abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 15:46:49 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148607718
Hier zijn ze fan van bananenpannekoek. Die bak ik altijd als ik overrijpe bananen heb.\

En :* voor de slechte nachten en dagen.
pi_148607777
Spirit _O- :D

Inca, mooie spam, en tot ooit!

Mijn goede voornemen voor dit jaar bestaat uit het halen van mijn rijbewijs! Dat heb ik eerder geprobeerd, een en al drama.. de eerste paniekaanval in mijn leven had ik tijdens rijles, nuff said? :') dus er zit wel flink wat lading omheen, maar angsten zijn er om te overwinnen he. En nu ik mezelf genezen heb verklaard van de ptss kan ik dit ook wel B-) :7
pi_148607898
Spirit :D :*

Bananen lust Riley wel. Alleen mogen ze niet afbreken

Goede voornemens hier.
Mijn voornemen is wat meer zelfvertrouwen te krijgen. Goede nieuws is dat ik bijna niet nog minder zelfvertrouwen kan krijgen :+
pi_148607950
Nou LE, dat is ook een mooi voornemen!

Oh Spirit heel genant ja! :')

Gezellig LB O+

Nachtritueel ging een paar dagen redelijk goed, vannacht was extra drama. Hij wil zich niet laten troosten door mij zonder borst. Logisch ook. Dus nu troost mijn vriend hem nog een paar nachtjes. Dan kan hij in ieder geval wennen aan geen voeding 's nachts. Daarna gaan ik het proberen en daarna gaan we pas een stapje verder.
  maandag 12 januari 2015 @ 16:41:36 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148609156
Mmmm sterkte Mabawa! Niet leuk he :*

L-E gogogo!!! Autorijden is zoooooooo fijn, en het is zooooveel handiger als je het allebei kunt!
pi_148609582
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:38 schreef Spirit82 het volgende:
Inca die foto's O+

En +1 op de slechte dagen, man had hier het geniale idee om Isa tussen ons in te laten slapen. Ik slaap dan alleen amper :') En ik ging juist vroeg naar bed gisteren want al dagen heel moe en morgen is mijn eerste werkdag weer sinds honderd jaar :') En natuurlijk vandaag een stikchagrijnig kind en dus dito moeder want te weinig slaap. Zucht. En ik wou dat dat takkeweer eens ophield. Ik heb zon nodig! Dat snappen de weergoden toch ook wel ondertussen na al 4 weken storm :(

Oh Shandaly dat goede voornemen geldt voor mij niet in de week voor mijn menstruatie, dus ik heb net een hele zak doritos weggewerkt :Y) Ik weet nog dat mijn man tijdens de borstvoedingvoorlichtingsavond aan de wijkverpleegkundige vroeg of dat kwaad kon, een hele zak chips eten :') Ten eerste lekker gênant, ten tweede zei dat mens ook nog eens dat haar dat sowieso onverstandig leek :') opknopen dat mens :( En mijn man erbij! :( en menstruatie in het algemeen ook :(
Je post deed mij zo lachen dat ik nu weer met tranen in mijn ogen zit omdat ik besefte dat dit het eerste moment van vandaag is dat ik überhaupt lach. :')

Overigens lach ik niet om je omstandigheden maar je schrijft het zo leuk en mopperend en ik krijg zo'n goed, herkenbaar beeld ervan. :*
pi_148609954
:D Thanks Venco! En ja, heerlijke uitlaatklep dit forum O+ Overigens voel ik me alweer iets beter. Ik me erbij neergelegd dat mijn kind vandaag uren voor de tv hangt. Ik ben lekker foto's voor haar album aan het sorteren. Wat heerlijke eigenlijk dat die plakfase over is! Foto's sorteren met een krijsend klampkind aan je been is toch minder relaxed. Daarnaast heb ik net mijn leasebak gekregen. Hij is supermooi! Zou een hatchback zijn maar blijkt stiekem toch een station. En een nieuwer model dan ik hiervoor reed! Ik heb zo'n z'n om ermee te rijden O+
Sarcasme. Herken het.
pi_148610191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:28 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhh Kyara, een jarig peutertje morgen! O+! Hopelijk slaapt ie lekker vannacht, en zn zusjes ook!
Hoe is het met jou?

Wij poetsen 1x, voor het naar bed gaan. Gaat verbazingwekkend goed de laatste tijd! Ze kauwt zelf op de tandenborstel terwijl ik haar luier verschoon en zalf op dr armen smeer, en daarna mag ik nog even napoetsen. En omdat t meestal zo goed gaat, doe ik ook niet moeilijk als ze een keertje niet wil.

Maarrrrrr daarentegen is het mij nog nooit gelukt om haar nagels te knippen :X Vingernageltjes scheuren op den duur vanzelf, en die mag ik dan losscheuren of - bijten, maar aan dr tenen mag ik NIET komen! :o Heeft iemand tips??
Hier gaan de nageltjes er gewoon nog vanzelf af, en niet pas als ze 10cm lang zijn ;) maar gewoon normaal. Bij de tenen ook, vooral als ze op blote voetjes loopt. Met sokken aan duurt het soms iets langer/ zijn de nageltjes iets langer. Maar er hoeft nog niet geknipt te worden hier dus.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:12:40 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148612336
Hoi! Ik kom even voor mijn beurt dit topic binnen wandelen. Kuiken is over anderhalve maand jarig O+ en dan mag ik echt naar hier ;) maar ik wilde alvast vragen: hoe lang van te voren hebben jullie uitnodigingen voor het verjaardagsfeestje gestuurd? En hebben jullie ook andere kindjes uitgenodigd/evt op een apart feestje en was dat de moeite waard (ook leuk voor de kindjes zelf)?
Bedankt vast O+.
KuikenGuppy
  maandag 12 januari 2015 @ 18:18:01 #260
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148612624
Burdie, wij hebben ern maand van tevoren uitnodigingen verstuurd :) En alles tegelijkertijd inclusief 6 baby's, 1 dreumes en 2 kinderen :Y) Flink druk maar het was supertof voor alle kindjes om met elkaar te kunnen spelen, lekker in het midden van de kamer. Top en gezellig!

Kuiken al bijna 1 :o!
  maandag 12 januari 2015 @ 18:28:28 #261
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148613119
Ik denk dat t heel erg aan je kindje ligt of een apart kinderfeestje leuk is. Die van ons vond t niks, eng en druk en dus huilen. En dat terwijl ie opt KDV de drukte prima kan handlen en t ook leuk vindt. Alleen opa en oma waren al tof genoeg zeg maar.

Dit jaar bij de tweede verjaardag hebben we dus alleen opa's en oma's uitgenodigd. Kinderfeestje komt wel weer als ie op school zit. Uitnodigingen denk ik 3 weken vantevoren ofzo?
pi_148613194
Wij hadden hier niet zo veel kinderen dus hebben we alles tegelijk gevierd.
Ze hadden het beide naar hun zin op hun eerste verjaardag. De aandacht, de slingers, de ballonnen en natuurlijk de taart! Die vond de jongste lekkerder op haar eerste verjaardag dan de oudste toen ze 1 werd :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De uitnodigingen hebben we 6 weken van tevoren verstuurd.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 12 januari 2015 @ 18:32:54 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148613313
Kuiken is tot nog toe nog niet naar kdv oid geweest en heeft ook niet echt vriendjes nog. Ik ken wel nog wat kindjes van zwemmen en van zwangerschapsgym, en in de buurt heeft een meisje een baby die iets jonger is. Misschien probeer ik daar wel een klein groepje mee te vormen, mits mijn man het ook ziet zitten ;).
Uitnodigingen ga ik maar eens over nadenken dan!
KuikenGuppy
  maandag 12 januari 2015 @ 18:36:31 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148613468
Burd, dan zou ik t eigenlijk niet doen. Bij mij waren t allemaal kindjes van goede vrienden, mensen die ik ook gewoon regelmatig zie, incl kids. Kuiken heeft er zo toch niet zo veel aan als er opeens allemaal kindjes komen die ie niet zo goed kent?

Dan is t misschien leuker voor m om af en toe 1 op 1 af te spreken, zodat ie kan wennen aan spelen met andere kindjes? En jij de ouders 1 op 1 beter kunt leren kennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 12-01-2015 18:58:47 ]
pi_148614447
Mabawa :*

Venco, jeetje met gaat dus nogmniet echt lekker met jou zo te lezen. :*

Spirit, ik vind dit forum ook zo'n fijne uitlaatklep. En leuk werk is dat om die foto's te sorteren

Op Riley haar tweede verjaardag komt alleen maar familie. En een buurjongetje dat een aantal maanden jonger is dan zij.
Ik vier het de 24e. Maar een paar familieleden komen de 23e, want dan is het rustiger. En ik kan dan geen nee zeggen hè. Baal :(
  maandag 12 januari 2015 @ 19:13:38 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148615136
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:12 schreef Burdie het volgende:
Hoi! Ik kom even voor mijn beurt dit topic binnen wandelen. Kuiken is over anderhalve maand jarig O+ en dan mag ik echt naar hier ;) maar ik wilde alvast vragen: hoe lang van te voren hebben jullie uitnodigingen voor het verjaardagsfeestje gestuurd? En hebben jullie ook andere kindjes uitgenodigd/evt op een apart feestje en was dat de moeite waard (ook leuk voor de kindjes zelf)?
Bedankt vast O+.
Ik ben altijd rijkelijk laat met uitnodigingen dus ik verstuur appjes, mailtjes en smsjes met een soort save the date en dan 2 weken van te voren de daadwerkelijke uitnodiging.

Hier kwamen eigenlijk vooral kindjes van familie en vrienden. Dit jaar komen er ook kindjes die ze als hun vriendjes en vriendinnetjes beschouwen en dan wel los van de familie enzo (aparte dag). Maar dat is niet echt een kinderfeestjes of zo.

Omen, oh daar zou ik ook wel van balen. Normaal zou ik ook niet snel nee kunnen zeggen, maar wel als het om mijn kinderen gaat.
  maandag 12 januari 2015 @ 19:32:04 #267
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148615980
Wij hebben het alleen met familie gevierd. Dikke prima :). Best kans dat we dat dit jaar weer doen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_148616834
Oh Kyara, dat is echt leuk.
Dat heeft Riley nog niet :@

Gelukkig vindt Riley het niet erg dat er de 23e ook mensen komen hoor. Visite is leuk en gezellig. Maar de taart komt pas de 24e en ik ga geen aparte taart kopen voor een andere dag.
pi_148616889
Hier ruim 3 weken voor het feestje de uitnodiging gestuurd. Maar de meeste mensen wisten het al eerder.
Hier was het een drukke boel, maar wij doen niet aan splitsen en ik heb best een grote familie. Het was wel een soort creche trouwens er waren 2 peuters, 1 dreumes en 7 baby's op bezoek :D Het was een erg gezellige drukte! Maar het hoeft niet elk jaar op deze manier. Ooh en ik geef nooit meer een feestje en ga dan de volgende dag op reis, puur doordat al het geregel zoveel stress geeft. :X

Omen lastig dat je dan geen nee durft te zeggen :*

Komt vast goed LB, we gaan door (met Gordon) maar wel in aangepaste versie!

[ Bericht 8% gewijzigd door Mabawa. op 12-01-2015 20:50:20 ]
pi_148617008
Dit jaar ga ik d'r verjaardag kleiner aanpakken dan vorig jaar. Vorig jaar was het veel te druk, achteraf gezien. Vooral voor dochter zelf. En dan waren er nog niet eens andere kindjes hier of zo! Dus dit jaar alleen wat opa's en oma's (we hebben 3 setjes die nogal overheersend aanwezig zijn..) en een verdwaalde oom/tante. En dan zo goed mogelijk verspreid over de dag, zodat we niet met een hele kamer vol zitten de hele dag lang. Vooral wat pakjes uitpakken en wat taart eten en een heel mooi versierde kamer, dan is het voor iedereen het leukst :)

Uitnodigingen tussen 1 maand - 2 weken van te voren is wel een mooie ja.
pi_148617282
Hier afgelopen jaar niet met anderen gevierd, en hoewel heel veel mensen dat enorm vreemd vinden, zijn wij er nog steeds blij mee. We hadden hem er echt geen plezier mee gedaan. Maar als je kind een sociaal dier is dat opbloeit van zoveel gezelligheid, vooral doen. Uitnodigingen doe ik altijd 3 weken van tevoren.
pi_148617421
L-E, goede keus geweest dus voor jullie. Wat is je gevoel voor dit jaar? Wat ik zo lees lijkt hij steeds vrijer te worden. Of zijn de prikkels hem nog steeds te veel?
  maandag 12 januari 2015 @ 20:05:19 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148617553
Bedankt voor de ervaringen :) iedereen doet het kennelijk weer anders :'). Wij hebben ook een grote familie met veel kinderen en eigenlijk vind ik het te druk om die allemaal over de vloer te hebben, we hebben ook niet zoveel ruimte in de woonkamer momenteel. Nog even over nadenken dus :) .
En mabawa, wij gaan op de verjaardag van kuiken (maandag) op wintersport -O- :'). Vind ik ook niet handig gepland, maar het moest zo met werk, dit dat. Misschien dat we een dag later vertrekken, afhankelijk ook van de sneeuw.
KuikenGuppy
pi_148617827
Ik kan me de hele eerste verjaardag eerlijk gezegd niet eens herinneren :@ Er waren niet eens heel veel mensen, maar ik heb de godganse tijd alleen maar rondgerend om iedereen van een hapje en drankje te voorzien :') Dikke faal :@
Sarcasme. Herken het.
pi_148617940
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:05 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de ervaringen :) iedereen doet het kennelijk weer anders :'). Wij hebben ook een grote familie met veel kinderen en eigenlijk vind ik het te druk om die allemaal over de vloer te hebben, we hebben ook niet zoveel ruimte in de woonkamer momenteel. Nog even over nadenken dus :) .
En mabawa, wij gaan op de verjaardag van kuiken (maandag) op wintersport -O- :'). Vind ik ook niet handig gepland, maar het moest zo met werk, dit dat. Misschien dat we een dag later vertrekken, afhankelijk ook van de sneeuw.
Oh nou ehhh succes :')
Nee het is opzich wel te doen. Ik vond de combi feestje/reis niet vervelend maar meer de voorbereidingen icm werk. Dus ik moest eigenlijk dat weekend ervoor alles af hebben want verder geen tijd.
Ik ben op de uitnodiging heel duidelijk geweest over de eindtijd en iedereen heeft zich daar goed aan gehouden (is in onze familie niet echt gebruikelijk, feestjes zijn meestal van middag tot ergens in de avond) En ik had hulp ingeschakeld. 2 vriendinnen die vooraf kwamen helpen met hapjes enzo en ook mijn moeder en zus hadden het eea gemaakt. Eén van die vriendinnen bleef samen met mijn moeder na het feestje en binnen een uur was ons huis spik en span en om 20.30 lag ik voldaan op bed. En mijn wekker ging om 3.30 weer :')

En wat betreft drukte heb ik liever alles in 1 keer, erg gezellig én niet 2 keer aan de slag moeten :)
pi_148617942
Oh. De hele tijd rondrennen om te voorzien van drankjes en hapjes. Dat ken ik ook wel inderdaad. :@
Alleen met de taart aansnijden heb ik er echt bewust voor gezorgd dat ik foto's kon maken en daar de tijd voor nam. De rest is inderdaad waziger al. Gelukkig heb ik de foto's nog 8-)
pi_148618017
Jeetje Mabawa. Dat had je wel goed geregeld. Maar inderdaad snap ik wel dat je de vakantie niet meer een dag na zo'n feest plant. Half drie op :O
pi_148618266
Dat rondrennen waardoor je zelf niet geniet van zo'n feestje, ik heb er een hekel aan. Afgelopen zaterdag vierden we oudste zijn verjaardag, na het eerste rondje drinken zei ik: Mensen, zelfbediening vanaf hier, het staat op tafel! en dan nog waren er serieus mensen die mij gingen wenken en vroegen waar hun drinken bleef (terwijl ik al oververhit en overprikkeld rond liep om alles in goede banen te leiden), ik snap dat zooo niet.

Ja, ik ben een waardeloze gastvrouw, dat ook.

Omen, dit jaar gaan we het vieren ja. Hij is inmiddels dol op een publiek als hij weer eens hilarisch doet, dus hij zal dat erg leuk vinden. Feestje van oudste vond hij ook super, ging ook geweldig. We zullen het wel klein houden hoor, althans: dat is mijn wens.
pi_148618360
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:16 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje Mabawa. Dat had je wel goed geregeld. Maar inderdaad snap ik wel dat je de vakantie niet meer een dag na zo'n feest plant. Half drie op :O
Uurtje langer he?! Niet dat dat een fijne tijd was :P

LE ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Hopelijk geniet hij er gigantisch van en heeft hij achteraf niet te veel last.
Wat betreft zelfbediening. Dat is hier de normaalste zaak van de wereld en anders is er altijd wel een helpende tante, zus of vriendin :)
pi_148618605
Klein kunnen wij het nooit houden met 6 zussen en 3 paar ouders :')

Als iedereen komt dan komen er dit keer 3 baby's, 1 dreumes, 6 peuters en 3 basisschoolleeftijd kinderen :')
(Oh en dan m'n eigen 2 kids erbij... 15 kinderen dus :@ )

Ik vraag trouwens vaak aan m'n moeder of ze wil helpen met gastvrouw spelen :) oh en de eerste ronde is van mij en daarna is het zelfbediening :)
pi_148618669
Hier ook een grote familie, en ik voel me verplicht iedereen uit te nodigen. Dat niet doen is best not-done he? Maar ik vind lang niet al die mensen leuk :@

Mabawa, dat klinkt heerlijk, al die hulp. Count me in voor jullie volgende feestje :7
  maandag 12 januari 2015 @ 20:46:35 #282
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148619097
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:34 schreef L-E het volgende:
Hier ook een grote familie, en ik voel me verplicht iedereen uit te nodigen. Dat niet doen is best not-done he? Maar ik vind lang niet al die mensen leuk :@

Mabawa, dat klinkt heerlijk, al die hulp. Count me in voor jullie volgende feestje :7
Dat ligt er aan, wat bedoel je met iedereen?

Hier waren alleen opa's en oma's en J's ooms en tantes uitgenodigd. Vriend heeft ook stiefzussen en broer, die hebben we niet uitgenodigd, onze eigen ooms tantes neven en nichten ook niet. Ik voel me daar ook helemaal niet toe verplicht. Maar goed, blijkbaar ben ik daar best een uitzondering in, ben gewoon echt geen familiemens, en mensen die ik niet aardig vind nodig ik gewoon niet uit in mijn huis...
pi_148619134
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:46 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dat ligt er aan, wat bedoel je met iedereen?

Hier waren alleen opa's en oma's en J's ooms en tantes uitgenodigd. Vriend heeft ook stiefzussen en broer, die hebben we niet uitgenodigd, onze eigen ooms tantes neven en nichten ook niet. Ik voel me daar ook helemaal niet toe verplicht. Maar goed, blijkbaar ben ik daar best een uitzondering in, ben gewoon echt geen familiemens, en mensen die ik niet aardig vind nodig ik gewoon niet uit in mijn huis...
Mijn broers en zus en aanhang, en de broers van mijn man, en zijn ouders natuurlijk. Tante Corry en ome Joop komen al een tijdje niet meer :P
pi_148619206
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:34 schreef L-E het volgende:

Je bent welkom :)

Nou ja ligt er een beetje aan wat jullie gewoontes daar in zijn en hoe je band is met iedereen?
Ik kan me best voorstellen dat als ik geen zin heb in een uitgebreid feestje dat 'alleen' mijn moeder+vriend, vader+vriendin, oma en zus met gezin komen. Eventueel met 2 beste vriendinnen. Kan je het zo nog een beetje selecteren?
pi_148619306
Oja, zelfbediening hebben wij ook, ik zet allerlei dingen klaar op de grote tafel en dan mag iedereen pakken wat ie wil :Y) c_/ Dat werkt altijd prima.

Bescheiden feestje doe ik oa door het gewoon doordeweeks te vieren op de verjaardag zelf. Dan zijn er al een aantal mensen die af vallen/niet kunnen.
pi_148620688
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:49 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Je bent welkom :)

Nou ja ligt er een beetje aan wat jullie gewoontes daar in zijn en hoe je band is met iedereen?
Ik kan me best voorstellen dat als ik geen zin heb in een uitgebreid feestje dat 'alleen' mijn moeder+vriend, vader+vriendin, oma en zus met gezin komen. Eventueel met 2 beste vriendinnen. Kan je het zo nog een beetje selecteren?
Er valt niet te snijden in familie-aanwezigen, zonder heel veel gedoe. En als het om mezelf gaat durf ik dat wel aan, maar het is ook de familie van mijn kind, en zij verdienen ook de aanwezigheid van hun familie, ook al vind ik ze niet zo heel tof. Maar net even met man over gehad en vanaf nu doen we het anders: itt tot iedereen smiddags laten komen en massaal mee laten eten, zetten we een eindtijd op de uitnodiging, en doen we een groep mensen in de ochtend en een groep in de middag. En gaan we lekker met ons 4 uit eten erna, of we bestellen pizza vanaf de bank, maar dat we wel als gezin in alle rust de dag kunnen afsluiten. Dat is voor oudste ook heel belangrijk, na al die prikkels, en ik vind het fijn om wat controle terug te hebben over hoe zo'n dag loopt. We vonden dat alles zo'n geweldig idee, dat we net ook maar pizza hebben besteld :9 O+
pi_148621059
Zelfbediening komt hier nu ook, maar we vierden het bij mijn ouders thuis om het voor ons makkelijker te maken en dan ga ik mensen niet zeggen maar in alle kasten te duiken :@ Ik had wel hulp van mijn moeder en zusje verwacht, maar die bleven lekker zitten hoor want ja het was toch ons feestje :')

Dus over een paar maandjes gewoon lekker hier thuis en dan zoekt men het maar fijn uit :+
Sarcasme. Herken het.
pi_148621134
Ik vind een eindtijd eigenlijk heel normaal hoor LE, vooral voor mensen met kinderen.
Sarcasme. Herken het.
pi_148621270
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:32 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind een eindtijd eigenlijk heel normaal hoor LE, vooral voor mensen met kinderen.
Ik ook! Maar de eerste vier jaar werd die eindtijd keihard genegeerd door iedereen, dus ik was er maar weer mee gestopt :')
pi_148621366
"Laatste ronde mensen! De bar sluit uit om 5 uur" :+

DOEI!! :W
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:43:17 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148621800
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:05 schreef Burdie het volgende:
Bedankt voor de ervaringen iedereen doet het kennelijk weer anders . Wij hebben ook een grote familie met veel kinderen en eigenlijk vind ik het te druk om die allemaal over de vloer te hebben, we hebben ook niet zoveel ruimte in de woonkamer momenteel. Nog even over nadenken dus .
Wij hebben M's 1e verjaardag in 2 delen gevierd. Eerst s ochtends met directe familie (opa, oma's, oom, tante) en dan ook de feestmuts, zingen, taart, kaarsje etc. En na zijn (en mijn) middagslaap kwam de rest van de visite. Het was wel een lange dag maar het rustmomentje vond ik prettig (ik was toen natuurlijk ook 31 weken zwanger van de tweeling) en ik vond het ook fijn dat het fotomomentje in besloten kring plaatsvond en dat dat niet in de chaos zou wegvallen.
  maandag 12 januari 2015 @ 21:46:34 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148621992
Hier maar 1 oom en tante, maar 1 opa en 2 oma's. En 2 neefjes.
pi_148624595
Wij hebben ook alleen opa's, oma, tantes en ooms laten komen toen Eva 1 werd. Ik had toen wel het geniale idee thuis taart eten en iedereen daarna mee te nemen naar de dierentuin. Wat eindigde in twee mensen van mijn familie die de groep kwijt raakten en mijn schoonfamilie die geen zin had om te wachten tot ze terug gevonden waren en dus doorliepen en ik huilde omdat het helemaal niet was zoals ik me voorstelde :')
Onze families zijn toch iets te verschillend en hoe haalde ik het in mijn hoofd met twee vegetariërs naar een dierentuin te gaan? |:(

Dit jaar blijven we thuis :+
E.
pi_148626245
Ik geloof dat wij Femke's eerste verjaardag zo ongeveer met z'n viertjes hebben gevierd. :@ Wel familie uitgenodigd gehad, maar ze hadden allemaal andere plannen. Alleen opa en oma waren er in het weekend. Tja...

En dit jaar... we zien wel. Zal wel neerkomen op wederom opa en oma, en m'n schoonzusje + man. Nadeel van alle familie ver weg hebben, met hun eigen drukke leventjes...
Over twee weken is mijn neefje jarig, wordt 8, afgelopen weekend uitnodigingskaartje van gehad, maar heel eerlijk gezegd heb ik er zo geen zin in om daarheen te gaan... :@ Dat zij ook vrijwel geen interesse tonen in ons, ons nieuwe huis nog niet eens gezien hebben, en zelfs een kaartje met 'hoera, nieuwe woning' er nog niet van af kon, maakt de motivatie ook niet echt groter. Maar ja, daar kan dat knulletje van bijna 8 natuurlijk ook niets aan doen... pff.. familie!

'Feestje' met vriend(innet)jes hebben we bij Lars bij zijn 3e verjaardag voor het eerst gedaan. Toen had hij heel duidelijk een maatje bij het kdv, en twee hele goede vriendinnetjes van het peuterzwemmen. En dat was dan wel nog gewoon inclusief ouders, gezellig kletsen terwijl de 4 peuters om je heen rennen ;) Ben bang dat ik dit jaar voor hem een echt kinderfeestje moet gaan organiseren. "Ik ben al bijna vijf!" hoor ik dagelijks, minimaal 3 keer :')
pi_148627077
Jeetje Sandaly, allemaal andere plannen :*

Dat feestje met vriendjes en vriendinnetjes. Zo ontroerend om te lezen dat hij dat op zijn derde verjaardag duidelijk vriendjes had O+
En bijna vijf :D
pi_148627460
Dat laatste kan ik bevestigen :Y

wat rot dat er nagenoeg niemand is geweest zeg Shandaly. Om delen of andere reden vind ik dat nog een beetje erger omdat het haar eerste verjaardag betrof. Dat is misschien wel de meest speciale van alle verjaardagen.

Ik herken ook veel van het rondrennen voor de visite. Vind het ook wel bijzonder wat L-E verteld, over visite die vraagt waar het drinken blijft :o
bij mij duiken ze dan gewoon zelf de koelkast in. Dikke prima.
Maar de structopaat in mij wil graag alle touwtjes in handen hebben dus ik vind dat soms lastig. Om los te laten dat mensen het niet erg vinden om het zelf te pakken.

Wij nodigen eigenlijk altijd de vaste club uit: 2x opa en oma en 'ouwe' oma (oma van vriend), 2x oom en tante van vriend, mijn zusje met gezin en directe vrienden en de neefjes van vriend. Maar van die club haken er altijd wel wat af. Meestal zitten op een kleine 20 personen.
Vorig jaar zaten we eind maart met Rosalie dr verjaardag allemaal al buiten. Echt zo heerlijk. Hopelijk dit jaar weer.

Sowieso denk ik dat ik binnenkort al zoveel mogelijk ga regelen. Er staat voor mij in de komende periode een operatie aan te komen (Hopelijk deze of volgende maand) en dan moet ik rekenen op één week of 6 herstel.
Dus ik wil deze week eens gaan kijken voor de uitnodigingen, die alvast schrijven, dan kan vriend ze eventueel tzt op de bus doen.
En verzinnen wat voor taart enzo.

Eva had haar wens al uitgesproken: "zo'n hele mooie, en dan roze, maar zonder alles wat eronder zit :+ "
Alleen maar puur fondant dus.....
Ik denk dat het toch wat anders wordt ;)
  maandag 12 januari 2015 @ 23:51:31 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148628042
Haha Eva, zoetekauw :9

Ik wilde E's eerste verjaardag ook groot vieren, met onze familie en onze vrienden (waarvan veel ook met kinderen). Tweede verjaardag doe ik kleiner denk ik. En misschien ook wel alleen opa's en oma's, en dan een andere dag wat vriendinnen met kindjes... Ik weet t nog niet.

Zelfbediening / buffet na de eerste ronde is hier ook gebruikelijk :Y
  maandag 12 januari 2015 @ 23:52:49 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148628099
Kan iemand mij vertellen waarom ik gekwaak hoor door de babyfoon? :X

Ik was zingen vanavond, en mn vriend zei al dat ze onrustig sliep.... Duimen maar voor vannacht.
pi_148631234
Ja hoi, ik heb weer nachtdienst :')
pi_148631267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:20 schreef L-E het volgende:
Ja hoi, ik heb weer nachtdienst :')
Ja hoi, ik ben nét thuis van nachtdienst!
Succes nog en straks lekker slapen! Zzzz. :z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')