Wat is groter denk je, de kans dat je bij een terroristische aanslag omkomt, of de kans dat je omkomt bij een verkeersongeluk? En hoe groot is het verschil?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar als je die kans "verwaarloosbaar" noemt, heb je echt iets heel wezenlijks niet begrepen.
De kans dat jij morgen van je fiets wordt geschoten is inderdaad verwaarloosbaar. Accepteer het nou maar.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Sorry, maar als je die kans "verwaarloosbaar" noemt, heb je echt iets heel wezenlijks niet begrepen.
Je moet jongeren het verschil tussen goed en fout beter bijbrengen. De islam kan nooit een plaats in Nederland vinden zolang het extremisme daar een (toegestaan) onderdeel van is. Er zijn genoeg goede moslims in Nederland die geen vlieg kwaad doen. Die moslims mogen hier zijn, radicale types willen we hier niet. Dat moeten we heel goed duidelijk maken. Niet op de gebruikelijke halfzachte manier, maar krachtig. Als je de moslim-extremist wilt uithangen, hoepel je maar op.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat echt niet minder wordt als je de groep wegzet als gevaar. We willen ze kunnen bereiken, en dat kan niet als je ze verder van je afduwt - precies wat er zal gebeuren als je de tegenstellingen tussen verschillende bevolkingsgroepen groter gaat maken. Het zal het afzetten tegen de repressieve overheid alleen maar doen toenemen. Of denk je van niet?
Door het strafbaar stellen van uitingen zorg je er enkel voor dat zulk soort figuren ondergronds gaan, en juist lastig te volgen raken voor de mensen die een eventuele verdere radicalisering kunnen signaleren. Hetzelfde geldt voor drastische maatregelen als uithuisplaatsingen en heropvoedingskampen; dat maakt degenen die nou juist radicalisering kunnen signaleren en aan de alarmbel kunnen trekken (en dat is vaak directe famile) terughoudend in de stap naar de autoriteiten zetten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
Bijvoorbeeld: ingrijpen als jongeren zichtbaar radicaliseren. Jongeren uit de thuissituatie weghalen. Stop ze maar in een soort inrichting; een heropvoedingskamp of iets dergelijks. Wat je ook doet: grijp in, onderbreek het radicaliseringsproces. Bestraf het radicaliseren. Maak vertoon van moslim-extremisme (rondlopen met ISIS-vlaggen etc.) strafbaar.
Sowieso vind ik het nogal een vreemde redenatie: om de vrijheid van meningsuiting te beschermen, beperken we de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Door het strafbaar stellen van uitingen zorg je er enkel voor dat zulk soort figuren ondergronds gaan, en juist lastig te volgen raken voor de mensen die een eventuele verdere radicalisering kunnen signaleren. Hetzelfde geldt voor drastische maatregelen als uithuisplaatsingen en heropvoedingskampen; dat maakt degenen die nou juist radicalisering kunnen signaleren en aan de alarmbel kunnen trekken (en dat is vaak directe famile) terughoudend in de stap naar de autoriteiten zetten.
Zolang je niet beseft dat die oorlog allang is verklaard, lijkt het me niet zo zinnig om hier verder over te discussiëren. Een oorlog hoeft niet van beide kanten te worden verklaard. Het is genoeg wanneer één partij dat doet. En dat is allang het geval.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nu ben ik de weg kwijt want volgens mij is de oorlog verklaren juist geen goede oplossing voor deze problemen.
Aanzetten tot haat en geweld hoort strafbaar te zijn. Wie oproept om moskeeën in brand te steken, wordt gearresteerd en strafrechtelijk vervolgd.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:46 schreef Wombcat het volgende:
Dus mensen die oproepen om moskeeën in brand te steken moeten ook preventief opgepakt worden?
Ik kan me wat PVV-ers herinneren die pleitten voor knieschoten. Ook maar arresteren en strafrechtelijk vervolgen?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
Aanzetten tot haat en geweld hoort strafbaar te zijn. Wie oproept om moskeeën in brand te steken, wordt gearresteerd en strafrechtelijk vervolgd.
Nu wordt de vrijheid van meningsuiting voor exceptionele gevallen nog wel eens beperkt, maar het zwaaien met een IS-vlag kan net zo goed puberaal gedrag zijn als het uiten van een serieuze positie. Bovendien maak je het op die manier de autoriteiten wel makkelijk: zulk soort types zullen vermoedelijk wel een tijdje in de gaten gehouden worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het nogal een vreemde redenatie: om de vrijheid van meningsuiting te beschermen, beperken we de vrijheid van meningsuiting.
Volgens mij is het heel zinnig. Als een politicus zegt dat het oorlog is heeft dat namelijk nogal wat gevolgen want dat betekent dat Nederland in oorlog is volgens hem en dus de noodtoestand wat hem betreft in werking moet. Als Wilders zegt dat het oorlog is dan is dat een politiek zeer zwaar beladen term met veel gevolgen, als hij dat uitlegt zoals jij doet is hij in mijn ogen een domme idioot en politiek brandstichter, dan moet hij zijn woorden anders kiezen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zolang je niet beseft dat die oorlog allang is verklaard, lijkt het me niet zo zinnig om hier verder over te discussiëren. Een oorlog hoeft niet van beide kanten te worden verklaard. Het is genoeg wanneer één partij dat doet. En dat is allang het geval.
En als er geen "goede oplossing" voor problemen bestaat, gaan we voor de minst slechte.
[..]
Aanzetten tot haat en geweld hoort strafbaar te zijn. Wie oproept om moskeeën in brand te steken, wordt gearresteerd en strafrechtelijk vervolgd.
De kans dat ik woensdag in Frankrijk slachtoffer werd van terreur was ook verwaarloosbaar. Toch zijn die dag 12 mensen omgekomen en later nog meer. Onder wie ook mensen die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De kans dat jij morgen van je fiets wordt geschoten is inderdaad verwaarloosbaar. Accepteer het nou maar.
Hoi, ik heb nieuws voor je: dat is allang het geval. Wat je hier omschrijft, is de huidige situatie. Nota bene deze week is een soort steunpunt geopend voor ouders die hun zoon of dochter zien radicaliseren: http://www.volkskrant.nl/(...)jihadisten~a3822852/quote:Op zondag 11 januari 2015 18:50 schreef Reya het volgende:
Door het strafbaar stellen van uitingen zorg je er enkel voor dat zulk soort figuren ondergronds gaan, en juist lastig te volgen raken voor de mensen die een eventuele verdere radicalisering kunnen signaleren. Hetzelfde geldt voor drastische maatregelen als uithuisplaatsingen en heropvoedingskampen; dat maakt degenen die nou juist radicalisering kunnen signaleren en aan de alarmbel kunnen trekken (en dat is vaak directe famile) terughoudend in de stap naar de autoriteiten zetten.
Nee, want dat pleidooi (wat al niet hetzelfde is als een oproep) was in het kader van concreet wangedrag. Als ik zeg dat wietkwekers de doodstraf zouden moeten krijgen, is dat ook gewoon een geoorloofde mening.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik kan me wat PVV-ers herinneren die pleitten voor knieschoten. Ook maar arresteren en strafrechtelijk vervolgen?
Je mag ook wel gewoon zeggen dat je PVV-aanhanger bent hoorquote:Op zondag 11 januari 2015 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, want dat pleidooi (wat al niet hetzelfde is als een oproep) was in het kader van concreet wangedrag. Als ik zeg dat wietkwekers de doodstraf zouden moeten krijgen, is dat ook gewoon een geoorloofde mening.
Wat mij vaak opvalt in dit soort discussies is de neiging om de PVV te gaan bashen. De PVV wordt belangrijker gemaakt dan ze zijn. De PVV is een politieke partij aan de zijkant van de Nederlandse politiek. Problemen worden niet anders van de vraag of de PVV wel of niet bestaat. Wilders roeptoetert, maar bereikt niks. We zouden in Nederland eens politieke discussies moeten durven voeren zonder steeds met een zekere angst of walging naar die PVV () te kijken.
Gevaarlijke aannames want mensen reageren ook op woorden en woorden van een politiek leider wegen nog zwaarder dan de woorden van een ander. Dat hij politiek niets bereikt wil niet zeggen dat er geen effect is in de maatschappij.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:09 schreef Elfletterig het volgende:
Problemen worden niet anders van de vraag of de PVV wel of niet bestaat. Wilders roeptoetert, maar bereikt niks.
Hoeveel slachtoffers hebben moslimextremisten de laatste tien jaar gemaakt in Nederland?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij bereikt hij een verdere radicalisering. Daar moesten we toch iets tegen doen?quote:Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gevaarlijke aannames want mensen reageren ook op woorden en woorden van een politiek leider wegen nog zwaarder dan de woorden van een ander. Dat hij politiek niets bereikt wil niet zeggen dat er geen effect is in de maatschappij.
1.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers hebben moslimextremisten de laatste tien jaar gemaakt in Nederland?
Prima excuus om iedere moslim preventief op te sluiten.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel slachtoffers hebben moslimextremisten de laatste tien jaar gemaakt in Nederland?
Hoeveel in Europa?quote:
Misschien is het eens tijd voor je om volwassen te worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef 99.999 het volgende:
Je mag ook wel gewoon zeggen dat je PVV-aanhanger bent hoor.
Dan is dit sneue suggestieve gedrag ook niet meer nodig.
Zoals Huntington omschreef zullen onze nieuwe oorlogen een Strijd Der Beschavingen worden, oftewel een Clash Of Civilizations, zeer interessant.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:33 schreef Beathoven het volgende:
van pvv.nl
[ afbeelding ]
Ik ben ook geen voorstander van Al Qaeda en IS maar in een goede democratie roept men op tot oorlog tegen de Mafia. In PVV logica zal 't wel een oorlog betekenen tegen de Italianen.![]()
not buying it.
Waarom blijft deze irrelevante vergelijking terugkomen?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat is groter denk je, de kans dat je bij een terroristische aanslag omkomt, of de kans dat je omkomt bij een verkeersongeluk? En hoe groot is het verschil?
De moslims die homo's uit hun huizen treiteren of de moslims die joden in elkaar meppen, tellen natuurlijk niet mee als moslimextremisten.quote:
Geen. Maar zoals je ongetwijfeld weet - als journalist volg je het nieuws - is er momenteel een oorlog gaande in Syrië, waarbij ook Nederland deelneemt aan de strijd tegen IS. En zoals je weet, zijn er ook vanuit Nederland vele tientallen jongeren als jihadstrijder die kant op gegaan.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kunnen net zo goed pvv-tokkies zijn inderdaad. Dat is uiteindelijk het zelfde soort tuig.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De moslims die homo's uit hun huizen treiteren of de moslims die joden in elkaar meppen tellen natuurlijk niet mee als moslimextremisten.
Om het in perspectief te zetten.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom blijft deze irrelevante vergelijking terugkomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |