Ik denk inderdaad dat we in principe wel zonder het door de overheid bekostigde bijzonder onderwijs kunnen, dat gaf ik eerder in de discussie ook al aan.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarmee draai je het bijzonder onderwijs ook effectief de nek om. Je wil dus wél af van de vrijheid van onderwijs.
Ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hebben we dan ook last van die andere geloven?
Precies. Dus degenen die de positie van de islam in Nederland willen veranderen zullen dus niet alleen maar de vrijheid van godsdienst moeten afschaffen of aanpassen, maar ook op zijn minst de vrijheid van vereniging, en waarschijnlijk ook de vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De vrijheid van vereniging is niet afhankelijk van de reden waarom en zolang het verbod op discriminatie bestaat kan men dat niet beperken op basis van een bepaalde godsdienst. Zou men het voor alle godsdiensten willen beperken dan lukt het denk ik niet ivm het tweede deel van dat artikel:
[..]
Daar kijken jij en ik dan anders tegenaan, maar dat vechten we in een ander topic nog wel eens uit. Ben het wel eens met je laatste zin: als we de vrijheid van onderwijs schrappen, dan voor alle religies en niet voor één specifiek.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat we in principe wel zonder het door de overheid bekostigde bijzonder onderwijs kunnen, dat gaf ik eerder in de discussie ook al aan.
Maar dan niet alleen stoppen met gereformeerd of islamitisch bijzonder onderwijs.
Klopt en daarom kan de vrijheid van godsdienst best worden geschrapt volgens mij want dan worden alle meningen, ook die dat je in god gelooft, allemaal gelijk behandeld. De uitzonderingspositie voor religie in de wetgeving vind ik vreemd.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Dus degenen die de positie van de islam in Nederland willen veranderen zullen dus niet alleen maar de vrijheid van godsdienst moeten afschaffen of aanpassen, maar ook op zijn minst de vrijheid van vereniging, en waarschijnlijk ook de vrijheid van meningsuiting.
Waarom?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar kijken jij en ik dan anders tegenaan, maar dat vechten we in een ander topic nog wel eens uit. Ben het wel eens met je laatste zin: als we de vrijheid van onderwijs schrappen, dan voor alle religies en niet voor één specifiek.
Dit. Neem bijvoorbeeld de eis van moslima's dat ze met hoofddoek op de paspoortfoto willen. Dat gaat in tegen het reglement dat oren zichtbaar moeten zijn. Deze eis wordt nu ingewilligd op basis van 'vrijheid van godsdienst'. Als ik aan kom met mijn hippie-overtuiging en claim dat het voor mij noodzakelijk is dat mijn haren mijn oren bedekken wordt ik uitgelachen. Dat klinkt wellicht als een wat kinderachtige vergelijking maar het toont dat er spraken is van een fundamentele ongelijkheid tussen 'religie' en 'andere overtuigingen'.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt en daarom kan de vrijheid van godsdienst best worden geschrapt volgens mij want dan worden alle meningen, ook die dat je in god gelooft, allemaal gelijk behandeld. De uitzonderingspositie voor religie in de wetgeving vind ik vreemd.
Uit Marokko en Turkije samen kwamen volgens het CBS in 2013 ongeveer 4.600 aldaar geboren migranten naar Nederland. In 2000 waren dat er nog ruim 9.000, dus ongeveer dubbel zoveel.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De immigratie van Marokkanen is wat teruggelopen, maar die van Turken is zodanig gestegen dat het cijfer van beiden samen opgeteld in 2013 hoger ligt dan dat van 2005. De immigratie vanuit niet-westerse landen in totaal bedroeg 36.508 personen in 2005 en bedroeg 52.539 personen in 2013. (Bron cijfers: CBS).
Praktisch gezien dus gewoon het verbod waar je PVV voor pleit.quote:Van een daling valt bijzonder weinig te bespeuren. Nog steeds komen jaarlijks duizenden migranten vanuit moslimlanden ons land binnen, terwijl we hier grote problemen hebben met de integratie van de nu aanwezige migranten. Precies om die reden moet de rem erop. Maar dan ook echt.
Je tornt dus aan de vrijheid van onderwijs. Immers als je de inhoud van het godsdienstonderwijs voor een specifiek geloof wilt aanpassen blijft er van die vrijheid weinig over.quote:Verder torn ik niet aan de vrijheid van onderwijs, ik stel een aantal begrenzingen. En die zijn nodig om te voorkomen dat kinderen op jonge leeftijd krijgen aangeleerd dat religieuze normen in Nederland gelden. Dat is namelijk niet het geval.
Lijkt me inderdaad een prima onderwerp voor een andere discussiequote:Op maandag 12 januari 2015 12:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar kijken jij en ik dan anders tegenaan, maar dat vechten we in een ander topic nog wel eens uit. Ben het wel eens met je laatste zin: als we de vrijheid van onderwijs schrappen, dan voor alle religies en niet voor één specifiek.
Dat is zeker wel discriminerend. Je kan niet 1 geloof bij wet minderwaardig maken aan alle andere geloven. Tenzij je discrimineert.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:
We kunnen gewoon het islamitisch onderwijs verbieden. Niks discriminerend aan. Het geldt voor alle Nederlanders.
Waarom niet? Er zijn zo veel dingen die niet mogen of die je niet kan kopen omdat ze schadelijke gevolgen hebben.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is zeker wel discriminerend. Je kan niet 1 geloof bij wet minderwaardig maken aan alle andere geloven. Tenzij je discrimineert.
Ik vind dat de overheid niet moet discrimineren op basis van een bepaald geloof. Dat is iets wat men hier gelukkig lang geleden heeft afgezworen. Lijkt me ook meer iets voor dubieuze landen in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn zo veel dingen die niet mogen of die je niet kan kopen omdat ze schadelijke gevolgen hebben.
Als je zo dom bent is elke discussie met je zinloos.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:
We kunnen gewoon het islamitisch onderwijs verbieden. Niks discriminerend aan. Het geldt voor alle Nederlanders.
quote:Op maandag 12 januari 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
Verder kun je denken aan het blokkeren van islamitische haatwebsites.
http://tweakers.net/nieuw(...)l-offline-halen.htmlquote:Op maandag 12 januari 2015 09:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met uitzondering van het blokkeren van haatwebsites, zijn het stuk voor stuk symboolmaatregelen.
De overheid discrimineert dan niet. De overheid ziet iets als schadelijk en verbiedt het. Als je dat discrimineren noemt dan word ik in duizenden wetten gediscrimineerd.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik vind dat de overheid niet moet discrimineren op basis van een bepaald geloof. Dat is iets wat men hier gelukkig lang geleden heeft afgezworen. Lijkt me ook meer iets voor dubieuze landen in het Midden-Oosten.
Ok, dit onderwerp lijkt me toch net te hoog gegrepen voor je.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De overheid discrimineert dan niet. De overheid ziet iets als schadelijk en verbiedt het. Als je dat discrimineren noemt dan word ik in duizenden wetten gediscrimineerd.
Dat ze het niet kunnen is een ander verhaal.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De hele wereld veroveren. Ja dat is duidelijk aan de gang.
Het is dan een kansloze strijd waarvan maar de vraag is of die echt woedt.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat ze het niet kunnen is een ander verhaal.
Voor jou bedoel je. Dit zijn vragen die jij niet kan beantwoorden omdat je pc-gehersenspoeld bent.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ok, dit onderwerp lijkt me toch net te hoog gegrepen voor je.
Iedereen heeft het recht zijn mening te willen verspreiden als je het er niet mee eens bent heb jij het recht jouw mening te verspreiden.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat ze het niet kunnen is een ander verhaal.
quote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |