Nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, Wespensteek stelt:
Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.
Wespensteek heeft dus een denkbeeld over mensen die denkbeelden hebben, beweringen doen, over de ware islam:
Daarmee is Wespensteek ook iemand die indirect denkt te bepalen wat de ware islam inhoudt
Dus is hij volgens zijn eigen stelling een fundamentalist
Opnieuw: geoden trolllogica.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, Wespensteek stelt:
Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.
Wespensteek heeft dus een denkbeeld over mensen die denkbeelden hebben, beweringen doen, over de ware islam:
Daarmee is Wespensteek ook iemand die indirect denkt te bepalen wat de ware islam inhoudt
Dus is hij volgens zijn eigen stelling een fundamentalist
Het probleem ligt in het woordje iets.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:59 schreef Roland010 het volgende:
Ieman die enigszins voor rede vatbaar is, zal idd niet van die psychotische waanbeelden hebben dat zijn interpretatie van de Islam de enige juiste is en elk idee dat daar iets vanaf wijkt compleet onjuist.
Ik weet allang dat ik gelijk heb, maar ik probeer de fundamentalisten hier op te voeden, maar dat is natuurlijk een illusiequote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee.
Kerel, accepteer nou maar gewoon dat je geen gelijk hebt.
Ik wijs u op een van mijn eerdere bijdragen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik weet allang dat ik gelijk heb, maar ik probeer de fundamentalisten hier op te voeden, maar dat is natuurlijk een illusie
Nee hoor, ik doe juist geen uitspraak hoe jij of iemand anders over de ware islam moet denken. Ik doe ook geen uitspraak wat volgens mij de ware islam is omdat ik dat niet kan bepalen. De islam is wat mij betreft de religie waarin moslims geloven maar hoe ze dat invullen is aan die mensen zelf. Iedereen die denkt dat hij weet wat de ware islam is is volgens mij een fundamentalist omdat die de individuele opvattingen van de mensen die geloven negeert.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:52 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Jij bepaalt hoe ik over de ware islam moet denken, dus ben je volgens je eigen definitie een fundamentalist
Dat is ook een cultureel bepaalde opvatting die waarschijnlijk (onbewust) voortkomt uit de protestantse wortels van de Nederlandse maatschappij.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe juist geen uitspraak hoe jij of iemand anders over de ware islam moet denken. Ik doe ook geen uitspraak wat volgens mij de ware islam is omdat ik dat niet kan bepalen. De islam is wat mij betreft de religie waarin moslims geloven maar hoe ze dat invullen is aan die mensen zelf. Iedereen die denkt dat hij weet wat de ware islam is is volgens mij een fundamentalist omdat die de individuele opvattingen van de mensen die geloven negeert.
Ik weet alleen niet goed wat je met dat hebt bedoeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is ook een cultureel bepaalde opvatting die waarschijnlijk (onbewust) voortkomt uit de protestantse wortels van de Nederlandse maatschappij.
Dus dan zijn er 2 miljard varianten van de islamquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor, ik doe juist geen uitspraak hoe jij of iemand anders over de ware islam moet denken. Ik doe ook geen uitspraak wat volgens mij de ware islam is omdat ik dat niet kan bepalen. De islam is wat mij betreft de religie waarin moslims geloven maar hoe ze dat invullen is aan die mensen zelf. Iedereen die denkt dat hij weet wat de ware islam is is volgens mij een fundamentalist omdat die de individuele opvattingen van de mensen die geloven negeert.
Mogelijk wel meer, ik ben er niet zeker van of de opvattingen van bijv. Wilders ook varianten van de islam zijn en daar onder geschoven mogen worden. Eigenlijk denk ik van niet omdat hij niet op religieuze gronden zijn opvattingen heeft bepaald maar op basis van politieke keuzes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus dan zijn er 2 miljard varianten van de islam![]()
Je zegt dat je niet kan bepalen wat de ware islam is, dit suggereert dat je gelooft dat ie wel bestaat (al geloof je natuurlijk zelf niet in de (ware) islam)
Is het niet een belediging voor alle moslims om te stellen dat je maar zelf moet zien wat je gelooft ?
Wat ik daarmee bedoel is dat zowat elk standpunt cultureel en religieus bepaald is, en dat het standpunt dat mensen de betekenis van religie voor zichzelf moeten uitzoeken daar ook bij hoort. Daarom kun je in een discussie over religie niet objectief en neutraal stellen dat wie dan ook het morele gelijk aan zijn kant heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet goed wat je met dat hebt bedoeld.
Dat ben ik inderdaad met je eens, ik heb er ook geen moeite mee dat religieuze mensen fundamentalist zijn. Ik vind het wel vreemd dat mensen die niet zelf geloven een erg fundamentalistische uitleg hanteren. Je kunt toch niet van een deel zeggen dat iets moet van god als je in het geheel niet gelooft dat het van god moet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat zowat elk standpunt cultureel en religieus bepaald is, en dat het standpunt dat mensen de betekenis van religie voor zichzelf moeten uitzoeken daar ook bij hoort. Daarom kun je in een discussie over religie niet objectief en neutraal stellen dat wie dan ook het morele gelijk aan zijn kant heeft.
Je kan wel als individu zeggen dat subjectief gezien jouw mening beter is omdat het nou eenmaal jouw mening is.
Alles voor de bühne.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Oostenrijk doet tenminste concreet iets. Daarmee nemen ze een voorsprong op diverse andere landen, waaronder Nederland. Wellicht kunnen we er lering uit trekken.
Sowieso is religie ondergeschikt aan de wet, maar het is goed om de positie van de islam en andere religies nog eens duidelijk te benadrukken. Of de wet ook echt helpt om geldstromen uit het buitenland te stoppen, betwijfel ik.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Oostenrijk doet tenminste concreet iets. Daarmee nemen ze een voorsprong op diverse andere landen, waaronder Nederland. Wellicht kunnen we er lering uit trekken.
Sowieso is religie ondergeschikt aan de wet, maar het is goed om de positie van de islam en andere religies nog eens duidelijk te benadrukken. Of de wet ook echt helpt om geldstromen uit het buitenland te stoppen, betwijfel ik.
Belangrijk is ook dat er veel harder en stukken minder naïef wordt opgetreden tegen extremisten, jihadstrijders en dat soort tuig. De gebeurtenissen in Frankrijk zijn ook het gevolg van naïviteit rondom veel te laag gestrafte extremisten.
Ook de bühne (lees: de beeldvorming) is belangrijk. Het is van wezenlijk belang om als land (of als continent) een duidelijk signaal af te geven over wat de grenzen zijn wat religieuze vrijheid betreft. Die vrijheid wordt namelijk, net als veel andere vrijheden, begrensd door de wet.quote:
Dat zou inderdaad wenselijk zijn, maar het is geen must. Iedereen, dus ook de goede moslim, heeft zich gewoon aan de wet te houden en heeft gewoon het gezag te respecteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:33 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En belangrijk is ook dat je dat in nauwe samenwerking met de 'goede Moslims' doet.
Als het gevoel dat er iets gedaan wordt opgewekt moet worden en dat ook nog eens belangrijker is dan de daadwerkelijke gevolgen dan gaat er ergens iets niet helemaal goed. Maar wel lekker makkelijk politiek bedrijven en lullen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook de bühne (lees: de beeldvorming) is belangrijk. Het is van wezenlijk belang om als land (of als continent) een duidelijk signaal af te geven over wat de grenzen zijn wat religieuze vrijheid betreft. Die vrijheid wordt namelijk, net als veel andere vrijheden, begrensd door de wet.
Zullen we het eens over jouw alternatief hebben voor zo'n beetje elk probleem? Jouw alternatief is namelijk steevast: niks doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het gevoel dat er iets gedaan wordt opgewekt moet worden en dat ook nog eens belangrijker is dan de daadwerkelijke gevolgen dan gaat er ergens iets niet helemaal goed. Maar wel lekker makkelijk politiek bedrijven en lullen natuurlijk.
Ah, we gaan weer op de persoonlijke toer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zullen we het eens over jouw alternatief hebben voor zo'n beetje elk probleem? Jouw alternatief is namelijk steevast: niks doen.
Je hebt toch geen centen nodig om een geloof te kunnen belijden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Volslagen idioot plan. Fuat heeft daarin een groot gelijk.
Nee, verschuil je daar nou eens niet achter. Dit is niks persoonlijks. Ik heb het niet over jou, over je familie of over je hobby's. Ik het puur inhoudelijk over de houding die je hier steeds weer tentoonspreidt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, we gaan weer op de persoonlijke toer.
Lol, volgens mij was dit nu juist een moment waarop hij niet persoonlijk werd. Want dat stel je toch gewoon voor of niet dan? Heb misschien ergens een voorstel genist.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest. Ik val hem aan op zijn meningen. Of beter gezegd: het chronische gebrek daaraan. Ik heb nog nooit zijn persoonlijke situatie, zijn hobby's of wat dan ook erbij betrokken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lol, volgens mij was dit nu juist een moment waarop hij niet persoonlijk werd. Want dat stel je toch gewoon voor of niet dan? Heb misschien ergens een voorstel genist.
Wat stel je dan wel voor? Wat is jouw oplossing tegen radicalisering van jongeren?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grapje zeker?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest.
Ik stel vast dat je goed bent in woorden uit hun verband rukken.quote:
Nee, je ben echt nooit persoonlijk geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Na jarenlang de struisvogel uithangen
In welk opzicht is dat persoonlijk? Ik zeg niks over hem, puur over zijn houding / discussiegedrag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je ben echt nooit persoonlijk geweest.
Zo klopt iequote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach, er zit een zekere overlap in die twee begrippen, toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan neig ik eerder naar een idioot, tenzij het gewenst is om voor de ander te denken.
Jij hangt al jaren de kortzichtige nitwit uit. Die opmerking zegt uiteraard niets over jou, maar puur over je houding/discussiegedrag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat persoonlijk? Ik zeg niks over hem, puur over zijn houding / discussiegedrag.
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach, er zit een zekere overlap in die twee begrippen, toch?
Haha.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest.
Dat is geenszins wat ik bepleit. Ik ben het in veel vlakken niet eens met je autoritaire en welhaast facistische uitgangspunt om mensen maar het land uit te gooien om hun opvattingen en de nogal botte bijl die je hanteert. Dat ik daartegen ageer betekent niet dat ik geen problemen zie, maar dat zal wel inherent zijn aan het gebrek aan nuance waarmee je je hier beweegt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
Leg eens uit waarom niks doen - wat jij zo'n beetje altijd en overal bepleit - zo'n geweldige aanpak is.
Dat is best racistisch. Of dit geldt voor iedereen of voor niemand. Simple as that.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:34 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dit klinkt idd eigenlijk helemaal niet zo slecht, op het eerste gezicht.
Duidelijk signaal afgeven maar tegelijkertijd wel respectvol blijven naar Moslims die in een westers land willen wonen, 'Ze' dus gewoon volop betrekken bij je samenleving, maar een duidelijke scheiding maken tussen een Europese samenleving en een Islamitisch land.
Het zal niet opeens alle radicalisering en andere problemen met Moslims plots oplossen, maar ik denk dat Oostenrijk hier wellicht idd een plan hebben dat tot nu toe het best in de buurt kan komen van een goede oplossing. Waarom komt ons kabinet hier niet op een dergelijk idee?
Ervaar ik beslist niet zo. Ik zou je vriendelijk vragen om het te onderbouwen wat je schrijft. Je kunt namelijk veel van me zeggen, maar kortzichtig ben ik zeker niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij hangt al jaren de kortzichtige nitwit uit. Die opmerking zegt uiteraard niets over jou, maar puur over je houding/discussiegedrag.
Is dat dan ook geen persoonlijke aanval?
Maar vind je dan ook dat de Nederlandse kerk de kopten in bv. Egypte niet mag ondersteunen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef IPA35 het volgende:
Het lijkt mij idd een goede zaak als het sponsors uit de Golf Staten en de Turkse overheid verboden wordt om religieuze instellingen in Nederland te financieren.
Ik lees geen antwoord, maar een zoveelste poging om mijn kijk op de zaak te bekritiseren. In plaats van anderen te bashen, geef je eigen mening eens. Wat moet er in Europa gedaan worden om te voorkomen dat de radicale islam terrein wint? Niet mij bashen, maar gewoon jouw kijk op de zaak. Om het on-topic te trekken: wat moet Oostenrijk volgens jou doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is geenszins wat ik bepleit. Ik ben het in veel vlakken niet eens met je autoritaire en welhaast facistische uitgangspunt om mensen maar het land uit te gooien om hun opvattingen en de nogal botte bijl die je hanteert. Dat ik daartegen ageer betekent niet dat ik geen problemen zie, maar dat zal wel inherent zijn aan het gebrek aan nuance waarmee je je hier beweegt.
Ik ben meer tegen het feit buitenlandse organisaties actief in Nederland (andere landen interesseren mij verder geen hol, dus wat Nederlandse organisaties uitspoken in apenlanden zal me aan de reet roesten) een bepaalde agenda hebben. Zo willen Saudi's het Salafisme verspreiden en zoals je weet is dat een staatsvijandige ideologie. De Turkse overheid probeert invloed uit te oefenen op de Turkse expat gemeenschap o.a. door hen een fascistoïde vorm van nationalisme aan te praten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Maar vind je dan ook dat de Nederlandse kerk de kopten in bv. Egypte niet mag ondersteunen?
Nou ja, deze problematiek is relatief nieuw en over de oorzaken m.b.t. radicalisering is daarom ook nog niet zo gek veel bekend. Dat maakt het lastig om daar goed op in te spelen; zeker omdat radicaliserende jongeren al een zekere vijandigheid of wrok richting de maatschappij hebben opgebouwd en je dat enerzijds niet wil versterken en anderzijds wel het ronselen of deelnemen aan een gewapende strijd wil kunnen bestraffen. Door de botte bijl te hanteren kun je daarmee ook nog eens beïnvloedbare jongeren juist 'in de handen van' dat soort figuren duwen. Ik denk sowieso dat er geen hapklare oplossing is om radicalisering te stoppen. Je kunt het op z'n best beperken en de stappen die inmiddels door de Nederlandse overheid worden en zijn gezet zijn wat mij betreft prima: visa weigeren van haatpredikers, uitreisverbod voor verdachten, de mogelijkheid om het Nederlanderschap in te trekken en op internet worden de mogelijkheden om het ronselen en de platforms voor dergelijke groeperingen ook ingeperkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat stel je dan wel voor? Wat is jouw oplossing tegen radicalisering van jongeren?
Het gaat hier om de steun geven aan volgens het westen foute regeringen. Tenminste dat is wat ik uitmaak van zijn of haar verhaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
We hebben het hier over geld. Niet over goederen. En je kunt als consument er ook voor kiezen geen Chinese goederen te kopen.
Dat het lezen je niet goed af gaat maakte je stropop al wel duidelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik lees geen antwoord, maar een zoveelste poging om mijn kijk op de zaak te bekritiseren.
Ik kan prima lezen. Het is fijn om te zien dat je Ser_Ciappelletto trouwens wél van een antwoord voorziet, al vind ik het een nietszeggende reactie. Terwijl de radicalisering onder moslimjongeren al een tijdje doorzet, vind jij de huidige maatregelen genoeg. Maatregelen waarvan vrij eenvoudig is vast te stellen dat ze niet afdoende zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het lezen je niet goed af gaat maakte je stropop al wel duidelijk.
En dat baseer je waarop precies?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Het is fijn om te zien dat je Ser_Ciappelletto trouwens wél van een antwoord voorziet, al vind ik het een nietszeggende reactie. Terwijl de radicalisering onder moslimjongeren al een tijdje doorzet, vind jij de huidige maatregelen genoeg. Maatregelen waarvan vrij eenvoudig is vast te stellen dat ze niet afdoende zijn.
Daar komt je gebrek aan leesvaardigheid weer. Als ik zeg dat je er voor moet zorgen dat de maatschappij niet verder verdeeld raakt lees jij daar op de e.o.a. manier in dat de verdeeldheid 'weggemoffeld' dient te worden.quote:Ook snap ik je angst voor verdeeldheid niet. Verdeeldheid wegmoffelen zorgt ervoor dat de wond vanzelf opnieuw gaat etteren.
Ik heb het al geschreven, maar herhaal het nog eens: de toenemende radicalisering onder moslimjongeren. Jongeren die voor de jihad naar Syrië afreizen, heersende opvattingen onder moslims die in Nederland (Europa) woonachtig zijn, enzovoort.quote:
Wie zegt dat verdeeldheid averechts werkt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
Daar komt je gebrek aan leesvaardigheid weer. Als ik zeg dat je er voor moet zorgen dat de maatschappij niet verder verdeeld raakt lees jij daar op de e.o.a. manier in dat de verdeeldheid 'weggemoffeld' dient te worden.Nee, verdeeldheid kan niet weggemoffeld worden, maar dat is niet wat ik schrijf en voor zover dat überhaupt kan werkt het op de lange termijn juist averechts. Je kunt de verdeeldheid wel bestrijden door niet mee te gaan in de suggestie dat de islam, en daarmee moslims het probleem zijn. Moslims aan het woord te laten die de moorden in Parijs ook expliciet afkeuren werkt wel prima. Gelukkig zijn er de afgelopen dagen genoeg initiatieven geweest waarbij dat ook het geval was (#notmyislam en Amersfoort bijvoorbeeld).
http://www.dumpert.nl/med(...)over_extremisme.html
Als iemand serieus reageert op jouw post noem je dit persoonlijkquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En waarop baseer je dat die is nog verder toegenomen na de ingevoerde maatregelen? Is er sinds begin 2014 nog steeds een stijgende lijn te zien, ja?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het al geschreven, maar herhaal het nog eens: de toenemende radicalisering onder moslimjongeren. Jongeren die voor de jihad naar Syrië afreizen, heersende opvattingen onder moslims die in Nederland (Europa) woonachtig zijn, enzovoort.
Deskundigen. Verdeeldheid leidt tot meer spanningen en spanningen zijn een prima voedingsbodem voor radicalisering.quote:Wie zegt dat verdeeldheid averechts werkt?![]()
Ja, misschien moeten we alle moslims maar gewoon tot verantwoording roepen en er een wekelijks tv-programma van maken.quote:Laat moslims maar uitdrukkelijker partij kiezen: voor onze westerse samenleving of voor conservatieve tot radicale opvattingen.
No shit, Sherlock.quote:De manier waarop de islam (en een aanzienlijk deel van de moslims) zich hier in Europa manifesteert, is allang een probleem.
natuurlijk is de islam wel het probleem. het is de kern van het probleem. syrie is slechts een incident, een symptoom en verder niet boeiend.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:57 schreef Xa1pt het volgende:
No shit, Sherlock.De islam is echter niet het probleem, mensen die ronselen en bereid zijn naar Syrië af te reizen, daar ligt het probleem.
Als de islam daadwerkelijk het probleem was hadden alle moslims allang de wapens opgepakt. Bepaalde interpretaties van de islam zijn het probleem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
natuurlijk is de islam wel het probleem. het is de kern van het probleem. syrie is slechts een incident, een symptoom en verder niet boeiend.
Als je niet met de vrijheid hier om kunt gaan moet je Aboutaleb z'n advies misschien eens opvolgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:58 schreef SuperFood het volgende:
joh zet de islam gewoon op een lijst met verboden sekten. klaar. slotje.
nee. de islam is het probleem. dat het niet op iedereen op elk moment dezelfde uitwerking heeft is iets anders. je hebt incidenten en problemen. de islam is het probleem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als de islam daadwerkelijk het probleem was hadden alle moslims allang de wapens opgepakt. Bepaalde interpretaties van de islam zijn het probleem.
Je grammofoonplaat is kapot.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:01 schreef SuperFood het volgende:
[..]
nee. de islam is het probleem. dat het niet op iedereen op elk moment dezelfde uitwerking heeft is iets anders. je hebt incidenten en problemen. de islam is het probleem.
je hebt vrijheid en je hebt de manier om vrijheid te bewaken. dat betekent intolerant tegen intolerantie zijn. de islam is buitengewoon intolerant tegen andersdenkenden, en heeft meermalen laten zien dat het een probleem is wat ten grondslag ligt aan verschillende incidenten. dat jij het hier niet mee eens bent is prima, ik begrijp prima waar je staat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je niet met de vrijheid hier om kunt gaan moet je Aboutaleb z'n advies misschien eens opvolgen.
Wat voor last heb jij in het dagelijks leven dan van moslims?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:03 schreef SuperFood het volgende:
de islam is buitengewoon intolerant tegen andersdenkenden
ik ben het hele gezeik over moslims meer dan zat. moslims syrie, moslims 9/11, moslims parijs, moslims die lopen te klagen bij p&w, en dat al 20 jaar lang nu. nederland is geen moslim land, gaat het ook nooit worden, heeft niets op met de moslim regeltjes, en als dat je allemaal niet bevalt tief dan op. ik heb geen behoefte om elke week nieuws items te lezen over moslims, om een week lang kranten koppen te lezen over hoe moslims heel frankrijk op stelten krijgen door een aanslag op de vrijheid van meningsuiting, dat moslims lopen te zeiken over homo's, moslims lopen te zeiken over dat vrouwen in nederland die te karig gekleed zijn hoeren zijn. het wordt tijd dat die discussie over is, als je 20 jaar klaagt als gemeenschap - doe er dan wat aan of hou er je bek over.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat voor last heb jij in het dagelijks leven dan van moslims?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |