abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148659915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zou best wel kunnen, qua kamerzetels.
Tjaaaa hoe diep kan Nederland zinken.
Maar wat dan ? Geen partij wilt met die man in een regering zitten. Hij is niet te vertrouwen.
Ik betwijfel het. Peilingen na grote gebeurtenissen zeggen mij niet zoveel en ik heb er vertrouwen in dat het merendeel van de Nederlanders nog enigszins een realistische kijk op zaken heeft. Het is aan de andere partijen om steeds maar weer duidelijk te maken wie de vrienden van Wilders zijn en of je je als kiezer daarmee wil identificeren.
pi_148659971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij is al de grootste in de peilingen. Hij is weer gestegen. 31 zetels nou bij Maurice de Hond.
Hij heeft nog steeds 15 zetels. Peilingen zijn dagprijzen.
pi_148660051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Peilingen na grote gebeurtenissen zeggen mij niet zoveel en ik heb er vertrouwen in dat het merendeel van de Nederlanders nog enigszins een realistische kijk op zaken heeft. Het is aan de andere partijen om steeds maar weer duidelijk te maken wie de vrienden van Wilders zijn en of je je als kiezer daarmee wil identificeren.
Het is inderdaad aan andere partijen om duidelijk te maken dat als je een vriend van Wilders bent je een vijand van de rest van Nederland wordt. Het wordt eens tijd PVV'ers te wijzen op de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148660061
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij heeft nog steeds 15 zetels. Peilingen zijn dagprijzen.
Behalve natuurlijk wanneer jullie zitten te speculeren welke partijen de volgende regering gaan vormen. Dan zijn peilingen opeens geen palingen.
pi_148660115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk wanneer jullie zitten te speculeren welke partijen de volgende regering gaan vormen. Dan zijn peilingen opeens geen palingen.
Wie is jullie? Ik speculeer helemaal niets. Ik heb nooit iets om peilingen gegeven, keer op keer bewijst het dat het uiteindelijk toch niet klopt.
pi_148660158
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij is al de grootste in de peilingen. Hij is weer gestegen. 31 zetels nou bij Maurice de Hond.
Het schiet op nog 45 zetels en hij kan regeren.
pi_148660230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is inderdaad aan andere partijen om duidelijk te maken dat als je een vriend van Wilders bent je een vijand van de rest van Nederland wordt. Het wordt eens tijd PVV'ers te wijzen op de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.
Dreigen en generaliseren. ^O^ Je wordt met de dag geloofwaardiger. :|W
pi_148660287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Wie is jullie? Ik speculeer helemaal niets. Ik heb nooit iets om peilingen gegeven, keer op keer bewijst het dat het uiteindelijk toch niet klopt.
Juist, peilingen zijn prut.
pi_148660301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Naja, steunbetuigingen aan Le Pen, Pediga, Vlaams blok. Moet er toch wel een belletje gaan rinkelen voor de meeste mensen.
pi_148660418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij misschien niet. Maar er zijn zat mensen hier die dezelfde opmerking als jij maken als het over het zetelaantal van de PVV in de peilingen gaat maar in andere discussies ervan uit gaan dat D66 een belangrijke positie heeft in de volgende regering terwijl D66 maar 12 zetels heeft. Dan houden ze wel rekening met de peilingen en zijn de peilingen opeens uiterst betrouwbaar.
pi_148660748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij misschien niet. Maar er zijn zat mensen hier die dezelfde opmerking als jij maken als het over het zetelaantal van de PVV in de peilingen gaat maar in andere discussies ervan uit gaan dat D66 een belangrijke positie heeft in de volgende regering terwijl D66 maar 12 zetels heeft. Dan houden ze wel rekening met de peilingen en zijn de peilingen opeens uiterst betrouwbaar.
Ze zullen best een bovengemiddeld aantal zetels halen maar niet veel meer dan dat ze nu hebben. Voor de rest hebben ze geen politieke partners die direct met ze in zee willen en aangezien Wilders steeds gekkere sprongen maakt zullen deze partijen nog een keer extra achter hun oren krabben om dat zelfs maar te overwegen. Uiteindelijk kan de PVV niet zoveel in het politieke landschap. Ik ben daar erg blij mee maar snap dat het voor mensen die deze partij steunen frustrerend kan zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 23:21:40 ]
pi_148660786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dreigen en generaliseren. ^O^ Je wordt met de dag geloofwaardiger. :|W
Ik heb al eerder gezegd dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor het steunen van discriminerende praktijken en toen reageerde je daar ook al op, er is dus niets nieuw. Daarnaast is er niets generaliserends aan als je stemt op een partijprogramma.

Maar goed, van zowel generalisatie als discriminatie heb jij vrij weinig begrepen. Niet voor niets ga je op mijn laatste post niet meer in.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148661396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze zullen best een bovengemiddeld aantal zetels halen maar niet veel meer dan dat ze nu hebben. Voor de rest hebben ze geen politieke partners die direct met ze in zee willen en aangezien Wilders steeds gekkere sprongen maakt zullen deze partijen nog een keer extra achter hun oren krabben om dat zelfs maar te overwegen. Uiteindelijk kan de PVV niet zoveel in het politieke landschap. Ik ben daar erg blij mee maar snap dat het voor mensen die deze partij steunen frustrerend kan zijn.
Ze zullen niet in het volgende kabinet zitten maar ik heb goede hoop voor de toekomst. Je zal steeds vaker regeringen krijgen waar 4,5 of 6 partijen aan deelnemen die daardoor een korte houdbaarheidsdatum hebben. Wat moeten ze doen als ze voor de zoveelste keer met ruzie uit elkaar gaan? Weer met elkaar de volgende regering vormen?
pi_148661802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gezegd dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor het steunen van discriminerende praktijken en toen reageerde je daar ook al op, er is dus niets nieuw. Daarnaast is er niets generaliserends aan als je stemt op een partijprogramma.

Maar goed, van zowel generalisatie als discriminatie heb jij vrij weinig begrepen. Niet voor niets ga je op mijn laatste post niet meer in.
Je gooit meer dan 2 miljoen mensen op een hoop en zegt dat ze jouw vijand zijn. Door te dreigen met consequenties wil je ze dwingen om niet op Wilders te stemmen. Is dat jouw ideaalbeeld van een democratie? Ik raad je aan de grondwet eens door te lezen.

Artikel 1 van de Grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
pi_148661880
Het ironische is dat moslims het meeste lijden onder terrorisme. Hier in Europa dubbel, want ze zijn net zo een doelwit van die haatbaarden + ze krijgen allemaal gezeik over zich heen vanuit de samenleving. Want Wilders is denk ik stiekem eigenlijk blij en die terrorapen hebben schijt
pi_148662529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je gooit meer dan 2 miljoen mensen op een hoop en zegt dat ze jouw vijand zijn. Door te dreigen met consequenties wil je ze dwingen om niet op Wilders te stemmen. Is dat jouw ideaalbeeld van een democratie? Ik raad je aan de grondwet eens door te lezen.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Ook nu zit je er weer helemaal naast wat betreft discriminatie. Ik heb nooit voorgesteld om beleid te ontwikkelen specifiek naar PVV'ers; om bijv. hen te denaturaliseren of hun extra te belasten (zoals Wilders wel met moslims wil doen). Ik stel dat je PVV'ers moet aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Dat je hen moet veroordelen voor het steunen van een discriminerende partij. Een partij, voor alle duidelijkheid, die het grondwetsartikel dat jij aanhaalt schaadt.

Ik begrijp sowieso niet waarom je dat artikel aanhaalt, omdat het juist de grondwet is die wat jij stelt niet mogelijk maakt. Nogmaals: op basis van afkomst beleid ontwikkelen is discriminatie. Wat de PVV doet is niet anders dan discriminatie volgens onze grondwet. Wat andere partijen doen niet, zo simpel is het. En ja, voor het steunen van een discriminerende partij mag je alle PVV'ers verantwoordelijk houden. Of wilde jij zeggen dat je als jij op een partij stemt je hen geen permissie verleent om hun partijprogramma uit te voeren?

Overigens: waar zie jij mij dreigen met consequenties? Ik stel enkel dat PVV'ers de consequenties van het stemmen op een discriminerende partij eens goed moeten onderzien.
pi_148663191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:52 schreef Braindead2000 het volgende:

Dus je mag PVV-ers nergens meer op wijzen of ergens verantwoordelijk voor houden? Volgens mij begrijp je het artikel wat je aanhaalt niet helemaal.
pi_148663349
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je mag PVV-ers nergens meer op wijzen of ergens verantwoordelijk voor houden? Volgens mij begrijp je het artikel wat je aanhaalt niet helemaal.
Het is sowieso redelijk ironisch dat iemand die niet wenst de grondwet te lezen om te kunnen bepalen wat nu discriminatie is en wat niet, nu artikel 1 van diezelfde grondwet aanhaalt om te vertellen dat PVV'ers verantwoordelijk houden niet zou mogen.
pi_148663507
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Kerel, kijk eens op youtube. Zijn talloze filmpjes waarin Wilders dat ook zegt.
Keurig onderbouwd neem ik aan uiteraard? En helemaal niet gebaseerd op zijn onderbuik?

'Wilders zegt het dus het is waar' :')_!
pi_148663526
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:03 schreef bamibij het volgende:
'Wilders zegt het dus het is waar' :')_!
Dat was eigenlijk een beetje mijn punt.
pi_148663565
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:16 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ook nu zit je er weer helemaal naast wat betreft discriminatie. Ik heb nooit voorgesteld om beleid te ontwikkelen specifiek naar PVV'ers; om bijv. hen te denaturaliseren of hun extra te belasten (zoals Wilders wel met moslims wil doen). Ik stel dat je PVV'ers moet aanspreken op hun verantwoordelijkheid. Dat je hen moet veroordelen voor het steunen van een discriminerende partij. Een partij, voor alle duidelijkheid, die het grondwetsartikel dat jij aanhaalt schaadt.
Maakt niet uit of je wel of niet vindt dat PVV'ers minder echten moeten hebben. Jij vindt dat meer dan 2 miljoen PVV'ers untermenschen zijn en dat zegt mij genoeg.
Zonder de hele kieswet te kennen ben ik er redelijk van overtuigd dat andere partijen potentiële PVV-kiezers niet mogen dreigen dat ze een vijand van het volk zijn als op die partij kiezen. Iedere burger met stemrecht moet vrij zijn keuze kunnen bepalen.
quote:
Ik begrijp sowieso niet waarom je dat artikel aanhaalt, omdat het juist de grondwet is die wat jij stelt niet mogelijk maakt. Nogmaals: op basis van afkomst beleid ontwikkelen is discriminatie. Wat de PVV doet is niet anders dan discriminatie volgens onze grondwet. Wat andere partijen doen niet, zo simpel is het. En ja, voor het steunen van een discriminerende partij mag je alle PVV'ers verantwoordelijk houden. Of wilde jij zeggen dat je als jij op een partij stemt je hen geen permissie verleent om hun partijprogramma uit te voeren?
En voor het aanbidden van een pedofiele massamoordenaar mag je iedere moslim verantwoordelijk houden voor de ellende die in zijn naam aangericht wordt.
quote:
Overigens: waar zie jij mij dreigen met consequenties? Ik stel enkel dat PVV'ers de consequenties van het stemmen op een discriminerende partij eens goed moeten onderzien.
pi_148663590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk een beetje mijn punt.
Ik ken je niet en had net ervoor een paar postings van die braindead2000 gelezen dus was in de veronderstelling dat je serieus was :P
pi_148663613
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:08 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik ken je niet en had net ervoor een paar postings van die braindead2000 gelezen dus was in de veronderstelling dat je serieus was :P
Dat snap ik wel. Het valt ook niet mee hier.
pi_148663625
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 00:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van mij mag je PVV-ers voor van alles verantwoordelijk houden maar dan doe ik het ook met mensen die op andere partijen stemmen.
pi_148663628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef Braindead2000 het volgende:

Zonder de hele kieswet te kennen ben ik er redelijk van overtuigd dat andere partijen potentiële PVV-kiezers niet mogen dreigen dat ze een vijand van het volk zijn als op die partij kiezen. Iedere burger met stemrecht moet vrij zijn keuze kunnen bepalen.

Natuurlijk mogen politici dat wel zeggen vent. Waar denk jij dat Wilders D'66-ers en D'66-politici de afgelopen jaren allemaal wel niet voor heeft uitgemaakt? :')

Tip: 'eurofiele landverraders'
pi_148663656
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maakt niet uit of je wel of niet vindt dat PVV'ers minder echten moeten hebben. Jij vindt dat meer dan 2 miljoen PVV'ers untermenschen zijn en dat zegt mij genoeg.
Nooit gesteld. Ik zeg alleen dat ik hen verantwoordelijk houd voor het steunen van discriminerende politiek. Dat is heel iets anders. Juist omdat ik ze als gelijkwaardig beschouw vind ik het essentieel om hen te wijzen op de gevolgen van hun politieke keuze.

quote:
Ik weet zeer zeker dat ze dat wel mogen zeggen, dat is ook al meerdere keren gedaan. Dat valt namelijk onder de vrijheid van meningsuiting. De vrijheid die de PVV zegt zo graag te beschermen, maar dan wel voor de mensen voor wie het hen goed uitkomt.
Iedere burger moet inderdaad vrij zijn keuze kunnen bepalen. En juist daarom is het belangrijk voor kiezers dat ze weten wat de consequenties zijn van het stemmen op een partij die politiek wil voeren waarbij minderheden weggezet zouden kunnen worden door de heersende politieke elite. Dat is namelijk het gevolg van het accepteren van discriminerend beleid.
Verder staat het elke kiezer, ongeacht van of ik vind dat ze daarmee een vijand van de rest van het land worden, nog steeds vrij om te kiezen wie ze willen kiezen dus waar deze zieligdoenerij vandaan komt is mij een raadsel.

quote:
En voor het aanbidden van een pedofiele massamoordenaar mag je iedere moslim verantwoordelijk houden voor de ellende die in zijn naam aangericht wordt.
En ook nu ken je het strafrecht weer niet: iemand kan nooit verantwoordelijk gehouden worden voor het aanbidden van iemand. Iemand kan enkel veroordeeld worden voor de strafbare feiten die hij of zij pleegt. En ik ben de eerste om diegene daarvoor te veroordelen, maar niet de groep met wie deze persoon zich meent te identificeren. Dat is nu het verschil tussen discriminatie (jouw opvatting) of niet (de mijne).
pi_148663699
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Van mij mag je PVV-ers voor van alles verantwoordelijk houden maar dan doe ik het ook met mensen die op andere partijen stemmen.
En is er iemand op dit hele forum die zegt dat jij dat niet mag doen? Van mij mag jij alle PvdA'ers verantwoordelijk houden voor een eventuele aanslag die in dit land zou gebeuren. Het zou weliswaar nergens op gebaseerd zijn, maar jij mag dat gewoon doen.
pi_148663921
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:12 schreef keste010 het volgende:

[..]

En ook nu ken je het strafrecht weer niet: iemand kan nooit verantwoordelijk gehouden worden voor het aanbidden van iemand. Iemand kan enkel veroordeeld worden voor de strafbare feiten die hij of zij pleegt. En ik ben de eerste om diegene daarvoor te veroordelen, maar niet de groep met wie deze persoon zich meent te identificeren. Dat is nu het verschil tussen discriminatie (jouw opvatting) of niet (de mijne).
Je doet het weer. Had ik het over strafrechtelijke gevolgen? Als jij het over de verantwoordelijkheid van PVV-stemmers hebt dan kom ik toch ook niet met het strafrecht.
pi_148663952
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:15 schreef keste010 het volgende:

[..]

En is er iemand op dit hele forum die zegt dat jij dat niet mag doen? Van mij mag jij alle PvdA'ers verantwoordelijk houden voor een eventuele aanslag die in dit land zou gebeuren. Het zou weliswaar nergens op gebaseerd zijn, maar jij mag dat gewoon doen.
Eerder wou je de verantwoordelijkheid niet nemen voor de misdrijven van criminele allochtonen waarvan ik vind dat ze het land uit moeten en jij zegt dat ze moeten blijven.
pi_148663993
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Eerder wou je de verantwoordelijkheid niet nemen voor de misdrijven van criminele allochtonen waarvan ik vind dat ze het land uit moeten en jij zegt dat ze moeten blijven.
Wanneer is iemand in jouw ogen dan crimineel genoeg om hem het land uit te zetten? Criminaliteit heb je natuurlijk in vele gradaties..
pi_148664026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je doet het weer. Had ik het over strafrechtelijke gevolgen? Als jij het over de verantwoordelijkheid van PVV-stemmers hebt dan kom ik toch ook niet met het strafrecht.
Het gaat mij er niet om wat jij ervan vindt: ik beoordeel hier de PVV. Als jij het niet met hun partijprogramma eens bent dan moet je dat aangeven. Hun programma is immers discriminatoir en zolang jij zegt hen te steunen en op hen te willen steunen (ik heb het nergens expliciet staan, maar ik maak het tussen de regels eruit op. Indien nee, dan neem ik dat terug) reageer ik op jou door naar de plannen van de PVV te verwijzen.
En ja, daarvoor verwijs ik naar het strafrecht. Omdat het strafrecht ons beschermt tegen discriminerende praktijken.

En daarom herhaal ik het nogmaals: het verantwoordelijk houden van een groep vanwege de daden van een individu kan strafrechtelijk niet, en is ook in theorie niet te handhaven (daarvoor heb ik al eerder uitgelegd dat de algemene deler daarvoor niet bestaat).
Ik daarentegen houd wel een groep verantwoordelijk voor het beleid van een partij, omdat de algemene deler van die groep is dat zij dat partijprogramma steunen. Nu kan ik hen (gelukkig) niet strafrechtelijk hiervoor verantwoordelijk houden, omdat het enkel hun opvatting is en zij het recht hebben om die te bezitten. Maar dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor een eventuele uitvoering van het discriminerende partijprogramma van de PVV is niet meer dan logisch.
pi_148664027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:36 schreef Downwards het volgende:

[..]

Wanneer is iemand in jouw ogen dan crimineel genoeg om hem het land uit te zetten? Criminaliteit heb je natuurlijk in vele gradaties..
Als ze zware misdrijven plegen of een dik strafblad hebben.
pi_148664034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarvoor zijn namelijk die daders verantwoordelijk en niemand anders. Je emotionele chantage is nergens op gebaseerd.
pi_148664079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je beantwoordt zijn vraag serieus met dergelijk subjectieve termen? :')
pi_148664086
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:39 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om wat jij ervan vindt: ik beoordeel hier de PVV. Als jij het niet met hun partijprogramma eens bent dan moet je dat aangeven. Hun programma is immers discriminatoir en zolang jij zegt hen te steunen en op hen te willen steunen (ik heb het nergens expliciet staan, maar ik maak het tussen de regels eruit op. Indien nee, dan neem ik dat terug).
En ja, daarvoor verwijs ik naar het strafrecht. Omdat het strafrecht ons beschermt tegen discriminerende praktijken.

En daarom herhaal ik het nogmaals: het verantwoordelijk houden van een groep vanwege de daden van een individu kan strafrechtelijk niet, en is ook in theorie niet te handhaven (daarvoor heb ik al eerder uitgelegd dat de algemene deler daarvoor niet bestaat).
Ik daarentegen houd wel een groep verantwoordelijk voor het beleid van een partij, omdat de algemene deler van die groep is dat zij dat partijprogramma steunen. Nu kan ik hen (gelukkig) niet strafrechtelijk hiervoor verantwoordelijk houden, omdat het enkel hun opvatting is en zij het recht hebben om die te bezitten. Maar dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor een eventuele uitvoering van het discriminerende partijprogramma van de PVV is niet meer dan logisch.
Dan doe ik toch hetzelfde als jou. Ik hou alle moslims verantwoordelijk voor de uitvoering van hun fascistische ideologie.
pi_148664109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dan doe ik toch hetzelfde als jou. Ik hou alle moslims verantwoordelijk voor de uitvoering van hun fascistische ideologie.
Dat mag jij doen. Dat staat je vrij.
Het is echter nergens op gebaseerd en het is gelukkig iets wat strafrechtelijk ook niet kan :)
pi_148664110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat klopt. Daarvoor zijn namelijk die daders verantwoordelijk en niemand anders. Je emotionele chantage is nergens op gebaseerd.
Als ik de deur van een tijgerkooi open en die tijger doodt een familielid van jou, ben ik dan ook niet verantwoordelijk?
pi_148664112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb het mij wel eens vaker afgevraagd, maar het land uitzetten is nogal een ingrijpende maatregel.. Gaan we dat pas doen na een roofmoord, of na een steekpartij zonder dodelijke afloop of zelfs al als iemand twee paar keer een auto heeft opengebroken en verder een paar keer voor wat lichte vergrijpen is aangehouden?
pi_148664121
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als ik de deur van een tijgerkooi open en die tijger doodt een familielid van jou, ben ik dan ook niet verantwoordelijk?
Zeer zeker. Vanwaar deze waardeloze vergelijking?
pi_148664151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:48 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik heb het mij wel eens vaker afgevraagd, maar het land uitzetten is nogal een ingrijpende maatregel.. Gaan we dat pas doen na een roofmoord, of een steekpartij zonden dodelijke afloop of zelfs al als iemand twee paar keer een auto heeft opengebroken?
Ze hoeven niet na elk wissewasje eruit gegooid te worden. Je kan natuurlijk niet alles voorkomen maar het land zou er heel wat van opknappen als je eerdergenoemde groepen eruit zou gooien.
Ingrijpend? Heb je dan medelijden met ze?
pi_148664178
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:49 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Vanwaar deze waardeloze vergelijking?
Waarom ben jij dan niet verantwoordelijk als je een zware crimineel vrij rond laat lopen en ik wel als ik een tijger vrij rond laat lopen?
pi_148664204
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:52 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ze hoeven niet na elk wissewasje eruit gegooid te worden. Je kan natuurlijk niet alles voorkomen maar het land zou er heel wat van opknappen als je eerdergenoemde groepen eruit zou gooien.
Ingrijpend? Heb je dan medelijden met ze?
Ik heb geen medelijden met ze, maar zou van iemand die roept "alle criminele allochtonen het land uit" wel eens willen weten of hij daar ook een concrete voorstelling van heeft. En reken je daar dan ook allochtonen met een Indonesische, Duitse en Surinaamse achtergrond bij? Of alleen de moslims?
pi_148664217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan niet verantwoordelijk als je een zware crimineel vrij rond laat lopen en ik wel als ik een tijger vrij rond laat lopen?
Wanneer laat ik een zware crimineel vrij rondlopen?
pi_148664330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 01:59 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ik heb geen medelijden met ze, maar zou van iemand die roept "alle criminele allochtonen het land uit" wel eens willen weten of hij daar ook een concrete voorstelling van heeft. En reken je daar dan ook allochtonen met een Indonesische, Duitse en Surinaamse achtergrond bij? Of alleen de moslims?
Dit is allemaal theorie hè dus begin straks niet over de wet. Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik niet een hekel heb aan alles wat een kleurtje heeft. Er zijn heel wat zwarte muzikanten die ik bewonder. Als je mij vraagt met welke vrouw ik wel een nachtje door zou willen brengen dan zeg ik Rihanna. Alle Molukkers (Indos?) die ik in mijn leven tegengekomen ben waren leuke, vriendelijke mensen. Met Surinamers heb ik ook goede ervaringen.
Ik heb slechte ervaringen met moslims. Elke keer worden mijn vooroordelen bevestigd.
Het liefst zou ik elke draaideurcrimineel het land uitgooien, ook de autochtonen. Maar je hebt toch als land verantwoordelijkheid om je eigen "autochtone' criminelen te herbergen.Persoonlijk zou ik een onderscheid maken tussen etniciteiten die ingeburgerd zijn en de Nederlandse cultuur omarmen en degene die dat niet doen. Van die laatste groep zou ik eerder geneigd zijn bij lichtere vergrijpen om ze er al uit te gooien.
pi_148664358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:01 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wanneer laat ik een zware crimineel vrij rondlopen?
Wanneer dient een PVV-stemmer een eventueel onderdrukkend wetsvoorstel in in de tweede kamer?
pi_148664363
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wanneer dient een PVV-stemmer een eventueel onderdrukkend wetsvoorstel in in de tweede kamer?
Nooit, daarvoor heeft de PVV-stemmer de volksvertegenwoordigers. Een PVV-stemmer geeft middels zijn stem voor de partij steun voor de uitvoering van het discriminerende partijprogramma van de PVV. Ga je me nog vertellen wat je punt is? En wanneer ik een zware crimineel vrij zou laten rondlopen?
pi_148664381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Nooit, daarvoor heeft de PVV-stemmer de volksvertegenwoordigers. Een PVV-stemmer geeft middels zijn stem voor de partij steun voor de uitvoering van het discriminerende partijprogramma van de PVV. Ga je me nog vertellen wat je punt is? En wanneer ik een zware crimineel vrij zou laten rondlopen?
Jij zegt dat ieder PVV-stemmer verantwoordelijk is voor de daden van zijn partij. Dan ben jij verantwoordelijk voor de daden van jouw partij. Als jij op een partij stemt die alle allochtone criminelen hier wil houden dan ben je verantwoordelijk voor de misdrijven van die allochtone criminelen.
pi_148664399
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij zegt dat ieder PVV-stemmer verantwoordelijk is voor de daden van zijn partij. Dan ben jij verantwoordelijk voor de daden van jouw partij. Als jij op een partij stemt die alle allochtone criminelen hier wil houden dan ben je verantwoordelijk voor de misdrijven van die allochtone criminelen.
Je kan mij er inderdaad verantwoordelijk voor houden dat ik een partij steun die vermogensongelijkheid wil verkleinen, duurzaamheid wil bevorderen en criminaliteit, ongeacht de afkomst van de crimineel, wil bestraffen volgens ons wetboek van strafrecht. En dus niet voor de misdrijven van allochtone criminelen, daar kan je alleen henzelf verantwoordelijk voor houden. Er staat immers niet in het partijprogramma van welke partij dan ook dat zij crimineel gedrag van allochtonen tolereren.

Je laatste zin is in twee opzichten fout: allereerst is iemand die criminelen niet wil uitzetten niet verantwoordelijk voor de daden van die crimineel. Ten tweede is een kiezer niet verantwoordelijk te houden voor iets waar hij niet op gestemd heeft. Pak het Groenlinks-partijprogramma van de vorige kamerverkiezingen er maar bij en houd mij verantwoordelijk voor al hun plannen, maar het goedkeuren van crimineel gedrag staat er niet bij.

Overigens is een PVV-stemmer niet verantwoordelijk voor de daden van de partij, maar is de PVV-stemmer medeverantwoordelijk voor de eventuele uitvoer van dat partijprogramma en de consequenties daarvan. Iemand die weinig kennis heeft van onze rechtstaat of democratie zal toch in ieder geval correct moeten blijven citeren tijdens een discussie.

Enne, ga je mij nog eens vertellen waar je nou vandaan haalt dat ik een zware crimineel vrij laat rondlopen? Ik neem aan dat je die beschuldiging ook niet weet te onderbouwen?
pi_148664447
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je kan mij er inderdaad verantwoordelijk voor houden dat ik een partij steun die vermogensongelijkheid wil verkleinen, duurzaamheid wil bevorderen en criminaliteit, ongeacht de afkomst van de crimineel, wil bestraffen volgens ons wetboek van strafrecht. En dus niet voor de misdrijven van allochtone criminelen, daar kan je alleen henzelf verantwoordelijk voor houden. Er staat immers niet in het partijprogramma van welke partij dan ook dat zij crimineel gedrag van allochtonen tolereren.

Je laatste zin is in twee opzichten fout: allereerst is iemand die criminelen niet wil uitzetten niet verantwoordelijk voor de daden van die crimineel. Ten tweede is een kiezer niet verantwoordelijk te houden voor iets waar hij niet op gestemd heeft. Pak het Groenlinks-partijprogramma van de vorige kamerverkiezingen er maar bij en houd mij verantwoordelijk voor al hun plannen, maar het goedkeuren van crimineel gedrag staat er niet bij.

Overigens is een PVV-stemmer niet verantwoordelijk voor de daden van de partij, maar is de PVV-stemmer medeverantwoordelijk voor de eventuele uitvoer van dat partijprogramma en de consequenties daarvan. Iemand die weinig kennis heeft van onze rechtstaat of democratie zal toch in ieder geval correct moeten blijven citeren tijdens een discussie.

Enne, ga je mij nog eens vertellen waar je nou vandaan haalt dat ik een zware crimineel vrij laat rondlopen? Ik neem aan dat je die beschuldiging ook niet weet te onderbouwen?
Stel dat je kan kiezen uit twee partijen: PVV en jouw partij (ik gok Groenlinks). De ene partij gooit alle criminelen het land uit en de ander zegt dat ze moeten blijven. Jouw redenatie volgend ben je toch medeverantwoordelijk voor de uitvoering van het programma van jouw partij zijnde het hier rond laten lopen van allochtone criminelen en daarmee de ellende die ze aanrichten?
pi_148664453
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Stel dat je kan kiezen uit twee partijen: PVV en jouw partij (ik gok Groenlinks). De ene partij gooit alle criminelen het land uit en de ander zegt dat ze moeten blijven. Jouw redenatie volgend ben je toch medeverantwoordelijk voor de uitvoer van het programma van jouw partij zijnde het hier rond laten lopen van allochtone criminelen en daarmee de ellende die ze aanrichten?
Mijn partij is inderdaad verantwoordelijk voor het niet uitzetten van allochtone criminelen, niet voor de ellende die deze criminelen aanrichten.

En zo is de PVV verantwoordelijk voor het voeren van discriminatoir beleid, en steunt de PVV-er met zijn stem dat beleid.

Ergo: PVV'ers kan je aanspreken op dat zij beleid steunen dat expliciet discrimineert, terwijl andere kiezers niet aan te spreken zijn op het steunen van crimineel gedrag, omdat ze daar eenvoudigweg niet op stemmen.

Je begrijpt overigens wel dat je nu overkomt als een kleuter aan wie 1 + 1 uitgelegd wordt he?
pi_148664479
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:56 schreef keste010 het volgende:

[..]

Mijn partij is inderdaad verantwoordelijk voor het niet uitzetten van allochtone criminelen, niet voor de ellende die deze criminelen aanrichten.
Dat kan je dan ook over de PVV zeggen. Bijvoorbeeld: De PVV is verantwoordelijk voor het sluiten van moskeeën, niet voor de ellende die het aanricht.
pi_148664493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 02:56 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je begrijpt overigens wel dat je nu overkomt als een kleuter aan wie 1 + 1 uitgelegd wordt he?
_O- Jij bent degene die niet logisch kan redeneren.
pi_148664495
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat kan je dan ook over de PVV zeggen. Bijvoorbeeld: De PVV is verantwoordelijk voor het sluiten van moskeeën, niet voor de ellende die het aanricht.
Inderdaad, de PVV is verantwoordelijk voor het (eventueel, in het geval dat zij het uitvoeren) sluiten van moskeeën. De PVV is verantwoordelijk voor het uitzetten van criminele allochtonen. De PVV is verantwoordelijk voor het selectief weigeren van immigranten uit moslimlanden. Oftewel: de PVV is verantwoordelijk voor discriminerend beleid en hun kiezer is door dat te steunen daar ook verantwoordelijk voor. Wat is je punt nou?
pi_148664500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:04 schreef keste010 het volgende:

[..]

Inderdaad, de PVV is verantwoordelijk voor het (eventueel, in het geval dat zij het uitvoeren) sluiten van moskeeën. De PVV is verantwoordelijk voor het uitzetten van criminele allochtonen. De PVV is verantwoordelijk voor het selectief weigeren van immigranten uit moslimlanden. Oftewel: de PVV is verantwoordelijk voor discriminerend beleid en hun kiezer is door dat te steunen daar ook verantwoordelijk voor. Wat is je punt nou?
Mijn punt is gemaakt. Je kan of wil het niet begrijpen. Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag.
pi_148664504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

_O- Jij bent degene die niet logisch kan redeneren.
Klaarblijkelijk. Ik wacht namelijk nog steeds op het antwoord op de vraag wanneer ik een zware crimineel laat rondlopen. Logica die mijn pet ver te boven gaat.
pi_148664517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Mijn punt is gemaakt. Je kan of wil het niet begrijpen. Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag.
Je punt bestaat niet. Je voert drogredeneringen aan die geen hout snijden. Eerst ontken je overduidelijke overeenkomsten van Wilders met fascisme, daarna stel je dat discriminatie alledaags is zonder te begrijpen waar discriminatie over gaat, je weigert de strafrechtelijke consequenties van de opvattingen van de PVV in te zien en je neemt als stemmer ook geen verantwoordelijkheid voor de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.

Ik kan het niet anders zeggen: je bent op alle politieke vlakken ongeschikt. Welterusten verder! :W
pi_148664545
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:11 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je punt bestaat niet. Je voert drogredeneringen aan die geen hout snijden. Eerst ontken je overduidelijke overeenkomsten van Wilders met fascisme, daarna stel je dat discriminatie alledaags is zonder te begrijpen waar discriminatie over gaat, je weigert de strafrechtelijke consequenties van de opvattingen van de PVV in te zien en je neemt als stemmer ook geen verantwoordelijkheid voor de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.

Ik kan het niet anders zeggen: je bent op alle politieke vlakken ongeschikt. Welterusten verder! :W
Je hebt een ontsnappingsclausule ( :? mogelijkheid). Dat is als jij van mening bent dat partijen niet verantwoordelijk zijn als ze een bestaande situatie laten voor wat het is. Maar ja. Stel: de dijken zijn zo lek als een mandje en de regering doet er niks aan. Vervolgens is er een dijkdoorbraak met heel veel doden. Dan vind ik dat de regering daar verantwoordelijk voor is.
pi_148664568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:21 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je hebt een ontsnappingsclausule. Dat is als jij van mening bent dat partijen niet verantwoordelijk zijn als ze een bestaande situatie laten voor wat het is. Maar ja. Stel: de dijken zijn zo lek als een mandje en de regering doet er niks aan. Vervolgens is er een dijkdoorbraak met heel veel doden. Dan vind ik dat de regering daar verantwoordelijk voor is.
De regering is er inderdaad verantwoordelijk voor als het onderhoud van de dijken niet goed genoeg gedaan is. En je zou een regering er ook verantwoordelijk voor kunnen houden als bijvoorbeeld onze AIVD niet de voldoende middelen heeft gehad om een terroristische aanslag te voorkomen. Maar daarmee is de regering niet verantwoordelijk voor die aanslag, maar een gebrekkige preventie ervoor. En dat de regering dit niet voldoende doet toon je niet aan door te stellen "er is een aanslag gepleegd, dus je doet iets niet goed".

In ons rechtssysteem is een dader altijd verantwoordelijk voor een misdrijf, niemand anders. En om precies die reden kan je moslims, niet-moslims en ook geen partijen verantwoordelijk houden voor de misdaden van anderen. En dat terwijl je PVV-ers expliciet verantwoordelijk kan houden voor dat zij een partij ondersteunen met een discriminerend partijprogramma.

Overigens spreken we dan van het verschil tussen iemand strafrechtelijk en niet-strafrechtelijk verantwoordelijk houden, maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was.
pi_148664597
In de herinnering.

Eerste punt is prima, Geurt, had het daar (en de EU) nou bij gelaten...

Muntz en vooral Van de Wind vraagt eindelijk goed door.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148664672
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 03:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

De regering is er inderdaad verantwoordelijk voor als het onderhoud van de dijken niet goed genoeg gedaan is. En je zou een regering er ook verantwoordelijk voor kunnen houden als bijvoorbeeld onze AIVD niet de voldoende middelen heeft gehad om een terroristische aanslag te voorkomen. Maar daarmee is de regering niet verantwoordelijk voor die aanslag, maar een gebrekkige preventie ervoor. En dat de regering dit niet voldoende doet toon je niet aan door te stellen "er is een aanslag gepleegd, dus je doet iets niet goed".
Dus eigenlijk heeft verantwoordelijkheid geen enkele waarde.
quote:
In ons rechtssysteem is een dader altijd verantwoordelijk voor een misdrijf, niemand anders. En om precies die reden kan je moslims, niet-moslims en ook geen partijen verantwoordelijk houden voor de misdaden van anderen. En dat terwijl je PVV-ers expliciet verantwoordelijk kan houden voor dat zij een partij ondersteunen met een discriminerend partijprogramma.

Overigens spreken we dan van het verschil tussen iemand strafrechtelijk en niet-strafrechtelijk verantwoordelijk houden, maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was.
Je blijft verschillende definities van verantwoordelijkheid hanteren.
- Jij neemt alleen verantwoordelijkheid voor de goede dingen die jouw partij uitdraagt.
- Moslims zijn niet verantwoordelijk voor de ellende die in de naam van Allah aangericht wordt.
- PVV'ers zijn verantwoordelijk voor alles wat negatief is aan die partij .

Lekker makkelijk hè. Je kan je handen wassen in onschuld en met een schoon geweten slapen.
Misschien kan je je zelf zo voor de gek houden maar mij iig niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')