Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ah, okay.
En weet jij of dat van die 72 maagden letterlijk in de Koran staat?
Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.
Klopt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen
je denkt toch niet dat het 1 simpel iets uit de koran is dat hen hier heeft gebracht? ze zaten al jaren in een foute moslim subcultuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.
Net of men hun verstand op 0 zet en er niet over na wil denken.
Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte
O, laat maar. Ik las verkeerd. Ik dacht dat je zei dat jij niet achter die cartoons staat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ze vinden het niet schandalig, maar staan gewoon niet achter die cartoons(maar wel achter de vrijheid om deze te kunnen publiceren) en dus is het raar om je suis charlie te zeggen.
Ik ga geen voorbeelden zoeken, geen zin in en voornamelijk zou dat ook giswerk zijn aangezien ik geen Zweed ben.
ze hadden sowieso met gemak honderden doden kunnen maken. ze hebben hele bewuste keuzes gemaakt. ook criminelen denken van henzelf dat het in essentie goede mensen zijn. voor hun betekende dat waarschijnlijk niet op willekeurige mensen op straat schieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.
Ze hadden nog meer dood en verderf kunnen zaaien.
En ze hadden zich nog over kunnen geven. Hadden ze nog geleefd.
Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.
Muah op die man na in het huis naast charlie hebben ze toch geen enkel ander persoon gedood, naast de werknemers en de politie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Wat ook opvallend is is dat ze die man in de drukkerij dus hebben laten gaan, die toen dus de politie belde? Heel anders tov het geweld twee dagen eerder. Alsof ze het opgaven ofzo.
Vraag me zelfs af of ze niet onder invloed waren van het een of ander, en in een roes zaten.
Dat is er vanaf z'n jeugd al ingepeperd waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is zo belachelijk dat ik niet begrijp waarom men er niet door heen prikt.
Net of men hun verstand op 0 zet en er niet over na wil denken.
Een vriend van mij is dokter, je verwacht dat hij dus wel logisch na denkt soms, echter werd hij heel boos toen we het hier over hadden. Als ik bijvoorbeeld zei dat de ark van Noach een belachelijk verhaal is weigerde hij zelfs maar te denken dat het niet waar kon zijn en vond dat ik het geloof afkraakte
Suicide by copquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik vond hoe de 3 terroristen gisteren om het leven zijn gekomen toch aardig dicht bij zelfmoord komen. Terwijl je omsingeld bent door tig agenten schietend naar buiten komen
Er waren 2 mensen in de drukkerij, één was boven en heeft zich verstopt. De tweede hebben ze vrijgelaten omdat ze geen burgerslachtoffers wilde maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Dat had ik al eerder gepost, bij het kantoor van die krant hadden ze een auto van iemand ontvreemd, diegene hebben ze ook laten gaan. Toen diegene zei dat zijn hondje in de auto was, gaven ze zijn hondje. Bij het tankstation hadden ze kunnen doden, maar hebben het nagelaten. Ze waren behoorlijk selectief in elk geval.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt.
Lijken wel aasgieren. Allerlei plannen die in de koelkast stonden, kunnen nu ingevoerd worden omdat het nu het juiste moment is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:01 schreef meth1745 het volgende:
MI5 vraagt weeral uitbreiding van hun wettelijke mogelijkheden om af te luisteren etc..
[..]
http://www.theguardian.co(...)-paris-andrew-parker
Dat het niet 1 tekening is, lijkt me duidelijk. Dat snap jij toch ook wel. Het gaat continu maar door, met het bashen van bepaalde bevolkingsgroepen.quote:
Ik ook, daarom vind ik wel dat je soms logisch na kan denken over dingen. Je kan nog steeds een goede gelovige zijn al ben je het niet met alles eens toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:07 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat het 1 simpel iets uit de koran is dat hen hier heeft gebracht? ze zaten al jaren in een foute moslim subcultuur.
Heb je het nu over de PVV of de islam?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef agter het volgende:
[..]
Het continu belachelijk maken en beledigen van bepaalde bevolkingsgroepen, hen wegzetten als dom en imbeciel.
dat heet een statement maken. hun doel was niet om zoveel mogelijk mensen te vermoorden anders hadden ze wel anders gehandeld. met dat soort wapens heb je zo'n beetje vrij spel het eerste uur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef MouzurX het volgende:
Hele rare gedachtegangen hadden die twee terroristen.
Wel een man doodschieten (grr ik weet zijn baan niet meer) maar voor de rest niemand iets aan willen doen.
Die "vriend" schiet bijvoorbeeld wel 4 mensen dood in de supermarkt.
Het gaat niet om 1 tekening an sich. Maar om het continue zuigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, iets concreets alsjeblieft. En nee, niet om te zieken of te zeiken, maar ik ben echt benieuwd wat men nou zo schandalig vond aan die tekeningen.
Dan moet men ook niet hypocriet doen door telkens deze Franse comedian te vervolgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:11 schreef Spanky78 het volgende:
Zodra die vrijheid maar 1 kant op werkt gaat het mis.
Het domme volk van de pvv en het domme volk van islamjihadisten lijkt inderdaad best wel op elkaar. Allebei intolerant en gesloten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:13 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Heb je het nu over de PVV of de islam?
Ja. Dit zei hij toen het over Pat Condell ging:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet in dat stuk nee. Heb je hem gezien bij zomergasten?
Wat denk je: laat ik eens chique met wat moeilijke woorden gooien?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Elke vorm van religie is verderfelijk, het zijn allemaal archaïsch nefaste pernicieuze denkbeelden die de geest vertroebelen.
Nee, hoor. Gewoon zingeving aan het leven. Bijvoorbeeld voor oma'tjes van 80 die op maandag al uitkijken naar de zondagsmis. Gewoon, omdat het ze gruwelijk goed bevalt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Elke vorm van religie is verderfelijk, het zijn allemaal archaïsch nefaste pernicieuze denkbeelden die de geest vertroebelen.
Ach Jezus (ook een profeet in de Koran) wordt aan de lopende band belachelijk gemaakt, lang geleden dat iemand zich daar druk over heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:11 schreef Spanky78 het volgende:
Ook : ik heb niet perse de behoefte om Mohammed te beledigen er een grap over te maken. Maar ik vind dat het moet kunnen, hoor vervelend ook.
Het hoort bij vrijheid. Gekwetst kunnen worden door iemand met een andere mening hoort bij vrijheid.
K vind hetw zelf zeer kwetsend dat mensen die geloven in een imaginaire god en nog steeds achterhaalde dingen van 1400 jaar geleden doen mij zitten als minderwaardig. Maar ik laat ze lekker, zolang ik dan ook mag zeggen en vinden wat ik ervan vind.
Zodra die vrijheid maar 1 kant op werkt gaat het mis.
Hier ja. In de VS moet je dat echt niet doen denk ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ach Jezus (ook een profeet in de Koran) wordt aan de lopende band belachelijk gemaakt, lang geleden dat iemand zich daar druk over heeft gemaakt.
Nou......quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ach Jezus (ook een profeet in de Koran) wordt aan de lopende band belachelijk gemaakt, lang geleden dat iemand zich daar druk over heeft gemaakt.
Wordt tijd dat we daar ook eens verlichting komen brengen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier ja. In de VS moet je dat echt niet doen denk ik.
Daar vinden ze atheïsme in het algemeen ook iets vreselijks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |