abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148541244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

eentje maar?
Je maakt het wel erg makkelijk:

[..]

[..]

[..]

Gelukkig staan deze verzen er ook. Maar iedereen die de koran leest kan er makkelijk uithalen wat hij/zij net handig vindt. Zelfde geldt voor de bijbel.

Probleem is dat er behoorlijk veel geweld wordt gepleegd uit naam van de islam. Dat zegt niet veel over islamieten in het algemeen, maar wel dat er een behoorlijk gewelddadig stroming is.

Ook is het inmiddels echt wel duidelijk dat een substantiële minderheid zelf intolerant is naar alles wat volgens hen niet volledig volgens de koran is en bereid is dat met geweld te bekrachtigen.

Dit straalt inmiddels behoorlijk af op de hele religie, metname omdat er toch ook veel steun is, of een hoop goedpraterij (want Israël, hij zij huilie) en slachtoffergedrag.

Heel storend voor een samenleving die in principe iedereen de ruimte wil geven on zijn leven in te richten zoals ze zelf willen.

Een voorbeeld :ik heb geen enkel probleem met het feit dat men Graag islamitische kinderen iets zonder varkensvlees voorzet met een klaseenfeestje. Maar inmiddels wordt er gevraagd om helemaal geen varkensvlees te gebruiken en mij werd zelfs gevraagd wel halal vlees te kopen. Stapje voor stapje wordt er meer geëist. Geen alcohol, geen hand geven, vrouwen en mannen scheiden... Dat opleggen aan de ander zit mensen dwars. Het niet als mens gezien worden zit mij dwars.

Ik heb op school gezeten in een wijk met veel moslims. Volgens een flink aantal was ik een ongelovige hond, mijn moeder een hoer en zouden de soldaten van Allah mijn kop eraf komen snijden.

Natuurlijk zijn er meer moslims die Dit niet willen, maar helaas veel te veel die dit wel willen.

Zij lezen dit boek heel anders. En verwerpen in feite alles wat ik ben. Daarna wordt mij gevraagd dat te accepteren. En te buigen. Submissie...

Ik vind de Westboro baptisten net zulke mafklappers, maar daarvan zijn er geen honderden met duizenden stille supporters.
Whatever...
pi_148541259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De recruiter bij de politie in Parijs blijkbaar wel he.
nee. een terrorist kun je ook worden. je doet je best om een zo goed mogelijke persoon aan te nemen maar ergens houdt het op. je kunt niet de toekomst voorspellen.
pi_148541269
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:56 schreef 11en30 het volgende:

[..]

De geëxecuteerde agent heette Ahmed. Valt dat in jouw hersenpannetje onder Jan of Mohammed?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je een sollicitatiebrief schrijft, dan stuur je doorgaans geen foto mee. De naam zegt velen al genoeg. Een terrorist herken je trouwens ook niet zomaar, waarom denk je anders dat velen zich verbaasden over hun buren die opeens vertrokken waren naar Sirie?
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 15:05:03 #204
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148541284
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148541293
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welke dan specifiek bijvoorbeeld?
Het continu belachelijk maken en beledigen van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.
Make my day!
pi_148541298
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:02 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zitten ook seksistische cartoons tussen e.d. Zijn ze in Zweden niet zo van gepast.
Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:05:34 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148541300
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Oemmah nog wel? Welke Oemmah zie jij, sinds wanneer staat de Oemmah synoniem voor verdeelde moslimgroepen die zonder verenigd Shoera tot een fatwa komen?
Al die groepjes zien zichzelf als dé vertegenwoordigers van de Oemmah.
quote:
Correctie: De Hadith is heel duidelijk wat er moest gebeuren met Ka'ab, Ka'ab moest al gedood worden omdat hij samenheulde met de vijand, Mekka ondanks dat hij de bondgenoot van Mohammed was en nadat hij verbannen was uit Madinah doorging met het strijden tegen de moslims en samenheulde met de Mekkanen, waar heb je het over, de Joden zijn toentertijd niet gedood vanwege beledigen, maar vanwege verraad.
Maar dat staat er niet. Er staat dat hij dood moet omdat hij Allah en zijn profeet heeft gekwetst.
pi_148541312
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef agter het volgende:

[..]

Het continu belachelijk maken van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.
Heb je een voorbeeld daarvan?
pi_148541321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen :')
da's een kwestie van hoe je dingen uitlegt. overeind blijft dat de islam in vele oorlogen en geweldsconflicten een belangrijke rol speelt. helaas is het niet het boek dat vrede predikt, ademt en leeft.
pi_148541333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar niet bwvs in Frankrijk, toch?
Maakt dat uit? Een aanslag op burgers om angst in te boezemen en daarom je zin te krijgen is een terroristische daad. Dat deed de IRA in het VK en Al Qaida in meer landen.

quote:
De oemma (Al-oemma al-islamiyya), bedoel ik. Zij beweren de profeet te wreken of het westen/VS/Israël te bestrijden, dan wel woorden van gelijke strekking, uit naam van de oemma. Hoe dan ook worden alle moslims bij het fundamentalisme betrokken. Overal ligt de oemma onder vuur immers.
Zij worden helemaal niet bij het fundamentalisme betrokken? Zij worden ongelofelijk onderdrukt door de Taliban en op grote schaal vermoord door terroristen. Als ze moslims zo bij hun heilige strijd zouden betrekken zouden ze alleen maar internationaal aanslagen plegen en alleen op ongelovigen.
Dit, dus.
pi_148541334
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef agter het volgende:

[..]

Ah, okay.
En weet jij of dat van die 72 maagden letterlijk in de Koran staat?
Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.
Net of men hun verstand op 0 zet en er niet over na wil denken.
Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte :N
pi_148541352
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.
Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.
Ik ga geen voorbeelden zoeken, geen zin in en voornamelijk zou dat ook giswerk zijn aangezien ik geen Zweed ben.

Een beetje hetzelfde als: De PVV mag best bestaan, maar ik sta niet achter hun gedachtegoed.
Als Wilders wordt doodgeschoten zou je het ook raar kunnen vinden om "ikbenwilders" te zeggen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:07:39 #213
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148541357
quote:

[..]

Klopt.

Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.
Ze hadden nog meer dood en verderf kunnen zaaien.

En ze hadden zich nog over kunnen geven. Hadden ze nog geleefd.
Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148541370
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte :N
je denkt toch niet dat het 1 simpel iets uit de koran is dat hen hier heeft gebracht? ze zaten al jaren in een foute moslim subcultuur.
pi_148541392
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.
Ik ga geen voorbeelden zoeken, geen zin in en voornamelijk zou dat ook giswerk zijn aangezien ik geen Zweed ben.
O, laat maar. Ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat jij niet achter die cartoons staat.
pi_148541397
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Klopt.

Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.

Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.
ze hadden sowieso met gemak honderden doden kunnen maken. ze hebben hele bewuste keuzes gemaakt. ook criminelen denken van henzelf dat het in essentie goede mensen zijn. voor hun betekende dat waarschijnlijk niet op willekeurige mensen op straat schieten.
pi_148541403
quote:

[..]

Klopt.

Muah op die man na in het huis naast charlie hebben ze toch geen enkel ander persoon gedood, naast de werknemers en de politie.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:09:26 #218
438527 MissButterflyy
pi_148541405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is er vanaf z'n jeugd al ingepeperd waarschijnlijk.
Ik ben atheistisch opgevoed en moet hier ook hard om lachen. Kan me niet voorstellen dat ik ooit vrijwillig ga geloven in die onzin.
pi_148541407
quote:

[..]

Suicide by cop ^O^ een maas in de religieuze regels.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 15:10:26 #220
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148541429
quote:

[..]

Klopt.

Er waren 2 mensen in de drukkerij, één was boven en heeft zich verstopt. De tweede hebben ze vrijgelaten omdat ze geen burgerslachtoffers wilde maken.

En ik denk dat ze gewoon wanhopig waren, ze konden geen kant meer op en hoopten op deze manier als martelaar te sterven.
_____
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:10:55 #221
435923 Bittere_Ernst.
Ik ben verbitterd!
pi_148541442
quote:

[..]

Klopt.

Dat had ik al eerder gepost, bij het kantoor van die krant hadden ze een auto van iemand ontvreemd, diegene hebben ze ook laten gaan. Toen diegene zei dat zijn hondje in de auto was, gaven ze zijn hondje. Bij het tankstation hadden ze kunnen doden, maar hebben het nagelaten. Ze waren behoorlijk selectief in elk geval.
Maar diep van binnen lach ik.
pi_148541452
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef meth1745 het volgende:
MI5 vraagt weeral uitbreiding van hun wettelijke mogelijkheden om af te luisteren etc..

[..]

http://www.theguardian.co(...)-paris-andrew-parker
Lijken wel aasgieren. Allerlei plannen die in de koelkast stonden, kunnen nu ingevoerd worden omdat het nu het juiste moment is.
pi_148541471
Ook : ik heb niet perse de behoefte om Mohammed te beledigen er een grap over te maken. Maar ik vind dat het moet kunnen, hoor vervelend ook.

Het hoort bij vrijheid. Gekwetst kunnen worden door iemand met een andere mening hoort bij vrijheid.

K vind hetw zelf zeer kwetsend dat mensen die geloven in een imaginaire god en nog steeds achterhaalde dingen van 1400 jaar geleden doen mij zitten als minderwaardig. Maar ik laat ze lekker, zolang ik dan ook mag zeggen en vinden wat ik ervan vind.

Zodra die vrijheid maar 1 kant op werkt gaat het mis.
Whatever...
pi_148541503
Hele rare gedachtegangen hadden die twee terroristen.
Wel een man doodschieten (grr ik weet zijn baan niet meer) maar voor de rest niemand iets aan willen doen.

Die "vriend" schiet bijvoorbeeld wel 4 mensen dood in de supermarkt.
pi_148541510
quote:

[..]

Heb je een voorbeeld daarvan?
Dat het niet 1 tekening is, lijkt me duidelijk. Dat snap jij toch ook wel. Het gaat continu maar door, met het bashen van bepaalde bevolkingsgroepen.

[ Bericht 16% gewijzigd door agter op 10-01-2015 15:31:06 ]
Make my day!
pi_148541515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je denkt toch niet dat het 1 simpel iets uit de koran is dat hen hier heeft gebracht? ze zaten al jaren in een foute moslim subcultuur.
Ik ook, daarom vind ik wel dat je soms logisch na kan denken over dingen. Je kan nog steeds een goede gelovige zijn al ben je het niet met alles eens toch?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:13:59 #227
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148541528
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef agter het volgende:

[..]

Het continu belachelijk maken en beledigen van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.
Heb je het nu over de PVV of de islam?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148541536
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef MouzurX het volgende:
Hele rare gedachtegangen hadden die twee terroristen.
Wel een man doodschieten (grr ik weet zijn baan niet meer) maar voor de rest niemand iets aan willen doen.

Die "vriend" schiet bijvoorbeeld wel 4 mensen dood in de supermarkt.
dat heet een statement maken. hun doel was niet om zoveel mogelijk mensen te vermoorden anders hadden ze wel anders gehandeld. met dat soort wapens heb je zo'n beetje vrij spel het eerste uur.
pi_148541551
quote:

[..]

Het gaat niet om 1 tekening an sich. Maar om het continue zuigen.
Make my day!
pi_148541558
Elke vorm van religie is verderfelijk, het zijn allemaal archaïsch nefaste pernicieuze denkbeelden die de geest vertroebelen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148541560
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:11 schreef Spanky78 het volgende:
Dan moet men ook niet hypocriet doen door telkens deze Franse comedian te vervolgen.

It might upset some people that Dieudonné’s comedy—at the expense, some perceive, of Jews—is illegal, while Charlie Hebdo’s comedy—at the expense, some perceive, of Muslims—is not.
http://www.bloomberg.com/(...)nse-to-charlie-hebdo
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:15:13 #232
438527 MissButterflyy
pi_148541565
En de Joodse supermarkt was fout omdat: Joden?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:15:34 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_148541578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Heb je het nu over de PVV of de islam?
Het domme volk van de pvv en het domme volk van islamjihadisten lijkt inderdaad best wel op elkaar. Allebei intolerant en gesloten.
pi_148541589
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Niet in dat stuk nee. Heb je hem gezien bij zomergasten?
Ja. Dit zei hij toen het over Pat Condell ging:

-'Mensen die op een vreedzame manier hun geloof belijden hoeven zich niet aangesproken te voelen'
-'Niet alle moslims zijn verantwoordelijk voor de daden van extremisten'

Verschrikkelijk generaliserende uitspraken hoor.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:16:06 #235
438527 MissButterflyy
pi_148541602
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Elke vorm van religie is verderfelijk, het zijn allemaal archaïsch nefaste pernicieuze denkbeelden die de geest vertroebelen.
Wat denk je: laat ik eens chique met wat moeilijke woorden gooien?
pi_148541604
quote:
Nee, hoor. Gewoon zingeving aan het leven. Bijvoorbeeld voor oma'tjes van 80 die op maandag al uitkijken naar de zondagsmis. Gewoon, omdat het ze gruwelijk goed bevalt.
Dit, dus.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 januari 2015 @ 15:16:10 #237
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148541605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:11 schreef Spanky78 het volgende:
Ook : ik heb niet perse de behoefte om Mohammed te beledigen er een grap over te maken. Maar ik vind dat het moet kunnen, hoor vervelend ook.

Het hoort bij vrijheid. Gekwetst kunnen worden door iemand met een andere mening hoort bij vrijheid.

K vind hetw zelf zeer kwetsend dat mensen die geloven in een imaginaire god en nog steeds achterhaalde dingen van 1400 jaar geleden doen mij zitten als minderwaardig. Maar ik laat ze lekker, zolang ik dan ook mag zeggen en vinden wat ik ervan vind.

Ach Jezus (ook een profeet in de Koran) wordt aan de lopende band belachelijk gemaakt, lang geleden dat iemand zich daar druk over heeft gemaakt.
_____
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:17:13 #238
438527 MissButterflyy
pi_148541640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ach Jezus (ook een profeet in de Koran) wordt aan de lopende band belachelijk gemaakt, lang geleden dat iemand zich daar druk over heeft gemaakt.
Hier ja. In de VS moet je dat echt niet doen denk ik.

Daar vinden ze atheïsme in het algemeen ook iets vreselijks.
pi_148541646
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Nou......
  zaterdag 10 januari 2015 @ 15:17:41 #240
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_148541659
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Hier ja. In de VS moet je dat echt niet doen denk ik.

Daar vinden ze atheïsme in het algemeen ook iets vreselijks.
Wordt tijd dat we daar ook eens verlichting komen brengen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_148541694
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Dat is zeker Allah die in tweede persoon tegen zichzelf praat?

[..]

Gegrepen en gedood door wie?
Zucht:

Vers 57;

quote:
Indeed those who are injurious to God and His Messenger — and they are the disbelievers, who attribute to God what He is exalted above of such things as [His having] a son or a partner and they deny His Messenger — God has cursed them in this world and the Hereafter, He has banished them [from His mercy], and has prepared for them a humiliating chastisement, and that is the Fire.
Het vuur is altijd de hel, altijd het hiernamaals.

60:
quote:
If (la-in, the lām is for oaths) the hypocrites do not desist, from their hypocrisy, and likewise those in whose hearts is a sickness, [in their urge] to fornicate, as well as the scaremongers in the city, who alarm the believers by saying [to them things like], ‘Your enemy is here and your raiding parties have been massacred!’, or [they say to them], ‘They have been defeated!’. Assuredly We will urge you [to take action] against them, We will give you sway over them, then they will not be your neighbours, they will not dwell near you, in it except for a little [while], after which they will depart.
Heeft het over het kappen en zo niet ze uit te sluiten van de samenleving en te verbannen.

quote:
61. Vervloekt zijn zij; waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.

62. Voorwaar, zo was Allah's handelwijze met degenen die voordien zijn heengegaan en in Allah's handelwijze zult gij geen verandering vinden.
Wat denk jezelf?
pi_148541699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat is er vanaf z'n jeugd al ingepeperd waarschijnlijk.
Ik ben atheistisch opgevoed en moet hier ook hard om lachen. Kan me niet voorstellen dat ik ooit vrijwillig ga geloven in die onzin.
Precies. Het vervelende is, is dat ze kinderen zo hersenspoelen met hun ideeen. Zelfs op latere leeftijd zien ze die nog steeds als waarheid.

Ik heb zelf ook helemaal niets met geloof en denk ook dat het probleem vooral ligt bij de grootste 3 religies.
Alle drie voelen ze zich superieur tov van ongelovigen en alledrie hebben ze in het verleden of maken ze zich nog schuldig aan geweld in naam van hun religie.
pi_148541720
Het is dodelijk saai vandaag...
Zonder wrijving geen glans
pi_148541721
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:14 schreef SuperFood het volgende:

[..]

dat heet een statement maken. hun doel was niet om zoveel mogelijk mensen te vermoorden anders hadden ze wel anders gehandeld. met dat soort wapens heb je zo'n beetje vrij spel het eerste uur.
Rare gedachtegang nog steeds.
Al Qaida die alleen wat cartoonists dood wilt?
Je zou dan eerder denken dat ze dat 99% zelf hebben bedacht met een beetje hulp van buitenaf (al qaida).

Of misschien is het wel de huidige gedachtegang van Al Qaida: de cellen moeten zelf hun plan maken en krijgen alleen geld/wapens om dat te volbrengen.
pi_148541723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:51 schreef SuperFood het volgende:

[..]

maar jij zegt dus dat deze extremisten tegen de koran zijn ingegaan op basis van de versen die jij daar quotte? dat geloof je zelf toch niet oprecht mag ik hopen.
Want het is voor het eerst dat een extremist zich vrijer dan Korans geboden acht :')?
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 15:19:51 #246
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_148541735
quote:
Jammer voor je dat de helft van de wereldbevolking religieus is.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_148541747
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef agter het volgende:

[..]

Dat het niet 1 tekening is, lijkt me duidelijk. Dat snap jij toch ook wel. Het gaat continu maar door, met dit soort afbeeldingen:

[ afbeelding ]
Hm. Nee, ik zie echt het probleem niet. Dit soort tekeningen worden over allerlei zaken gemaakt. Ook in Nederland. Kijk, hier bijvoorbeeld de winnaar van de Inktspotprijs van enige jaren geleden, gemaakt door Peter van Straten:

Eerlijk gezegd vind ik deze verschrikkelijk veel extremer. Jij?
pi_148541753
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:19 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Precies. Het vervelende is, is dat ze kinderen zo hersenspoelen met hun ideeen. Zelfs op latere leeftijd zien ze die nog steeds als waarheid.
En oudere autochtonen die zich bekeren en naar Syrië vertrekken zijn ook van kinds af aan gehersenspoeld zeker?
pi_148541767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dit speelt in Nederland ook. De social media staan vol met mensen die die cartoons op zijn minst stevig afkeuren, maar soms zelfs als terecht met de dood bestraft zien.
Klopt, er is zo een mindset die ze proberen goed te praten en zodoende dus ook terecht zien.
pi_148541770
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Nee, ik zie echt het probleem niet. Dit soort tekeningen worden over allerlei zaken gemaakt. Ook in Nederland. Kijk, hier bijvoorbeeld de winnaar van de Inktspotprijs van enige jaren geleden, gemaakt door Peter van Straten:

[ afbeelding ]

Eerlijk gezegd vind ik deze verschrikkelijk veel extremer. Jij?
Nogmaals, het gaat niet om 1 tekening. Maar om het continue zuigen.
En die tekening die jij nu post, daar hoef ik toch niet achter te staan?

Niemand praat die aanslagen goed, maar niet iedereen staat achter "je suis charlie" en die tekeningen die continu kwetsen.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')