abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2015 @ 19:05:44 #101
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148547061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:37 schreef IPA35 het volgende:
Het lijkt mij idd een goede zaak als het sponsors uit de Golf Staten en de Turkse overheid verboden wordt om religieuze instellingen in Nederland te financieren.
Maar vind je dan ook dat de Nederlandse kerk de kopten in bv. Egypte niet mag ondersteunen?
pi_148547088
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is geenszins wat ik bepleit. Ik ben het in veel vlakken niet eens met je autoritaire en welhaast facistische uitgangspunt om mensen maar het land uit te gooien om hun opvattingen en de nogal botte bijl die je hanteert. Dat ik daartegen ageer betekent niet dat ik geen problemen zie, maar dat zal wel inherent zijn aan het gebrek aan nuance waarmee je je hier beweegt.
Ik lees geen antwoord, maar een zoveelste poging om mijn kijk op de zaak te bekritiseren. In plaats van anderen te bashen, geef je eigen mening eens. Wat moet er in Europa gedaan worden om te voorkomen dat de radicale islam terrein wint? Niet mij bashen, maar gewoon jouw kijk op de zaak. Om het on-topic te trekken: wat moet Oostenrijk volgens jou doen?
pi_148547156
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Maar vind je dan ook dat de Nederlandse kerk de kopten in bv. Egypte niet mag ondersteunen?
Ik ben meer tegen het feit buitenlandse organisaties actief in Nederland (andere landen interesseren mij verder geen hol, dus wat Nederlandse organisaties uitspoken in apenlanden zal me aan de reet roesten) een bepaalde agenda hebben. Zo willen Saudi's het Salafisme verspreiden en zoals je weet is dat een staatsvijandige ideologie. De Turkse overheid probeert invloed uit te oefenen op de Turkse expat gemeenschap o.a. door hen een fascistoïde vorm van nationalisme aan te praten.

Verder heb je clubjes als het CIDI die de belangen van een buitenlandse staat boven de eigen staat stellen.

W.m.b. dienen zulke clubjes gesloten dan wel zeer goed in de gaten gehouden worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_148547197
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat stel je dan wel voor? Wat is jouw oplossing tegen radicalisering van jongeren?
Nou ja, deze problematiek is relatief nieuw en over de oorzaken m.b.t. radicalisering is daarom ook nog niet zo gek veel bekend. Dat maakt het lastig om daar goed op in te spelen; zeker omdat radicaliserende jongeren al een zekere vijandigheid of wrok richting de maatschappij hebben opgebouwd en je dat enerzijds niet wil versterken en anderzijds wel het ronselen of deelnemen aan een gewapende strijd wil kunnen bestraffen. Door de botte bijl te hanteren kun je daarmee ook nog eens beïnvloedbare jongeren juist 'in de handen van' dat soort figuren duwen. Ik denk sowieso dat er geen hapklare oplossing is om radicalisering te stoppen. Je kunt het op z'n best beperken en de stappen die inmiddels door de Nederlandse overheid worden en zijn gezet zijn wat mij betreft prima: visa weigeren van haatpredikers, uitreisverbod voor verdachten, de mogelijkheid om het Nederlanderschap in te trekken en op internet worden de mogelijkheden om het ronselen en de platforms voor dergelijke groeperingen ook ingeperkt.

En tegelijkertijd moet je er wat mij betreft voor zorgen dat de maatschappij niet verder in verdeeldheid raakt, maar daar valt niet gek veel invloed op uit te oefenen.
pi_148547254
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 07:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

We hebben het hier over geld. Niet over goederen. En je kunt als consument er ook voor kiezen geen Chinese goederen te kopen. :6
Het gaat hier om de steun geven aan volgens het westen foute regeringen. Tenminste dat is wat ik uitmaak van zijn of haar verhaal.
Je kan ervoor kiezen ja maar mijn vraag was op ts gericht.
Trouwens wat vind je van geldschieters van de PVV dan?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_148547322
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik lees geen antwoord, maar een zoveelste poging om mijn kijk op de zaak te bekritiseren.
Dat het lezen je niet goed af gaat maakte je stropop al wel duidelijk.
pi_148547572
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het lezen je niet goed af gaat maakte je stropop al wel duidelijk.
Ik kan prima lezen. Het is fijn om te zien dat je Ser_Ciappelletto trouwens wél van een antwoord voorziet, al vind ik het een nietszeggende reactie. Terwijl de radicalisering onder moslimjongeren al een tijdje doorzet, vind jij de huidige maatregelen genoeg. Maatregelen waarvan vrij eenvoudig is vast te stellen dat ze niet afdoende zijn.

Ook snap ik je angst voor verdeeldheid niet. Verdeeldheid wegmoffelen zorgt ervoor dat de wond vanzelf opnieuw gaat etteren. De verdeeldheid is een realiteit en blijft onderhuids aanwezig. En let wel: sommige mensen kiezen er heel bewust voor om zichzelf mijlenver buiten de samenleving te plaatsen.
pi_148547750
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan prima lezen. Het is fijn om te zien dat je Ser_Ciappelletto trouwens wél van een antwoord voorziet, al vind ik het een nietszeggende reactie. Terwijl de radicalisering onder moslimjongeren al een tijdje doorzet, vind jij de huidige maatregelen genoeg. Maatregelen waarvan vrij eenvoudig is vast te stellen dat ze niet afdoende zijn.
En dat baseer je waarop precies?

quote:
Ook snap ik je angst voor verdeeldheid niet. Verdeeldheid wegmoffelen zorgt ervoor dat de wond vanzelf opnieuw gaat etteren.
Daar komt je gebrek aan leesvaardigheid weer. Als ik zeg dat je er voor moet zorgen dat de maatschappij niet verder verdeeld raakt lees jij daar op de e.o.a. manier in dat de verdeeldheid 'weggemoffeld' dient te worden. :') Nee, verdeeldheid kan niet weggemoffeld worden, maar dat is niet wat ik schrijf en voor zover dat überhaupt kan werkt het op de lange termijn juist averechts. Je kunt de verdeeldheid wel bestrijden door niet mee te gaan in de suggestie dat de islam, en daarmee moslims het probleem zijn. Moslims aan het woord te laten die de moorden in Parijs ook expliciet afkeuren werkt wel prima. Gelukkig zijn er de afgelopen dagen genoeg initiatieven geweest waarbij dat ook het geval was (#notmyislam en Amersfoort bijvoorbeeld).

http://www.dumpert.nl/med(...)over_extremisme.html
pi_148548107
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
En dat baseer je waarop precies?
Ik heb het al geschreven, maar herhaal het nog eens: de toenemende radicalisering onder moslimjongeren. Jongeren die voor de jihad naar Syrië afreizen, heersende opvattingen onder moslims die in Nederland (Europa) woonachtig zijn, enzovoort.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef Xa1pt het volgende:
Daar komt je gebrek aan leesvaardigheid weer. Als ik zeg dat je er voor moet zorgen dat de maatschappij niet verder verdeeld raakt lees jij daar op de e.o.a. manier in dat de verdeeldheid 'weggemoffeld' dient te worden. :') Nee, verdeeldheid kan niet weggemoffeld worden, maar dat is niet wat ik schrijf en voor zover dat überhaupt kan werkt het op de lange termijn juist averechts. Je kunt de verdeeldheid wel bestrijden door niet mee te gaan in de suggestie dat de islam, en daarmee moslims het probleem zijn. Moslims aan het woord te laten die de moorden in Parijs ook expliciet afkeuren werkt wel prima. Gelukkig zijn er de afgelopen dagen genoeg initiatieven geweest waarbij dat ook het geval was (#notmyislam en Amersfoort bijvoorbeeld).

http://www.dumpert.nl/med(...)over_extremisme.html
Wie zegt dat verdeeldheid averechts werkt? :? Wie weet is dat wel precies wat er nodig is: dat de verdeeldheid veel duidelijker zichtbaar wordt. Laat moslims maar uitdrukkelijker partij kiezen: voor onze westerse samenleving of voor conservatieve tot radicale opvattingen.

De manier waarop de islam (en een aanzienlijk deel van de moslims) zich hier in Europa manifesteert, is allang een probleem. Geen suggestie of toekomstscenario, maar simpele realiteit. Het is kenmerkend voor je naïviteit dat je dat niet onder ogen ziet. Maar dat zal wel weer "persoonlijk" zijn.

De manier waarop veel moslims hier in Europa hun geloof belijden (of beter gezegd: opdringen), is ronduit problematisch. De actie #nietmijnislam klinkt heel sympathiek, totdat je leest wat voor figuren er achter schuil gaan: http://www.geenstijl.nl/m(...)niet_met_kogels.html

Overigens is dik 13.000 likes (nog afgezien van hoeveel autochtonen die pagina hebben geliket) niet bijster veel op bijna 1 miljoen moslims in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 19:55:35 ]
pi_148548865
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, we gaan weer op de persoonlijke toer.
Als iemand serieus reageert op jouw post noem je dit persoonlijk :)
(overigens deel ik je verontwaardiging, want je moet wel gek zijn om met jouw te discussiëren)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148550020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 19:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het al geschreven, maar herhaal het nog eens: de toenemende radicalisering onder moslimjongeren. Jongeren die voor de jihad naar Syrië afreizen, heersende opvattingen onder moslims die in Nederland (Europa) woonachtig zijn, enzovoort.
En waarop baseer je dat die is nog verder toegenomen na de ingevoerde maatregelen? Is er sinds begin 2014 nog steeds een stijgende lijn te zien, ja?

quote:
Wie zegt dat verdeeldheid averechts werkt? :?
Deskundigen. Verdeeldheid leidt tot meer spanningen en spanningen zijn een prima voedingsbodem voor radicalisering.

quote:
Laat moslims maar uitdrukkelijker partij kiezen: voor onze westerse samenleving of voor conservatieve tot radicale opvattingen.
Ja, misschien moeten we alle moslims maar gewoon tot verantwoording roepen en er een wekelijks tv-programma van maken.

quote:
De manier waarop de islam (en een aanzienlijk deel van de moslims) zich hier in Europa manifesteert, is allang een probleem.
No shit, Sherlock. :') De islam is echter niet het probleem, mensen die ronselen en bereid zijn naar Syrië af te reizen, daar ligt het probleem.
pi_148550040
joh zet de islam gewoon op een lijst met verboden sekten. klaar. slotje.

:r er zou een schadeclaim moeten komen richting de hele islam gemeenschap voor al de tijd het geld en de frustratie die in de islam discussies en ellende is gaan zitten.
pi_148550067
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:57 schreef Xa1pt het volgende:

No shit, Sherlock. :') De islam is echter niet het probleem, mensen die ronselen en bereid zijn naar Syrië af te reizen, daar ligt het probleem.
natuurlijk is de islam wel het probleem. het is de kern van het probleem. syrie is slechts een incident, een symptoom en verder niet boeiend.
pi_148550102
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:59 schreef SuperFood het volgende:

[..]

natuurlijk is de islam wel het probleem. het is de kern van het probleem. syrie is slechts een incident, een symptoom en verder niet boeiend.
Als de islam daadwerkelijk het probleem was hadden alle moslims allang de wapens opgepakt. Bepaalde interpretaties van de islam zijn het probleem.
pi_148550137
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:58 schreef SuperFood het volgende:
joh zet de islam gewoon op een lijst met verboden sekten. klaar. slotje.
Als je niet met de vrijheid hier om kunt gaan moet je Aboutaleb z'n advies misschien eens opvolgen.
pi_148550140
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als de islam daadwerkelijk het probleem was hadden alle moslims allang de wapens opgepakt. Bepaalde interpretaties van de islam zijn het probleem.
nee. de islam is het probleem. dat het niet op iedereen op elk moment dezelfde uitwerking heeft is iets anders. je hebt incidenten en problemen. de islam is het probleem.
pi_148550153
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:01 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee. de islam is het probleem. dat het niet op iedereen op elk moment dezelfde uitwerking heeft is iets anders. je hebt incidenten en problemen. de islam is het probleem.
Je grammofoonplaat is kapot.
pi_148550175
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je niet met de vrijheid hier om kunt gaan moet je Aboutaleb z'n advies misschien eens opvolgen.
je hebt vrijheid en je hebt de manier om vrijheid te bewaken. dat betekent intolerant tegen intolerantie zijn. de islam is buitengewoon intolerant tegen andersdenkenden, en heeft meermalen laten zien dat het een probleem is wat ten grondslag ligt aan verschillende incidenten. dat jij het hier niet mee eens bent is prima, ik begrijp prima waar je staat.
pi_148550343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:03 schreef SuperFood het volgende:
de islam is buitengewoon intolerant tegen andersdenkenden
Wat voor last heb jij in het dagelijks leven dan van moslims?
pi_148550505
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in het dagelijks leven dan van moslims?
ik ben het hele gezeik over moslims meer dan zat. moslims syrie, moslims 9/11, moslims parijs, moslims die lopen te klagen bij p&w, en dat al 20 jaar lang nu. nederland is geen moslim land, gaat het ook nooit worden, heeft niets op met de moslim regeltjes, en als dat je allemaal niet bevalt tief dan op. ik heb geen behoefte om elke week nieuws items te lezen over moslims, om een week lang kranten koppen te lezen over hoe moslims heel frankrijk op stelten krijgen door een aanslag op de vrijheid van meningsuiting, dat moslims lopen te zeiken over homo's, moslims lopen te zeiken over dat vrouwen in nederland die te karig gekleed zijn hoeren zijn. het wordt tijd dat die discussie over is, als je 20 jaar klaagt als gemeenschap - doe er dan wat aan of hou er je bek over.

zoiets?
pi_148550767
quote:
En waarop baseer je dat die is nog verder toegenomen na de ingevoerde maatregelen? Is er sinds begin 2014 nog steeds een stijgende lijn te zien, ja?
Afgaande op de meest recente berichten die ik heb vernomen, is de radicalisering van moslimjongeren nog steeds gaande. In 2014 zijn tientallen moslimjongeren afgereisd naar Syrië. In 2014 hebben we zelfs voor het eerst openlijk vertoon gezien. Jongeren liepen met ISIS-vlaggen door de straten van Den Haag.

Ook deze week zien we weer honderden moslimjongeren op internet sympathiseren met de daders van de terreurdaden in Parijs. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het probleem de afgelopen periode minder is geworden. Bovendien: iedere extremist die in Nederland rondloopt, is er één te veel.

quote:
Deskundigen. Verdeeldheid leidt tot meer spanningen en spanningen zijn een prima voedingsbodem voor radicalisering.
Op sommige fronten zijn geen compromissen te doen. Als het gaat om een groot goed als de vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld. Op zo'n moment komt de verdeeldheid - en daarmee ook het probleem - vanzelf aan het licht. De pappen en nathouden-methode is al tientallen jaren geprobeerd en faalt. Het is nu tijd voor een andere aanpak. Ik zou er flink wat zero tolerance-elementen in stoppen.

quote:
Ja, misschien moeten we alle moslims maar gewoon tot verantwoording roepen en er een wekelijks tv-programma van maken.
Dat staat er niet. Moslims dwingen om te kiezen is wat anders dan ze tot verantwoording roepen of verantwoordelijk houden voor de daden in Parijs en elders.

quote:
De islam is de drijfveer van waaruit die mensen handelen. Krampachtig de link ontkennen tussen jihadisten/ronselaars en de islam is zowel bizar als contraproductief. Dit soort taferelen zijn de uitwassen van een religie die zich hier in Europa bijzonder slecht aanpast. En opmerkelijk veel moslims vinden het stiekem prima wat zulke extremisten doen.
pi_148551123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Afgaande op de meest recente berichten die ik heb vernomen, is de radicalisering van moslimjongeren nog steeds gaande. In 2014 zijn tientallen moslimjongeren afgereisd naar Syrië. In 2014 hebben we zelfs voor het eerst openlijk vertoon gezien. Jongeren liepen met ISIS-vlaggen door de straten van Den Haag.
Voor augustus 2014 sprak men al over de toegenomen radicalisering. Jij gaat er vanuit dat de ingevoerde maatregelen geen effect sorteren maar dat blijkt vooralsnog nergens uit.

quote:
Op sommige fronten zijn geen compromissen te doen. Als het gaat om een groot goed als de vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld. Op zo'n moment komt de verdeeldheid - en daarmee ook het probleem - vanzelf aan het licht. De pappen en nathouden-methode is al tientallen jaren geprobeerd en faalt. Het is nu tijd voor een andere aanpak. Ik zou er flink wat zero tolerance-elementen in stoppen.
Maar dat doen we gelukkig niet.

quote:
Dat staat er niet. Moslims dwingen om te kiezen is wat anders dan ze tot verantwoording roepen of verantwoordelijk houden voor de daden in Parijs en elders.
Dat komt op hetzelfde neer en is allebei even bizar en onzinnig omdat je er vanuit gaat dat moslims geweld zoals in Parijs stiekem toejuichen. Maar goed, echt opmerkelijk is het voor jouw doen niet.

quote:
De islam is de drijfveer van waaruit die mensen handelen.
Ja, dat is een op zichzelf staande entiteit die hen instrueert en bepaalde waarden en normen influistert. Uhu.
pi_148551217
als je denkt dat een boek geen bepaalde normen en waarden kan overdragen dan vraag ik me af of je het niet ziet of dat je om je zaak te behartigen het maar gewoon negeert. natuurlijk draagt de koran bepaalde normen en waarden uit. verwerpelijk voor een groot deel als je ze naast mijn persoonlijke normen en waarden legt, dat dan weer wel.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor augustus 2014 sprak men al over de toegenomen radicalisering. Jij gaat er vanuit dat de ingevoerde maatregelen geen effect sorteren maar dat blijkt vooralsnog nergens uit.

[..]

Maar dat doen we gelukkig niet.

[..]

Dat komt op hetzelfde neer en is allebei even bizar en onzinnig omdat je er vanuit gaat dat moslims geweld zoals in Parijs stiekem toejuichen. Maar goed, echt opmerkelijk is het voor jouw doen niet.

[..]

Ja, dat is een op zichzelf staande entiteit die hen instrueert en bepaalde waarden en normen influistert. Uhu.
pi_148551246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:
als je denkt dat een boek geen bepaalde normen en waarden kan overdragen dan vraag ik me af of je het niet ziet of dat je om je zaak te behartigen het maar gewoon negeert. natuurlijk draagt de koran bepaalde normen en waarden uit. verwerpelijk voor een groot deel als je ze naast mijn persoonlijke normen en waarden legt, dat dan weer wel.
Een boek doet dat niet op zichzelf; omgevingsfactoren spelen een veel grotere rol. Als we er vanuit gaan dat een boek dat wel doet zou de islam niet zo versplinterd zijn als nu.
pi_148551429
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een boek doet dat niet op zichzelf; omgevingsfactoren spelen een veel grotere rol. Als we er vanuit gaan dat een boek dat wel doet zou de islam niet zo versplinterd zijn als nu.
je kunt haat uitdragen in een boek en daar kunnen zich verschillende extremistische groepjes omheen vormen. je logica is invalide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')