abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148553420
Oh, teennagels is dan weer nog niet nodig geweest. Maar dat laat ik mijn moeder doen :@
pi_148553982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:59 schreef L-E het volgende:
Oh hier laten we het m wel zellufdoen hoor :) Dwang toepassen vind ik nooit tof.

Mabawa lief he, zo'n geconditioneerd kind :D O+
Dwang is niet leuk maar hij zit alleen maar te sabbelen als ik het hem zelf laat doen, daar worden tanden niet schoon van. Dus doe ik het voor hem.
Tuurlijk mag hij de tandenborstel van tevoren hebben of erna maar het puur door hem laten doen, dat heeft echt geen zin.
Luier verschonen wilt hij ook niet altijd dus 'dwing' ik hem ook. Lullig voor hem maar sommige dingen moeten gebeuren, ook als je dan een beetje vervelend moet worden voor hem. :@
Een minuut later is hij weer net zo blij. :)
pi_148554256
Ik heb wel een keer geprobeerd om toch door te zetten maar hoofd wegdraaien en kaken op elkaar. Ik zou echt niet weten hoe ik dat dan zou moeten doen (als ik het zou willen) dat komt dan toch neer op houtgreep en kaken open wrikken. Maar dat leek me toch iets te traumatisch. ;)

Verschonen schiet hier inderdaad ook niet op. Al merk ik wel dat ze vaak 5 minuten later wel willen dus meestal wacht ik wel eventjes.

Sowieso kan vooral D behoorlijk wat stennis schoppen. Zo wil ze s ochtends niet uit haar slaapzak. Van alles geprobeerd en toen toch maar met slaapzak en al mee naar beneden, op de bank gezet. En 5 minuten later vroeg ze zelf of de slaapzak uit mocht.
pi_148554707
Gefeliciteerd alvast Kyara! Drie jaar al! :)

Tandenpoetsen gaat hier tegenwoordig ook goed. En ja, soms mag ik alleen de linkerhelft doen, soms alleen de rechterhelft ;)

Omen, lekker weertje he! Ik zie het ook voor me! Ow werd vandaag ook een halve meter achteruit geblazen. Toen was het "mama tillen" en dat vond ik voor deze keer wel goed ;)

Hier wordt er tegenwoordig "hoef nie" geroepen als we iets willen doen wat hij niet wilt... Maarja als het dan toch moet... Drama :')

Ow weet dat hij bijna jarig is en roept nu de hele dag door: Ow twee jaar, hoera, kootjes (cadeautjes :) )
pi_148554732
Zit me trouwens ook af te vragen of de tandenpoetsdrama's hier misschien ook te maken hebben met laat tanden krijgen en daarmee ook laat beginnen met poetsen?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 23:34:54 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148554734
Interessant om te lezen hoe bijvoorbeeld tandenpoetsen bij iedereen gaat. Ieder met een eigen manier ^O^
Hier poetsen wij eerst zijn tanden (inclusief 'aaaaaaaaa' zeggen door T. en ons :+) en daarna mag hij zelf nog even poetsen. Na een minuutje is het 'kaa!'.

Nagels knip ik zelf allemaal. Leg hem uit dat we 10 nagels gaan knippen en tel af na elke nagel. Gek genoeg blijft hij dan rustig liggen :) Teennagels zijn wat lastiger.
pi_148554909
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:34 schreef Kyara het volgende:
Zit me trouwens ook af te vragen of de tandenpoetsdrama's hier misschien ook te maken hebben met laat tanden krijgen en daarmee ook laat beginnen met poetsen?
Hm kan. Aiden kreeg met een maand of 8 geloof ik, zijn eerste tandje.
pi_148554977
Hier was het rond de 11/12 maanden geloof ik. Idem voor M trouwens. Heeft ook wel een periode gehad maar een treintje nadoen werkte toen wel. Meiden zijn net even wat pittiger zeg maar.
pi_148554997
Tandenpoetsen is hier ook nog niet zo'n succes. Gaat soms gepaard met een megahuilbui, maar goed, dan is dat mondje wel mooi ver open om bij alle tandjes en kiezen te kunnen ;) en het glaasje water na het poetsen maakt meestal alles weer goed.
Nageltjes knippen is meestal geen probleem. ML vindt dat een leuk karweitje, dus meestal mag hij het doen ;)

We logeren bij opa en oma vandaag om oma's verjaardag te vieren. Ze is heerlijk rustig meteen gaan slapen na een drukke gezellige dag. Nu alleen hopen dat ze blijft slapen, want ik slaap bij haar op de kamer...
pi_148555019
Danic dat had ik van het cb ook begrepen. Maar we hadden het laatst bij de tandarts ook nog even gevraagd en die zei dus heel stellig nee hoor ook bij haar 2 keer per dag...
Dus savonds poetsen wij en smorgens mag ze zelf

Nagels knippen mag hier altijd. Vinger nagels op schoot en teennagels in de stoel voor de tv anders is het dus inderdaad schreeuwen. Nu zit ze wel eens te schateren van het lachen en ieheheee iehhee te roepen. Dat kietel ik nog eens extra als ik klaar ben :)

En vandaag zijn we naar monkey town geweest. Onze held op sokken moest heel hard huilen in de ballenbak, maar wel met papa van de hoge glijbaan gaan :?
pi_148555037
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:34 schreef Kyara het volgende:
Saar was vier maanden toen ze haar eerste tand kreeg, en tanden poetsen is hier een groot drama :+ Dat werd t naderhand pas overigens. Bij ons heeft t dus niet geholpen, dat ze vrij vroeg tanden kreeg.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 23:56:43 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148555356
Hier vroeg tanden en vanaf dag 1 tandenpoets-hel. Gaat hier wel vaak niet geheel vrijwillig, maar ja het moet gewoon. Zelf doet ze het niet en niet poetsen is geen optie.

Nagels gaan alleen als papa het doet. Ik mag het niet!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 11 januari 2015 @ 03:05:09 #163
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_148559475
Kyara, bij een goede houdgreep gaat het mondje vanzelf open, brullen jonge :@ maar +1 wat Venco zegt, ik vind het vreselijk om te dwingen en zit er vaak half bij te huilen, maar er zijn twee dingen die soms móeten: schone luier en tanden poetsen. Hier gaat het wel beter sinds we samen geluiden maken: AAAAAAAAAAAAAA voor mondje open en IIIIIIIIIIIIII voor tandjes op elkaar. Vind ze heel lollig. Nu sinds een aantal weken 2x per dag, ze wil twee keer want dat doet haar broer ook. In de ochtend mag ze zelf doen (ik doe met haar mee, als ik voordoe probeert ze me na te doen), avond is op schoot en dan doen wij het.

Nagels knippen doe ik altijd. Knippertje gebruiken (schaartje durf ik niet) en dan de tv even aan. Moet meestal wel in etappes, dan elke dag een hand of voet ofzo.

En dank Danic :) ik heb tompoucepics maar ik ga nog maar eens een slaappoging doen :')
3!
  zondag 11 januari 2015 @ 05:45:27 #164
381212 Gulara
From the future
pi_148559881
Wij poetsen 2x per dag. Sinds dat ie kiesjes heeft las ik ergens. Officieel komt dat neer op 1,75x per dag omdat (met name mama) het overdag nog wel eens vergeet. Tweede keer is ergens in de ochtend, vaak na de lunch voor het slapen.
Poetsen gaat met wisselend succes. We poetsen trouwens grotendeels elektrisch.

Knippen gaat hier redelijk.

Kyara beterschap!

En je peuter is 3! O+ Drie jaar worden moet wel fantastisch zijn! *O* Geniet ervan!
pi_148559948
Kyara, gefeliciteerd met je grootste peuter *O*
Drie jaar alweer O+

Hier was ze erg laat met tandjes. Pas rond de 13 maanden kwam de eerste. Dus pas laat begonnen. Tanden poetsen dwing ik niet. Maar ze vindt het reuze interessant. En met liedjes en dat zij mijn tanden poets lukt het dus meestal wel. En ze zit op het aanrecht. Dat is sowieso een goede plek vindt ze
Luier verschonen en aankleden moet ik soms wel een beetje dwingen. Want ze krijgt heel snel rode billen of me moeten echt weg.
  zondag 11 januari 2015 @ 08:58:35 #166
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_148560213
Kyara gefeliciteerd met M! *O* alweer drie!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 11 januari 2015 @ 09:16:53 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148560313
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:20 schreef Kyara het volgende:
Verschonen schiet hier inderdaad ook niet op. Al merk ik wel dat ze vaak 5 minuten later wel willen dus meestal wacht ik wel eventjes.

Sowieso kan E behoorlijk wat stennis schoppen. Zo wil ze 's middags niet uit haar slaapzak. Van alles geprobeerd en toen toch maar met slaapzak en al mee naar beneden, op de bank gezet. En 5 minuten later vroeg ze zelf of de slaapzak uit mocht.
+1 oO<

Met hier als klapper dus die keer dat ze zo'n drama maakte van verschonen dat ik haar in dr blote gat op de grond zette, en dat er toen even later een drol op de grond lag :X Was ze dus gewoon nog niet klaar met poepen :')
pi_148560562
L had vroeg tandjes en vond het poetsen altijd prima. Hij heeft een periode gehad dat we niet mochten poetsen, incl kaakklemmen. Dus toen hebben we het een tijdje niet gedaan. Toen ik weer wilde beginnen ging het zonder problemen. Al heb ik wel het idee dat ik de kiesjes niet zo goed poets, moet voor mn gevoel zo diep :X

Nagels knippen doe ik tijdens een filmpje. En dan tel ik af, 1... 2... knip! Dat vindt L prettig merk ik.

Kyara gefeliciteerd met M O+
pi_148560956
Hier bij de oudste is tandenpoetsen nooit een probleem geweest. Ging meteen vanaf het begin goed, en als hij dan een keer niet wilde ging ik niet dwingen omdat ik bang was dat hij het dan niet meer leuk zou vinden en een dag later ging het altijd weer goed.

De jongste wilde in het begin niet. Was inderdaad ook echt drama, ook zelf een beetje spelen met een tandenborstel wilde ze niet. Dus een paar keer een weekje niet gedaan.
Uiteindelijk was de oplossing dus even wachten, maar ook een tandpasta met net een ander smaakje. Sindsdien geen probleem meer.

Nagels knippen hier eigenlijk nooit een probleem geweest. Gewoon op de commode laten liggen en knippen. Vaak met in de andere hand het doosje waar het nagelschaartje in zat want daar zit ook nog een vijltje en knippertje in en dat rammelt zo leuk :P
  zondag 11 januari 2015 @ 10:49:53 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148561048
Dank voor alle antwoorden. Ik denk dat t hier dan ook een kwestie wordt van proberen mee te laten doen, en wachten tot ze het ok vindt. Want forceren heeft geen nut, ik kan echt geen nagels knippen als er twee beentje liggen te spartelen en schoppen :')
pi_148561054
Kyara gefeliciteerd met je grote kerel! O+ Sterkte met weemoedig terugblikken ;)
  zondag 11 januari 2015 @ 10:51:37 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148561075
Ja dat ook natuurlijk!! :@

Fijne dag Kyara! *O*
Is de jarige al door het dolle heen?
pi_148561089
LB, en afbijten? Sticker vindt dat helemaal lekker! :')
pi_148561516
Bijten doe ik ook weleens, ook de teentjes dus :9

Hieperdepiep voor de grote peuter van Kyara!!
  zondag 11 januari 2015 @ 11:23:22 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148561525
Nagels afbijten? Dat vind ik echt heel vies... Bij mezelf, maar al helemaal bij een ander :r

Hier knippen we gewoon onder luid protest. Meestal als J. in de kinderstoel zit, want dan kan ie niet wegrennen (op de commode blijven liggen is er al een half jaar niet meer bij). Hij vindt t niet leuk, maar ingegroeide teennagels zijn nog veel minder leuk, dus t moet...
  zondag 11 januari 2015 @ 11:23:47 #176
381212 Gulara
From the future
pi_148561536
Ja afbijten is inderdaad tof.
Ik ben alleen altijd bang dat ik wanneer ik in die rouwrandjes bijt dat ik dan iets heel naars oploop en een langzame en pijnlijk dood sterf.
pi_148562266
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:23 schreef mousemicky het volgende:
Nagels afbijten? Dat vind ik echt heel vies... Bij mezelf, maar al helemaal bij een ander :r

+1 Vooral het geluid (van nagels die afgekloven worden) vind ik echt naar. :{
  zondag 11 januari 2015 @ 12:03:51 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148562344
Huuuu afbijten...*ril* No thanks!

Gefeliciteerd Kyara! *G*
pi_148562669
Ohja. Natuurlijk! Veel belangrijker: feli Kyara! *O* *;
pi_148565619
Mama's met nog een ouder kindje ik heb jullie advies nodig. Andere mama's met goede tips reageer vooral.

Sac is een vrij pittige dame die het leuk vindt om aan d'r zus te trekken. Dit kan zijn d'r haar/shirt/broek of wat dan ook en ze laat absoluut niet los. Ik moet echt haar handjes los wrikken als ware. Ik zet haar dan ergens anders neer met wat speelgoed en ga meespelen. Dit accepteert ze niet ze rent linea recta terug naar haar zus en dit blijft ze herhalen. Haar meenemen uit de kamer om daar even wat te doen/pakken oid helpt ook niet.

Ik leg haar uit dat het zeer doet en probeer haar af te leiden met iets anders. Op een gegeven moment heb ik 2 krijsende kinderen de een van de pijn en de ander van frustratie.

Waar je zus leest kun je ook kat lezen.

Wat kan ik nog doen???

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 11-01-2015 14:37:44 ]
pi_148566624
Ik vind jouw aanpak eigenlijk al goed.
Je kan kijken wanneer ze dit doet. Of je daar een ritme in kan zien of een behoefte die Sac heeft en daarop gaan anticiperen
Als Riley iets niet mag, is de kans groot dat ze op dat moment ook de hond wil slaan. We weten het en kunnen dat vooraf al in de gaten houden en tegenhouden. (Niet altijd, want die hond staat erg vaak vlak bij haar, maar zo af en toe lukt het)
  zondag 11 januari 2015 @ 15:01:04 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148567477
Heel pedagogisch onverantwoord is mijn eerste ingeving: laat zus/kat maar een keer uithalen, dan leert ze het wel af :') Maar zo werkt t natuurlijk niet. Lijkt me lastig FR, succes!

Oh en nagels afbijten vind ik echt niet vies. Maar ik mag gewoon niet nót NJET aan haar tenen komen :')
pi_148567663
Arme kat is doof dus die wordt compleet verrast door d'r. Gisteren zag hij haar wel dus stak zijn poot uit. Hij rekt zich meer uit om iets af te weren. Waarbij hij dus met zijn nagels in haar shirtje vastzat. Nou het luchtalarm ging af bij sac. Ik maak haar los en ze wil meteen op de kat duiken die dacht ja :W en steekt weer zijn poot uit. Dus wederom een Sac die vastzat aan de kat en een luchtalarm liet horen.

De kat deed haar echt geen pijn hoor hij had enkel stof vast. Ik denk dat de meeste mensen met een kat het hengelen van ze wel herkent. en zus is te lief die haalt nooit uit.
  zondag 11 januari 2015 @ 15:10:43 #184
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148567842
Arm beest :') en ja ik herken het. Hier zo'n zelfde dove sul. Maar ook een meisje dat helemaal verliefd is op de kat ("haai póes!!! O+! "), en heel lief aait. Hooguit probeert ze hem een keer te omhelzen, maar dan loopt ie gewoon weg :Y
pi_148568737
De katten zijn Ean gewend en die heeft ze altijd heel lief geaaid. Ze moeten nog steeds wennen aan Sac denk ik, en de kat ook aan zijn doofheid.
  zondag 11 januari 2015 @ 16:09:18 #186
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148570241
Bedankt voor de felicitaties O+

Hier hielp het benoemen (uiteindelijk). En ook echt lomp "nu moet je zus huilen en komt omdat jij ......" Verder ook uit de situatie halen inderdaad. Het werd hier uiteindelijk wel minder maar het is wel heel vervelend inderdaad.
  zondag 11 januari 2015 @ 19:04:49 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148577075
Hoezee, afleiden met haar favoriete filmpje (Frog song van Paul McCartney :D :') ) heeft gewerkt: tien geknipte teennageltjes *O*
  zondag 11 januari 2015 @ 22:23:18 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148587868
*knock knock*

Wat is het stil hier!!
pi_148587959
Wij waren vandaag bij danic op bezoek! *O*
pi_148588013
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2015 22:23 schreef LadyBlack het volgende:
*knock knock*

Wat is het stil hier!!
en nog heb ik moeite met bijlezen na dit weekend :@ :z
Ben zo moe.. ik lees vanalles, maar sla niets op...
  zondag 11 januari 2015 @ 22:27:51 #191
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148588142
Agos wat zitten Femke en Rosalie daar lief te spelen O+ en wat zijn Lars en Eva een leuk setje zeg!!

En sorry dat ik haar er zo uitpik, maar jeeeeemig wat is Eva een mooi meisje zeg! :o
  zondag 11 januari 2015 @ 22:41:34 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148589049
Wat goed dat het gelukt is LB!

Leuke foto's Shandaly & Danic! 4 erg leuke kindjes samen O+ Maar ben wel jaloers op het haar van jouw kinderen Danic, wat een bos!

Bedankt voor alle felicitaties. J & D hebben zich ook prima vermaakt vandaag.

pi_148589402
Vanavond was Spider-Man deel 2 :D

Shandaly, wat een leuke foto's O+

Kyara, leuke foto's O+

Vandaag even een mindere dag. Riley was vanmorgen zo boos dat ze me sloeg op mijn oog. Deed zo pijn dat ik haar meteen op de grond gezet heb. Zij van slag. Ik van slag. Voel me er gewoon nog schuldig over. :'(
  zondag 11 januari 2015 @ 22:53:12 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148589759
Schuldig? Waarom? Lijkt me een hele normale reactie?
pi_148589832
Je bent ook maar een mens, Omen :*
Riley is het vast allang vergeten (Helaas, want anders had ze onthouden dat je mama geen pijn mag doen ;) )

Nog eentje van Femmetje dan O+ O+
  zondag 11 januari 2015 @ 22:56:25 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_148589900
Whoa die oooooogen! O+

Omen, ja lullig is dat he, als je zo kwaad wordt :X Maar idd, je bent ook maar een mens, en pijn is gewoon niet tof. :*
  zondag 11 januari 2015 @ 22:56:46 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148589917
Wat heeft ze toch mooie ogen Shandaly O+
pi_148589950
Schuldig dat ik echt boos was op haar op dat moment :@

Shandaly, die foto is mooi O+
pi_148589990
Credits gaan naar danic, toffe foonfoto :) O+
pi_148590104
Goede kwaliteit foon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')