abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148657552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat begrijp je precies niet aan "Dit was gewoon een gedachtegang zonder wettelijke gevolgen".
Ik gaf aan hoe ik tegen discrimineren aan kijk en gaf je daarmee een kijkje in mijn hoofd. Onzin? Je kan mijn gedachten en standpunten afkeuren maar ze geen onzin noemen. Je studeerde toch sociale wetenschappen? Dat heeft toch te maken met het bestuderen van het gedrag van mensen? Het enige wat ik je hier zie doen is het verspreiden van DE Waarheid die alleen jij natuurlijk kent . Ik zie een goede toekomst voor je in dit vakgebied. :|W
Een cursus filosofie zou je misschien goed doen. Je bent gehersenspoeld en je denkt te veel in wetten en in specifieke betekenissen van woorden. Voor mij heeft discrimineren dezelfde betekenis als onderscheid maken. Of dat onderscheid maken wel of niet toegestaan is is een andere vraag.
Als mensen zwaar over de zeik gaan als je ongeoorloofd onderscheid maakt, zoals het verbieden van islamitisch onderwijs, en zelf medeverantwoordelijk zijn voor geoorloofd onderscheid waardoor mensen die dood gaan van de honger in een ander land nog geeneens het recht hebben om uit onze vuilnisbakken te eten, wat ze maar al te graag zouden willen, dan vind ik dat ontzettend hypocriet.

[..]

Er zijn talloze discussies die ik hier heb gehad op FOK waar we uiteindelijk op verschillen stuitten die gewoon door verschillen in mening kwamen. Ook heb ik me door mensen die een andere mening hebben toch goede tegenargumenten leren kennen. Maar jouw punt over 'de waarheid' komt gewoon omdat jij en ik niet alleen een verschil in mening hebben, maar jouw posts 1 grote bak onzin zijn.

Je hebt hiervoor een aantal suggesties gedaan (inperken rechten, gericht beleid tegen moslims, etc.) en daar beoordeel ik je op. Leuk dat je dan komt aanzetten met "dit was een gedachtegang zonder wettelijke gevolgen" maar dat is compleet irrelevant. Het gaat erom dat jij 1) niet alleen een verkeerde opvatting hebt over wat discriminatie is, maar vooral geen idee hebt waarom wij grondwetten hebben die ons daartegen beschermen en 2) jij plannen steunt die niet uitvoerbaar zijn en/of niet gericht tegen de juiste groep. Dat heeft niets met DE waarheid te maken; jij bent gewoon aan het terugkruipen.

Leuk dat voor jou discrimineren hetzelfde is als onderscheid maken, maar dat is gewoon niet de definitie van discriminatie zoals wij die in politiek en strafrecht hanteren. En omdat ik je voorstellen toets aan onze wet hanteer ik die definitie. Dat is overigens alleen nog het praktische bezwaar, want uiteraard, als een wet niet goed is dan moet je hem wijzigen. Maar jij hebt geen idee waarom die wetten er überhaupt zijn.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:38:32 #52
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_148659202
God, dan wordt de PVV gewoon de grootste partij van Nederland straks. Mooi hoor.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:40:05 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_148659269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:38 schreef sonnyspek het volgende:
God, dan wordt de PVV gewoon de grootste partij van Nederland straks. Mooi hoor.
LPF-toestanden all over again dan ook.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_148659505
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Met het verschil dat Wilders steeds openlijker neonazistische bewegingen steunt. Laatst vond hij de demonstratie van Pegida ook weer GEWELDIG en dat is toch echt een groep xenofobe mafketels uit Dresden.

Wilders gaat nooit de grootste worden in dit land.
pi_148659538
quote:

[..]

Wat natuurlijk niet eens heel slecht hoeft te zijn. Even een lastige periode doorkomen en dan wachten op de implosie.
pi_148659639
quote:

[..]

Beter dan PVDA-toestanden. "Theedrinken, de oplossing voor al uw problemen".
pi_148659734
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Beter dan PVDA-toestanden. "Theedrinken, de oplossing voor al uw problemen".
Je komt met een afgezaagde grap.
Het is natuurlijk gelogen, dat dit een pvda standpunt is .
pi_148659796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:47 schreef Tem het volgende:

Dat zou best wel kunnen, qua kamerzetels.
Tjaaaa hoe diep kan Nederland zinken.
Maar wat dan ? Geen partij wilt met die man in een regering zitten. Hij is niet te vertrouwen.
En ik heb het idee dat Wilders zelf liever in de oppositie zit. Vrijuit kankeren en de proteststemmen oppikken , van hen die op de regeringspartijen afknappen.
pi_148659836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Met het verschil dat Wilders steeds openlijker neonazistische bewegingen steunt. Laatst vond hij de demonstratie van Pegida ook weer GEWELDIG en dat is toch echt een groep xenofobe mafketels uit Dresden.

Hij is al de grootste in de peilingen. Hij is weer gestegen. 31 zetels nou bij Maurice de Hond.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 22:58:13 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148659893
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hij is al de grootste in de peilingen. Hij is weer gestegen. 31 zetels nou bij Maurice de Hond.
Hij zal vast wel een hoop stemmen halen. Vraag is of hij er wat mee opschiet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148659915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zou best wel kunnen, qua kamerzetels.
Tjaaaa hoe diep kan Nederland zinken.
Maar wat dan ? Geen partij wilt met die man in een regering zitten. Hij is niet te vertrouwen.
Ik betwijfel het. Peilingen na grote gebeurtenissen zeggen mij niet zoveel en ik heb er vertrouwen in dat het merendeel van de Nederlanders nog enigszins een realistische kijk op zaken heeft. Het is aan de andere partijen om steeds maar weer duidelijk te maken wie de vrienden van Wilders zijn en of je je als kiezer daarmee wil identificeren.
pi_148659971
quote:

[..]

Hij heeft nog steeds 15 zetels. Peilingen zijn dagprijzen.
pi_148660051
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:58 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Peilingen na grote gebeurtenissen zeggen mij niet zoveel en ik heb er vertrouwen in dat het merendeel van de Nederlanders nog enigszins een realistische kijk op zaken heeft. Het is aan de andere partijen om steeds maar weer duidelijk te maken wie de vrienden van Wilders zijn en of je je als kiezer daarmee wil identificeren.
Het is inderdaad aan andere partijen om duidelijk te maken dat als je een vriend van Wilders bent je een vijand van de rest van Nederland wordt. Het wordt eens tijd PVV'ers te wijzen op de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148660061
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij heeft nog steeds 15 zetels. Peilingen zijn dagprijzen.
Behalve natuurlijk wanneer jullie zitten te speculeren welke partijen de volgende regering gaan vormen. Dan zijn peilingen opeens geen palingen.
pi_148660115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Behalve natuurlijk wanneer jullie zitten te speculeren welke partijen de volgende regering gaan vormen. Dan zijn peilingen opeens geen palingen.
Wie is jullie? Ik speculeer helemaal niets. Ik heb nooit iets om peilingen gegeven, keer op keer bewijst het dat het uiteindelijk toch niet klopt.
pi_148660158
quote:

[..]

Het schiet op nog 45 zetels en hij kan regeren.
pi_148660230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het is inderdaad aan andere partijen om duidelijk te maken dat als je een vriend van Wilders bent je een vijand van de rest van Nederland wordt. Het wordt eens tijd PVV'ers te wijzen op de consequenties van het steunen van een discriminerende partij.
Dreigen en generaliseren. ^O^ Je wordt met de dag geloofwaardiger. :|W
pi_148660287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Wie is jullie? Ik speculeer helemaal niets. Ik heb nooit iets om peilingen gegeven, keer op keer bewijst het dat het uiteindelijk toch niet klopt.
Juist, peilingen zijn prut.
pi_148660301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

Naja, steunbetuigingen aan Le Pen, Pediga, Vlaams blok. Moet er toch wel een belletje gaan rinkelen voor de meeste mensen.
pi_148660418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:03 schreef Tem het volgende:

[..]

Jij misschien niet. Maar er zijn zat mensen hier die dezelfde opmerking als jij maken als het over het zetelaantal van de PVV in de peilingen gaat maar in andere discussies ervan uit gaan dat D66 een belangrijke positie heeft in de volgende regering terwijl D66 maar 12 zetels heeft. Dan houden ze wel rekening met de peilingen en zijn de peilingen opeens uiterst betrouwbaar.
pi_148660748
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:11 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij misschien niet. Maar er zijn zat mensen hier die dezelfde opmerking als jij maken als het over het zetelaantal van de PVV in de peilingen gaat maar in andere discussies ervan uit gaan dat D66 een belangrijke positie heeft in de volgende regering terwijl D66 maar 12 zetels heeft. Dan houden ze wel rekening met de peilingen en zijn de peilingen opeens uiterst betrouwbaar.
Ze zullen best een bovengemiddeld aantal zetels halen maar niet veel meer dan dat ze nu hebben. Voor de rest hebben ze geen politieke partners die direct met ze in zee willen en aangezien Wilders steeds gekkere sprongen maakt zullen deze partijen nog een keer extra achter hun oren krabben om dat zelfs maar te overwegen. Uiteindelijk kan de PVV niet zoveel in het politieke landschap. Ik ben daar erg blij mee maar snap dat het voor mensen die deze partij steunen frustrerend kan zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 23:21:40 ]
pi_148660786
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dreigen en generaliseren. ^O^ Je wordt met de dag geloofwaardiger. :|W
Ik heb al eerder gezegd dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor het steunen van discriminerende praktijken en toen reageerde je daar ook al op, er is dus niets nieuw. Daarnaast is er niets generaliserends aan als je stemt op een partijprogramma.

Maar goed, van zowel generalisatie als discriminatie heb jij vrij weinig begrepen. Niet voor niets ga je op mijn laatste post niet meer in.
pi_148661396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Ze zullen best een bovengemiddeld aantal zetels halen maar niet veel meer dan dat ze nu hebben. Voor de rest hebben ze geen politieke partners die direct met ze in zee willen en aangezien Wilders steeds gekkere sprongen maakt zullen deze partijen nog een keer extra achter hun oren krabben om dat zelfs maar te overwegen. Uiteindelijk kan de PVV niet zoveel in het politieke landschap. Ik ben daar erg blij mee maar snap dat het voor mensen die deze partij steunen frustrerend kan zijn.
Ze zullen niet in het volgende kabinet zitten maar ik heb goede hoop voor de toekomst. Je zal steeds vaker regeringen krijgen waar 4,5 of 6 partijen aan deelnemen die daardoor een korte houdbaarheidsdatum hebben. Wat moeten ze doen als ze voor de zoveelste keer met ruzie uit elkaar gaan? Weer met elkaar de volgende regering vormen?
pi_148661802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 23:21 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder gezegd dat ik PVV'ers verantwoordelijk houd voor het steunen van discriminerende praktijken en toen reageerde je daar ook al op, er is dus niets nieuw. Daarnaast is er niets generaliserends aan als je stemt op een partijprogramma.

Maar goed, van zowel generalisatie als discriminatie heb jij vrij weinig begrepen. Niet voor niets ga je op mijn laatste post niet meer in.
Je gooit meer dan 2 miljoen mensen op een hoop en zegt dat ze jouw vijand zijn. Door te dreigen met consequenties wil je ze dwingen om niet op Wilders te stemmen. Is dat jouw ideaalbeeld van een democratie? Ik raad je aan de grondwet eens door te lezen.

Artikel 1 van de Grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
pi_148661880
Het ironische is dat moslims het meeste lijden onder terrorisme. Hier in Europa dubbel, want ze zijn net zo een doelwit van die haatbaarden + ze krijgen allemaal gezeik over zich heen vanuit de samenleving. Want Wilders is denk ik stiekem eigenlijk blij en die terrorapen hebben schijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')