abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148550767
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:57 schreef Xa1pt het volgende:
En waarop baseer je dat die is nog verder toegenomen na de ingevoerde maatregelen? Is er sinds begin 2014 nog steeds een stijgende lijn te zien, ja?
Afgaande op de meest recente berichten die ik heb vernomen, is de radicalisering van moslimjongeren nog steeds gaande. In 2014 zijn tientallen moslimjongeren afgereisd naar Syrië. In 2014 hebben we zelfs voor het eerst openlijk vertoon gezien. Jongeren liepen met ISIS-vlaggen door de straten van Den Haag.

Ook deze week zien we weer honderden moslimjongeren op internet sympathiseren met de daders van de terreurdaden in Parijs. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het probleem de afgelopen periode minder is geworden. Bovendien: iedere extremist die in Nederland rondloopt, is er één te veel.

quote:
Deskundigen. Verdeeldheid leidt tot meer spanningen en spanningen zijn een prima voedingsbodem voor radicalisering.
Op sommige fronten zijn geen compromissen te doen. Als het gaat om een groot goed als de vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld. Op zo'n moment komt de verdeeldheid - en daarmee ook het probleem - vanzelf aan het licht. De pappen en nathouden-methode is al tientallen jaren geprobeerd en faalt. Het is nu tijd voor een andere aanpak. Ik zou er flink wat zero tolerance-elementen in stoppen.

quote:
Ja, misschien moeten we alle moslims maar gewoon tot verantwoording roepen en er een wekelijks tv-programma van maken.
Dat staat er niet. Moslims dwingen om te kiezen is wat anders dan ze tot verantwoording roepen of verantwoordelijk houden voor de daden in Parijs en elders.

quote:
No shit, Sherlock. :') De islam is echter niet het probleem, mensen die ronselen en bereid zijn naar Syrië af te reizen, daar ligt het probleem.
De islam is de drijfveer van waaruit die mensen handelen. Krampachtig de link ontkennen tussen jihadisten/ronselaars en de islam is zowel bizar als contraproductief. Dit soort taferelen zijn de uitwassen van een religie die zich hier in Europa bijzonder slecht aanpast. En opmerkelijk veel moslims vinden het stiekem prima wat zulke extremisten doen.
pi_148551123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Afgaande op de meest recente berichten die ik heb vernomen, is de radicalisering van moslimjongeren nog steeds gaande. In 2014 zijn tientallen moslimjongeren afgereisd naar Syrië. In 2014 hebben we zelfs voor het eerst openlijk vertoon gezien. Jongeren liepen met ISIS-vlaggen door de straten van Den Haag.
Voor augustus 2014 sprak men al over de toegenomen radicalisering. Jij gaat er vanuit dat de ingevoerde maatregelen geen effect sorteren maar dat blijkt vooralsnog nergens uit.

quote:
Op sommige fronten zijn geen compromissen te doen. Als het gaat om een groot goed als de vrijheid van meningsuiting, bijvoorbeeld. Op zo'n moment komt de verdeeldheid - en daarmee ook het probleem - vanzelf aan het licht. De pappen en nathouden-methode is al tientallen jaren geprobeerd en faalt. Het is nu tijd voor een andere aanpak. Ik zou er flink wat zero tolerance-elementen in stoppen.
Maar dat doen we gelukkig niet.

quote:
Dat staat er niet. Moslims dwingen om te kiezen is wat anders dan ze tot verantwoording roepen of verantwoordelijk houden voor de daden in Parijs en elders.
Dat komt op hetzelfde neer en is allebei even bizar en onzinnig omdat je er vanuit gaat dat moslims geweld zoals in Parijs stiekem toejuichen. Maar goed, echt opmerkelijk is het voor jouw doen niet.

quote:
De islam is de drijfveer van waaruit die mensen handelen.
Ja, dat is een op zichzelf staande entiteit die hen instrueert en bepaalde waarden en normen influistert. Uhu.
pi_148551217
als je denkt dat een boek geen bepaalde normen en waarden kan overdragen dan vraag ik me af of je het niet ziet of dat je om je zaak te behartigen het maar gewoon negeert. natuurlijk draagt de koran bepaalde normen en waarden uit. verwerpelijk voor een groot deel als je ze naast mijn persoonlijke normen en waarden legt, dat dan weer wel.

quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor augustus 2014 sprak men al over de toegenomen radicalisering. Jij gaat er vanuit dat de ingevoerde maatregelen geen effect sorteren maar dat blijkt vooralsnog nergens uit.

[..]

Maar dat doen we gelukkig niet.

[..]

Dat komt op hetzelfde neer en is allebei even bizar en onzinnig omdat je er vanuit gaat dat moslims geweld zoals in Parijs stiekem toejuichen. Maar goed, echt opmerkelijk is het voor jouw doen niet.

[..]

Ja, dat is een op zichzelf staande entiteit die hen instrueert en bepaalde waarden en normen influistert. Uhu.
pi_148551246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:
als je denkt dat een boek geen bepaalde normen en waarden kan overdragen dan vraag ik me af of je het niet ziet of dat je om je zaak te behartigen het maar gewoon negeert. natuurlijk draagt de koran bepaalde normen en waarden uit. verwerpelijk voor een groot deel als je ze naast mijn persoonlijke normen en waarden legt, dat dan weer wel.
Een boek doet dat niet op zichzelf; omgevingsfactoren spelen een veel grotere rol. Als we er vanuit gaan dat een boek dat wel doet zou de islam niet zo versplinterd zijn als nu.
pi_148551429
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een boek doet dat niet op zichzelf; omgevingsfactoren spelen een veel grotere rol. Als we er vanuit gaan dat een boek dat wel doet zou de islam niet zo versplinterd zijn als nu.
je kunt haat uitdragen in een boek en daar kunnen zich verschillende extremistische groepjes omheen vormen. je logica is invalide.
  zondag 11 januari 2015 @ 11:16:27 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148561413
Ik vraag me af hoe uitvoerbaar zoiets is. Er zijn toch 10000 manieren om geld stiekem via stromannen en andere constructies door te sluizen?
pi_148561585
Dit gaat hem niet worden. Hoewel ik het idee steun gaat dit voor een enorme backlash zorgen voor organisaties als amnesty.

Verder stop je er niets mee want het geld wordt dan gewoon gesmokkeld door Oostenrijkse moslims. Dan heb je er helemaal geen zicht op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_148561659
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:14 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik ben het hele gezeik over moslims meer dan zat. moslims syrie, moslims 9/11, moslims parijs, moslims die lopen te klagen bij p&w, en dat al 20 jaar lang nu. nederland is geen moslim land, gaat het ook nooit worden, heeft niets op met de moslim regeltjes, en als dat je allemaal niet bevalt tief dan op. ik heb geen behoefte om elke week nieuws items te lezen over moslims, om een week lang kranten koppen te lezen over hoe moslims heel frankrijk op stelten krijgen door een aanslag op de vrijheid van meningsuiting, dat moslims lopen te zeiken over homo's, moslims lopen te zeiken over dat vrouwen in nederland die te karig gekleed zijn hoeren zijn. het wordt tijd dat die discussie over is, als je 20 jaar klaagt als gemeenschap - doe er dan wat aan of hou er je bek over.

zoiets?
Niet te vergeten de enorme hoeveelheid regels die naar aanleiding van die terreur zijn aangenomen die ieders vrijheid en privacy wegnemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_150009163
quote:
Oostenrijk stemt over islamwet

Het Oostenrijkse parlement spreekt zich morgen uit over een nieuwe wet die de omgang met moslims regelt. Daarin staat onder meer dat imams in Oostenrijk moeten zijn opgeleid en Duits moeten kunnen spreken.

Het Oostenrijkse kabinet onder bondskanselier Werner Faymann werd het in december al eens over de wet. Daarin staat ook dat imams niet vanuit het buitenland gefinancierd mogen worden. Verder wordt vastgelegd dat de Oostenrijkse wetten boven de islamitische wetten gaan.

De Oostenrijkse regering wil met de wet de integratie van ongeveer 600.000 moslims verbeteren. Tegenstanders vinden het discriminatie

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-over-islamwet.dhtml
pi_150009579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hé, volgens mij heeft de EU hier nog helemaal niet over geklaagd.
pi_150018186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is niet gezegd dat je hiermee de problemen in één klap oplost, maar het is prima de politiek op deze manier duidelijk stelling neemt en de plaats van de islam bepaalt: onder en niet boven de wet.
  woensdag 25 februari 2015 @ 05:53:35 #132
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150018506
quote:
"All the law does is treat Muslims unequally," the Vienna University scholar said, pointing to the Russian orthodox church, which continues to receive Russian funds.

The Austrian Muslim Youth organization goes one step further and argues that the new Islam law could further alienate Muslim youths and drive them into the hands of radicals such as the Islamic State.

"It supports the arguments and charges brought forward by radical agitators," the youth group said.

Austrian Muslim Youth and several groups representing Muslims of Turkish origin plan to try to bring down the new Islam law in a suit at Austria's Constitutional Court.
http://www.haaretz.com/news/world/1.643559
are we infinite or am I alone
  woensdag 25 februari 2015 @ 06:00:33 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_150018524
quote:
But it also will restrict foreign financing of mosques and forbid foreign-funded Imams from preaching in Austria in future. The law would also encourage teaching essential beliefs in German, rather than, as is often the case, in Turkish. And, it reminds Muslims that state law takes precedence over religious beliefs, and reserves the right to revoke recognition of a community if the state believes the group does not follow the law.

"We want an Islam with an Austrian character," Integration Minister Sebastian Kurz told public broadcaster ORF last October.

But those last two parts in the law are grating to Muslims. No other religious law restricts foreign financing and they point out that the Catholic Church receives funding from the Vatican, Protestants have gotten from Germany and the Jewish community gets some support from Israel and the USA.

"We don't have the challenge (with other religions) that we have to worry about the influences from foreign nations and for that reason, we have to be a bit stricter about the financing from foreign countries in the case of Islam," Kurz added.
[..]
The Islamic community said they also objected to wording that state law takes precedence over religious rules, a phrase that does not exist elsewhere. "It's as if they believe Sharia law will take over Austria," Baghajati said. "We've said over and over in countless statements that we stand for pluralism, rule of law and equality."

Austrian officials said they are proud of the new law.

"It took a long time," Hopf said. "It's been discussed intensively and we are proud of it. We believe it anchors Islam to our nation."

Baghajati is not as confident. Many Muslim leaders have discussed possibly taking parts of the law to the nation's constitutional court, but no final decisions have been taken.

"The old law was meaningful to Muslims. It gave us deeply emotional ties to Austria," she said. "After this new law is passed, I'm not sure if Muslims will still feel the same strong emotional bond."
http://www.dw.de/new-isla(...)n-austria/a-18276225

Tja, na deze wet kunnen de moslims met recht en reden zeggen dat ze gediscrimineerd worden. Goede manier om extremisten te kweken.
are we infinite or am I alone
  woensdag 25 februari 2015 @ 07:40:34 #134
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150018842
Dat van die financiën zouden ze zo door mogen trekken. De enige reden dat men hier in Nederland bijna 600 moskeeën heeft staan, met nog een boel in aanbouw, is omdat oliesjeiks regelmatig de knip trekken.
pi_150018864
quote:
Verder wordt vastgelegd dat de Oostenrijkse wetten boven de islamitische wetten gaan.
Symboolwetgeving dus.
Als de wet verder alleen moslims betreft die geen financiën mogen aannemen vanuit het buitenland, dan zie ik 'm ook wel een keer stranden bij het Europese Hof.
pi_150019010
Die wet is toch zo lek als een zeef. Dan gaan de betalingen toch via derden en niet direct.
pi_150019379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:03 schreef Chadi het volgende:
Die wet is toch zo lek als een zeef. Dan gaan de betalingen toch via derden en niet direct.
Idd. BV-tje oprichten binnen de EU en klaar is Mohammed.
Maar er wordt iets gedaan en voor de politiek en veel mensen is dat belangrijker dan dat het werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')