abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148327303
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misschien discrimineren ze met het minder minder verhaal. Dat moet nog uitgewezen worden. Voor de rest komen ze vaak zat met onderbouwingen door middel van onderzoek, wat discriminerend wordt opgevat.
Voor de rest vind ik iets zoals wat er van de zomer gebeurde in de schilderswijk erger dan de hele pvv. Daar worden groepen weggezet en opgeroepen tot haat en moord tegen homo's en joden.
Voorstellen dat moslims niet meer in het beveiligde gedeelte van schiphol mogen werken ?

En dat in de zomer gebeurde was ook idioot, alleen geeft dat geen vrijbrief voor de pvv en de aanhangers.
pi_148327308
quote:

[..]

Misschien discrimineren ze met het minder minder verhaal. Dat moet nog uitgewezen worden. Voor de rest komen ze vaak zat met onderbouwingen door middel van onderzoek, wat discriminerend wordt opgevat.
Voor de rest vind ik iets zoals wat er van de zomer gebeurde in de schilderswijk erger dan de hele pvv. Daar worden groepen weggezet en opgeroepen tot haat en moord tegen homo's en joden.
Het feit dat ze af en toe aan komen zetten met een statistiekje die de ernst van de situatie zou aangeven en daarmee de discriminerende maatregelen zou 'legitimeren', maakt nog niet dat die maatregelen niet discriminatoir zijn.

Daarnaast heeft een verlichte geest als jij toch geen uitspraak van de rechter nodig om te oordelen over of een oproep tot minder mensen van een bepaalde afkomst discriminatie is? :')
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148327319
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Precies, ze tellen evenveel mee als anderen. Dat betekent dus juist dat we ze gelijk behandelen. Ik snap je punt dan ook niet?
In het debat kan je overigens niet een argument enkel afkeuren op basis van de politieke motivatie van de indiener. Juist dan zou je naar discriminatie neigen.
Een zinnig argument tegen zelfbeschikking zou kunnen zijn dat veel van die euthanasiewensen voorkomen kunnen worden door meer te investeren in de zorg. Blijft een partij na het debat overtuigd van de juistheid van dat argument en is die partij niet overtuigd, dan stemt die partij terecht tegen.

Een christelijke partij die stelt tegen te zijn omdat het (simpel gezegd) niet mag van god moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Ze houden tenslotte uiteraard gewoon het recht om geen euthanasie te plegen.
pi_148327330
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan.
Religies als het christendom en de islam zijn wel tegen homorechten.
Stel Nederland is ineens weer 70% gelovig, denk je dan niet dat die homorechten weer lekker de deur uit gaan? Iedere gelovige is in die zin een bedreiging.
En jij denkt dat mensen die homo's haten vanwege hun religie, plots van gedachten veranderen als je hun geloof verbiedt?

Mensen met achterlijke ideeën houd je altijd.

Er bestaat ook een kans dat 70 procent van het electoraat zich achter de debiliteit van de PVV schaart. De partij verbieden zou ik echter niet willen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148327351
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die noodzaak zie ik niet, dan zou je elk gedrag waaraan iemand zicht ergert moeten gaan verbieden of zo. Het lijkt mij juist van belang om zoveel mogelijk de mensen vrij te laten en alleen te verbieden als er een maatschappelijke noodzaak voor is.
'Noodzaak'... Er is ook geen noodzaak om seks in het openbaar te verbieden, terwijl dat maatschappelijk geen enkele invloed heeft.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:18:55 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148327392
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kenmerk van het fascisme is dat de je vrijheden van individuen gaat beknotten om een bepaalde cultuur af te dwingen. Als je dus dingen wil verbieden met geen andere reden dan dat jij vindt dat het niet bij onze cultuur past dan valt dat wat mij betreft dus onder fascisme.

Islam over niet moslims (kaffirs), homo's, vrouwen en islamkritiek.
Just saying.
quote:
Natuurlijk is het geen fascisme als jij eigendommen beschermt en op een normale manier het debat voert. Het argument "volgens mij mag dat niet want het hoort niet bij mijn cultuur" is natuurlijk ook geen enkel argument om tegen een religie te zijn.
Alleen het normale debat gaat nergens meer over als je met de zwarte vlag gaat zwaaien, moslimonderwijs eist, geen vrouw meer een hand wil geven, weigert aan de normale samenleving mee te doen en ieder grijntje van kritiek beantwoord met 'jullie willen zeker aanslagen'.

Hoezo met 2 maten meten? Als ik dit zo lees is er maar 1 fascistische cultuur hier in het westen en dat is de extremere versie van de islam die hier is geïntroduceert door de jaren heen.
De mensen die hier bang voor zijn en daarop reageren en hun cultuur willen beschermen door normaal debat te voeren, zijn dit dus duidelijk niet. Waarom worden ze dan wel zo weggezet?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 4 januari 2015 @ 19:19:46 #107
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148327414
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Wat mij nou altijd zo opvalt aan de PVV en hun aanhangers is dat ze hard lopen te schreeuwen dat we "nog wel zullen zien" en dat ze binnenkort de grootste zouden worden e.d. Maar tegelijkertijd nemen weinig PVV'ers de moeite hun tegenstanders te overtuigen en zetten ze ze continu weg als geindoctrineerd, dubbele agenda e.d. Het is dus continu het in het gezicht slaan van je tegenstander. Vertel mij dan eens: hoe wil de PVV die meerderheid die ze nodig hebben ooit gaan behalen? Je bent je ervan bewust dat de PVV een ontzettende hate it or love it-partij is en dat dus het potentiële electoraat erg klein is?
Ik verwacht nog wel dat de Islam, die jij zo innig omarmt, er in de toekomst voor gaat zorgen dat hier en daar een warenhuis of iets dergelijks opgeblazen wordt. 76 zetels zullen ze dan nog steeds niet halen maar partijen als cda en vvd zullen dan ook wat naar rechts opschuiven.
pi_148327423
quote:
Voor de rest komen ze vaak zat met onderbouwingen door middel van onderzoek, wat discriminerend wordt opgevat.
Het hoofddoekjes verbod was 100% discriminatie op basis van geloof.
quote:
Een onmiddellijk hoofddoekjesverbod dus, weg met dat voor vrouwen vernederende islamitische symbool. En voor alle helderheid: dat geldt dus niet voor kruisjes of keppeltjes want dat zijn symbolen van religies die behoren tot onze eigen cultuur en niet zoals hoofddoekjes een teken zijn van een onderdrukkende totalitaire ideologie.
pi_148327430
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een zinnig argument tegen zelfbeschikking zou kunnen zijn dat veel van die euthanasiewensen voorkomen kunnen worden door meer te investeren in de zorg. Blijft een partij na het debat overtuigd van de juistheid van dat argument en is die partij niet overtuigd, dan stemt die partij terecht tegen.

Een christelijke partij die stelt tegen te zijn omdat het (simpel gezegd) niet mag van god moet zich daar helemaal niet mee bemoeien. Ze houden tenslotte uiteraard gewoon het recht om geen euthanasie te plegen.
Maar wat is je punt nou? Als we voor elke stemming in de kamer eerst zouden gaan toetsen of het argument achter die stemming wel klopt dan houdt de PVV geen stemrecht meer over joh. Ook slechte argumenten moeten verkondigd kunnen worden in de kamer, het is juist de taak in het debat om hen ervan te overtuigen.
Als je het dus onzin vindt van een christelijke partij om hier tegen te zijn moet je het debat aangaan en voor de achterban aantonen dat het argument niet klopt. Niet hen procedureel gaan uitsluiten.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  zondag 4 januari 2015 @ 19:20:33 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148327440
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:18 schreef Red_85 het volgende:
De mensen die hier bang voor zijn en daarop reageren en hun cultuur willen beschermen door normaal debat te voeren, zijn dit dus duidelijk niet. Waarom worden ze dan wel zo weggezet?
Alleen diegenen die "hun" cultuur willen beschermen door iedere moslim op één hoop te vegen met de extremistische exemplaren, worden zo weggezet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148327443
quote:

[..]

Islam over niet moslims (kaffirs), homo's, vrouwen en islamkritiek.
Just saying.

[..]

Alleen het normale debat gaat nergens meer over als je met de zwarte vlag gaat zwaaien, moslimonderwijs eist, geen vrouw meer een hand wil geven, weigert aan de normale samenleving mee te doen en ieder grijntje van kritiek beantwoord met 'jullie willen zeker aanslagen'.

Hoezo met 2 maten meten? Als ik dit zo lees is er maar 1 fascistische cultuur hier in het westen en dat is de extremere versie van de islam die hier is geïntroduceert door de jaren heen.
Dit is serieus die typische maar zij doen het ook. De voorbeelden die je nu geeft zijn extremen.
pi_148327453
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het hoofddoekjes verbod was 100% discriminatie op basis van geloof.

[..]

welk hoofddoekjes verbod? hebben we dat gehad in nl? :P
pi_148327457
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht nog wel dat de Islam, die jij zo innig omarmt, er in de toekomst voor gaat zorgen dat hier en daar een warenhuis of iets dergelijks opgeblazen wordt. 76 zetels zullen ze dan nog steeds niet halen maar partijen als cda en vvd zullen dan ook wat naar rechts opschuiven.
Fingers crossed.
pi_148327494
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar wat is je punt nou? Als we voor elke stemming in de kamer eerst zouden gaan toetsen of het argument achter die stemming wel klopt dan houdt de PVV geen stemrecht meer over joh. Ook slechte argumenten moeten verkondigd kunnen worden in de kamer, het is juist de taak in het debat om hen ervan te overtuigen.
Als je het dus onzin vindt van een christelijke partij om hier tegen te zijn moet je het debat aangaan en voor de achterban aantonen dat het argument niet klopt. Niet hen procedureel gaan uitsluiten.
Dat klopt. Daar heb je een goed punt.

Aan de andere kant zou dat ook als argument kunnen gelden om geen religieuze partijen meer tot de politiek toe te laten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 19:25:46 ]
pi_148327506
quote:

Want jij bent al een partij tegengekomen in ons parlement die dit soort dingen stelt en daar een achterban voor heeft? Tot nu toe zie ik maar één fascistische partij in het parlement, die nota bene zijn fascisme legitimeert door te stellen dat je daarmee een andere fascistische beweging voorkomt.
pi_148327539
quote:
Waarom worden ze dan wel zo weggezet?
Omdat Wilders geen discussie voert over religieus onderwijs maar alleen over islamitisch onderwijs waarbij zijn argument steeds weer is dat het hier niet hoort. Zoals je eerder kon lezen ben ik niet voor religieus onderwijs omdat ik vind dat ouders daarmee hun kinderen een richting op kunnen sturen en bepaalde informatie kunnen onthouden. Zodra Wilders over dergelijke zaken een mening gaat vormen verandert de PVV voor mij op cruciale punten.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:24:02 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148327552
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:16 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het feit dat ze af en toe aan komen zetten met een statistiekje die de ernst van de situatie zou aangeven en daarmee de discriminerende maatregelen zou 'legitimeren', maakt nog niet dat die maatregelen niet discriminatoir zijn.

Daarnaast heeft een verlichte geest als jij toch geen uitspraak van de rechter nodig om te oordelen over of een oproep tot minder mensen van een bepaalde afkomst discriminatie is? :')
Verlichte geest of niet. Er is maar 2 meningen die echt tellen in dit land, gelukkig.
Die van je moeder en die van de rechter. Ik vind ook dat de pvv soms over het randje gaat. Alleen is het jammer dat dat af en toe nodig is in den haag om een punt kracht bij te zetten. Had liever gezien dat er een gematigdere partij tussen zou zitten. Maar maakt ze dat tot een stel nazi's? Bij lange na niet.
1947-2016
pi_148327562
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef SuperFood het volgende:

[..]

welk hoofddoekjes verbod? hebben we dat gehad in nl? :P
Het voorstel van de PVV en de toespraak in Almere hebben we inderdaad gehad.
pi_148327573
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verlichte geest of niet. Er is maar 2 meningen die echt tellen in dit land, gelukkig.
Die van je moeder en die van de rechter. Ik vind ook dat de pvv soms over het randje gaat. Alleen is het jammer dat dat af en toe nodig is in den haag om een punt kracht bij te zetten. Had liever gezien dat er een gematigdere partij tussen zou zitten. Maar maakt ze dat tot een stel nazi's? Bij lange na niet.
Wanneer zijn ze te ver gegaan dan volgens jou ?
  zondag 4 januari 2015 @ 19:25:48 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148327606
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wanneer zijn ze te ver gegaan dan volgens jou ?
minder minder oa.
1947-2016
pi_148327637
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

minder minder oa.
En wat vond je van het hoofddoekjes verbod ?
pi_148327650
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Aha, ja dat hoor ik wel vaker. PVV'ers die menen dat ze mensen niet hoeven te overtuigen omdat een toekomstige aanslag dat wel zal doen. Ben je je ervan bewust dat dergelijke aanslagen al eerder zijn gepleegd? Dat we de oorlog van de ISIS al meemaken? En dat dat mensen dus niet overtuigt?

Weet je hoe dat komt? Veel mensen zijn zich er heus wel van bewust dat er spanningen zijn wat betreft de islam of integratie. Zij zijn echter niet overtuigd van de algehele, megalomane, stigmatiserende oplossingen van Wilders maar zoeken de oplossing in de nuance. Een eventuele aanslag zal daar dus niets aan veranderen.

De PVV zal dus echt meer zijn best moeten doen om tegenstanders te overtuigen in plaats van ze weg te zetten in een bepaalde categorie. Hun populariteit schuilt hem op dit moment juist in dat ze ruzie met dergelijke 'elites' zoeken, maar daar schuilt dus ook het beperkte electoraat van de PVV in.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:28:09 #123
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148327696
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:56 schreef Re het volgende:

[..]

niet iedere vluchteling blijft of krijgt een verblijfsvergunning en er dan de gehele wereldproblematiek bijhalen heeft niets met dit te maken dus een vals argument
Iedere vluchteling die gevaar loopt mag hier blijven. Er zijn zat mensen die gevaar lopen en die we op kunnen halen.
Dit is trouwens weer zo'n typisch antwoord van iemand die niet in de diepte van zijn eigen ziel wil kijken. We zijn allemaal schuldig. We vinden allemaal dat onze eigen luxe leventje veel belangrijker is dan mensenlevens.
pi_148327705
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat klopt. Daar heb je een goed punt.

Aan de andere kant zou dat ook als argument kunnen gelden om geen religieuze partijen meer tot de politiek toe te laten.
Waarom is dat een argument daarvoor? Ik dacht juist dat ik het argument tegen het politiek uitsluiten op basis van religie gaf.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:28:29 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148327713
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is serieus die typische maar zij doen het ook. De voorbeelden die je nu geeft zijn extremen.
Waarom zie ik die extremen dan zo vaak langskomen? Zijn het soms altijd dezelfde die de media halen en de samenleving ondermijnen?
1947-2016
pi_148327738
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom zie ik die extremen dan zo vaak langskomen? Zijn het soms altijd dezelfde die de media halen en de samenleving ondermijnen?
Hoeveel moslims kom jij in Nederland tegen met die zwarte vlaggen ?
pi_148327814
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:28 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waarom is dat een argument daarvoor? Ik dacht juist dat ik het argument tegen het politiek uitsluiten op basis van religie gaf.
Nee, dat ging om stemmen op basis van religie.
pi_148327824
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik weet persoonlijk niet of ze nazi's zijn want ik weet niet of het hun intenties om straks moslims aan de kant te vegen. Ik geloof het niet, maar goed dat maakt niet uit. Ik bestempel ze in ieder geval niet als nazi's. Maar dat ze fascisten zijn kan je niet ontkennen.

Wel grappig trouwens dat je zegt dat het nodig is om over het randje te gaan. Dat is juist in Den Haag helemaal niet nodig (er is nog nooit politiek iets bereikt door de PVV nadat ze een extreme uitspraak deden) maar wel om de achterban te voeden. Ze bedrijven nu eenmaal een politiek waarbij ze de achterban door shockerende uitspraken aan hen binden.

Maar goed: om even terug te komen op het eerdere punt, je erkent dus in ieder geval dat de maatregelen die zij willen nemen discriminatoir zijn?
pi_148327860
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat ging om stemmen op basis van religie.
Maar wat is dan jou argument tegen religieuze partijen?
  zondag 4 januari 2015 @ 19:35:44 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148327961
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:22 schreef keste010 het volgende:

[..]

Want jij bent al een partij tegengekomen in ons parlement die dit soort dingen stelt en daar een achterban voor heeft?
Geen enkele inderdaad. Alleemaal een rubberen ruggegraad als de pleuris.
quote:
Tot nu toe zie ik maar één fascistische partij in het parlement, die nota bene zijn fascisme legitimeert door te stellen dat je daarmee een andere fascistische beweging voorkomt.
Dan is het nog een persoonlijke mening van jou. Hij heeft nog steeds niet opgeroepen tot geweld en het censureren (vermoorden) van zijn politieke tegenstanders (individueel of groep). Pas als hij dat doen, dan heb je een punt.
1947-2016
pi_148327971
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:33 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar wat is dan jou argument tegen religieuze partijen?
Ze zijn niet rationeel.

Neem bijvoorbeeld het homohuwelijk. Daar valt heel redelijk over te discussiëren, maar mensen verbieden om met elkaar te trouwen omdat sommige mensen geloven dat er een god is van wie dat niet mag?

Dan denk ik: als jij van je god niet met iemand van hetzelfde geslacht mag trouwen, dan doe je dat niet. Bemoei je alleen niet met andere mensen.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:37:04 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148328011
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En wat vond je van het hoofddoekjes verbod ?
Niet meer dan logisch. Scheiding van kerk/religie en staat. Geloven houd je lekker voor jezelf. Bovendien vind ik het een symbool van vrouwenonderdrukking.
1947-2016
pi_148328064
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet meer dan logisch. Scheiding van kerk/religie en staat. Geloven houd je lekker voor jezelf. Bovendien vind ik het een symbool van vrouwenonderdrukking.
Kledingwetten zijn normaal gesproken juist het gevolg van onvoldoende scheiding tussen kerk en staat :')
pi_148328071
quote:

[..]

Hoe is dat scheiding van kerk en staat? Zij is vrij om een hoofddoekje te dragen.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:39:07 #135
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_148328084
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef keste010 het volgende:

[..]

Aha, ja dat hoor ik wel vaker. PVV'ers die menen dat ze mensen niet hoeven te overtuigen omdat een toekomstige aanslag dat wel zal doen. Ben je je ervan bewust dat dergelijke aanslagen al eerder zijn gepleegd? Dat we de oorlog van de ISIS al meemaken? En dat dat mensen dus niet overtuigt?

Weet je hoe dat komt? Veel mensen zijn zich er heus wel van bewust dat er spanningen zijn wat betreft de islam of integratie. Zij zijn echter niet overtuigd van de algehele, megalomane, stigmatiserende oplossingen van Wilders maar zoeken de oplossing in de nuance. Een eventuele aanslag zal daar dus niets aan veranderen.

De PVV zal dus echt meer zijn best moeten doen om tegenstanders te overtuigen in plaats van ze weg te zetten in een bepaalde categorie. Hun populariteit schuilt hem op dit moment juist in dat ze ruzie met dergelijke 'elites' zoeken, maar daar schuilt dus ook het beperkte electoraat van de PVV in.
Die nuance zal snel verdwenen zijn als de hel hier losbreekt.
Ik ben al iets langer dan jou op deze planeet. Ik heb taboes zien veranderen in geaccepteerd gedrag/handelingen en ik heb geaccepteerd gedrag/handelingen zien veranderen in taboes. Je weet niet hoe men over 10 of 20 jaar denkt.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:39:16 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148328090
quote:

[..]

Heeft geen reet met scheiding tussen kerk en staat te maken. Net als het bestaan van het CDA trouwens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148328134
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kledingwetten zijn normaal gesproken juist het gevolg van onvoldoende scheiding tussen kerk en staat :')
Die snap ik niet.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:40:48 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148328154
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:31 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik weet persoonlijk niet of ze nazi's zijn want ik weet niet of het hun intenties om straks moslims aan de kant te vegen. Ik geloof het niet, maar goed dat maakt niet uit. Ik bestempel ze in ieder geval niet als nazi's. Maar dat ze fascisten zijn kan je niet ontkennen.

Jawel.
quote:
Wel grappig trouwens dat je zegt dat het nodig is om over het randje te gaan. Dat is juist in Den Haag helemaal niet nodig (er is nog nooit politiek iets bereikt door de PVV nadat ze een extreme uitspraak deden) maar wel om de achterban te voeden. Ze bedrijven nu eenmaal een politiek waarbij ze de achterban door shockerende uitspraken aan hen binden.

Dat is zeker nodig als je het traditionele bestel bekijkt zonder pvv. in slaapgevallen policor zooitje zonder enige kennis van wat er buiten de kamer en ministeries gebeurd. Een partij die dat zooitje opschud, was heel welkom 10 jaar geleden. Ying-Yang
quote:
Maar goed: om even terug te komen op het eerdere punt, je erkent dus in ieder geval dat de maatregelen die zij willen nemen discriminatoir zijn?
Opvattingen en gedragingen. Maar niet racistisch en fascistisch.
1947-2016
pi_148328172
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ze zijn niet rationeel.

Neem bijvoorbeeld het homohuwelijk. Daar valt heel redelijk over te discussiëren, maar mensen verbieden om met elkaar te trouwen omdat sommige mensen geloven dat er een god is van wie dat niet mag?

Dan denk ik: als jij van je god niet met iemand van hetzelfde geslacht mag trouwen, dan doe je dat niet. Bemoei je alleen niet met andere mensen.
Maar dat is dus gewoon een meningsverschil. Ik kom ook vaak argumentatie tegen die m.i. niet deugt, op basis van geen bewijs is of duidelijk op basis van eigenbelang gevoerd wordt. Dat is dan toch nog geen reden om die partij te verbieden? Dat is juist een reden om die partij toe te staan en het debat er mee aan te gaan!
pi_148328184
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben al iets langer dan jou op deze planeet. Ik heb taboes zien veranderen in geaccepteerd gedrag/handelingen en ik heb geaccepteerd gedrag/handelingen zien veranderen in taboes. Je weet niet hoe men over 10 of 20 jaar denkt.
Je lijkt erop te hopen. Dat is behoorlijk triest.
pi_148328208
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geen enkele inderdaad. Alleemaal een rubberen ruggegraad als de pleuris.

[..]

Dan is het nog een persoonlijke mening van jou. Hij heeft nog steeds niet opgeroepen tot geweld en het censureren (vermoorden) van zijn politieke tegenstanders (individueel of groep). Pas als hij dat doen, dan heb je een punt.
Je hoeft niet te moorden om een fascist te zijn hoor.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:42:18 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148328209
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Heeft geen reet met scheiding tussen kerk en staat te maken. Net als het bestaan van het CDA trouwens.
Juist wel. Hoofddoek is een symbool van de islam.
1947-2016
pi_148328220
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kruisje ook verbieden ?
pi_148328229
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:41 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar dat is dus gewoon een meningsverschil. Ik kom ook vaak argumentatie tegen die m.i. niet deugt, op basis van geen bewijs is of duidelijk op basis van eigenbelang gevoerd wordt. Dat is dan toch nog geen reden om die partij te verbieden? Dat is juist een reden om die partij toe te staan en het debat er mee aan te gaan!
Hm. Zou je een politieke partij toe willen staan die om bepaalde, onnavolgbare redenen religieuzen wil verbieden om te trouwen?
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 19:43:31 #145
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_148328246
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:16 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Maar, zeggen de geïndoctrineerde policors, we moeten trots zijn op de vrijheid om hier ook Afrikaanse toestanden na te streven.
En de mensen die daar tegen zijn zijn racistfascisten!
Eindelijk weer het woordje 'policors' uit je vingers weten krijgen ^O^ Bosma is trots op je.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_148328259
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die snap ik niet.
Staten die mensen voorschrijft wat voor kleding ze wel of niet mogen dragen, zijn vaak theocratisch.

Zie Iran.
pi_148328267
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet genoeg van veranderende normen en opvattingen, dank je.
Dat een eventuele aanslag ervoor zal zorgen dat men massaal de discriminatoire, fascistische praktijken van Wilders gaan steunen lijkt me echter geen reëel scenario. Gelukkig maar :)
  zondag 4 januari 2015 @ 19:44:22 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148328273
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:42 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te moorden om een fascist te zijn hoor.
Heeft hij dan opgeroepen tot geweld? Tevens zie ik ook niet dat hij een dictatuur wil neerzetten in zijn eentje met zijn partij.
1947-2016
  zondag 4 januari 2015 @ 19:44:42 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148328287
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kruisje ook verbieden ?
Zichtbaar kruisje zeker. Hou je ook voor jezelf.
1947-2016
pi_148328300
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je snapt blijkbaar niet wat de scheiding van kerk en staat inhoudt.

Verrassend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')