Niets nieuws onder de zon dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:17 schreef haan33 het volgende:
[..]
Ik denk dat de haat gaat toenemen, Wilders zal wel weer een onderbuikspeech gaan houden morgen
Eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:15 schreef ntm het volgende:
[..]
Het generaliseren is gewoon raar. Wat ik ook vaak hoor is dat mensen vinden dat de moslimgemeenschap zich er niet over uit en het niet afkeurt of zelfs excuses aanbiedt ervoor. Echt wtf, ik ga als moslim geen excuses aanbieden om wat 1 of andere mongool in Frankrijk heeft geflikt. Ik vraag toch ook geen excuses aan mijn NL'se vrienden als er een blanke man ergens random mensen gaat lopen beschieten
Nederlanders zijn sowieso meer van roepen ipv daden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Denk dat dit wel mee gaat vallen.
Er zullen wel een paar idioten zijn die zg wraak willen gaan halen, maar het zou me niks verbazen als er niks zou gebeuren.
Meer dan die stille tocht gaat er niet gebeuren denk ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:18 schreef haan33 het volgende:
[..]
Nederlanders zijn sowieso meer van roepen ipv daden.
Maar ik heb gemerkt dat(zeker in Frankrijk) mensen wat eerder tot ruwe daden kunnen overgaan.
Jah, allemaal nietszeggend en allemaal provocerend. Waarom zou je er een topic over openen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:16 schreef HPLC het volgende:
[..]
Toch zijn er alleen op FOK! al een paar duizend reacties geplaatst, vele zijn dan wel inhoudsloos of hebben we al tig jaren geleden gezien
http://quran.com/47/4quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Welke debiel heeft jou dit wijsgemaakt? De koran hamert juist op godsdienst- en gewetensvrijheid.
Als die vaker gaat voorkomen zou het wel eens kunnen escaleren, net als mijn topicsquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Meer dan die stille tocht gaat er niet gebeuren denk ik.
Op korte termijn zal er niets veranderen. Het heeft op de langere termijn wel impact op het openbare debat en sfeer. Het zal de polarisatie waarschijnlijk verergeren.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:18 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Niets nieuws onder de zon dus
Ook niets nieuws naar mijn meningquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:20 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Op korte termijn zal er niets veranderen. Het heeft op de langere termijn wel impact op het openbare debat en sfeer. Het zal de polarisatie waarschijnlijk verergeren.
Meeste mensen lezen wat ze willen lezenquote:
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.quote:
Tijd voor een nieuwe beeldenstorm togquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.
Niet veel, maar wel iets meer dan dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die kerel was net aan het roepen dat we moskeeën moeten slopen, wat verwacht je ook van zo'n figuur.
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?quote:
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:25 schreef x___x het volgende:
[..]
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?
Voor de rest dat ze het over ongelovigen hebben vind ik al erg?
Kijk eens naar deze zin:
Vermoord alle zwarten, later verbeter ik het naar "vermoord alle zwarten in de strijd". Niet heel veel beter imo
Je snapt dat dat er juist wél in staat en erbij is gezet omdat letterlijk vertalen uit het Arabisch de nodige complicaties met zich mee brengt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:25 schreef x___x het volgende:
Je snapt dat alles dat tussen vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke koran staat?
Alleen sommige mensen zien alles als een aanval.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef Inspireme het volgende:
Zelfverdediging is belangrijk in de Islam.
Nee, dat is gewoon niet waar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:26 schreef haan33 het volgende:
[..]
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.
Kortom: bedreigt iemand jouw omgeving, maak ze koud
Wat is daar zo raar aan?
'in battle'quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:30 schreef x___x het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar.
So when you meet those who disbelieve [in battle], strike [their] necks until, when you have inflicted slaughter upon them.
Het slaat op een strijd tegen ongelovigen.
Waar staat dat ze worden aangevallen door een ander geloof?
Nee, dat is gewoon niet waar. Het slaat op een strijd tegen de ongelovigen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:26 schreef haan33 het volgende:
[..]
Gaat over dat als het andere geloof je aanvalt, je ze moet vernietigen.
Kortom: bedreigt iemand jouw omgeving, maak ze koud
Wat is daar zo raar aan?
"Who disbelieve", ongelovigen dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:32 schreef haan33 het volgende:
[..]
'in battle'
als jij in strijd bent met een ander land wil je ze toch ook in een veldslag doodmaken?
Je moet dit soort teksten niet zo letterlijk opvatten, het geeft namelijk enkel weer dat zelfverdediging in de Islam heel belangrijk is
Ja omdat ze tijdens het schrijven van de tekst in oorlog waren met christenen(in hun ogen ongelovigen)quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:33 schreef x___x het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. Het slaat op een strijd tegen de ongelovigen.
Voor de rest
[..]
"Who disbelieve", ongelovigen dus
anders had er wel "those who attack you" gestaan.
ze richten hun pijlen hiermee speciaal op de ongelovigen
Lol, denk je dat dat het is?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:28 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je snapt dat dat er juist wél in staat en erbij is gezet omdat letterlijk vertalen uit het Arabisch de nodige complicaties met zich mee brengt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |