quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:40 schreef Slaap_Zak het volgende:
Mijn god...
Het zat er al een tijd aan te komen... maar ik ben geschokt. Kijk je kan vinden wat je wil, maar het plaatsen van een cartoon staat in geen verhouding tot het doden van mensen...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ag-op-redactie.dhtml
Klacht: disproportionele represailes om een tekeningetje
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:23 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat is nog steeds het merendeel, gelukkig, dat moet je niet vergeten.
Welke debiel heeft jou dit wijsgemaakt? De koran hamert juist op godsdienst- en gewetensvrijheid.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:17 schreef Ixnay het volgende:
Zij hangen een heilig boek aan waarin staat dat ongelovigen dood moeten.
Dan vind de alcoholist dat nog steeds geen probleem, dat vinden zijn buren dan het probleem. Je kan tegen de alcoholist nog zo vaak roepen dat wat hij doet slecht is, en fout is en hij hulp moet zoeken maar dit zal hij dan wegwuiven en jou voor gek verklaren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar je moet het probleem kunnen zien om het aan te pakken of oplossingen te verzinnen, zo vind een alcohol verslaafde zijn alcoholisme geen probleem. Totdat de buren zien dat hij zijn vrouw onder de blauwe plekken slaat.
Klopt maar alcoholist kan worden aangeklaagd voor huiselijk geweld of wat dan niet, en moet dan gewoon de bak in. Als iedereen zijn ogen open hield voor extremisme.... Kun je op tijd aan de bel trekken, ik vind dan ook dat een Imam of zo daar een duidelijke rol in moet gaan spelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Stratman het volgende:
[..]
Dan vind de alcoholist dat nog steeds geen probleem, dat vinden zijn buren dan het probleem. Je kan tegen de alcoholist nog zo vaak roepen dat wat hij doet slecht is, en fout is en hij hulp moet zoeken maar dit zal hij dan wegwuiven en jou voor gek verklaren.
Ach ja, hoort erbij.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heuj NEtsplitter! Je bent maar druk bezig zo
Diplomatiek blijven tenzij het echt niet anders kan de wapens pakken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:31 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Wat zou Optimus Prime doen met zulke problemen vraag ik me vaak af...
Dat je geen respect voor de daders hebt snap ik natuurlijk, maar je moet (vind ik) nooit een religie met wereldwijd meer dan een miljard mensen in zijn geheel verantwoordelijk stellen. Dat leidt vaak tot nog veel ergere taferelen en het maakt het er sowieso niet beter op allemaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Stratman het volgende:
[..]
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....
De alcoholist zal dan ook vast wel worden aangeklaagd en de bak in gaan, dan zal hij een programma gaan volgen waardoor hij van zijn verslaving af komt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:30 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Klopt maar alcoholist kan worden aangeklaagd voor huiselijk geweld of wat dan niet, en moet dan gewoon de bak in. Als iedereen zijn ogen open hield voor extremisme.... Kun je op tijd aan de bel trekken, ik vind dan ook dat een Imam of zo daar een duidelijke rol in moet gaan spelen.
Waarom zit jouw familie eigenlijk in de criminaliteit. Is George ook een moslim?quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Stratman het volgende:
Die zijn er ook zeker, ik heb een hele poos opgetrokken met een super vriendelijk en lief Marokkaans gezin.. Maar het punt is dat de vriendelijke bevolking niet in het nieuws komt, je hoort alleen maar de negatieve islamieten/moslims in het nieuws, en die jongeren in die cultuur die zo graag begrepen willen worden en zo graag gerespecteerd willen worden maken het er ook niet beter om door oude vrouwtjes te beroven, of mensen zonder pardon en zonder reden in elkaar te slaan en dergelijk. Dan is het in mijn ogen logisch dat je respect naar die mensen toe automatisch minder word, want als het nou 1x per zoveel jaar zou gebeuren dan is dat discutabel, maar het gebeurd tegenwoordig wel bijna dagelijks, dit soort aanslagen gebeuren maandelijks... Maar nee hoor, het ligt niet aan de moslims, wij begrijpen hun cultuur gewoon niet.....
Waar was je 15 jaar geleden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
En het wordt wel tijd dat dit probleem erkent wordt, het ligt niet aan alle moslims uiteraard.
Fixed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Maar er zit dus een probleem in de kern van het moslim mens zijn dat mensen naar extremisme kunnen gaan, of neigen.
Daar heb je zeker een punt, wat ook zo is is dat ik niet weet hoe de islamitische bevolking is in hun eigen land en hoe ze daar hun leven leiden dus het is ook respectloos van mij om dit zo`n naam te geven en iedereen verantwoordelijk te stellen, maar dit is helaas het merendeel van wat ik zie/hoor op het nieuws/lees in de kranten en dergelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat je geen respect voor de daders hebt snap ik natuurlijk, maar je moet (vind ik) nooit een religie met wereldwijd meer dan een miljard mensen in zijn geheel verantwoordelijk stellen. Dat leidt vaak tot nog veel ergere taferelen en het maakt het er sowieso niet beter op allemaal.
En dit ja. Jarenlang wordt er al uitgebreid over dit soort zaken gesproken, maar "het mag nog steeds niet gezegd worden allemaal!!1"quote:
Ik snap het ook wel hoor, iedereen wordt beïnvloed door het nieuws en het is soms moeilijk om dan toch nog enigszins genuanceerd te blijven denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:35 schreef Stratman het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, wat ook zo is is dat ik niet weet hoe de islamitische bevolking is in hun eigen land en hoe ze daar hun leven leiden dus het is ook respectloos van mij om dit zo`n naam te geven en iedereen verantwoordelijk te stellen, maar dit is helaas het merendeel van wat ik zie/hoor op het nieuws/lees in de kranten en dergelijk.
Ik heb overigens verder geen contact met buitenlandse gezinnen meer dus mijn oordeel is puur gebaseerd op wat ik hoor en lees.
Nee je mag het niet zien want je bent dan een racist. Om een probleem te zien moet je het probleem erkennen. NIET IEDEREEN in de islam heeft zo'n probleem, maar er zijn daar mensen die gevoelig zijn voor extremisme. Zoveel zijn het er niet voor ieder land, toch als je gaat kijken wat zich allemaal aansluit bij ISIS. Dan zie je wel wereldwijd het probleem, dat er toch een paar duizend heen gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:32 schreef Stratman het volgende:
[..]
De alcoholist zal dan ook vast wel worden aangeklaagd en de bak in gaan, dan zal hij een programma gaan volgen waardoor hij van zijn verslaving af komt waarschijnlijk.
Dit moet inderdaad ook gebeuren voor de slechtere types uit de islam, alleen is dáár het punt bij dat je het daar niet bij ziet, totdat het al te laat is vaak...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |