Gelukkig staan deze verzen er ook. Maar iedereen die de koran leest kan er makkelijk uithalen wat hij/zij net handig vindt. Zelfde geldt voor de bijbel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
eentje maar?
Je maakt het wel erg makkelijk:
[..]
[..]
[..]

nee. een terrorist kun je ook worden. je doet je best om een zo goed mogelijke persoon aan te nemen maar ergens houdt het op. je kunt niet de toekomst voorspellen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De recruiter bij de politie in Parijs blijkbaar wel he.

quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:56 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De geëxecuteerde agent heette Ahmed. Valt dat in jouw hersenpannetje onder Jan of Mohammed?Als je een sollicitatiebrief schrijft, dan stuur je doorgaans geen foto mee. De naam zegt velen al genoeg. Een terrorist herken je trouwens ook niet zomaar, waarom denk je anders dat velen zich verbaasden over hun buren die opeens vertrokken waren naar Sirie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komenquote:

Het continu belachelijk maken en beledigen van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.quote:

Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zitten ook seksistische cartoons tussen e.d. Zijn ze in Zweden niet zo van gepast.

Al die groepjes zien zichzelf als dé vertegenwoordigers van de Oemmah.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Oemmah nog wel? Welke Oemmah zie jij, sinds wanneer staat de Oemmah synoniem voor verdeelde moslimgroepen die zonder verenigd Shoera tot een fatwa komen?
Maar dat staat er niet. Er staat dat hij dood moet omdat hij Allah en zijn profeet heeft gekwetst.quote:Correctie: De Hadith is heel duidelijk wat er moest gebeuren met Ka'ab, Ka'ab moest al gedood worden omdat hij samenheulde met de vijand, Mekka ondanks dat hij de bondgenoot van Mohammed was en nadat hij verbannen was uit Madinah doorging met het strijden tegen de moslims en samenheulde met de Mekkanen, waar heb je het over, de Joden zijn toentertijd niet gedood vanwege beledigen, maar vanwege verraad.

Heb je een voorbeeld daarvan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef agter het volgende:
[..]
Het continu belachelijk maken van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.

da's een kwestie van hoe je dingen uitlegt. overeind blijft dat de islam in vele oorlogen en geweldsconflicten een belangrijke rol speelt. helaas is het niet het boek dat vrede predikt, ademt en leeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen

Maakt dat uit? Een aanslag op burgers om angst in te boezemen en daarom je zin te krijgen is een terroristische daad. Dat deed de IRA in het VK en Al Qaida in meer landen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar niet bwvs in Frankrijk, toch?
Zij worden helemaal niet bij het fundamentalisme betrokken? Zij worden ongelofelijk onderdrukt door de Taliban en op grote schaal vermoord door terroristen. Als ze moslims zo bij hun heilige strijd zouden betrekken zouden ze alleen maar internationaal aanslagen plegen en alleen op ongelovigen.quote:De oemma (Al-oemma al-islamiyya), bedoel ik. Zij beweren de profeet te wreken of het westen/VS/Israël te bestrijden, dan wel woorden van gelijke strekking, uit naam van de oemma. Hoe dan ook worden alle moslims bij het fundamentalisme betrokken. Overal ligt de oemma onder vuur immers.

Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
En weet jij of dat van die 72 maagden letterlijk in de Koran staat?

Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.

Klopt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen

je denkt toch niet dat het 1 simpel iets uit de koran is dat hen hier heeft gebracht? ze zaten al jaren in een foute moslim subcultuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.
Net of men hun verstand op 0 zet en er niet over na wil denken.
Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte

O, laat maar. Ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat jij niet achter die cartoons staat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.
Ik ga geen voorbeelden zoeken, geen zin in en voornamelijk zou dat ook giswerk zijn aangezien ik geen Zweed ben.

ze hadden sowieso met gemak honderden doden kunnen maken. ze hebben hele bewuste keuzes gemaakt. ook criminelen denken van henzelf dat het in essentie goede mensen zijn. voor hun betekende dat waarschijnlijk niet op willekeurige mensen op straat schieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.
Ze hadden nog meer dood en verderf kunnen zaaien.
En ze hadden zich nog over kunnen geven. Hadden ze nog geleefd.
Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.

Muah op die man na in het huis naast charlie hebben ze toch geen enkel ander persoon gedood, naast de werknemers en de politie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.
Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.

Dat is er vanaf z'n jeugd al ingepeperd waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.
Net of men hun verstand op 0 zet en er niet over na wil denken.
Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte

Suicide by copquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]

Er waren 2 mensen in de drukkerij, één was boven en heeft zich verstopt. De tweede hebben ze vrijgelaten omdat ze geen burgerslachtoffers wilde maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.

Dat had ik al eerder gepost, bij het kantoor van die krant hadden ze een auto van iemand ontvreemd, diegene hebben ze ook laten gaan. Toen diegene zei dat zijn hondje in de auto was, gaven ze zijn hondje. Bij het tankstation hadden ze kunnen doden, maar hebben het nagelaten. Ze waren behoorlijk selectief in elk geval.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.

Lijken wel aasgieren. Allerlei plannen die in de koelkast stonden, kunnen nu ingevoerd worden omdat het nu het juiste moment is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef meth1745 het volgende:
MI5 vraagt weeral uitbreiding van hun wettelijke mogelijkheden om af te luisteren etc..
[..]
http://www.theguardian.co(...)-paris-andrew-parker

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |