quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:40 schreef Slaap_Zak het volgende:
Mijn god...
Het zat er al een tijd aan te komen... maar ik ben geschokt. Kijk je kan vinden wat je wil, maar het plaatsen van een cartoon staat in geen verhouding tot het doden van mensen...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ag-op-redactie.dhtml
Klacht: disproportionele represailes om een tekeningetje
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is nog steeds het merendeel, gelukkig, dat moet je niet vergeten.
Welke debiel heeft jou dit wijsgemaakt? De koran hamert juist op godsdienst- en gewetensvrijheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:17 schreef Ixnay het volgende:
Zij hangen een heilig boek aan waarin staat dat ongelovigen dood moeten.
Dan vind de alcoholist dat nog steeds geen probleem, dat vinden zijn buren dan het probleem. Je kan tegen de alcoholist nog zo vaak roepen dat wat hij doet slecht is, en fout is en hij hulp moet zoeken maar dit zal hij dan wegwuiven en jou voor gek verklaren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar je moet het probleem kunnen zien om het aan te pakken of oplossingen te verzinnen, zo vind een alcohol verslaafde zijn alcoholisme geen probleem. Totdat de buren zien dat hij zijn vrouw onder de blauwe plekken slaat.
Klopt maar alcoholist kan worden aangeklaagd voor huiselijk geweld of wat dan niet, en moet dan gewoon de bak in. Als iedereen zijn ogen open hield voor extremisme.... Kun je op tijd aan de bel trekken, ik vind dan ook dat een Imam of zo daar een duidelijke rol in moet gaan spelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Stratman het volgende:
[..]
Dan vind de alcoholist dat nog steeds geen probleem, dat vinden zijn buren dan het probleem. Je kan tegen de alcoholist nog zo vaak roepen dat wat hij doet slecht is, en fout is en hij hulp moet zoeken maar dit zal hij dan wegwuiven en jou voor gek verklaren.
Ach ja, hoort erbij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heuj NEtsplitter! Je bent maar druk bezig zo
Diplomatiek blijven tenzij het echt niet anders kan de wapens pakken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:31 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Wat zou Optimus Prime doen met zulke problemen vraag ik me vaak af...
Dat je geen respect voor de daders hebt snap ik natuurlijk, maar je moet (vind ik) nooit een religie met wereldwijd meer dan een miljard mensen in zijn geheel verantwoordelijk stellen. Dat leidt vaak tot nog veel ergere taferelen en het maakt het er sowieso niet beter op allemaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Stratman het volgende:
[..]
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....
De alcoholist zal dan ook vast wel worden aangeklaagd en de bak in gaan, dan zal hij een programma gaan volgen waardoor hij van zijn verslaving af komt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Klopt maar alcoholist kan worden aangeklaagd voor huiselijk geweld of wat dan niet, en moet dan gewoon de bak in. Als iedereen zijn ogen open hield voor extremisme.... Kun je op tijd aan de bel trekken, ik vind dan ook dat een Imam of zo daar een duidelijke rol in moet gaan spelen.
Waarom zit jouw familie eigenlijk in de criminaliteit. Is George ook een moslim?quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Stratman het volgende:
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....
Waar was je 15 jaar geleden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
En het wordt wel tijd dat dit probleem erkent wordt, het ligt niet aan alle moslims uiteraard.
Fixed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar er zit dus een probleem in de kern van het moslim mens zijn dat mensen naar extremisme kunnen gaan, of neigen.
Daar heb je zeker een punt, wat ook zo is is dat ik niet weet hoe de islamitische bevolking is in hun eigen land en hoe ze daar hun leven leiden dus het is ook respectloos van mij om dit zo`n naam te geven en iedereen verantwoordelijk te stellen, maar dit is helaas het merendeel van wat ik zie/hoor op het nieuws/lees in de kranten en dergelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat je geen respect voor de daders hebt snap ik natuurlijk, maar je moet (vind ik) nooit een religie met wereldwijd meer dan een miljard mensen in zijn geheel verantwoordelijk stellen. Dat leidt vaak tot nog veel ergere taferelen en het maakt het er sowieso niet beter op allemaal.
En dit ja. Jarenlang wordt er al uitgebreid over dit soort zaken gesproken, maar "het mag nog steeds niet gezegd worden allemaal!!1"quote:
Ik snap het ook wel hoor, iedereen wordt beïnvloed door het nieuws en het is soms moeilijk om dan toch nog enigszins genuanceerd te blijven denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:35 schreef Stratman het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, wat ook zo is is dat ik niet weet hoe de islamitische bevolking is in hun eigen land en hoe ze daar hun leven leiden dus het is ook respectloos van mij om dit zo`n naam te geven en iedereen verantwoordelijk te stellen, maar dit is helaas het merendeel van wat ik zie/hoor op het nieuws/lees in de kranten en dergelijk.
Ik heb overigens verder geen contact met buitenlandse gezinnen meer dus mijn oordeel is puur gebaseerd op wat ik hoor en lees.
Nee je mag het niet zien want je bent dan een racist. Om een probleem te zien moet je het probleem erkennen. NIET IEDEREEN in de islam heeft zo'n probleem, maar er zijn daar mensen die gevoelig zijn voor extremisme. Zoveel zijn het er niet voor ieder land, toch als je gaat kijken wat zich allemaal aansluit bij ISIS. Dan zie je wel wereldwijd het probleem, dat er toch een paar duizend heen gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:32 schreef Stratman het volgende:
[..]
De alcoholist zal dan ook vast wel worden aangeklaagd en de bak in gaan, dan zal hij een programma gaan volgen waardoor hij van zijn verslaving af komt waarschijnlijk.
Dit moet inderdaad ook gebeuren voor de slechtere types uit de islam, alleen is dáár het punt bij dat je het daar niet bij ziet, totdat het al te laat is vaak...
Zo is het helaas, er zijn echt genoeg vriendelijke moslims maar ja.. je blijft tóch die oordelen houden en het genuanceerd denken word ook steeds lastiger.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:37 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel hoor, iedereen wordt beïnvloed door het nieuws en het is soms moeilijk om dan toch nog enigszins genuanceerd te blijven denken.
Ik heb een aantal islamitische buren. Onwijs vriendelijke mensen, maar ik heb het nooit met ze over de islam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:35 schreef Stratman het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, wat ook zo is is dat ik niet weet hoe de islamitische bevolking is in hun eigen land en hoe ze daar hun leven leiden dus het is ook respectloos van mij om dit zo`n naam te geven en iedereen verantwoordelijk te stellen, maar dit is helaas het merendeel van wat ik zie/hoor op het nieuws/lees in de kranten en dergelijk.
Ik heb overigens verder geen contact met buitenlandse gezinnen meer dus mijn oordeel is puur gebaseerd op wat ik hoor en lees.
Dat was een grote aanslag op grote schaal die beantwoord werd met een oorlog.quote:
Zeker dat is waar, alleen in de context van dit topic en de problemen op dit moment, mag je de focus wel leggen op de moslim en waar het probleem zit binnen de moslim gemeenschap. Door weer te gaan roepen dat iedere mens dit heeft ga je het probleem niet oplossen. Dit probleem van extremisme zit zeker in iedere mens, zelfs blanken kunnen moslim extremiste worden, maar het gebeurt dan in een moslim gemeenschap. Ik kom niet in die wereld en zal nooit een moslim extremist worden. Als je begrijpt wat ik bedoel?quote:
Dat komt niet door mij, dat komt door mensen die de racisme kaart heel gauw trekken. Je mag best eens iets stevig aan de tand voelen, minder leuk is dat wel. Maar hoe ga je het probleem ontdekken als je ontkent dat er een probleem is of dat het racisme is om zo te denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
En dit ja. Jarenlang wordt er al uitgebreid over dit soort zaken gesproken, maar "het mag nog steeds niet gezegd worden allemaal!!1"
Dat had je een topic geleden al moeten posten speedy gonzales.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:02 schreef ntm het volgende:
inb4 alle moslims zijn slecht blabla. Lekker iedereen over 1 kam scheren toch, arme mensen.
Ja ehh ik zit niet 24/7 op FOK!quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat had je een topic geleden al moeten posten speedy gonzales.
ja laten we lekker gaan provoceren, achterlijke lul dat je bentquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:16 schreef VarkensHart het volgende:
Hier, een cartoon van Mohammed in je islamitische bakkes
[ afbeelding ]
Geenstijl ookquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:06 schreef hoink581 het volgende:
Het is maar goed dat je niet in NWS komt. Allemachtig, wat een kortzichtige mongolen hopen zich daar op.
Allemaal hun best doen om twittercomments van gefrustreerde, achterlijke moslims te zoeken die deze daden goedpraten en aanmoedigen.
Nee, eerlijk gezegd kan ik weer eens niet heel veel maken van je posts. Maar dat kan ook aan mij liggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:40 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zeker dat is waar, alleen in de context van dit topic en de problemen op dit moment, mag je de focus wel leggen op de moslim en waar het probleem zit binnen de moslim gemeenschap. Door weer te gaan roepen dat iedere mens dit heeft ga je het probleem niet oplossen. Dit probleem van extremisme zit zeker in iedere mens, zelfs blanken kunnen moslim extremiste worden, maar het gebeurt dan in een moslim gemeenschap. Ik kom niet in die wereld en zal nooit een moslim extremist worden. Als je begrijpt wat ik bedoel?
Die Argo is dan ook niet helemaal fris Deadprezquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd kan ik weer eens niet heel veel maken van je posts. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Ja ik zit het ook al te lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:06 schreef hoink581 het volgende:
Het is maar goed dat je niet in NWS komt. Allemachtig, wat een kortzichtige mongolen hopen zich daar op.
Allemaal hun best doen om twittercomments van gefrustreerde, achterlijke moslims te zoeken die deze daden goedpraten en aanmoedigen.
Dat stond op het internet, dus is het waarquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Welke debiel heeft jou dit wijsgemaakt? De koran hamert juist op godsdienst- en gewetensvrijheid.
Ik vind het zo jammer voor de normale moslims dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:13 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Hier valt toch eigenlijk helemaal niets over te zeggen?
Het generaliseren is gewoon raar. Wat ik ook vaak hoor is dat mensen vinden dat de moslimgemeenschap zich er niet over uit en het niet afkeurt of zelfs excuses aanbiedt ervoor. Echt wtf, ik ga als moslim geen excuses aanbieden om wat 1 of andere mongool in Frankrijk heeft geflikt. Ik vraag toch ook geen excuses aan mijn NL'se vrienden als er een blanke man ergens random mensen gaat lopen beschietenquote:
Wat gaat er precies gebeuren dan met de normale moslims?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:14 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer voor de normale moslims dit.
Dit gaat een staartje krijgen hoor
haha precies dit. Slaat nergens op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:15 schreef ntm het volgende:
[..]
Het generaliseren is gewoon raar. Wat ik ook vaak hoor is dat mensen vinden dat de moslimgemeenschap zich er niet over uit en het niet afkeurt of zelfs excuses aanbiedt ervoor. Echt wtf, ik ga als moslim geen excuses aanbieden om wat 1 of andere mongool in Frankrijk heeft geflikt. Ik vraag toch ook geen excuses aan mijn NL'se vrienden als er een blanke man ergens random mensen gaat lopen beschieten
Toch zijn er alleen op FOK! al een paar duizend reacties geplaatst, vele zijn dan wel inhoudsloos of hebben we al tig jaren geleden gezienquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:13 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Hier valt toch eigenlijk helemaal niets over te zeggen?
Ik denk dat de haat gaat toenemen, Wilders zal wel weer een onderbuikspeech gaan houden morgenquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:16 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Wat gaat er precies gebeuren dan met de normale moslims?
Denk dat dit wel mee gaat vallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:14 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ik vind het zo jammer voor de normale moslims dit.
Dit gaat een staartje krijgen hoor
Niets nieuws onder de zon dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:17 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ik denk dat de haat gaat toenemen, Wilders zal wel weer een onderbuikspeech gaan houden morgen
Eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:15 schreef ntm het volgende:
[..]
Het generaliseren is gewoon raar. Wat ik ook vaak hoor is dat mensen vinden dat de moslimgemeenschap zich er niet over uit en het niet afkeurt of zelfs excuses aanbiedt ervoor. Echt wtf, ik ga als moslim geen excuses aanbieden om wat 1 of andere mongool in Frankrijk heeft geflikt. Ik vraag toch ook geen excuses aan mijn NL'se vrienden als er een blanke man ergens random mensen gaat lopen beschieten
Nederlanders zijn sowieso meer van roepen ipv daden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat dit wel mee gaat vallen.
Er zullen wel een paar idioten zijn die zg wraak willen gaan halen, maar het zou me niks verbazen als er niks zou gebeuren.
Meer dan die stille tocht gaat er niet gebeuren denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:18 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn sowieso meer van roepen ipv daden.
Maar ik heb gemerkt dat(zeker in Frankrijk) mensen wat eerder tot ruwe daden kunnen overgaan.
Jah, allemaal nietszeggend en allemaal provocerend. Waarom zou je er een topic over openen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
Toch zijn er alleen op FOK! al een paar duizend reacties geplaatst, vele zijn dan wel inhoudsloos of hebben we al tig jaren geleden gezien
http://quran.com/47/4quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Welke debiel heeft jou dit wijsgemaakt? De koran hamert juist op godsdienst- en gewetensvrijheid.
Als die vaker gaat voorkomen zou het wel eens kunnen escaleren, net als mijn topicsquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Meer dan die stille tocht gaat er niet gebeuren denk ik.
Op korte termijn zal er niets veranderen. Het heeft op de langere termijn wel impact op het openbare debat en sfeer. Het zal de polarisatie waarschijnlijk verergeren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:18 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Niets nieuws onder de zon dus
Ook niets nieuws naar mijn meningquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:20 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Op korte termijn zal er niets veranderen. Het heeft op de langere termijn wel impact op het openbare debat en sfeer. Het zal de polarisatie waarschijnlijk verergeren.
Meeste mensen lezen wat ze willen lezenquote:
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.quote:
Tijd voor een nieuwe beeldenstorm togquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.
Niet veel, maar wel iets meer dan dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?quote:
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:25 schreef x___x het volgende:
[..]
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?
Voor de rest dat ze het over ongelovigen hebben vind ik al erg?
Kijk eens naar deze zin:
Vermoord alle zwarten, later verbeter ik het naar "vermoord alle zwarten in de strijd". Niet heel veel beter imo
Je snapt dat dat er juist wél in staat en erbij is gezet omdat letterlijk vertalen uit het Arabisch de nodige complicaties met zich mee brengt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:25 schreef x___x het volgende:
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?
Alleen sommige mensen zien alles als een aanval.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef Inspireme het volgende:
Zelfverdediging is belangrijk in de Islam.
Nee, dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:26 schreef haan33 het volgende:
[..]
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.
Kortom: bedreigt iemand jouw omgeving, maak ze koud
Wat is daar zo raar aan?
'in battle'quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:30 schreef x___x het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar.
So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them.
Het slaat op een strijd tegen ongelovigen.
Waar staat dat ze worden aangevallen door een ander geloof?
Nee, dat is gewoon niet waar. Het slaat op een strijd tegen de ongelovigen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:26 schreef haan33 het volgende:
[..]
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.
Kortom: bedreigt iemand jouw omgeving, maak ze koud
Wat is daar zo raar aan?
"Who disbelieve", ongelovigen dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:32 schreef haan33 het volgende:
[..]
'in battle'
als jij in strijd bent met een ander land wil je ze toch ook in een veldslag doodmaken?
Je moet dit soort teksten niet zo letterlijk opvatten, het geeft namelijk enkel weer dat zelfverdediging in de Islam heel belangrijk is
Ja omdat ze tijdens het schrijven van de tekst in oorlog waren met christenen(in hun ogen ongelovigen)quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:33 schreef x___x het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Het slaat op een strijd tegen de ongelovigen.
Voor de rest
[..]
"Who disbelieve", ongelovigen dus
anders had er wel "those who attack you" gestaan.
ze richten hun pijlen hiermee speciaal op de ongelovigen
Lol, denk je dat dat het is?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je snapt dat dat er juist wél in staat en erbij is gezet omdat letterlijk vertalen uit het Arabisch de nodige complicaties met zich mee brengt?
Wel raar dat die de hele boodschap van de tekst veranderen dan, maar je zult verder echt wel gelijk hebben hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef x___x het volgende:
het zijn toevoegingen die niet in de oorspronkelijke koran stonden, maar er bij zijn gezet OA zodat mensen in 2014 het beter begrijpen.
Wanneer is de Koran geschreven volgens jou?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja omdat ze tijdens het schrijven van de tekst in oorlog waren met christenen(in hun ogen ongelovigen)
Waar zeg ik dat die de hele boodschap veranderen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wel raar dat die de hele boodschap van de tekst veranderen dan, maar je zult verder echt wel gelijk hebben hoor![]()
Het is ook helemaal niet algemeen bekend dat vertalen uit het Arabisch lastig is omdat er heel wat woorden zijn die wij in de westerse talen niet kennen![]()
quote:
Dat iedere mens prooi kan vallen voor extremisme, maar dat dit een geval is dat zich vooral voordoet in de moslim gemeenschap. Althans extremisme voor de islam komt niet voor in een land waar niemand in de islam/koran geloofd. Begrijp je het zo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd kan ik weer eens niet heel veel maken van je posts. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Toen ik dit riep trok men de racisme kaart en was ik een beetje gek. Maar ik ben het wel met je eens, je kan het niet steeds afdoen als heeft niets met ons te maken. Extremisme dat aanzet tot zulke daden wordt toch wel ergens gekweekt. Wordt tijd dat ze een soort paus krijgen binnen de islam die dan kan aanroepen en aansporen tot vrede en extremisme kan veroordelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:40 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Heel triest. Ik hoop dat de (normale) moslims niet `JA MAAR ISLAM STAAT VOOR LIEFDE EN VREDE, ZIJ ZIJN GEEN ECHTE MOSLIMS´ gaan roepen. Geen woorden maar daden. Laat actief weten dat je het heel erg vindt door je medeleven te tonen met de nabestaanden in welke vorm dan ook. In Parijs mogen de moslims daar wmb een hele actie organiseren voor de slachtoffers. Daar bereik je veel meer mee door daadwerkelijk kracht achter je woorden te zetten in plaats van alleen maar 'ja maar zij zijn geen echte islamieten' te roepen en dan verder te gaan met het leven alsof er niets is gebeurd. Ik merk dat een aantal moslims over het algemeen heel erg boos worden als er een islamitische gruweldaad in het nieuws komt. Ze worden boos op de media omdat ze denken dat de media de islam in kwaad daglicht willen zetten, terwijl ze enkel rapporteren wat de motieven waren van de daders en wat ze gezegd hebben. Toen MH17 neerstortte heeft Nederland het heel netjes afgehandeld door niet enkel af te reageren op de daders, maar de ramp te erkennen en te begrijpen dat de belangrijkste betrokkenen de nabestaanden en slachtoffers zijn. Dit is wat er moet gebeuren, want je kunt maar blijven roepen dat de islam het geloof van vrede is, maar elke keer gebeurt er weer iets in hun naam en elke keer lopen zij naam/imagoschade op zonder dat ze er ook wat aan doen. Als je echt afstand wilt doen van de gekken die jullie vertegenwoordigen zul je maar je best moeten doen om het te herstellen.
Ja no shit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat iedere mens prooi kan vallen voor extremisme, maar dat dit een geval is dat zich vooral voordoet in de moslim gemeenschap. Althans extremisme voor de islam komt niet voor in een land waar niemand in de islam/koran geloofd. Begrijp je het zo?
quote:
Waarom dat dan fixen in een topic waar de context duidelijk bij de islam/moslims ligt.quote:
Omdat er niet gedaan moet worden alsof enkel moslims in extremisten kunnen veranderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
[..]
Waarom dat dan fixen in een topic waar de context duidelijk bij de islam/moslims ligt.
Heheh.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:34 schreef jamesdeen het volgende:
Deze discussie is nieuw en spannend.
Ik ben benieuwd wat voor argumenten er zullen worden aangevoerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:34 schreef jamesdeen het volgende:
Deze discussie is nieuw en spannend.
Begin je eindelijk wat verstandiger te worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef HCFeestbeest het volgende:
En weer mensen die de naam van Allah misbruiken om hun daden goed te praten. Zorgt er weer voor dat daar moslims nog meer over een kam worden geschoren. Gewoon jammer.
Ik zei toch, ben geen discriminator meer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Begin je eindelijk wat verstandiger te worden?
Ebola gaat daar hopelijk voor zorgenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef deadprez het volgende:
Gewoon de hele mensheid uitroeien, zijn we van al het gezeik af.
Er zit nogal een verschil tussen iets legitimeren ter zelfverdediging en iets legitimeren tegen iedere willekeurige niet-moslim.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef x___x het volgende:
Waar zeg ik dat die de hele boodschap veranderen?![]()
Waarom kom je überhaupt op nu.nl?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:50 schreef Robophatt het volgende:
Zal me de komende dagen maar niet op facebook / nujij wagen. Dat laatste moet ik eigenlijk sowieso niet doen, maar ik kan het soms echt niet laten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |