abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:55:03 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148539534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

ik denk dat de conclusie volkomen logisch is :)
Nee, dat is 'ie niet.
pi_148539546
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat is 'ie niet.
Want?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148539594
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jij bepaalt hoe ik over de ware islam moet denken, dus ben je volgens je eigen definitie een fundamentalist :)
Gek genoeg zijn het alleen moslimextremisten en de extreme anti's die het begrip 'ware islam' in de mond nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148539595
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onze kabinetten wentelen zich graag in de comfortabele illusie dat de moslimimmigranten vanzelf integreren, ondanks actieve tegenwerking fundamentalistische zendelingenorganisaties en de moederlanden.

Daar zit op zich best een sympathieke gedachte achter, nl. dat je ze gewoon als Nederlanders moet behandelen en moet doen alsof het ook in die opzichten gewone Nederlanders zijn. Het sympathieke van de gedachte maakt die gedachte echter niet juist en geeft Saudische fundi's en de moederlanden alleen maar gelegenheid om onze immigranten te gebruiken voor hun geopolitieke agenda's.
Juist, dat verwoord je prima. Moslims kunnen hier absoluut integreren, maar dan moeten ze wel 'losgesneden' worden van de invloeden van een stel idioten in de woestijn. En in plaats daarvan moeten ze zoveel mogelijk betrokken worden bij de landelijke cultuur, politiek en inwoners. Het zou toch geweldig zijn b.v. als een groep van hen met open armen wordt ontvangen in een katholieke kerk of zelfs op de gay pride.
pi_148539609
Het is trouwens een illusie om fundamentalisten met logica te proberen overtuigen :{
Exaudi orationem meam
  zaterdag 10 januari 2015 @ 13:57:45 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148539616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Want?
Omdat hij niet zegt wat een ware islam inhoudt. Alleen dat je een fundi bent als je dat wel denkt te kunnen zeggen.
pi_148539652
Lijkt me dat dit plan praktisch niet uitvoerbaar is.
Geen geld ontvangen uit rare landen? Dan stort je dat geld toch eerst op een tussenrekening? Valt nooit te controleren.
Make my day!
pi_148539658
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gek genoeg zijn het alleen moslimextremisten en de extreme anti's die het begrip 'ware islam' in de mond nemen.
Ieman die enigszins voor rede vatbaar is, zal idd niet van die psychotische waanbeelden hebben dat zijn interpretatie van de Islam de enige juiste is en elk idee dat daar iets vanaf wijkt compleet onjuist.
pi_148539750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat hij niet zegt wat een ware islam inhoudt. Alleen dat je een fundi bent als je dat wel denkt te kunnen zeggen.
Nee, Wespensteek stelt:

Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.

Wespensteek heeft dus een denkbeeld over mensen die denkbeelden hebben, beweringen doen, over de ware islam:

Daarmee is Wespensteek ook iemand die indirect denkt te bepalen wat de ware islam inhoudt

Dus is hij volgens zijn eigen stelling een fundamentalist
Exaudi orationem meam
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:05:30 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_148539783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar stuurt Rome het Vaticaan ook geld naar Oostenrijk?
Nee, de RK Kerk mag zelf een verplichte bijdrage heffen onder haar leden in Oostenrijk,, de Kirchenbeitrag. Dit is 1,1% van het belastbare inkomen. Totale opbrengst: ¤400 miljoen/jaar. http://de.wikipedia.org/wiki/Kirchenbeitrag
pi_148539792
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, Wespensteek stelt:

Iedereen die voor een ander denkt te bepalen wat de islam, de ware islam of de echte islam inhoud qua gedrag, is een fundamentalist of je nu in allah gelooft of niet.

Wespensteek heeft dus een denkbeeld over mensen die denkbeelden hebben, beweringen doen, over de ware islam:

Daarmee is Wespensteek ook iemand die indirect denkt te bepalen wat de ware islam inhoudt

Nee.

Kerel, accepteer nou maar gewoon dat je geen gelijk hebt.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:06:16 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_148539802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, Wespensteek stelt:

Opnieuw: geoden trolllogica.
pi_148539809
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:59 schreef Roland010 het volgende:

Ieman die enigszins voor rede vatbaar is, zal idd niet van die psychotische waanbeelden hebben dat zijn interpretatie van de Islam de enige juiste is en elk idee dat daar iets vanaf wijkt compleet onjuist.
Het probleem ligt in het woordje iets.
Hoeveel afwijking mag er zijn ?
Exaudi orationem meam
pi_148539837
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.

Kerel, accepteer nou maar gewoon dat je geen gelijk hebt.
Ik weet allang dat ik gelijk heb, maar ik probeer de fundamentalisten hier op te voeden, maar dat is natuurlijk een illusie
Exaudi orationem meam
pi_148539883
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik weet allang dat ik gelijk heb, maar ik probeer de fundamentalisten hier op te voeden, maar dat is natuurlijk een illusie
Ik wijs u op een van mijn eerdere bijdragen.

Enkel fundamentalisten reppen over de ware islam.
pi_148539963
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jij bepaalt hoe ik over de ware islam moet denken, dus ben je volgens je eigen definitie een fundamentalist :)
Nee hoor, ik doe juist geen uitspraak hoe jij of iemand anders over de ware islam moet denken. Ik doe ook geen uitspraak wat volgens mij de ware islam is omdat ik dat niet kan bepalen. De islam is wat mij betreft de religie waarin moslims geloven maar hoe ze dat invullen is aan die mensen zelf. Iedereen die denkt dat hij weet wat de ware islam is is volgens mij een fundamentalist omdat die de individuele opvattingen van de mensen die geloven negeert.
pi_148540102
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee hoor, ik doe juist geen uitspraak hoe jij of iemand anders over de ware islam moet denken. Ik doe ook geen uitspraak wat volgens mij de ware islam is omdat ik dat niet kan bepalen. De islam is wat mij betreft de religie waarin moslims geloven maar hoe ze dat invullen is aan die mensen zelf. Iedereen die denkt dat hij weet wat de ware islam is is volgens mij een fundamentalist omdat die de individuele opvattingen van de mensen die geloven negeert.
Dat is ook een cultureel bepaalde opvatting die waarschijnlijk (onbewust) voortkomt uit de protestantse wortels van de Nederlandse maatschappij.
pi_148540179
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is ook een cultureel bepaalde opvatting die waarschijnlijk (onbewust) voortkomt uit de protestantse wortels van de Nederlandse maatschappij.
Ik weet alleen niet goed wat je met dat hebt bedoeld.
pi_148540189
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus dan zijn er 2 miljard varianten van de islam :)
Je zegt dat je niet kan bepalen wat de ware islam is, dit suggereert dat je gelooft dat ie wel bestaat (al geloof je natuurlijk zelf niet in de (ware) islam)
Is het niet een belediging voor alle moslims om te stellen dat je maar zelf moet zien wat je gelooft ?
Exaudi orationem meam
pi_148540391
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dus dan zijn er 2 miljard varianten van de islam :)
Je zegt dat je niet kan bepalen wat de ware islam is, dit suggereert dat je gelooft dat ie wel bestaat (al geloof je natuurlijk zelf niet in de (ware) islam)
Is het niet een belediging voor alle moslims om te stellen dat je maar zelf moet zien wat je gelooft ?
Mogelijk wel meer, ik ben er niet zeker van of de opvattingen van bijv. Wilders ook varianten van de islam zijn en daar onder geschoven mogen worden. Eigenlijk denk ik van niet omdat hij niet op religieuze gronden zijn opvattingen heeft bepaald maar op basis van politieke keuzes.

Verder kun je natuurlijk wel spreken over een islamitische opvatting als duidelijk is dat bepaalde moslims die opvatting hebben. Of de ware islam bestaat is denk ik afhankelijk of er een god is want die zou dan het bestaan van de ware islam bepalen, zelf acht ik het hoogst onwaarschijnlijk dat die god er is maar kan het niet uitsluiten.

Of het een belediging is zal mij een zorg zijn en als ze dat vinden is dat hun probleem.
pi_148540417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet goed wat je met dat hebt bedoeld.
Wat ik daarmee bedoel is dat zowat elk standpunt cultureel en religieus bepaald is, en dat het standpunt dat mensen de betekenis van religie voor zichzelf moeten uitzoeken daar ook bij hoort. Daarom kun je in een discussie over religie niet objectief en neutraal stellen dat wie dan ook het morele gelijk aan zijn kant heeft.

Je kan wel als individu zeggen dat subjectief gezien jouw mening beter is omdat het nou eenmaal jouw mening is.
pi_148540612
Het lijkt mij idd een goede zaak als het sponsors uit de Golf Staten en de Turkse overheid verboden wordt om religieuze instellingen in Nederland te financieren.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148540674
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik daarmee bedoel is dat zowat elk standpunt cultureel en religieus bepaald is, en dat het standpunt dat mensen de betekenis van religie voor zichzelf moeten uitzoeken daar ook bij hoort. Daarom kun je in een discussie over religie niet objectief en neutraal stellen dat wie dan ook het morele gelijk aan zijn kant heeft.

Je kan wel als individu zeggen dat subjectief gezien jouw mening beter is omdat het nou eenmaal jouw mening is.
Dat ben ik inderdaad met je eens, ik heb er ook geen moeite mee dat religieuze mensen fundamentalist zijn. Ik vind het wel vreemd dat mensen die niet zelf geloven een erg fundamentalistische uitleg hanteren. Je kunt toch niet van een deel zeggen dat iets moet van god als je in het geheel niet gelooft dat het van god moet.
pi_148544252
Oostenrijk doet tenminste concreet iets. Daarmee nemen ze een voorsprong op diverse andere landen, waaronder Nederland. Wellicht kunnen we er lering uit trekken.

Sowieso is religie ondergeschikt aan de wet, maar het is goed om de positie van de islam en andere religies nog eens duidelijk te benadrukken. Of de wet ook echt helpt om geldstromen uit het buitenland te stoppen, betwijfel ik.

Belangrijk is ook dat er veel harder en stukken minder naïef wordt opgetreden tegen extremisten, jihadstrijders en dat soort tuig. De gebeurtenissen in Frankrijk zijn ook het gevolg van naïviteit rondom veel te laag gestrafte extremisten.
pi_148544855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Oostenrijk doet tenminste concreet iets. Daarmee nemen ze een voorsprong op diverse andere landen, waaronder Nederland. Wellicht kunnen we er lering uit trekken.

Sowieso is religie ondergeschikt aan de wet, maar het is goed om de positie van de islam en andere religies nog eens duidelijk te benadrukken. Of de wet ook echt helpt om geldstromen uit het buitenland te stoppen, betwijfel ik.
Alles voor de bühne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')