De islam is niet georganiseerd. Wel zie je op vele plaatsen een strijd om macht/invloed op duiken (al dan niet onderling).quote:Op maandag 12 januari 2015 13:19 schreef 99.999 het volgende:
Het is dan een kansloze strijd waarvan maar de vraag is of die echt woedt.
Huh?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef Wespensteek het volgende:
Iedereen heeft het recht zijn mening te willen verspreiden als je het er niet mee eens bent heb jij het recht jouw mening te verspreiden.
Tja, ik kan hier een historische parallel gaan trekken maar ik ben bang dat die ook te hoog gegrepen zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor jou bedoel je. Dit zijn vragen die jij niet kan beantwoorden omdat je pc-gehersenspoeld bent.
Iets wat al millennia overal ter wereld speelt. Lijkt me niet zo'n puntquote:Op maandag 12 januari 2015 13:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De islam is niet georganiseerd. Wel zie je op vele plaatsen een strijd om macht/invloed op duiken (al dan niet onderling).
Waarom is het daarom geen punt?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:
Iets wat al millennia overal ter wereld speelt. Lijkt me niet zo'n punt
Je kunt ook de wet aanpassen dat je niemand mag vermoorden behalve moslims, dat is geen discriminatie want moslims mogen zichzelf ook vermoorden.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef keste010 het volgende:
[..]Die laatste zin vooral. Jodenster dan ook niet discriminerend? Het gold immers voor alle landgenoten dat als je joods was je zo geïdentificeerd kon worden.
Als ik dit gebrek aan kennis over strafrecht en democratie zie dan lijkt me een paar lesjes maatschappijleer voor enkelen belangrijker dan het afschaffen van islamitisch onderwijs.
Dat de moslims dus het volste recht hebben om hun geloof te willen verspreiden, net als de christenen ook nog steeds proberen.quote:
Dat was wel discriminerend. Het zou niet discriminerend zijn als iedere Nederlander zijn etniciteit op zijn kleding zichtbaar moest maken.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef keste010 het volgende:
[..]Die laatste zin vooral. Jodenster dan ook niet discriminerend? Het gold immers voor alle landgenoten dat als je joods was je zo geïdentificeerd kon worden.
Als ik dit gebrek aan kennis over strafrecht en democratie zie dan lijkt me een paar lesjes maatschappijleer voor enkelen belangrijker dan het afschaffen van islamitisch onderwijs.
Kreeg je de eerste keer niet genoeg aandacht? We zijn allemaal heel blij dat je jezelf geregistreerd hebt om deze link in dit topic te plempen hoor.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:25 schreef Frontaal het volgende:
Bij Wilders draait alles toch om israel. Link-->
Maar een moslim mag géén onderwijs verzorgen volgens zijn eigen overtuiging, en een katholiek mag dat wel. Hoe is dat niet discriminerend?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was wel discriminerend. Het zou niet discriminerend zijn als iedere Nederlander zijn etniciteit op zijn kleding zichtbaar moest maken.
De een wil met een auto over een snelweg rijden, de ander met een motor, weer een ander een vrachtwagen. Ik wil met een monster truck over de snelweg rijden maar dat mag niet. Word ik nou gediscrimineerd?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, ik kan hier een historische parallel gaan trekken maar ik ben bang dat die ook te hoog gegrepen zijn.
appels met peren.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De een wil met een auto over een snelweg rijden, de ander met een motor, weer een ander een vrachtwagen. Ik wil met een monster truck over de snelweg rijden maar dat mag niet. Word ik nou gediscrimineerd?
Onderwijs verzorgen? Wat betekent dat?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar een moslim mag géén onderwijs verzorgen volgens zijn eigen overtuiging, en een katholiek mag dat wel. Hoe is dat niet discriminerend?
Dat mensen streven naar macht en invloed lijkt me een gegeven waar we mee om moeten gaan. Geen groots nieuw inzicht oid.quote:
Je vergelijkingen maken je punt er niet beter op.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De een wil met een auto over een snelweg rijden, de ander met een motor, weer een ander een vrachtwagen. Ik wil met een monster truck over de snelweg rijden maar dat mag niet. Word ik nou gediscrimineerd?
Maar moslims mogen vooral niet zeuren dat ze als tweederangsburgers worden behandeld.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar een moslim mag géén onderwijs verzorgen volgens zijn eigen overtuiging, en een katholiek mag dat wel. Hoe is dat niet discriminerend?
Een school beginnen en les geven.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Onderwijs verzorgen? Wat betekent dat?
Daarmee geef je wel aan dat je mensen in hokjes plaats. Dat is nu juist wat je niet wilt.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was wel discriminerend. Het zou niet discriminerend zijn als iedere Nederlander zijn etniciteit op zijn kleding zichtbaar moest maken.
Wat heb ik met overtuigingen te maken? Er zijn op andere gebieden zo veel overtuigingen van mensen, die belemmerd worden door de wet.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een school beginnen en les geven.
Het was maar een voorbeeld. Nog geeneens van mij.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:36 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daarmee geef je wel aan dat je mensen in hokjes plaats. Dat is nu juist wat je niet wilt.
Jawel want dan hoeven niet Nederlanders dat niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Grootste fabeltje uit het PVV-programma. Grenzen zitten potdicht, immigratie uit niet-westerse landen wordt al beperkt tot een minimum. Problemen als criminaliteit gaat enkel over niet-westerse allochtonen die hier al tijden zijn, soms generaties. Het is dus een integratie-probleem en geen migratie-probleem. We moeten iets doen voor de moslims die hier zijn, in plaats van enkel bang te zijn dat we bommen importeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben het soms inderdaad wel eens eens met een standpunt dat de PVV uitdraagt, dat klopt. Hoewel: de PVV wil helemaal geen immigratie vanuit moslimlanden, ik matig dat tot een rem op de immigratie vanuit die landen. En dat trouwens op basis van gegronde redenen: de veel te grote problemen met de integratie van de nu aanwezige migranten uit die landen.
En juist dat kan je niet wettelijk veranderen.quote:Mooi. Maar ik zou het toch graag even wettelijk verankeren.
Kijk, het enige waar ik het met jou over eens ben is het verhaal over vrijheid. Je hebt gelijk dat vrijheid teveel als absoluut bekeken wordt en dat men in het doen en laten de vrijheid van de ander kan inperken.quote:Nee, dat is aperte onzin. Waar het om gaat, is dat er op scholen niet aan haatzaaien wordt gedaan. En bij voorkeur krijgen leerlingen een compleet wereldbeeld mee. In algemene zin wordt over alle religies en vormen van levensbeschouwing iets verteld. En er wordt voldoende uitleg gegeven over de plaats van religie binnen de Nederlandse samenleving.
Ook hier gaat het dus weer om het begrenzen (niet het afschaffen) van bepaalde vrijheden, om misbruik ervan te voorkomen en om andermans vrijheden te waarborgen.
Maar jij hebt het juist over de theorie: namelijk de scheiding van kerk en staat. Wat wil je dan precies dat er verandert?quote:Op papier misschien. In de praktijk ruimschoots onvoldoende.
Nee, die redenen bestaan niet. PVV'ers (ik zeg niet dat jij daartoe behoort) zwaaien altijd met migratiecijfers, zo van "het afgelopen jaar is migratie met zoveel procent gestegen". Maar de realiteit is dat we veel en veel minder migratie van met name niet-westerse allochtonen hebben dan pak em beet 10 jaar geleden.quote:Voor de rem op immigratie bestaan goede, inhoudelijke redenen. Dweilen met de kraan open is namelijk zinloos. Verder staan de voorwaarden die aan onderwijs worden gesteld de religieuze vrijheid verder niet in de weg. Mensen kunnen gewoon hun geloof belijden.
Niet-Nederlanders worden sowieso gediscrimineerd. Discriminatie is heulllll erg maar als je geen staatsburger bent van Nederland dan schijnt het opeens volkomen acceptabel te zijn in het hoofd van dezelfde mensen. Iets wat ik nooit begrepen heb.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel want dan hoeven niet Nederlanders dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |