quote:Er is aanslag gepleegd op het hoofdkantoor van het satirische tijdschrift Charlie Hebdo in Parijs. Daarbij zijn volgens getuigen tien doden gevallen, melden Franse media.
NRC-correspondent Peter Vermaas woont vlakbij het kantoor:
quote:Mogelijk tien doden bij schietincident bij Frans satirisch magazine
Foto: ANP
Gepubliceerd: 07 januari 2015 12:02
Laatste update: 07 januari 2015 12:10
In Parijs zijn woensdag mogelijk meedere doden en enkele gewonden gevallen toen met een automatisch wapen werd geschoten in het kantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo.
Dat meldt de Franse krant Le Figaro.
De signaleringsdienst Itele meldt dat sprake is van tien doden en vijf gewonden.
Op de Boulevard Richard-Lenoir in het centrum van Parijs zou "een regen van kogels" zijn gevallen, waarbij ten ministe één agent werd geraakt.
Er zouden meerdere agenten op de plek van de aanslag aanwezig zijn. De schutter zou zeker dertig kogels hebben afgevuurd.
Het weekblad Charlie Hebdo is eerder doelwit geweest van een aanslag. Het tijdschrift aarzelt niet spotprenten te plaatsen van de profeet Mohamed.
Door: NU.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoeveel moslims waren er beledigd door de cartoons dan?quote:woensdag 7 januari 2015 14:57 schreef DrDentz het volgende:[/b]
[..]
Ik vraag me wel af of er ook moslims zijn die het oprecht niet vinden kunnen dat er zoveel mensen worden omgelegd om een paar tekeningen. Je ziet nu eigenlijk 3 categorieën: de 'terechte dood' roepers, de moslims die roepen dat het false flag is en dat Geert Wilders & co hier profijt van gaan hebben, en je hebt de stille instemmers, de meute zeg maar. Dat gaat toch best wel ver, ik kan me helemaal niet voorstellen dat ik zou vinden dat er iemand moet sterven om een tekening. Ik kan me niet eens voorstellen dat ik beledigd zou zijn door een tekening.
Dat kutvolk ook dat zegt: "Dit valt op geen enkele manier goed te praten."quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:57 schreef havanagila het volgende:
Laat het goedpraten alvast beginnen. Walgelijke actie weer.
Dit is een troll jongensquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoeveel moslims waren er beledigd door de cartoons dan?
Volgens mij zijn die gasten op dat forum ook alleen maar stoer aan het doen. Hoop ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
Al die mensen ook die hier komen verkondigen dat het goedpraten is begonnen, terwijl niemand wat dan ook goedpraat (die idioten op marokkoforum uitgezonderd).
heel veel - ook hadden ze de cartoons zelf nooit gezienquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoeveel moslims waren er beledigd door de cartoons dan?
Zodra je alle moslims niet beschouwd als potentiële terroristen blijk je al bezig te zijn met goedpraten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
Al die mensen ook die hier komen verkondigen dat het goedpraten is begonnen, terwijl niemand wat dan ook goedpraat (die idioten op marokkoforum uitgezonderd).
http://www.nujij.nl/algem(...)-1600.29309462.lynkxquote:Vanaf 1 September 2014 geen stofzuiger boven 1600 Watt meer te koop binnen EU
Wie zijn slappe stofzuiger zat is en een krachtiger model wil aanschaffen, moet snel zijn. Per 1 september is de verkoop van stofzuigers met een vermogen van meer dan 1600 watt in de hele Europese Unie verboden.
Jup. Ik ben doodsbang voor mijn buren momenteel, want wil niets goedpraten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Zodra je alle moslims niet beschouwd als potentiële terroristen blijk je al bezig te zijn met goedpraten.
Dan ken je de Fransen nog niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:51 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Nee, dat roepen sommige mensen altijd veel te snel.
Ja goed idee om een zwaar bewapende professionele hitsquad uit te dagenquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef havanagila het volgende:
Slimme timing ook met die brandstichtingen in Zweden. Denk dat dit de druppel gaat zijn voor de minder stabiele Fransen met een moskee in de buurt.
Terecht dat mensen zich daar kwaad om maken, maar laten we nu alsjeblieft niet gaan doen alsof zij de spreekbuis vormen van Marokkaans Nederland. Dat is de FrontPage tenslotte ook niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
quote:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als ze zijn gevlucht weten we niet zeker dat het moslimsextremisten zijn.
Kunnen dat ook geroepen hebben om mensen op een verkeerd spoor te brengen.
Die mensen zitten zo, zo verschrikkelijk in dat stampvoetende politieke rolletje van ze. Gadverdamme.quote:
De Fransen pakken een paar gekkies op doen net alsof dat de daders zijn en gooien het op een aandoening.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan ken je de Fransen nog niet.
Let op mijn woorden. Dit betekent oorlog. Op welke manier weet ik nog niet, maar Frankrijk gaat dit, in tegenstelling tot Londen en Spanje, niet over z'n kant laten gaan.
Ze mogen wel eens een oorlog voeren tegen die verrekte verschrikkelijke banlieus van ze.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Let op mijn woorden. Dit betekent oorlog. Op welke manier weet ik nog niet, maar Frankrijk gaat dit, in tegenstelling tot Londen en Spanje, niet over z'n kant laten gaan.
Van mij mag iedereen tekenen wat ie wil.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Gaat-ie weer lekker met je grote duim, held op sokken?
Nee hoor, die reacties zijn typerend voor wat moslims werkelijk vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die gasten op dat forum ook alleen maar stoer aan het doen. Hoop ik.
Heel relevantquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.nujij.nl/algem(...)-1600.29309462.lynkx
Europa de Goeiste.
Hadden de Fransen niet de uitdrukking Laissez-Faire uitgevonden? We gaan het zien. Ik denk dat het overwaait, gezien het feit dat het niet duidelijk is met wie de oorlog dient te worden uitgevochten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hoeveel is heel veel? 30% van de moslims? 60% 90%?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
heel veel - ook hadden ze de cartoons zelf nooit gezien
Wat moeten ze dan zeggen. Wat ze ook zeggen, het is niet oké?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Dat kutvolk ook dat zegt: "Dit valt op geen enkele manier goed te praten."
JA, GOED DAT JE HET ER NOG EVEN BIJ ZEGT, IK TWIJFELDE EEN BEETJE!
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die mensen zitten zo, zo verschrikkelijk in dat stampvoetende politieke rolletje van ze. Gadverdamme.
Hoe is dat goedpraten? Zolang de daders niet bekend zijn is simpelweg niet met zekerheid te zeggen wat hun naam, afkomst, religie of motief is. Dus kunnen het - hoewel het daar niet op lijkt - ook niet-moslims zijn. Punt.quote:
Nee. Ik wil extremistisch gedrag en extremistische uitingen veel harder aangepakt zien. Ik wil veel striktere eisen aan integratie, ik wil re-migratie stimuleren en ik wil een rem op immigratie vanuit moslimlanden, omdat het anders dweilen met de kraan op is, wat integratie betreft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:54 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Niemand gaat je een extremist noemen omdat je zulke paupers het land uit wil hebben hoor.
Maar volgens mij wil jij alle moslims weg hebben, ook degenen die dit zwaar afkeuren.
De ironie... - Als Wilders of een andere PVV'er de term "oorlog" in de mond neemt, is de wereld te klein en loopt poco-Nederland hier te schuimbekken. Maar nota bene de voorzitter van de Franse moslimraad gebruikt dezelfde kwalificatie.quote:
Zijn dezelfde beelden alleen nu ondertiteld.quote:
twitter:actiecarin twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:23:30Zou het kunnen dat le Pen een paar jongens op pad heeft gestuurd om mensen meer op haar lijn te krijgen? Iedereen kan wel iets roepen. reageer retweet
Ongelooflijk.quote:
Tijd om de politiek te vervangen hier.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Europa de Goeiste.
Mijn godquote:
Het is straattuig op het internet. Die gasten zijn nog dom genoeg om zichzelf neer te schieten als je een pistool in hun handen duwt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die gasten op dat forum ook alleen maar stoer aan het doen. Hoop ik.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Tchock het volgende:
Hier je antwoord.quote:
sorry, wat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Het is een false flag mensen.twitter:actiecarin twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:23:30Zou het kunnen dat le Pen een paar jongens op pad heeft gestuurd om mensen meer op haar lijn te krijgen? Iedereen kan wel iets roepen. reageer retweet
Das echt iets van deze tijd. Er hoeft maar IETS te gebeuren en er is een groep aluhoedjes die het nep vindt, of een false flag, of CIA, of allemaal. Zie MH370, MH17, Kris/Lisanne, nu dit weer. Is er al een BNW topic?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die mensen zitten zo, zo verschrikkelijk in dat stampvoetende politieke rolletje van ze. Gadverdamme.
Tering zegquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Het is een false flag mensen.twitter:actiecarin twitterde op woensdag 07-01-2015 om 13:23:30Zou het kunnen dat le Pen een paar jongens op pad heeft gestuurd om mensen meer op haar lijn te krijgen? Iedereen kan wel iets roepen. reageer retweet
Die op het dak van vluchtende journalisten had ik nog niet gezien... alleen die executie op straat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn dezelfde beelden alleen nu ondertiteld.
Ontkennen dat moslims de daders waren terwijl dat overduidelijk het geval is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat wordt er dan precies goedgepraat?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Wat een zware grove beschuldiging dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Ook dat is geen goedpraten. De tering, denk anders eens na. Ik vind het trouwens geen verstandige tweet.quote:
En dit is relevant omdat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Europa de Goeiste.
Dat is een trollaccount... toch?!quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Dat is idd wel het ergste, dat mensen die kritiek hebben op de islam nu een extra voorbeeld hebben. Die 12 doden, tja, das bijzaakquote:
Waar wordt ontkend dat moslims de daders zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ontkennen dat moslims de daders waren terwijl dat overduidelijk het geval is.
Je komt dan ook alleen in de politiek als je geestelijk beperkt bent en verder niks anders kan, dit bewijst deze stelling.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tering zegwat een goede politiek wordt er gedreven
Aaah ik zie het idd op mijn fb voorbij komen nuquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das echt iets van deze tijd. Er hoeft maar IETS te gebeuren en er is een groep aluhoedjes die het nep vindt, of een false flag, of CIA, of allemaal. Zie MH370, MH17, Kris/Lisanne, nu dit weer. Is er al een BNW topic?
Die gooien ze er al heel de tijd tussendoor, alleen bij de NOS versie ging het geluid op mute bij "allah akhbar"quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die op het dak van vluchtende journalisten had ik nog niet gezien... alleen die executie op straat.
Wilde haar een reactie sturen maar heb me in kunnen houden...quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
GroenLinks trekt wel een hoop tuig aan, dus ik geloof het best.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Dat is een trollaccount... toch?!
Daar staat nog niets van vast. Het lijkt me ook sterk dat het geen moslims waren, maar er wordt niets goedgepraat in die post.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ontkennen dat moslims de daders waren terwijl dat overduidelijk het geval is.
Lees gewoon terug.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar wordt ontkend dat moslims de daders zijn?
quote:Cartoonist Charbonnier ('Charb') tekende voor het laatste nummer van Charlie Hebdo onderstaande cartoon. De tekst luidt: 'Nog geen aanslagen in Frankrijk'. De jihadist zegt vervolgens: 'Maar wacht, we hebben nog tot het einde van januari om onze wensen te presenteren.' (In Frankrijk mag tot aan het eind van januari nieuwjaarswensen worden gegeven, red.)
Had ik het over FOK!, knul? Ik had het over ''linkse gekkies''. Wat zijn politici en aanhangers van GL? Heel goed.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:03 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Zit Carin van GroenLinks ook op FOK! dan?
Eens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe is dat goedpraten? Zolang de daders niet bekend zijn is simpelweg niet met zekerheid te zeggen wat hun naam, afkomst, religie of motief is. Dus kunnen het - hoewel het daar niet op lijkt - ook niet-moslims zijn. Punt.
Dat is niet goedpraten, het is gewoon een constatering. Het maakt wat er gebeurd is absoluut niet minder erg.
Gewoon doen!quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wilde haar een reactie sturen maar heb me in kunnen houden...
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wilde haar een reactie sturen maar heb me in kunnen houden...
Er valt genoeg over te zeggen lijkt me.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan zeggen. Wat ze ook zeggen, het is niet oké?
Ik ben het eens met je eerste punten maar hoezo wil je alleen immigratie vanuit moslimlanden tegengaan? Wil je dat we paupers uit Nigeria en Zuid-Afrika wel binnenhalen? Wat is er mis met hoogopgeleide moslims binnenhalen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik wil extremistisch gedrag en extremistische uitingen veel harder aangepakt zien. Ik wil veel striktere eisen aan integratie, ik wil re-migratie stimuleren en ik wil een rem op immigratie vanuit moslimlanden, omdat het anders dweilen met de kraan op is, wat integratie betreft.
[..]
De ironie... - Als Wilders of een andere PVV'er de term "oorlog" in de mond neemt, is de wereld te klein en loopt poco-Nederland hier te schuimbekken. Maar nota bene de voorzitter van de Franse moslimraad gebruikt dezelfde kwalificatie.
Als ze gepakt worden komen die echt niet meer vrij hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:05 schreef Zipportal het volgende:
Wat is hard straffen, Sarkozy? Europa heeft niet eens de Doodstraf.![]()
Uurtje het park checken en schoffelen.
En ik maar denken dat het niet erger kon dan die PvdA'erquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
twitter:rickygervais twitterde op woensdag 07-01-2015 om 14:52:53If I believed in an all-powerful God I'd also assume he could do his own murders. reageer retweet
http://www.20minutes.fr/s(...)n-19e-arrondissementquote:Witness: They told me to tell the media they were AlQaida from Yemen
Boeiend zeg zo'n brandende auto.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:06 schreef Houtenbeen het volgende:
Beelden van de brandende auto bij die synagoge
http://instagram.com/p/xjhd0cwwIM/
Klopt, ik heb trouwens een beetje de reacties gescand. Niet veel anders dan hier, vooral onbegrip.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
De schreeuwertjes op forum.marokko.nl toch ook niet?
Doe zelf niet zo achterlijk.
Beetje nieuwsgierigheid en niet alles voor waar aannemen is gezond. Maar er zijn gewoon mensen die het journaal kijken om dan gewoon te geloven dat het tegenovergestelde is gebeurtquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aaah ik zie het idd op mijn fb voorbij komen nu
Inderdaad, die heb ik ook weleens in m'n achtertuin gehad.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:07 schreef Infection het volgende:
[..]
Boeiend zeg zo'n brandende auto.
Dat is allang duidelijk: met moslim-extremisten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:01 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Hadden de Fransen niet de uitdrukking Laissez-Faire uitgevonden? We gaan het zien. Ik denk dat het overwaait, gezien het feit dat het niet duidelijk is met wie de oorlog dient te worden uitgevochten.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef Mani89 het volgende:
Ik hoop zo dat hij zijn redelijkheid kan uitspreiden over de gekken en dat hij ze ook weet te bereiken. Alleen heb ik zo mijn twijfels.quote:
Is gelogen. Bedoelen Front National uit Frankrijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
http://www.20minutes.fr/s(...)n-19e-arrondissement
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |