Dat heb ik ook gedaan met mijn zusje bij het overlijden van mijn oma.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:12 schreef ems. het volgende:
Bij het overlijden vorig jaar van een van mijn beste vrienden waar ik een stuk meer om geef dan alle fransmannen van de wereld incluis Hollande heb ik me helemaal kapot gelachen op de begrafenis. Dus ja, er kunnen zoveel redenen zijn om te lachen. Dat is verder compleet niet opmerkelijk inderdaad.
Zoals je ziet, doe ik dat allang. Niet in de minste plaats in dit topic.quote:Mooie woorden, nu nog zelf naleven.
Neuh, dat heb ik niet, maar misschien zie jij dat bij mij, ben dus wel benieuwd welke "blinde vlekken" je denkt te zien.quote:Omdat jij er zelf meerdere hebt en omdat het een nutteloos argument is met als enige reden om je eigen denkwijze niet verder te hoeven formuleren.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
Dat zegt alleen niets over dit filmpje en de gedane observaties.
Omdat het totaal verschillende situaties zijn en je daarmee de observaties wegwuift.quote:
Waarom niet eigenlijk? Ik bedoel, het is bij ems, copycat en jou gebeurd bij een begravenis. Of athans, bij jou bij het overlijden. Als het bij jullie kan gebeuren, hoezo kan het dan niet met die mensen daar gebeuren?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan met mijn zusje bij het overlijden van mijn oma.
[..]
Nee, bij mij ook met begrafenis.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Ik bedoel, het is bij ems, copycat en jou gebeurd bij een begravenis. Of athans, bij jou bij het overlijden. Als het bij jullie kan gebeuren, hoezo kan het dan niet met die mensen daar gebeuren?
Iedereen zou dat ooggetuigenverslag wat Cc postte eens moeten lezen, daar kun je al uit opmaken dat men van de grove grappen en keiharde humor is/was.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
Wie weet ook wat meneer de president zegt. "Fijn hè? Dat jullie hier zo gesteund worden?", of de beste man is blij dat de President er is, of een combinatie. Meneer de president stelt zich voor als "Je suis Charlie", en de mensen daar vooraan doen hetzelfde. Ze vinden het grappig, ze zijn gewend aan dingen relativeren, ook de grofste dingen, in hun beroep. Er zijn zoveel redenen waarom ze daar zouden kunnen lachen die niet betekent dat ze bij een complot betrokken waren, zóveel dingen die gezegd kunnen zijn. Kies er maar een uit, net als dat die mevrouw die dat filmpje met dat debiele commentaar (serieus, als je serieus genomen wilt worden ga je toch niet dat soort teksten in filmpjes zetten met MS Paint?) heeft gedaan.
En hier, tadaaaa, zie hoe selectief elke mediasoort is.
Ik vind het in zoverre inhoudelijk dat je emoties van mensen en de uiting van die emoties heel moeilijk kunt voorspellen. Je kunt er al helemaal geen conclusies aan verbinden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat het totaal verschillende situaties zijn en je daarmee de observaties wegwuift.
"ik lachte op de begrafenis van oma/goeie vrienden, dus hier is niets raars aan de hand".
Weinig inhoudelijk, vind je wel?
In welke wereld zegt dat er niets over? Jij was niet aanwezig, jij was niet één van de slachtoffers, jij weet niet hoe die mensen in elkaar zitten. Maar je meent wel even gedachten te kunnen lezen en in te vullen waarom iemand tijdens een treurige betekenis lacht.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan met mijn zusje bij het overlijden van mijn oma.
Dit is daar een prima voorbeeld van. De drang om dingen te zien die er niet zijn en daarvoor bereid te zijn om maar even in te vullen voor iedereen wat zij denken.quote:Neuh, dat heb ik niet, maar misschien zie jij dat bij mij, ben dus wel benieuwd welke "blinde vlekken" je denkt te zien. Met je eigen psychologie als uitgangspunt.
Dus van jezelf vind je het wel heel gewoon en normaal dat je in de lach schiet op een begrafenis maar voor de mensen van Charlie geldt een andere maatstaf?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, bij mij ook met begrafenis.
Omdat je de verschillende mimieken ziet, de contacten die de mensen onderling maken. Op een gegeven moment kan die vrouw van Renard (aangenomen) haar lachen niet meer inhouden en verschuilt ze zich tegen de jas van Renard, dat zie je heel duidelijk in beeld.
Er staan camera's op, het is het belangrijkste moment in vele jaren voor veel mensen, en de reacties zijn niet verschillend (wat dus wel zo hoort te zijn; iedereen reageert anders op stress) maar juist heel vergelijkbaar.
Dat vind jij inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:24 schreef habitue het volgende:
[..]
Ik vind het in zoverre inhoudelijk dat je emoties van mensen en de uiting van die emoties heel moeilijk kunt voorspellen. Je kunt er al helemaal geen conclusies aan verbinden.
Ik heb juist het idee dat ze in dat shot haar tranen probeert tegen te houden en daarom zich juist verschuilt. Het continu op pauze zetten van ht beeld draagt er ook niet echt aan bij. Pauseer een willekeurige video en let dan op de gezichtsuitdrukking.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, bij mij ook met begrafenis.
Omdat je de verschillende mimieken ziet, de contacten die de mensen onderling maken. Op een gegeven moment kan die vrouw van Renard (aangenomen) haar lachen niet meer inhouden en verschuilt ze zich tegen de jas van Renard, dat zie je heel duidelijk in beeld.
Er staan camera's op, het is het belangrijkste moment in vele jaren voor veel mensen, en de reacties zijn niet verschillend (wat dus wel zo hoort te zijn; iedereen reageert anders op stress) maar juist heel vergelijkbaar.
Gewoon en normaal, wat moet ik met die etiketjes?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus van jezelf vind je het wel heel gewoon en normaal dat je in de lach schiet op een begrafenis maar voor de mensen van Charlie geldt een andere maatstaf?
Waardeloze informatie ja. Succes daarmee.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind jij inderdaad.
Ik vind dat je alles moet kunnen analyseren en mogelijke conclusies kunnen bediscussieerd worden.
Als jij je niet wil branden aan een analyse van emoties, is dat natuurlijk je goed recht. Anderen doen dat wel en halen daar informatie uit.
Die zie je al helemaal niet lachen behalve dan een bemoedigende glimlachquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan zou ik nog maar es kijken, vooral naar de dame die als vrouw van Renald wordt vermoed.
Ah daar ben je ook al expert in?quote:Dat dacht ik ook als mogelijkheid, maar de mimiek is duidelijk anders bij huilen dan bij schaterlachen.
Je hebt moeite met de term waarheidszoeker? ik in jouw geval ookquote:De laatste persoonlijke aanval laten we maar weer voor wat het is, het zoveelste zwaktebod voor jouw rekening.
Haha dit is pas een zwaktebod.quote:Welnee. Wellicht dat jij genoegen neemt met "verklaringen" gegeven door de VSAmerikaanse overheid en haar hulpjes, dat is wat anders.
Wat ik hier doe bepaal ik zelf wel, snap dat je liever met gelijkgestemden discussieert maar dan ben je op dit forum niet op de juiste plaats.quote:Wat doe je hier dan? Behalve mensen constant uitschelden?
Tot nu toe bewijs je keer op keer het tegenovergestelde, het werk van anderen die je hier al hebt laten zien geven geen enkel bewijs om te twijfelen aan het officiële verhaal.quote:Welnee, de achtergronden geven genoeg aan. Het werk van anderen geeft aan dat het vertelde verhaal niet waar kan zijn. Mijn eigen onderzoek borduurt daarop voor. Ik heb juist een open mind bij dat onderzoek, dat zul je wel zien.
Doe je het weerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:28 schreef El_Matador het volgende:
Daarbij stonden er geen camera's op onze neuzen. Zou dat wel het geval zijn, reageer je natuurlijk anders, dat is menselijk.
nou ja, de mogelijke conclusie die bij dat lachen getrokken wordt, is op z'n minst vreemd te noemen. 'Ze lachen omdat t komisch is de hele wereld voor de gek te houden'.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vind jij inderdaad.
Ik vind dat je alles moet kunnen analyseren en mogelijke conclusies kunnen bediscussieerd worden.
Als jij je niet wil branden aan een analyse van emoties, is dat natuurlijk je goed recht. Anderen doen dat wel en halen daar informatie uit.
Jij vindt dat je het niet kunt gebruiken. Ik zeg; gebruik zoveel mogelijk en weeg af wat betere aanwijzingen zijn dan andere.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
Andere argumenten, prima, maar menselijke emoties kun je niet als bewijs gebruiken voor dit soort dingen.
Het sterfbed van jouw oma is ook iets anders dan het sterfbed van mijn oma.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:54 schreef Tingo het volgende:
Het sterfbed van je oma is iets anders dan 10 collegas kwijt in zo'n manier(alsof 't waar is)
Je ijlt.quote:But nice to see the MSM'ers suitably shocked and outraged as usual.
nou, wat mij betreft mag je het erbij gebruiken, maar probeer dan idd wat meer openminded te kijken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij vindt dat je het niet kunt gebruiken. Ik zeg; gebruik zoveel mogelijk en weeg af wat betere aanwijzingen zijn dan andere.
Het is ook geen "bewijs", het is een aanwijzing dat er iets vreemds aan de hand is. Voor mij en voor anderen. Jij wil je er niet aan wagen want je vindt dat je "menselijke emoties niet kunt [...] gebruiken". Dat is je goed recht. Anderen gebruiken dat wel.
Waar is deze stroman nu weer voor nodig?? Ik heb nog geen verklaring gegeven. Ik vind het opvallend, dat is alles. En dus reden voor meer verdieping in deze zaak.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik zie die mensen ook lachen en denk dan aan die keren dat ik op totaal ongepaste momenten in de lach schoot. Jij ziet die mensen lachen en denkt: dat doen ze omdat het allemaal nep is.
het was meer een algemene jij.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 17:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar is deze stroman nu weer voor nodig?? Ik heb nog geen verklaring gegeven. Ik vind het opvallend, dat is alles. En dus reden voor meer verdieping in deze zaak.
Het staat alleen wel wat lager op mijn prioriteitenlijstje dan andere dingen.
Niet overgevoelige doen Ali- dan kan je niet zo kritisch denken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Omg children are dead , will someone think about the childreeeeeeeeeen . Vind dit zo respectloosKan me daar echt kwaad om maken
Graag gedaan. Tis maar nog 'n stuk van de hele puzzel vind ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank Tingo, goede bijdrage!
Het lachen van die mensen, het is toch ongelooflijk. 'Frankrijks 9/11'...
Dat is het probleem met vicims; ze geven zichzelf weg omdat ze juist wel op dezelfde manier reageren.
Het argument "iedereen reageert anders" is een heel goed argument, maar dat wordt nu net niet gevolgd. Je zag het bij Sandy Hook, bij de Boston Bombings, de zieke "vader" van James Foley en nu hier weer.
Dank voor deze video, dit is goed materiaal.
Ik vraag me soms af of je iets wel als echt kan beschouwen. En indien je dat doet, waarom geloof je die verhalen wel?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Graag gedaan. Tis maar nog 'n stuk van de hele puzzel vind ik.
Geen bewijs maar wel verdacht denk ik. Als ik 10 van m'n hele lieve collegas had veriiezen zou ik zeker niet staan met m'n vriendin lekker aan 't smoesen met een of ander politicus of wie-dan-ook.
Niet normaal imo, maar voor de moral majority die geloven alles wat zn media baasjes zeggen is 't :
De arme nabestanden!Wat erg zeg!.....bla-di-bla-di-fckin-bla.
Dat mensen zoals jij zo bot kunnen zijn. -edit-quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef Tingo het volgende:
[..]
Niet overgevoelige doen Ali- dan kan je niet zo kritisch denken.
Emotie en geveligheid staat in de weg van waarheid.
Mijn vrouw moest ook lachen op een begrafenis. Niet omdat ze het leuk vond. Ze wist zelf niet waarom. Een bekend verschijnsel volgens mij. Ik heb gehuild en gelachen op begrafenissen. Gehuild van verdriet en gelachen omdat je toch verder moet en omdat sommige gebeurtenissen op zo'n intens moment via lachen spanningen wegnemen. En ik hou nou eenmaal van humor, juist op die moeilijke momenten. Wie weet fluisterde zijn vrouw wel een hele gevatte/sarcastische/etc. opmerking? Of herhaalde ze een opmerking van een omgekomen collega over de hoge Piet die hij net een hand gaf?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:20 schreef Tingo het volgende:
[..]
Graag gedaan. Tis maar nog 'n stuk van de hele puzzel vind ik.
Geen bewijs maar wel verdacht denk ik. Als ik 10 van m'n hele lieve collegas had veriiezen zou ik zeker niet staan met m'n vriendin lekker aan 't smoesen met een of ander politicus of wie-dan-ook.
Niet normaal imo, maar voor de moral majority die geloven alles wat zn media baasjes zeggen is 't :
De arme nabestanden!Wat erg zeg!.....bla-di-bla-di-fckin-bla.
Troll is teveel eer voor je.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:54 schreef Michielos het volgende:
heb intussen een link dat de dader moordde uit naam van Donald Duck.
Donald Duck is 10 letters
Rothschild ook...
go figure!
of ben ik nu een troll, terwijl ik hetzelfde niveau bewijzen aandraag?![]()
ik zeg niet veel anders dan izzy23 met haar "bewijs"? Wat is het verschil precies?quote:
Je bron gebruikt Dailly Mail als bron. If ever there were MSM ...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:39 schreef Izzy73 het volgende:
Terwijl de berichtgevingen van de MSM gaan over Charlie, invallen bij Jihadisten en terreur.
Sluit Rusland de gastoevoer af die via Oekraïne Europa binnenkomt.
6 landen direct getroffen, Bulgarije, Griekenland, Macedonië, Roemenië, Kroatië en Turkije
Niets over gehoord in de media.
https://nieuwsvaneuropa.w(...)ies-via-de-oekraine/
Off topic Izzy. Graag bij het onderwerp houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:39 schreef Izzy73 het volgende:
Terwijl de berichtgevingen van de MSM gaan over Charlie, invallen bij Jihadisten en terreur.
Sluit Rusland de gastoevoer af die via Oekraïne Europa binnenkomt.
6 landen direct getroffen, Bulgarije, Griekenland, Macedonië, Roemenië, Kroatië en Turkije
Niets over gehoord in de media.
http://www.dailymail.co.u(...)-supply-Ukraine.html
dit gaat over charlie hebdo? Het gaat dieper dan we voor mogelijk hieldenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:13 schreef Fogel het volgende:
Ik stel voor dat een van jullie een Donald Duck topic aanmaakt met alle bewijzen en parallelen naar de niet getekende wereld, dan kunnen we het hier weer over de tekeningen van Charlie en aanverwante zaken hebben.
True,er is wel 'n dunne grens tussen verdriet en blijheid.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:54 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Mijn vrouw moest ook lachen op een begrafenis. Niet omdat ze het leuk vond. Ze wist zelf niet waarom. Een bekend verschijnsel volgens mij. Ik heb gehuild en gelachen op begrafenissen. Gehuild van verdriet en gelachen omdat je toch verder moet en omdat sommige gebeurtenissen op zo'n intens moment via lachen spanningen wegnemen. En ik hou nou eenmaal van humor, juist op die moeilijke momenten. Wie weet fluisterde zijn vrouw wel een hele gevatte/sarcastische/etc. opmerking? Of herhaalde ze een opmerking van een omgekomen collega over de hoge Piet die hij net een hand gaf?
Er zijn boeken over vol te schrijven en geschreven maar om dit te gebruiken als aanwijzing voor evt.betrokkenheid van degene die lachen is imo ongefundeerd.
If ever there were.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bron gebruikt Dailly Mail als bron. If ever there where MSM ...
Verder nogal off topic, me dunkt.
Yes,well.Kan ook zijn dat de hele publicatie/verkoop cijfers zyn fake. Ik vind 't ook moeillijk te geloven dat er zijn zoveel mensen(2.3m?!) zo gepassioneerde gevoelde om naar 'n 'sponatne protest' te gaan over zo'n bladje.De 'Jesuischarlie' twitter campagne was begonnen binnen 'n uur naar de 'massacre'.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:51 schreef Fogel het volgende:
In Noorwegen was de eerste oplage van het blad in 45 minuten uitverkocht. Sommige mensen stonden er een hele dag voor in de rij!
Aldus ongeveer iedere Noorse online krant vandaag.
De eerste koper wilde overigens niet met naam of foto in de krant, iets wat sommige kranten wel respecteerden en anderen niet. Altijd fijn.
Nee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |