quote:Op zondag 11 januari 2015 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent aan het vragen naar de bekende weg. Dit is toch geen forum voor zwakzinnigen of wel? Als je jongens ziet die eruit zien als moslim-extremisten (lange baard, jurk, haatzaaiende teksten) dan zijn het waarschijnlijk moslim-extremisten.
Radicalisering is altijd te signaleren. Er wordt alleen veel te laat ingegrepen. Zo ging het bij Mohammed B, zo ging het bij Jejoen Bontinck, zo ging het bij zo velen. De omgeving staat erbij en kijkt ernaar.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet alle extremisten zitten bij zulk soort soort openlijk extremistische groepjes. Ik zou liever hebben dat een extremist zich aansloot bij Sharia4Belgium dan dat hij op eigen houtje zijn gang gaat; in het eerste geval is hij een stuk makkelijker te signaleren en in de gaten te houden.
Wat? Het was een zwaar ondermaatse school waar gefraudeerd en gestolen is, maar dat het een bolwerk van jihadisme was moet je toch echt even met een bron onderbouwen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland hebben we zelfs toegestaan dat ultra-conservatieve moslims hun haatdragende denkbeelden via het onderwijs konden verspreiden (Ibn Ghaldoun).
Dat zijn ze wel, alleen zijn er geen simpele oplossingen voor dit complexe probleem, zoals Wilders z'n domme aanhang wil doen geloven.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:18 schreef Elfletterig het volgende:
De partijen zijn daar nog lang niet van doordrongen. En ze komen derhalve ook niet met de juiste oplossingen. Het blijft bij holle frasen. Het blijft bij stoere taal tijdens toespraken.
Dus mensen met een lange baard en een jurk mag het leger doodschieten een gebouw waar die mensen komen mogen ze beschieten en als je die mensen iets verkoopt of hun helpt ben je strafbaar? Niet te hopen dat we het songfestival hier krijgen trouwens.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent aan het vragen naar de bekende weg. Dit is toch geen forum voor zwakzinnigen of wel? Als je jongens ziet die eruit zien als moslim-extremisten (lange baard, jurk, haatzaaiende teksten) dan zijn het waarschijnlijk moslim-extremisten.
En wat wil je daar exact aan doen? Let wel dat processen van radicalisering heel snel kunnen plaatsvinden, en ook niet altijd even duidelijk zichtbaar zijn. Zo'n gast van 18 komt in contact met de verkeerde types en zit vier weken later in het vliegtuig op weg naar Syrië. Daar kun je als autoriteiten nou eenmaal niet altijd strak op zitten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Radicalisering is altijd te signaleren. Er wordt alleen veel te laat ingegrepen. Zo ging het bij Mohammed B, zo ging het bij Jejoen Bontinck, zo ging het bij zo velen. De omgeving staat erbij en kijkt ernaar.
Maar wat gaat er dan nu exact verkeerd, behalve dat het blijkbaar niet meer mogelijk zou mogen zijn om met IS-vlaggen rond te lopen?quote:In Nederland hebben we zelfs toegestaan dat ultra-conservatieve moslims hun haatdragende denkbeelden via het onderwijs konden verspreiden (Ibn Ghaldoun). We wilden het niet onder ogen zien. Ziende blind en horende doof waren we. Grotendeels nog steeds, trouwens. Het moet hier eerst een keer flink misgaan.
Ik had het niet over Wilders. Ik haalde bewust de premier van Canada aan. Die man staat aan het roer van een immens land met dubbel zo veel inwoners als Nederland.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel, alleen zijn er geen simpele oplossingen voor dit complexe probleem, zoals Wilders z'n domme aanhang wil doen geloven.
Ze mogen dan bij jou ook wel ingrijpen als je moeite hebt met radicaliseren en Wilders moet ook gaan oppassen net als de SGP wat mij betreft. Alleen de gulden middenweg en braaf in het midden blijven is toegestaan anders ben je radicaal.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Radicalisering is altijd te signaleren. Er wordt alleen veel te laat ingegrepen. Zo ging het bij Mohammed B, zo ging het bij Jejoen Bontinck, zo ging het bij zo velen. De omgeving staat erbij en kijkt ernaar.
In Nederland hebben we zelfs toegestaan dat ultra-conservatieve moslims hun haatdragende denkbeelden via het onderwijs konden verspreiden (Ibn Ghaldoun). We wilden het niet onder ogen zien. Ziende blind en horende doof waren we. Grotendeels nog steeds, trouwens. Het moet hier eerst een keer flink misgaan.
Moet je echt nog vragen wat er verkeerd gaat? Volg je zelf nooit het nieuws? Wat er verkeerd gaat, is dat honderden (zo niet duizenden) jongeren radicaliseren. Het gebeurt waar we bij staan. Ouders falen in de opvoeding en/of hebben totaal geen grip op hun kinderen. Ze komen - wat je zegt - in aanraking met de verkeerde types, maar dat laten we allemaal gebeuren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:26 schreef Reya het volgende:
[..]
En wat wil je daar exact aan doen? Let wel dat processen van radicalisering heel snel kunnen plaatsvinden, en ook niet altijd even duidelijk zichtbaar zijn. Zo'n gast van 18 komt in contact met de verkeerde types en zit vier weken later in het vliegtuig op weg naar Syrië. Daar kun je als autoriteiten nou eenmaal niet altijd strak op zitten.
[..]
Maar wat gaat er dan nu exact verkeerd, behalve dat het blijkbaar niet meer mogelijk zou mogen zijn om met IS-vlaggen rond te lopen?
Ja, en wat wil je daar exact aan doen? Blijkbaar gaat het niet mis in het beleid, want daar heb ik nog niets over gehoord.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moet je echt nog vragen wat er verkeerd gaat? Volg je zelf nooit het nieuws? Wat er verkeerd gaat, is dat honderden (zo niet duizenden) jongeren radicaliseren. Het gebeurt waar we bij staan. Ouders falen in de opvoeding en/of hebben totaal geen grip op hun kinderen. Ze komen - wat je zegt - in aanraking met de verkeerde types, maar dat laten we allemaal gebeuren.
Is het niet een idee alle moslims een verplichten een halve maan op de kleding te dragen? Dan herken je ze makkelijker.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vraag het jou gewoon, jij weet het toch al. Waar moet ik aan denken, mensen met een baard zijn moslims extremisten?
Ja en dan overal bordjes op cafés en bioscopen met daarop "verboden voor moslims".quote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is het niet een idee alle moslims een verplichten een halve maan op de kleding te dragen? Dan herken je ze makkelijker.
Dan zou ik eerst beginnen met het kwijtraken van die hysterie wat suggereert dat je elke dag van je fiets geknald kan worden.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het beschermen van onze samenleving, onze vrijheden en onze normen en waarden staat voorop.
Het is veel meer dan beleid alleen. Het is een mentaliteit. Het is - zoals gezegd - een complex probleem. Jongeren radicaliseren (mede) omdat ze hier de vrijheid hebben om dat te doen. Ze zetten zich af tegen onze samenleving, niet zelden omdat ze in hun opvoeding al de nodige aversie of haat krijgen aangeleerd. De overheid kan niet altijd achter de voordeur meekijken, dus zal het beleid vooral repressief moeten zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, en wat wil je daar exact aan doen? Blijkbaar gaat het niet mis in het beleid, want daar heb ik nog niets over gehoord.
Bijvoorbeeld. En ook niet meer in overheidsdienst nemen. En ze moeten zich 2x per dag melden op het politiebureau.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en dan overal bordjes op cafés en bioscopen met daarop "verboden voor moslims".
Doen we dat dan alleen met moslims die radicaliseren, of ook met anderen?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is veel meer dan beleid alleen. Het is een mentaliteit. Het is - zoals gezegd - een complex probleem. Jongeren radicaliseren (mede) omdat ze hier de vrijheid hebben om dat te doen. Ze zetten zich af tegen onze samenleving, niet zelden omdat ze in hun opvoeding al de nodige aversie of haat krijgen aangeleerd. De overheid kan niet altijd achter de voordeur meekijken, dus zal het beleid vooral repressief moeten zijn.
Bijvoorbeeld: ingrijpen als jongeren zichtbaar radicaliseren. Jongeren uit de thuissituatie weghalen. Stop ze maar in een soort inrichting; een heropvoedingskamp of iets dergelijks. Wat je ook doet: grijp in, onderbreek het radicaliseringsproces. Bestraf het radicaliseren. Maak vertoon van moslim-extremisme (rondlopen met ISIS-vlaggen etc.) strafbaar.
Ook moet veel meer worden ondernomen tegen haatimams en -websites.
Hysterie is wat anders dan de realiteit onder ogen zien. De realiteit is dat een aanslag zoals in Parijs net zo goed ook in Nederland kan plaatsvinden. En net zoals er in Parijs en omgeving onschuldige slachtoffers vielen, kan dat hier ook gebeuren.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan zou ik eerst beginnen met het kwijtraken van die hysterie wat suggereert dat je elke dag van je fiets geknald kan worden.
Die hardloper kan net zo goed een fietser in Nederland zijn. Hysterie is nergens voor nodig, maar een beetje realiteitsbesef lijkt me wel op z'n plaats.quote:De man die afgelopen week in Parijs een politieagente en vier gegijzelden in een kosjere supermarkt doodschoot, Amedy Coulibaly,heeft woensdag mogelijk ook een hardloper neergeschoten. Dat maakte een openbaar aanklager in Parijs bekend. De hardloper raakte zwaargewond.
Ja, inderdaad. Er lopen er 17 miljoen rond in Nederland, dus er kan altijd een debiel zijn die een bom ergens neerlegt. Aan de andere kant is die kans verwaarloosbaar, dus het is eerder spijkers op laag water zoeken dan het realiteitsbesef noemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hysterie is wat anders dan de realiteit onder ogen zien. De realiteit is dat een aanslag zoals in Parijs net zo goed ook in Nederland kan plaatsvinden. En net zoals er in Parijs en omgeving onschuldige slachtoffers vielen, kan dat hier ook gebeuren.
Ik verwijs je even naar Teletekst:
[..]
Die hardloper kan net zo goed een fietser in Nederland zijn. Hysterie is nergens voor nodig, maar een beetje realiteitsbesef lijkt me wel op z'n plaats.
Iets zegt me dat dat echt niet minder wordt als je de groep wegzet als gevaar. We willen ze kunnen bereiken, en dat kan niet als je ze verder van je afduwt - precies wat er zal gebeuren als je de tegenstellingen tussen verschillende bevolkingsgroepen groter gaat maken. Het zal het afzetten tegen de repressieve overheid alleen maar doen toenemen. Of denk je van niet?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:37 schreef Elfletterig het volgende:
Het is veel meer dan beleid alleen. Het is een mentaliteit. Het is - zoals gezegd - een complex probleem. Jongeren radicaliseren (mede) omdat ze hier de vrijheid hebben om dat te doen. Ze zetten zich af tegen onze samenleving, niet zelden omdat ze in hun opvoeding al de nodige aversie of haat krijgen aangeleerd. De overheid kan niet altijd achter de voordeur meekijken, dus zal het beleid vooral repressief moeten zijn.
Ik ben tegen alle vormen van extremisme. Extremisme moet altijd worden bestreden. Op dit moment is echter een specifieke aanpak van moslim-extremisme nodig. Een kwestie van prioriteiten stellen. Net zoals er ook een specifieke aanpak nodig is van criminaliteit onder Marokkaanse jongeren, om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doen we dat dan alleen met moslims die radicaliseren, of ook met anderen?
En hoe zet je dat in de wet? "U mag niet radicaliseren".
Waarschijnlijk kunnen we ze dan beter meteen interneren in kampen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. En ook niet meer in overheidsdienst nemen. En ze moeten zich 2x per dag melden op het politiebureau.
Nu ben ik de weg kwijt want volgens mij is de oorlog verklaren juist geen goede oplossing voor deze problemen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:31 schreef Elfletterig het volgende:
Moet je echt nog vragen wat er verkeerd gaat? Volg je zelf nooit het nieuws? Wat er verkeerd gaat, is dat honderden (zo niet duizenden) jongeren radicaliseren. Het gebeurt waar we bij staan. Ouders falen in de opvoeding en/of hebben totaal geen grip op hun kinderen. Ze komen - wat je zegt - in aanraking met de verkeerde types, maar dat laten we allemaal gebeuren.
Dus mensen die oproepen om moskeeën in brand te steken moeten ook preventief opgepakt worden?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben tegen alle vormen van extremisme. Extremisme moet altijd worden bestreden. Op dit moment is echter een specifieke aanpak van moslim-extremisme nodig. Een kwestie van prioriteiten stellen. Net zoals er ook een specifieke aanpak nodig is van criminaliteit onder Marokkaanse jongeren, om maar eens wat te noemen.
Met politiek-correct geneuzel uit de categorie "Maar doen we dat dan ook...." schieten we geen moer op. Problemen onder ogen zien en erop af.
Sorry, maar als je die kans "verwaarloosbaar" noemt, heb je echt iets heel wezenlijks niet begrepen.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Er lopen er 17 miljoen rond in Nederland, dus er kan altijd een debiel zijn die een bom ergens neerlegt. Aan de andere kant is die kans verwaarloosbaar, dus het is eerder spijkers op laag water zoeken dan het realiteitsbesef noemen.
Op zich is dat niet echt preventief meer. Je wordt dan opgepakt voor het feit dat je andere mensen aanzet tot geweldadige handelingen. Je hebt dan al een daad verricht en is het niet meer preventief.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus mensen die oproepen om moskeeën in brand te steken moeten ook preventief opgepakt worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |