Wij hadden voor de WOII niet het type Saddam in Europa. Misschien is dat een klein detail?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:13 schreef Cubs het volgende:
Amerika is tenmiste de enige die de verantwoordelijkheid neemt en de voortouw neemt. Misschien zijn de eerdere invallen niet succesvol geweest, maar dat heeft ook met de bevolking en politiek van het land te maken. De burgeroorlog in Irak kan niet alleen verweten worden aan Amerika, dit heeft met het falen van de politiek van het land en de haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen te maken. Amerika heeft na zijn terugtrekking alle middelen beschikbaar gesteld en heeft in Irak geïnvesteerd. Maar Irak heeft geen goed gebruik gemaakt van deze middelen en heeft ook geen lessen getrokken uit het verleden.
Hoe kan het dat Europa na WOII zich, ondanks alle doden heeft kunnen verenigen, maar kan Irak dit niet.
lelijke kutvogel, in de brand ermee en zn lijkje aan een heliumballon laten wegdrijven, de horizon tegemoet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies gewoon negeren of bang worden en die terroristen hun zin geven
[ afbeelding ]
USA USA USA!
Klopt Hitler en Mussolini vallen bij het niets bij deze naam.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:21 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wij hadden voor de WOII niet het type Saddam in Europa. Misschien is dat een klein detail?
quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Cubs het volgende:
[..]
Klopt Hitler en Mussolini vallen bij het niets bij deze naam.
Ja, Hitler en Mussolini regeerden ook tientallen jaren over heel Europaquote:Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Cubs het volgende:
[..]
Klopt Hitler en Mussolini vallen bij het niets bij deze naam.
Die puinhoop valt niet op te ruimen. Ze moeten het daar allemaal lekker zelf uitvechten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef MagicIsland1 het volgende:
De eerste golfoorlog die terecht zou zijn.
de puinhoop van de vorige 2 opruimen
Dit.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:50 schreef reza1 het volgende:
Gaat alleen nog maar meer ellende veroorzaken, zoals de VS nu Daesh/"IS" heeft gecreëerd door het steunen van de terroristen in Syrië.
Dat hebben we eerder gehoord, dat huidige gezeik met ISIS hebben wij te danken aan die eerdere oorlogen, dat gezeik in Afghanistan ook. Beter toch maar eens de diplomatieke route proberen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef MagicIsland1 het volgende:
De eerste golfoorlog die terecht zou zijn.
de puinhoop van de vorige 2 opruimen
Ik denk dat onderhandelen met ISIS onmogelijk is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat hebben we eerder gehoord, dat huidige gezeik met ISIS hebben wij te danken aan die eerdere oorlogen, dat gezeik in Afghanistan ook. Beter toch maar eens de diplomatieke route proberen?
Duitsland was totaal kapotgegooid, Irak niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:21 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Wij hadden voor de WOII niet het type Saddam in Europa. Misschien is dat een klein detail?
Dictatoriale regimes worden door het westen zowel geïnstalleerd als geholpen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:26 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Neem dan iig de moeite er op te reageren.
? waardelozequote:
Dit doet me denken aan Noord-Korea, helemaal kapot gebombardeerd door de VS. Elke stad is met de grond gelijk gemaakt en irrigatie dammen verwoest om een hongersnood te creëren. 20% van de Noord-Koreaanse populatie is toen vermoord door bombardementen en de gevolgen.(Vergelijk dat met bijvoorbeeld 1% van de bevolking van Frankrijk die om kwam in de tweede wereldoorlog).quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien is het dan een idee om het iets bruter aan te pakken dan bij vorige operaties en het probleem nu helemaal op te lossen voor ze vertrekken.
Hoe wil je dat doen zonder genocide te plegen? Mijn gedachte is dat als je dit probleem dmv geweld wilt oplossen, er genocide voor nodig is.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien is het dan een idee om het iets bruter aan te pakken dan bij vorige operaties en het probleem nu helemaal op te lossen voor ze vertrekken.
Tja, Japanse en Duitse steden zijn ook platgegooid door de geallieerden en behoren nu tot de meest succesvolle landen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:51 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan Noord-Korea, helemaal kapot gebombardeerd door de VS. Elke stad is met de grond gelijk gemaakt en irrigatie dammen verwoest om een hongersnood te creëren. 20% van de Noord-Koreaanse populatie is toen vermoord door bombardementen en de gevolgen.(Vergelijk dat met bijvoorbeeld 1% van de bevolking van Frankrijk die om kwam in de tweede wereldoorlog).
Gevolg? 50 jaar later en de haat jegens het Westen zit nog altijd diep. Goed resultaat man..
Ja, die willen natuurlijk van hun 'white flag' imago af.quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:29 schreef LTVDK het volgende:
Gelukkig durft Frankrijk wel mee te vechtenhttp://www.straitstimes.c(...)yria-crisis-20150114
Na de afloop van WWII werden er gewoon goede maatregelen genomen, er was duidelijkheid en er werd vooruitstrevend gewerkt met verdragen tussen alle winnende en verliezende partijen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 06:36 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, Japanse en Duitse steden zijn ook platgegooid door de geallieerden en behoren nu tot de meest succesvolle landen.
Een halve genocide inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:42 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
? waardelozecomment. Ghadaffi's leger was onderweg om die rebellen eens flink in de pan te gaan hakken daar in Benghazi. Enkel door 6 maanden aan bombardementen van de gehele NAVO luchtmacht zijn ze verslagen. Hierdoor is een enorm machtsvacuüm ontstaan en nu is het daar een broeinest voor extremisme. Goed gedaan Nederland.
Gorky style bedoel jequote:Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zijn we iig af van die zwakke humanistische benadering van bombarderen.
Je geeft het antwoord zelf al, helaas.quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wordt een beetje doodziek van de IS én de massale berichtgeving rond de IS.
Wordt er ook maar iets aan die droeftoeters van boko haram gedaan (die in mijn ogen gevaarlijker en monsterlijker zijn) of sluiten we daar onze ogen voor omdat het ons toch niet treft?
quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een halve genocide inderdaad.
Nou dat is echt de betere oplossing.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:23 schreef Nintex het volgende:
Nog even en we kunnen weer kijken naar "Shock and Awe" op CNN
Na het opstapelen van materiaal in Koeweit... in december:
[..]
http://www.usnews.com/news/articles/2014/12/22/us-stockpiling-fighting-vehicles-gear-in-kuwait-ahead-of-anti-isis-offensive
Het advies van Dempsey om 'Boots on the ground' niet langer uit te sluiten:
[..]
http://www.theguardian.com/us-news/2014/nov/13/us-military-considers-troops-iraq-general?CMP=twt_gu
Lijkt de kogel door de kerk, Bloomberg kopt vandaag met:
[..]
http://www.bloomberg.com/news/2015-01-13/obama-to-offer-proposal-for-war-on-islamic-state-senators-say.html
[..]
Het lijkt erop dat de realiteit is ingezonken bij de Amerikanen na een serie van aanslagen in Canada, Parijs, Australie en vooral Irak, dat ze de Islamitische Staat en andere Jihadistische haatclubjes niet langer meer kunnen negeren. Het grootste verschil gaat zijn dat ze nu in tegenstelling tot voorgaande expedities samen gaan werken met het Iraakse leger. Grote vraagteken is wat het plan is voor Syrie.
Het wordt tijd voor nieuwe thermo-beelden uit apaches. Snap overigens niet dat ze dat nog niet doen want als er iets paniek zaait zijn het wel de apaches. Dan zullen die strijders vast niet meer stoer staan te filmen hoe artillerie kapot wordt gebombardeerd.quote:
Of live beelden van een reaper dronequote:Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor nieuwe thermo-beelden uit apaches. Snap overigens niet dat ze dat nog niet doen want als er iets paniek zaait zijn het wel de apaches. Dan zullen die strijders vast niet meer stoer staan te filmen hoe artillerie kapot wordt gebombardeerd.
Ik denk dat je het concept vrije markt iets te veel eer geeft. Jij helpt mij, ik help jou, samen worden we beter. Dat werk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Penguinz het volgende:
[..]
De Amerikaanse overheid kan niet dicteren aan binnenlandse producenten hoeveel zij mogen produceren, vrije markt. De Arabische dictaturen kunnen dit wel. Zolang de frackers doorgaan met innoveren blijft de VS de grootste producent, daar speelt de overheid verder geen rol in. Ze blijven de grootste zonder inspanning, investering of interventie, dat is de consolidatie.
Die sektarische strijd is juist aangewakkerd door Amerikaanse pogingen om daar politiek te bedrijven door mensen voor hun karretje te spannen en wisselende allianties aan te gaan. Men is er onder GW Bush gewoon blind ingegaan en heeft zich eigenlijk nauwelijks kunnen herpakken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 20:13 schreef Cubs het volgende:
Amerika is tenmiste de enige die de verantwoordelijkheid neemt en de voortouw neemt. Misschien zijn de eerdere invallen niet succesvol geweest, maar dat heeft ook met de bevolking en politiek van het land te maken. De burgeroorlog in Irak kan niet alleen verweten worden aan Amerika, dit heeft met het falen van de politiek van het land en de haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen te maken. Amerika heeft na zijn terugtrekking alle middelen beschikbaar gesteld en heeft in Irak geïnvesteerd. Maar Irak heeft geen goed gebruik gemaakt van deze middelen en heeft ook geen lessen getrokken uit het verleden.
Hoe kan het dat Europa na WOII zich, ondanks alle doden heeft kunnen verenigen, maar kan Irak dit niet.
Tot iemand ze knappe luchtdoelraketten levert.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor nieuwe thermo-beelden uit apaches. Snap overigens niet dat ze dat nog niet doen want als er iets paniek zaait zijn het wel de apaches. Dan zullen die strijders vast niet meer stoer staan te filmen hoe artillerie kapot wordt gebombardeerd.
Waarschijnlijk, dat wil niet zeggen dat je geen diplomatieke middelen kan gebruiken. Je kan de meer democratische partijen in die landen steunen, in samenwerking met hen de omstandigheden voor de lokale bevolking verbeteren en zodoende de voedingsbodem van ISIS verminderen. Voor terreur geldt hetzelfde principe als voor de Hydra van Lerna. Je kan het bestrijden maar geweld met geweld bestrijden is enkel in bijzondere acute gevallen een goed idee, in andere gevallen kan je beter andere middelen inzetten die op de lange termijn een veel beter resultaat geven.quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:56 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Ik denk dat onderhandelen met ISIS onmogelijk is.
Wat heb je nodig om een helicopter uit de lucht te schieten? Zou dat bijv. met een goede RPG al mogelijk zijn? Zouden ze dat vrij gemakkelijk kunnen kopen op de zwarte markt?quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:44 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Tot iemand ze knappe luchtdoelraketten levert.
Een enigszins betrouwbare manpad kan je in die contreien zo bij de lokale Ali uit de kofferbak kopen, lijkt me. Maar het staat al vast dat IS die capaciteit heeft, zal even een linkje zoeken voor je.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heb je nodig om een helicopter uit de lucht te schieten? Zou dat bijv. met een goede RPG al mogelijk zijn? Zouden ze dat vrij gemakkelijk kunnen kopen op de zwarte markt?
Tjah, dan wordt het maar oldschool tanks en artillerie.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Een enigszins betrouwbare manpad kan je in die contreien zo bij de lokale Ali uit de kofferbak kopen, lijkt me. Maar het staat al vast dat IS die capaciteit heeft, zal even een linkje zoeken voor je.
Edit:
http://www.armamentresear(...)s-employed-in-syria/
http://www.washingtonpost(...)rom-syrian-airfield/
Een interessante stelling. De onderbouwing van het motief is voor mij nog niet helemaal duidelijk, ze stellen dat het huidige conflict in essentie draait om financiële controle en dat het 'westen' samen met nog wat andere landen naar 1 munteenheid en 1 regering toe wil.quote:
Kijk deze erna;quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een interessante stelling. De onderbouwing van het motief is voor mij nog niet helemaal duidelijk, ze stellen dat het huidige conflict in essentie draait om financiële controle en dat het 'westen' samen met nog wat andere landen naar 1 munteenheid en 1 regering toe wil.
Ik weet het, ik ga straks waarschijnlijk kijken. Ik weet niet wat er precies speelt maar dat het meer is dan wat er publiekelijk wordt medegedeeld is evident, zonder nu direct in wilde complottheorieën te vervallen.. Eens zien of dat zij met een plausibele verklaring komen. 1 munt en 1 regering voor het 'westen' vind ik trouwens niet zo ver gezocht, daar zijn we al aardig naar op weg. De EU wil een federatie worden, daarom drukte het ons de Euro door onze strot. Voeg het samen met de USA en je houdt nog maar een klein aantal partijen over die moeten fuseren. Het zou zomaar kunnen.quote:
Daarom zullen de stealth vliegtuigen en jammers eerst hun werk doen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Blijkbaar is het al mogelijk om voor iets meer dan een ton een state of the art laser guided manpad te kopen op de zwarte markt. Dat lijkt me wel te doen voor een beetje een terroristische organisatie.
Die heb ik ook gezien, plus een die recenter is. Eerst even wat duiding: in het verleden heeft de USA ooit de olieverkopende landen in het MO opgedrongen om enkel nog met de USD de olie te betalen, in ruil hiervoor beschermde de USA (leger) deze landen. Zo begon de koppeling tussen de USD en de olie en volgens deze mensen - ik kan niet beoordelen in welke mate dat klopt - zou de USA in belangrijke mate dankzij dat een ongekend hoge staatsschuld hebben kunnen creëren zonder vooralsnog 'failliet' te gaan.quote:
- van de Iraq - Kuwait oorlog hebben we geleerd dat het een half jaar duurt voordat Amerika hun logistiek op orde heeft om een oorlog te beginnen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:23 schreef Nintex het volgende:
Het lijkt erop dat de realiteit is ingezonken bij de Amerikanen na een serie van aanslagen in Canada, Parijs, Australie en vooral Irak, dat ze de Islamitische Staat en andere Jihadistische haatclubjes niet langer meer kunnen negeren. Het grootste verschil gaat zijn dat ze nu in tegenstelling tot voorgaande expedities samen gaan werken met het Iraakse leger. Grote vraagteken is wat het plan is voor Syrie.
Amerika wilt ivm haar 50 jarenplan voor het midden oosten JUIST daar aanwezig zijn. ISIS is het perfecte excuus en als ze daar toch zijn kunnen ze gelijk invloed uitoefenen op Iran en Syrie en over 50 jaar is misschien is het hele midden oosten (qua regering althans) dan pro Amerika.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:18 schreef Downwards het volgende:
Je geeft IS juist hun zin als je daar met soldaten komt vechten. En het idee dat je aanslagen voorkomt of vermindert door zo'n oorlog te beginnen is zeer naief.
Maar geweldig verder hoor.. USA U S A USA!!
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
- van de Iraq - Kuwait oorlog hebben we geleerd dat het een half jaar duurt voordat Amerika hun logistiek op orde heeft om een oorlog te beginnen.
- op Reddit lees je genoeg verhalen van militairen die geen verlof mogen nemen in 2015
- Iran beschuldigde America vorige maand nog ervan niet echt werk te maken van druk zetten op ISIS, alsof ze het niet echt willen.
Al dit soort stukjes info vertellen mij idd dat er in 2015 een grond offensief gaat komen waarna Amerika nog jaren gestationeerd blijft in het midden oosten en Syrie en Iran onder druk zet zoals in hun grote 50~100 jaren plan staat (het is bekend dat ze plannen hebben die een termijn van 50+ jaar bestrijken).
Zit zeker wat in.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Amerika wilt ivm haar 50 jarenplan voor het midden oosten JUIST daar aanwezig zijn. ISIS is het perfecte excuus en als ze daar toch zijn kunnen ze gelijk invloed uitoefenen op Iran en Syrie en over 50 jaar is misschien is het hele midden oosten (qua regering althans) dan pro Amerika.
Je kan zeggen wat je wil maar het zijn optimisten. Ik wil eerst nog wel even zien of dat de USA over 50 jaar nog enige macht heeft.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
- van de Iraq - Kuwait oorlog hebben we geleerd dat het een half jaar duurt voordat Amerika hun logistiek op orde heeft om een oorlog te beginnen.
- op Reddit lees je genoeg verhalen van militairen die geen verlof mogen nemen in 2015
- Iran beschuldigde America vorige maand nog ervan niet echt werk te maken van druk zetten op ISIS, alsof ze het niet echt willen.
Al dit soort stukjes info vertellen mij idd dat er in 2015 een grond offensief gaat komen waarna Amerika nog jaren gestationeerd blijft in het midden oosten en Syrie en Iran onder druk zet zoals in hun grote 50~100 jaren plan staat (het is bekend dat ze plannen hebben die een termijn van 50+ jaar bestrijken).
Een verstandige doelstelling van een wereldmacht (waarom landen veroveren als je hun steun kan krijgen?) maar is het enigszins realistisch?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 21:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Amerika wilt ivm haar 50 jarenplan voor het midden oosten JUIST daar aanwezig zijn. ISIS is het perfecte excuus en als ze daar toch zijn kunnen ze gelijk invloed uitoefenen op Iran en Syrie en over 50 jaar is misschien is het hele midden oosten (qua regering althans) dan pro Amerika.
Dit boek is een aanrader om de Amerikaanse politiek beter te begrijpen: George Friedman - America's Secret Warquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sowieso moet je erg voorzichtig zijn met media. Vraag je altijd af wat ze allemaal niet vertellen.
Of IS wat voorstelt dat ligt aan de gene die de leiding hebben over IS, als deze bestaan uit corrupte en omkoopbare personen dan stelt het opzich niks voor. Dan is het ook eigenlijk maar een show oorlog dat nog geen half jaar duurt en waar je daarna in korte het tijd het regime van Assad ziet vallen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij dat hele IS krijg ik een beetje het gevoel dat ze bewust groter gemaakt worden in de media dan dat ze in werkelijkheid zijn. Heel de wereld schijt voor IS op het moment en dat maakt een invasie daar natuurlijk een stuk beter te verantwoorden. Wat? Heel de westerse bevolking schreeuwt om interventie.
Maar wat stellen ze nou werkelijk voor?
Met dien verstande dat de VS veel meer aan hun technologisch overwicht heeft in de lege woestijn dan in de jungles van Vietnam.quote:Op zondag 18 januari 2015 07:46 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Of IS wat voorstelt dat ligt aan de gene die de leiding hebben over IS, als deze bestaan uit corrupte en omkoopbare personen dan stelt het opzich niks voor. Dan is het ook eigenlijk maar een show oorlog dat nog geen half jaar duurt en waar je daarna in korte het tijd het regime van Assad ziet vallen.
Waarbij politiek gezien de landen in de Midden Oosten de banden met Amerika zullen verstevigen en Amerika bedanken voor hun hulp, dit in ruil voor contracten en projecten in de infrastructuur in het midden oosten en aankopen voor "USA" millitaire wapens/voertuigen en beveilingssystemen.
Stelt IS degelijk wat voor en is de kern van IS één met zijn stelling en overtuiging, dan kan je een Vietnam Oorlog verwachten en dan is het ook afwachten hoe de moslim bevolkingen in de regio hier op gaan reageren.
Volgens Sun tzu, moet je gaan voor geen Oorlog of al een Oorlog te winnen voor dat deze begonnen is en een Oorlog moet snel beslissend zijn. Als men Amerikaanse boots op de grond plaats is de Oorlog al in wezen een gewonnen spel het is gewoon een show Oorlog die de Amerikanen moet laten zien als de verlossers van het Midden Oosten.
Als het geen show Oorlog is dan gaan ze regelrecht een tweede Vietnam oorlog aan, waarbij men niet kan zien wie wie is en waar je vrienden de volgende dag je vijanden kunnen zijn. Het is dan ook een Oorlog wat lang gaat duren en als het te lang duurrt en je weet niet meer wie de vijand is omdat deze zich ook verschuilt onder de burgerbevolking, dan kan je gekke doen die niet goed bij de inheemse en omringende bevolkingen liggen die geen partij hebben gekozen maar door de ellende van Amerika zomaar naar de kant van IS worden geduwt.
Ik verwacht eerste dat dit een Oorlog is in Amerikaans voordeel, en dat ze dit al goed hebben voorbereid het budget is opgemaakt en vrijgesteld, er zijn mensen in IS die in pocket zitten van Amerika,de bondgenoten zijn bekend (die het vuile werk opknappen voor de USA (Koerden en andere strijdende partijen)) en de wederopbouw/contracten/projecten in het Midden Oosten liggen ook al klaar.
Het enige wat men hoeft doen is het scenario uit te voeren voor de wereld wat zich verschanst voor de TV zodat het heilige Amerika al een gewonnen gespeeld spelletje uit het boek van Sun tzu de overwinning ziet behalen voor zijn tv publiek.
Ik denk en nu vooral dat het extremisme een behoorlijk aanzien heeft gekregen in de Westerse Wereld, dat IS minder voorstelt en het extremisme ook niet zo veel voorstelt het wordt groter en beangstiger gemaakt dan het is.
(Een beetje een Machivellistische truuk vergroot de kracht van je vijanden laat ze groter zijn dan dat ze werkelijk zijn om de steun/medewerking te krijgen van het volk en als je deze zogenaamde "grote" boosdoender verslagen hebt dan zullen ze je dankbaar zijn voor de maatregelen en Oorlog die jij gevoerd hebt voor hun. Al moeten ze meer belasting betalen aan de overheid al worden ze meer gecontroleerd en al worden er wetten gewijzigt die in tijden van geen strijd nooit door het volk geaccepteerd zouden worden)
Daarbij hebben nog een zogenaamd grote boze vijand in de rol van Rusland , die we na deze Oorlog weer volledig kunnen benutten om de angst in te drukken bij de bevolkingen.
Amerika denkt aan hun eigen belangen, vreemd zeg. Elke partij met macht gedraag zich zo. Net als dat Poetin en IS de angst voor het westen aanwakkeren omdat dat in hun voordeel werkt.quote:Op zondag 18 januari 2015 07:46 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Of IS wat voorstelt dat ligt aan de gene die de leiding hebben over IS, als deze bestaan uit corrupte en omkoopbare personen dan stelt het opzich niks voor. Dan is het ook eigenlijk maar een show oorlog dat nog geen half jaar duurt en waar je daarna in korte het tijd het regime van Assad ziet vallen.
Waarbij politiek gezien de landen in de Midden Oosten de banden met Amerika zullen verstevigen en Amerika bedanken voor hun hulp, dit in ruil voor contracten en projecten in de infrastructuur in het midden oosten en aankopen voor "USA" millitaire wapens/voertuigen en beveilingssystemen.
Stelt IS degelijk wat voor en is de kern van IS één met zijn stelling en overtuiging, dan kan je een Vietnam Oorlog verwachten en dan is het ook afwachten hoe de moslim bevolkingen in de regio hier op gaan reageren.
Volgens Sun tzu, moet je gaan voor geen Oorlog of al een Oorlog te winnen voor dat deze begonnen is en een Oorlog moet snel beslissend zijn. Als men Amerikaanse boots op de grond plaats is de Oorlog al in wezen een gewonnen spel het is gewoon een show Oorlog die de Amerikanen moet laten zien als de verlossers van het Midden Oosten.
Als het geen show Oorlog is dan gaan ze regelrecht een tweede Vietnam oorlog aan, waarbij men niet kan zien wie wie is en waar je vrienden de volgende dag je vijanden kunnen zijn. Het is dan ook een Oorlog wat lang gaat duren en als het te lang duurrt en je weet niet meer wie de vijand is omdat deze zich ook verschuilt onder de burgerbevolking, dan kan je gekke doen die niet goed bij de inheemse en omringende bevolkingen liggen die geen partij hebben gekozen maar door de ellende van Amerika zomaar naar de kant van IS worden geduwt.
Ik verwacht eerste dat dit een Oorlog is in Amerikaans voordeel, en dat ze dit al goed hebben voorbereid het budget is opgemaakt en vrijgesteld, er zijn mensen in IS die in pocket zitten van Amerika,de bondgenoten zijn bekend (die het vuile werk opknappen voor de USA (Koerden en andere strijdende partijen)) en de wederopbouw/contracten/projecten in het Midden Oosten liggen ook al klaar.
Het enige wat men hoeft doen is het scenario uit te voeren voor de wereld wat zich verschanst voor de TV zodat het heilige Amerika al een gewonnen gespeeld spelletje uit het boek van Sun tzu de overwinning ziet behalen voor zijn tv publiek.
Ik denk en nu vooral dat het extremisme een behoorlijk aanzien heeft gekregen in de Westerse Wereld, dat IS minder voorstelt en het extremisme ook niet zo veel voorstelt het wordt groter en beangstiger gemaakt dan het is.
(Een beetje een Machivellistische truuk vergroot de kracht van je vijanden laat ze groter zijn dan dat ze werkelijk zijn om de steun/medewerking te krijgen van het volk en als je deze zogenaamde "grote" boosdoender verslagen hebt dan zullen ze je dankbaar zijn voor de maatregelen en Oorlog die jij gevoerd hebt voor hun. Al moeten ze meer belasting betalen aan de overheid al worden ze meer gecontroleerd en al worden er wetten gewijzigt die in tijden van geen strijd nooit door het volk geaccepteerd zouden worden)
Daarbij hebben nog een zogenaamd grote boze vijand in de rol van Rusland , die we na deze Oorlog weer volledig kunnen benutten om de angst in te drukken bij de bevolkingen.
Ja en die onthoofdingen waren ook nep.. Neem aan dat je dat inmiddels niet meer gelooft? Het zei al genoeg hoe paranoia je er naar kijkt. Jammer dat je niet leert van je fouten. IS is combinatie van oude Iraakse leger en buitenlandse strijders gecombineerd met alle geplunderde wapens + olie is het de grootste en rijkste terroristische organisatie ooit die ook nog eens op expansie uit is. Dat stellen ze voor.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij dat hele IS krijg ik een beetje het gevoel dat ze bewust groter gemaakt worden in de media dan dat ze in werkelijkheid zijn. Heel de wereld schijt voor IS op het moment en dat maakt een invasie daar natuurlijk een stuk beter te verantwoorden. Wat? Heel de westerse bevolking schreeuwt om interventie.
Maar wat stellen ze nou werkelijk voor?
Ik weet niet of die onthoofdingen van die journalisten echt waren. Nog steeds ben ik daar niet zeker van.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:55 schreef Donnis het volgende:
ie onthoofdingen waren ook nep.. Neem aan dat je dat inmiddels niet meer gelooft? Het zei al genoeg hoe paranoia je er naar kijkt. Jammer dat je niet leert van je fouten. IS is combinatie van oude Iraakse leger en buitenlandse strijders gecombineerd met alle geplunderde wapens + olie is het de grootste en rijkste terroristische organisatie ooit die ook nog eens op expansie uit is. Dat stellen ze voor.
Als ISIS zich als een conventioneel leger gedraagt wel ja. ISIS gaat zich gewoon tussen de bevolking verschuilen en vanuit daar zelfmoordaanslagen plegen. Het is ontzettend lastig om een organisatie als ISIS te verslaan zonder grootschalige etnische/religieuze zuiveringen. Daarom moeten we die Soennieten lekker laten creperen onder ISIS.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een conventioneel leger zou ze zo van de kaart moeten kunnen vegen.
Dat is het probleem, Irak heeft niet zo'n bijzonder leger meer, dat is tijdens Desert Storm door de Amerikanen vakkundig afgeknald, waardoor ze zich nu niet kunnen verdedigen tegen dit soort pickup rijdende clubjes baardmannen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet niet of die onthoofdingen van die journalisten echt waren. Nog steeds ben ik daar niet zeker van.
Ik zie alleen maar strijders in Toyota pick-ups en een verdwaalde Humvees. Weinig echt zwaar materieel. Een conventioneel leger zou ze zo van de kaart moeten kunnen vegen.
Tja, daar hadden onze vriendjes van de andere kant van die grote plas water geen rekening mee gehouden. Of misschien wel, maar het interesseerde hen weinig, zolang hun vriendjes van de private legerbedrijven die flink hun partijen sponsoren maar weer een goede omzet zouden halen vonden ze het wel goed.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het probleem, Irak heeft niet zo'n bijzonder leger meer, dat is tijdens Desert Storm door de Amerikanen vakkundig afgeknald, waardoor ze zich nu niet kunnen verdedigen tegen dit soort pickup rijdende clubjes baardmannen.
Nounou, Irak had zichzelf echt wel beter kunnen verdedigen hoor.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het probleem, Irak heeft niet zo'n bijzonder leger meer, dat is tijdens Desert Storm door de Amerikanen vakkundig afgeknald, waardoor ze zich nu niet kunnen verdedigen tegen dit soort pickup rijdende clubjes baardmannen.
Bron?quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:57 schreef Nintex het volgende:
Spoiler voor de State of the Union van Obama:
[ afbeelding ]
Neutronenbom zou beter zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 01:35 schreef flufffy het volgende:
Gooi gewoon een atoombom op Medina of Mekka, Truman had er eerder ook niet veel moeite mee
Hmm, nee. Zo werkt het niet helemaal, en 'Sun tzu' mag in China blijven, daarbuiten is 'ie toch niets waard.quote:Op zondag 18 januari 2015 07:46 schreef Konijntjuh het volgende:
Zo werkt het denk je dat Amerika als een Rambo Oorlog gaat voeren tegen IS, als ze Boots op de grond zetten. Dan is het een oorlog voor een half jaar, die ze nu al in de pocket hebben door middel van omkopingen en infiltratie bij IS, men heeft bondgenoten gevonden die het vuile werk willen doen FSA YPG etc...voor Amerika in de steden of de dicht bevolkte plaatsen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:07 schreef waht het volgende:
[..]
Hmm, nee. Zo werkt het niet helemaal, en 'Sun tzu' mag in China blijven, daarbuiten is 'ie toch niets waard.
quote:The 3rd Brigade Combat Team bid farewell to the post in a ceremony and soon will serve as U.S. Central Command's Reserve force in the Middle East - the first soldiers into battle if a major combat force is used to battle Islamic State fighters
We gaan het zien.quote:Op zondag 15 februari 2015 23:18 schreef Nintex het volgende:
De eerste 4000 combat troops zijn onderweg naar Koeweit:
http://www.upi.com/Top_News/US/2015/02/15/More-than-4000-troops-will-be-deployed-to-Kuwait-possibly-to-fight-Islamic-State/2061424019948/#ixzz3Rpuk2BKH
http://gazette.com/fort-c(...)#3jrPQ8bTto0iyoFz.99
[..]
1 dead is murder, 10.000 dead is a statistic. Deal with itquote:Op maandag 16 februari 2015 09:42 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Als een gek een paar mensen in parijs neerknald gaat iedereen de straat op maar als amerika 10tallen oorlogen voort met 100duizenden onschuldige doden dan vindt iedereen dat normaal
En verder speelt afstand ook een rol. Parijs is wat afstand betreft dichterbij en - misschien nog wel belangrijker - cultureel gezien dichterbij Nederland.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:54 schreef Pek het volgende:
[..]
1 dead is murder, 10.000 dead is a statistic. Deal with it
Er wordt gewoon nooit negatief gesproken in de media over alle amerikaanse oorlogen (het is zogenaamd nodig om democratie te brengen in die landen). Als iran dat zou doen breekt de hel los.quote:Op maandag 16 februari 2015 09:54 schreef Pek het volgende:
[..]
1 dead is murder, 10.000 dead is a statistic. Deal with it
quote:Op maandag 16 februari 2015 10:15 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Er wordt gewoon nooit negatief gesproken in de media over alle amerikaanse oorlogen
Er zijn zeker artikelen geweest die kritiek hebben geleverd op Amerikaanse oorlogen hoor.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:15 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Er wordt gewoon nooit negatief gesproken in de media over alle amerikaanse oorlogen
Ze doen ook wat, maar het is dweilen met de kraan open als onze bondgenoten Turkije, Saoedi-Arabië en Jordanië hun grenzen wagenwijd openzetten voor IS tuig.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:44 schreef topdeck het volgende:
Als die irakezen nou eens een keer wat deden met hun eigen defensie.
Het apathisch gedrag van hun is fucking de oorzaak vd shit.
Dat is hij toch al niet. Maar een meerderheid van de Amerikanen (60%) vind dat er beperkt grondtroepen moeten worden ingezet tegen IS. 40% vind dat er onbeperkt grondtroepen mogen worden ingezet. Slechts 26% wil geen grondtroepen inzetten.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:08 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit gaat Obama niet populair maken bij de burger.
Democratie komt niet uit de loopt van een geweer. Ik denk dat onze politici heel erg goed begrijpen dat de motieven die ze in de media geven afwijken van de werkelijke motieven. Het is althans te hopen dat onze politici het spel van geopolitiek, realpolitiek en spinning begrijpen.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:15 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
Er wordt gewoon nooit negatief gesproken in de media over alle amerikaanse oorlogen (het is zogenaamd nodig om democratie te brengen in die landen). Als iran dat zou doen breekt de hel los.
Ik heb geen idee wat jij met deze zin wil zeggen.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:13 schreef KingRadler het volgende:
als er ooit een oorlog komt met IS in Europa moeten ze nu wel ingrijpen.
Pre-emptive strikes.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat jij met deze zin wil zeggen.
Niks mis mee, erg effectiefquote:Op zaterdag 21 februari 2015 00:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pre-emptive strikes.
VSAmerikaans voor "ik val jou eerst aan en als je terugvecht, maak ik je dood".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |