abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148502304
Ik denk dat het heel erg aan je kind ligt. Goed kauwen, rustig eten etc.
pi_148502508
Ik heb haar gezegd dat ze even in haar buik gingen kijken. Riley vond het super interessant. Na de echo ging zij op die stoel liggen :D
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:49:05 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148504556
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:46 schreef Sylver_ het volgende:
Risotto, lekker! Hier lust ze ook geen rijst meer. Als baby at ze rijst, quinoa, couscous .. Lust ze allemaal niet meer -O-

Haha Omen, wat heb je uiteindelijk gezegd? :)

Vraagje; krijgen jullie dreumesjes noten? Nora heeft de cashewnoten ontdekt en die zet ik nu vaak samen met gedroogde cranberries en verschillende soorten pitjes op tafel, maar volgens mijn schoonmoeder raden ze noten af. Iets met kleine stukjes die in de luchtpijp kunnen schieten enzo...
Ik dacht dat cashewnoten niet zo'n probleem zullen zijn, ze zijn niet zo heel hard, ik halveer ze en Noortje kan aardig goed kauwen. Wat denken/vinden jullie?
Ik geef ze niet aan E, maar dat komt vooral omdat ik ze zelf ook nooit eet. Alleen heel soms borrelnootjes :9 maar die zijn én te zout én te hard vind ik. Cashewnoten lijkt me geen enkel punt! En pecannoten, walnoten, amandelen.... allemaal niet zo superhard toch?
pi_148504616
Er was toch iets met pas pinda's/nootjes mogen eten als je met je rechterhand over je hoofd je linkeroor aan kon raken toch?
pi_148504624
Isa is 20 maanden en eet gewoon noten. Ik gooi ze regelmatig door het avondeten en ze vindt ze heerlijk. Ik zeg wel altijd apart ze hard zijn en ze goed moet kauwen en dat doet ze. Ze krijgt cashewnoten, hazelnoten, amandelen en het gaat allemaal goed.
Sarcasme. Herken het.
pi_148504673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:50 schreef Shandaly het volgende:
Er was toch iets met pas pinda's/nootjes mogen eten als je met je rechterhand over je hoofd je linkeroor aan kon raken toch?
Wwuuuttt?? :D

Ik weet wel dat ze het afraden tot geen idee welke leeftijd ivm mogelijke notenallergie.
Sarcasme. Herken het.
pi_148504737
quote:
Ja, iets met de grootte van je luchtpijp..?

Ze krijg iig nog geen nootjes. Ze at vanochtend wel sambal. :')
  vrijdag 9 januari 2015 @ 13:53:41 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148504777
Ja mijn moeder begon ook al over dat noten in de luchtpijp kunnen schieten....... :X Maar als je kind gewoon goed kauwt, dan moet t denk ik kunnen.

E kauwt nauwelijks, dus ik zou t bij haar nog wel een beetje spannend vinden.
pi_148505034
quote:
Pinda's idd. Als je je hand over je hoofd op je oor kan krijgen, is je luchtpijp zo groot dat verslikken in pinda's minder risicovol is. En dan mn pinda's, omdat dat een aardnoot is en zelf schijnt op te zwellen als hij vochtig wordt...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 9 januari 2015 @ 14:07:53 #60
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148505507
Pinda's krijgt ze niet omdat ik ze zelf nooit eet en hazelnoten vind ik zelf ook een beetje spannend omdat ze rond zijn (ik halveer druiven en cherrytomaatjes dus ook nog :P). Maar cashewnoten en amandelen krijgt ze wel omdat ze vrij zacht zijn. Ik wilde haar binnenkort ook eens walnoten laten proeven, maar door schoonmoeder durf ik nu niet goed meer. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die het aan haar kind(eren) geeft ;)

Vond ze de sambal lekker Limone?
:D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_148506415
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 14:07 schreef Sylver_ het volgende:
Pinda's krijgt ze niet omdat ik ze zelf nooit eet en hazelnoten vind ik zelf ook een beetje spannend omdat ze rond zijn (ik halveer druiven en cherrytomaatjes dus ook nog :P). Maar cashewnoten en amandelen krijgt ze wel omdat ze vrij zacht zijn. Ik wilde haar binnenkort ook eens walnoten laten proeven, maar door schoonmoeder durf ik nu niet goed meer. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die het aan haar kind(eren) geeft ;)

Vond ze de sambal lekker Limone?
:D
Ze schraapte een paar keer haar keel, maar volgens mij vond ze het ook niet heel vies. Toegegeven: het was een milde variant. :P
pi_148508726
Hier eet ze ook noten, ze is er echt heel gek op pecan zijn op dit moment meest favoriet. Ze eet ook veel verschillende soorten, ook hazelnoten bijv. Ze krijgt al best wel een poos noten hier. Het gaat ook altijd goed, maar als je het niet aandurft of denkt dat je kindje het (nog) niet aankan, dan zou ik ze ook nog niet geven :) Ook 'piepies' (pitjes) zoals pijnboompitten en zonnebloempitten zijn een hele grote hit hier trouwens.
pi_148508959
Isa kauwt normaliter ook niet hoor, tenzij ik vooraf tegen haar zeg dat iets hard is en ze dus goed moet kauwen. Waarschijnlijjk doet ze dat ook wel als ik het niet zeg, maar zo bezorgd ben ik dan ook wel weer :D
Sarcasme. Herken het.
pi_148509650
Hier ook wel noten, geen pinda's maar idd cashew en pecan en walnoten enzo, echt geen probleem. Het pinda-opzwelverhaal kan ik volgen, maar verder zie ik niet echt een reden om omtrent noten heel bezorgd te doen. De pitten waar ela het over heeft zijn hier ook de shit: hij eet met gemak zo'n heel bakje leeg als we even niet kijken.

Wij hebben net washitape op de vloer geplakt en trefbal met een ballon gespeeld. Aanrader! :D Sowieso kun je meesterlijke dingen doen met een vloer en washitape O+
pi_148509888
Ik las in de eerste oogopslag wasabi en dacht serieus even "Neeeeeee dat laat ze Sticker toch niet eten?!" :')
Sarcasme. Herken het.
pi_148509958
Ik heb een MopperSticker. Hij zat aan tafel te kleuren en wilde uit zijn stoel. Met kleurpotlood. Dat mocht niet van mij. Uitgelegd waarom, hij koos er toen voor om te blijven zitten. Hij heeft tien minuten zo naar me zitten kijken: }:|

Daarna wilde hij toch uit zijn stoel, netjes potlood neergelegd. En nu loopt hij rondjes door de woonkamer, mopperend en wel over het 'pe-loot' :')
pi_148509971
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Spirit82 het volgende:
Ik las in de eerste oogopslag wasabi en dacht serieus even "Neeeeeee dat laat ze Sticker toch niet eten?!" :')
Ik ben er toe in staat he :')
pi_148510091
Daarom was ik ook zo verbaasd :@
Sarcasme. Herken het.
pi_148510157
Noten durf ik nog niet. Riley is van veel tegelijk in haar mond doen en verslikt zich wel eens

L-E, wat een leuke dingen verzin jij O+
En een mopperSticker. Dreumesjes zijn echt geweldig O+
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:48:03 #70
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148510175
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:41 schreef Spirit82 het volgende:
Van de grond ook nog!

Pe-loot O+
Waarom mocht hij niet met het potlood van tafel, LE? :@
pi_148510211
Sylver, omdat hij ermee op de muur tekent :D Nu zijn wij heel erg van het meeveren enzo, maar ook wij hebben grenzen :P
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:49:39 #72
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_148510247
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:48 schreef L-E het volgende:
Sylver, omdat hij ermee op de muur tekent :D Nu zijn wij heel erg van het meeveren enzo, maar ook wij hebben grenzen :P
Oh, haha! Dat is wel een duidelijke reden :D
pi_148510355
Tip: het gaat er met een sopje wel weer af! (Mits muurverf, behang weet ik niet)
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:05:54 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148510862
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:43 schreef L-E het volgende:
Ik heb een MopperSticker. Hij zat aan tafel te kleuren en wilde uit zijn stoel. Met kleurpotlood. Dat mocht niet van mij. Uitgelegd waarom, hij koos er toen voor om te blijven zitten. Hij heeft tien minuten zo naar me zitten kijken: }:|

Daarna wilde hij toch uit zijn stoel, netjes potlood neergelegd. En nu loopt hij rondjes door de woonkamer, mopperend en wel over het 'pe-loot' :')
_O- _O_
  vrijdag 9 januari 2015 @ 16:20:59 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148511441
Ik heb net zo enorm zitten pinteresten, ik ben er helemaal onrustig van :')

Had al een tijdje wat ideeën in mn hoofd voor het opruimen van E's speelgoed, maar nu ben ik er helemaal uit! O+ We gaan door in de stijl die we hier hebben, dus we gaan het maken van kratjes. En die ga ik dan met een leuk stofje bekleden aan de binnenkant O+ En een plank eroverheen, misschien met een leuk zeiltje erop *O* En leuke plaatjes erboven, en de vlaggenlijn die mijn moeder voor dr heeft gemaakt O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')