Leer lezen SuperFood, het heeft niets met Islam is liefde of niet in het straatje te passen te maken, moord op kritiek / spotterij wordt verworpen door de Koran, dat jij dat niet kunt erkennen of dat dit toevallig niet in jouw beeldvorming past, neemt niets af aan het feit dat dit door de Koran zo wordt gedicteerd. Simplistische beeldvormingen als "ja, want Islam" verwacht ik enkel van een puber.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zij hebben dit uit naam van hun geloof gedaan. dat jij het er niet mee eens bent omdat het niet in je straatje past van je verhaal 'islam is liefde' doet daar niets aan af. islam is geen liefde het is een intolerant kut geloof.
Een Mickey Mouse mascotte met een kogel door z'n kop op de grond ziet er nog een tikje erger uit op TV dan een Coca Cola blikje dat de aanslag niet heeft overleefd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is Disneyland onschuldiger dan een supermarkt?
Hmm, op die fiets.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Veel kindjes enzo. Gezinnetjes.
disneyland is toch veel schuldiger met de denkbeelden die ze uitten. en supermarkten... nou ja je kan er veel van zeggen maar veel denkbeelden anders dan commercieel zie ik er niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Nee, bepaalde medewerkers roepen dat het slechts een kwestie van tijd is. En dat is volstrekt overtrokken. De meesten zijn er waarsch. wat realistischer, maar daar had de quote dan ook geen betrekking op.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij zegt dat 'sommige mensen' dat gevoel hebben. Dat is in de gespannen sfeer van de laatste dagen helemaal niet zo gek. Het is pas idioot om dat gevoel vanaf je bureaustoeltje te veroordelen.
500 extra militairen worden er extra ingezet, maar er komen meer dan 1 miljoen mensen waarschijnlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Re het volgende:
die rally voor morgen zal ook wel de grootste nachtmerrie zijn voor de veiligheidsdiensten etc...
graag een quote uit de koran die volgens jou moord op spotterij (zelfs al is die op mohammed / allah) verwerpt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer lezen SuperFood, het heeft niets met Islam is liefde of niet in het straatje te passen te maken, moord op kritiek / spotterij wordt verworpen door de Koran, dat jij dat niet kunt erkennen of dat dit toevallig niet in jouw beeldvorming past, neemt niets af aan het feit dat dit door de Koran zo wordt gedicteerd. Simplistische beeldvormingen als "ja, want Islam" verwacht ik enkel van een puber.
Ik ga nog steeds niet happen op je gezuig en getroll.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Val die jongen niet lastig met kennis en feiten. Hij wil het lekker simpel houden.
En ik zeg dus dat het gezien de stress van de afgelopen dagen helemaal niet zo vreemd is dat ze dat roepen. Zelfs als het overdreven is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Downwards het volgende:
[..]
Nee, bepaalde medewerkers roepen dat het slechts een kwestie van tijd is. En dat is volstrekt overtrokken. De meesten zijn er waarsch. wat realistischer, maar daar had de quote dan ook geen betrekking op.
Ach, het zijn gewoon irrationele gedachten van mensen die erg geschrokken zijn door het gebeurde. Zouden we allemaal zijn als we in Parijs of omgeving zouden wonen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Downwards het volgende:
[..]
Nee, bepaalde mensen roepen dat het slechts een kwestie van tijd is. En dat is volstrekt overtrokken. De meesten zijn er waarsch. wat realistischer, maar daar had de quote dan ook geen betrekking op.
Mwuah, Jigzoz en ik luisteren altijd wel naar wat we te zeggen hebben, het is volgens mij vooral SuperFood waar je het vooral simpel moet houden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Val die jongen niet lastig met kennis en feiten. Hij wil het lekker simpel houden.
Omdat joden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hetzelfde geldt voor de moslimhaters, de Le Pens en de Wildersfanaten. Ze hebben meer gemeen met die terroristen dan ze durven toegeven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor de terroristen is het helaas win-win. Hoe meer intolerantie, hoe meer potentiële aanwas.
Oké, bedankt Hans, maar de strekking is juist dat dergelijke irrationele angsten nu dus leven. Het 'licht overdreven' noemen is belachelijk voor een buitenstaander.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Strani het volgende:
[..]
En ik zeg dus dat het gezien de stress van de afgelopen dagen helemaal niet zo vreemd is dat ze dat roepen. Zelfs als het overdreven is.
Daar hebben we jou al voor (en voor misleiding natuurlijk).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook voor hun is het koren op hun molen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de moslimhaters, de Le Pens en de Wildersfanaten. Ze hebben meer gemeen met die terroristen dan ze durven toegeven.
Deze man had wellicht nog informatie kunnen geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef SuperFood het volgende:
[..]
waarom. het zou niets aan de feiten veranderen. de motieven lijken me duidelijk. verder geen tijd besteden aan die negatieve varkens, en ook geen geld. in de oven en zand erover.
De strekking is dat jij mensen die die angsten hebben ridiculiseert, en dat doe je met mij nu ook. Totaal onnodig.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:32 schreef Downwards het volgende:
[..]
Oké, bedankt Hans, maar de strekking is juist dat dergelijke irrationele angsten nu dus leven.
In de ogen van de gijzelnemer wel, hè...het was niet voor niets een joodse supermarkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:32 schreef SuperFood het volgende:
[..]
joden zijn schuldig ? wat bedoel je?
Hij laat zich in ieder geval niet beperken door een gebrek en kennis en doet 0,0 moeite om zelf maar een beetje op onderzoek uit te gaan. Als je "Allah Akbar" als een strijdkreet ziet, dan heeft dat te maken met je desinteresse en je onwil om je te verdiepen in zaken alvorens daar stellige, doch ongefundeerde uitspraken over te doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, Jigzoz en ik luisteren altijd wel naar wat we te zeggen hebben, het is volgens mij vooral SuperFood waar je het vooral simpel moet houden.
Met geluid was nog mooier geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heerlijk, in slowmo kijken hoe die islamiet voor door z'n flikker geschoten wordt
is er ook niet. maar als de politie gewapende verdachten aanhouden en er wordt op ze geschoten dan houdt het daar op. ik vind dit een betere afloop dan als ze gevangen waren genomen. opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:33 schreef agter het volgende:
[..]
Deze man had wellicht nog informatie kunnen geven.
Tevens is er niets mis met een strafproces in een democratisch land.
Als jij als volstrekte buitenstaander dergelijke paniekzaaierij van werknemers 'licht overdreven' noemt, zou dat ook wel op z'n plaats zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:33 schreef Strani het volgende:
[..]
De strekking is dat jij mensen die die angsten hebben ridiculiseert, en dat doe je met mij nu ook. Totaal onnodig.
Interessant artikel in de Volkskrant waarin een nog levende Hebdo redacteur aangeeft dat Le Pen blij is met de aanslag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor de moslimhaters, de Le Pens en de Wildersfanaten. Ze hebben meer gemeen met die terroristen dan ze durven toegeven.
ah zo. ja moslims en joden vinden elkaar niet zo lief - ik zie je punt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:33 schreef agter het volgende:
[..]
In de ogen van de gijzelnemer wel, hè...het was niet voor niets een joodse supermarkt.
Jij vindt dit een betere afloop dan als ze gevangen genomen waren?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef SuperFood het volgende:
[..]
is er ook niet. maar als de politie gewapende verdachten aanhouden en er wordt op ze geschoten dan houdt het daar op. ik vind dit een betere afloop dan als ze gevangen waren genomen. opgeruimd staat netjes.
ik ben nog benieuwd naar de quote uit de koran welke geweld tegen mensen die de profeet / allah himself belachelijk maken veroordeelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, Jigzoz en ik luisteren altijd wel naar wat we te zeggen hebben, het is volgens mij vooral SuperFood waar je het vooral simpel moet houden.
Moet je het filmpje in de OP kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Met geluid was nog mooier geweest.
Aparte man.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Interessant artikel in de Volkskrant waarin een nog levende Hebdo redacteur aangeeft dat Le Pen blij is met de aanslag.
http://t.co/yliUS2hevx
Lekker kijken naar hoe er iemand doodgaat. En nog in slowmotion ook. Hoe mooi kan het leven worden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Met geluid was nog mooier geweest.
eentje maar?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef SuperFood het volgende:
[..]
graag een quote uit de koran die volgens jou moord op spotterij (zelfs al is die op mohammed / allah) verwerpt.
quote:10. En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.
quote:48. En gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet en sla geen acht op hun grievende taal, stel uw vertrouwen in Allah, want Allah is Toereikend als Beschermer.
quote:39. Heb dus geduld met wat zij zeggen en verheerlijk uw Heer met de lof die Hem toekomt, vóór zonsop- en ondergang.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Interessant artikel in de Volkskrant waarin een nog levende Hebdo redacteur aangeeft dat Le Pen blij is met de aanslag.
http://t.co/yliUS2hevx
Tja.quote:In Nederland ontpopt Geert Wilders zich nu als beschermer van Charlie Hebdo.
'Wij kotsen op al die mensen die nu ineens zeggen dat ze onze vrienden zijn.'
jawel hoor. wil nog niet zeggen dat dit geen mooiere afloop is. negatieve mensen moet je geen spreekplek gunnen. ze hebben hun plek om de wereld te laten zien wat ze willen gehad, gelukkig houdt het daarmee op.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:35 schreef agter het volgende:
[..]
Jij vindt dit een betere afloop dan als ze gevangen genomen waren?
Je bent dus geen voorstander van een democratische waarden als een eerlijk proces.
Het zegt meer over jou dat jij zulke angst totaal niet begrijpt, dan over mij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef Downwards het volgende:
[..]
Als jij als volstrekte buitenstaander dergelijke paniekzaaierij van werknemers 'licht overdreven' noemt, zou dat ook wel op z'n plaats zijn.
Ach, Disney was zelf ook een antisemiet, dus dat zal wel loslopen dan... http://www.independent.co(...)-course-9064138.htmlquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:33 schreef agter het volgende:
[..]
In de ogen van de gijzelnemer wel, hè...het was niet voor niets een joodse supermarkt.
Die gasten willen dit zelf zo. Prima afloop. Win-Win. Hij z'n druiven, wij geen extra slachtoffers en kosten .quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:35 schreef agter het volgende:
[..]
Jij vindt dit een betere afloop dan als ze gevangen genomen waren?
Je bent dus geen voorstander van een democratische waarden als een eerlijk proces.
IRA en ETA waren resp. voor aansluiting van Noord-Ierland bij Ierland en een onafhankelijk Baskenland, als je geen Ier of Bask was stond je daar buiten. En mocht je toch met die partijen sympathiseren en/of hand- en spandiensten leveren, dan werd je ook gewoon als een veiligheidsrisico beschouwd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
IRA, ETA en Tamiltijgers handelen ook vanuit politiek opzicht. Althans, dat vonden zij zelf. Het had weinig van doen met campagne voeren, fracties vormen en de helft +1 regel.
Kunnen de broertjes Kouachi lekker Allah Akhbar roepen als ze mensen vermoorden, maar dat heeft weinig met de islam van doen.
Rare is alleen dat wij in het geval van IRA/ETA en onze politiek de waanzin wel zien, maar bij de Islam en terrorisme wordt het een stuk lastiger.
Los van wat ik van deze man vind, heeft hij wel gelijk hierin.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[..]
Tja.
Tegelijkertijd:
http://www.powned.tv/nieu(...)en_fuck_charlie.html
Le Pen: "Je ne suis pas Charlie".
Klinkt goed! Vanwaar dan die boze geluiden als er een spotprent over Mohammed gepubliceerd wordt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eentje maar?
Je maakt het wel erg makkelijk:
[..]
[..]
[..]
Dus die gasten hebben hun zin gekregen. Bah.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die gasten willen dit zelf zo. Prima afloop. Win-Win. Hij z'n druiven, wij geen extra slachtoffers en kosten .
Welke kosten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Die gasten willen dit zelf zo. Prima afloop. Win-Win. Hij z'n druiven, wij geen extra slachtoffers en kosten .
Tja, je zou ook in Pakistan kunnen wonen, dan weet je tenminste zeker dat je tekeningen niet worden gewaardeerd... http://news.yahoo.com/pak(...)-laws-055828809.html;_ylt=AwrTWf3dy7BUhwcAvLHQtDMDquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt goed! Vanwaar dan die boze geluiden als er een spotprent over Mohammed gepubliceerd wordt?
quote:In Pakistan, the controversial blasphemy law carries the death penalty for those who insult the Prophet Mohammed.
Een ander - bekend - voorbeeld is:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Klinkt goed! Vanwaar dan die boze geluiden als er een spotprent over Mohammed gepubliceerd wordt?
Omdat Mohammed op een bepaald moment een heiliger plek heeft ingenomen dat hij hoort te hebben, de Koran zegt dat Mohammed niet heilig is en niets meer dan een mens, als je dat al tegen de verkeerde moslim zegt of in het verkeerde land kan je dat de kop kosten omdat ze een bepaalde mindset hebben over diens heiligheid.quote:“O Profeet van God, laat mij de voortanden van Soehail eruit slaan zodat hij nooit meer in staat zal zijn toespraken tegen u te houden.”
De Heilige Profeet antwoordde zonder aarzeling:
“Absoluut niet. Ik laat het niet toe iemand te verminken, want anders zal God mij verminken, ook al ben ik Zijn Profeet.”
Dat is natuurlijk ook een van de problemen. Een van de problemen is dat je dat terug ziet op de arbeidsmarkt. Dat is niet alleen in Frankrijk, maar dat speelt in heel Europa. Stel aan een willekeurige recruiter de vraag wie ze eerder uitnodigen op een gesprek. Jan of Mohammed.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Kosmoproleet het volgende:
Voor de terroristen is het helaas win-win. Hoe meer intolerantie, hoe meer potentiële aanwas.
Maar er zijn toch ook minder vriendelijke stukken in de Koran tegen ongelovigen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een ander - bekend - voorbeeld is:
[..]
Omdat Mohammed op een bepaald moment een heiliger plek heeft ingenomen dat hij hoort te hebben, de Koran zegt dat Mohammed niet heilig is en niets meer dan een mens, als je dat al tegen de verkeerde moslim zegt of in het verkeerde land kan je dat de kop kosten omdat ze een bepaalde mindset hebben over diens heiligheid.
Idd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Welke kosten?
Er zullen nog genoeg onderzoeken komen.
Is het zelfs niet gebeurd dat er hele psychiatrische onderzoeken zijn gedaan naar dode terroristen? Naar hun psyche?
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)rs-vrijgelaten.dhtmlquote:Zwager (18) van terreurbroers vrijgelaten
De jongen van achttien die vastzat als verdachte van de terreuraanslag in Parijs, is vrijgelaten. Dat melden Franse media vandaag.
Hamyd Mourad had zich in de nacht van woensdag op donderdag bij de politie gemeld toen hij via sociale media had vernomen dat hij werd gezocht. Hij zat tijdens de aanslag woensdagochtend op school, hebben docenten verklaard. Mourad is de zwager van Chérif Kouachi, een van de aanslagplegers. Hij kwam vrijdagavond vrij.
De IRA legde bommen in willekeurige pubs. Veel slachtoffers maken, angst inboezemen en je eisen ingewilligd zien worden. Zelfde als met de terroristen die zich moslim noemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
IRA en ETA waren resp. voor aansluiting van Noord-Ierland bij Ierland en een onafhankelijk Baskenland, als je geen Ier of Bask was stond je daar buiten.
Eenheid van de islam? Hoe vaak hebben ze in de afgelopen 10 jaar een markt of school tot de nok toe gevuld met moslims opgeblazen?quote:En mocht je toch met die partijen sympathiseren en/of hand- en spandiensten leveren, dan werd je ook gewoon als een veiligheidsrisico beschouwd.
Het verschil met fundamentalistische moslims is dat zij uitgaan van de eenheid van de islam en daardoor ook moslims betrekken die in het geheel niet van plan zijn terrorisme te bedrijven.
Maar impliceert dat niet dat de moslims die zich hier zo over opwinden er eigenlijk niet zoveel van begrepen hebben?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Omdat Mohammed op een bepaald moment een heiliger plek heeft ingenomen dat hij hoort te hebben, de Koran zegt dat Mohammed niet heilig is en niets meer dan een mens, als je dat al tegen de verkeerde moslim zegt of in het verkeerde land kan je dat de kop kosten omdat ze een bepaalde mindset hebben over diens heiligheid.
ik denk dat ze meer deze in gedachten hadden:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Triggershot het volgende:
En verdraag met geduld alles wat zij (de ongelovigen) zeggen; en verlaat hen op gepaste wijze.
Dan moet je ook even de rest van Soera 33 posten:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eentje maar?
Je maakt het wel erg makkelijk:
[..]
[..]
[..]
quote:57. Betreffende hen, die Allah en Zijn boodschapper lastig vallen, Allah heeft hen in deze wereld en in het Hiernamaals vervloekt en heeft een vernederende straf voor hen bereid.
58. En zij, die gelovige mannen en vrouwen lastig vallen zonder dat dezen er schuld aan hebben, dragen voorzeker de schuld van laster en een openlijke zonde.
59. O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
60. Indien de huichelaars en degenen in wier hart een ziekte is en degenen die opschudding in de stad veroorzaken, niet ophouden, zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen; dan zullen zij slechts voor een korte tijd in uw nabijheid mogen vertoeven.
61. Vervloekt zijn zij; waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.
gelukkig had geertje hem al veroordeeldquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/33(...)rs-vrijgelaten.dhtml
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:42:46Saïd Kouachi, Sheirf Kouachi, Hamid Mourad. http://t.co/wHaTymbXo0 reageer retweet
het is niet opvallend de hele koran staat vol met geweldsvergoeilijking.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan moet je ook even de rest van Soera 33 posten:
http://www.kuranikerim.com/dutch/33.html
Met name dit stukje is opvallend:
[..]
Er zijn ook minder vriendelijke stukken tegen de moslims en zelfs tegen Mohammed, veel van die verzen zijn geopenbaard in en rondom oorlog of gewoon omdat je gesellie een speer in je hart kreeg terwijl je onder een zwaar steen was gelegd simpelweg omdat je niet afstapte van je geloof, een bekend voorbeeld en eerste martelaar van de Islam is dan ook Soumaya.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar er zijn toch ook minder vriendelijke stukken in de Koran tegen ongelovigen?
Ja. Was gisteren al bekend overigensquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef richolio het volgende:
Welles nietes tussen IS en Al Qaida. IS kondigt meer terreur aan. Sneu gedoe.
maar jij zegt dus dat deze extremisten tegen de koran zijn ingegaan op basis van de versen die jij daar quotte? dat geloof je zelf toch niet oprecht mag ik hopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn ook minder vriendelijke stukken tegen de moslims en zelfs tegen Mohammed, veel van die verzen zijn geopenbaard in en rondom oorlog of gewoon omdat je gesellie een speer in je hart kreeg terwijl je onder een zwaar steen was gelegd simpelweg omdat je niet afstapte van je geloof, een bekend voorbeeld en eerste martelaar van de Islam is dan ook Soumaya.
'Ongelovig' is een beetje een collectief vertaling geworden voor woorden in de Koran als 'niet-moslim, atheist, hypocriet, onrechtpleger' etc.
Nou ja, hij was niet de enige hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
gelukkig had geertje hem al veroordeeldtwitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:42:46Saïd Kouachi, Sheirf Kouachi, Hamid Mourad. http://t.co/wHaTymbXo0 reageer retweet
Niveau's van analfabetisme zijn dan ook bizar hoog in de moslimwereld en is het vooral de imam die je even komt vertellen hoe het allemaal in mekaar zit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar impliceert dat niet dat de moslims die zich hier zo over opwinden er eigenlijk niet zoveel van begrepen hebben?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
gelukkig had geertje hem al veroordeeldtwitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 07-01-2015 om 21:42:46Saïd Kouachi, Sheirf Kouachi, Hamid Mourad. http://t.co/wHaTymbXo0 reageer retweet
Maar dit speelt in Nederland ook. De social media staan vol met mensen die die cartoons op zijn minst stevig afkeuren, maar soms zelfs als terecht met de dood bestraft zien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niveau's van analfabetisme zijn dan ook bizar hoog in de moslimwereld en is het vooral de imam die je even komt vertellen hoe het allemaal in mekaar zit.
Ga bij de politie werken en arresteer, de volgende keer, zelf die zelfmoordterroristen. Succes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dus die gasten hebben hun zin gekregen. Bah.
In dat stukje zie je het compleet dat Allah het op zich heeft genomen om te straffen en niet aan de moslims zoiets heeft geopperd he, detailtje wat we achterwege laten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dan moet je ook even de rest van Soera 33 posten:
http://www.kuranikerim.com/dutch/33.html
Met name dit stukje is opvallend:
[..]
Oh? En ik maar denken dat het is omdat de Oemmah tegenwoordig de verantwoordelijkheid heeft om beledigingen van Mohammed te wreken, omdat hij dat zelf niet meer kan. En Mohammed was in de hadith heel duidelijk wat er moet gebeuren met mensen die hem beledigen:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
quote:The Prophet said, "Who is ready to kill Ka'b bin Al-Ashraf who has really hurt Allah and His Apostle?" Muhammad bin Maslama said, "O Allah's Apostle! Do you like me to kill him?" He replied in the affirmative.
Bukhari, 4:52:270
ja ze hebben hun doel redelijk bereikt. op naar de 72 maagden nuquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:39 schreef agter het volgende:
[..]
Dus die gasten hebben hun zin gekregen. Bah.
'Toezicht broers Kouachi was opgeheven'quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
mhhh volgens mij hielden ze hem al een eeuw in de gaten. de vraag die nog beantwoord moet gaan worden is of we niet proactiever dit soort uitwassen moeten bestrijden.
Trek je eigen conclusies.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:51 schreef SuperFood het volgende:
[..]
maar jij zegt dus dat deze extremisten tegen de koran zijn ingegaan op basis van de versen die jij daar quotte? dat geloof je zelf toch niet oprecht mag ik hopen.
Gelovigen vinden dat meestal niet echt okay nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef agter het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe het zit met zelfmoord en de Islam. Is zelfmoord okay?
Alleen als er anderen meegaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef agter het volgende:
Ik vraag me overigens af hie het zit met zelfmoord en de Islam. Is zelfmoord okay?
Al-Qaeda dreigt met nieuwe aanslagen in Frankrijkquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Was gisteren al bekend overigens
IS claimt aanslag Charlie Hebdo en kondigt nieuwe aanslagen aan
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In dat stukje zie je het compleet dat Allah het op zich heeft genomen om te straffen en niet aan de moslims zoiets heeft geopperd he, detailtje wat we achterwege laten?
Dat is zeker Allah die in tweede persoon tegen zichzelf praat?quote:zullen Wij u zeker tegen hen in beweging brengen
Gegrepen en gedood door wie?quote:61. Vervloekt zijn zij; waar zij zich ook bevinden zullen zij worden gegrepen en gedood.
ik hoor het graag van jou want je suggereert iets (zoals ik het lees) en wil graag weten of je dat oprecht gelooft of gewoon neerzet om iets te vergoelijken met oneigenlijke argumenten.quote:
dit wordt niet gezien als zelfmoord.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef agter het volgende:
Ik vraag me overigens af hoe het zit met zelfmoord en de Islam. Is zelfmoord okay?
De geëxecuteerde agent heette Ahmed. Valt dat in jouw hersenpannetje onder Jan of Mohammed?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:42 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Stel aan een willekeurige recruiter de vraag wie ze eerder uitnodigen op een gesprek. Jan of Mohammed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof dat zo'n feest is. Ik heb het in een ver verleden ook eens met een maagd gedaan en ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk was.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja ze hebben hun doel redelijk bereikt. op naar de 72 maagden nu
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De geëxecuteerde agent heette Ahmed. Valt dat in jouw hersenpannetje onder Jan of Mohammed?denken dat je terroristen kan herkennen aan hoe ze eruit zien (een bomgordel enzo daargelaten misschien)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ben het met je eens. maar ok het is wel een grappig beeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alsof dat zo'n feest is. Ik heb het in een ver verleden ook eens met een maagd gedaan en ik kan niet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
En 72? Kom op... Dat is echt extreem onoverzichtelijk. Twee vrouwen is al lastig, drie is eigenlijk niet te doen. En dan 72? Klinkt eerder als een hel dan als een paradijs.
Ah, okay.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:56 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dit wordt niet gezien als zelfmoord.
In Zweden zijn veel mensen ook van "je suis Charlie" afgestapt nadat ze ontdekten wat voor cartoons ze maakten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
[..]
Tja.
Tegelijkertijd:
http://www.powned.tv/nieu(...)en_fuck_charlie.html
Le Pen: "Je ne suis pas Charlie".
Als ze zich op de islam beriepen dan is het wel de moeite waard om uit te vogelen of dat mogelijk is, lijkt me.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
Is het echt van belang wat de islam voorschrijft? Het lijkt haast een manier om de mannen vrij te pleiten. Ze wisten immers niet beter, want islam.
Mannen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich op de islam beriepen dan is het wel de moeite waard om uit te vogelen of dat mogelijk is, lijkt me.
Waarom niet? Welke boodschap vond je te ver gaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:59 schreef MouzurX het volgende:
[..]
In Zweden zijn veel mensen ook van "je suis Charlie" afgestapt nadat ze ontdekten wat voor cartoons ze maakten.
à la ik steun hun vrijheid van meningsuiting maar sta niet achter hun cartoons.
De recruiter bij de politie in Parijs blijkbaar wel he.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:57 schreef SuperFood het volgende:
[..]
denken dat je terroristen kan herkennen aan hoe ze eruit zien (een bomgordel enzo daargelaten misschien)
De Oemmah nog wel? Welke Oemmah zie jij, sinds wanneer staat de Oemmah synoniem voor verdeelde moslimgroepen die zonder verenigd Shoera tot een fatwa komen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh? En ik maar denken dat het is omdat de Oemmah tegenwoordig de verantwoordelijkheid heeft om beledigingen van Mohammed te wreken, omdat hij dat zelf niet meer kan. En Mohammed was in de hadith heel duidelijk wat er moet gebeuren met mensen die hem beledigen:
[..]
In het kader van de vrijheid van meningsuiting mag je dat vinden he.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Waarom niet? Welke boodschap vond je te ver gaan?
Hate speech vond ik die tekeningen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)-paris-andrew-parkerquote:The head of MI5, Andrew Parker, has called for new powers to help fight Islamist extremism, warning of a dangerous imbalance between increasing numbers of terrorist plots against the UK and a drop in the capabilities of intelligence services to snoop on communications.
Parker described the Paris attack as “a terrible reminder of the intentions of those who wish us harm” and said he had spoken to his French counterparts to offer help.
Speaking to an invited audience at MI5 headquarters, he said the threat level to Britain had worsened and Islamist extremist groups in Syria and Iraq were directly trying to orchestrate attacks on the UK. An attack on the UK was “highly likely” and MI5 could not give a guarantee it would be able to stop it, he said.
“Strikingly, working with our partners, we have stopped three UK terrorist plots in recent months alone,” he said. “Deaths would certainly have resulted otherwise. Although we and our partners try our utmost, we know that we cannot hope to stop everything.”
[..]
The intelligence agencies in the UK and the US claim that the Snowden revelations in 2013 about the scale of bulk data collection have undermined their capabilities. Parker said: “We all value our privacy – and none of us want it intruded upon improperly or unnecessarily. But I don’t want a situation where that privacy is so absolute and sacrosanct that terrorists and others who mean us harm can confidently operate from behind those walls without fear of detection.
“If we are to do our job, MI5 will continue to need to be able to penetrate their communications as we have always done. That means having the right tools, legal powers and the assistance of companies which hold relevant data. Currently, this picture is patchy.”
Ja tuurlijk. Ik ben gewoon benieuwd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
In het kader van de vrijheid van meningsuiting mag je dat vinden he.
http://en.wikipedia.org/wiki/Houriquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
En weet jij of dat van die 72 maagden letterlijk in de Koran staat?
Nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:54 schreef agter het volgende:
Ja, maar niet bwvs in Frankrijk, toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De IRA legde bommen in willekeurige pubs. Veel slachtoffers maken, angst inboezemen en je eisen ingewilligd zien worden. Zelfde als met de terroristen die zich moslim noemen.
De oemma (Al-oemma al-islamiyya), bedoel ik. Zij beweren de profeet te wreken of het westen/VS/Israël te bestrijden, dan wel woorden van gelijke strekking, uit naam van de oemma. Hoe dan ook worden alle moslims bij het fundamentalisme betrokken. Overal ligt de oemma onder vuur immers.quote:[..]
Eenheid van de islam? Hoe vaak hebben ze in de afgelopen 10 jaar een markt of school tot de nok toe gevuld met moslims opgeblazen?
Tsja, het kan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ze zich op de islam beriepen dan is het wel de moeite waard om uit te vogelen of dat mogelijk is, lijkt me.
Zitten ook seksistische cartoons tussen e.d. Zijn ze in Zweden niet zo van gepast.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |