Boks! Hier ookquote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:51 schreef L-E het volgende:
Inca van harte!
Wij hadden een nacht met maar een voeding
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:59 schreef LadyBlack het volgende:
Bingoooo
Maar dat gaan die leidsters dus niet weten he
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:59 schreef LadyBlack het volgende:
Bingoooo
Maar dat gaan die leidsters dus niet weten he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmja, sinds ik E heb aangewezen dat er bij een vriendin een baby'tje in de buik zit, wijst ze nu ook elke keer naar mijn bolle pens: 'baby'tje!'quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:05 schreef L-E het volgende:
hier is beebie het woord voor buik. Dat er een baby in zit en dan ook nog alleen bij mama is iets te complex
Ik geef ze niet aan E, maar dat komt vooral omdat ik ze zelf ook nooit eet. Alleen heel soms borrelnootjesquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:46 schreef Sylver_ het volgende:
Risotto, lekker! Hier lust ze ook geen rijst meer. Als baby at ze rijst, quinoa, couscous .. Lust ze allemaal niet meer![]()
Haha Omen, wat heb je uiteindelijk gezegd?
Vraagje; krijgen jullie dreumesjes noten? Nora heeft de cashewnoten ontdekt en die zet ik nu vaak samen met gedroogde cranberries en verschillende soorten pitjes op tafel, maar volgens mijn schoonmoeder raden ze noten af. Iets met kleine stukjes die in de luchtpijp kunnen schieten enzo...
Ik dacht dat cashewnoten niet zo'n probleem zullen zijn, ze zijn niet zo heel hard, ik halveer ze en Noortje kan aardig goed kauwen. Wat denken/vinden jullie?
Wwuuuttt??quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:50 schreef Shandaly het volgende:
Er was toch iets met pas pinda's/nootjes mogen eten als je met je rechterhand over je hoofd je linkeroor aan kon raken toch?
Ja, iets met de grootte van je luchtpijp..?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:50 schreef Shandaly het volgende:
Er was toch iets met pas pinda's/nootjes mogen eten als je met je rechterhand over je hoofd je linkeroor aan kon raken toch?
Pinda's idd. Als je je hand over je hoofd op je oor kan krijgen, is je luchtpijp zo groot dat verslikken in pinda's minder risicovol is. En dan mn pinda's, omdat dat een aardnoot is en zelf schijnt op te zwellen als hij vochtig wordt...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:50 schreef Shandaly het volgende:
Ze schraapte een paar keer haar keel, maar volgens mij vond ze het ook niet heel vies. Toegegeven: het was een milde variant.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:07 schreef Sylver_ het volgende:
Pinda's krijgt ze niet omdat ik ze zelf nooit eet en hazelnoten vind ik zelf ook een beetje spannend omdat ze rond zijn (ik halveer druiven en cherrytomaatjes dus ook nog). Maar cashewnoten en amandelen krijgt ze wel omdat ze vrij zacht zijn. Ik wilde haar binnenkort ook eens walnoten laten proeven, maar door schoonmoeder durf ik nu niet goed meer. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die het aan haar kind(eren) geeft
Vond ze de sambal lekker Limone?
Ik ben er toe in staat hequote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ik las in de eerste oogopslag wasabi en dacht serieus even "Neeeeeee dat laat ze Sticker toch niet eten?!"
Van de grond ook nog!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ik las in de eerste oogopslag wasabi en dacht serieus even "Neeeeeee dat laat ze Sticker toch niet eten?!"
Oh, haha! Dat is wel een duidelijke redenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:48 schreef L-E het volgende:
Sylver, omdat hij ermee op de muur tekentNu zijn wij heel erg van het meeveren enzo, maar ook wij hebben grenzen
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb een MopperSticker. Hij zat aan tafel te kleuren en wilde uit zijn stoel. Met kleurpotlood. Dat mocht niet van mij. Uitgelegd waarom, hij koos er toen voor om te blijven zitten. Hij heeft tien minuten zo naar me zitten kijken:![]()
Daarna wilde hij toch uit zijn stoel, netjes potlood neergelegd. En nu loopt hij rondjes door de woonkamer, mopperend en wel over het 'pe-loot'
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:22 schreef L-E het volgende:
Oke en met poes bedoel je de kat die net langs liep, of iets anders?
Ik heb 2 dametjes die inderdaad niet van vieze vingertjes houden en dan ook zelf om een vork of lepel vragen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:24 schreef Gulara het volgende:
Oh en ik ben trouwens benieuwd of jullie kinderen al redelijk netjes met bestek eten? Om ons heen zijn er alleen maar (wat oudere) wünderkinderen die niet van vieze vingers houden. Hier is het een mix van mes/vork/lepel en tien vingers.
Hij at trouwens gisteren de helft van eten op. Ál het eten welteverstaan. Ik had best nog trek achteraf.
Kijk het kan natuurlijk nooit aan onze opvoeding liggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb 2 dametjes die inderdaad niet van vieze vingertjes houden en dan ook zelf om een vork of lepel vragen.
Peuter is daarentegen een neanderthaler. Laatst een verjaardag, 4 kindjes op een rij, 3 eten keurig hun taartje en die van mijn slacht zijn taart terwijl hij zijn handen aan zijn kleding afveegt.
En hierbij zijn we weer terug bij: soms ligt het aan het kind en niet aan de opvoeding.
Of, het zijn net pannenkoeken, de eerste mislukt altijd een beetje.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:32 schreef Gulara het volgende:
Hier veegt ie z'n handen aan mijn kleding af. En dat heb ik em zelf aangeleerd. Met zandhanden, maar weet hij veel.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:28 schreef Kyara het volgende:
Herkenningquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb 2 dametjes die inderdaad niet van vieze vingertjes houden en dan ook zelf om een vork of lepel vragen.
Peuter is daarentegen een neanderthaler. Laatst een verjaardag, 4 kindjes op een rij, 3 eten keurig hun taartje en die van mijn slacht zijn taart terwijl hij zijn handen aan zijn kleding afveegt.
En hierbij zijn we weer terug bij: soms ligt het aan het kind en niet aan de opvoeding.
Ik heb geen kat. Dus ik bedoelde dat andere. Daarom spoort ze nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:22 schreef L-E het volgende:
Oke en met poes bedoel je de kat die net langs liep, of iets anders?
Helpis!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:43 schreef danic het volgende:
Rosalie eet ook graag met een vorkje of lepeltje. En dan zewwuf doen! Tot het niet lukt, dan gooit ze die vork naar me toe 'helpis'
Ik ben volgens mij ook zo'n eerste pannenkoek (zie sc)![]()
Rosalie is de laatste tijd steeds boos/dwars. Boos op de wind omdat het zo hard waait, boos op mij om.....Nou ja alles eigenlijk. ...
Ik vermoed dat er 'iets' is, maar kan er de vinger niet op leggen. Ze moet haar achterste 4 kiezen nog, maar die komen nooit vermoed ik. Ik voel nog helemaal niks. Maar al wel twee dagen explosie luiers
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:00 schreef Gulara het volgende:
[..]
Helpis!![]()
Balen van je eerste pannenkoek.![]()
En wat is dat inderdaad met die achterste kiezen? Hier al weeeeeken explosieluiers (echt 5 per dag ook vaak) Hoe lang moet zoiets duren?
En ook boos. Het lijkt weer iets minder te worden, maar hij was echt met name afgelopen week ver-schrik-ke-lijk. Boos op alleseniedereenenniets.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:06 schreef Omentielvo het volgende:
Oh Primark valt dus klein. Corectie dan. Riley zit nog steeds in maat 74
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is stom, maar t hakt er ff (alweer) in![]()
Ben ik ook bang voor, en weet jij natuurlijk alles vanaf.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:09 schreef L-E het volgende:
Och LojHet blijft verdrietig, ik ben bang dat dat nooit weg gaat..
Ja!! Maar dan omgekeerd, Peach weet exáct wat ze niet aan wil en dan krijg je het ook echtechtecht niet aanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:51 schreef danic het volgende:
Krijgen die van jullie trouwens ook al een mening over kleding? Ik hoor hier steeds 'rok aan!'
Het is echt zo'n tutje met dat soort dingen.
Heb geshopt bij de primark en ze komt zo alles passen![]()
Loopt heel de dag met iedereen zijn schoenen te sjouwen.
Primark had echt weer zulk leuk spul. Maar mensen! Ik kocht gewoon 98 voor dr en een bodywarmer in 104 (want er moet een jasje onder kunnen enzo)
nu nog wat te groot, maar zeker goed voor dit voorjaar.
mijn lange dunne
Oh!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Inca felien de hema-tip kwam van mij
fijn dat ze geaccepteerd zijn. Lellik zijn ze he
Kyarasterkte vandaag!
LB![]()
Op het werk. Mn uren compenseren die ik afwezig ben geweest vanwege allerhande fysiobezoekjes.
[ Bericht 8% gewijzigd door Incantrix op 10-01-2015 06:58:42 ]3!
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:43 schreef Kyara het volgende:
Meiden hebben nu het andere uiterste gevonden qua slapen. Van 19.00 - 07.30, toen even gedronken. Zagen nog heel moe eruit dus ik vroeg, wil je nog even slapen. Antwoord was "ja! middinde nacht!" (oftewel: natuurlijk wil ik nog slapen, het is midden in de nacht!)
Ik ben een pulkerquote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Kyara, een jarig peutertje morgen!! Hopelijk slaapt ie lekker vannacht, en zn zusjes ook!
Hoe is het met jou?
Wij poetsen 1x, voor het naar bed gaan. Gaat verbazingwekkend goed de laatste tijd! Ze kauwt zelf op de tandenborstel terwijl ik haar luier verschoon en zalf op dr armen smeer, en daarna mag ik nog even napoetsen. En omdat t meestal zo goed gaat, doe ik ook niet moeilijk als ze een keertje niet wil.
Maarrrrrr daarentegen is het mij nog nooit gelukt om haar nagels te knippenVingernageltjes scheuren op den duur vanzelf, en die mag ik dan losscheuren of - bijten, maar aan dr tenen mag ik NIET komen!
Heeft iemand tips??
Ja dat ging hier ook zo'n 1,5 jaar goed, maar nu lukt het dus niet meerquote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:32 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik ben een pulker
M morgen 3, jeetje!
Dwang is niet leuk maar hij zit alleen maar te sabbelen als ik het hem zelf laat doen, daar worden tanden niet schoon van. Dus doe ik het voor hem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:59 schreef L-E het volgende:
Oh hier laten we het m wel zellufdoen hoorDwang toepassen vind ik nooit tof.
Mabawa lief he, zo'n geconditioneerd kind![]()
Hm kan. Aiden kreeg met een maand of 8 geloof ik, zijn eerste tandje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:34 schreef Kyara het volgende:
Zit me trouwens ook af te vragen of de tandenpoetsdrama's hier misschien ook te maken hebben met laat tanden krijgen en daarmee ook laat beginnen met poetsen?
Saar was vier maanden toen ze haar eerste tand kreeg, en tanden poetsen is hier een groot dramaquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:34 schreef Kyara het volgende:
Zit me trouwens ook af te vragen of de tandenpoetsdrama's hier misschien ook te maken hebben met laat tanden krijgen en daarmee ook laat beginnen met poetsen?
+1quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:20 schreef Kyara het volgende:
Verschonen schiet hier inderdaad ook niet op. Al merk ik wel dat ze vaak 5 minuten later wel willen dus meestal wacht ik wel eventjes.
Sowieso kan E behoorlijk wat stennis schoppen. Zo wil ze 's middags niet uit haar slaapzak. Van alles geprobeerd en toen toch maar met slaapzak en al mee naar beneden, op de bank gezet. En 5 minuten later vroeg ze zelf of de slaapzak uit mocht.
+1 Vooral het geluid (van nagels die afgekloven worden) vind ik echt naar.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:23 schreef mousemicky het volgende:
Nagels afbijten? Dat vind ik echt heel vies... Bij mezelf, maar al helemaal bij een ander
en nog heb ik moeite met bijlezen na dit weekendquote:
Oh ja, herkenbaar hoor. Ik voel me daar dan ook lullig over. Maar ja, we zijn ook maar mensen hequote:Op zondag 11 januari 2015 22:57 schreef Omentielvo het volgende:
Schuldig dat ik echt boos was op haar op dat moment![]()
Shandaly, die foto is mooi
Ik had een luier bij me. Dus naar het toilet, boel schoongemaakt, luier aangetrokken met advies daar niet interessant poepen want dan moest ze met haar blote billen in haar spijkerbroek, en dan de afgespoelde natte onderbroek in zo'n luiergeurzakje in mijn tas en 's avonds gelijk in de wasmachine.quote:Op zondag 11 januari 2015 23:39 schreef LadyBlack het volgende:
Whoa, danic, hoe heb je dat opgelost bij de Mac?
En wat klinkt het leuk!
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:47 schreef danic het volgende:
Ze vond het maar raar dat ik geen reserve onderbroek in mijn tas had (die gaat er dus nu wel standaard in)
Te snel en globaal lezen is niet goed.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:50 schreef .Sparkling. het volgende:
Iehh Danic, ik zou dat ook slecht trekken denk ik. En de onderbroek meteen weggooienEva zit in een fase joh, ik zou haar bijna op Marktplaats zetten
Hahaha, misschien vang je er wel goed geld voor. Je weet maar nooitquote:Op maandag 12 januari 2015 09:57 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Te snel en globaal lezen is niet goed.Ik las dit dus samen
MaarIrritant zulke fases.
Nee, want als ze alleen bij een van ons is kan ze ook uit het voor ons oog niets met van alles gaan gooien. Ze wil dan iets maar kan het nog niet duidelijk maken. En alles wat iemand heeft of ik dat nu ben of d'r zus wil zij ook hebben. Het zal wel een fase zijn hoop ik en wanneer ze gaat praten hoop ik dat het beter gaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef L-E het volgende:
Oh Danic, huuh, daar zit je dan boven je friet met een inonderbroekpoependkindIk zou ook not amused zijn (en idd meteen die onderbroek weg gooien, ik ben niet heel goed met poep. Nagels afbijten kan ik dan weer als de beste
![]()
)
Omen, een keer boos worden is heel normaal. Juist heel waardevol voor je kind om te leren dat anderen ook zulke emoties hebben en deze tonen, boosheid mag er gewoon zijn
fr, kun je duidelijk krijgen waarom sac dat doet? Wil ze samen spelen, is het uit boosheid, denkt ze dat het grappig is?
Vandaag is zo'n dag dat ik eigenlijk hoopte dat het je was gelukt...quote:Op zondag 11 januari 2015 23:19 schreef danic het volgende:
En jongens! Als het had gelukt had ik Femke stiekem verstopt en hier gehouden![]()
Dat zeker!quote:Maar het was echt leuk en zeker voor herhaling vatbaar
Dit! Maar aan de andere kant is het natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...quote:Op maandag 12 januari 2015 11:27 schreef L-E het volgende:
Oh fr, zeker als die buren 's avonds boren zou ik me geen moment bezig houden met dat ze mogelijk last hebben van mijn huilende kinderen. Huilende kinderen zijn vaak niet te sturen, maar boren kun je inplannen, dus dat vind ik een tikje flauw van ze.
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:00 schreef Omentielvo het volgende:
Goede kwaliteit foon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En mop, niet schuldig voelen (al heb ik dat ook vaak hoor), ook jij bent een mens en ervaart emoties. Je voedt je kind op naar beste kunnen en beeld je eens in wat voor een mens zij later zou zijn als zij nooit heeft geleerd dat haar acties ook effect hebben op anderen? Je foet het goed, echt
Kyara, wat een snoetjes
En clan Shandaly en clan Danicwat is Eva veranderd, Danic!
Ik sloeg even een pagina overmaar ik ben het kwijt hoor, huuu.. Ik wil te graag pics spammen want MIJN KIND IS TWEE WAT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan moet ik nu ook weg hier he?Dag dreumesjes, tot snel
ik ga jullie missen!
[ Bericht 7% gewijzigd door Incantrix op 12-01-2015 12:49:26 ]3!
Nee hoor, je mag best nog even blijven plakken... Peutertopic is zó veel minder leukquote:Op maandag 12 januari 2015 12:42 schreef Incantrix het volgende:
Maar dan moet ik nu ook weg hier he?Dag dreumesjes, tot snel
ik ga jullie missen!
Je post deed mij zo lachen dat ik nu weer met tranen in mijn ogen zit omdat ik besefte dat dit het eerste moment van vandaag is dat ik überhaupt lach.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:38 schreef Spirit82 het volgende:
Inca die foto's
En +1 op de slechte dagen, man had hier het geniale idee om Isa tussen ons in te laten slapen. Ik slaap dan alleen amperEn ik ging juist vroeg naar bed gisteren want al dagen heel moe en morgen is mijn eerste werkdag weer sinds honderd jaar
En natuurlijk vandaag een stikchagrijnig kind en dus dito moeder want te weinig slaap. Zucht. En ik wou dat dat takkeweer eens ophield. Ik heb zon nodig! Dat snappen de weergoden toch ook wel ondertussen na al 4 weken storm
![]()
Oh Shandaly dat goede voornemen geldt voor mij niet in de week voor mijn menstruatie, dus ik heb net een hele zak doritos weggewerktIk weet nog dat mijn man tijdens de borstvoedingvoorlichtingsavond aan de wijkverpleegkundige vroeg of dat kwaad kon, een hele zak chips eten
Ten eerste lekker gênant, ten tweede zei dat mens ook nog eens dat haar dat sowieso onverstandig leek
opknopen dat mens
En mijn man erbij!
en menstruatie in het algemeen ook
Hier gaan de nageltjes er gewoon nog vanzelf af, en niet pas als ze 10cm lang zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Kyara, een jarig peutertje morgen!! Hopelijk slaapt ie lekker vannacht, en zn zusjes ook!
Hoe is het met jou?
Wij poetsen 1x, voor het naar bed gaan. Gaat verbazingwekkend goed de laatste tijd! Ze kauwt zelf op de tandenborstel terwijl ik haar luier verschoon en zalf op dr armen smeer, en daarna mag ik nog even napoetsen. En omdat t meestal zo goed gaat, doe ik ook niet moeilijk als ze een keertje niet wil.
Maarrrrrr daarentegen is het mij nog nooit gelukt om haar nagels te knippenVingernageltjes scheuren op den duur vanzelf, en die mag ik dan losscheuren of - bijten, maar aan dr tenen mag ik NIET komen!
Heeft iemand tips??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitnodigingen hebben we 6 weken van tevoren verstuurd.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Ik ben altijd rijkelijk laat met uitnodigingen dus ik verstuur appjes, mailtjes en smsjes met een soort save the date en dan 2 weken van te voren de daadwerkelijke uitnodiging.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:12 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Ik kom even voor mijn beurt dit topic binnen wandelen. Kuiken is over anderhalve maand jarigen dan mag ik echt naar hier
maar ik wilde alvast vragen: hoe lang van te voren hebben jullie uitnodigingen voor het verjaardagsfeestje gestuurd? En hebben jullie ook andere kindjes uitgenodigd/evt op een apart feestje en was dat de moeite waard (ook leuk voor de kindjes zelf)?
Bedankt vast.
Oh nou ehhh succesquote:Op maandag 12 januari 2015 20:05 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de ervaringeniedereen doet het kennelijk weer anders
. Wij hebben ook een grote familie met veel kinderen en eigenlijk vind ik het te druk om die allemaal over de vloer te hebben, we hebben ook niet zoveel ruimte in de woonkamer momenteel. Nog even over nadenken dus
.
En mabawa, wij gaan op de verjaardag van kuiken (maandag) op wintersport![]()
. Vind ik ook niet handig gepland, maar het moest zo met werk, dit dat. Misschien dat we een dag later vertrekken, afhankelijk ook van de sneeuw.
Uurtje langer he?! Niet dat dat een fijne tijd wasquote:Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje Mabawa. Dat had je wel goed geregeld. Maar inderdaad snap ik wel dat je de vakantie niet meer een dag na zo'n feest plant. Half drie op
Dat ligt er aan, wat bedoel je met iedereen?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:34 schreef L-E het volgende:
Hier ook een grote familie, en ik voel me verplicht iedereen uit te nodigen. Dat niet doen is best not-done he? Maar ik vind lang niet al die mensen leuk
Mabawa, dat klinkt heerlijk, al die hulp. Count me in voor jullie volgende feestje
Mijn broers en zus en aanhang, en de broers van mijn man, en zijn ouders natuurlijk. Tante Corry en ome Joop komen al een tijdje niet meerquote:Op maandag 12 januari 2015 20:46 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat ligt er aan, wat bedoel je met iedereen?
Hier waren alleen opa's en oma's en J's ooms en tantes uitgenodigd. Vriend heeft ook stiefzussen en broer, die hebben we niet uitgenodigd, onze eigen ooms tantes neven en nichten ook niet. Ik voel me daar ook helemaal niet toe verplicht. Maar goed, blijkbaar ben ik daar best een uitzondering in, ben gewoon echt geen familiemens, en mensen die ik niet aardig vind nodig ik gewoon niet uit in mijn huis...
Je bent welkomquote:Op maandag 12 januari 2015 20:34 schreef L-E het volgende:
Hier ook een grote familie, en ik voel me verplicht iedereen uit te nodigen. Dat niet doen is best not-done he? Maar ik vind lang niet al die mensen leuk
Mabawa, dat klinkt heerlijk, al die hulp. Count me in voor jullie volgende feestje
Er valt niet te snijden in familie-aanwezigen, zonder heel veel gedoe. En als het om mezelf gaat durf ik dat wel aan, maar het is ook de familie van mijn kind, en zij verdienen ook de aanwezigheid van hun familie, ook al vind ik ze niet zo heel tof. Maar net even met man over gehad en vanaf nu doen we het anders: itt tot iedereen smiddags laten komen en massaal mee laten eten, zetten we een eindtijd op de uitnodiging, en doen we een groep mensen in de ochtend en een groep in de middag. En gaan we lekker met ons 4 uit eten erna, of we bestellen pizza vanaf de bank, maar dat we wel als gezin in alle rust de dag kunnen afsluiten. Dat is voor oudste ook heel belangrijk, na al die prikkels, en ik vind het fijn om wat controle terug te hebben over hoe zo'n dag loopt. We vonden dat alles zo'n geweldig idee, dat we net ook maar pizza hebben besteldquote:Op maandag 12 januari 2015 20:49 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Je bent welkom
Nou ja ligt er een beetje aan wat jullie gewoontes daar in zijn en hoe je band is met iedereen?
Ik kan me best voorstellen dat als ik geen zin heb in een uitgebreid feestje dat 'alleen' mijn moeder+vriend, vader+vriendin, oma en zus met gezin komen. Eventueel met 2 beste vriendinnen. Kan je het zo nog een beetje selecteren?
Ik ook! Maar de eerste vier jaar werd die eindtijd keihard genegeerd door iedereen, dus ik was er maar weer mee gestoptquote:Op maandag 12 januari 2015 21:32 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind een eindtijd eigenlijk heel normaal hoor LE, vooral voor mensen met kinderen.
Wij hebben M's 1e verjaardag in 2 delen gevierd. Eerst s ochtends met directe familie (opa, oma's, oom, tante) en dan ook de feestmuts, zingen, taart, kaarsje etc. En na zijn (en mijn) middagslaap kwam de rest van de visite. Het was wel een lange dag maar het rustmomentje vond ik prettig (ik was toen natuurlijk ook 31 weken zwanger van de tweeling) en ik vond het ook fijn dat het fotomomentje in besloten kring plaatsvond en dat dat niet in de chaos zou wegvallen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:05 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de ervaringen iedereen doet het kennelijk weer anders . Wij hebben ook een grote familie met veel kinderen en eigenlijk vind ik het te druk om die allemaal over de vloer te hebben, we hebben ook niet zoveel ruimte in de woonkamer momenteel. Nog even over nadenken dus .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |