abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2015 @ 16:44:11 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148571516
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:15 schreef remlof het volgende:
Ik wil de vrijheid om in m'n Vitesse-shirt door Nijmegen te kunnen lopen :')

Man, we zijn helemaal geen vrijheden kwijt, in 99 van de 100 gevallen kunnen joden en homo's nog gewoon herkenbaar zonder problemen over straat lopen. Net als ik in m'n Vitesse-shirt. Dat laatste moet ik alleen niet in Nijmegen doen.
Zelfs dat kan 99 van de 100 keer prima, want het aantal idioten dat jou echt een klap gaat verkopen is erg klein, vergeleken bij het totaal van 160.000 Nijmegenaren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148571598
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:35 schreef karton2 het volgende:
maar het is wel een goede indicatie van hoe er in die tijd werd gedacht over integratie.
Dat ben ik dus niet met je eens. Van Dam is nu juist iemand waarbij je geen goed beeld krijgt van hoe er werd gedacht.
pi_148573331
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. Van Dam is nu juist iemand waarbij je geen goed beeld krijgt van hoe er werd gedacht.
Waarom is dat geen goede indicatie als er met dergelijk gemak verwezen wordt naar de jaren 30?
Een paar jaar later tijdens de campagne in 2002 voor de TK zag je hetzelfde; De Hollandse Haider.
Niet gewoon rechts, maar extreem rechts. Verwijzingen naar het achterkamertje van Anne Frank. Ik ga slapen en ik zie Le Pen (J-M), ik word wakker en ik zie Fortuyn.
Moeiteloos werd de kritiek van Fortuyn op één lijn gezet met extreem rechts figuren van de eind jaren 90 en begin 2000.
Het geeft perfect aan dat het in die tijd het een enorm taboe was om over (toekomstige) immigratieproblematiek te praten.
pi_148573520
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:31 schreef karton2 het volgende:

[..]

Waarom is dat geen goede indicatie als er met dergelijk gemak verwezen wordt naar de jaren 30?
Een paar jaar later tijdens de campagne in 2002 voor de TK zag je hetzelfde; De Hollandse Haider.
Niet gewoon rechts, maar extreem rechts. Verwijzingen naar het achterkamertje van Anne Frank. Ik ga slapen en ik zie Le Pen (J-M), ik word wakker en ik zie Fortuyn.
Moeiteloos werd de kritiek van Fortuyn op één lijn gezet met extreem rechts figuren van de eind jaren 90 en begin 2000.
Het geeft perfect aan dat het in die tijd het een enorm taboe was om over (toekomstige) immigratieproblematiek te praten.
Omdat van Dam altijd al een zeer uitgesproken mening heeft gehad en zeker niet representatief genoemd kan worden voor een groot deel van Nederland of heel Nederland. Hij staat feitelijk haaks op Fortuin qua denken maar naast Fortuijn als het gaat om het doen van stevige uitspraken een debat tussen die twee kan dus alleen maar flink oplopen qua verbaal geweld.
pi_148574405
quote:
13s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef remlof het volgende:
Ga lekker op de fascistische pvv stemmen, want die hebben vast wel een oplossing :')
Goedkope reactie. Ik heb nog nooit PVV gestemd en heb dat ook niet in de planning. Ik hoop dat gewone partijen doordrongen raken van de problematiek en de ernst ervan. Net zoals dat bij de premier van Canada duidelijk wél het geval is.
pi_148574448
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus volgens jou zouden nu de wetten moeten gelden die passen bij de staat van oorlog?
Ja. Als het gaat om het uitroeien van moslim-extremisme is wat mij betreft elk middel geoorloofd. Het beschermen van onze samenleving, onze vrijheden en onze normen en waarden staat voorop.
pi_148574513
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Welke concrete aanpak verlang je op dit moment?
Veel sneller ingrijpen als jongeren radicaliseren. Veel harder aanpakken van extremisme in de straatbeelden (vertoon van ISIS-vlaggen etc.), harder aanpakken van haatsites online, etc.
pi_148574519
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:59 schreef Elfletterig het volgende:
Het beschermen van onze samenleving, onze vrijheden en onze normen en waarden staat voorop.
Maar die beperk je juist sterk door de oorlogswetgeving te activeren dus ik vind de maatregel erg vreemd als er geen duidelijke vijand is om tegen te vechten.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:06:45 #234
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148574702
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel sneller ingrijpen als jongeren radicaliseren.
Hoe, exact?
quote:
Veel harder aanpakken van extremisme in de straatbeelden (vertoon van ISIS-vlaggen etc.)
En dan? mensen de gevangenis ingooien omdat ze met een vlag lopen te zwaaien? dan weet je zeker dat ze eruit komen als volgroeide extremisten.
quote:
, harder aanpakken van haatsites online, etc.
Dit werd vandaag nog in de Zevende Dag bediscussieert, en daar werd gesteld dat het technisch vrijwel onhaalbaar is om hier serieus iets aan te doen.
pi_148574741
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbind nou een wat consequenties aan die constatering.

Veel verder dan 'harder aanpakken' schreeuwen heb ik je je nog niet zien komen op dit forum. Het is oorlog, stel jij. Welke offers ben je bereid te maken? En kom nou eens niet aan met zwaardere straffen en extremisten op de huid zitten, want als je denkt dat het probleem daardoor verdwijnt, ben je wel heel naïef.
Waarom moet ik consequenties verbinden aan de constatering? Laat de politiek eerst maar eens doordrongen raken van de ernst van de zaak. Het gaat nog even duren voordat onze politici op het niveau van de Canadese premier zitten. En let wel: dit gaat niet alleen om Nederland, dit gaat om heel Europa. Dit soort terrorisme is namelijk grensoverschrijdend. De aanslag in Brussel is een goed voorbeeld: de dader vluchtte onmiddellijk naar Frankrijk, waar hij ook vandaan kwam.

Het is inderdaad oorlog. Oorlog is een breed begrip en dit is geen oorlog in de klassieke zin van het woord. Er zijn geen troepen die ons land binnenvallen. Het gaat om een kleine groep terroristen die hier aanslagen plegen. Meestal zijn het jongeren die hier zijn opgegroeid, radicaliseren en daarna tot hun daden komen.

We hebben te maken met extremisten die ons - het vrije Westen - de oorlog verklaren en die dreigen met aanslagen. Wat mij betreft is alles gerechtvaardigd om dat te voorkomen.
pi_148574780
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat van Dam altijd al een zeer uitgesproken mening heeft gehad en zeker niet representatief genoemd kan worden voor een groot deel van Nederland of heel Nederland. Hij staat feitelijk haaks op Fortuin qua denken maar naast Fortuijn als het gaat om het doen van stevige uitspraken een debat tussen die twee kan dus alleen maar flink oplopen qua verbaal geweld.
Ik gaf al eerder aan dat het veel zegt dat iemand op de nationale TV gewoon kan worden weggezet als een halve NSBer.
Zoals een paar jaar later hetzelfde kon worden gedaan door enkele lijsttrekkers, zoals Rosenmöller, De Graaf en Melkert. Zonder probleem werd de kritiek van Fortuyn op één hoop gegooid met extreem rechtse figuren als Haider, Le Pen (JM), De Winter.
Tijdens dat debat was het overigens Van Dam die fortuyn wegzette als een buitengewoon minderwaardig mens. Hierop begon Fortuyn pas te reageren met dat hij ooit op één zijn zou zijn gezet met Eichmann door Van Dam (klopte overigens niet), dat Van Dam een populist is et cetera.
pi_148574786
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar die beperk je juist sterk door de oorlogswetgeving te activeren dus ik vind de maatregel erg vreemd als er geen duidelijke vijand is om tegen te vechten.
Er is een heel duidelijke vijand, namelijk moslim-extremisten. Zowel vanuit de Islamitische Staat, als hier in onze landen aanwezig.
pi_148574811
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is een heel duidelijke vijand, namelijk moslim-extremisten. Zowel vanuit de Islamitische Staat, als hier in onze landen aanwezig.
En die herken je aan?
  zondag 11 januari 2015 @ 18:10:53 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_148574888
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Goedkope reactie. Ik heb nog nooit PVV gestemd en heb dat ook niet in de planning. Ik hoop dat gewone partijen doordrongen raken van de problematiek en de ernst ervan. Net zoals dat bij de premier van Canada duidelijk wél het geval is.
Die gewone partijen zijn daar al lang van doordrongen. Alleen komen die niet met onwerkbare oplossingen voor dit complexe probleem.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:12:34 #240
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148574943
De begroting van inlichtingen- en veiligheidsdiensten op zijn minst op peil houden en het pan-Europees reorganiseren van deze diensten om tot meer internationale samenwerking te komen lijkt me overigens een concreet beleidsvoornemen om deze problematiek in te dammen.
pi_148575023
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En die herken je aan?
Moet je dit echt vragen? :') Serieus: ga eens beelden bekijken van demonstraties van Sharia4Belgium of Sharia4Holland en laat me dan weten of je iets van een gemene deler hebt kunnen ontdekken.
pi_148575040
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:12 schreef Reya het volgende:
De begroting van inlichtingen- en veiligheidsdiensten op zijn minst op peil houden en het pan-Europees reorganiseren van deze diensten om tot meer internationale samenwerking te komen lijkt me overigens een concreet beleidsvoornemen om deze problematiek in te dammen.
Je kan dat bijna niet los zien van de immigratiepolitiek.
Elk land heeft zijn immigratiepolitiek op dit moment, Zweden verwacht bijvoorbeeld voor dit jaar zo'n 100.000 mensen uit Syrië e.o.
Pegida in Duitsland wil bijvoorbeeld een immigratiemodel zoals Nederland. Zolang hier geen lijn inzit, schiet je met die gedeelde inlichtingen ook niet veel op.

edit/
Ik zeg niet dat immigratie = terreuraanslagen. Als ik een tijd terug lees dat een IS terreurtuig mee wil sturen met de echte vluchtelingen, dan moet hier ook een eenduidig beleid in komen.
pi_148575108
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Moet je dit echt vragen? :') Serieus: ga eens beelden bekijken van demonstraties van Sharia4Belgium of Sharia4Holland en laat me dan weten of je iets van een gemene deler hebt kunnen ontdekken.
Ik vraag het jou gewoon, jij weet het toch al. Waar moet ik aan denken, mensen met een baard zijn moslims extremisten?
  zondag 11 januari 2015 @ 18:16:34 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_148575124
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelfs dat kan 99 van de 100 keer prima, want het aantal idioten dat jou echt een klap gaat verkopen is erg klein, vergeleken bij het totaal van 160.000 Nijmegenaren.
Klopt, toch neem ik het risico niet. Net zoals ik niet met een keppeltje op de Schilderswijk in zou wandelen.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:17:12 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_148575154
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vraag het jou gewoon, jij weet het toch al. Waar moet ik aan denken, mensen met een baard zijn moslims extremisten?
Ja, die moeten we gewoon allemaal preventief oppaken :')
pi_148575195
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Die gewone partijen zijn daar al lang van doordringen. Alleen komen die niet met onwerkbare oplossingen voor dit complexe probleem.
De partijen zijn daar nog lang niet van doordrongen. :N En ze komen derhalve ook niet met de juiste oplossingen. Het blijft bij holle frasen. Het blijft bij stoere taal tijdens toespraken.

Moslim-extremisme concreet aanpakken staat in de kinderschoenen. Ook in Nederland kunnen jongeren ongestoord radicaliseren. In het verleden waren Mohammed B en de Hofstadgroep goede voorbeelden, tegenwoordig zijn honderden (zo niet duizenden) jongeren geradicaliseerd. Ze reizen af naar Syrië. Pas nu, nu het allang zover is, komen er wat maatregelen zoals paspoorten afpakken of het uitreizen belemmeren. Het is allemaal veel te laat. Moslim-extremisme moet in de kiem worden gesmoord.
pi_148575205
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, die moeten we gewoon allemaal preventief oppaken :')
Nou oorlogsrecht is van toepassing volgens bepaalde mensen dus daar zouden we dan al in oorlog mee zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:18:51 #248
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148575232
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet alle extremisten zitten bij zulk soort openlijk extremistische groepjes. Ik zou liever hebben dat een extremist zich aansloot bij Sharia4Belgium dan dat hij op eigen houtje zijn gang gaat; in het eerste geval is hij een stuk makkelijker te signaleren en in de gaten te houden.
pi_148575255
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bent aan het vragen naar de bekende weg. Dit is toch geen forum voor zwakzinnigen of wel? Als je jongens ziet die eruit zien als moslim-extremisten (lange baard, jurk, haatzaaiende teksten) dan zijn het waarschijnlijk moslim-extremisten.
  zondag 11 januari 2015 @ 18:21:18 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148575334
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:14 schreef karton2 het volgende:

[..]

Je kan dat bijna niet los zien van de immigratiepolitiek.
Elk land heeft zijn immigratiepolitiek op dit moment, Zweden verwacht bijvoorbeeld voor dit jaar zo'n 100.000 mensen uit Syrië e.o.
Pegida in Duitsland wil bijvoorbeeld een immigratiemodel zoals Nederland. Zolang hier geen lijn inzit, schiet je met die gedeelde inlichtingen ook niet veel op.

edit/
Ik zeg niet dat immigratie = terreuraanslagen. Als ik een tijd terug lees dat een IS terreurtuig mee wil sturen met de echte vluchtelingen, dan moet hier ook een eenduidig beleid in komen.
Afgezien van de grens volledig sluiten (en zelfs daarvan is de werkbaarheid twijfelachtig...) zie ik niet hoe eenderwelk immigratiemodel het risico tot nul kan reduceren. Een belangrijk deel van het werk zal binnen de europese grenzen moeten plaatsvinden, en dan is samenwerking op inlichtingenvlak onontbeerlijk. Ik denk inderdaad ook dat er een algemeen belang bij is immigratiepolitiek nauwer op elkaar vast te stellen, maar dat is politiek zeer gecompliceerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')