abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148261677
Nederlander Richard strijdt tegen IS: Ik doe wat ik moet doen

De Nederlander Richard Jansen heeft zich aangesloten bij Koerdische strijdkrachten in Syrië. Daarmee is hij de enige Nederlander die met de Koerden in Syrië tegen IS strijdt. "Ik ben altijd een vechter geweest."

Richard vindt dat de oorlog tegen IS ook 'onze' oorlog is: "In Nederland zit de Islamitische Staat ook, ze zitten overal. Wie wil nou dat er een zelfmoordenaar in Nederland een aanslag pleegt? In Nederland mag je niets doen. Hier mag het wel. En elke IS-strijder die ik kan stoppen, die stop ik."

Richard Jansen

Richard Jansen was in 1993 dienstplichtig militair in het Nederlandse leger. Daarna sloot hij zich vijf jaar lang aan bij het Franse Vreemdelingenlegioen. Naar eigen zeggen diende hij onder meer in Sarajevo tijdens de oorlog in Bosnië-Herzegovina.

Hij heeft ook in Spanje, Duitsland en Amerika gewoond waar hij als portier van nachtclubs en als bodyguard werkzaam was.

Geheel vrijwillig

Via de Facebook-pagina 'Lions of Rojava' kwam hij in contact met de Koerdische strijders in Syrië. Richard zit in een team van tientallen westerlingen die met de Koerden meevechten. Dat zijn onder meer Amerikanen, Britten, Duitsers en dus één Nederlander.

Richard zegt geheel vrijwillig mee te doen aan de strijd tegen IS. Hij krijgt er niet voor betaald. Ook is hij vrij om te vertrekken wanneer hij wil.

Het stoort hem dat de internationale coalitie tegen Islamitische Staat geen wapens aan de Syrische koerden verstrekt. De YPG, een Koerdische guerilla-beweging in Syrië, is gelieerd aan de PKK. Volgens de internationale gemeenschap, inclusief Nederland, zijn de PKK en de YPG terroristische organisaties. De groeperingen zijn verantwoordelijk voor aanslagen in Turkije. De Koerden vechten daar al decennia lang voor een eigen staat.

"We hebben nachtkijkers en vizieren nodig voor op onze wapens, maar het is moeilijk om zulke spullen de grens over te krijgen. Alles wordt tegengehouden", zegt Richard. De Koerdische strijdkrachten in Irak krijgen wél wapens van westerse landen. Hun Syrisch broedervolk krijgt tot nu toe geen wapens in hun harde strijd tegen IS. Richard is het daar grondig mee oneens: "Het irriteert me enorm dat wij geen hulp krijgen."
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-strijdt-tegen-syrie

_O_ Wat een held _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:29:54 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148262021
Tja, respect hoor. Dat ie het doet.

Maar wat ik mij wel afvraag is. Als ze hem pakken. Krijgen we dan ook wekenlang zijn ouders op tv huilen dat we miljoenen euro's naar die malloten moeten sturen om hem te redden? Om vervolgens maanden in nationale rouw gedompeld te zijn omdat ze zijn hoofd eraf hebben gesneden?
pi_148262058
Wie zegt dat de Koerden, straks als het echt slecht gaat met IS, niet nog een claimpje leggen op stukken grond?

Het conflict in Syrië is een conflict voor járen.
pi_148262113
Episch!
pi_148262214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:29 schreef bleiblei het volgende:

Maar wat ik mij wel afvraag is. Als ze hem pakken. Krijgen we dan ook wekenlang zijn ouders op tv huilen dat we miljoenen euro's naar die malloten moeten sturen om hem te redden? Om vervolgens maanden in nationale rouw gedompeld te zijn omdat ze zijn hoofd eraf hebben gesneden?
Zo erg zal dat niet zijn, maar 1 video van zijn ouders zal wel ergens online verschijnen. Dat zijn gewoon menselijke emoties die ouders hebben.

Het gevolg zal alleen maar zijn dat de strijd tegen IS geïntensiveerd zal worden. Zo ging dat ook na de onthoofdingsfilmpjes van onschuldige Amerikanen.
pi_148262530
quote:

Zijn vader staat trouwens volledig achter hem:
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:37:41 #7
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_148262546
Respect voor deze man! ^O^
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:46:35 #8
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148263064
quote:
Volgens de internationale gemeenschap, inclusief Nederland, zijn de PKK en de YPG terroristische organisaties.
Klopt niet, alleen de PKK. Waarom zou de YPG anders geholpen worden.
Say what?
pi_148263181
Eerlijk is eerlijk, held _O_
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148263328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:48 schreef Aloulu het volgende:
Eerlijk is eerlijk, held _O_
^O^
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:52:42 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148263379
gaat ook kriebelen zo, godver.

Zou eigenlijk massaal moeten gebeuren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_148263865
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:37 schreef Voszje het volgende:
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:02:12 #13
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148263870
Verder natuurlijk respect voor zijn verzet tegen de Ware Gelovigen.
Say what?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:15:19 #14
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_148264656
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit zelf nooit zou doen.
pi_148265664
Respect hoor
pi_148265858
Je hebt toch ook die gasten van een motor bende die naar de YPG is gegaan.
Ура для россии
pi_148265918
Wat als straks niet alleen blijkt dat de Koerden zich niet aan het oorlogsrecht hebben gehouden door mensen te executeren. Maar dat ze uit wraak ook hebben gemarteld?

Ik heb zeker geen respect voor IS, maar de Koerden vertrouw ik ook niet.
pi_148266032
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:40 schreef Woestijnvos het volgende:
Je hebt toch ook die gasten van een motor bende die naar de YPG is gegaan.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)el-kobani-in-handen/
pi_148266055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland zit de Islamitische Staat ook, ze zitten overal.
Waarom vecht ie hier dan niet?
pi_148266084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat het hier geen oorlog is met strijdende partijen?
pi_148266175
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat het hier geen oorlog is met strijdende partijen?
Nu begrijp ik er niets meer van, die staat is hier ook ergens maar we weten niet waar?

PS als het mocht zou hij hier trouwens ook vechten:
quote:
In Nederland mag je niets doen.
pi_148266179
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Misschien te weinig Soennieten.
Ура для россии
pi_148266255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nu begrijp ik er niets meer van, die staat is hier ook ergens maar we weten niet waar?
Ehm, nee. Het kalifaat is hier, godzijdank, gelukkig niet. Wel zijn er genoeg aanhangers van IS hier.
Maar die voeren hun gewapende strijd gelukkig elders.
pi_148266309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:41 schreef luxerobots het volgende:
Wat als straks niet alleen blijkt dat de Koerden zich niet aan het oorlogsrecht hebben gehouden door mensen te executeren. Maar dat ze uit wraak ook hebben gemarteld?

Ik heb zeker geen respect voor IS, maar de Koerden vertrouw ik ook niet.
Dat zal ongetwijfeld een keer gebeurd zijn geweest.
Het is daar oorlog, onschuldige mensen worden uitgeroeid en er is veel onrecht gaande.
pi_148266356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:30 schreef luxerobots het volgende:
Wie zegt dat de Koerden, straks als het echt slecht gaat met IS, niet nog een claimpje leggen op stukken grond?

En dat zou een probleem zijn omdat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:53:43 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148266409
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:52 schreef BaajGuardian het volgende:

Toch klinkt dit een tikkeltje hypocriet allemaal. Er zijn al eeuwen gigantische conflicten in Afrika en het midden-oosten. Waarom zouden we nu opeens allemaal massaal tegen baardapen vechten?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:54:33 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148266442
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En dat zou een probleem zijn omdat?
Omdat iedereen zo denkt, en die cirkel eens verbroken moet worden als het daar rustig wil worden.
pi_148266631
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:51 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld een keer gebeurd zijn geweest.
Het is daar oorlog, onschuldige mensen worden uitgeroeid en er is veel onrecht gaande.
Ongetwijfeld een keer gebeurd zijn...

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-kogel-kost-50-cent

quote:
De Koerden zouden de huizen van duizenden inwoners van het stadje Barzan hebben verwoest. Dat deden ze uit wraak omdat bewoners van Barzan Koerdische strijders op gruwelijke wijze zouden hebben vermoord.

Schending oorlogsrecht
Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch eist een onderzoek naar wat er in Barzan is gebeurd. "Iedere vorm van collectieve straf die geen legitiem militair doel dient en de burgerbevolking onevenredig hard treft, zoals de massale verwoesting van huizen, is een schending van het oorlogsrecht", zegt de organisatie tegen Nieuwsuur.
Mij valt het op hoe snel de Koerden getransformeerd zijn van terroristen naar helden. Zo zie je maar wat er gebeurt met een partij als er een nog slechtere partij opstaat.
pi_148266792
Paspoort intrekken en lekker daar laten blijven. :W

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Mij valt het op hoe snel de Koerden getransformeerd zijn van terroristen naar helden. Zo zie je maar wat er gebeurt met een partij als er een nog slechtere partij opstaat.
De partij hoeft niet eens slechter te zijn, als de media het maar zo framet.
pi_148266897
quote:
_O_ Wat een held _O_
Nee, gewoon net zo'n teringdebiel als al die Jihadgangers.

gr gr
pi_148266952
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:02 schreef TorroFernandes het volgende:
Paspoort intrekken en lekker daar laten blijven. :W

[..]

De partij hoeft niet eens slechter te zijn, als de media het maar zo framet.
Daar ben ik het wel mee eens. De media zijn belangrijk. Maar ook de wat vrijere media op internet laten toch zien dat IS nog agressiever/gewelddadiger is?
pi_148266990
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch klinkt dit een tikkeltje hypocriet allemaal. Er zijn al eeuwen gigantische conflicten in Afrika en het midden-oosten. Waarom zouden we nu opeens allemaal massaal tegen baardapen vechten?
Dat is niet hypocriet, dat is selectieve verontwaardiging. De hypocrisie zit hem erin dat het opeens wel goed is als je erheen reist om je bij de Koerden aan te sluiten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. De media zijn belangrijk. Maar ook de wat vrijere media op internet laten toch zien dat IS nog agressiever/gewelddadiger is?
Ja, ik bedoelde het meer algemeen dan in deze specifieke situatie.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:10:49 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148267251
quote:

[..]

[..]

Een van de (weinige) nadelen van nieuwe media vind ik. Mensen lijken opeens het geheugen van een goudvis te hebben. Dit is niet de eerste keer dat ik dit merk. En altijd zo zwart-wit. IS is slecht DUS de koerden zijn goed (want zij vechten tegen IS). Ik kijk niet verbaast op als over 2 jaar de koeren opeens weer de slechtste zijn, en we ondertussen een bepaalde tak van IS bewapenen om tegen een of andere extreme Koerdische groep te vechten.
pi_148267588
Aan zij hierboven die hier respect voor opbrengen; besef dat de eerste lichting Syriegangers, waaronder jihadisten, om precies dezelfde redenen waren vertrokken; juist met ISIS als een van de zeer nare neveneffecten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148267809
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Een van de (weinige) nadelen van nieuwe media vind ik. Mensen lijken opeens het geheugen van een goudvis te hebben. Dit is niet de eerste keer dat ik dit merk. En altijd zo zwart-wit. IS is slecht DUS de koerden zijn goed (want zij vechten tegen IS). Ik kijk niet verbaast op als over 2 jaar de koeren opeens weer de slechtste zijn, en we ondertussen een bepaalde tak van IS bewapenen om tegen een of andere extreme Koerdische groep te vechten.
Ik denk dat wij als Nederlanders, die nooit een oorlog meegemaakt hebben, moeilijk kunnen beoordelen wat zo'n oorlog nu eigenlijk met je doet. Als je, zoals de Koerden daar nu, daar moet strijden op leven en dood om je familie en je grond veilig te houden, dan zul je die strijd misschien niet altijd 'volgens de regels' voeren.

Het verschil tussen IS en de Koerden daar is dat de Koerden strijden om lijfsbehoud, terwijl IS de gehele bevolking daar hun wil willen opleggen met hun kalifaat en iedereen die daar niet aan mee willen werken martelen en/of executeren.

Dat maakt het voor mij erg makkelijk om partij te kiezen. Iemand als Richard Jansen die vrijwillig daar heen gaat om de onderdrukte mensen te helpen kan op extra sympathie rekenen.
pi_148267813
quote:

[..]

tegen IS vechten lijkt me zinvoller dan moslims uitsluiten en brandbommen naar moskeeën gooien. Net als kerken in de fik steken tegen de KKK.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:38:30 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148268472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

tegen IS vechten lijkt me zinvoller dan moslims uitsluiten en brandbommen naar moskeeën gooien. Net als kerken in de fik steken tegen de KKK.
Met een eetlepel een kuil graven is ook zinvoller dan met een theelepel, betekend niet dat het beide uberhaupt zinvol is.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:44:50 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148268701
quote:

[..]

Omdat dat het enige is wat we kunnen doen, van amerika hoeven we niks te verwachten, die zijn te dom op vrede te stichten, enige wat ze kunnen is 2 groepen baardapen bewapenen en dan wachten welke het minst kut is, en dat heeft de afgelopen 80 jaar ook niet geholpen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:47:51 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148268805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Omdat dat het enige is wat we kunnen doen, van amerika hoeven we niks te verwachten, die zijn te dom op vrede te stichten, enige wat ze kunnen is 2 groepen baardapen bewapenen en dan wachten welke het minst kut is, en dat heeft de afgelopen 80 jaar ook niet geholpen.
Yup, en zo zal IS ook zeker niet de laatste groep zijn die daar rommel loopt te schoppen. En het kan nog een stuk erger hoor. IS is gruwelijk bezig, maar ze zijn verder vrij lomp volgens mij. De eerste bommen van Amerika vielen ook niet op IS, maar op een andere, veel gevaarlijkere groep. Mensen die zich schuilhouden en plannen voor een grote aanval.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 00:48:38 #40
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_148268828
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
. De eerste bommen van Amerika vielen ook niet op IS, maar op een andere, veel gevaarlijkere groep. Mensen die zich schuilhouden en plannen voor een grote aanval.
Lijkt me logisch, amerika bewapent IS om assad eerst weg te krijgen zodat ze iran kunnen afsluiten van de buitenwereld.
pi_148272300
Waarom respect voor dit figuur en niet voor de lui die daarheen trekken om voor IS te vechten? Zelfde laken een pak imho.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:22:41 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148272330
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:15 schreef Hathor het volgende:
Waarom respect voor dit figuur en niet voor de lui die daarheen trekken om voor IS te vechten? Zelfde laken een pak imho.
Ja? Denk je dat? Trolletje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_148272333
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja? Denk je dat?
Ja dat denk ik. En trolletje roep je maar tegen je ouwe moer zeikerd.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 04:26:04 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_148272345
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat denk ik.
Wat raar dat jij dat denkt. Mensen met een gezond denkpatroon komen daar namelijk niet eens op.

quote:
En trolletje roep je maar tegen je ouwe moer zeikerd.
Ik verleng jou slechts het respect om er maar niet automatisch van uit te gaan dat je ouders je als kind op je hoofd hebben laten vallen. Wil je liever dat ik daar maar vanuit ga dan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 3 januari 2015 @ 05:43:59 #45
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148272468
Weinig held aan. Die gast wil gewoon graag vechten. Voor hetzelfde loopt hij tegen een kogel aan, ligt ie lekker voor zijn veertigste onder de grond. Nou hulde.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148272473
Geef deze man een koninklijke ridderorde a.u.b. _O_
pi_148272475
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 04:15 schreef Hathor het volgende:
IS vormt een directe bedreiging voor de wereldvrede en dient zo snel mogelijk volledig te worden uitgeroeid. Het enige wat het Koerdische volk doet is zichzelf verdedigen tegen deze dreiging.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 06:24:45 #48
430880 mig72
De Professional
pi_148272531
als hij niet betaald wordt hoe onderhoudt hij zich?
pi_148272534
Wat een idioot. Hij is een simpel huurmoordenaar.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 3 januari 2015 @ 06:35:09 #50
430880 mig72
De Professional
pi_148272539
En eerlijk gezegd, het eerste wat in me opkomt bij het lezen van de TT was, weer zo'n een Nederland die vecht voor IS :')

Zet dat maar eens af tegen hoeveel er voor IS vechten, zwaar overwicht toch?
pi_148273905
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 05:51 schreef IMVHI het volgende:

[..]

IS vormt een directe bedreiging voor de wereldvrede en dient zo snel mogelijk volledig te worden uitgeroeid. Het enige wat het Koerdische volk doet is zichzelf verdedigen tegen deze dreiging.
Maar wat heeft deze gast met die Koerden te maken? Als hij zelf nou een Koerd zou zijn, zou ik het nog begrijpen, maar daar lijkt het niet op. Dus is het gewoon een soort mercenary, vergelijkbaar met Nederlandse moslims die voor IS willen strijden, ook al hebben die andere idealen.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:42:47 #52
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_148274125
quote:

[..]

[..]

Het is echt zo subjectief.

Moslims die toentertijd voordat IS bekendheid had gekregen in Syrie gingen vechten tegen Assad, werden door velen gezien als terroristen, dit ongeacht bij wie ze zich aansloten en dit ondanks dat in die periode de grootste bondgenoten van ons land uitgesproken anti-Assad waren.

Nu sluit iemand zich aan bij een partij die tot voor kort door velen ook als fout werd beschouwd, en is het opeens een held. Dit omdat hij tegen IS vecht.
Krekker is de bom!
pi_148274392
Held?

Ik weet niet. Na zijn loopbaan in het NL leger heeft hij ook in Bosnië gevochten. Hij komt op mij over als een figuur dat oorlog net iets te leuk vindt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 3 januari 2015 @ 11:17:26 #54
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148274830
quote:
_O_ Wat een held _O_
Net zo'n held dus als de mensen die zich bij IS aansluiten.
pi_148275064
Een PVV stemmer deze Richard?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_148275251
Het idee dat hij oprecht voor 'de goede zaak' wil strijden. :')

Dit is gewoon een sensatiebeluste, getraumatiseerde flapdrol.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:28:50 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148276491
quote:

[..]

It's all about the name, Palestijnen worden ook getransformeerd van terroristen naar helden en andersom. Albaneze terroristen in Kosovo en moslimrebellen uit Srebrenica ook. Het is maar net door welke bril je er naar kijkt.
Say what?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:30:50 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148276545
Waarom is dit dan geen 'Syriëganger'?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:32:18 #59
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148276595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:30 schreef xzaz het volgende:
Waarom is dit dan geen 'Syriëganger'?
Het is geen jihadist, als je dat bedoelt.
Say what?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:34:50 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148276647
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het is geen jihadist, als je dat bedoelt.
Dus, hij gaat daar ook heen om te knokken.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:42:25 #61
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148276822
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij speelt daar niet de agressor die andere volken aanvalt, hij helpt bij de verdediging van gebieden in Syrië die nu nog haatbaardvrij zijn.
Say what?
pi_148276823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee hij speelt taxichauffeur :')
Ze hebben genoeg mensen die kunnen schieten aan het front.

Aldus hemzelf. Gister op tv.

:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148276882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:42 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hij speelt daar niet de agressor die andere volken aanvalt, hij helpt bij de verdediging van gebieden in Syrië die nu nog haatbaardvrij zijn.
Hij gaat daar toch heen om mensen aan te vallen? Mensen die hem in principe niks hebben gedaan. Dat maakt hem per definitie de agressor, ook al is het voor een zaak die je toevallig wel bevalt.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:47:19 #64
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148276933
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:45 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Hij gaat daar toch heen om mensen aan te vallen? Mensen die hem in principe niks hebben gedaan. Dat maakt hem per definitie de agressor, ook al is het voor een zaak die je toevallig wel bevalt.
Dan zit hij bij de verkeerde groepering, als hij mensen wil aanvallen kan hij beter bij ISIS gaan.
Say what?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:48:51 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148276969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dan zit hij bij de verkeerde groepering, als hij mensen wil aanvallen kan hij beter bij ISIS gaan.
Meten met twee maten _O-
pi_148277020
Ook paspoort innemen of geldt dat hier niet? :+
Zie!
pi_148277028
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:28 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

It's all about the name, Palestijnen worden ook getransformeerd van terroristen naar helden en andersom. Albaneze terroristen in Kosovo en moslimrebellen uit Srebrenica ook. Het is maar net door welke bril je er naar kijkt.
Ja want servische engeltjes waren de slachtoffers.
- Henry de Jouvenel
pi_148277061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:47 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Want de Koerden schieten alleen maar confetti? :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:53:53 #69
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148277098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:48 schreef xzaz het volgende:

[..]

Meten met twee maten _O-
Het verschil niet snappen tussen aanval en verdediging. :')

Het is dus ook fout om Oekraïners te helpen om zich te verdedigen tegen eventuele Russische agressie.
Say what?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:54:44 #70
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148277117
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:52 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Want de Koerden schieten alleen maar confetti? :')
good<>bad
Say what?
pi_148277161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Held?

Ik weet niet. Na zijn loopbaan in het NL leger heeft hij ook in Bosnië gevochten. Hij komt op mij over als een figuur dat oorlog net iets te leuk vindt.
Dat inderdaad, en dat ie in het legioen heeft gezeten geeft aan dat het een fanatiekeling is ook nog.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:56:45 #72
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148277169
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:51 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Ja want servische engeltjes waren de slachtoffers.
Pro-Serviërs vinden dat ja.
Say what?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:19:11 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148277751
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 06:33 schreef thom_05 het volgende:
Wat een idioot. Hij is een simpel huurmoordenaar.
Nee, want hij doet het namelijk niet voor geld of voor middelen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_148278200
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:54 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

good<>bad
Voor het gemak zullen we er even vanuit gaan dat de Koerden inderdaad goed zijn en IS slecht. Buitenstaanders die daarheen gaan, met als doel mee te vechten, zijn áltijd agressors. Verdedigen doe je namelijk wanneer jij wordt aangevallen. Ik kan ook niet naar een middelbare school gaan, de grootste bullebak opzoeken, hem helemaal de tyfus inslaan en dan tegen de rechter zeggen "was noodweer meneer de rechter"
  zaterdag 3 januari 2015 @ 13:45:32 #75
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148278539
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:34 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Voor het gemak zullen we er even vanuit gaan dat de Koerden inderdaad goed zijn en IS slecht. Buitenstaanders die daarheen gaan, met als doel mee te vechten, zijn áltijd agressors. Verdedigen doe je namelijk wanneer jij wordt aangevallen. Ik kan ook niet naar een middelbare school gaan, de grootste bullebak opzoeken, hem helemaal de tyfus inslaan en dan tegen de rechter zeggen "was noodweer meneer de rechter"
Ok.

Feit is dat deze mensen niet vervolgd worden, 2 Britten die voor de YPG vechten en tijdens de kerstvakantie teruggingen om kerst te vieren, zijn nu gewoon vogelvrij. Er zitten trouwens aardig wat ex-militairen uit de VS en EU bij de YPG momenteel, deze man is bepaald niet de enige. Voor Centcom is dit alleen maar nuttig als er een paar bij zitten die goed Engels kunnen om te communiceren.
Say what?
pi_148278702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:30 schreef luxerobots het volgende:

Ze leggen ook claim op stukken land in Turkije, Syrie, Iran en Irak. De Koerden zullen een veel groter conflict starten. Het is beter om de separatistische Koerden zien als ISIS en hun geen zware wapens leveren.
pi_148279144
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 00:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Met een eetlepel een kuil graven is ook zinvoller dan met een theelepel, betekend niet dat het beide uberhaupt zinvol is.
Als je bij de IS zit en in Syrie actief bent dan zit je al als agressor met de kliek bewust in een terreuromgeving zonder al te veel regels in georganiseerde missaad waarbij mensenrechten worden geschonden. En op dat stuk terrein lijkt het me dat deze vrijheid van geweld geen limitatie moet zijn voor mensen die zich daar willen verdedigen en wie daar ook bij komt helpen. Ik zal ook de laatste zijn die mensen op de vingers tikt als in Nederland busladingen gewapende IS of KKK militanten actief zouden zijn.
pi_148279377
Wanneer we agressie en geweld niet in zijn totaliteit afkeuren, maar juist toestaan of zelfs aanmoedigen wanneer het een specifieke motivatie heeft, zal het nooit ophouden.

Geweld jegens een ander is altijd fout. Welk doel het ook dient.

En ja, ik besef me dat dit enorm idealistisch en naïef is. En ik besef me ook dat geweld soms nodig is om verder leed te voorkomen. Maar dat kan ik nog steeds niet toejuichen. Dan zou ik het een noodzakelijk kwaad noemen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_148279710
quote:

Zit er wel in ja.
pi_148279964
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee, want hij doet het namelijk niet voor geld of voor middelen.
Dan is hij een maniak.
- Henry de Jouvenel
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:34:56 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148280057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:53 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het verschil niet snappen tussen aanval en verdediging. :')

Het is dus ook fout om Oekraïners te helpen om zich te verdedigen tegen eventuele Russische agressie.
Zwart - wit
pi_148280326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef probeer het volgende:
Wanneer we agressie en geweld niet in zijn totaliteit afkeuren, maar juist toestaan of zelfs aanmoedigen wanneer het een specifieke motivatie heeft, zal het nooit ophouden.

En ja, ik besef me dat dit enorm idealistisch en naïef is. En ik besef me ook dat geweld soms nodig is om verder leed te voorkomen. Maar dat kan ik nog steeds niet toejuichen. Dan zou ik het een noodzakelijk kwaad noemen.
Dit is wel heel raar gedacht. Jij zegt nu dat niemand zich ooit tegen welke agressie dan ook mag verdedigen met geweld.
Geweld om jezelf, je familie en je land te verdedigen is gewoon noodzakelijk voor je bestaansrecht.
En als er een duidelijke agressor is die niet voor rede vatbaar is, dan is hulp van buitenaf ook legitiem.

Om dezelfde reden dat het goed was dat wij in WW2 hulp kregen van Amerika, Canada en andere landen bij het bevrijden van ons land, zo is het nu legitiem dat de Koerden hulp krijgen van het Westen bij hun bevrijding van de agressor IS.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:51:25 #83
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148280505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:34 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zwart - wit
Say what?
pi_148280518
quote:

Nederland is een werkende democratie. Vanuit die positie van een veilige haven is het hebben van zo'n ideaal vanzelfsprekend. Maar denk hier eens aan: We laten ons tuig vrij met de wetenschap dat ze in delen niemandsland in Syrie en Irak mensen afslachten en pakken vervolgens ook nog het paspoort af zodat de strijders daar niks meer te verliezen hebben. Wij zijn er mooi vanaf. Is dat fair?

Als het omgekeerde zou gebeuren en ons leger zou voor geen meter meer in actie komen dan zou men 't ook wel fijn vinden als er wat tegengas kwam met hulp van waar dan ook.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:56:00 #85
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_148280630
quote:

Alsof dat een toegevoegde waarde is als je nog nooit een buks van dichtbij hebt gezien, laat staan weet hoe het er in een crisisgebied aan toe gaat.

Of je moet gaan als pleeschrobber, net zoals de haatbaarden die IS zijn gaan steunen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 3 januari 2015 @ 15:23:59 #86
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_148281256
Militaire Willems-Orde en wel nu.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_148281539
quote:
Een bebaarde koppensneller die zijn mes in de keel van een opgepakte alawitische burger steekt?
"Waar twee vechten hebben twee schuld!" :') 8)7

Achja, mensen in NL zijn weinig meer gewend dus voorgeprogammeerd om zo extreem door te relativeren. Gelukkig is de bedoeling wel goed.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148282340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit is wel heel raar gedacht. Jij zegt nu dat niemand zich ooit tegen welke agressie dan ook mag verdedigen met geweld.
Geweld om jezelf, je familie en je land te verdedigen is gewoon noodzakelijk voor je bestaansrecht.
En als er een duidelijke agressor is die niet voor rede vatbaar is, dan is hulp van buitenaf ook legitiem.

Om dezelfde reden dat het goed was dat wij in WW2 hulp kregen van Amerika, Canada en andere landen bij het bevrijden van ons land, zo is het nu legitiem dat de Koerden hulp krijgen van het Westen bij hun bevrijding van de agressor IS.
Zelfverdediging vind ik een ander verhaal, maar daar lijkt me in deze situatie nog lang geen sprake van.

Daarbij zeg ik ook nergens dat niemand zichzelf ooit tegen geweld mag verdedigen. Leg me aub geen woorden in de mond.
pi_148282377
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:34 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Een bebaarde koppensneller die zijn mes in de keel van een opgepakte alawitische burger steekt?
"Waar twee vechten hebben twee schuld!" :') 8)7

Achja, mensen in NL zijn weinig meer gewend dus voorgeprogammeerd om zo extreem door te relativeren. Gelukkig is de bedoeling wel goed.
Waar zeg ik iets over de schuldvraag?

Leg me dus aub geen woorden in de mond.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 15:59:41 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_148282410
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Prima, laat Israël / USA maar helpen, denk dat die koerden dat wel leuk vinden. O wacht.
pi_148282505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfverdediging vind ik een ander verhaal, maar daar lijkt me in deze situatie nog lang geen sprake van.
Serieus?
IS heeft hele stukken land op de Koerden verovert om daar een Kalifaat te stichten. De Koerden die daar woonden en niet gelijk afgeslacht worden krijgen 2 opties: Dezelfde zieke ideologie van hun overnemen met alle wetten en regels die daar bij horen of de kogel.
De huizen en dorpen waar voorheen Koerden woonden worden nu bewoond door strenggelovige moslims uit de hele wereld die graag in een Kalifaat willen wonen.

Hoe kan je dit niet als zelfbehoud zien?
pi_148282617
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Serieus?
IS heeft hele stukken land op de Koerden verovert om daar een Kalifaat te stichten. De Koerden die daar woonden en niet gelijk afgeslacht worden krijgen 2 opties: Dezelfde zieke ideologie van hun overnemen met alle wetten en regels die daar bij horen of de kogel.
De huizen en dorpen waar voorheen Koerden woonden worden nu bewoond door strenggelovige moslims uit de hele wereld die graag in een Kalifaat willen wonen.

Hoe kan je dit niet als zelfbehoud zien?
Ow, je had het over de Koerden. Ik doelde op Richard. Die man heeft daar niets te zoeken.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:10:36 #93
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148282725
Paspoort innemen. Grote kans dat deze "held" ook oorlogsmisdaden begaat in die shithole.
pi_148282763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow, je had het over de Koerden. Ik doelde op Richard. Die man heeft daar niets te zoeken.
Dat kan je vinden ja. Maar hij helpt een bevolkingsgroep die in hun bestaan bedreigd word door een agressor die niet voor rede vatbaar is. Als niemand van buitenaf iets tegen IS zou doen, dan kunnen ze het halve Midden-Oosten innemen voordat ze een tegenstander tegenkomen die iets aan deze groepering kan doen. IS heeft die intentie zelfs al uitgesproken.

Om dan te zeggen dat Richard Jansen geweld toestaat of zelfs aanmoedigt, gaat te ver.
pi_148282889
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Om dan te zeggen dat Richard Jansen geweld toestaat of zelfs aanmoedigt, gaat te ver.
Huh? Hij doet er zelf aan mee. Hoe gaat het dan te ver door te zeggen dat hij geweld toestaat?

quote:
In Nederland mag je niets doen. Hier mag het wel. En elke IS-strijder die ik kan stoppen, die stop ik."
We kunnen discussiëren over zijn motivatie om te vechten. Maar dat hij geweld gebruikt moge toch wel duidelijk zijn?
pi_148282900
quote:
[quote]0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Daarbij zeg ik ook nergens dat niemand zichzelf ooit tegen geweld mag verdedigen. Leg me aub geen woorden in de mond.
[/quote]
Geweld ten behoeve van lijfsbehoud is altijd legitiem. Bij een agressor zoals IS die voor geen enkele rede vatbaar is, is hulp van buitenaf ook legitiem.
pi_148282979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

..

Geweld ten behoeve van lijfsbehoud is altijd legitiem. Bij een agressor zoals IS die voor geen enkele rede vatbaar is, is hulp van buitenaf ook legitiem.
Ik zeg dat ik het fout vind. Ik zeg nergens dat ik niet snap dat het nodig is.

Noodzakelijk kwaad dus. Maar dat quote je dan weer niet.

Dus stop eens met dat selectief quoten van mijn woorden, met de bedoeling ze een andere lading te geven of mij voor het blok te zetten.
pi_148282999
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Huh? Hij doet er zelf aan mee. Hoe gaat het dan te ver door te zeggen dat hij geweld toestaat?

[..]

We kunnen discussiëren over zijn motivatie om te vechten. Maar dat hij geweld gebruikt moge toch wel duidelijk zijn?
Hij staat geweld niet toe, maar als dat het enige middel is tegen een vijand die niet voor rede vatbaar is en een volk anders uitgemoord, dan is jezelf verdedigen de enige optie die je nog hebt.
pi_148283086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij staat geweld niet toe, maar als dat het enige middel is tegen een vijand die niet voor rede vatbaar is en een volk anders uitgemoord, dan is jezelf verdedigen de enige optie die je nog hebt.
Dus hij staat het toe, onder het voorbehoud dat het vanuit zelfverdediging plaatsvindt.

En dat ben ik met hem eens hoor. Gepast geweld is imo alleen toegestaan wanneer het vanuit zelfverdediging komt. Maar dan nog keur ik al het geweld af. Helaas ontkom je er dus soms niet aan.

En in het geval van Richard en de Koerden. Het moge duidelijk zijn dat die Koerden inderdaad niet veel anders kunnen. Richard wel.
pi_148283110
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zeg dat ik het fout vind. Ik zeg nergens dat ik niet snap dat het nodig is.

Noodzakelijk kwaad dus. Maar dat quote je dan weer niet.

Dus stop eens met dat selectief quoten van mijn woorden, met de bedoeling ze een andere lading te geven of mij voor het blok te zetten.
Een noodzakelijk kwaad is nooit fout, het is zoals het woord al zegt, noodzakelijk.
Dus vind je geweld nu altijd fout, of soms noodzakelijk? Ik hoop dat je dat laatste bedoeld. En dan hoop ik ook dat je inziet dat de strijd van de Koerden tegen IS zo'n noodzakelijk kwaad is. Eentje die ze niet kunnen winnen zonder hulp van buitenaf.

Richard Jansen ziet dat zo in en is zo onbaatzuchtig om de Koerden te helpen in hun strijd om lijfsbehoud.
pi_148283160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een noodzakelijk kwaad is nooit fout, het is zoals het woord al zegt, noodzakelijk.
Dus vind je geweld nu altijd fout, of soms noodzakelijk? Ik hoop dat je dat laatste bedoeld. En dan hoop ik ook dat je inziet dat de strijd van de Koerden tegen IS zo'n noodzakelijk kwaad is. Eentje die ze niet kunnen winnen zonder hulp van buitenaf.

Richard Jansen ziet dat zo in en is zo onbaatzuchtig om de Koerden te helpen in hun strijd om lijfsbehoud.
Altijd fout, helaas soms noodzakelijk.

Ik zie niet in hoe die twee elkaar uitsluiten.
pi_148283243
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Altijd fout, helaas soms noodzakelijk.

Ik zie niet in hoe die twee elkaar uitsluiten.
We zijn het gelukkig eens, dat laatste kan ik je alleen niet verder proberen te verduidelijken.
pi_148284841
Ik kan alleen maar hopen dat het westen over 10-20 jaar massaal in strijd is met Koerdische extremisten (en dat leipo's als Richard dan voorop staan aan de Koerdische kant). Toen de extremistische moslims bewapend werden tegen de socialisten was ik te jong/niet levend om er bijdehante voorspellingen over te doen. Deze falers doen hard hun best om mij toch nog de kans te geven om te zeggen "Ik zei het toch."
  zaterdag 3 januari 2015 @ 17:18:09 #104
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_148285072
De Nederlandse Quinn. _O_ ^O^ _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148285123
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:37 schreef Voszje het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_
pi_148285506
De Koerden hebben zich met de gratie van Assad weten te vestigen in de grensstreek van Syrie. Dat deze Richard dit grondgebied wil verdedigen zou dan ook opgevat kunnen worden als een impliciete steun aan de vijand van de coalitie wat in feite niet ISIS is maar het falende regeringsclubje van Syrie.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 19:01:49 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148288757
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:31 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Dan is hij een maniak.
Nee hoor.
pi_148289416
Deze man lijkt net zo labiel te zijn als de zogenaamde "Jihadgangers" .
pi_148289608
quote:
Het lijkt meer iemand te zijn die niet weet wat hij wil met zijn leven, emotionele problemen heeft en zijn leven alleen maar zin kan geven door geweld op te zoeken.
pi_148290290
Zo iemand is gewoon een held vind ik, in plaats voor de vijand te strijden vecht hij juist tegen ze :)

Oh en dan ook nog eens zonder geld, daar kunnen onze dure beroepsmilitairen een voorbeeld aannemen ;)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 20:25:11 #111
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148292318
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:23 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het lijkt meer iemand te zijn die niet weet wat hij wil met zijn leven, emotionele problemen heeft en zijn leven alleen maar zin kan geven door geweld op te zoeken.
:Y

Een adrenalinejunkie die in vechten en oorlog een doel heeft gevonden.

Op zich niet anders dan de bontkraagjes die richting zandbak afreizen. Meerendeel daarvan doet het ook grotendeels voor "het avontuur".

Dat klagen over gebrek aan apparatuur vind ik wel tegenvallen. Rambo klaagde nooit. Die maakte gewoon van bamboestokken een machinegeweer.

Die heeft destijds nog meegevochten met de taliban.

"This film is dedicated to the brave Mujahideen fighters of Afghanistan"
Your games are death
With every breath
  zondag 4 januari 2015 @ 00:14:18 #112
361899 thom_05
Ondertitel
pi_148303484
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee hoor.
Ah een soortgenoot van je.
- Henry de Jouvenel
  zondag 4 januari 2015 @ 01:45:32 #113
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_148306675
Vind het hem wel een baas, maar lijkt wel dat hij de geopolitieke implicaties een beetje negeert. Zoals bijvoorbeeld dat PKK en YPG als terrroristisch worden bestempeld door NL e.a.
graag op anoniem
  zondag 4 januari 2015 @ 01:49:26 #114
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_148306773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:25 schreef Rica het volgende:

[..]

:Y

Een adrenalinejunkie die in vechten en oorlog een doel heeft gevonden.

Op zich niet anders dan de bontkraagjes die richting zandbak afreizen. Meerendeel daarvan doet het ook grotendeels voor "het avontuur".

Dat klagen over gebrek aan apparatuur vind ik wel tegenvallen. Rambo klaagde nooit. Die maakte gewoon van bamboestokken een machinegeweer.

Die heeft destijds nog meegevochten met de taliban.

"This film is dedicated to the brave Mujahideen fighters of Afghanistan"
What the fuck is dit :')

Hij gaat naar Syrie omdat hij vindt dat nato meer invloed daar moet hebben, en dat doen ze niet. Dus gaat hij daarheen om een positieve verandering daar te brengen door IS leden neer te halen en het land veilig te maken.

Hem neerzetten als een bontkraagje op zoek naar avontuur is fucking dom :')
graag op anoniem
  zondag 4 januari 2015 @ 03:46:04 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148308569
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:49 schreef topdeck het volgende:

[..]

Hij gaat naar Syrie omdat hij vindt dat nato meer invloed daar moet hebben, en dat doen ze niet. Dus gaat hij daarheen om een positieve verandering daar te brengen door IS leden neer te halen en het land veilig te maken.

Kijk tegen wie je het hebt, user is al niet bijster intelligent.
  zondag 4 januari 2015 @ 03:46:28 #116
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_148308578
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 00:14 schreef thom_05 het volgende:

[..]

Ah een soortgenoot van je.
Ook niet, en ik zit in Nederland.
Wat voor punt probeer je te maken?
  zondag 4 januari 2015 @ 04:36:44 #117
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148308817
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 01:49 schreef topdeck het volgende:

[..]

Die Richard is eerlijker dan de geestelijke stumperts die hem held noemen.

"Ik ben altijd een vechter geweest."

Hij doet het omdat ie het leuk vindt. Ga niet doen alsof ie het voor een hoger doel doet.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 03:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Kijk tegen wie je het hebt, user is al niet bijster intelligent.
Heb je nog zo'n buskruitfapper :')
Your games are death
With every breath
  zondag 4 januari 2015 @ 11:02:41 #118
361899 thom_05
Ondertitel
pi_148310596
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 03:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ook niet, en ik zit in Nederland.
Wat voor punt probeer je te maken?
Gezien zijn geschiedenis lijkt het erop dat hij een bloeddorstige idioot is. Net zo als de vele is leden. Om zo'n mens held te noemen lijkt mij dan ook misplaatst en verminkt de gehele definitie van een held.
- Henry de Jouvenel
pi_148310718
quote:

Eerst Rutte weg, daarna zien we wel of we ook eens gaan afreizen naar het kalifaat
pi_148311489
Dit is een grote show wat je geen deel van wil zijn. De internationale gemeenschap heeft gefaald waardoor dit soort figuren die kant op gaan. De internationale gemeenschap had Assad direct af moeten straffen in plaats van toekijken.
pi_148316831
Richard de tokkie met zijn "Arabische" tattoo die toch niet helemaal Arabisch blijkt te zijn.

quote:
Het zou ironisch zijn als Richard J. door een Koerdische IS-strijder wordt gedood.
pi_148327449
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:35 schreef Irakees het volgende:
Het zou ironisch zijn als Richard J. door een Koerdische IS-strijder wordt gedood.
Die kans is uiterst klein. Aan de andere kant zullen er statistisch gezien al meerdere Nederlandse moslims die zich bij IS aangesloten hebben, gedood zijn door Nederlandse bommen.
Ironisch inderdaad, ik ben blij dat dat door Nederlands belastinggeld mogelijk is gemaakt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')