Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Oostenrijk doet tenminste concreet iets. Daarmee nemen ze een voorsprong op diverse andere landen, waaronder Nederland. Wellicht kunnen we er lering uit trekken.
Sowieso is religie ondergeschikt aan de wet, maar het is goed om de positie van de islam en andere religies nog eens duidelijk te benadrukken. Of de wet ook echt helpt om geldstromen uit het buitenland te stoppen, betwijfel ik.
Belangrijk is ook dat er veel harder en stukken minder naïef wordt opgetreden tegen extremisten, jihadstrijders en dat soort tuig. De gebeurtenissen in Frankrijk zijn ook het gevolg van naïviteit rondom veel te laag gestrafte extremisten.
Ook de bühne (lees: de beeldvorming) is belangrijk. Het is van wezenlijk belang om als land (of als continent) een duidelijk signaal af te geven over wat de grenzen zijn wat religieuze vrijheid betreft. Die vrijheid wordt namelijk, net als veel andere vrijheden, begrensd door de wet.quote:
Dat zou inderdaad wenselijk zijn, maar het is geen must. Iedereen, dus ook de goede moslim, heeft zich gewoon aan de wet te houden en heeft gewoon het gezag te respecteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:33 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
En belangrijk is ook dat je dat in nauwe samenwerking met de 'goede Moslims' doet.
Als het gevoel dat er iets gedaan wordt opgewekt moet worden en dat ook nog eens belangrijker is dan de daadwerkelijke gevolgen dan gaat er ergens iets niet helemaal goed. Maar wel lekker makkelijk politiek bedrijven en lullen natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook de bühne (lees: de beeldvorming) is belangrijk. Het is van wezenlijk belang om als land (of als continent) een duidelijk signaal af te geven over wat de grenzen zijn wat religieuze vrijheid betreft. Die vrijheid wordt namelijk, net als veel andere vrijheden, begrensd door de wet.
Zullen we het eens over jouw alternatief hebben voor zo'n beetje elk probleem? Jouw alternatief is namelijk steevast: niks doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het gevoel dat er iets gedaan wordt opgewekt moet worden en dat ook nog eens belangrijker is dan de daadwerkelijke gevolgen dan gaat er ergens iets niet helemaal goed. Maar wel lekker makkelijk politiek bedrijven en lullen natuurlijk.
Ah, we gaan weer op de persoonlijke toer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zullen we het eens over jouw alternatief hebben voor zo'n beetje elk probleem? Jouw alternatief is namelijk steevast: niks doen.
Je hebt toch geen centen nodig om een geloof te kunnen belijden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:47 schreef OeJ het volgende:
[..]
Volslagen idioot plan. Fuat heeft daarin een groot gelijk.
Nee, verschuil je daar nou eens niet achter. Dit is niks persoonlijks. Ik heb het niet over jou, over je familie of over je hobby's. Ik het puur inhoudelijk over de houding die je hier steeds weer tentoonspreidt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, we gaan weer op de persoonlijke toer.
Lol, volgens mij was dit nu juist een moment waarop hij niet persoonlijk werd. Want dat stel je toch gewoon voor of niet dan? Heb misschien ergens een voorstel genist.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest. Ik val hem aan op zijn meningen. Of beter gezegd: het chronische gebrek daaraan. Ik heb nog nooit zijn persoonlijke situatie, zijn hobby's of wat dan ook erbij betrokken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lol, volgens mij was dit nu juist een moment waarop hij niet persoonlijk werd. Want dat stel je toch gewoon voor of niet dan? Heb misschien ergens een voorstel genist.
Wat stel je dan wel voor? Wat is jouw oplossing tegen radicalisering van jongeren?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Grapje zeker?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest.
Ik stel vast dat je goed bent in woorden uit hun verband rukken.quote:
Nee, je ben echt nooit persoonlijk geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Na jarenlang de struisvogel uithangen
In welk opzicht is dat persoonlijk? Ik zeg niks over hem, puur over zijn houding / discussiegedrag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je ben echt nooit persoonlijk geweest.
Zo klopt iequote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.
Ach, er zit een zekere overlap in die twee begrippen, toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou dan neig ik eerder naar een idioot, tenzij het gewenst is om voor de ander te denken.
Jij hangt al jaren de kortzichtige nitwit uit. Die opmerking zegt uiteraard niets over jou, maar puur over je houding/discussiegedrag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat persoonlijk? Ik zeg niks over hem, puur over zijn houding / discussiegedrag.
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ach, er zit een zekere overlap in die twee begrippen, toch?
Haha.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt nog nooit persoonlijk geweest.
Dat is geenszins wat ik bepleit. Ik ben het in veel vlakken niet eens met je autoritaire en welhaast facistische uitgangspunt om mensen maar het land uit te gooien om hun opvattingen en de nogal botte bijl die je hanteert. Dat ik daartegen ageer betekent niet dat ik geen problemen zie, maar dat zal wel inherent zijn aan het gebrek aan nuance waarmee je je hier beweegt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
Leg eens uit waarom niks doen - wat jij zo'n beetje altijd en overal bepleit - zo'n geweldige aanpak is.
Dat is best racistisch. Of dit geldt voor iedereen of voor niemand. Simple as that.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:34 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dit klinkt idd eigenlijk helemaal niet zo slecht, op het eerste gezicht.
Duidelijk signaal afgeven maar tegelijkertijd wel respectvol blijven naar Moslims die in een westers land willen wonen, 'Ze' dus gewoon volop betrekken bij je samenleving, maar een duidelijke scheiding maken tussen een Europese samenleving en een Islamitisch land.
Het zal niet opeens alle radicalisering en andere problemen met Moslims plots oplossen, maar ik denk dat Oostenrijk hier wellicht idd een plan hebben dat tot nu toe het best in de buurt kan komen van een goede oplossing. Waarom komt ons kabinet hier niet op een dergelijk idee?
Ervaar ik beslist niet zo. Ik zou je vriendelijk vragen om het te onderbouwen wat je schrijft. Je kunt namelijk veel van me zeggen, maar kortzichtig ben ik zeker niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij hangt al jaren de kortzichtige nitwit uit. Die opmerking zegt uiteraard niets over jou, maar puur over je houding/discussiegedrag.
Is dat dan ook geen persoonlijke aanval?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |