Het gaat er hier om wie het geld kost en wie het geld oplevert. Wie betaalt die oorlog? De burgers door belastingen, door te sterven in de strijd. Wie gaat er vandoor met de winst van een oorlog? Niet de burger.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
...want? Een oorlog kost geld, veel geld. Dat gaat ze nooit terugwinnen in ''olie'' of ''macht'' daar hoor, dat hebben de voorgaande golfoorlogen wel uitgewezen.
De huidige luchtaanvallen zijn niet formeel door het Congres geautoriseerd, maar dat gaat nu dus gebeuren. Dat hoeft niet te betekenen dat er een grondoffensief komt, zoals hierboven werd gesuggereerd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:33 schreef waht het volgende:
Alle Golfoorlogen tot nu toe waren een strategische fout, dus ik wens Obama veel succes.
Hij is slim genoeg om te weten dat niet ingrijpen op alle vlakken beter is, dus waarschijnlijk zitten er andere krachten achter.
Zoiets vermoedde ik al. Het is echt veel beter om die lui maar met elkaar te laten vechten en enkel de extreme risico's af te dekken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 16:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De huidige luchtaanvallen zijn niet formeel door het Congres geautoriseerd, maar dat gaat nu dus gebeuren. Dat hoeft niet te betekenen dat er een grondoffensief komt, zoals hierboven werd gesuggereerd.
Ja, want 3 jaar geleden was Syrie ook al overspoeld met extremistische groeperingen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef betyar het volgende:
[..]Het enige wat je kunt doen in die landen is of daar een paar decennia blijven of helemaal wegblijven, paar keer uitrukken om wat extremistische groeperingen te verdrijven is allemaal tijdelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 14-01-2015 18:35:13 ]
Vraag het de mensen in Parijs eens. Die radicalisatie in Westerse landen met als bijna zeker gegeven een verhoogde terreurdreiging in buurlanden van Syrie en Westerse landen was sinds Assad op zijn eigen mensen begon te schieten al voorspeld. En helaas juist gebleken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:33 schreef waht het volgende:
Alle Golfoorlogen tot nu toe waren een strategische fout, dus ik wens Obama veel succes.
Hij is slim genoeg om te weten dat niet ingrijpen op alle vlakken beter is, dus waarschijnlijk zitten er andere krachten achter.
Bron van drie jaar terug.quote:Sommige jihadisten proberen aansluiting te vinden bij strijdgroepen in landen als Libië, Egypte en Syrië. Zij vormen een bedreiging voor westerse belangen in die regio’s. Daarnaast bestaat het gevaar dat zij de opgedane kennis en ervaring na terugkomst in Nederland toepassen.
Nee niks doen en wachten op aanslagen is leuk joh.quote:Op woensdag 14 januari 2015 03:09 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe triest het gesteld is met de mensheid.
Ja alleen 1 ding gaat dan anders voor die isis sukkeltjes. Zij gaan geen Amerikanen begraven want dat gaat andersom. Zij moeten vrezen voor hun zielige leven als de Amerikanen komen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 02:07 schreef Irakees het volgende:
IS kan niet wachten op American (Christian) boots on the ground.. dit hoort namelijk bij een islamitische profetie. De naam van hun magazine "Dabiq" is een verwijzing naar die profetie. Lees het hele verhaal op de website van Sky News.
The Apocalyptic Prophecy Fuelling IS Militants
The militant says the killing took place in the town of Dabiq, adding: "Here we are burying the first American crusader in Dabiq, eagerly waiting for the remainder of your armies to arrive."
http://news.sky.com/story(...)uelling-is-militants
Ik vind het geen goed idee om IS te geven wat ze willen. Bin Laden wilde ook American boots on the ground in Afghanistan met zijn 911-provocatie (dat Bush nog een stap verder ging en Irak erbij deed was waarschijnlijk al helemaal een natte droom die uitkwam). Is de wereld beter geworden door op zijn provocatie in te gaan? Dacht het niet.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:37 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Vraag het de mensen in Parijs eens. Die radicalisatie in Westerse landen met als bijna zeker gegeven een verhoogde terreurdreiging in buurlanden van Syrie en Westerse landen was sinds Assad op zijn eigen mensen begon te schieten al voorspeld. En helaas juist gebleken.
Voor Nederland specifiek, bijvoorbeeld:
[..]
Bron van drie jaar terug.
Niets doen was nooit een optie.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als we niet naar Libië waren gegaan, dan was het daar nu gewoon rustig,
En als er hier bommen vallen, en men in de straten van Jemen feestviert ben je verontwaardigd waarschijnlijk.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Trouwens, laat die oorlog maar komen hoor. Ik zit al te smullen bij de eventuele beelden ervan.
Toen ik die bommen zag vallen van de coalitie vond ik dat ook wel mooi om te zien
En ze kunnen prima samenwerken in de ruimtevaart, zie het ISS, dat was 50 jaar geleden ook ondenkbaar en staat zelfs boven de huidige politiek. Ik heb goede hoop dat het gaat lukken, alleen Putin moet eerst weg.quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niets verbroederd meer als een gezamenlijke vijand.
"we" hebben al genoeg gedaan.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:38 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee niks doen en wachten op aanslagen is leuk joh.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 18:03 schreef Odaiba het volgende:
Die oorlog winnen lukt ons wel, maar daarmee zijn de problemen nog niet opgelost. Het Jihadisme zal er niet door verdwijnen en hetzelfde geldt ook voor het al eeuwendurende conflict tussen soennieten en shiieten in dat gebied. Dan nog de kwestie Assad, hoe wil je daaruit komen. Stoot je door en zet je wederom een dictator af die het land tot een aantal jaren geleden nog redelijk onder controle hield of laat je hem zitten en laat je hem zitten met alle consequenties.
Ik snap niet waarom wij niet gewoon met dictaturen zaken kunnen doen. Islamitische Staat is zo'n beetje het slechtste wat je kunt krijgen. De meeste aziatische landen willen zich niet mengen in het midden-oosten en hebben een puur zakelijke relatie, maar wij in Europa en Amerika denken nog steeds dat wij goed kunnen en moeten doen daar.
Ik wordt er zo moe van de bemoeienis van het westen in al die regio's. Laten we een meer ingetrokken houding aannemen in Europa.
Je weet zelf best dat de ellende in het MO volgt op eerdere ingrepen van buitenlandse mogendheden. Dat is juist een goed argument om niet in te grijpen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:37 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Vraag het de mensen in Parijs eens. Die radicalisatie in Westerse landen met als bijna zeker gegeven een verhoogde terreurdreiging in buurlanden van Syrie en Westerse landen was sinds Assad op zijn eigen mensen begon te schieten al voorspeld. En helaas juist gebleken.
Voor Nederland specifiek, bijvoorbeeld:
[..]
Bron van drie jaar terug.
Niets doen was nooit een optie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |