abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2015 @ 12:44:25 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148563505
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja en, dan leg je toch uit waarom je dat zei, ze kunnen je verder weinig maken.

[..]

De politieke situatie was dat Fortuijn een enorme aanhang had en mogelijk wel heel blij was met een ervaren kamerlid van de VVD die zich bij hem aansloot en meteen de beweging van Fortuijn ging vertegenwoordigen. Als hij het eens was met Fortuijn had hij alle kansen om zich anders uit te drukken en als de VVD er moeite mee had zou de overstap erg eenvoudig zijn geweest. Dan was Wilders de tweede man geworden onder Fortuijn, wat een kans heeft hij eigenlijk laten liggen.
Dan kan je hem eerder beschuldigen van te lang bij de vvd blijven, in plaats van hypocritie over oude koeien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 januari 2015 @ 12:57:10 #177
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148563831
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb geen pasklare oplossingen en ik koester ook niet de illusie dat die er zijn. Dat je Syriëgangers op moet sluiten dan wel buiten de deur moet houden, lijkt mij evident. Dat je extremisten moet monitoren is dat ook.

Punt is echter dat deze maatregelen het probleem niet bij de wortel aanpakken. Je moet voorkomen dat islamitische jongeren radicaliseren. En ja, dan kun je haatimams het land uitschoppen, wat prima is, maar het probleem niet uit de wereld helpt. Via internet wordt het extremistische gedachtegoed verspreid en zo blijven jongeren radicaliseren.

Dus wat is de oplossing? Zeg het maar, want ik weet het niet.
Ik weet het ook niet maar als elk voorstel van Wilders door de rest van de politiek afgebrand wordt alleen maar omdat Wilders het zegt dan blijft alles hetzelfde. Er zitten toch ook wel redelijke ideeën tussen? Aboutaleb zegt "Laat die Jihadgangers maar vertrekken maar zorg dat ze niet meer terug kunnen komen" en "Als dit je niet bevalt dan rot je maar op" en heel progressief Nederland complimenteert hem. Dit zijn toch gewoon redelijke uitspraken die niet per se door een pvda'er gemaakt zouden moeten kunnen worden?
  zondag 11 januari 2015 @ 13:13:20 #178
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148564308
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat verandert dan wel wat? Wat ook als we Syriëgangers niet terug laten keren en haatimams over de grens gooien (prima maatregelen overigens) is het wachten tot Amsterdam aan de beurt is.
De situatie is ook hopeloos maar je kan er wel iets aan doen. We hadden eigenlijk al lang geleden wat moeten doen. Maar ja, alles wat ook maar enigszins de moslims in Nederland raakt is racisme. Toen ik begin vorig jaar zei dat van jihad-gangers de Nederlandse nationaliteit afgepakt moet worden was ik ook een racist.
pi_148564334
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet maar als elk voorstel van Wilders door de rest van de politiek afgebrand wordt alleen maar omdat Wilders het zegt dan blijft alles hetzelfde. Er zitten toch ook wel redelijke ideeën tussen? Aboutaleb zegt "Laat die Jihadgangers maar vertrekken maar zorg dat ze niet meer terug kunnen komen" en "Als dit je niet bevalt dan rot je maar op" en heel progressief Nederland complimenteert hem. Dit zijn toch gewoon redelijke uitspraken die niet per se door een pvda'er gemaakt zouden moeten kunnen worden?
Aboutaleb, blijkbaar de enigste realistische PVDAer, zegt eigenlijk precies hetzelfde als Wilders. En daar ligt ook meteen de oplossing. Uitzetten van alle religieuze fanatici.
Syriëgangers en andere radicalen op het volk loslaten is mijn ogen gewoon misdadig. De regering heeft nou juist de taak om ons te beschermen maar faalt hierin omdat ze aan een extreme vorm van politieke correctheid lijden. Overigens gaat Aboutaleb met zijn uitspraken wel in tegen het beleid van de PVDA die de Syriëgangers graag hier willen houden.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  zondag 11 januari 2015 @ 13:14:48 #180
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148564348
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:42 schreef bamibij het volgende:

[..]

Onderbouw dit nu eens alsjeblieft
Moslimextremist, Amsterdam, boem, doden.
pi_148564441
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Volgens mij is NL aardig eensgezind wat betreft de aanpak van Syriëgangers.

Je moet echter niet de illusie koesteren dat wanneer je dergelijke extremisten buiten de deur houdt het gevaar compleet is geweken.

Terrorisme is eigenlijk niet te bestrijden. Beste is daarom een aantal gerichte maatregelen (zoals die zijn genoemd) en vooral inzetten op preventie door goede voorlichting en de dialoog blijven zoeken met de moslimgemeenschap in ons land. Want met polariseren en de verhoudingen op scherp zetten, zoals Wilders doet, bereik je helemaal niks.

Het belangrijkste is echter dat je doorgaat met je leven en je niet gek laat maken. Persoonlijk heb ik dan ook totaal geen angst voor een aanslag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 januari 2015 @ 13:19:40 #182
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148564501
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:14 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

Aboutaleb, blijkbaar de enigste realistische PVDAer, zegt eigenlijk precies hetzelfde als Wilders. En daar ligt ook meteen de oplossing. Uitzetten van alle religieuze fanatici.
Syriëgangers en andere radicalen op het volk loslaten is mijn ogen gewoon misdadig. De regering heeft nou juist de taak om ons te beschermen maar faalt hierin omdat ze aan een extreme vorm van politieke correctheid lijden. Overigens gaat Aboutaleb met zijn uitspraken wel in tegen het beleid van de PVDA die de Syriëgangers graag hier willen houden.
Zo gaat het altijd hè. Eerst is iets fascisme. Vervolgens zeggen progressieve leiders hetzelfde. Het pc-kuddevolk loopt er achteraan en dan is het oke. Helaas zit daar altijd een jaartje of 20 tussen.
pi_148564675
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

Juist :')

Bange mongool.
De religieuze dreiging durven te erkennen heeft niets met angst te maken integendeel zelfs. De angst ligt voornamelijk bij knuffelaars die de confrontatie met een intolerante en gewelddadige religie angstvallig vermijden en hopen dat de bui overwaait.
God bestaat niet, dus leef en geniet
  zondag 11 januari 2015 @ 13:32:45 #184
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148564872
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij is NL aardig eensgezind wat betreft de aanpak van Syriëgangers.
Nederland misschien maar de Nederlandse politici niet.
quote:
Je moet echter niet de illusie koesteren dat wanneer je dergelijke extremisten buiten de deur houdt het gevaar compleet is geweken.

Terrorisme is eigenlijk niet te bestrijden. Beste is daarom een aantal gerichte maatregelen (zoals die zijn genoemd) en vooral inzetten op preventie door goede voorlichting en de dialoog blijven zoeken met de moslimgemeenschap in ons land. Want met polariseren en de verhoudingen op scherp zetten, zoals Wilders doet, bereik je helemaal niks.
Je ziet toch dat in islamitische landen moslims elkaar opblazen terwijl ze in dezelfde profeet en god geloven. Ik vraag me af of de situatie nou echt zoveel zou verbeteren in de toekomst als we heel lief zouden gaan doen.
quote:
Het belangrijkste is echter dat je doorgaat met je leven en je niet gek laat maken. Persoonlijk heb ik dan ook totaal geen angst voor een aanslag.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:34:15 #185
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148564907
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

Juist :')

Bange mongool.
Kan je dat onderbouwen?
  zondag 11 januari 2015 @ 13:40:41 #186
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148565079
Sigaretten, dat is het echte gevaar. Complete razzia's in cafés waar het personeel en de klanten willen roken. Ondertussen kan je tot Sint-juttemis wachten tot die jihadisten in Nederland een keer aangepakt worden.
pi_148565204
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:32 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nederland misschien maar de Nederlandse politici niet.

[..]

Je ziet toch dat in islamitische landen moslims elkaar opblazen terwijl ze in dezelfde profeet en god geloven. Ik vraag me af of de situatie nou echt zoveel zou verbeteren in de toekomst als we heel lief zouden gaan doen.

[..]

In islamitische landen heerst toch wel een iets ander klimaat. Veel jongeren verkeren daar ook in een uitzichtloze positie wat ze vatbaar maakt voor het radicalisme.

Verder is het 'lief doen', zoals jij het noemt, ook niet gericht op degenen die het extremisme al hebben omarmd, maar op jongeren die nog zijn te redden.

In op VK.nl stond gisteren bijvoorbeeld een opiniestuk van een Nederlandse Marokkaan die het radicalisme de rug toe heeft gekeerd. Laat dat soort types op de voorgrond treden en breng hen in contact met islamitische jongeren.

Alle moslims wegzetten, zoals Wilders doet, is in ieder geval niet bevorderlijk en zal radicalisering niet tegenwerken.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:01:41 #188
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148565641
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In islamitische landen heerst toch wel een iets ander klimaat. Veel jongeren verkeren daar ook in een uitzichtloze positie wat ze vatbaar maakt voor het radicalisme.

Verder is het 'lief doen', zoals jij het noemt, ook niet gericht op degenen die het extremisme al hebben omarmd, maar op jongeren die nog zijn te redden.

In op VK.nl stond gisteren bijvoorbeeld een opiniestuk van een Nederlandse Marokkaan die het radicalisme de rug toe heeft gekeerd. Laat dat soort types op de voorgrond treden en breng hen in contact met islamitische jongeren.

Alle moslims wegzetten, zoals Wilders doet, is in ieder geval niet bevorderlijk en zal radicalisering niet tegenwerken.
Het is allemaal heel mooi maar het gaat niet gebeuren. Het polariseren blijft doorgaan en het overgrote deel van de moslims vindt niet dat ze hun afkeur moeten laten blijken omdat het niks met hun te maken heeft. Hierin worden ze gesteund door progressief Nederland. We leven in een van de rijkste landen van de wereld. Knap dat je je dan in zo'n uitzichtloze positie weet te manoeuvreren. Die uitzichtloze positie is ook vaak een gevolg van de opvoeding maar als je je daar als overheid weer mee gaat bemoeien dan breekt de hel ook weer los.
pi_148565744
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:01 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is allemaal heel mooi maar het gaat niet gebeuren. Het polariseren blijft doorgaan en het overgrote deel van de moslims vindt niet dat ze hun afkeur moeten laten blijken omdat het niks met hun te maken heeft. Hierin worden ze gesteund door progressief Nederland. We leven in een van de rijkste landen van de wereld. Knap dat je je dan in zo'n uitzichtloze positie weet te manoeuvreren. Die uitzichtloze positie is ook vaak een gevolg van de opvoeding maar als je je daar als overheid weer mee gaat bemoeien dan breekt de hel ook weer los.
Talloze moslims in Nederland hebben de aanslag in Parijs veroordeeld. Ook waren er ook veel moslims aanwezig bij de verschillende demonstraties in dit land.

Maar dat weigeren veel PVV'ers te zien.

Wat wil jij precies wat er met de moslims in Nederland gebeurt? Zeg nou eens wat je echt wil.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:23:35 #190
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148566181
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Talloze moslims in Nederland hebben de aanslag in Parijs veroordeeld. Ook waren er ook veel moslims aanwezig bij de verschillende demonstraties in dit land.

Maar dat weigeren veel PVV'ers te zien.

Wat wil jij precies wat er met de moslims in Nederland gebeurt? Zeg nou eens wat je echt wil.
Wat ik wil gaat ook niet gebeuren. Het heeft trouwens weinig zin om maatregelen in Nederland te nemen als we open grenzen hebben.
Laat ik eens wat noemen:
-Nederland uit de EU en euro.
-Draaideurcriminelen en zware criminelen het land uitzetten.
-Moslimextremisten het land uitzetten.
-Verspreiden van de overige moslims (en andere groepen zoals Antillianen) over heel Nederland.

Bespaar me de grondwet-opmerkingen e.d. Ik weet ook wel dat dit niet gaat gebeuren. Ik had het liefst dat politici 35 jaar geleden wat verstandige maatregelen hadden genomen. Dan hadden we deze problemen nooit gehad.
pi_148566258
Ik zie niet goed in wat onze economie naar de klote helpen bijdraagt aan het oplossen van de problemen met moslimextremisten.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:28:08 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148566311
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zie niet goed in wat onze economie naar de klote helpen bijdraagt aan het oplossen van de problemen met moslimextremisten.
Als we uit de EU stappen kunnen de allochtonenknuffelaars bij de PvdA zich niet meer verschuilen achter 'dat mag niet van Brussel' als we moslims over de grens willen flikkeren, ook al hebben ze een Nederlands paspoort. Ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 11 januari 2015 @ 14:31:34 #193
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148566436
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
Dat naar de klote helpen van de economie, daar ben ik het dus niet mee eens. Maar goed, dat is een andere discussie. Zoals ik zei; Het heeft weinig nut om hier allerlei maatregelen te nemen zolang we open grenzen hebben.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:40:02 #194
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148566748
Maar hoe zien jullie de toekomst? Ik zie een stijgende lijn in het aantal incidenten in Europa. Ook hoor je steeds vaker dat terroristen opgepakt worden die plannen hadden om iets te doen. Of beeld ik me dat nou in?
pi_148566978
  zondag 11 januari 2015 @ 14:47:37 #196
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148567012
Buiten de plannen van terroristische organisaties die al in ontwikkeling zijn en het gevaar van eenlingen zal deze aanslag in Parijs ook gevolgen hebben denk ik. Heel Europa, heel de wereld stond op zijn kop. Reken er maar op dat heel wat buitenlandse organisaties, die voorheen nooit zo over de grens keken, dit "huzarenstukje" willen evenaren of overtreffen.
pi_148567030
Een fijn en interessant opinieartikel in het kader van deze discussie: http://www.volkskrant.nl/(...)fgekondigd~a3827335/.
pi_148567224
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Buiten de plannen van terroristische organisaties die al in ontwikkeling zijn en het gevaar van eenlingen zal deze aanslag in Parijs ook gevolgen hebben denk ik. Heel Europa, heel de wereld stond op zijn kop. Reken er maar op dat heel wat buitenlandse organisaties, die voorheen nooit zo over de grens keken, dit "huzarenstukje" willen evenaren of overtreffen.
Niet om het een of ander, maar dit is geen nieuw fenomeen. Na 9/11 en de aanslagen in Madrid en Londen werd hetzelfde gezegd. Het liep echter niet zo'n vaart.

De inlichtingendiensten moeten gewoon hun werk blijven doen. En wij moeten ons vooral niet gek laten maken. Ik ben bijvoorbeeld niet angstiger dan een week geleden. Life goes on.

En je moet niet de illusie koesteren dat je met een serie maatregelen alle gevaren uit de wereld kunt helpen.
  zondag 11 januari 2015 @ 14:58:15 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148567379
quote:
Absoluut. Ik kan niet in het hoofd van een terrorist kijken, dus ik weet ook niet wat zijn belangrijkste doel is. Is dat het doden van 'tegenstanders', of is dat het veroorzaken van ontregeling, tegenstellingen en angst? Als het het laatste is, doen sommigen wel erg goed hun best om de terrorist te laten slagen in die opzet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')