Handels A een 9, RPPV een 8quote:Op maandag 12 januari 2015 08:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Succes met dat vak, gezien de laatste slagingspercentages.. then again, als je met handels A een goed cijfer had lijkt me dat ondernemingsrecht 1 je toch goed af zou moeten gaan no?
Uit het artikel blijkt vrij duidelijk hoe ze er op komen.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:12 schreef Accursius het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)557/?akamaiType=FREE
Hoe komen ze erop, wel jammer voor de mensen uit Zwitserland.
quote:Op maandag 12 januari 2015 11:06 schreef Ties02 het volgende:
Zo, lekker geslapen. Straks weer ontbijt.
Wat een leef
Nee daarom, saai gedoe, geen renteaftrekquote:Op maandag 12 januari 2015 11:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo? Vond dat niet al te ingewikkeld.
quote:Op maandag 12 januari 2015 11:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
forfaitair rendement van box3 met draagkracht beginsel.
Yreal ook niet, don't worry.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:30 schreef BOL9090 het volgende:
[..]Daar weet ik geen fuck over. Succes.
quote:
Onder de gordelquote:
Ziek hé. Wat een serie.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:28 schreef Accursius het volgende:
Trailer van House of Cards
[ afbeelding ]
Meid, wat leuk voor je!quote:Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef Blistering het volgende:
Oh ik hoef blijkbaar maar 2 boeken te bestellen voor de derde periode![]()
Studieboek materieel strafrecht voor kernvak Straf, en Kern van het internationaal publiekrecht voor kernvak Internationaal en Europees recht.
Nice
Dat vind ik nou ookquote:
Heel vreemd, sinds ik studeer gaat het om 08:00 open, nu om 13:00?quote:Op maandag 12 januari 2015 08:00 schreef Joosie200 het volgende:
Dafuq, wanneer gaan de werkgroepinschrijvingen open voor blok3/4? Dacht nu om 08:00 uur?
Vakinschrijving al om 08:00 uur, dus voor de tentameninschrijving.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Heel vreemd, sinds ik studeer gaat het om 08:00 open, nu om 13:00?
Iig, ingeschreven voor registergoederenrecht, FAR en CS1.
Raar.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vakinschrijving al om 08:00 uur, dus voor de tentameninschrijving.
Werkgroepen pas net om 13:01 uur
Perfect rooster weer samengesteldquote:
Vetquote:Op maandag 12 januari 2015 13:07 schreef Joosie200 het volgende:
En als kers op de taart: geschiedenis van de Europese rechtswetenschap. Volgens een vriend die dat vorig jaar had gevolgd is dat gewoon een herhaling van RGS1
Moet je zelf weten. Ik heb het gewoon gedaan als plan-b, zo verzeker ik mijzelf van 4 kansen voor die vakkenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef Etsu het volgende:
mort ik ook inschrijven voor handels en straf3?
Wel goeie idd. Als t goed is kan je later uitschrijven toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Ik heb het gewoon gedaan als plan-b, zo verzeker ik mijzelf van 4 kansen voor die vakken
Precies mijn idee. Als ik ze toch fix in de oude samenstelling als recidivist is het vinkje zo uitgeschakeld in Progressquote:Op maandag 12 januari 2015 13:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wel goeie idd. Als t goed is kan je later uitschrijven toch?
Mja, ach als je maar ingeschreven staat boeit mij het geen klap dat het een onoverzichtelijke bende isquote:Op maandag 12 januari 2015 13:11 schreef Etsu het volgende:
Done.
[ afbeelding ]
Wat een onoverzichtelijke bende.
Ik bewaar alles. Wil later een muur vol met boekenkastenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:15 schreef Blistering het volgende:
Bewaren jullie eigenlijk jullie studieboeken? Of gaan ze weer de verkoop in na een periode?
Alles bewaardquote:Op maandag 12 januari 2015 13:15 schreef Blistering het volgende:
Bewaren jullie eigenlijk jullie studieboeken? Of gaan ze weer de verkoop in na een periode?
Mja.. is ook weer zo. Bovendien heb ik mijn capita bundel met precies al die WG vragenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:16 schreef Etsu het volgende:
Waarom zou je de werkgroepen voor handels opnieuw volgenAls het goed is, heb je de antwoorden al
![]()
Als ik handels opnieuw moet doen, ga ik niet naar de colleges/wg's. Heeft toch geen zin.
Blij dat je Capita hebt gedaan?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mja.. is ook weer zo. Bovendien heb ik mijn capita bundel met precies al die WG vragen
Bij mij is het gewoon de eerste keer dat ik het vak volg, of bedoelde je dat niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:16 schreef Etsu het volgende:
Waarom zou je de werkgroepen voor handels opnieuw volgenAls het goed is, heb je de antwoorden al
![]()
Als ik handels opnieuw moet doen, ga ik niet naar de colleges/wg's. Heeft toch geen zin.
Ik heb handelsrecht afgelopen blok gevolgd, maar ga het tentamen niet maken. Pak hem in de herkansing in blok 3. Als ik daarvoor faal, heb ik alsnog 2 nieuwe kansen in blok 4. Dat bedoelde ik.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:19 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Bij mij is het gewoon de eerste keer dat ik het vak volg, of bedoelde je dat niet?Dat was dus ook waarom het fout liep, je mag het vak niet én in het eerste semester, én in het tweede semester volgen. Als je 'm eerste semester niet haalt mag je 'm pas het volgende studiejaar weer doen geloof ik
Waarom zou je handelsrecht nieuwe stijl tentamen makenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:19 schreef Joosie200 het volgende:
Wat ze met 1 per cluster nou bedoelen? Is toch logischer om te zeggen: 1 per semester? Want die werkgroepen kunnen me gestolen worden, als ik maar handelsrecht nieuwe stijl tentamen kan maken later dit jaar. Maar daarvoor heb je een vakinschrijving nodig, die niet kan omdat ik handels b oud al ingeschreven heb staan.
Das dus de vraag. Automagisch gaat dat dus niet, want de inschrijving voor handelsrecht nieuwe stijl ist verboten als je handelsrecht oude stijl al in Progress hebt staanquote:Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb handelsrecht afgelopen blok gevolgd, maar ga het tentamen niet maken. Pak hem in de herkansing in blok 3. Als ik daarvoor faal, heb ik alsnog 2 nieuwe kansen in blok 4. Dat bedoelde ik.Jij ook als het goed is.
Handels B nieuwe stijl danquote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom zou je handelsrecht nieuwe stijl tentamen makenJe hebt handelsA al toch.
Ik snap het niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:22 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Handels B nieuwe stijl danMaar dat blokken ze dus door mijn eerdere inschrijving voor het recidive vak
Ja precies, ben dus bang dat ik kan fluiten naar 4 kansen dit jaar voor straf en handelsquote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef underground1009 het volgende:
Ben bang dat het niet kan JoosieTentameninschrijving is nu gekoppeld aan vakinschrijving toch?
Handelsrecht (nieuw stij... RGBHA00010 1 per clusterquote:Op maandag 12 januari 2015 13:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik snap het niet.Als ik me weer uitschrijf voor handels blok 4, dan zie ik de optie gewoon om ingeschreven te staan voor handels nieuwe stijl, handels A en handels B
Lieve schat. In blok 4 kan je ook handels A of handels B oude stijl volgen, dus 4 kansen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja precies, ben dus bang dat ik kan fluiten naar 4 kansen dit jaar voor straf en handelsDacht aan het begin dit jaar: mooi, als ik faal bij de oude samenstelling, dan sluit ik wel aan bij de vakken nieuwe stijl. Maar daar steken ze dus een stokje voor
meidquote:Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja precies, ben dus bang dat ik kan fluiten naar 4 kansen dit jaar voor straf en handelsDacht aan het begin dit jaar: mooi, als ik faal bij de oude samenstelling, dan sluit ik wel aan bij de vakken nieuwe stijl. Maar daar steken ze dus een stokje voor
Volgen kan me geen zak uitmaken, je moet vakinschrijving hebben om tentamen te maken. En dat kan niet.quote:
Kijk je wel bij het goede semester?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Handelsrecht (nieuw stij... RGBHA00010 1 per cluster
Handelsrecht A (oude sti... RGBHA00304 1 per cluster
Handelsrecht B (oude sti... RGBHA00105 1 per cluster
Dit staat er bij de opengestelde vakkeninschrijving. En waarom?
Omschrijving Vakcode Datum EC Afmelden
College 2014-2015
Handelsrecht B (recidivi... RGBHA00105 Gesloten
Omdat die al op gesloten staan kan ik hem niet meer eruit knikkeren
2e semester/Blok 3+4 kijk ik. Of wil je zeggen dat bij 1e semester/Blok1+2 het nog wel mogelijk is de oude vakken eruit te kieperen?quote:
Nee, dat moet je niet doen, anders mag je het tentamen zaterdag niet maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
2e semester/Blok 3+4 kijk ik. Of wil je zeggen dat bij 1e semester/Blok1+2 het nog wel mogelijk is de oude vakken eruit te kieperen?
Dat zijn de werkgroepen!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, dat moet je niet doen, anders mag je het tentamen zaterdag niet maken.
Maar ik snap het niet, want ik kan gewoon inschrijven voor straf3 en handels nieuwe stijl (en ook voor oude stijl, maar dat mag ik niet volgen omdat ik geen recidivist ben).
Ik heb:quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef underground1009 het volgende:
Om op de roosters terug te komen, best aardig geregeld vind ik
Derde periode vrijdags vrij, en in de even weken alleen een werkgroep van recht en info, de oneven weken alleen een hoorcollege voor dat vakJur. Aspecten en computercriminaliteit zijn allebei alleen 2 uur hoorcollege per week, en bestuursrecht 1 een hoorcollege een een recidivisten(avond-)werkgroep
Nee, ik kan bij 'Nestor en Auto Tent.inschr' gewoon aanvinken.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat zijn de werkgroepen!Die kan ik ook gewoon aanvinken, heb ik ook gedaan. Maar ik kan niet straf 3/handels nieuwe stijl aanvinken want: 1 per cluster.
Ik nu pas. Eerder werd het geblokt :Squote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, ik kan bij 'Nestor en Auto Tent.inschr' gewoon aanvinken.
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik nu pas. Eerder werd het geblokt :S
ik heb al sinds november geen college meer gehad. Mis het wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb:
Woensdag 15-17 werkcollege
Donderdag 9-11 hoorcollege
de rest vrij
BAM.
Waarom nou handelsrecht nieuwe stijlquote:Op maandag 12 januari 2015 13:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker onoverzichtelijke bende indeed
Omdat deze smaakjes te kiezen zijn:quote:Op maandag 12 januari 2015 13:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom nou handelsrecht nieuwe stijldat moet je niet doen want dat betekent dat je gezeik krijgt omdat je handels A al hebt gehad en dan dubbele studiepunten krijgt
Vorig blok en dit blok iedere dag colleges (8 vakken in totaal), dus ben wel even toe aan rust.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb al sinds november geen college meer gehad. Mis het wel.
Oude stijl wordt in blok 4 wel opnieuw aangeboden, net zoals dit blok.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat deze smaakjes te kiezen zijn:
Handelsrecht (nieuw stij... RGBHA00010 Aangemeld
Handelsrecht A (oude sti... RGBHA00304 1 per cluster
Handelsrecht B (oude sti... RGBHA00105 1 per cluster
Oude stijl is afgelopen semester al aangeboden. Die komt niet opnieuw terug. Nieuwe stijl wel.
In dat geval: *ninja-edit op Progress*quote:Op maandag 12 januari 2015 13:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oude stijl wordt in blok 4 wel opnieuw aangeboden, net zoals dit blok.
https://nestor.rug.nl/bbc(...)%20Recht_stud%20.pdf
"Het vak Handelsrecht B (5 ec) wordt in 1415 apart gehandhaafd en getoetst voor recidivisten in Ib én in 2b. Het vak bestaat uit een deel van het onderwijs van het nieuwe vak Handelsrecht (10-ec) dat in 1415 ook in 1b én 2b wordt aangeboden. Vanaf 1516 wordt het definitief aangeboden in 2b."
De eeuwige struggle die Fok heet, herkenbaarquote:Op maandag 12 januari 2015 13:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Slecht. Heb andere dingen aan mijn hoofd op dit moment.
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
De eeuwige struggle die Fok heet, herkenbaar
Het heeft wel met FOK! te maken ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:38 schreef Blistering het volgende:
[..]
De eeuwige struggle die Fok heet, herkenbaar
Al gedaan.quote:
Mooi. Dat had ook een aanfluiting geweest als dat er kwam.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:40 schreef Tchock het volgende:
De PvdA heeft per ongeluk een motie weggestemd waar ze voor waren in de chaos rond de vrijeartsenkeuze
http://m.parool.nl/parool(...)NavigationItemId=124
Lekker dan. Maar het is ook wel sneaky die manier van stemmen, waarbij er enkel een naam/nummer aan de motie gegeven wordt. Als je als kamerlid dan niet voldoende ingelicht bent door de nieuwe woordvoerder op dat gebied, tja.. dan is een fout snel gemaakt.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:40 schreef Tchock het volgende:
De PvdA heeft per ongeluk een motie weggestemd waar ze voor waren in de chaos rond de vrijeartsenkeuze
http://m.parool.nl/parool(...)NavigationItemId=124
Volslagen ridicuul. Gaat dan de politie snorfietsen weren aan de stadsgrens?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lekker dan. Maar het is ook wel sneaky die manier van stemmen, waarbij er enkel een naam/nummer aan de motie gegeven wordt. Als je als kamerlid dan niet voldoende ingelicht bent door de nieuwe woordvoerder op dat gebied, tja.. dan is een fout snel gemaakt.
Ik las het vanochtend. De ironie wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef Joosie200 het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)l-offline-halen.html
Definieer haatcontent eens. Voor de moslims zijn die verachterlijke cartoons haatcontent die op gepaste wijze bestreden moet worden (in hun ogen, niet mijn mening). Voor de westerse regeringen de Jihad websites en fora. Nu brengen ze zo'n regel nog op zo'n manier in: ter voorkoming van [insert zus en zo]. Straks vallen leuzen tegen het Koningshuis en het politieke bestel onder haatcontent. Das zo'n vaag begrip als maar kan zijn, want wat de een haatcontent vindt, is voor de ander maatschappijkritische content.
Die had je dan ook in een brievenbus moeten doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:46 schreef Yreal het volgende:
Gister naar de AH gelopen, nog steeds van de kaart
Spot is grappiger.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die had je dan ook in een brievenbus moeten doen.
Ik pretendeer dan ook nergens grappiger te zijn dan Spot.quote:
Moggequote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef Joosie200 het volgende:
Definieer haatcontent eens. Voor de moslims zijn die verachterlijke cartoons haatcontent die op gepaste wijze bestreden moet worden (in hun ogen, niet mijn mening). Voor de westerse regeringen de Jihad websites en fora. Nu brengen ze zo'n regel nog op zo'n manier in: ter voorkoming van [insert zus en zo]. Straks vallen leuzen tegen het Koningshuis en het politieke bestel onder haatcontent. Das zo'n vaag begrip als maar kan zijn, want wat de een haatcontent vindt, is voor de ander maatschappijkritische content.
Pretendeert niemand, want spot is de shitquote:Op maandag 12 januari 2015 13:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik pretendeer dan ook nergens grappiger te zijn dan Spot.
Ik vind het ook dubieus. Sites die oproepen tot geweld kunnen niet, maar andere extremistische sites vallen net zo goed onder de vrijheid van meningsuiting als cartoons over Mohammed.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef Joosie200 het volgende:
Wanneer roept iets op tot geweld? Staat het niet op gespannen voet met vrijheid van geloof als het oproepen tot een gewapende strijd tegen ongelovigen letterlijk uit een religieus boek komt? Ik vind het zo achterlijk populistisch dat dit weer gelijk naar buiten komt.. dat zie je aan alles en wellicht nog wel het meest aan de update op het artikel: er komt geen extra wetgeving. Het is gewoon wat henk en ria willen horen op het woonwagenkamp in een willekeurige grote stad. Bah.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het ook dubieus. Sites die oproepen tot geweld kunnen niet, maar andere extremistische sites vallen net zo goed onder de vrijheid van meningsuiting als cartoons over Mohammed.
Precies. De ironie wil dat ze hiermee terrorisme of potentieel terrorisme beter kunnen bestrijden/voorkomen. Maar je doet dan als overheid precies wat de terroristen willen: nog meer kolen op de molen, nog meer olie op het vuur. Dus je wakkert het vuurtje aan, laat nieuwe vonken zo omslaan in een nieuwe aanslag.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik las het vanochtend. De ironie wel.
Heb je de band al binnen?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mogge
Ja god, er zitten tegenwoordig vrij veel domme mensen in de volksvertegenwoordiging. Het gaat meer om politiek spel en gebrabbel dan daden waar het volk wat aan heeft, en dan in de zin van het algemeen belang.
Precies. Zelfs fundamentalisten (be it christenen/joden of moslims) hebben gewoon de vrijheid van meningsuiting. Dat gaat ook op bij meningen die je als westers land niet bevallen (zeg Jihadistische gedachtengoed) Waarom wel pal staan voor wat Charlie Hebdo deed en de mening van IS/Al Qaida/Boko Haram (das de groepering die onbelicht blijft in het nieuws) dan via ISP's of hostingproviders willen filteren op het internetquote:Op maandag 12 januari 2015 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het ook dubieus. Sites die oproepen tot geweld kunnen niet, maar andere extremistische sites vallen net zo goed onder de vrijheid van meningsuiting als cartoons over Mohammed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |