Gezelligquote:Op zondag 4 januari 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
Vrijdag en zaterdag storm!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rij naar de kust toequote:Op zondag 4 januari 2015 14:57 schreef MaLo het volgende:
[..]
Gezellig
Ik vind het met stormen zo jammer dat ik in het binnenland woon
Nou ja, de laatste keer dat het echt stormde wilde ik dat dus ook, toen stond er windkracht 12 bij Den Helder.. maar toen kwamen de berichten binnen van geknapte bovenleidingen, file's enzo.. dus toen heb ik het maar gelaten voor wat het was.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Rij naar de kust toeMoet haalbaar zijn in een uur ofzo.
Bij een beetje storm kan je amper nog staan bij zee
Die storm van vorig jaar eind oktober was dan ook gekkenwerk. Hier was het levensgevaarlijk op straat...vloog van alles door de lucht, dakpannen vielen van het dak, bomen knapten dwars doormidden. Bij zee was het niet te doen!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, de laatste keer dat het echt stormde wilde ik dat dus ook, toen stond er windkracht 12 bij Den Helder.. maar toen kwamen de berichten binnen van geknapte bovenleidingen, file's enzo.. dus toen heb ik het maar gelaten voor wat het was.
Wil het nog wel eens meemaken. Hier in het binnenland is het altijd maar niks.
Jezus alweer?quote:Op zondag 4 januari 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan weet ik niet waar jij zat , maar in het noorden ging het toen aardig tekeer.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:35 schreef Nattekat het volgende:
Oktober 2013 viel tegen, 5 december was veel beter maar was niks bijzonders op een uurtje na. Mag van mij best
Dan zat je in Limburg zekerquote:Op zondag 4 januari 2015 16:35 schreef Nattekat het volgende:
Oktober 2013 viel tegen, 5 december was veel beter maar was niks bijzonders op een uurtje na. Mag van mij best
Daar heb ik met verbazing naar gekeken...dikke bomen die halverwege omgeknakt waren. Niet met wortel en al, maar idd als luciferhoutjes.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:33 schreef alors het volgende:
[..]
Jezus alweer?
En voor de klagers dat er nooit een goede storm is behalve bij de kust, hier zijn vorig jaar met de windhoos in augustus en de storm in oktober ladingen bomen omgewaaid, bepaald geen luciferhoutjes maar ook metersdikke eiken en beuken. En nog veel meer schade natuurlijk. Ik vind het voor de komende jaren wel weer genoeg geweest.
Je hoeft echt niet naar de kust voor noodweer, je hebt gewoon geluk gehad, of pech. Hangt er een beetje vanaf of je een rondvliegend object in je nek krijgt of dat je veilig op je zolderkamer kunt blijven.
Voorlopig geen winter.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:09 schreef Frutsel het volgende:
Opbokken met die storm.
Sneeeeeeuwwww wil ik
Sneeuw komt na de stormquote:Op zondag 4 januari 2015 18:09 schreef Frutsel het volgende:
Opbokken met die storm.
Sneeeeeeuwwww wil ik
Waarom nou weer net in het weekend. Dit weekend bakken met regen en vorig weekend striemende natte sneeuw op zaterdag.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
in de gaten houdenquote:Op zondag 4 januari 2015 10:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Staat er nog steeds met windstoten boven de 100 km. Kans op storm neemt toe na woensdag.
[ afbeelding ]
2007?quote:Op zondag 4 januari 2015 22:29 schreef Adelante het volgende:
januari 2005 of 2006 was er ook een fikse storm toch?
Nee, ik bedoel sneeuwquote:Op zondag 4 januari 2015 18:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee sorry, dat heb je verkeerd, dan komt de lente
He wat fijn ik moet zondag 7 KM over het strand hardlopen.quote:
en ik 300km touren door nw/n en no NL....quote:Op maandag 5 januari 2015 12:46 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
He wat fijn ik moet zondag 7 KM over het strand hardlopen.
Gewoon "normaal" wc weer hoor. Iets wat we heel vaak hebben in Nederlandquote:Op maandag 5 januari 2015 20:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lekker weer 12 graden komend weekend
Gaat nergens meer over dit weer...
Voor begin januari niet echt normaal..quote:Op maandag 5 januari 2015 20:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon "normaal" wc weer hoor. Iets wat we heel vaak hebben in Nederland
Nee maar dat is 38 graden in de zomer ook niet, als je snapt waar ik heen gaquote:Op maandag 5 januari 2015 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor begin januari niet echt normaal..
Laat maar komenquote:Op maandag 5 januari 2015 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf donderdag veel regen.
Donderdag:
[ afbeelding ]
Windstoten kunnen zaterdag boven de 100km/h komen in De Bilt:
[ afbeelding ]
Nou hier in Zeeland al de hele dag grijs, en koud!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Waterig zonnetje.. Beter dan gisteren in elk geval
Mijn dagje strand is bij deze afgelast, even iets te natquote:Op maandag 5 januari 2015 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf donderdag veel regen.
Donderdag:
[ afbeelding ]
Windstoten kunnen zaterdag boven de 100km/h komen in De Bilt:
[ afbeelding ]
Je doet je username geen eer aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn dagje strand is bij deze afgelast, even iets te nat
Ik heb mijn grenzen, beetje regen was het nog wel waard geweest.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:36 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Je doet je username geen eer aan.
De rivieren zullen ontploffenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:55 schreef INViCTuS het volgende:
Plenzen de komende week:
[ afbeelding ]
Hm... te noordelijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 07:56 schreef aloa het volgende:
Orkaan op de Noordzee komende zaterdag.
[ afbeelding ]
Wij in het oosten krijgen ook een aardige bak water mee. Nou ja, het is geen sneeuwquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Veel regen morgen in het zuiden
Als de verwachte regenhoeveelheid in sneeuw zou hebben valt er een cm of 20quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij in het oosten krijgen ook een aardige bak water mee. Nou ja, het is geen sneeuwdus het wordt niet glad.
Ik lees overal een hoop sensatie om iets waar we in dit land gewoon aan gewend zijn: een stormpje zo nu en dan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:15 schreef Adrie072 het volgende:
Wat verwachten jullie nu qua storm, vrijdag al, zaterdag alleen, beide dagen of in een glas water?
huis-tuin-en-keuken stormpje lijkt het inderdaad op. Noord Duitsland en Denemarken kunnen het wel even voor hun kiezen krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik lees overal een hoop sensatie om iets waar we in dit land gewoon aan gewend zijn: een stormpje zo nu en dan.
Schotland krijgt de grootste klap. Nederland lijkt nu een windkracht 9 te krijgen. Vooral vrijdag en zaterdag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:32 schreef Againzender het volgende:
[..]
huis-tuin-en-keuken stormpje lijkt het inderdaad op. Noord Duitsland en Denemarken kunnen het wel even voor hun kiezen krijgen.
Zoals het er nu voor staat natuurlijkkan nog veranderen.
vooralsnog niets bijzonders hier dus. Maar stormen zijn lastig te voorspellen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Schotland krijgt de grootste klap. Nederland lijkt nu een windkracht 9 te krijgen. Vooral vrijdag en zaterdag.
idd, kan nog allemaal. Moeilijk te voorspellen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:57 schreef Againzender het volgende:
[..]
vooralsnog niets bijzonders hier dus. Maar stormen zijn lastig te voorspellen.
Die was inderdaad een flinke 1quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:08 schreef quirina het volgende:
http://www.knmi.nl/cms/co(...)_van_25_januari_1990
Deze storm was baas.
Toen werd hier in zeeland een stuk van de dakgoot gestript, nooit helemaal gesnapt hoe dat nou kwam. Misschien dat het bij een andere storm was trouwens, in ieder geval in de jaren 90.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die was inderdaad een flinke 1![]()
Weet me nog heel vaag iets van te herinneren dat de schutting letterlijk weg vloog
Dat was een een zware ja, veel schade hier toen. Veel doden door die storm in Europa.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:08 schreef quirina het volgende:
Deze storm was baas.
quote:Vrijdagochtend krijgen de kustprovincies te maken met zware windstoten van 80-100 km/u, in de loop van de ochtend kunnen ook landinwaarts windstoten voorkomen van 80-90 km/u. In de loop van de middag neemt de wind tijdelijk af. Ook zaterdag moet er in grote delen van het land rekening worden gehouden met zware windstoten.
zeg dat wel. Wij zaten op schoolna lestijd nog te kaarten in de kantine, werden we weggestuurd omdat er een orkaan aan zou komen. Wij iets van: ja, vastquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:08 schreef quirina het volgende:
Deze storm was baas.
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op donderdag 08-01-2015 om 09:30:56Heel #Amerika is momenteel in de greep van een bizar groot hogedrukgebied. De kerndruk is ruim 1050 hPa. http://t.co/iNId6hMNfh reageer retweet
Je kan er zeker van zijn dat iedere keer bij een beetje wind iemand dit linkje komt postenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:08 schreef quirina het volgende:
Deze storm was baas.
Heb jij een linkje naar een andere (meer) indrukwekkende stormquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan er zeker van zijn dat iedere keer bij een beetje wind iemand dit linkje komt posten
Inderdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:06 schreef Frutsel het volgende:
opbokken met die storm...![]()
en die regen
Het was ook zooooo zonnig die paar dagen dat de winter het probeerde...quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
Het zonnetje van gister lijkt alweer zó ver weg.....
Bah dit is niks.... zijn van die winterdagen waarop het gewoon niet licht wordt.... het gaat van donker naar een soort van schemer-grijs, en dan weer naar donker.
Bah bah. Doe dan maar een hogedrukgebied met voor mijn part koud weer, zolang de zon er maar een beetje bij is.
Nee true... maar geef toe, dit is treurigheid ten top. Indien de luchten opklaren gaat de temp vaak (vooral snachts) redelijk onderuit, en ik ben absoluut geen kou liefhebber... maar als ik moet kiezen tussen kouder weer met open luchten (of op zijn minst af en toe zon) of depressie-trein weer zoals dit?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was ook zooooo zonnig die paar dagen dat de winter het probeerde...
Voor mij is het makkelijk; in dit kutweer met de bus omdat ik weinig zin heb om te fietsen of in die kutkou met de bus omdat ik weinig zin heb om mijn vingers te verliezen voor de komende paar uur.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee true... maar geef toe, dit is treurigheid ten top. Indien de luchten opklaren gaat de temp vaak (vooral snachts) redelijk onderuit, en ik ben absoluut geen kou liefhebber... maar als ik moet kiezen tussen kouder weer met open luchten (of op zijn minst af en toe zon) of depressie-trein weer zoals dit?
Makkelijke keuze hoor!
Cheers to that!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met andere woorden: Moet gewoon lente worden.
Hee hou eens op!quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:09 schreef Gwywen het volgende:
Is er al een pluim? Volgende week donderdag sneeuw of zo?
Ik zat er vorige keer maar een halve dag naast toen ik een koude rug had (dan komt er sneeuw), ik had 2e kerstdag voorspeld.
Van de week had ik weer een koude rug, dus dan zou je denken, volgende week woensdag of donderdag.
quote:A level 2 was issued for parts of Denmark and far N-Germany mainly for very severe wind gusts.
A level 1 was issued for parts of the North Sea, Denmark, N/NTRL Germany and parts of Poland mainly for severe to damaging wind gusts and an isolated tornado threat.
dat is de enige zekerheid in het leven.quote:
oei, Denemarken gaat vol geraakt worden lijkt het. Stel dat het opeens 200 km zuidelijker trekt...quote:
Tja, dat kan je verwachten met zo'n vierkant licht autootjequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:31 schreef MaLo het volgende:
Harde woei hier vanmorgen, mijn Atos ging van links naar rechts
I know, beide handjes aan het stuurquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, dat kan je verwachten met zo'n vierkant licht autootje
Hier in Assen lijkt het alleen maar erger te worden. Heb een hekel aan woeiquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
De wind is hier nu al flink afgezwakt.
Stormpje hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |