worden door ISIS.
Hier is al een heel topic over geweest met meerdere delen. De brief bleek gericht te zijn aan een geradicaliseerde moslim die veroordeeld was voor deelname aan de gewapende strijd in Syrie en voor het ronselen van andere moslims voor die strijd. Hij was net na een korte straf weer vrijgelaten.quote:Op maandag 19 januari 2015 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat het oranje briefje "waar" is, zegt bar weinig over de herkomst ervan. Het kan door een stel autochtone racisten zijn geschreven, maar net zo goed door een paar allochtonen die zich bewust voordoen als autochtone racisten.
Mocht blijken dat het verhaal uit de OP van dit topic een verzinsel is, dan is dat zeker niet de eerste keer dat een moslima een mishandeling verzint.
Dus je gelooft één vrouw wel meteen op haar woord. Maar bij alle geluiden / verhalen omtrent de wandaden van ISIS, zet je wel vraagtekens en geloof je niet direct?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:40 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hij is nog niet veroordeeld.....quote:Op maandag 19 januari 2015 15:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hier is al een heel topic over geweest met meerdere delen. De brief bleek gericht te zijn aan een geradicaliseerde moslim die veroordeeld was voor deelname aan de gewapende strijd in Syrie en voor het ronselen van andere moslims voor die strijd. Hij was net na een korte straf weer vrijgelaten.
Zo vreemd was die brief dus niet, op spelfouten na dan.
Ah, dus je hebt bewijs nodig voordat je iets gelooft. Waarom geloof je die vrouw dan wel meteen op haar woord? Daar is immers geen enkel bewijs voor.quote:Op maandag 19 januari 2015 15:13 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Degenen die pogingen deden IS te bestrijden (soldaten, soldaten in burgerkleed, spionnen etc.) onthoofd/vermoord: Ja. De rest is niet bewezen.
Dude .. Je snapt toch hopelijk wel dat ik deze bewering simpelweg maak om aan te tonen hoe enorm belachelijk haar redenatie is?quote:
Ja, ik ben degene met de waanbeelden ja. Achterlijke trol.quote:
Dit is niet bepaald moord he. Wat een vergelijkingquote:Op maandag 19 januari 2015 14:26 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Die ook maar roept '''kanker moslim met je kanker hoofddoek''?
Zoals die Marokkaan die in Frankrijk vermoord werd en de dader de woorden "I am your god, I am your Islam"' riep?
Ja, ik ben zelf getuige geweest van moslims die aangevallen werden en gepest om hun moslimzijnquote:Op maandag 19 januari 2015 15:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus je gelooft één vrouw wel meteen op haar woord. Maar bij alle geluiden / verhalen omtrent de wandaden van ISIS, zet je wel vraagtekens en geloof je niet direct?
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 19 januari 2015 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Aha. Want moslimhaat bestaat niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |