Wel raar dat die de hele boodschap van de tekst veranderen dan, maar je zult verder echt wel gelijk hebben hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef x___x het volgende:
het zijn toevoegingen die niet in de oorspronkelijke koran stonden, maar er bij zijn gezet OA zodat mensen in 2014 het beter begrijpen.
Wanneer is de Koran geschreven volgens jou?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ja omdat ze tijdens het schrijven van de tekst in oorlog waren met christenen(in hun ogen ongelovigen)
Waar zeg ik dat die de hele boodschap veranderen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Wel raar dat die de hele boodschap van de tekst veranderen dan, maar je zult verder echt wel gelijk hebben hoor![]()
Het is ook helemaal niet algemeen bekend dat vertalen uit het Arabisch lastig is omdat er heel wat woorden zijn die wij in de westerse talen niet kennen![]()
quote:
Dat iedere mens prooi kan vallen voor extremisme, maar dat dit een geval is dat zich vooral voordoet in de moslim gemeenschap. Althans extremisme voor de islam komt niet voor in een land waar niemand in de islam/koran geloofd. Begrijp je het zo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd kan ik weer eens niet heel veel maken van je posts. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Toen ik dit riep trok men de racisme kaart en was ik een beetje gek. Maar ik ben het wel met je eens, je kan het niet steeds afdoen als heeft niets met ons te maken. Extremisme dat aanzet tot zulke daden wordt toch wel ergens gekweekt. Wordt tijd dat ze een soort paus krijgen binnen de islam die dan kan aanroepen en aansporen tot vrede en extremisme kan veroordelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:40 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Heel triest. Ik hoop dat de (normale) moslims niet `JA MAAR ISLAM STAAT VOOR LIEFDE EN VREDE, ZIJ ZIJN GEEN ECHTE MOSLIMS´ gaan roepen. Geen woorden maar daden. Laat actief weten dat je het heel erg vindt door je medeleven te tonen met de nabestaanden in welke vorm dan ook. In Parijs mogen de moslims daar wmb een hele actie organiseren voor de slachtoffers. Daar bereik je veel meer mee door daadwerkelijk kracht achter je woorden te zetten in plaats van alleen maar 'ja maar zij zijn geen echte islamieten' te roepen en dan verder te gaan met het leven alsof er niets is gebeurd. Ik merk dat een aantal moslims over het algemeen heel erg boos worden als er een islamitische gruweldaad in het nieuws komt. Ze worden boos op de media omdat ze denken dat de media de islam in kwaad daglicht willen zetten, terwijl ze enkel rapporteren wat de motieven waren van de daders en wat ze gezegd hebben. Toen MH17 neerstortte heeft Nederland het heel netjes afgehandeld door niet enkel af te reageren op de daders, maar de ramp te erkennen en te begrijpen dat de belangrijkste betrokkenen de nabestaanden en slachtoffers zijn. Dit is wat er moet gebeuren, want je kunt maar blijven roepen dat de islam het geloof van vrede is, maar elke keer gebeurt er weer iets in hun naam en elke keer lopen zij naam/imagoschade op zonder dat ze er ook wat aan doen. Als je echt afstand wilt doen van de gekken die jullie vertegenwoordigen zul je maar je best moeten doen om het te herstellen.
Ja no shit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat iedere mens prooi kan vallen voor extremisme, maar dat dit een geval is dat zich vooral voordoet in de moslim gemeenschap. Althans extremisme voor de islam komt niet voor in een land waar niemand in de islam/koran geloofd. Begrijp je het zo?
quote:
Waarom dat dan fixen in een topic waar de context duidelijk bij de islam/moslims ligt.quote:
Omdat er niet gedaan moet worden alsof enkel moslims in extremisten kunnen veranderen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:30 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
[..]
Waarom dat dan fixen in een topic waar de context duidelijk bij de islam/moslims ligt.
Heheh.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:34 schreef jamesdeen het volgende:
Deze discussie is nieuw en spannend.
Ik ben benieuwd wat voor argumenten er zullen worden aangevoerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:34 schreef jamesdeen het volgende:
Deze discussie is nieuw en spannend.
Begin je eindelijk wat verstandiger te worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:46 schreef HCFeestbeest het volgende:
En weer mensen die de naam van Allah misbruiken om hun daden goed te praten. Zorgt er weer voor dat daar moslims nog meer over een kam worden geschoren. Gewoon jammer.
Ik zei toch, ben geen discriminator meer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Begin je eindelijk wat verstandiger te worden?
Ebola gaat daar hopelijk voor zorgenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef deadprez het volgende:
Gewoon de hele mensheid uitroeien, zijn we van al het gezeik af.
Er zit nogal een verschil tussen iets legitimeren ter zelfverdediging en iets legitimeren tegen iedere willekeurige niet-moslim.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef x___x het volgende:
Waar zeg ik dat die de hele boodschap veranderen?![]()
Waarom kom je überhaupt op nu.nl?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:50 schreef Robophatt het volgende:
Zal me de komende dagen maar niet op facebook / nujij wagen. Dat laatste moet ik eigenlijk sowieso niet doen, maar ik kan het soms echt niet laten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |