Ik doe al mee aan een wat kleinschaliger evenement die dag, mannetje of 400 i.p.v. 16.000quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Teveel gedoe om helemaal aan die bussentombola mee te doen voor maar 10.5 km
Als ik niet geblesseerd was geweest had ik zeker meegedaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:57 schreef Guard het volgende:
http://www.runnersweb.nl/(...)d-Kwart-Marathon.htm
Kom naar beneden en sla je slag!
Lekker bezig! Je doet de 16 km daar?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:48 schreef E.T. het volgende:
Vanmorgen m'n loop van afgelopen zaterdag ingehaald.. 11 km![]()
Nog een keer 13 en een keer 15 en dan kan ik die midwintermarathon wel hebben
Haha, ga je trailen omdat dat het 'ware hardlopen' is, in de natuur en met bergen en mooi landschap, moet je ervoor trainen in de sportschoolquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:18 schreef Jero_nimo het volgende:
LoopbandZweten als een otter
![]()
https://www.endomondo.com/workouts/455226062/2368823
Wat, het "probleem" van de natuur en met bergen en mooi landschap?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:
de natuur en met bergen en mooi landschap
http://www.runinfo.nl/vo2max.htmquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:41 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Vraagje, ik heb net mijn polar m400 binnen gekregenEn heb de fittest gedaan. Nu dacht ik dat je daarmee je hartslag zones kon berekenen, maar het resultaat is: goed, VO2max 38
Iemand een idee waar dat voor staat? En hoe kan je wel je hartslag zones berekenen?
yepquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lekker bezig! Je doet de 16 km daar?
Misschien zien we elkaar wel dan! Geen idee hoe laat de verschillende afstanden zijn eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:52 schreef E.T. het volgende:
[..]
yep![]()
Vorig jaar was ie 18 km en vanwege geen oppas niet gelopen (Swets liep toen de 27,5km) .. Dit jaar is het mijn beurt om daar te lopen
1 2 | [b]28 juni2015 - [url=www.runforkika.nl]Run for KiKa (Rotterdam)[/url][/b] [*] E.T. - 10km |
zag dat de start best vroeg is.. volgens mij start ik al om 11.15 ofzoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Misschien zien we elkaar wel dan! Geen idee hoe laat de verschillende afstanden zijn eigenlijk.
Uit de "fitness test" blijkt je rusthartslag. Voor je maximale hartslag moet je een inspanningstest doen en dan kun je deze invullen onder je gebruikersinfo (ik ga er voor het gemak vanuit, dat het menu van de M400 niet afwijkt van de RC3). Vervolgens worden daaruit de zones berekend.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:41 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Vraagje, ik heb net mijn polar m400 binnen gekregenEn heb de fittest gedaan. Nu dacht ik dat je daarmee je hartslag zones kon berekenen, maar het resultaat is: goed, VO2max 38
Iemand een idee waar dat voor staat? En hoe kan je wel je hartslag zones berekenen?
Dan zou je meer dan 3 uur over de 16km moeten doen, dat denk ik nietquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:57 schreef E.T. het volgende:
[..]
zag dat de start best vroeg is.. volgens mij start ik al om 11.15 ofzo(en de 25km om 11.45).
Wie weet finishen we tegelijk
Hier ben ik ook best benieuwd naarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:07 schreef Voccar het volgende:
Waar kon je ook al weer je schoenen selecteren en dat er dan vergelijkbare schoenen uitkomen? Dacht dat het op site van Runnersworld was, maar kan het niet terugvinden.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:07 schreef Voccar het volgende:
Waar kon je ook al weer je schoenen selecteren en dat er dan vergelijkbare schoenen uitkomen? Dacht dat het op site van Runnersworld was, maar kan het niet terugvinden.
Deze?quote:
Ach, beetje afwisseling houdt het spannend. Mijn weg- en trail-schoenen zijn ook echt twee uitersten. Veel tegenover weinig drop. Veel tegenover weinig stability. Veel tegenover weinig demping.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:14 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Deze?
http://www.runnersworld.com/shoe-finder/shoes-like-mine
Edit: eerst via Shoe Finder het model opzoeken waar je mee wilt vergelijken.
Ik heb het even getest maar mijn twee paar schoenen "matchen" niet. Paniek!![]()
Die bedoelde ik, bedankt. Zat op de site runnersworld.nl te zoeken. Leek me wel leuk om even te kijken wat voor andere schoenen hij mee zou komen, maar er komen er wel heel veel uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:14 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Deze?
Ik heb het even getest maar mijn twee paar schoenen "matchen" niet. Paniek!![]()
je kan best snellerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dan zou je meer dan 3 uur over de 16km moeten doen, dat denk ik niet
Ja maar ik ga hem als duurloop doen want ik doe de week erna ook 30quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:35 schreef E.T. het volgende:
[..]
je kan best sneller![]()
(de snelste van mijn av doet ook mee, wie weet samen met hem over de finish.. moet ik 'm wel herkennen)
Dank je voor de link, zoiets zocht ik inderdaad. En voor je uitlegquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
http://www.runinfo.nl/vo2max.htm
Is een maatstaf voor conditie. Je zou aan de hand daarvan volgens mij wel je wedstrijdsnelheid op korte afstanden kunnen berekenen, zijn wel tabellen voor.
Hartslagzones kun je eigenlijk alleen berekenen d.m.v. een inspanningstest bij een sportarts. Je kunt wel je maximale hartslag bij benadering weten door een intensieve training te doen en aan het eind daarvan nog 100m heuvelop te sprinten en dan te kijken wat je hoogst gemeten hartslag is.
ik zag nu inderdaad dat er 5 zones zijn (tijdens een rondje fietsen) die zal dan wel gebaseerd zijn op de rust hartslag.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:57 schreef McTwente het volgende:
[..]
Uit de "fitness test" blijkt je rusthartslag. Voor je maximale hartslag moet je een inspanningstest doen en dan kun je deze invullen onder je gebruikersinfo (ik ga er voor het gemak vanuit, dat het menu van de M400 niet afwijkt van de RC3). Vervolgens worden daaruit de zones berekend.
En dan heb ik het nog niet over de ZoneOptimizer, maar dat moet je maar een keer lezen (hij doet dan voor elke activiteit een fitheidstest dacht ik).
Er zit tot nu toe geen pro- en geen anti- inquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:47 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Misschien een rondje probiotica erbij, ipv alleen maar antibiotica?
Ten eerste vanwege het tweede.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:23 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is dat dan omdat je elke dag wil lopen of omdat het zo lekker zit?
Je kunt dus de (standaard?) maximale hartslag zien onder Instellingen > Gebruikersinformatie > Maximale hartslagquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
ik zag nu inderdaad dat er 5 zones zijn (tijdens een rondje fietsen) die zal dan wel gebaseerd zijn op de rust hartslag.
ik moet er zeker nog ff voor gaan zitten en alles lezen, ze doen zo'n nutteloze gebruiksaanwijzing in het doosje. Terwijl het ding zoveel mogelijkheden heeft. Maar als het goed is krijg ik vanavond de geprinte versie van de gebruiksaanwijzing
Lijkt me ook helemaal niks...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Teveel gedoe om helemaal aan die bussentombola mee te doen voor maar 10.5 km
Yay!!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:12 schreef Gogo83 het volgende:
Nieuw stukkie op mijn blog, met daarin mijn ultieme hardloopdoel voor 2015. http://stasera.nl/hardlopen-2015-een-vooruitblik/
Thanks, heb er zin in! Motivatie is ook weer helemaal terug, een maandje rustig aan heeft me goed gedaan.quote:
Stream dacht ik...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef Maariindaa het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die wel eens met audioboeken lopen? Momenteel gebruik ik muziek bij het lopen, maar merk dat als ik een nummer een paar loopjes achter elkaar gehoord heb ik me er aan ga ergeren
Dat klopt, maar Stream komt hier nog maar zelden, dus die zal niet reageren.quote:
Klinkt goed! Vooral veel plezier dan de komende maandenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:15 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Thanks, heb er zin in! Motivatie is ook weer helemaal terug, een maandje rustig aan heeft me goed gedaan.
De bewegingen zelf gingen prima bij de fysio en geen last van de kniequote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:23 schreef Gogo83 het volgende:
Whoops, dat is minder! Hopelijk is die spierpijn snel minder!
Leuk gogo! Goed doordacht plan ook, daar houd ik vanquote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:15 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Thanks, heb er zin in! Motivatie is ook weer helemaal terug, een maandje rustig aan heeft me goed gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Ik vind het ook lang duren hoor. Nog geen gejompel van mijn kantquote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:25 schreef Murmeli het volgende:
Yuki: duurt best lang zomooi prut.
Zwabber: ook prut
En 5.40 is niet lousy, ik word daar best moe van
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Leuk gogo! Goed doordacht plan ook, daar houd ik vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Leuk gogo! Goed doordacht plan ook, daar houd ik vanBen je in je werk net zo'n miep en stresskip als wanneer het om hardlopen gaat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked
Ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 18:51 schreef YUR het volgende:
[..]
Ben je in je werk net zo'n miep en stresskip als wanneer het om hardlopen gaat?
Lijkt me een leuke racequote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:27 schreef Ynske het volgende:
Een urban race in een uithoek ;-)
http://www.1limburg.nl/ur(...)ters?context=default
Waarom zou je het niet doen? En hoe vet is dan de uitdaging en de beloning als je de 18km doet?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:55 schreef Maariindaa het volgende:
Twijfel twijfel twijfel. Vuurtorentrail Ameland lopen of niet. En als ik hem ga lopen 10 of 18km. Lastig inschatten wat je over een paar maanden kan..
inderdaad...trust your trainingquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet doen? En hoe vet is dan de uitdaging en de beloning als je de 18km doet?
Wat kan je al? En wanneer is die trail?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:55 schreef Maariindaa het volgende:
Twijfel twijfel twijfel. Vuurtorentrail Ameland lopen of niet. En als ik hem ga lopen 10 of 18km. Lastig inschatten wat je over een paar maanden kan..
Omdat ik bang ben dat ik halverwege dood neerval ofzo. En omdat ik mensen eng vindquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet doen? En hoe vet is dan de uitdaging en de beloning als je de 18km doet?
21 maart. Verhard is mijn verste afstand tot nu toe net meer dan 18. Maar dat moet de komende tijd nog uitgebouwd gaan worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:21 schreef Yuki het volgende:
[..]
Wat kan je al? En wanneer is die trail?
Oohhhh, dan ga je dat echt wel redden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:23 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
21 maart. Verhard is mijn verste afstand tot nu toe net meer dan 18. Maar dat moet de komende tijd nog uitgebouwd gaan worden.
Dan kun je ook onverhard 18km. Zonder problemen, dat garandeer ik je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:23 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
21 maart. Verhard is mijn verste afstand tot nu toe net meer dan 18. Maar dat moet de komende tijd nog uitgebouwd gaan worden.
Mijn schoenen staan er niet bijquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:14 schreef McTwente het volgende:
[..]
[..]
Deze?
Ik loop hem ook, de 18. Max toegestane tijd is 3uur. Redden wij wel toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:23 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Datquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
Oohhhh, dan ga je dat echt wel redden.
Ik zou gewoon inschrijven, 18km doen en jezelf géén streeftijd opleggen maar vooral genieten.
Enjoy!
Hoog tijd dat je je bij ons aansluitquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:34 schreef Maariindaa het volgende:
Mooi dat iedereen hier meer vertrouwen in mijn loopkunsten heeft dan ik
Heb ik wel eens gedaan ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:28 schreef D. het volgende:
[..]
Mijn schoenen staan er niet bijOok paniek
![]()
Over schoenen, zijn er mensen die eenzelfde paar kopen omdat ze weten dat die in ieder geval bevallen?
Yup, why mess with what works for you...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:28 schreef D. het volgende:
[..]
![]()
Over schoenen, zijn er mensen die eenzelfde paar kopen omdat ze weten dat die in ieder geval bevallen?
Regelmatigquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:28 schreef D. het volgende:
[..]
![]()
Met gewone schoenen heb ik het vaker gedaan, maar die waren helemaal naar wens.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:40 schreef Guard het volgende:
[..]
Yup, why mess with what works for you...
Terwijl de andere drogen? Of op een andere lokatie?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:44 schreef cafca het volgende:
Er zijn zelfs mensen die twee dezelfde paar schoenen in gebruik hebben en afwisselen.
Tsssk, je hebt helemaal niets met die andere mensen te maken als je dat niet wil.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:22 schreef Maariindaa het volgende:
[..]
Omdat ik bang ben dat ik halverwege dood neerval ofzo. En omdat ik mensen eng vind, al was de vorige loop die ik heb meegedaan best wel tof.
Afwisselen, dan krijgen je schoenen wat meer "rust" tussen loopjes in.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:46 schreef D. het volgende:
[..]
Terwijl de andere drogen? Of op een andere lokatie?
Als het makkelijk was zou iedereen er wel aan beginnen, gewoon doorgaan, komt vanzelf verbeteringquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:52 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
Ik volg sinds kort het beginnersschema van Evy! Zelfs daar heb ik het nog zwaar mee
Als schoenen rusten slijten ze relatief minder snel?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Afwisselen, dan krijgen je schoenen wat meer "rust" tussen loopjes in.
"2 paar schoenen is eigenlijk 3 paar schoenen" zo zegt mijn pa altijd, oftwel je doet langer met 2 paar gelijktijdig dan met 2 paar volgtijdig.
Empirisch bewijs niet inbegrepen
Dat gaat voornamelijk op voor de demping in je schoenen, demping wordt "ingedrukt" tijdens je loopjes en met wat meer tijd kan het meer in de oorspronkelijk vorm terugkomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:53 schreef D. het volgende:
[..]
Als schoenen rusten slijten ze relatief minder snel?
De eerste loodjes zijn het zwaarst. Ik ben anderhalf jaar bezig geweest om die 5 km echt uit te kunnen lopen. Op een paar keer tussendoor dat het opeens wel lukte na. Maar gewoon blijven oefenen, dan komt het vanzelf.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:52 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
Ik volg sinds kort het beginnersschema van Evy! Zelfs daar heb ik het nog zwaar mee
En daar kan het 2 of meer dagen over doen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:56 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat gaat voornamelijk op voor de demping in je schoenen, demping wordt "ingedrukt" tijdens je loopjes en met wat meer tijd kan het meer in de oorspronkelijk vorm terugkomen.
Ik zat hier al op te wachtenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:58 schreef cafca het volgende:
Mits je schoenen met demping gebruikt, uiteraard
Nou ja als je maar max 2 a 3 dagen in de week traint heb je niet echt een tweede paar nodig, imo.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:59 schreef D. het volgende:
[..]
En daar kan het 2 of meer dagen over doen?
4000 is veel, zeker op asfalt, maar 2000 moet lukkenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik zat hier al op te wachten![]()
Maar die VFF's van jouw gaan sowieso lang mee, ik zag laatst een Strava profiel met iemand die er al 4000 km op een paar had gelopen.
Dus je tweede paar had je helemaal niet nodig
Ik loop niet meer dan 3 keer per week, dus dat 2e paar kan wachten (al moet ik wel al naar vervanging van mijn huidige paar uitkijken, dus mogelijk toch een 2e paarquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou ja als je maar max 2 a 3 dagen in de week traint heb je niet echt een tweede paar nodig, imo.
Als het meer wordt komt vanzelf de behoefte om geld uit te geven aan meer gear en dan is dit een goed excuus om dat 2e paar te kopen
M.a.w.: hardlopers grijpen elk excuus aan om geld uit te geven aan hardloopspullen voor hun zo goedkope hobbyquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:01 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou ja als je maar max 2 a 3 dagen in de week traint heb je niet echt een tweede paar nodig, imo.
Als het meer wordt komt vanzelf de behoefte om geld uit te geven aan meer gear en dan is dit een goed excuus om dat 2e paar te kopen
1 2 | [b]22 februari 2015 - [url=http://www.aro88.nl/]ARO Polderloop (Obdam)[/url][/b] [*] Nanook - 5km |
Tuurlijk wel, laatste keer bij Scarabee heb ik helemaal niets gekocht (ook voor het eerstquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:07 schreef cafca het volgende:
[..]
M.a.w.: hardlopers grijpen elk excuus aan om geld uit te geven aan hardloopspullen voor hun zo goedkope hobby
Beheersen in een Runshop is er niet bij dus
Met Evy had zelfs ik het nog zwaar toen ik nog een goede conditie hadquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:52 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
Wat is wenahg? En wanneer zien we elkaar dat ik kan passen. Wil d'r nog wel een keer wat hebben en het is wel mijn maat ongeveer.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:17 schreef YUR het volgende:
Nog steeds niemand een paartje VFF maatje 42 kopen voah wènag?
Alle begin is moeilijk. Op een gegeven moment wordt het leuk, en ga je het echt missen als je een keer niet kunt lopen....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:52 schreef AllesisvoorBassie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |