abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148536717
Schijnoplossing uiteindelijk. Alsof terroristen zich laten afschrikken door een wet. Of is het neermaaien van cartoonisten niet verboden? Nee, nu gaan ze het geld eerst via een of ander schimmig bedrijf "witwassen" zodat het als Oostenrijks geld te boek staat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_148536730
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja maar onze economieën zijn zo ingericht dat we dat soort halve landen nodig hebben. Het vraagt lef en innovatie om van een op olie gebaseerde economie af te stappen. Thans zijn we nog zeer verslaafd aan grondstoffen.

Wij hebben tijd genoeg gehad om van onze olie verslaving af te komen, maar door het totaal doorgeslagen neoliberalisme moet alles goedkoper ipv duurzamer. Dat je door die goedkope visie ook blijft handelen met landen die qau normen en waarden steeds meer afdrijven van de westerse is erg bizar om te zien. Dan heb ik het niet alleen over olie maar ook de productie van goederen onder mensonterende omstandigheden in Azië en het midden oosten.
pi_148536835
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Schijnoplossing uiteindelijk. Alsof terroristen zich laten afschrikken door een wet. Of is het neermaaien van cartoonisten niet verboden? Nee, nu gaan ze het geld eerst via een of ander schimmig bedrijf "witwassen" zodat het als Oostenrijks geld te boek staat.
Dan verbied je dat ook.

In Turkije hebben ze het in nog extremere mate. Diyanet als staats-moskeeën-keten om mensen bij het extremisme weg te houden.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:12:50 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148536975
De vieze wahabieten van SA buitenspel zetten. Goed plan.
pi_148537143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 05:34 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dit klinkt idd eigenlijk helemaal niet zo slecht, op het eerste gezicht.
Duidelijk signaal afgeven maar tegelijkertijd wel respectvol blijven naar Moslims die in een westers land willen wonen, 'Ze' dus gewoon volop betrekken bij je samenleving, maar een duidelijke scheiding maken tussen een Europese samenleving en een Islamitisch land.

Het zal niet opeens alle radicalisering en andere problemen met Moslims plots oplossen, maar ik denk dat Oostenrijk hier wellicht idd een plan hebben dat tot nu toe het best in de buurt kan komen van een goede oplossing. Waarom komt ons kabinet hier niet op een dergelijk idee?
analyse. ze zien de islam als een probleem (terecht imo) en gaan nu aan wat randvoorwaarden schroeven in de hoop dat het probleem zo minder groot wordt. tja.
pi_148537149
Prima idee moeten we hier ook invoeren.
Ура для россии
pi_148537540
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:19 schreef Woestijnvos het volgende:
Prima idee moeten we hier ook invoeren.
En dan ook voor politieke partijen:

http://www.powned.tv/nieu(...)gesteld_in_wild.html
  zaterdag 10 januari 2015 @ 12:41:20 #33
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_148537683
Kan de titel worden veranderd in"Oostenrijk wil radicalisme aan banden leggen" of "Wij willen een Oostenrijkse islam"?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_148537927
quote:
Hans Teeuwen over de ware Islam:
Islam, Islam… Iedereen heeft het maar over Islam - maar we moeten het natuurlijk wel hebben over de Ware Islam. De Ware Islam is natuurlijk niet al-qaeda. Het is natuurlijk niet Boko Haram - het is niet Hezbollah - of IS of Hamaz. De Ware Islam zou natuurlijk nooit zomaar een vliegtuig een gebouw binnenvliegen. De Ware Islam zou ook nooit vrouwen onderdrukken of homo’s ophangen of kinderen tot seksslaaf maken - of bommen leggen in bussen of treinen of metro’s. De Ware Echte Islam zal natuurlijk ook nooit journalisten onthoofden. Sterker nog, de Echte - de Ware - Islam houdt juist heel erg van cartoonisten - vindt ze juist heel erg lief, en houdt van satire en kan hartstikke goed tegen kritiek. De Ware Islam zal ook nooit je kop eraf hakken - nee, die vinden gewoon dat dat hoofd er gewoon op moet blijven - want zo zijn ze - de Echte Islam - de Ware Islam - is Liefde! Waarom zien mensen dat nou toch niet.
pi_148538124
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:50 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Hans Teeuwen beledigt de molims en de profeet
Staat hij al op een dodenlijst :{
Want de ware Islam dult geen tegenspraak
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148538156
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

hij zit daar de islam de hemel in te prijzen. zie het probleem niet zo :P
pi_148538219
Misschien was deze maatregel 20 jaar geleden adequaat, nu zijn veel forsere maatregelen nodig.
Maar de politiek loopt altijd achter, in Nederland is men steeds nog aan het wegkijken.

Het werkelijke probleem is niet de 1000den Jihadstrijders, maar de 70 a 80% van de moslims die hiervoor begrip en sympathie kan opbrengen.
Exaudi orationem meam
pi_148538242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

hij zit daar de islam de hemel in te prijzen. zie het probleem niet zo :P
Je bedoelt dat moslims zo dom zijn dat ze niet door hebben dat het satire is :)
Exaudi orationem meam
pi_148538254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je bedoelt dat moslims zo dom zijn dat ze niet door hebben dat het satire is :)
als je denkt dat het satire is dan zie je tegelijk de kern die hij aansnijdt en dat die waar is. maar tot die conclusie moet je zelf komen dussuh... eigen kop eraf dan ofzo.
pi_148538484
Ik denk dat dit juridisch best aanvechtbaar is, mocht die wet er komen. De Katholieke Kerk wordt bestuurd vanuit Rome en beinvloedt de lokale Kerk in Oostenrijk dus 'vanuit het buitenland.' Ik denk dat als een Iman/moskee geld aanneemt van een persoon/organisatie in Turkije dit niet wezenlijk verschilt van wat de Katholieke kerk doet. Het is een goed idee vind ik persoonlijk, maar ik vrees dat Straatsburg en Luxemburg daar anders over denken.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:26:43 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148538823
Goed idee. Mensen worden hierdoor in niets beperkt: ze kunnen nog steeds hun geloof volledig vrij uitoefenen, ze kunnen nog steeds buitenlandse imams laten overkomen om haat te prediken, ze mogen nog steeds de meest achterlijke, middeleeuwse dingen geloven. Dat mag alleen niet langer gestimuleerd worden met zakken geld uit het buitenland.

Zoiets moeten ze in Nederland ook meteen invoeren. Liefst voor alle geloven, zodat het ook werkt tegen niet-islamitische sektes als Scientology of de Jehovah's getuigen.
pi_148538829
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:50 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Zit hij niet aan de coke? Dat las ik laatst ergens.
pi_148538853
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 06:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Geld aannemen van landen die het niet zo nauw nemen met persvrijheid, mensen rechten schenden en bloggers veroordelen tot 1000 zweepslagen is denk ik toch niet zo slim. Ben benieuwd wat Fuat daar over zou zeggen?
Zat Nederlandse bedrijven die geld aannemen van de Saudi's. Dus wat is je punt?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 10-01-2015 13:48:35 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148539112
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 05:34 schreef Roland010 het volgende:

Het zal niet opeens alle radicalisering en andere problemen met Moslims plots oplossen, maar ik denk dat Oostenrijk hier wellicht idd een plan hebben dat tot nu toe het best in de buurt kan komen van een goede oplossing. Waarom komt ons kabinet hier niet op een dergelijk idee?
Onze kabinetten wentelen zich graag in de comfortabele illusie dat de moslimimmigranten vanzelf integreren, ondanks actieve tegenwerking fundamentalistische zendelingenorganisaties en de moederlanden.

Daar zit op zich best een sympathieke gedachte achter, nl. dat je ze gewoon als Nederlanders moet behandelen en moet doen alsof het ook in die opzichten gewone Nederlanders zijn. Het sympathieke van de gedachte maakt die gedachte echter niet juist en geeft Saudische fundi's en de moederlanden alleen maar gelegenheid om onze immigranten te gebruiken voor hun geopolitieke agenda's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148539163
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:47:31 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148539329
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 11:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit gaat niet om het aanpakken van terroristen, maar van het voorkomen van terroristen. De islam die die Saudi's exporteren is namelijk niet de meest mensvriendelijke vorm van de islam.
pi_148539356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:13 schreef Penguinz het volgende:
Ik denk dat dit juridisch best aanvechtbaar is, mocht die wet er komen. De Katholieke Kerk wordt bestuurd vanuit Rome en beinvloedt de lokale Kerk in Oostenrijk dus 'vanuit het buitenland.' Ik denk dat als een Iman/moskee geld aanneemt van een persoon/organisatie in Turkije dit niet wezenlijk verschilt van wat de Katholieke kerk doet. Het is een goed idee vind ik persoonlijk, maar ik vrees dat Straatsburg en Luxemburg daar anders over denken.
Maar stuurt Rome het Vaticaan ook geld naar Oostenrijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 13:48:36 ]
pi_148539471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.
Jij bepaalt hoe ik over de ware islam moet denken, dus ben je volgens je eigen definitie een fundamentalist :)
Exaudi orationem meam
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:53:44 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148539504
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jij bepaalt hoe ik over de ware islam moet denken, dus ben je volgens je eigen definitie een fundamentalist :)
Geoden trolllogica.
pi_148539524
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geoden trolllogica.
ik denk dat de conclusie volkomen logisch is :)
Exaudi orationem meam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')