abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:15:04 #51
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148752735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Atheïsme kent meerdere elkaar soms overlappende, soms uitsluitende betekenissen, maar het begrip omvat vrijwel altijd de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden."

Zoals ik al zei: het is niet onmogelijk dat wij gesimuleerd zijn. In dat geval is onze maker een vergevorderde beschaving. Hoe zij dan weer zijn ontstaan? Tsja.....
Je redeneert in cirkels door de afwezigheid van een geloof in een god gelijk te stellen aan het zeker weten dat er geen god is.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148752742
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Atheïsme kent meerdere elkaar soms overlappende, soms uitsluitende betekenissen, maar het begrip omvat vrijwel altijd de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden."

Zoals ik al zei: het is niet onmogelijk dat wij gesimuleerd zijn. In dat geval is onze maker een vergevorderde beschaving. Hoe zij dan weer zijn ontstaan? Tsja.....
Het is ook niet onmogelijk dat er binnenstebuiten gekeerde smurfen op eenwielers heen en weer koprollen tussen de maan en Mars, aar ik vind het nogal idioot om daar rekening mee te houden.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:15:25 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_148752748
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin verhaal.
Hahaaa! Je bent een ietsist!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_148752757
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar zijn dat wel religies dan?
Je zou eerder zeggen levenswijzen, niet? Niet per se het geloof dat een hoger wezen ingrijpt op aarde.
pi_148752768
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar zijn dat wel religies dan?
Jazeker!
pi_148752789
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is ook niet onmogelijk dat er binnenstebuiten gekeerde smurfen op eenwielers heen en weer koprollen tussen de maan en Mars, aar ik vind het nogal idioot om daar rekening mee te houden.
Blijkbaar doe je dat wel als je het niet onmogelijk noemt.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:17:07 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148752793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hoeft niet tot het uiterste te gaan. De kans dat wij gesimuleerd zijn is iets groter dan hetgeen wat jij net stelde. We weten het simpelweg nog niet.
pi_148752794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou er een zoektocht moeten zijn? Ik ga niet op zoek naar dingen waarvan ik niet eens weet of ze bestaan, jij wel?
Je gaat ook niet zoeken naar iets wat je niet kwijt bent, zo simpel is het.
pi_148752811
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:17 schreef hb64 het volgende:

[..]

Je gaat ook niet zoeken naar iets wat je niet kwijt bent, zo simpel is het.
Maar daarvan weet je dat het bestaat.
pi_148752833
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het lijkt me voor de taalontwikkeling wel handig als in ieder geval Nederlands en Engels op een school wordt onderwezen. De meeste propaganda zit hem natuurlijk ook in de geschiedenis, maatschappijleerlessen e.d. Maar die vrijwilligers kunnen toch net zo goed zeer eenzijdige informatie geven al naar gelang politieke voorkeur etc?
Dat kan natuurlijk, maar dat kan je met groepen vrienden met kinderen (de ouders) prima regelen. Het zal zo heel moeilijk worden om voor docenten die je inhuurt (en liefst bevriend zijn en jouw wereldvisie delen) "stiekem" kinderen op te voeden op een manier waar jij als ouder niet achterstaat.

Het grootste manco op dit moment in het klassikale onderwijs is het gebrek aan kritisch denken. Daar is geen tijd voor, want de megaklassen moeten met de middelmatige middenmoot mee.

Qua talen zou ik mijn kinderen sowieso Nederlands, Spaans, Engels en Frans willen bijbrengen. Misschien nog een beetje Portugees erbij, langzaam, in stapjes, of gewoon door integratie met Portugeessprekende andere kinderen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:18:53 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148752839
Dat zie ik nog wel veranderen. Binnen 50 jaar is de Islam de grootste religie van Nederland. Ik heb er al eerder een essay aan gewijd:

WFL / De ver-islamisering van Nederland en het Westen !

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:19:09 #62
396550 Richestorags
pi_148752843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:15 schreef DeJori het volgende:

[..]

Je redeneert in cirkels door de afwezigheid van een geloof in een god gelijk te stellen aan het zeker weten dat er geen god is.
Wel, voor sommige atheïsten gaat die stelling wel degelijk op. Lang niet voor alle natuurlijk:

"Deze ruime definitie sluit aan bij de Griekse herkomst van het woord 'atheïsme' - a- (zonder) en theos (god) - en overkoepelt zowel het agnosticisme als de nadrukkelijke verwerping van iedere vorm van religiositeit, zowel de overtuiging dat er onvoldoende bewijsmateriaal is om tot de aanname of afwijzing van een godheid te kunnen komen, als de overtuiging dat de wetenschap heeft bewezen dat er geen god bestaat of kan bestaan, zowel sterke (of positieve) als zwakke (of negatieve) vormen van atheïsme, zowel de opvatting dat het godsbegrip geen waarde of betekenis toekomt als de opvatting dat het godsbegrip nuttig kan zijn voor onontwikkelden, zowel de opvatting dat godsdienst slechts de wetenschap hindert als de opvatting dat de godsdienst altijd leidt tot persoonlijke en/of maatschappelijke ellende."
pi_148752861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijkbaar doe je dat wel als je het niet onmogelijk noemt.
Natuurlijk niet.
pi_148752862
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hahaaa! Je bent een ietsist!
Dat volgt inderdaad onlosmakelijk uit het feit dat ik het bestaan van eenwielers als transport middel tussen planeten onzin noem.
pi_148752872
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je hoeft niet tot het uiterste te gaan. De kans dat wij gesimuleerd zijn is iets groter dan hetgeen wat jij net stelde. We weten het simpelweg nog niet.
Hoe heb je die kans berekend dan?
pi_148752884
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zie ik nog wel veranderen. Binnen 50 jaar is de Islam de grootste religie van Nederland. Ik heb er al eerder een essay aan gewijd:

Maar procentueel nog een klein deel van de bevolking. Niks om bang voor te zijn. En als het uit de klauwen gaat lopen gaat het ook leuk worden :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148752895
quote:

Wat is dat?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:21:21 #68
396550 Richestorags
pi_148752902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het idee van een god vind ik net zo absurd als de eerder genoemde smurfen. Nee dus.
Het hele bestaan is absurd als je erover nadenkt. Ik vind een god niet absurder dan dat wij uit het "niets" zijn ontstaan. Of uit een zwart gat van een ander universum. En dat er altijd al iets is geweest.
pi_148752909
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelovigen doen doorgaans minder kwaad dan taalverkrachters als jij.
nerd :') ik kom hier niet voor een taaldictee, en je weet precies wat ik bedoel dus ga ergens anders lopen kwatsen stumpert.
mijn taalverkrachting heeft er idd voor gezorgd dat er vorige week 20 mensen kapot zijn geschoten, had helemaal niks met geloof te maken :')
pi_148752941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:21 schreef boik het volgende:

[..]

nerd :') ik kom hier niet voor een taaldictee, en je weet precies wat ik bedoel dus ga ergens anders lopen kwatsen stumpert.
mijn taalverkrachting heeft er idd voor gezorgd dat er vorige week 20 mensen kapot zijn geschoten, had helemaal niks met geloof te maken :')
20 al! Wow.

En nee, dat was niet vanwege geloof, maar vanwege een haat. Die kan uit een geloof, maar net zo goed uit ideologie gevoed worden (zie Breivik).

Verreweg de meeste gelovigen op Aarde doen geen vlieg kwaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:23:11 #71
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148752957
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wel, voor sommige atheïsten gaat die stelling wel degelijk op. Lang niet voor alle natuurlijk:

"Deze ruime definitie sluit aan bij de Griekse herkomst van het woord 'atheïsme' - a- (zonder) en theos (god) - en overkoepelt zowel het agnosticisme als de nadrukkelijke verwerping van iedere vorm van religiositeit, zowel de overtuiging dat er onvoldoende bewijsmateriaal is om tot de aanname of afwijzing van een godheid te kunnen komen, als de overtuiging dat de wetenschap heeft bewezen dat er geen god bestaat of kan bestaan, zowel sterke (of positieve) als zwakke (of negatieve) vormen van atheïsme, zowel de opvatting dat het godsbegrip geen waarde of betekenis toekomt als de opvatting dat het godsbegrip nuttig kan zijn voor onontwikkelden, zowel de opvatting dat godsdienst slechts de wetenschap hindert als de opvatting dat de godsdienst altijd leidt tot persoonlijke en/of maatschappelijke ellende."
Met die stellingname sta je gelijk aan iemand die zegt dat iedereen met een religie een fundamentalistische koppensneller is omdat die rotte appels deel uitmaken van de groep.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148752968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het hele bestaan is absurd als je erover nadenkt. Ik vind een god niet absurder dan dat wij uit het "niets" zijn ontstaan. Of uit een zwart gat van een ander universum. En dat er altijd al iets is geweest.
Lees bijvoorbeeld Universum uit het niets van Lawrence Krauss. Het is niet absurd, maar verdomd moeilijk.
pi_148752972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Als jij iets niet onmogelijk noemt houd je rekening met het mogelijke bestaan daarvan.
pi_148752985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij iets niet onmogelijk noemt houd je rekening met het mogelijke bestaan daarvan.
Nee hoor.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:24:21 #75
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_148752988
quote:

Isalm: 5% Atheist: 95%. Ja dan is de Islam de grootste religie in Nederland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')