Dat zei ik dus wel. Wat een rechter nu doet is toch absoluut irrelevant?quote:Op maandag 12 januari 2015 15:47 schreef keste010 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat jij een groep wil targetten die geen algemene deler heeft. Vervolgens benoem jij niet de algemene deler maar de groep. De enige algemene deler van moslims is dat ze dezelfde monotheistische geloofsovertuiging hebben en dat ze allen in bepaalde, verschillende mate hun overtuigingen uit een heilig boek halen. Ik heb nog nooit een rechter op basis daarvan iemand zien veroordelen en het kan dan ook nooit de basis voor beleid zijn.
[..]
Misschien moet je je eens gaan realiseren wat de consequenties zouden zijn van het toestaan van discriminerend beleid. Het land zou overgeleverd zijn aan de willekeur van fascistische passanten. Juist daarom hebben we grondwetten om ons daartegen te beschermen.
Overigens: uit jouw lijstje maak ik juist op dat je alleen maatregelen tegen religieuze invloeden in het algemeen wil invoeren. Of wil je toch islam-maatregelen invoeren?
Hou nou eens op over die grondwet. Elke keer als je er niet uitkomt dan grijp je terug naar de grondwet. Dit was gewoon een gedachtegang zonder wettelijke gevolgen.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:44 schreef keste010 het volgende:
[..]
Het verschil tussen jou en mij is juist dat ik geen onderscheid maak wie een beter persoon is, en al helemaal niet op basis van algemeenheden.
Je zegt het zelf: onderscheid maken is alledaags. Discriminatie is dat niet. In economische politiek onderscheid maken (door bijv. de inkomstenafhankelijke belastingen) is geen discriminatie, uitsliuten op basis van religie is dat wel. Als je je eens verdiept in wat discriminatie werkelijk is en waarom we grondwetten hebben die ons tegen discriminerende praktijken beschermen dan zouden we je dit niet iedere keer weer hoeven uit te leggen.
BTW: jij maakt geen onderscheid op basis van cultuur. Op basis van culturele verschillen kan je namelijk geen beleid ontwikkelen. Er is nog nooit iemand geweest die aan de grens heeft weten te controleren op afkomst. Jij maakt onderscheid op basis van afkomst, en gelukkig zal een dergelijk plan in Nederland grondwettelijk nooit ingevoerd kunnen worden
quote:Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Het zou mooi zijn als iedereen dezelfde rechten had maar als een bepaalde groep het leven zuur maakt van de rest van Nederland dan mogen ze wat mij betreft wel wat rechten inleveren.
quote:Op maandag 12 januari 2015 19:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Hou nou eens op over die grondwet. Elke keer als je er niet uitkomt dan grijp je terug naar de grondwet. Dit was gewoon een gedachtegang zonder wettelijke gevolgen.
"wat mij betreft", "gedachtegang". Dat betekent dat ik geen rekening hield of iets wel of niet mogelijk is.quote:
Oh dan bedoelde je niet zonder wettelijke gevolgen maar zonder realiteitszin.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:27 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
"wat mij betreft", "gedachtegang". Dat betekent dat ik geen rekening hield of iets wel of niet mogelijk is.
Als ik het over normen en waarden heb dan heb ik niet de wet nodig om me te vertellen wat goed en slecht is. Jij wel?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dan bedoelde je niet zonder wettelijke gevolgen maar zonder realiteitszin.
Dat is lastig. Zo vind ik dat normen en waarden voor iedereen verschillend mogen zijn maar dat de wetten voor iedereen in een land gelijk moeten zijn. Qua wetgeving heb ik dus andere normen en waarden dan qua gedrag van mensen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ik het over normen en waarden heb dan heb ik niet de wet nodig om me te vertellen wat goed en slecht is. Jij wel?
Nee hoor, ook dan krijg je een paspoort mee van de gemeente:quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit. Neem bijvoorbeeld de eis van moslima's dat ze met hoofddoek op de paspoortfoto willen. Dat gaat in tegen het reglement dat oren zichtbaar moeten zijn. Deze eis wordt nu ingewilligd op basis van 'vrijheid van godsdienst'. Als ik aan kom met mijn hippie-overtuiging en claim dat het voor mij noodzakelijk is dat mijn haren mijn oren bedekken wordt ik uitgelachen. Dat klinkt wellicht als een wat kinderachtige vergelijking maar het toont dat er spraken is van een fundamentele ongelijkheid tussen 'religie' en 'andere overtuigingen'.
Je kunt beter dan gewoon toegeven wel discriminerend bezig te zijnquote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef keste010 het volgende:
[..]Die laatste zin vooral. Jodenster dan ook niet discriminerend? Het gold immers voor alle landgenoten dat als je joods was je zo geïdentificeerd kon worden.
Als ik dit gebrek aan kennis over strafrecht en democratie zie dan lijkt me een paar lesjes maatschappijleer voor enkelen belangrijker dan het afschaffen van islamitisch onderwijs.
Ow, tofquote:Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Falco het volgende:
Nee hoor, ook dan krijg je een paspoort mee van de gemeente:
[upd] FOK!ker vindt maas in Wet op de identificatieplicht
Maar moet hem uiteindelijk weer inleveren.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:18 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee hoor, ook dan krijg je een paspoort mee van de gemeente:
[upd] FOK!ker vindt maas in Wet op de identificatieplicht
Maar De Joker is krankzinnig en liegt toch heel vaak?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:46 schreef LelijKnap het volgende:
Hellevoetsluis gaat overigens bekijken of Oversight zijn ID-kaart moet inleveren. In het NOS-Journaal zei hij namelijk dat hij zich voor 'de grap' als 'De Joker' had afgebeeld. Hierdoor zou hij niet de waarheid hebben gesproken toen hij bij zijn aanvraag stelde dat het een levensbeschouwing betrof.
Da's waar. En dat dient men te respecteren.quote:Op maandag 12 januari 2015 21:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar De Joker is krankzinnig en liegt toch heel vaak?
Je geeft aan dat alles geoorloofd is. Wat bedoel je met alles? Welke burgerrechten moeten we daarvoor inperken?quote:Op maandag 12 januari 2015 03:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moslim-extremisme gericht harder aanpakken is wat anders dan het inrichten van een totalitaire staat. De vergelijking met Iran is totaal bizar.
Het is eerder dat anderen realistisch zijn. Want hoe wil je precies je idee gaan uitvoeren om radicaliseren te verbieden? Ga je dan mensen de cel in gooien enkel op basis van hun gedachten? Enig idee hoe absurd dat is? Bovendien waar leg je de grens? En wat voor middelen schep je om andere zaken die de regering niet leuk vind de kop in te drukken?quote:Op maandag 12 januari 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het probleem met de houding die ik hier op FOK! te vaak zie, is het denken in onmogelijkheden. De houding moet juist zijn dat bepaalde problemen ernstig zijn en moeten worden aangepakt. Waar een wil is, is vaak een weg.
Het is prima mogelijk om bepaalde zaken wettelijk te verbieden. Uiterlijk vertoon van ISIS-vlaggen bijvoorbeeld. Of andere moslim-extremistische symbolen en uitingen. Net zoals je ook geen vlag met het hakenkruis mag laten wapperen.
Verder kun je denken aan het blokkeren van islamitische haatwebsites. Ook moet er gericht toezicht zijn op dubieuze moskeeën. De boerka moet worden verboden. Er zo zijn er diverse andere zaken te bedenken. Samen stralen die maatregelen een signaal uit: we tolereren hier geen extremistische islam.
Het is grappig te zien dat een hoop lui graag de agenda van moslimextremisten voor hen willen uitvoeren. Namelijk burgerrechten en vrijheden om zeep helpen.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:16 schreef bamibij het volgende:
Hexagon mag van mij morgen nog de plek van Opstelten overnemen..
Goede posting
Ze zijn bang he..quote:Op maandag 12 januari 2015 23:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is grappig te zien dat een hoop lui graag de agenda van moslimextremisten voor hen willen uitvoeren. Namelijk burgerrechten en vrijheden om zeep helpen.
Zelfs Frans Bauer mag van mij morgen nog de plek van Opstelten overnemen. Maar verder ben ik het met je eens: de analyse van Hexagon snijdt hout. Een verhaal van soortgelijke strekking is trouwens al vaker door diverse users geplaatst, maar het dringt nog niet echt door bij de 'harder aanpakken'-jongens.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:16 schreef bamibij het volgende:
Hexagon mag van mij morgen nog de plek van Opstelten overnemen..
Goede posting
Dat klopt, dergelijke ratio zal nimmer tot dergelijke figuren doordringen.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs Frans Bauer mag van mij morgen nog de plek van Opstelten overnemen. Maar verder ben ik het met je eens: de analyse van Hexagon snijdt hout. Een verhaal van soortgelijke strekking is trouwens al vaker door diverse users geplaatst, maar het dringt nog niet echt door bij de 'harder aanpakken'-jongens.
Zonder veiligheid heb je niks aan vrijheid. Vrijheid vergt onderhoud. Je zult er niet voor moeten weglopen om vrijheid krachtig te beschermen tegen mensen die aan die vrijheid willen tornen, of die van anderen om zeep willen helpen.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:26 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ze zijn bang he..
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."-Benjamin Franklin
Door het tornen aan je eigen vrijheid. Fuck logic inderdaad.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zonder veiligheid heb je niks aan vrijheid. Vrijheid vergt onderhoud. Je zult er niet voor moeten weglopen om vrijheid krachtig te beschermen tegen mensen die aan die vrijheid willen tornen, of die van anderen om zeep willen helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |