Ja, zoiets bedoel ik inderdaad. Zó grof. En dat zie je overal in terug. Muziek bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:42 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Of duw je pik ook gelijk in de achterdeurtje al roepend sterretjes zijn niet wit?
Om maar even wat te noemen.
Waar heb je het in godsnaam over lol.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:42 schreef 10minuteman het volgende:
[..]
Dat is precies het punt toch? Waar is de hoffelijkheid tussen vrienden? Of duw je pik ook gelijk in de achterdeurtje al roepend sterretjes zijn niet wit?
Om maar even wat te noemen.
En daar ben jij dan ook geheel vrij in als je jezelf dingen aan wilt leren uit een andere cultuur.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb deze stelling: de moslim-cultuur kan van de westerse cultuur leren en andersom. Voorbeelden heb ik eerder al genoemd.
Wat is mis met een hand geven?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
Waar heb je het in godsnaam over lol.
Behalve Pauper_Bob zie ik helaas nog geen reacties verschijnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb deze stelling: de moslim-cultuur kan van de westerse cultuur leren en andersom. Voorbeelden heb ik eerder al genoemd.
Maar als het in een boek staat, dat geleerd wordt aan al zijn volgers, zijn die dan altijd boos?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toegestaan wel ja. Maar wenselijk niet. Tenzij je héél boos bent.
Ik denk het wel. Alleen denk ik dat de moslim-cultuur in het algemeen meer kan leren van de westerse cultuur.quote:de moslim-cultuur kan van de westerse cultuur leren en andersom.
Verrassend. Dat je het ergens toch eens bent. Thanx.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Alleen denk ik dat de moslim-cultuur in het algemeen meer kan leren van de westerse cultuur.
Kom ik zo extreem over dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Verrassend. Dat je het ergens toch eens bent. Thanx.
Nee, nee. Ik bedoelde eigenlijk: verrassend dat iemand het toch nog met m'n stelling ergens eens is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Kom ik zo extreem over dan?
Ok.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, nee. Ik bedoelde eigenlijk: verrassend dat iemand het toch nog met m'n stelling ergens eens is.
Eerwraak, boerka's? Nah, zijn ook dingen waar ik niets mee heb. En baklava hebben we al van ze geleerdquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:33 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er valt niets te leren van die cultuur? Helemaal niets?
En vóór de jaren 50 werden homoseksuelen op een veel nettere manier niet geaccepteerd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:22 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: het niet accepteren van homosexuelen natuurlijk. De grofheid die daarmee gepaard gaat.
Oei, dat is een hele moeilijke vraag. Die wil ik graag beantwoorden, alleen ik ben nu gaar van al het typen. Dat wordt een ander moment, is dat goed?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:25 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Ok.![]()
Mijn vraag aan jou, hoe zou jij het anders doen als jij de baas van Nederland of de wereld was? Wat zou jij veranderen in wat wel/niet toegestaan is?
Vooruit dan maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Oei, dat is een hele moeilijke vraag. Die wil ik graag beantwoorden, alleen ik ben nu gaar van al het typen. Dat wordt een ander moment, is dat goed?
Edit: geldt ook voor de nieuwste posts. Dank![]()
Dit inderdaad. Als je beledig wordt weet je diep van binnen dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De mensen die zich beledigd voelen, die kloppen niet.
Ligt er ook een beetje aan of het persoonlijk aan jou gericht is of dat iemand de spot drijft met iets dat jij leuk vindt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bekritiseren kan ook anders. Hoeft niet met spotten gepaard te gaan. Bespot worden is niet leuk.
Arnold en Metro, ik wil de discussie nu graag laten voor wat ie is. In Frankrijk blijft de terreur doorgaan. Ook staat mijn pet er even niet naar.quote:
Vrouwen als minderwaardig zien getuigd zeker van goede normen en waardequote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die mensen zijn gedood omdat zij cartoons maken waarin de voor moslims uiterst belangrijke profeet Mohammed, belachelijk wordt gemaakt. Er is dus een aantal moslims (een groot aantal) die dat zeer gekwetst heeft.
Wat wij ons moeilijk kunnen voorstellen omdat je hier alles kunt roepen/schrijven/tekenen, het maakt niet uit. Als je Jezus als een pedo neerzet, geen haan die er naar kraait. De Oosterse cultuur heeft nog wel die normen en waarden. Die het Westen in de 50er jaren óók nog had trouwens.
Blijkbaar wel. Dat is niet beledigend. Homoseksualiteit een ziekte vinden, vrouwen lokken verkrachting uit, etc. Dat zijn goede normen en waarden. Gelijke rechten en vrijheid van meningsuiting, dát zijn dingen waar deze samenleving aan KAPOT gaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:08 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Vrouwen als minderwaardig zien getuigd zeker van goede normen en waarde
Ik wil de beste zijn en ben gelukkig. Tevens teregte klacht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik werd er vanmorgen mee wakker naar aanleiding van die aanslag in Parijs. Dat dat een barbaarse tragedie is, staat buiten kijf. Toch probeer ik nu wel naar aanleiding hiervan om iets ter discussie te stellen.
Zo ver ik het zie ik de hele westerse cultuur totaal doorgeschoten in platvloersheid, materialisme, individualisme en intense behoefte-bevrediging. De - voor mij - normale samenleving (ik ben opgegroeid in de 70er jaren) heeft plaatsgemaakt voor een maatschappij waarin het normaal is om drugs te gebruiken. Waarin het normaal is om echt heel ordinair geklede meisjes rond te zien huppelen, waarin sex platvloers en totaal niet sensueel overal opduikt. En dat mensen betalen om zich door een cabaretier als Hans Teeuwen te laten uitschelden. Dit is alleen nog maar het eerste wat in mij opkomt.
Doorgeschoten in alles-moet-kunnen.
En ik denk niet dat dat goed is. Ik heb ook niet de indruk dat dat iedereen nou zo gelukkig maakt.
Mijn stelling is: een gematigder samenleving daar gaat iedereen mee vooruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |