quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversile cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citron, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in n ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversile columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door Franois Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funs beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Cline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in Belgi verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materile steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
[ Bericht 2% gewijzigd door LTVDK op 10-01-2015 13:58:08 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
quote:Maar Affijn terug naar het onderwerp:
Met al die filmpjes van de supermarkt zou je die handlanger toch wel moeten zien als die met de gijzelaars naar buiten was gekomen?
Of was zij al eerder de supermarkt uit zoals in sommige berichten werd aangegeven?
Ben bezigquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Kunnen die livestreams niet uit de OP?
Ja, mij leek het wel eerlijk genoeg om iedereen die zich moslim noemt samen de islam te laten zijn. Uit die wereld komt nogal wat ellende terwijl al die veronderstelde goedheid verborgen blijft. Om over die perfectie nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat zou jij moeten invullen denk ik, jij het over niet kunnen ontkrachten, wel kunnen bevestigen?
Filosofie & Levensbeschouwingquote:
Ja, je hebt gelijk. Sorry.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Filosofie & Levensbeschouwing
Hoeven de users die het nieuws willen volgen in dit subforum niet constant die hele religie-riedels te lezen.
Alvast bedankt.
Zijn we dan wel consistent? Een studentenvereniging in mijn stad heeft tijdens kerst een etentje georganiseerd voor 600 daklozen, Microkrediet heeft grote moslim-donateurs en een moslim agent heeft zijn leven gegeven tijdens het beschermen van een groep journalisten die zijn profeet beledigen, is dat ook de Islam ( volgens je bericht 'iedereen die zich moslim noemt' ga ik uit van ja ), krijgen zij even veel aandacht, dan wel uberhaupt aandacht, wordt dat meegenomen in de beeldvorming over de Islam of is het alleen maar bommetje hier, kogeltje daar, huppa ---> Islam.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, mij leek het wel eerlijk genoeg om iedereen die zich moslim noemt samen de islam te laten zijn. Uit die wereld komt nogal wat ellende terwijl al die veronderstelde goedheid verborgen blijft. Om over die perfectie nog maar te zwijgen.
En begrijp me niet verkeerd: als mensen zich goed voelen bij een bepaalde religie dan is dat prima verder. Ik ben alleen wel eens benieuwd waarom er ondanks alles nog steeds meegegaan moet worden in het dogma dat het zo'n fijne religie is.
Omdat het niet de religie is die wel of niet fijn is, maar de mensen die dat geloof uitdragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, mij leek het wel eerlijk genoeg om iedereen die zich moslim noemt samen de islam te laten zijn. Uit die wereld komt nogal wat ellende terwijl al die veronderstelde goedheid verborgen blijft. Om over die perfectie nog maar te zwijgen.
En begrijp me niet verkeerd: als mensen zich goed voelen bij een bepaalde religie dan is dat prima verder. Ik ben alleen wel eens benieuwd waarom er ondanks alles nog steeds meegegaan moet worden in het dogma dat het zo'n fijne religie is.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn we dan wel consistent? Een studentenvereniging in mijn stad heeft tijdens kerst een etentje georganiseerd voor 600 daklozen, Microkrediet heeft grote moslim-donateurs en een moslim agent heeft zijn leven gegeven tijdens het beschermen van een groep journalisten die zijn profeet beledigen, is dat ook de Islam ( volgens je bericht 'iedereen die zich moslim noemt' ga ik uit van ja ), krijgen zij even veel aandacht, dan wel uberhaupt aandacht, wordt dat meegenomen in de beeldvorming over de Islam of is het alleen maar bommetje hier, kogeltje daar, huppa ---> Islam.
Wilders doet het andersom, ik zou eerder graag zien dat hij foute moslims aankaart en niet de Islam, omdat je met de Islam alle moslims meeneemt en met 'X' moslim niet de overigen. Je kunt nog steeds de islam een fijne religie noemen zonder dat je die ene moslim een fijn figuur vindt.
Kunnen jullie ergens anders discussiren?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het niet de religie is die wel of niet fijn is, maar de mensen die dat geloof uitdragen.
Niet zolang er constant bepaalde dingen worden geroepen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie ergens anders discussiren?
Inderdaad, nogal vermoeiend die continue retorische discussiequote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Heerlijk! Die is wel een kilootje of 2 aangekomen binnen die 5 seconden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad, nogal vermoeiend die continue retorische discussie![]()
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
daar kunnen ze wel 100 kogels uit halen denk ikquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
Wat voegt dit toe? Slowmo is nog sensationeler?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
dit heet nieuws en achtergronden, lijkt me een prima plek om over de achtergrond te discussiren...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Slowmo, omdat erger?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
Je ziet rechts twee agenten die met uitgestrekte arm hun pistool nogal parallel aan de uitgang houden terwijl die gast naar buiten loopt. Zouden zij agenten aan de andere kant ook geraakt hebben? Het ziet er nogal chaotisch en onbeheerst uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
Heerlijk, in slowmo kijken hoe die islamiet voor door z'n flikker geschoten wordtquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het zo zat. De gijzelnemers kwamen de drukkerij uit gestormd. En toen is de actie in de supermarkt beindigd. Is dit beeld uit de drukkerij?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Liever gewoon OT
Slowmo:
[ afbeelding ]
Nee, hartje Parijs in die supermarkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zo zat. De gijzelnemers kwamen de drukkerij uit gestormd. En toen is de actie in de supermarkt beindigd. Is dit beeld uit de drukkerij?
Je gaat bijna denken dat dat geopperd wordt idd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heerlijk, in slowmo kijken hoe die islamiet voor door z'n flikker geschoten wordt
Ok dan!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
dit heet nieuws en achtergronden, lijkt me een prima plek om over de achtergrond te discussiren...
Ja da's prima, maar als ze zich zeggen te baseren op die religie, dan is daar blijkbaar wel wat mee. Daarnaast vind ik het merkwaardig dat er wel gezegd kan worden dat de islam een ditdatzuszo hartstikke vreedzame, positieve religie is, maar zodra het over de minpunten gaat, dan ligt dat ineens niet meer aan de islam, maar aan mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het niet de religie is die wel of niet fijn is, maar de mensen die dat geloof uitdragen.
heb je medelijden met dat stuk terrorist? ik vind het jammer dat ie niet langer geleden heeft. een varken is ut.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat dat geopperd wordt idd.
Dus hij maakte vier slachtoffers en kwam naar buiten gestormd?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:11 schreef karton2 het volgende:
[..]
Nee, hartje Parijs in die supermarkt.
Achtergronden lijkt me in topic relevanter als het om de achtergrond en beweegredenen gaat van de daders en de nasleep van deze drie dagen in Parijs. Geen discussie over de islam en of het al dan niet goed of slecht isquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
dit heet nieuws en achtergronden, lijkt me een prima plek om over de achtergrond te discussiren...
Nee, de vier slachtoffers had hij al gemaakt toen hij de supermarkt 's middags binnenstormdequote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus hij maakte vier slachtoffers en kwam naar buiten gestormd?
de uitvoerders van de religie islam zijn voor de grootste meerderheid gewoon normale mensen die normaal leven, dus niet vreemd om de islam gewoon niet alleen op te hangen aan de extremistische elementen...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ok dan!
[..]
Ja da's prima, maar als ze zich zeggen te baseren op die religie, dan is daar blijkbaar wel wat mee. Daarnaast vind ik het merkwaardig dat er wel gezegd kan worden dat de islam een ditdatzuszo hartstikke vreedzame, positieve religie is, maar zodra het over de minpunten gaat, dan ligt dat ineens niet meer aan de islam, maar aan mensen.
Als de 1000 moslims die jij per dag langskomt jou niet de tering in slagen, maar netjes langs je lopen, maar die ene moslim die jou even aan het uitdagen is doet dat wel in de naam van zijn religie? Ik hoor bijzonder weinig dat mensen zeggen van ik doe geen vlieg kwaad en dat beroep ik op mijn geloof, omdat het de normaalste zaak van de wereld is, maar als het over geweld gaat stopt men met denken, plakt er een labeltje Islam op en voila, klaar, we hebben de redenen gevonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ok dan!
[..]
Ja da's prima, maar als ze zich zeggen te baseren op die religie, dan is daar blijkbaar wel wat mee. Daarnaast vind ik het merkwaardig dat er wel gezegd kan worden dat de islam een ditdatzuszo hartstikke vreedzame, positieve religie is, maar zodra het over de minpunten gaat, dan ligt dat ineens niet meer aan de islam, maar aan mensen.
Nou kijk, dat lijken me voorbeelden waar veel meer aandacht voor gevraagd zou moeten worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zijn we dan wel consistent? Een studentenvereniging in mijn stad heeft tijdens kerst een etentje georganiseerd voor 600 daklozen, Microkrediet heeft grote moslim-donateurs
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 14:12:42Shots heard near synagogue in Paris 19th District reageer retweet
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 14:14:51Another false alert. It show how tense the city currently is. reageer retweet
Wat mij betreft is het ieder voor zich. Jij hoeft de islam geen fijne religie te vinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ok dan!
[..]
hij is idd al schietend die zaak binnengelopen, lijkt me voor de overlevende ook wel schokkend om 5 uur lang tegen doodgeschoten medewinkelenden aan te moeten kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, de vier slachtoffers had hij al gemaakt toen hij de supermarkt 's middags binnenstormde
de islam is gelinkt met een hoop geweld. meer geloven hebben dat. het is walgelijk en lastig aan te pakken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als de 1000 moslims die jij per dag langskomt jou niet de tering in slagen, maar netjes langs je lopen, maar die ene moslim die jou even aan het uitdagen is doet dat wel in de naam van zijn religie? Ik hoor bijzonder weinig dat mensen zeggen van ik doe geen vlieg kwaad en dat beroep ik op mijn geloof, omdat het de normaalste zaak van de wereld is, maar als het over geweld gaat stopt men met denken, plakt er een labeltje Islam op en voila, klaar, we hebben de redenen gevonden.
Dat is nog niet zeker. Onderzoek loopt nog.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, de vier slachtoffers had hij al gemaakt toen hij de supermarkt 's middags binnenstormde
Natuurlijk heb je medelijden, niet omdat hij dood is na wat hij allemaal heeft gedaan, maar omdat hij zo een pad is gaan bewandelen. Ik kan moeilijk juichen om de dood van iemand, levend was hij waardevoller geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:12 schreef SuperFood het volgende:
[..]
heb je medelijden met dat stuk terrorist? ik vind het jammer dat ie niet langer geleden heeft. een varken is ut.
Die knallen komen bij een Koerdische demonstratie vandaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:15 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 14:12:42Shots heard near synagogue in Paris 19th District reageer retweet
Een link kan je al letterlijk en figuurlijk maken met een html code, of het terecht en doordacht is, is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:16 schreef SuperFood het volgende:
[..]
de islam is gelinkt met een hoop geweld. meer geloven hebben dat. het is walgelijk en lastig aan te pakken.
Handig overzichtquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Nibb-it het volgende:
The Links Between the Paris Terror. Suspects and Their Connections to Jihad
The three men killed by the French police on Friday have been linked by French and American intelligence officials to Islamic militant organizations. Here is a look at key moments in their lives, where they intersected and what may have influenced them. (New York Times).
Eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je medelijden, niet omdat hij dood is na wat hij allemaal heeft gedaan, maar omdat hij zo een pad is gaan bewandelen. Ik kan moeilijk juichen om de dood van iemand, levend was hij waardevoller geweest.
Dat doe ik dan ook niet. Maar als er gesteld wordt dat het een hoofdzakelijk positieve religie is, dan levert al die positiviteit wel erg veel ellende op.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Re het volgende:
[..]
de uitvoerders van de religie islam zijn voor de grootste meerderheid gewoon normale mensen die normaal leven, dus niet vreemd om de islam gewoon niet alleen op te hangen aan de extremistische elementen...
nee hoor. het is goed dat ie weg is. in het afvoerputje. good riddance.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je medelijden, niet omdat hij dood is na wat hij allemaal heeft gedaan, maar omdat hij zo een pad is gaan bewandelen. Ik kan moeilijk juichen om de dood van iemand, levend was hij waardevoller geweest.
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet. Maar als er gesteld wordt dat het een hoofdzakelijk positieve religie is, dan levert al die positiviteit wel erg veel ellende op.
En wat die meerderheden betreft: zie de islamitische wereld en hun interesse in mensenrechten. Nu weet ik wel dat dat in de ogen van veel moslims juist heel goed is, maar ik vind het bijzonder kwaadaardig.
dit is uit naam van het geloof gedaan. loop niet zo vaag te lullen als het duidelijk onzin is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een link kan je al letterlijk en figuurlijk maken met een html code, of het terecht en doordacht is, is weer een ander verhaal.
Ja, dat was een eenmans-actie, om steun te verlenen, die supermarkt. Niet goed over na gedacht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Handig overzichtAls ik het zo zie lijkt het eerder dat Coulibaly een sympathisant van de twee broers was dan dat ze al tijden samenwerkten.
Stel je voor dat meeste voorpagina's daarmee vol stonden en de aanslag in Frankrijk in een klein alinea of enkel op wat social media, moet je je eens voorstellen wat je mening dan over Islam, moslims, etc zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou kijk, dat lijken me voorbeelden waar veel meer aandacht voor gevraagd zou moeten worden.
waarom. het zou niets aan de feiten veranderen. de motieven lijken me duidelijk. verder geen tijd besteden aan die negatieve varkens, en ook geen geld. in de oven en zand erover.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef agter het volgende:
[..]
Eens.
Was beter geweest als hij levend gepakt was.
De IRA, ETA, Tamiltijgers en Rote Armee Fraktion handelde zonder religie en hebben hl wat mensen opgeblazen. Dat is dan toch vreemd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:16 schreef SuperFood het volgende:
[..]
de islam is gelinkt met een hoop geweld. meer geloven hebben dat. het is walgelijk en lastig aan te pakken.
Is er al bekend hoeveel man er in de winkel nog was tijdens de bestorming (op de 30 in de koelcel na dan)?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:15 schreef Re het volgende:
[..]
hij is idd al schietend die zaak binnengelopen, lijkt me voor de overlevende ook wel schokkend om 5 uur lang tegen doodgeschoten medewinkelenden aan te moeten kijken
Copycat-achtig.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Handig overzichtAls ik het zo zie lijkt het eerder dat Coulibaly een sympathisant van de twee broers was dan dat ze al tijden samenwerkten.
Mensen geen vlieg kwaad doen is geen opmerkelijk positief gedrag gelukkig. Maar hoe stel je je dat voor? Dat ie langsloopt, mij in elkaar wil slaan en zich dan beroept op de islam waardoor ie dat toch maar niet doet?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als de 1000 moslims die jij per dag langskomt jou niet de tering in slagen, maar netjes langs je lopen, maar die ene moslim die jou even aan het uitdagen is doet dat wel in de naam van zijn religie? Ik hoor bijzonder weinig dat mensen zeggen van ik doe geen vlieg kwaad en dat beroep ik op mijn geloof, omdat het de normaalste zaak van de wereld is, maar als het over geweld gaat stopt men met denken, plakt er een labeltje Islam op en voila, klaar, we hebben de redenen gevonden.
Moslims vinden het leuk om onderdrukt te worden. Je weet toch?quote:
Goed in welk opzicht, omdat hij niemand meer kan doden? Als hij gearresteerd was, ondervraagd en veroordeeld tot levenslang had hij dat ook niet meer kunnen doen, desnoods executeer je hem alsnog, maar hij had vast genoeg info op te geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee hoor. het is goed dat ie weg is. in het afvoerputje. good riddance.
nee hoor ik zie daar niets vreemds in behalve dat het weinig met het topic van doen heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De IRA, ETA, Tamiltijgers en Rote Armee Fraktion handelde zonder religie en hebben hl wat mensen opgeblazen. Dat is dan toch vreemd.
de negatieve elementen maken het idd niet erg vertroebelt en nemen natuurlijk de overhand in de berichtgeving, dat ze daarmee schade aanrichten aan de gehele moslim gemeenschap boeit ze verder weinig. Zie ook de paar steun reacties van mislukte hippers op FB bijvoorbeeld. Het helpt allemaal nietquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet. Maar als er gesteld wordt dat het een hoofdzakelijk positieve religie is, dan levert al die positiviteit wel erg veel ellende op.
En wat die meerderheden betreft: zie de islamitische wereld en hun interesse in mensenrechten. Nu weet ik wel dat dat in de ogen van veel moslims juist heel goed is, maar ik vind het bijzonder kwaadaardig.
Ik sta daar toch anders in. Ik vind het christendom een walgelijke religie. De islam ken ik amper. Ik weet niet meer dan waar moslims zelf mee aan komen zetten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het ieder voor zich. Jij hoeft de islam geen fijne religie te vinden.
Persoonlijk vind ik de islam of het christendom niet wel of niet fijn. Er zijn echter wel moslims en christenen die ik niet fijn vind. Nogmaals, een religie is maar een religie. Het zijn mensen die er invulling aan geven.
ik hoorde dat ze elkaar een beetje zien als terrorist concurrent. dus tja al qaida staat nu voor lijkt mequote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef richolio het volgende:
Welles nietes tussen IS en Al Qaida. IS kondigt meer terreur aan. Sneu gedoe.
Niet uit naam van het geloof, uit naam van zijn geloof, in de Koran vindt je verdraagzaamheid voor spot en kritiek, niet vervolging en moord.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:18 schreef SuperFood het volgende:
[..]
dit is uit naam van het geloof gedaan. loop niet zo vaag te lullen als het duidelijk onzin is.
Dat het weinig met religie te maken heeft. Uit naam van een god mensen opblazen heeft weinig met de religie te maken. Net zoals dat de bomaanslagen van de ETA en IRA niets met politiek te maken hebben, al zeiden ze van wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee hoor ik zie daar niets vreemds in behalve dat het weinig met het topic van doen heeft.
mhhh volgens mij hielden ze hem al een eeuw in de gaten. de vraag die nog beantwoord moet gaan worden is of we niet proactiever dit soort uitwassen moeten bestrijden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed in welk opzicht, omdat hij niemand meer kan doden? Als hij gearresteerd was, ondervraagd en veroordeeld tot levenslang had hij dat ook niet meer kunnen doen, desnoods executeer je hem alsnog, maar hij had vast genoeg info op te geven.
lol.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet uit naam van het geloof, uit naam van zijn geloof, in de Koran vindt je verdraagzaamheid voor spot en kritiek, niet vervolging en moord.
dat is natuurlijk ook vanuit een bepaalt soort geloof over hoe je zou moeten leven en wat goed voor iemand zou moeten zijn, dat het niet een religie is maakt het natuurlijk niet geen geloofsovertuigingquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De IRA, ETA, Tamiltijgers en Rote Armee Fraktion handelde zonder religie en hebben hl wat mensen opgeblazen. Dat is dan toch vreemd.
Ik doel meer datgene waardoor het gedrag van een moslim is beinvloed en niet 999 van de daden worden dan geassocieerd met het collectief geloof van alle moslims, maar die 1 wat toevallig onder kwaad daglicht gesteld kan worden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mensen geen vlieg kwaad doen is geen opmerkelijk positief gedrag gelukkig. Maar hoe stel je je dat voor? Dat ie langsloopt, mij in elkaar wil slaan en zich dan beroept op de islam waardoor ie dat toch maar niet doet?
In de tijd van Koran en Bijbel waren er nog geen bommen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat het weinig met religie te maken heeft. Uit naam van een god mensen opblazen heeft weinig met de religie te maken. Net zoals dat de bomaanslagen van de ETA en IRA niets met politiek te maken hebben, al zeiden ze van wel.
Het christendom is een serie verhalen. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik sta daar toch anders in. Ik vind het christendom een walgelijke religie. De islam ken ik amper. Ik weet niet meer dan waar moslims zelf mee aan komen zetten.
men had er 6 gezien in de eerdere berichtenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er al bekend hoeveel man er in de winkel nog was tijdens de bestorming (op de 30 in de koelcel na dan)?
Daarom slaat de link met de islam ook nergens op. Dat zo'n malloot uit naam voor Allah mensen op gaat blazen staat los van de Islam.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:22 schreef Re het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook vanuit een bepaalt soort geloof over hoe je zou moeten leven en wat goed voor iemand zou moeten zijn, dat het niet een religie is maakt het natuurlijk niet geen geloofsovertuiging
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Heerlijk, in slowmo kijken hoe die islamiet voor door z'n flikker geschoten wordt
Ja en hoeveel hebben die observaties opgeleverd? Vrij weinig, evenmin als die kogels door zijn kop, nu weten we nog steeds niet veel, maar wat losse geroep door inlichtingen die hun straatje schoon willen vegen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
mhhh volgens mij hielden ze hem al een eeuw in de gaten. de vraag die nog beantwoord moet gaan worden is of we niet proactiever dit soort uitwassen moeten bestrijden.
quote:Een Disneyland-collega vult aan: "De schrik zit er bij ons flink in. Zeker omdat wij het toonbeeld zijn van de Amerikaanse cultuur. Sommige medewerkers roepen al: het is niet de vraag f hier een aanslag zal plaatsvinden, maar wannr."
Mooi plan. Nog mooier zou natuurlijk zijn als er vrijwel geen ellende meer uit die hoek kwam, maar juist heel veel mooie dingen. Dat 'Allahu akbar!' geassocieerd wordt met blijdschap in plaats van aanslagen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stel je voor dat meeste voorpagina's daarmee vol stonden en de aanslag in Frankrijk in een klein alinea of enkel op wat social media, moet je je eens voorstellen wat je mening dan over Islam, moslims, etc zou zijn geweest.
De walgelijkheid van die serie verhalen werkt overigens ook wel goed mee hoor. Een verhaal over hoe alle homo's dood moeten leent zich iets beter voor homohaterij dan een verhaal over hoe kittens schattig zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het christendom is een serie verhalen. Niets meer en niets minder.
Het zijn gelovigen die de religie walgelijk maken.
Voor een op zichzelf staand geval, zou je gelijk hebben idd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daarom slaat de link met de islam ook nergens op. Dat zo'n malloot uit naam voor Allah mensen op gaat blazen staat los van de Islam.
Lach maar. Misschien is het licht overdreven maar Eurodisney is natuurlijk voor kwaadwillenden een prachtig target. Hoe onschuldiger het doel, hoe harder het aankomt.quote:
Eh... Ik probeer je te snappen, maar dit volg ik echt niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat het weinig met religie te maken heeft. Uit naam van een god mensen opblazen heeft weinig met de religie te maken. Net zoals dat de bomaanslagen van de ETA en IRA niets met politiek te maken hebben, al zeiden ze van wel.
zij hebben dit uit naam van hun geloof gedaan. dat jij het er niet mee eens bent omdat het niet in je straatje past van je verhaal 'islam is liefde' doet daar niets aan af. islam is geen liefde het is een intolerant kut geloof.quote:
Zal ook niet makkelijk zijn om daar binnen te komen met je bomgordel en wapens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Lach maar. Misschien is het licht overdreven maar Eurodisney is natuurlijk voor kwaadwillenden een prachtig target. Hoe onschuldiger het doel, hoe harder het aankomt.
Als iemand in naam van een religie goede dingen doet dan sta ik daar absoluut voor open hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doel meer datgene waardoor het gedrag van een moslim is beinvloed en niet 999 van de daden worden dan geassocieerd met het collectief geloof van alle moslims, maar die 1 wat toevallig onder kwaad daglicht gesteld kan worden.
Gelukkig niet, en dat is vooral omdat men er dus zo voorzichtig is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zal ook niet makkelijk zijn om daar binnen te komen met je bomgordel en wapens.
Ja, ze zouden inderdaad ook die verhalen gewoon links kunnen laten liggen. Ben ik ook voor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het christendom is een serie verhalen. Niets meer en niets minder.
Het zijn gelovigen die de religie walgelijk maken.
Allah Akbar is niets meer dan 'Allah is de grootste', de gemiddelde moslim associeert 'Allahu Akbar' met het oproep tot het gebed.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooi plan. Nog mooier zou natuurlijk zijn als er vrijwel geen ellende meer uit die hoek kwam, maar juist heel veel mooie dingen. Dat 'Allahu akbar!' geassocieerd wordt met blijdschap in plaats van aanslagen.
Gelukkig waren zijn vrienden zo slim om niet op zijn verzoek in te gaan nog meer aanslagen tegelijkertijd te plegenquote:French hunt for gunman's girlfriend after bloody siege finale - Yahoo News
Paris (AFP) - French forces were Saturday frantically hunting for the girlfriend of an Islamist gunman as the country mourned 17 dead in three blood-soaked days that shook the nation to its core.
After President Francois Hollande warned the threats facing France "weren't over" and Islamist groups issued chilling warnings of fresh attacks, authorities pursued 26-year-old Hayat Boumeddiene, said to be "armed and dangerous."
She is the partner of Amedy Coulibaly, killed on Friday when security forces mounted a massive assault on a Jewish supermarket in eastern Paris where he had taken terrified shoppers hostage.
Coulibaly, who said he was a member of the Islamic State jihadist group, slaughtered four hostages during the assault and called friends from the scene urging them to stage further attacks.
He and Boumeddiene are the prime suspects in the earlier murder of policewoman on Thursday just outside the French capital.
Hollande held an emergency meeting of key ministers early Saturday, hours after the explosive end to twin sieges that also resulted in the death of two brothers who began the terror spree on Wednesday when they massacred 12 at the offices of the Charlie Hebdo satirical weekly in Paris.
Interior Minister Bernard Cazeneuve said after the meeting that France was keeping the highest possible security alert level for the greater Paris area.
And as France's bloodiest week in decades drew to a close, the mood began to turn to one of grim national reflection with preparations in full swing for what was already being hailed as a "historic" march for national unity, attended by a host of world leaders.
In a sombre address after Friday's sieges, Hollande said: "I call on all the French people to rise up this Sunday, together, to defend the values of democracy, freedom and pluralism to which we are attached."
But as leaders urged the country to pull together in grief and determination, questions were also mounting over how the three men -- brothers Cherif and Said Kouachi, and Coulibaly -- had slipped through the security net after it emerged that all three were known to the intelligence agencies.
- 'Appalling anti-Semitic act' -
Already reeling from the massacre at Charlie Hebdo two days earlier, the bloodiest atrocity on French soil in half a century, France was rocked by an unprecedented series of attacks on Friday that climaxed in two siege dramas.
The massive manhunt for the two Kouachi brothers developed into a car chase and then a tense standoff as they holed up in a printing firm northeast of Paris with a hostage.
The small town of Dammartin-en-Goele was transformed into what looked like a war zone, with elite forces deploying snipers, helicopters and heavy-duty military equipment as they surrounded the pair.
With all eyes on the siege outside Paris, suddenly explosions and gunfire shook the City of Light itself as Coulibaly stormed a Jewish supermarket on the eastern fringes of the capital.
In what Hollande called an "appalling anti-Semitic act", he took terrified shoppers hostage hours before the Jewish Sabbath, killing four.
As the sun set on the horrified capital, the twin dramas reached a fiery climax.
The brothers charged out of the building with guns blazing in a desperate last stand, before being cut down.
Within minutes, elite commando units moved against Coulibaly, who had threatened to execute his hostages unless the brothers were released.
Coulibaly had just knelt to do his evening prayer when the special forces struck. Explosions rocked the neighbourhood -- one lighting up the shopfront in a fireball -- and shooting erupted as the commandos burst in.
"It's war!" shouted a mother as she pulled her daughter away.
However up to five people -- including a three-year-old boy -- survived hidden inside a refrigerator for five hours, with police pinpointing their location using their mobile phones, prosecutors and relatives said.
In the printing firm, the brothers took the manager hostage, later releasing him after he helped Said with a neck wound, while a second man hid beneath a sink upstairs.
- 'Clear failings' -
As the drama reached its climax, links emerged showing the brothers and Coulibaly were close allies and had worked together.
All three had a radical past and were known to French intelligence.
Cherif Kouachi, 32, was a known jihadist who was convicted in 2008 for involvement in a network sending fighters to Iraq.
His brother Said, 34, was known to have travelled to Yemen in 2011, where he received weapons training from AQAP.
It also emerged that the brothers had been on a US terror watch list "for years".
Cherif told French TV he was acting on behalf of the Yemen-based Al-Qaeda in the Arabian Peninsula while Coulibaly said he was a member of the Islamic State group.
Coulibaly, 32 -- who met Kouachi in prison -- was sentenced to five years in prison in 2013 for his role in a failed bid to break an Algerian Islamist, Smain Ait Ali Belkacem, out of jail.
Prime Minister Manuel Valls said the carnage they left in their wake showed there had been "clear failings" in intelligence.
The Islamic State group's radio praised them as "heroes" and Somalia's Shebab militants, Al-Qaeda's main affiliate in Africa, hailed their "heroic" act.
While the immediate danger appeared to have cleared, a chilling new warning came from AQAP whose top sharia official Harith al-Nadhari threatened France with fresh attacks, the SITE monitoring group said.
"It is better for you to stop your aggression against the Muslims, so perhaps you will live safely. If you refuse but to wage war, then wait for the glad tiding."
- 'We stand with you' -
As the world rallied to France's side, US President Barack Obama vowed assistance.
"I want the people of France to know that the United States stands with you today, stands with you tomorrow," Obama said, describing France as America's "oldest ally".
Some of France's best-loved cartoonists, as well as two police officers, were killed at Charlie Hebdo, a weekly that infuriated Muslims by repeatedly publishing mocking cartoons of the Prophet Mohammed.
Also on Friday, the mourning capital shone the words "Paris Est Charlie" (Paris Is Charlie) on the Arc de Triomphe monument, playing on the phrase "I Am Charlie" (Je Suis Charlie) that has taken centre stage at rallies around the globe and featured heavily on social media.
Bron: news.yahoo.com
Licht overdreven? Het is idioot om te doen alsof een aanslag op Disneyland Parijs slechts een kwestie van tijd is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Lach maar. Misschien is het licht overdreven maar Eurodisney is natuurlijk voor kwaadwillenden een prachtig target. Hoe onschuldiger het doel, hoe harder het aankomt.
IRA, ETA en Tamiltijgers handelen ook vanuit politiek opzicht. Althans, dat vonden zij zelf. Het had weinig van doen met campagne voeren, fracties vormen en de helft +1 regel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor een op zichzelf staand geval, zou je gelijk hebben idd.
De gemiddelde moslim zal over het algemeen dan ook een redelijk positief beeld van zijn geloof hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah Akbar is niets meer dan 'Allah is de grootste', de gemiddelde moslim associeert 'Allahu Akbar' met het oproep tot het gebed.
dat is ook wat die moslims die mensen vermoorden een beetje doen toch. zo van allahu akbar schreeuwen en dan een aanslag. ff allah benoemen zodat je zeker bent van je 72 maagden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah Akbar is niets meer dan 'Allah is de grootste', de gemiddelde moslim associeert 'Allahu Akbar' met het oproep tot het gebed.
Hij zegt dat 'sommige mensen' dat gevoel hebben. Dat is in de gespannen sfeer van de laatste dagen helemaal niet zo gek. Het is pas idioot om dat gevoel vanaf je bureaustoeltje te veroordelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:27 schreef Downwards het volgende:
[..]
Licht overdreven? Het is idioot om te doen alsof een aanslag op Disneyland Parijs slechts een kwestie van tijd is.
Val die jongen niet lastig met kennis en feiten. Hij wil het lekker simpel houden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel kindjes enzo. Gezinnetjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is Disneyland onschuldiger dan een supermarkt?
1 miljoen mensen...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:28 schreef Re het volgende:
die rally voor morgen zal ook wel de grootste nachtmerrie zijn voor de veiligheidsdiensten etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |