abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:20:10 #201
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_148687630
Amerika moet dan niet gaan huilen als er massa-executies gaan plaatsvinden of onthoofdingen van hun eigen soldaten
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:21:03 #202
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148687666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:13 schreef Cubs het volgende:
Amerika is tenmiste de enige die de verantwoordelijkheid neemt en de voortouw neemt. Misschien zijn de eerdere invallen niet succesvol geweest, maar dat heeft ook met de bevolking en politiek van het land te maken. De burgeroorlog in Irak kan niet alleen verweten worden aan Amerika, dit heeft met het falen van de politiek van het land en de haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen te maken. Amerika heeft na zijn terugtrekking alle middelen beschikbaar gesteld en heeft in Irak geïnvesteerd. Maar Irak heeft geen goed gebruik gemaakt van deze middelen en heeft ook geen lessen getrokken uit het verleden.

Hoe kan het dat Europa na WOII zich, ondanks alle doden heeft kunnen verenigen, maar kan Irak dit niet.
Wij hadden voor de WOII niet het type Saddam in Europa. Misschien is dat een klein detail?
Maar diep van binnen lach ik.
pi_148687812
Misschien is het dan een idee om het iets bruter aan te pakken dan bij vorige operaties en het probleem nu helemaal op te lossen voor ze vertrekken.
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:27:15 #204
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148687920
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:15 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja precies gewoon negeren of bang worden en die terroristen hun zin geven :')

[ afbeelding ]

USA USA USA!
lelijke kutvogel, in de brand ermee en zn lijkje aan een heliumballon laten wegdrijven, de horizon tegemoet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148687924
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:21 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Wij hadden voor de WOII niet het type Saddam in Europa. Misschien is dat een klein detail?
Klopt Hitler en Mussolini vallen bij het niets bij deze naam.
pi_148688048
De eerste golfoorlog die terecht zou zijn.

de puinhoop van de vorige 2 opruimen :')
-géén blogabet, bvd-
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:30:44 #207
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_148688087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Cubs het volgende:

[..]

RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:43:27 #208
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148688549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Cubs het volgende:

[..]

Ja, Hitler en Mussolini regeerden ook tientallen jaren over heel Europa _O-

Ik waardeer je gevoel voor humor, is hard nodig in deze gespannen tijden
pi_148688774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef MagicIsland1 het volgende:

Die puinhoop valt niet op te ruimen. Ze moeten het daar allemaal lekker zelf uitvechten.
pi_148688807
Gaat alleen nog maar meer ellende veroorzaken, zoals de VS nu Daesh/"IS" heeft gecreëerd door het steunen van de terroristen in Syrië.
pi_148689165
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:50 schreef reza1 het volgende:
Gaat alleen nog maar meer ellende veroorzaken, zoals de VS nu Daesh/"IS" heeft gecreëerd door het steunen van de terroristen in Syrië.
Dit.
pi_148689769
Wat een sukkels. Om Israel te bedienen laten ze duizenden soldaten sterven en honderden miljarden verspillen tot ze bijna failliet zijn.

Nog een oorlog en de VS kan in de vuilnisstort van de historie. Eigen schuld omdat ze hun belang ondergeschikt maakten aan die van Israel.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148690538
Een bekend verhaal, private defensiebedrijven behoren tot de grootste sponsors van de beide partijen en dus moeten die partijen ervoor zorgen dat er regelmatig een oorlog komt. Bovendien zijn er nogal wat directe lijntjes tussen die defensie-industrie en de politici.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148690631
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:29 schreef MagicIsland1 het volgende:

Dat hebben we eerder gehoord, dat huidige gezeik met ISIS hebben wij te danken aan die eerdere oorlogen, dat gezeik in Afghanistan ook. Beter toch maar eens de diplomatieke route proberen?
#NoDAPL
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:30:59 #215
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_148690680
Beetje vreemd hè om tegen je eigen mensen een oorlog te voeren.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:51:50 #216
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_148691640
is dit niet al de 4de :?
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:56:19 #217
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148691889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hebben we eerder gehoord, dat huidige gezeik met ISIS hebben wij te danken aan die eerdere oorlogen, dat gezeik in Afghanistan ook. Beter toch maar eens de diplomatieke route proberen?
Ik denk dat onderhandelen met ISIS onmogelijk is.
pi_148693448
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:21 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Duitsland was totaal kapotgegooid, Irak niet.
pi_148694191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Neem dan iig de moeite er op te reageren.
Dictatoriale regimes worden door het westen zowel geïnstalleerd als geholpen.
Verder zitten wij, het westen, in geen enkele land omdat we het goed willen voor die landen.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148697867
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

:')
? waardeloze :') comment. Ghadaffi's leger was onderweg om die rebellen eens flink in de pan te gaan hakken daar in Benghazi. Enkel door 6 maanden aan bombardementen van de gehele NAVO luchtmacht zijn ze verslagen. Hierdoor is een enorm machtsvacuüm ontstaan en nu is het daar een broeinest voor extremisme. Goed gedaan Nederland.
pi_148698140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien is het dan een idee om het iets bruter aan te pakken dan bij vorige operaties en het probleem nu helemaal op te lossen voor ze vertrekken.
Dit doet me denken aan Noord-Korea, helemaal kapot gebombardeerd door de VS. Elke stad is met de grond gelijk gemaakt en irrigatie dammen verwoest om een hongersnood te creëren. 20% van de Noord-Koreaanse populatie is toen vermoord door bombardementen en de gevolgen.(Vergelijk dat met bijvoorbeeld 1% van de bevolking van Frankrijk die om kwam in de tweede wereldoorlog).

Gevolg? 50 jaar later en de haat jegens het Westen zit nog altijd diep. Goed resultaat man..
pi_148698859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:24 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe wil je dat doen zonder genocide te plegen? Mijn gedachte is dat als je dit probleem dmv geweld wilt oplossen, er genocide voor nodig is.
Цой жив
pi_148699127
Kan de VS niet gewoon weer een gemene dictator ala Saddam of ander onderdrukkende regime daar neerzetten in al die kut-landen waar Sjiieten, Soennieten en IS-terreurgroepen elkaar en/of alle andere groepen in de woestijn/berg de hersenen in slaan. En er dan jaarlijks wat geld heen sturen op voorwaarde dat ze je met rust laten en geen kerncentrales gaan bouwen enzo? Onder de gruwelijke bewinden van Assad, de Taliban en Saddam was het daar tenminste op wat annexatie-pogingen van Irak op Koeweit na nog relatief rustig en overzichtelijk en wensten ze gezamenlijk alleen de VS en Israël dood i.p.v. dat ze elkaar onderling konden gaan uitroeien :')

Sorry voor het cynisme, maar volgens mij is die hele streek echt volledig kansloos en slechts met onderdrukking nog enigszins gecontroleerd te houden. :{ En als je er een beetje democratie en vrijheid wil proberen te brengen ben je zelf de lul. Kunnen 'we' daar überhaupt wel iets doen om het beter te maken?

[ Bericht 4% gewijzigd door Roland010 op 15-01-2015 02:28:05 ]
pi_148699751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:51 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan Noord-Korea, helemaal kapot gebombardeerd door de VS. Elke stad is met de grond gelijk gemaakt en irrigatie dammen verwoest om een hongersnood te creëren. 20% van de Noord-Koreaanse populatie is toen vermoord door bombardementen en de gevolgen.(Vergelijk dat met bijvoorbeeld 1% van de bevolking van Frankrijk die om kwam in de tweede wereldoorlog).

Gevolg? 50 jaar later en de haat jegens het Westen zit nog altijd diep. Goed resultaat man..
Tja, Japanse en Duitse steden zijn ook platgegooid door de geallieerden en behoren nu tot de meest succesvolle landen.
pi_148699934
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:29 schreef LTVDK het volgende:
Gelukkig durft Frankrijk wel mee te vechten ^O^ http://www.straitstimes.c(...)yria-crisis-20150114
Ja, die willen natuurlijk van hun 'white flag' imago af.
  donderdag 15 januari 2015 @ 08:24:44 #226
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_148700533
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 06:36 schreef Fides het volgende:

[..]

Tja, Japanse en Duitse steden zijn ook platgegooid door de geallieerden en behoren nu tot de meest succesvolle landen.
Na de afloop van WWII werden er gewoon goede maatregelen genomen, er was duidelijkheid en er werd vooruitstrevend gewerkt met verdragen tussen alle winnende en verliezende partijen.

Dat is vakwerk,

Nu voert men Oorlog veelal vanwege economische winst. Er zit zat Gas in het Midden Oosten om Europa te voorzien, zodat Europa niet meer afhanklijk is van Rusland.

Alleen men moet wel de route van de aan te leggen gasleidingen wel eerst nog veilig stellen, zodat dat de troepen aan westerse bedrijven het midden oosten kunnen verbouwen zodat het gas naar Europa vervoerd kan worden.

(Oja de bruger betaalt voor de Oorlogen die onze overheden aangaan, niet de bedrijven die daar hun vruchten van plukken. Het zal de bedrijven een worst wezen hoeveel schuld de overheden hebben doordat ze Oorlog voeren, Wij als burgers draaien toch op voor de schuld van onze overheid en niet de grootspelers van bedrijven die zich in het buitenland hebben gevestigd. )
Hoe stout is Konijntjuh!
pi_148707258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:42 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

? waardeloze :') comment. Ghadaffi's leger was onderweg om die rebellen eens flink in de pan te gaan hakken daar in Benghazi. Enkel door 6 maanden aan bombardementen van de gehele NAVO luchtmacht zijn ze verslagen. Hierdoor is een enorm machtsvacuüm ontstaan en nu is het daar een broeinest voor extremisme. Goed gedaan Nederland.
Een halve genocide inderdaad.
Nou dat is echt de betere oplossing.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148707353
Ik wordt een beetje doodziek van de IS én de massale berichtgeving rond de IS.

Wordt er ook maar iets aan die droeftoeters van boko haram gedaan (die in mijn ogen gevaarlijker en monsterlijker zijn) of sluiten we daar onze ogen voor omdat het ons toch niet treft?
pi_148707998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zijn we iig af van die zwakke humanistische benadering van bombarderen.
Gorky style bedoel je :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 15 januari 2015 @ 13:21:21 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_148708067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik wordt een beetje doodziek van de IS én de massale berichtgeving rond de IS.

Wordt er ook maar iets aan die droeftoeters van boko haram gedaan (die in mijn ogen gevaarlijker en monsterlijker zijn) of sluiten we daar onze ogen voor omdat het ons toch niet treft?
Je geeft het antwoord zelf al, helaas.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_148708156
quote:
10s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:51 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Een halve genocide inderdaad.
Nou dat is echt de betere oplossing.
:')
pi_148711428
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:23 schreef Nintex het volgende:
Nog even en we kunnen weer kijken naar "Shock and Awe" op CNN

Na het opstapelen van materiaal in Koeweit... in december:

[..]

http://www.usnews.com/news/articles/2014/12/22/us-stockpiling-fighting-vehicles-gear-in-kuwait-ahead-of-anti-isis-offensive

Het advies van Dempsey om 'Boots on the ground' niet langer uit te sluiten:

[..]

http://www.theguardian.com/us-news/2014/nov/13/us-military-considers-troops-iraq-general?CMP=twt_gu

Lijkt de kogel door de kerk, Bloomberg kopt vandaag met:

[..]

http://www.bloomberg.com/news/2015-01-13/obama-to-offer-proposal-for-war-on-islamic-state-senators-say.html

[..]

Het lijkt erop dat de realiteit is ingezonken bij de Amerikanen na een serie van aanslagen in Canada, Parijs, Australie en vooral Irak, dat ze de Islamitische Staat en andere Jihadistische haatclubjes niet langer meer kunnen negeren. Het grootste verschil gaat zijn dat ze nu in tegenstelling tot voorgaande expedities samen gaan werken met het Iraakse leger. Grote vraagteken is wat het plan is voor Syrie.
:9 de popcorn is ingeslagen *O* *O*
pi_148711729
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:9 de popcorn is ingeslagen *O* *O*
Het wordt tijd voor nieuwe thermo-beelden uit apaches. Snap overigens niet dat ze dat nog niet doen want als er iets paniek zaait zijn het wel de apaches. Dan zullen die strijders vast niet meer stoer staan te filmen hoe artillerie kapot wordt gebombardeerd.
pi_148712136
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Het wordt tijd voor nieuwe thermo-beelden uit apaches. Snap overigens niet dat ze dat nog niet doen want als er iets paniek zaait zijn het wel de apaches. Dan zullen die strijders vast niet meer stoer staan te filmen hoe artillerie kapot wordt gebombardeerd.
Of live beelden van een reaper drone >:)
pi_148712711
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Penguinz het volgende:

[..]

De Amerikaanse overheid kan niet dicteren aan binnenlandse producenten hoeveel zij mogen produceren, vrije markt. De Arabische dictaturen kunnen dit wel. Zolang de frackers doorgaan met innoveren blijft de VS de grootste producent, daar speelt de overheid verder geen rol in. Ze blijven de grootste zonder inspanning, investering of interventie, dat is de consolidatie.
Ik denk dat je het concept vrije markt iets te veel eer geeft. Jij helpt mij, ik help jou, samen worden we beter. Dat werk.

Vraag blijft natuurlijk wat men er dan wel te zoeken heeft.
pi_148713250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:13 schreef Cubs het volgende:
Amerika is tenmiste de enige die de verantwoordelijkheid neemt en de voortouw neemt. Misschien zijn de eerdere invallen niet succesvol geweest, maar dat heeft ook met de bevolking en politiek van het land te maken. De burgeroorlog in Irak kan niet alleen verweten worden aan Amerika, dit heeft met het falen van de politiek van het land en de haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen te maken. Amerika heeft na zijn terugtrekking alle middelen beschikbaar gesteld en heeft in Irak geïnvesteerd. Maar Irak heeft geen goed gebruik gemaakt van deze middelen en heeft ook geen lessen getrokken uit het verleden.

Hoe kan het dat Europa na WOII zich, ondanks alle doden heeft kunnen verenigen, maar kan Irak dit niet.
Die sektarische strijd is juist aangewakkerd door Amerikaanse pogingen om daar politiek te bedrijven door mensen voor hun karretje te spannen en wisselende allianties aan te gaan. Men is er onder GW Bush gewoon blind ingegaan en heeft zich eigenlijk nauwelijks kunnen herpakken.

Een verenigd Europa? Ehm... Hoe bedoel je? IJzeren gordijn? Griekenland, Italië, Joegoslavie.... verenigd Europa was en is ver weg. En zodra de spanning er echt opkomt (en dat is gaande) zal blijken hoe verenigd Europa is. Ik verwacht er niet zoveel van, maar hoop dat ik me vergis.

En het verschil tussen hier en daar is een gevestigde democratische rechtsorde denk ik.
pi_148713464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:04 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Tot iemand ze knappe luchtdoelraketten levert.
pi_148720917
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:56 schreef Bittere_Ernst. het volgende:

[..]

Ik denk dat onderhandelen met ISIS onmogelijk is.
Waarschijnlijk, dat wil niet zeggen dat je geen diplomatieke middelen kan gebruiken. Je kan de meer democratische partijen in die landen steunen, in samenwerking met hen de omstandigheden voor de lokale bevolking verbeteren en zodoende de voedingsbodem van ISIS verminderen. Voor terreur geldt hetzelfde principe als voor de Hydra van Lerna. Je kan het bestrijden maar geweld met geweld bestrijden is enkel in bijzondere acute gevallen een goed idee, in andere gevallen kan je beter andere middelen inzetten die op de lange termijn een veel beter resultaat geven.
#NoDAPL
pi_148721802
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:44 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Tot iemand ze knappe luchtdoelraketten levert.
Wat heb je nodig om een helicopter uit de lucht te schieten? Zou dat bijv. met een goede RPG al mogelijk zijn? Zouden ze dat vrij gemakkelijk kunnen kopen op de zwarte markt?
#NoDAPL
  donderdag 15 januari 2015 @ 19:22:44 #240
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148722159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heb je nodig om een helicopter uit de lucht te schieten? Zou dat bijv. met een goede RPG al mogelijk zijn? Zouden ze dat vrij gemakkelijk kunnen kopen op de zwarte markt?
Een enigszins betrouwbare manpad kan je in die contreien zo bij de lokale Ali uit de kofferbak kopen, lijkt me. Maar het staat al vast dat IS die capaciteit heeft, zal even een linkje zoeken voor je.

Edit:
http://www.armamentresear(...)s-employed-in-syria/
http://www.washingtonpost(...)rom-syrian-airfield/

[ Bericht 10% gewijzigd door Nibb-it op 15-01-2015 19:28:13 ]
pi_148722521
Blijkbaar is het al mogelijk om voor iets meer dan een ton een state of the art laser guided manpad te kopen op de zwarte markt. Dat lijkt me wel te doen voor een beetje een terroristische organisatie.
#NoDAPL
pi_148723131
Vooral de tweede link moeten mensen even bekijken. Best wel leerzaam. ;)
#NoDAPL
pi_148723452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Een enigszins betrouwbare manpad kan je in die contreien zo bij de lokale Ali uit de kofferbak kopen, lijkt me. Maar het staat al vast dat IS die capaciteit heeft, zal even een linkje zoeken voor je.

Edit:
http://www.armamentresear(...)s-employed-in-syria/
http://www.washingtonpost(...)rom-syrian-airfield/
Tjah, dan wordt het maar oldschool tanks en artillerie.

Voor die hittezoekende raketten gaan ze(of hebben ze al gedaan) stemmen in het congres om de helikopters een upgrade te geven voor een beter afweer systeem in zoverre dat die systemen al operationeel aanwezig zijn.

Dus tot die tijd maar rondevliegen met b-1-2's en de rest natuurlijk.
pi_148731294
quote:
Een interessante stelling. De onderbouwing van het motief is voor mij nog niet helemaal duidelijk, ze stellen dat het huidige conflict in essentie draait om financiële controle en dat het 'westen' samen met nog wat andere landen naar 1 munteenheid en 1 regering toe wil.
#NoDAPL
pi_148731801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een interessante stelling. De onderbouwing van het motief is voor mij nog niet helemaal duidelijk, ze stellen dat het huidige conflict in essentie draait om financiële controle en dat het 'westen' samen met nog wat andere landen naar 1 munteenheid en 1 regering toe wil.
Kijk deze erna;

Lambo of Rekt
pi_148731835
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kijk deze erna;

Ik weet het, ik ga straks waarschijnlijk kijken. Ik weet niet wat er precies speelt maar dat het meer is dan wat er publiekelijk wordt medegedeeld is evident, zonder nu direct in wilde complottheorieën te vervallen.. Eens zien of dat zij met een plausibele verklaring komen. 1 munt en 1 regering voor het 'westen' vind ik trouwens niet zo ver gezocht, daar zijn we al aardig naar op weg. De EU wil een federatie worden, daarom drukte het ons de Euro door onze strot. Voeg het samen met de USA en je houdt nog maar een klein aantal partijen over die moeten fuseren. Het zou zomaar kunnen.
#NoDAPL
pi_148753306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:15 schreef Angelyna het volgende:
Mensen die juichen om een oorlog ;(
Idd het lijkt wel weer zo'n kansloos vmbo topic te worden....
pi_148757646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Blijkbaar is het al mogelijk om voor iets meer dan een ton een state of the art laser guided manpad te kopen op de zwarte markt. Dat lijkt me wel te doen voor een beetje een terroristische organisatie.
Daarom zullen de stealth vliegtuigen en jammers eerst hun werk doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148764039
quote:
3s.gif Op donderdag 15 januari 2015 22:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kijk deze erna;

Die heb ik ook gezien, plus een die recenter is. Eerst even wat duiding: in het verleden heeft de USA ooit de olieverkopende landen in het MO opgedrongen om enkel nog met de USD de olie te betalen, in ruil hiervoor beschermde de USA (leger) deze landen. Zo begon de koppeling tussen de USD en de olie en volgens deze mensen - ik kan niet beoordelen in welke mate dat klopt - zou de USA in belangrijke mate dankzij dat een ongekend hoge staatsschuld hebben kunnen creëren zonder vooralsnog 'failliet' te gaan.

Zijn theorie: te hoge staatsschuld USA => instorten van de USD => USA weigert om de USD op te geven en kiest ervoor om met het leger macht te grijpen => met het instorten van de USD storten ook andere munteenheden (Europa) in => oorlog tussen de 'westerse' landen en een ander blok (MO, Rusland, China)
Staving:
- DHS heeft extreem veel hollowpoint kogels gekocht, zogenaamd voor training (inderdaad een kutsmoes aangezien dat geldverspilling is, verder kan je nog op verschillende manieren duiden waarom ze dat doen)
- Er is de laatste jaren een felle strijd geweest om hoe je de olie betaalt: 1 land wat de olie enkel betaalde met Euro's, een experiment van wat armere en minder invloedrijke landen om het met een eigen munt te doen
- De USA (Obama) heeft flink wat generaals vervangen omdat ze het niet eens waren met het beleid
- De luchthavens worden steeds strenger bewaakt
- Steeds meer identifiactiegegevens worden afgenomen: DNA, vingerafdrukken, irisscan. Misschien valt de bodyscan er ook onder aangezien die beelden worden opgeslagen (illegaal!)
- De USA heeft plannen klaarliggen voor nieuwe detentiekampen waar burgers zouden kunnen worden opgesloten
- De USA wordt steeds meer een politiestaat: minder rechten voor burgers, meer vrijheden voor de politie. Burgerrechten worden beetje bij beetje afgebroken volgens het kreeftkookprincipe.
- De talloze mensen die op de no fly list komen te staan terwijl ze enkel kritiek hebben geuit op bepaalde politieke keuzes (oorlogen, conflicten)

Hier komt het ongeveer op neer. Alles bij elkaar zijn er aardig wat punten die tekenend zijn voor een forse crisis, het verband tussen die punten is speculatief van aard. Een punt wat hij niet noemde maar wat wel opvallend is: de laatste WO startte kort (ongeveer 11 jaar) na een forse economische crisis. Wij hebben de pijn van de laatste economische crisis voorlopig nog kunnen verzachten maar blijft dat zo?

Sowieso vind ik dat je als burgers nooit teveel macht aan de staat moet geven. Ik ben dan ook altijd een fel tegenstander geweest van het onder dwang afnemen van identificatiegegevens zoals ook in Nederland is gebeurd. Je kan er vergif op innemen dat die database nog steeds niet is vernietigd en dat die actief wordt gebruikt door bijv. de AIVD.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')