abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148680151
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

...want? Een oorlog kost geld, veel geld. Dat gaat ze nooit terugwinnen in ''olie'' of ''macht'' daar hoor, dat hebben de voorgaande golfoorlogen wel uitgewezen.
Het gaat er hier om wie het geld kost en wie het geld oplevert. Wie betaalt die oorlog? De burgers door belastingen, door te sterven in de strijd. Wie gaat er vandoor met de winst van een oorlog? Niet de burger.

Poetin heeft toch gelijk gehad: De val van de Sovjet-Unie was de grootste geopolitieke ramp van de laatste eeuw. Nu het Westen het voor het zeggen heeft in de wereld hebben ze de afgelopen 20 jaar alweer meer dan 10 oorlogen gestart.
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:54:11 #177
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148680221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:33 schreef waht het volgende:
Alle Golfoorlogen tot nu toe waren een strategische fout, dus ik wens Obama veel succes.

Hij is slim genoeg om te weten dat niet ingrijpen op alle vlakken beter is, dus waarschijnlijk zitten er andere krachten achter.
De huidige luchtaanvallen zijn niet formeel door het Congres geautoriseerd, maar dat gaat nu dus gebeuren. Dat hoeft niet te betekenen dat er een grondoffensief komt, zoals hierboven werd gesuggereerd.
pi_148680287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:54 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

De huidige luchtaanvallen zijn niet formeel door het Congres geautoriseerd, maar dat gaat nu dus gebeuren. Dat hoeft niet te betekenen dat er een grondoffensief komt, zoals hierboven werd gesuggereerd.
Zoiets vermoedde ik al. Het is echt veel beter om die lui maar met elkaar te laten vechten en enkel de extreme risico's af te dekken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148681093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Het enige wat je kunt doen in die landen is of daar een paar decennia blijven of helemaal wegblijven, paar keer uitrukken om wat extremistische groeperingen te verdrijven is allemaal tijdelijk.
Ja, want 3 jaar geleden was Syrie ook al overspoeld met extremistische groeperingen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148681367

versus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 14-01-2015 18:35:13 ]
pi_148681425
Ik hoop wel dat het dit keer echt is om terroristen uit te schakelen en niet weer om onze olie :{ maar ze zijn welkom als ze terroristen willen pakken :D
pi_148681578
Ik geloof er bar weinig van..
Zonder wrijving geen glans
pi_148681671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:33 schreef waht het volgende:
Alle Golfoorlogen tot nu toe waren een strategische fout, dus ik wens Obama veel succes.

Hij is slim genoeg om te weten dat niet ingrijpen op alle vlakken beter is, dus waarschijnlijk zitten er andere krachten achter.
Vraag het de mensen in Parijs eens. Die radicalisatie in Westerse landen met als bijna zeker gegeven een verhoogde terreurdreiging in buurlanden van Syrie en Westerse landen was sinds Assad op zijn eigen mensen begon te schieten al voorspeld. En helaas juist gebleken.

Voor Nederland specifiek, bijvoorbeeld:
quote:
Sommige jihadisten proberen aansluiting te vinden bij strijdgroepen in landen als Libië, Egypte en Syrië. Zij vormen een bedreiging voor westerse belangen in die regio’s. Daarnaast bestaat het gevaar dat zij de opgedane kennis en ervaring na terugkomst in Nederland toepassen.
Bron van drie jaar terug.

Niets doen was nooit een optie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148681731
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:09 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met de mensheid.
Nee niks doen en wachten op aanslagen is leuk joh.
pi_148681784
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:07 schreef Irakees het volgende:
IS kan niet wachten op American (Christian) boots on the ground.. dit hoort namelijk bij een islamitische profetie. De naam van hun magazine "Dabiq" is een verwijzing naar die profetie. Lees het hele verhaal op de website van Sky News.

The Apocalyptic Prophecy Fuelling IS Militants
The militant says the killing took place in the town of Dabiq, adding: "Here we are burying the first American crusader in Dabiq, eagerly waiting for the remainder of your armies to arrive."
http://news.sky.com/story(...)uelling-is-militants

Ik vind het geen goed idee om IS te geven wat ze willen. Bin Laden wilde ook American boots on the ground in Afghanistan met zijn 911-provocatie (dat Bush nog een stap verder ging en Irak erbij deed was waarschijnlijk al helemaal een natte droom die uitkwam). Is de wereld beter geworden door op zijn provocatie in te gaan? Dacht het niet.
Ja alleen 1 ding gaat dan anders voor die isis sukkeltjes. Zij gaan geen Amerikanen begraven want dat gaat andersom. Zij moeten vrezen voor hun zielige leven als de Amerikanen komen.
pi_148682177
Trouwens, laat die oorlog maar komen hoor. Ik zit al te smullen bij de eventuele beelden ervan :).
Toen ik die bommen zag vallen van de coalitie vond ik dat ook wel mooi om te zien :D
Zonder wrijving geen glans
pi_148682468
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:37 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Vraag het de mensen in Parijs eens. Die radicalisatie in Westerse landen met als bijna zeker gegeven een verhoogde terreurdreiging in buurlanden van Syrie en Westerse landen was sinds Assad op zijn eigen mensen begon te schieten al voorspeld. En helaas juist gebleken.

[..]

:') Enig idee aan welke kant we überhaupt vechten? In Libië hebben we namelijk de rebellen, waaronder een groot deel extremistisch, juist geholpen, niet bevochten.. Hetzelfde in Syrië, ook daar hebben we de extremisten juist in de hand gewerkt.

Als we niet naar Libië waren gegaan, dan was het daar nu gewoon rustig, hetzelfde met Syrië. En Irak overigens ook. Nederland kan aanslagen in eigen land verwachten na wat ze in Libië gedaan hebben, dommer handelen dan dat kan je gewoon niet.
pi_148682477
Die oorlog winnen lukt ons wel, maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost. Het Jihadisme zal er niet door verdwijnen en hetzelfde geldt ook voor het al eeuwendurende conflict tussen soennieten en shiieten in dat gebied. Dan nog de kwestie Assad, hoe wil je daaruit komen. Stoot je door en zet je wederom een dictator af die het land tot een aantal jaren geleden nog redelijk onder controle hield of laat je hem zitten en laat je hem zitten met alle consequenties.

Ik snap niet waarom wij niet gewoon met dictaturen zaken kunnen doen. Islamitische Staat is zo'n beetje het slechtste wat je kunt krijgen. De meeste aziatische landen willen zich niet mengen in het midden-oosten en hebben een puur zakelijke relatie, maar wij in Europa en Amerika denken nog steeds dat wij goed kunnen en moeten doen daar.

Ik wordt er zo moe van de bemoeienis van het westen in al die regio's. Laten we een meer ingetrokken houding aannemen in Europa.
pi_148682576
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:03 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als we niet naar Libië waren gegaan, dan was het daar nu gewoon rustig,
:')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:09:33 #190
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148682636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Trouwens, laat die oorlog maar komen hoor. Ik zit al te smullen bij de eventuele beelden ervan :).
Toen ik die bommen zag vallen van de coalitie vond ik dat ook wel mooi om te zien :D
En als er hier bommen vallen, en men in de straten van Jemen feestviert ben je verontwaardigd waarschijnlijk.
Maar diep van binnen lach ik.
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:14:04 #191
28033 Pek
je moet wat
pi_148682796
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niets verbroederd meer als een gezamenlijke vijand.
En ze kunnen prima samenwerken in de ruimtevaart, zie het ISS, dat was 50 jaar geleden ook ondenkbaar en staat zelfs boven de huidige politiek. Ik heb goede hoop dat het gaat lukken, alleen Putin moet eerst weg.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_148683025
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee niks doen en wachten op aanslagen is leuk joh.
"we" hebben al genoeg gedaan.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148683112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:03 schreef Odaiba het volgende:
Die oorlog winnen lukt ons wel, maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost. Het Jihadisme zal er niet door verdwijnen en hetzelfde geldt ook voor het al eeuwendurende conflict tussen soennieten en shiieten in dat gebied. Dan nog de kwestie Assad, hoe wil je daaruit komen. Stoot je door en zet je wederom een dictator af die het land tot een aantal jaren geleden nog redelijk onder controle hield of laat je hem zitten en laat je hem zitten met alle consequenties.

Ik snap niet waarom wij niet gewoon met dictaturen zaken kunnen doen. Islamitische Staat is zo'n beetje het slechtste wat je kunt krijgen. De meeste aziatische landen willen zich niet mengen in het midden-oosten en hebben een puur zakelijke relatie, maar wij in Europa en Amerika denken nog steeds dat wij goed kunnen en moeten doen daar.

Ik wordt er zo moe van de bemoeienis van het westen in al die regio's. Laten we een meer ingetrokken houding aannemen in Europa.
:|W
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148683209
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:23 schreef thom_05 het volgende:

[..]

:|W
Neem dan iig de moeite er op te reageren.
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2015 @ 18:29:15 #195
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148683299
Gelukkig durft Frankrijk wel mee te vechten ^O^ http://www.straitstimes.c(...)yria-crisis-20150114
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:30:32 #196
28033 Pek
je moet wat
pi_148683350

Is die van de IS-jaarkalender ofzo? _O-

pi_148684652
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:37 schreef trancethrust het volgende:

[..]

[..]

Je weet zelf best dat de ellende in het MO volgt op eerdere ingrepen van buitenlandse mogendheden. Dat is juist een goed argument om niet in te grijpen.

Wat terrorisme betreft kun je veel beter gericht jagen dan hele landen bezetten, sterker dat is de enige zinnige optie. Dat en gewoon accepteren dat er terroristen zijn die moorden, dat is al sinds het begin van de mensheid zo.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_148685161
Zou dan ook wel ff 2 jaartjes Amerikaans staatsburger willen zijn. Direct leger in en naar die zandbak
  woensdag 14 januari 2015 @ 19:26:59 #199
28033 Pek
je moet wat
pi_148685356
Bedankt Hans.
pi_148687372
Amerika is tenmiste de enige die de verantwoordelijkheid neemt en de voortouw neemt. Misschien zijn de eerdere invallen niet succesvol geweest, maar dat heeft ook met de bevolking en politiek van het land te maken. De burgeroorlog in Irak kan niet alleen verweten worden aan Amerika, dit heeft met het falen van de politiek van het land en de haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen te maken. Amerika heeft na zijn terugtrekking alle middelen beschikbaar gesteld en heeft in Irak geïnvesteerd. Maar Irak heeft geen goed gebruik gemaakt van deze middelen en heeft ook geen lessen getrokken uit het verleden.

Hoe kan het dat Europa na WOII zich, ondanks alle doden heeft kunnen verenigen, maar kan Irak dit niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')