Zo erg zal dat niet zijn, maar 1 video van zijn ouders zal wel ergens online verschijnen. Dat zijn gewoon menselijke emoties die ouders hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Tja, respect hoor. Dat ie het doet.
Maar wat ik mij wel afvraag is. Als ze hem pakken. Krijgen we dan ook wekenlang zijn ouders op tv huilen dat we miljoenen euro's naar die malloten moeten sturen om hem te redden? Om vervolgens maanden in nationale rouw gedompeld te zijn omdat ze zijn hoofd eraf hebben gesneden?
Zijn vader staat trouwens volledig achter hem:quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Maar wat ik mij wel afvraag is. Als ze hem pakken. Krijgen we dan ook wekenlang zijn ouders op tv huilen dat we miljoenen euro's naar die malloten moeten sturen om hem te redden? Om vervolgens maanden in nationale rouw gedompeld te zijn omdat ze zijn hoofd eraf hebben gesneden?
Klopt niet, alleen de PKK. Waarom zou de YPG anders geholpen worden.quote:Volgens de internationale gemeenschap, inclusief Nederland, zijn de PKK en de YPG terroristische organisaties.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)el-kobani-in-handen/quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Je hebt toch ook die gasten van een motor bende die naar de YPG is gegaan.
Waarom vecht ie hier dan niet?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland zit de Islamitische Staat ook, ze zitten overal.
Omdat het hier geen oorlog is met strijdende partijen?quote:
Nu begrijp ik er niets meer van, die staat is hier ook ergens maar we weten niet waar?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat het hier geen oorlog is met strijdende partijen?
quote:In Nederland mag je niets doen.
Ehm, nee. Het kalifaat is hier, godzijdank, gelukkig niet. Wel zijn er genoeg aanhangers van IS hier.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nu begrijp ik er niets meer van, die staat is hier ook ergens maar we weten niet waar?
Dat zal ongetwijfeld een keer gebeurd zijn geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:41 schreef luxerobots het volgende:
Wat als straks niet alleen blijkt dat de Koerden zich niet aan het oorlogsrecht hebben gehouden door mensen te executeren. Maar dat ze uit wraak ook hebben gemarteld?
Ik heb zeker geen respect voor IS, maar de Koerden vertrouw ik ook niet.
En dat zou een probleem zijn omdat?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:30 schreef luxerobots het volgende:
Wie zegt dat de Koerden, straks als het echt slecht gaat met IS, niet nog een claimpje leggen op stukken grond?
Het conflict in Syrië is een conflict voor járen.
Toch klinkt dit een tikkeltje hypocriet allemaal. Er zijn al eeuwen gigantische conflicten in Afrika en het midden-oosten. Waarom zouden we nu opeens allemaal massaal tegen baardapen vechten?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:
gaat ook kriebelen zo, godver.
Zou eigenlijk massaal moeten gebeuren.
Omdat iedereen zo denkt, en die cirkel eens verbroken moet worden als het daar rustig wil worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat zou een probleem zijn omdat?
Ongetwijfeld een keer gebeurd zijn...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:51 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld een keer gebeurd zijn geweest.
Het is daar oorlog, onschuldige mensen worden uitgeroeid en er is veel onrecht gaande.
Mij valt het op hoe snel de Koerden getransformeerd zijn van terroristen naar helden. Zo zie je maar wat er gebeurt met een partij als er een nog slechtere partij opstaat.quote:De Koerden zouden de huizen van duizenden inwoners van het stadje Barzan hebben verwoest. Dat deden ze uit wraak omdat bewoners van Barzan Koerdische strijders op gruwelijke wijze zouden hebben vermoord.
Schending oorlogsrecht
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch eist een onderzoek naar wat er in Barzan is gebeurd. "Iedere vorm van collectieve straf die geen legitiem militair doel dient en de burgerbevolking onevenredig hard treft, zoals de massale verwoesting van huizen, is een schending van het oorlogsrecht", zegt de organisatie tegen Nieuwsuur.
De partij hoeft niet eens slechter te zijn, als de media het maar zo framet.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een keer gebeurd zijn...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-kogel-kost-50-cent
[..]
Mij valt het op hoe snel de Koerden getransformeerd zijn van terroristen naar helden. Zo zie je maar wat er gebeurt met een partij als er een nog slechtere partij opstaat.
Daar ben ik het wel mee eens. De media zijn belangrijk. Maar ook de wat vrijere media op internet laten toch zien dat IS nog agressiever/gewelddadiger is?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef TorroFernandes het volgende:
Paspoort intrekken en lekker daar laten blijven.
[..]
De partij hoeft niet eens slechter te zijn, als de media het maar zo framet.
Dat is niet hypocriet, dat is selectieve verontwaardiging. De hypocrisie zit hem erin dat het opeens wel goed is als je erheen reist om je bij de Koerden aan te sluiten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch klinkt dit een tikkeltje hypocriet allemaal. Er zijn al eeuwen gigantische conflicten in Afrika en het midden-oosten. Waarom zouden we nu opeens allemaal massaal tegen baardapen vechten?
Ja, ik bedoelde het meer algemeen dan in deze specifieke situatie.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. De media zijn belangrijk. Maar ook de wat vrijere media op internet laten toch zien dat IS nog agressiever/gewelddadiger is?
Een van de (weinige) nadelen van nieuwe media vind ik. Mensen lijken opeens het geheugen van een goudvis te hebben. Dit is niet de eerste keer dat ik dit merk. En altijd zo zwart-wit. IS is slecht DUS de koerden zijn goed (want zij vechten tegen IS). Ik kijk niet verbaast op als over 2 jaar de koeren opeens weer de slechtste zijn, en we ondertussen een bepaalde tak van IS bewapenen om tegen een of andere extreme Koerdische groep te vechten.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Mij valt het op hoe snel de Koerden getransformeerd zijn van terroristen naar helden. Zo zie je maar wat er gebeurt met een partij als er een nog slechtere partij opstaat.
Ik denk dat wij als Nederlanders, die nooit een oorlog meegemaakt hebben, moeilijk kunnen beoordelen wat zo'n oorlog nu eigenlijk met je doet. Als je, zoals de Koerden daar nu, daar moet strijden op leven en dood om je familie en je grond veilig te houden, dan zul je die strijd misschien niet altijd 'volgens de regels' voeren.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een van de (weinige) nadelen van nieuwe media vind ik. Mensen lijken opeens het geheugen van een goudvis te hebben. Dit is niet de eerste keer dat ik dit merk. En altijd zo zwart-wit. IS is slecht DUS de koerden zijn goed (want zij vechten tegen IS). Ik kijk niet verbaast op als over 2 jaar de koeren opeens weer de slechtste zijn, en we ondertussen een bepaalde tak van IS bewapenen om tegen een of andere extreme Koerdische groep te vechten.
tegen IS vechten lijkt me zinvoller dan moslims uitsluiten en brandbommen naar moskeeën gooien. Net als kerken in de fik steken tegen de KKK.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch klinkt dit een tikkeltje hypocriet allemaal. Er zijn al eeuwen gigantische conflicten in Afrika en het midden-oosten. Waarom zouden we nu opeens allemaal massaal tegen baardapen vechten?
Met een eetlepel een kuil graven is ook zinvoller dan met een theelepel, betekend niet dat het beide uberhaupt zinvol is.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
tegen IS vechten lijkt me zinvoller dan moslims uitsluiten en brandbommen naar moskeeën gooien. Net als kerken in de fik steken tegen de KKK.
Omdat dat het enige is wat we kunnen doen, van amerika hoeven we niks te verwachten, die zijn te dom op vrede te stichten, enige wat ze kunnen is 2 groepen baardapen bewapenen en dan wachten welke het minst kut is, en dat heeft de afgelopen 80 jaar ook niet geholpen.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Yup, en zo zal IS ook zeker niet de laatste groep zijn die daar rommel loopt te schoppen. En het kan nog een stuk erger hoor. IS is gruwelijk bezig, maar ze zijn verder vrij lomp volgens mij. De eerste bommen van Amerika vielen ook niet op IS, maar op een andere, veel gevaarlijkere groep. Mensen die zich schuilhouden en plannen voor een grote aanval.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Omdat dat het enige is wat we kunnen doen, van amerika hoeven we niks te verwachten, die zijn te dom op vrede te stichten, enige wat ze kunnen is 2 groepen baardapen bewapenen en dan wachten welke het minst kut is, en dat heeft de afgelopen 80 jaar ook niet geholpen.
Lijkt me logisch, amerika bewapent IS om assad eerst weg te krijgen zodat ze iran kunnen afsluiten van de buitenwereld.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
. De eerste bommen van Amerika vielen ook niet op IS, maar op een andere, veel gevaarlijkere groep. Mensen die zich schuilhouden en plannen voor een grote aanval.
Ja? Denk je dat? Trolletje.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 04:15 schreef Hathor het volgende:
Waarom respect voor dit figuur en niet voor de lui die daarheen trekken om voor IS te vechten? Zelfde laken een pak imho.
Ja dat denk ik. En trolletje roep je maar tegen je ouwe moer zeikerd.quote:
Wat raar dat jij dat denkt. Mensen met een gezond denkpatroon komen daar namelijk niet eens op.quote:
Ik verleng jou slechts het respect om er maar niet automatisch van uit te gaan dat je ouders je als kind op je hoofd hebben laten vallen. Wil je liever dat ik daar maar vanuit ga dan?quote:En trolletje roep je maar tegen je ouwe moer zeikerd.
IS vormt een directe bedreiging voor de wereldvrede en dient zo snel mogelijk volledig te worden uitgeroeid. Het enige wat het Koerdische volk doet is zichzelf verdedigen tegen deze dreiging.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 04:15 schreef Hathor het volgende:
Waarom respect voor dit figuur en niet voor de lui die daarheen trekken om voor IS te vechten? Zelfde laken een pak imho.
Maar wat heeft deze gast met die Koerden te maken? Als hij zelf nou een Koerd zou zijn, zou ik het nog begrijpen, maar daar lijkt het niet op. Dus is het gewoon een soort mercenary, vergelijkbaar met Nederlandse moslims die voor IS willen strijden, ook al hebben die andere idealen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 05:51 schreef IMVHI het volgende:
[..]
IS vormt een directe bedreiging voor de wereldvrede en dient zo snel mogelijk volledig te worden uitgeroeid. Het enige wat het Koerdische volk doet is zichzelf verdedigen tegen deze dreiging.
Het is echt zo subjectief.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
It's all about the name, Palestijnen worden ook getransformeerd van terroristen naar helden en andersom. Albaneze terroristen in Kosovo en moslimrebellen uit Srebrenica ook. Het is maar net door welke bril je er naar kijkt.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus, hij gaat daar ook heen om te knokken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is geen jihadist, als je dat bedoelt.
Hij speelt daar niet de agressor die andere volken aanvalt, hij helpt bij de verdediging van gebieden in Syrië die nu nog haatbaardvrij zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus, hij gaat daar ook heen om te knokken.
Nee hij speelt taxichauffeurquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus, hij gaat daar ook heen om te knokken.
Hij gaat daar toch heen om mensen aan te vallen? Mensen die hem in principe niks hebben gedaan. Dat maakt hem per definitie de agressor, ook al is het voor een zaak die je toevallig wel bevalt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hij speelt daar niet de agressor die andere volken aanvalt, hij helpt bij de verdediging van gebieden in Syrië die nu nog haatbaardvrij zijn.
Dan zit hij bij de verkeerde groepering, als hij mensen wil aanvallen kan hij beter bij ISIS gaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:45 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hij gaat daar toch heen om mensen aan te vallen? Mensen die hem in principe niks hebben gedaan. Dat maakt hem per definitie de agressor, ook al is het voor een zaak die je toevallig wel bevalt.
Meten met twee matenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zit hij bij de verkeerde groepering, als hij mensen wil aanvallen kan hij beter bij ISIS gaan.
Ja want servische engeltjes waren de slachtoffers.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:28 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
It's all about the name, Palestijnen worden ook getransformeerd van terroristen naar helden en andersom. Albaneze terroristen in Kosovo en moslimrebellen uit Srebrenica ook. Het is maar net door welke bril je er naar kijkt.
Want de Koerden schieten alleen maar confetti?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dan zit hij bij de verkeerde groepering, als hij mensen wil aanvallen kan hij beter bij ISIS gaan.
Het verschil niet snappen tussen aanval en verdediging.quote:
good<>badquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:52 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Want de Koerden schieten alleen maar confetti?
Dat inderdaad, en dat ie in het legioen heeft gezeten geeft aan dat het een fanatiekeling is ook nog.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Held?
Ik weet niet. Na zijn loopbaan in het NL leger heeft hij ook in Bosnië gevochten. Hij komt op mij over als een figuur dat oorlog net iets te leuk vindt.
Pro-Serviërs vinden dat ja.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:51 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ja want servische engeltjes waren de slachtoffers.
Nee, want hij doet het namelijk niet voor geld of voor middelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 06:33 schreef thom_05 het volgende:
Wat een idioot. Hij is een simpel huurmoordenaar.
Voor het gemak zullen we er even vanuit gaan dat de Koerden inderdaad goed zijn en IS slecht. Buitenstaanders die daarheen gaan, met als doel mee te vechten, zijn áltijd agressors. Verdedigen doe je namelijk wanneer jij wordt aangevallen. Ik kan ook niet naar een middelbare school gaan, de grootste bullebak opzoeken, hem helemaal de tyfus inslaan en dan tegen de rechter zeggen "was noodweer meneer de rechter"quote:
Ok.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:34 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Voor het gemak zullen we er even vanuit gaan dat de Koerden inderdaad goed zijn en IS slecht. Buitenstaanders die daarheen gaan, met als doel mee te vechten, zijn áltijd agressors. Verdedigen doe je namelijk wanneer jij wordt aangevallen. Ik kan ook niet naar een middelbare school gaan, de grootste bullebak opzoeken, hem helemaal de tyfus inslaan en dan tegen de rechter zeggen "was noodweer meneer de rechter"
Ze leggen ook claim op stukken land in Turkije, Syrie, Iran en Irak. De Koerden zullen een veel groter conflict starten. Het is beter om de separatistische Koerden zien als ISIS en hun geen zware wapens leveren.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:30 schreef luxerobots het volgende:
Wie zegt dat de Koerden, straks als het echt slecht gaat met IS, niet nog een claimpje leggen op stukken grond?
Het conflict in Syrië is een conflict voor járen.
Als je bij de IS zit en in Syrie actief bent dan zit je al als agressor met de kliek bewust in een terreuromgeving zonder al te veel regels in georganiseerde missaad waarbij mensenrechten worden geschonden. En op dat stuk terrein lijkt het me dat deze vrijheid van geweld geen limitatie moet zijn voor mensen die zich daar willen verdedigen en wie daar ook bij komt helpen. Ik zal ook de laatste zijn die mensen op de vingers tikt als in Nederland busladingen gewapende IS of KKK militanten actief zouden zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met een eetlepel een kuil graven is ook zinvoller dan met een theelepel, betekend niet dat het beide uberhaupt zinvol is.
Zit er wel in ja.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:29 schreef bleiblei het volgende:
Dan is hij een maniak.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, want hij doet het namelijk niet voor geld of voor middelen.
Zwart - witquote:Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het verschil niet snappen tussen aanval en verdediging.![]()
Het is dus ook fout om Oekraïners te helpen om zich te verdedigen tegen eventuele Russische agressie.
Dit is wel heel raar gedacht. Jij zegt nu dat niemand zich ooit tegen welke agressie dan ook mag verdedigen met geweld.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Wanneer we agressie en geweld niet in zijn totaliteit afkeuren, maar juist toestaan of zelfs aanmoedigen wanneer het een specifieke motivatie heeft, zal het nooit ophouden.
Geweld jegens een ander is altijd fout. Welk doel het ook dient.
En ja, ik besef me dat dit enorm idealistisch en naïef is. En ik besef me ook dat geweld soms nodig is om verder leed te voorkomen. Maar dat kan ik nog steeds niet toejuichen. Dan zou ik het een noodzakelijk kwaad noemen.
Nederland is een werkende democratie. Vanuit die positie van een veilige haven is het hebben van zo'n ideaal vanzelfsprekend. Maar denk hier eens aan: We laten ons tuig vrij met de wetenschap dat ze in delen niemandsland in Syrie en Irak mensen afslachten en pakken vervolgens ook nog het paspoort af zodat de strijders daar niks meer te verliezen hebben. Wij zijn er mooi vanaf. Is dat fair?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Wanneer we agressie en geweld niet in zijn totaliteit afkeuren, maar juist toestaan of zelfs aanmoedigen wanneer het een specifieke motivatie heeft, zal het nooit ophouden.
En ja, ik besef me dat dit enorm idealistisch en naïef is. En ik besef me ook dat geweld soms nodig is om verder leed te voorkomen. Maar dat kan ik nog steeds niet toejuichen. Dan zou ik het een noodzakelijk kwaad noemen.
Alsof dat een toegevoegde waarde is als je nog nooit een buks van dichtbij hebt gezien, laat staan weet hoe het er in een crisisgebied aan toe gaat.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Een bebaarde koppensneller die zijn mes in de keel van een opgepakte alawitische burger steekt?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Zelfverdediging vind ik een ander verhaal, maar daar lijkt me in deze situatie nog lang geen sprake van.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is wel heel raar gedacht. Jij zegt nu dat niemand zich ooit tegen welke agressie dan ook mag verdedigen met geweld.
Geweld om jezelf, je familie en je land te verdedigen is gewoon noodzakelijk voor je bestaansrecht.
En als er een duidelijke agressor is die niet voor rede vatbaar is, dan is hulp van buitenaf ook legitiem.
Om dezelfde reden dat het goed was dat wij in WW2 hulp kregen van Amerika, Canada en andere landen bij het bevrijden van ons land, zo is het nu legitiem dat de Koerden hulp krijgen van het Westen bij hun bevrijding van de agressor IS.
Waar zeg ik iets over de schuldvraag?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:34 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Een bebaarde koppensneller die zijn mes in de keel van een opgepakte alawitische burger steekt?
"Waar twee vechten hebben twee schuld!"![]()
![]()
Achja, mensen in NL zijn weinig meer gewend dus voorgeprogammeerd om zo extreem door te relativeren. Gelukkig is de bedoeling wel goed.
Prima, laat Israël / USA maar helpen, denk dat die koerden dat wel leuk vinden. O wacht.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om dezelfde reden dat het goed was dat wij in WW2 hulp kregen van Amerika, Canada en andere landen bij het bevrijden van ons land, zo is het nu legitiem dat de Koerden hulp krijgen van het Westen bij hun bevrijding van de agressor IS.
Serieus?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Zelfverdediging vind ik een ander verhaal, maar daar lijkt me in deze situatie nog lang geen sprake van.
Ow, je had het over de Koerden. Ik doelde op Richard. Die man heeft daar niets te zoeken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Serieus?
IS heeft hele stukken land op de Koerden verovert om daar een Kalifaat te stichten. De Koerden die daar woonden en niet gelijk afgeslacht worden krijgen 2 opties: Dezelfde zieke ideologie van hun overnemen met alle wetten en regels die daar bij horen of de kogel.
De huizen en dorpen waar voorheen Koerden woonden worden nu bewoond door strenggelovige moslims uit de hele wereld die graag in een Kalifaat willen wonen.
Hoe kan je dit niet als zelfbehoud zien?
Dat kan je vinden ja. Maar hij helpt een bevolkingsgroep die in hun bestaan bedreigd word door een agressor die niet voor rede vatbaar is. Als niemand van buitenaf iets tegen IS zou doen, dan kunnen ze het halve Midden-Oosten innemen voordat ze een tegenstander tegenkomen die iets aan deze groepering kan doen. IS heeft die intentie zelfs al uitgesproken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow, je had het over de Koerden. Ik doelde op Richard. Die man heeft daar niets te zoeken.
Huh? Hij doet er zelf aan mee. Hoe gaat het dan te ver door te zeggen dat hij geweld toestaat?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om dan te zeggen dat Richard Jansen geweld toestaat of zelfs aanmoedigt, gaat te ver.
We kunnen discussiëren over zijn motivatie om te vechten. Maar dat hij geweld gebruikt moge toch wel duidelijk zijn?quote:In Nederland mag je niets doen. Hier mag het wel. En elke IS-strijder die ik kan stoppen, die stop ik."
Geweld jegens een ander is altijd fout. Welk doel het ook dient.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
[quote]Op zaterdag 3 januari 2015 15:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Daarbij zeg ik ook nergens dat niemand zichzelf ooit tegen geweld mag verdedigen. Leg me aub geen woorden in de mond.
Ik zeg dat ik het fout vind. Ik zeg nergens dat ik niet snap dat het nodig is.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
..
Geweld ten behoeve van lijfsbehoud is altijd legitiem. Bij een agressor zoals IS die voor geen enkele rede vatbaar is, is hulp van buitenaf ook legitiem.
Hij staat geweld niet toe, maar als dat het enige middel is tegen een vijand die niet voor rede vatbaar is en een volk anders uitgemoord, dan is jezelf verdedigen de enige optie die je nog hebt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Huh? Hij doet er zelf aan mee. Hoe gaat het dan te ver door te zeggen dat hij geweld toestaat?
[..]
We kunnen discussiëren over zijn motivatie om te vechten. Maar dat hij geweld gebruikt moge toch wel duidelijk zijn?
Dus hij staat het toe, onder het voorbehoud dat het vanuit zelfverdediging plaatsvindt.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij staat geweld niet toe, maar als dat het enige middel is tegen een vijand die niet voor rede vatbaar is en een volk anders uitgemoord, dan is jezelf verdedigen de enige optie die je nog hebt.
Een noodzakelijk kwaad is nooit fout, het is zoals het woord al zegt, noodzakelijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik het fout vind. Ik zeg nergens dat ik niet snap dat het nodig is.
Noodzakelijk kwaad dus. Maar dat quote je dan weer niet.
Dus stop eens met dat selectief quoten van mijn woorden, met de bedoeling ze een andere lading te geven of mij voor het blok te zetten.
Altijd fout, helaas soms noodzakelijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een noodzakelijk kwaad is nooit fout, het is zoals het woord al zegt, noodzakelijk.
Dus vind je geweld nu altijd fout, of soms noodzakelijk? Ik hoop dat je dat laatste bedoeld. En dan hoop ik ook dat je inziet dat de strijd van de Koerden tegen IS zo'n noodzakelijk kwaad is. Eentje die ze niet kunnen winnen zonder hulp van buitenaf.
Richard Jansen ziet dat zo in en is zo onbaatzuchtig om de Koerden te helpen in hun strijd om lijfsbehoud.
We zijn het gelukkig eens, dat laatste kan ik je alleen niet verder proberen te verduidelijken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Altijd fout, helaas soms noodzakelijk.
Ik zie niet in hoe die twee elkaar uitsluiten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt meer iemand te zijn die niet weet wat hij wil met zijn leven, emotionele problemen heeft en zijn leven alleen maar zin kan geven door geweld op te zoeken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Richard Jansen ziet dat zo in en is zo onbaatzuchtig om de Koerden te helpen in hun strijd om lijfsbehoud.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:23 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Het lijkt meer iemand te zijn die niet weet wat hij wil met zijn leven, emotionele problemen heeft en zijn leven alleen maar zin kan geven door geweld op te zoeken.
Ah een soortgenoot van je.quote:
What the fuck is ditquote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:25 schreef Rica het volgende:
[..]![]()
Een adrenalinejunkie die in vechten en oorlog een doel heeft gevonden.
Op zich niet anders dan de bontkraagjes die richting zandbak afreizen. Meerendeel daarvan doet het ook grotendeels voor "het avontuur".
Dat klagen over gebrek aan apparatuur vind ik wel tegenvallen. Rambo klaagde nooit. Die maakte gewoon van bamboestokken een machinegeweer.
Die heeft destijds nog meegevochten met de taliban.
"This film is dedicated to the brave Mujahideen fighters of Afghanistan"
Kijk tegen wie je het hebt, user is al niet bijster intelligent.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:49 schreef topdeck het volgende:
[..]
What the fuck is dit![]()
Hij gaat naar Syrie omdat hij vindt dat nato meer invloed daar moet hebben, en dat doen ze niet. Dus gaat hij daarheen om een positieve verandering daar te brengen door IS leden neer te halen en het land veilig te maken.
Hem neerzetten als een bontkraagje op zoek naar avontuur is fucking dom
Ook niet, en ik zit in Nederland.quote:
Die Richard is eerlijker dan de geestelijke stumperts die hem held noemen.quote:Op zondag 4 januari 2015 01:49 schreef topdeck het volgende:
[..]
What the fuck is dit![]()
Hij gaat naar Syrie omdat hij vindt dat nato meer invloed daar moet hebben, en dat doen ze niet. Dus gaat hij daarheen om een positieve verandering daar te brengen door IS leden neer te halen en het land veilig te maken.
Hem neerzetten als een bontkraagje op zoek naar avontuur is fucking dom
Heb je nog zo'n buskruitfapperquote:Op zondag 4 januari 2015 03:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Kijk tegen wie je het hebt, user is al niet bijster intelligent.
Gezien zijn geschiedenis lijkt het erop dat hij een bloeddorstige idioot is. Net zo als de vele is leden. Om zo'n mens held te noemen lijkt mij dan ook misplaatst en verminkt de gehele definitie van een held.quote:Op zondag 4 januari 2015 03:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ook niet, en ik zit in Nederland.
Wat voor punt probeer je te maken?
Eerst Rutte weg, daarna zien we wel of we ook eens gaan afreizen naar het kalifaatquote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Het zou ironisch zijn als Richard J. door een Koerdische IS-strijder wordt gedood.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die kans is uiterst klein. Aan de andere kant zullen er statistisch gezien al meerdere Nederlandse moslims die zich bij IS aangesloten hebben, gedood zijn door Nederlandse bommen.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:35 schreef Irakees het volgende:
Het zou ironisch zijn als Richard J. door een Koerdische IS-strijder wordt gedood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |