abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148541786
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:14 schreef agter het volgende:

[..]

Het gaat niet om 1 tekening an sich. Maar om het continue zuigen.
Ik herken dat echt niet.
pi_148541788
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want het is voor het eerst dat een extremist zich vrijer dan Korans geboden acht :')?
je bent wel erg doorzichtig hoor. :) zodra het iets is wat negatief uitpakt heeft het opeens niets met de koran van doen? de essentie is dat extremisten zich baseren op de koran, uit naam van Allah hun daden plegen. Dat jij dan vindt dat dat niet jou koran is begrijp ik prima, ik zou me ook de ogen uit de kop schamen als mede koran aanhanger zijnde ^O^.
pi_148541800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is dodelijk saai vandaag...
Inderdaad, laten we hopen op nog meer doden.
Dat is tenminste niet saai.
pi_148541804
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat denk je: laat ik eens chique met wat moeilijke woorden gooien?
Doe ik wel vaker, staat geiler voor de woordfetisjisten.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, hoor. Gewoon zingeving aan het leven. Bijvoorbeeld voor oma'tjes van 80 die op maandag al uitkijken naar de zondagsmis. Gewoon, omdat het ze gruwelijk goed bevalt.
Het geeft geen zin aan het leven, enkel onzin, dood en verderf omdat mensen in een ander poppetje in de wolken geloven, met een machtige ontzagwekkende overtuiging. Een overtuiging die voorkomt uit pure onvervalste indoctrinatie en sociale controle.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148541821
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Was nogal sarcastisch bedoeld ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_148541824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Al die groepjes zien zichzelf als dé vertegenwoordigers van de Oemmah.

cute, maar je geeft het zelf al aan, die groepjes zijn geen eenheid, de Oemmah wel.

quote:
Maar dat staat er niet. Er staat dat hij dood moet omdat hij Allah en zijn profeet heeft gekwetst.
Hangt er nogal vanaf hoe ver je gaat in het inlezen he. Als je ergens stopt dan snap ik dat je op verkeerde conclusies komt, maar dan moet je het niet over de literatuur gaan hebben.
pi_148541828
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:21 schreef agter het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet om 1 tekening. Maar om het continue zuigen.
En die tekening die jij nu post, daar hoef ik toch niet achter te staan?
Nee, maar zou je erover vallen?
pi_148541865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik herken dat echt niet.
Het staat je vrij om met een "je suis charlie" bordje rond te gaan lopen. Ik doe dat niet. :)
Make my day!
pi_148541884
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:21 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je bent wel erg doorzichtig hoor. :) zodra het iets is wat negatief uitpakt heeft het opeens niets met de koran van doen? de essentie is dat extremisten zich baseren op de koran, uit naam van Allah hun daden plegen. Dat jij dan vindt dat dat niet jou koran is begrijp ik prima, ik zou me ook de ogen uit de kop schamen als mede koran aanhanger zijnde ^O^.
Gast, je weet niet eens wat ik en waar in ik geloof, dus waar heb je het over, jij vraagt om quotes uit de koran waarin wat zij doen worden verworpen, nou daar krijg je dan meerdere van, vervolgens zeg je, ja maar ze baseren zich op de Koran, uit naam van Allah. Prima dat je alsnog je eigen conclusies er uit trekt, ook vooral blijven doen, maar als je zelf niets inhoudelijks weet voort te brengen na die quotes ga mij niet verwijten van het een en ander.
pi_148541909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, maar zou je erover vallen?
Als er week in week uit dit soort tekeningen zouden verschijnen, zou ik dat geen prettig klimaat vinden scheppen.
Make my day!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:26:12 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148541916
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zucht:

Vers 57;

[..]

Het vuur is altijd de hel, altijd het hiernamaals.

60:

[..]

Heeft het over het kappen en zo niet ze uit te sluiten van de samenleving en te verbannen.

[..]

Wat denk jezelf?
Ik denk dat je een vertaling hebt opgezocht die vooral mooi klinkt. In andere vertalingen kom ik heel andere dingen tegen:
quote:
60 If the hypocrites and those in whose hearts is disease and those who spread rumors in al-Madinah do not cease, We will surely incite you against them; then they will not remain your neighbors therein except for a little.
61 Accursed wherever they are found, [being] seized and massacred completely.
quote:
60 If the hypocrites, and those in whose hearts is a disease (evil desire for adultery, etc.), and those who spread false news among the people in AlMadinah, cease not, We shall certainly let you overpower them, then they will not be able to stay in it as your neighbours but a little while.
61 Accursed, wherever found, they shall be seized and killed with a (terrible) slaughter.
quote:
60 If the hypocrites, and those in whose hearts is a disease, and the alarmists in the city do not cease, We verily shall urge thee on against them, then they will be your neighbours in it but a little while.
61 Accursed, they will be seized wherever found and slain with a (fierce) slaughter.
(Eerste drie vertalingen op quran.com)

Ben jij misschien het islamitische equivalent van een Jehovah's getuige? Zo eentje die een erg zonderlinge versie en/of interpretatie van z'n heilig boek heeft?
pi_148541921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:03 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee. een terrorist kun je ook worden. je doet je best om een zo goed mogelijke persoon aan te nemen maar ergens houdt het op. je kunt niet de toekomst voorspellen.
Je loopt altijd een risico met die lui. Er zijn terroristen die we zelf hebben opgeleid in het leger. Maar toch, wie een beetje gezichten kan lezen ziet wel of een blik in de ogen fris is of niet. Er zijn wel meer redenen waarom een moslim ongeschikt voor de job kan zijn. Of de juiste man. Ahmed kreeg zijn baan wel en Jean niet.
pi_148541923
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen :')
Dat een moslim zelfmoord pleegt, betekent dus dat het mag? :')
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:26:21 #264
3542 Gia
User under construction
pi_148541924
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef agter het volgende:

Dat het niet 1 tekening is, lijkt me duidelijk. Dat snap jij toch ook wel. Het gaat continu maar door, met dit soort afbeeldingen:

[ afbeelding ]
Hier lijkt me niets mis mee.
Je kunt misdaden plegen in naam van de islam, maar de koran beschermt je niet tegen kogels.
pi_148541938
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:24 schreef agter het volgende:

[..]

Het staat je vrij om met een "je suis charlie" bordje rond te gaan lopen. Ik doe dat niet. :)
Nee, ga ik ook niet doen. Ten eerste heb ik het niet zo op hypes en ten tweede vind ik die actie hypocriet, aangezien vrijwel niemand volgende week nog Charlie is. Of zouden ze vanaf nu echt allemaal wekelijks een paar controversiële spotprenten gaan publiceren? Dan staat ons nog wat te wachten.
pi_148542001
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier lijkt me niets mis mee.
Je kunt misdaden plegen in naam van de islam, maar de koran beschermt je niet tegen kogels.
De discussie ging over dat mensen in Zweden hun 'je suis charlie' intrekken nadat ze de cartoons gezien hebben.
Daar ging de discussie over. En niet over 1 individuele tekening. Ik had deze tekening dus niet moeten posten. Excuses.
Make my day!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:30:37 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148542045
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

cute, maar je geeft het zelf al aan, die groepjes zijn geen eenheid, de Oemmah wel.
Opnieuw: die groepjes zien zichzelf als de vertegenwoordigers van de Oemmah. Iedereen die een echte moslim is, zo stellen ze, doet en denkt zoals zij. Zij hebben immers de Enige Juiste interpretatie van de Koran, zo vinden ze. Dat geeft hen in hun ogen het recht om, als ware erfgenamen van Mohammed, in diens naam beledigingen te wreken.
quote:
[..]

Hangt er nogal vanaf hoe ver je gaat in het inlezen he. Als je ergens stopt dan snap ik dat je op verkeerde conclusies komt, maar dan moet je het niet over de literatuur gaan hebben.
Zo kun je alles wel contextualiseren totdat er staat wat je wilt dat er staat. Gewoon blijven lezen totdat je een context hebt die jouw standpunt ondersteunt, et voilà.
pi_148542048
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:22 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Het geeft geen zin aan het leven, enkel onzin, dood en verderf omdat mensen in een ander poppetje in de wolken geloven, met een machtige ontzagwekkende overtuiging. Een overtuiging die voorkomt uit pure onvervalste indoctrinatie en sociale controle.
Voor het grote gedeelte niet. Die vinden het gewoon fijn.

Daarom blijft het overigens ook gewoon bestaan, ook al wil jij wellicht van niet.
Dit, dus.
pi_148542053
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

De discussie ging over dat mensen in Zweden hun 'je suis charlie' intrekken nadat ze de cartoons gezien hebben.
Daar ging de discussie over. En niet over 1 individuele tekening. Ik had deze tekening dus niet moeten posten. Excuses.
Zweden :')
pi_148542055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, je weet niet eens wat ik en waar in ik geloof, dus waar heb je het over, jij vraagt om quotes uit de koran waarin wat zij doen worden verworpen, nou daar krijg je dan meerdere van, vervolgens zeg je, ja maar ze baseren zich op de Koran, uit naam van Allah. Prima dat je alsnog je eigen conclusies er uit trekt, ook vooral blijven doen, maar als je zelf niets inhoudelijks weet voort te brengen na die quotes ga mij niet verwijten van het een en ander.
het lijkt me duidelijk dat je moslim bent, in allah gelooft en de koran als heilig boek ziet. maar nee dat zal ik me allemaal wel inbeelden right. :D _O- stiekem ben je gewoon een rasechte christen. :')
pi_148542056
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:20 schreef Irakees het volgende:

[..]

En oudere autochtonen die zich bekeren en naar Syrië vertrekken zijn ook van kinds af aan gehersenspoeld zeker?
Daar had ik het niet over. Ik doelde op het feit dat religieuzen hun kroost hersenspoelen.
Daarbij heb ik niet gezegd dat deze personen op latere leeftijd radicaal worden.
Wat jij aanhaalt is een ander fenomeen. Personen die zich bekeren op latere leeftijd doen dat bij hun volle verstand en staan daar volledig zelf achter. Deze personen ontwikkelen vaak eerder radicale gedachten.
pi_148542091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat je een vertaling hebt opgezocht die vooral mooi klinkt. In andere vertalingen kom ik heel andere dingen tegen:

[..]

[..]

[..]

Ben jij misschien het islamitische equivalent van een Jehovah's getuige? Zo eentje die een erg zonderlinge versie en/of interpretatie van z'n heilig boek heeft?
Ok, laten we dan maar even terug bij de basis beginnen, Islam voor dummies: wanneer de moslim Koran begrijpend en inhoudelijk wil lezen beginnen ze bij Tafsir, wat overigens niets met vertalingen te maken heeft, maar het aanvullen van achtergonden en referenties middels Hadiths, biografieen en geschiedenis.

Je toont het zelf al in de verzen, het gaat niet om ongelovigen, maar het gaat om hypocrieten die onwaarheden verspreiden, doe niet alsof je niet weet dat er in de Islamitische wet de doodstraf staat op onechtelijk seks en diens eervervuiling tot de dood zal gaan. Er staat niets over bespotten en beledigen, laat staan kritiek.

Waar jij dan misschien het equivalant van bent moet ik dan nog even op terugkomen, je hoort nog van me.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:32:41 #273
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148542111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[quote]0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Opnieuw: die groepjes zien zichzelf als de vertegenwoordigers van de Oemmah. Iedereen die een echte moslim is, zo stellen ze, doet en denkt zoals zij. Zij hebben immers de Enige Juiste interpretatie van de Koran, zo vinden ze. Dat geeft hen in hun ogen het recht om, als ware erfgenamen van Mohammed, in diens naam beledigingen te wreken.

[..]

Zo kun je alles wel contextualiseren totdat er staat wat je wilt dat er staat. Gewoon blijven lezen totdat je een context hebt die jouw standpunt ondersteunt, et voilà.
Juist. En daarom zijn er dus weer verschillende stromingen en slaan ze elkaar daar ook weer de koppen om in.
Bij christenen idem dito.
[/quote]
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148542123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:30 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het lijkt me duidelijk dat je moslim bent, in allah gelooft en de koran als heilig boek ziet. maar nee dat zal ik me allemaal wel inbeelden right. :D _O- stiekem ben je gewoon een rasechte christen. :')
Mooi om te zien dit. Feitelijk maakt het geen drol uit waar hij in gelooft, maar het is duidelijk je laatste argument om ergens nog maar tegenin te gaan.
Dit, dus.
pi_148542134
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

Kun je dan een andere noemen die je wel representatief vindt voor wat je zojuist beschreef?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:33:42 #276
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148542137
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:25 schreef agter het volgende:

[..]

Als er week in week uit dit soort tekeningen zouden verschijnen, zou ik dat geen prettig klimaat vinden scheppen.
Ik vind het een nog enger klimaat als een blad zulke tekeningen niet meer kan/mag uitbrengen.

Overigens zijn die tekeningen vooral bedoeld om heilige huisjes omver te schoppen. Natuurlijk worden (sommige) mensen boos als je dat doet - het zijn niet voor niets heilige huisjes. Maar het moet wel gebeuren. Zolang zo'n heilig huisje staat, krijgt het niet de kritiek die het ongetwijfeld verdient.
pi_148542148
quote:
In Zuid-Afghanistan zijn vrijdag honderden mensen de straat opgegaan om hun steun te betuigen aan de daders van de aanslag op het satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs. De demonstratie begon na het vrijdaggebed voor een moskee in de plaats Chora, zei de lokale politiechef Abdul Qawi zaterdag.
pi_148542157
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Daar had ik het niet over. Ik doelde op het feit dat religieuzen hun kroost hersenspoelen.
Daarbij heb ik niet gezegd dat deze personen op latere leeftijd radicaal worden.
Wat jij aanhaalt is een ander fenomeen. Personen die zich bekeren op latere leeftijd doen dat bij hun volle verstand en staan daar volledig zelf achter. Deze personen ontwikkelen vaak eerder radicale gedachten.
Ik zie het niet als een ander fenomeen. Het is makkelijk om te zeggen dat religieuzen van kinds af aan zijn gehersenspoeld en daarom in zus en zo geloven, zonder dat jij je ooit verdiept hebt in hun religie.
pi_148542162
quote:

[..]

Wat is precies de toegevoegde waarde of hij moslim is of niet? Je probeert hem nu in diskrediet te brengen, maar je laat jezelf erg kennen met deze post.
Make my day!
pi_148542179
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kun je dan een andere noemen die je wel representatief vindt voor wat je zojuist beschreef?
Ik heb geen zin om al die tekeningen door te spitten. Je bent het er kennelijk niet mee eens. Prima.
Make my day!
pi_148542185
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]j

Het overgrote deel van de moslims gebruikt geen geweld tegen andersdenkenden. Het is dus maar net de vraag wie nou precies wie een zonderlinge versie aanhangt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148542198
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:34 schreef Downwards het volgende:

[..]

Serieus? Wat een idioten.
pi_148542202
quote:

[..]

Dat zij zichzelf zo identificeren en presenteren zal je van mijn kant geen bezwaar op terug lezen, sterker nog, zelfs de tegenstrijdige groepen in de Islam doen dat met elkaar en zodoende ook elkaar aan het veroordelen. Ik kan mijzelf ook als Europeaan en blanke superieur zien en daardoor mij zelf rechten toe-eigenen waarmee ik duizenden gelijkgezinden kan vinden, maar of dat een representatie is van het groter geheel als Europeaan? Nee niet echt.

quote:
Sorry, maar als jij onbekend bent ben geinstutionaliseerd ( hopelijk goed gespeld ) Tafsir en de literatuur die daarmee mee kwam sinds de openbaring van de verzen moet je het probleem niet bij mij zoeken, het is jij die de Koran leest uit vertalingen en daarmee een beeld vormt, niet ik.
pi_148542222
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind het een nog enger klimaat als een blad zulke tekeningen niet meer kan/mag uitbrengen.

Overigens zijn die tekeningen vooral bedoeld om heilige huisjes omver te schoppen. Natuurlijk worden (sommige) mensen boos als je dat doet - het zijn niet voor niets heilige huisjes. Maar het moet wel gebeuren. Zolang zo'n heilig huisje staat, krijgt het niet de kritiek die het ongetwijfeld verdient.
Oh, van mij mogen ze hoor. Als je het er niet mee eens bent, is de gang naar de rechter de enige juiste methode.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het een fijn klimaat vind scheppen.
Make my day!
pi_148542229
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

moest lachen
pi_148542230
quote:

[..]

Jij vraagt om citaten waaruit zou moeten blijken dat geweld naar aanleiding van een spotprent ongeoorloofd is. Triggershot komt met passages en nu ga jij hem uitlachen omdat hij moslim is.

Raar mannetje ben je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148542231
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Zeker, maar wel volgens de regels:

quote:
De Afghanen noemden de twee schutters „helden” en protesteerden tegen de Afghaanse president Ashraf Ghani, omdat hij de aanslag heeft veroordeeld. De politie was van tevoren op de hoogte van de bijeenkomst. De demonstratie was toegestaan, omdat de vrijheid van meningsuiting in de Afghaanse grondwet is opgenomen.
pi_148542235
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:36 schreef Gewas het volgende:

[..]

Stel dat men zo'n demonstratie in Den Haag houdt, toestaan of verbieden?
pi_148542239
quote:

[..]

[..]

Waarom accepteer je geen andere verklaring of interpretatie. Ik kan maar een doel bedenken, en die is alles behalve positief.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148542242
quote:

[..]

Al was ik een moslim, christen of jood, desnoods een Surinaams marsmannetje uit Pakistan, wat voor afbreuk doet dat aan de inhoudelijkheid van de reacties die ik hier geef, focus je ipv mijn ware identiteit misschien iets wat meer op de inhoud?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:38:13 #291
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148542251
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:34 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een ander fenomeen. Het is makkelijk om te zeggen dat religieuzen van kinds af aan zijn gehersenspoeld en daarom in zus en zo geloven, zonder dat jij je ooit verdiept hebt in hun religie.
Ik heb me best wel verdiept in wat religieeen hoor. En ik respecteer ieders geloof.
Maar ik vind het flauwekul. Je maakt het mij niet wijs.
Maar als iemand er voldoening uit haalt, zonder er anderen kwaad mee te doen: prima. Ik geloof ook niet in horoscopen en tarot ofzo.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148542256
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:35 schreef agter het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om al die tekeningen door te spitten. Je bent het er kennelijk niet mee eens. Prima.
Nou, ik vind het raar dat er vrij veel mensen zijn die die cartoons zeggen af te keuren, maar vervolgens niet weten waarom.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:38:25 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148542258
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ok, laten we dan maar even terug bij de basis beginnen, Islam voor dummies: wanneer de moslim Koran begrijpend en inhoudelijk wil lezen beginnen ze bij Tafsir, wat overigens niets met vertalingen te maken heeft, maar het aanvullen van achtergonden en referenties middels Hadiths, biografieen en geschiedenis.

Je toont het zelf al in de verzen, het gaat niet om ongelovigen, maar het gaat om hypocrieten die onwaarheden verspreiden, doe niet alsof je niet weet dat er in de Islamitische wet de doodstraf staat op onechtelijk seks en diens eervervuiling tot de dood zal gaan. Er staat niets over bespotten en beledigen, laat staan kritiek.
Verschillende (veel?) islamitische commentatoren stellen dat ook godslasteraars onder de mensen met een ziekte in hun hart vallen.
quote:
Waar jij dan misschien het equivalant van bent moet ik dan nog even op terugkomen, je hoort nog van me.
Nu weet ik het nog niet... Hoe zou jij jezelf identificeren? Wat denk jij dat een redelijke identificatie van jouw religieuze denkbeelden zijn? Mainstream soennisme? Ben je van een of andere sjiitische sekte? Soefi misschien, of zelfs Ahmadiyya?

Voor de eerlijkheid: ikzelf ben een agnostisch atheïst.
pi_148542264
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Mooi om te zien dit. Feitelijk maakt het geen drol uit waar hij in gelooft, maar het is duidelijk je laatste argument om ergens nog maar tegenin te gaan.
uiteraard maakt het een drol uit. hij probeert alles wat negatief aan de koran / islam is te koppelen af te doen als excessen die niets met de islam te maken hebben. zijn geloof is dus best relevant om zijn beweegredenen te kunnen plaatsen. en waar zou ik tegenin moeten gaan? :') kom op, even landen met je voetjes op de aarde vrind. ^O^
pi_148542274
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:37 schreef Irakees het volgende:

[..]

Stel dat men zo'n demonstratie in Den Haag houdt, toestaan of verbieden?
Toestaan. Op een industrieterrein zodat de veiligheid kan worden gegarandeerd. Ik laat mijn tv wel uit zodat ik het niet hoef te zien.
Dit, dus.
pi_148542276
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, ik vind het raar dat er vrij veel mensen zijn die die cartoons zeggen af te keuren, maar vervolgens niet weten waarom.
Ik heb duidelijk uitgelegd waarom, maar jij ziet dat kennelijk anders.
Make my day!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:39:27 #297
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148542287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Juist. En daarom zijn er dus weer verschillende stromingen en slaan ze elkaar daar ook weer de koppen om in.
Dat neemt niet weg dat de islam hun gedrag legitimeert. Het zegt hoogstens wat over hun wereldvreemdheid.
pi_148542292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

uiteraard maakt het een drol uit. hij probeert alles wat negatief aan de koran / islam is te koppelen af te doen als excessen die niets met de islam te maken hebben. zijn geloof is dus best relevant om zijn beweegredenen te kunnen plaatsen. en waar zou ik tegenin moeten gaan? :') kom op, even landen met je voetjes op de aarde vrind. ^O^
Het gaat toch om de inhoud van wat hij plaatst, zijn identiteit of religie is daar ondergeschikt aan.
Dit, dus.
pi_148542301
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat de islam hun gedrag legitimeert. Het zegt hoogstens wat over hun wereldvreemdheid.
Zij legitimeren hun eigen gedrag middels de Islam, dat is volstrekt anders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148542320
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Verschillende (veel?) islamitische commentatoren stellen dat ook godslasteraars onder de mensen met een ziekte in hun hart vallen.

Als je verwijst naar de commentatoren op basis van de besproken verzen zie je daar ten alle tijde en 'hypocrieten" in terug en "wanorde", als ik jou onterecht besmeur met een daad waarop de doodstraf hangt, dan is "ziekte in hun hart" nogal een licht statement wmb.

quote:
Nu weet ik het nog niet... Hoe zou jij jezelf identificeren? Wat denk jij dat een redelijke identificatie van jouw religieuze denkbeelden zijn? Mainstream soennisme? Ben je van een of andere sjiitische sekte? Soefi misschien, of zelfs Ahmadiyya?
Hoe dan ook, moet er een Islamitisch labeltje op, ja? Wrm geen socialist, linke boomknuffelaar, ofzo?

Voor de eerlijkheid: ikzelf ben een agnostisch atheïst.
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')