Vraag me af of in dat kaartje wel alle weerstations zijn meegenomen, de Pyreneeėn ligt helemaal niks volgens dit kaartjequote:Op vrijdag 2 januari 2015 14:39 schreef Dven het volgende:
Valt op hoe weinig sneeuw er in noord en oost Europa ligt
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me af of in dat kaartje wel alle weerstations zijn meegenomen, de Pyreneeėn ligt helemaal niks volgens dit kaartje. http://pas-de-la-casa-grau-roig.andorramania.com/webcams.php
En de Sierra Nevada is schijnbaar ook leeg op je kaart... http://sierranevada.es/es/webcams/
Te klein? Zomersneeuw in de alpen staat er ook nooit op. Of het is kunstsneeuw?quote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vraag me af of in dat kaartje wel alle weerstations zijn meegenomen, de Pyreneeėn ligt helemaal niks volgens dit kaartje. http://pas-de-la-casa-grau-roig.andorramania.com/webcams.php
En de Sierra Nevada is schijnbaar ook leeg op je kaart... http://sierranevada.es/es/webcams/
Te klein? Dat beetje wat er in Algerije is gevallen staat er zelfs opquote:Op vrijdag 2 januari 2015 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Te klein? Zomersneeuw in de alpen staat er ook nooit op. Of het is kunstsneeuw?
Hier is de sneeuw nu toch echt wel weg, gisterenavond alleen nog een beetje op en langs ongestrooide wegen. Vandaag al heel de dag zonnig en het is bijna 10 graden geweestquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:02 schreef dick_laurent het volgende:
Ben net van utrecht naar maastricht gereden en maf om te zien als je door brabant rijdt dat daar nu nog steeds langs de snelweg echt hopen sneeuw liggen van tot een meter! Ook op wat grasvelden kon ik her en der nog flinke sneeuwresten zien. Vervolgens in zuid limburg weer noppes nada.
Heerlijk toch juistquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is de sneeuw nu toch echt wel weg, gisterenavond alleen nog een beetje op en langs ongestrooide wegen. Vandaag al heel de dag zonnig en het is bijna 10 graden geweest
Als er niet zo'n gure koude wind had gestaan was het prima geweestquote:
Die sneeuw is hier al sinds zondag wegquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:29 schreef Fred0w het volgende:
Nu is de sneeuw echt weg, gister lag er nog een sneeuwdekje op mijn gazon.
foto 1 is net of het een enorme waterval is die is bevrorenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:13 schreef Dven het volgende:
Wel trots op de ijstrap in de tuin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
3 dagen eerder verwachten ze nog 12 gradenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:55 schreef aloa het volgende:
GFS komt op lange termijn met veel sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, maar je zegt het zelf al: Langetermijn. Kan nog wel een paar keer veranderen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 13:55 schreef aloa het volgende:
GFS komt op lange termijn met veel sneeuw.![]()
[ afbeelding ]
Dat wel ja. Echt standvastig winterweer zie ik nog niet gebeuren. En dan bedoel ik hoge druk met transportkou.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:19 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, maar je zegt het zelf al: Langetermijn. Kan nog wel een paar keer veranderen.
Precies, maar voorlopig blijft het nog wel even uit W/ZW komen. Hoeft niet per definitie slecht te zijn, maar voor een winters scenario heb je het toch liever uit N of O.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wel ja. Echt standvastig winterweer zie ik nog niet gebeuren. En dan bedoel ik hoge druk met transportkou.
Inderdaad ja. Dit kan op lange termijn voor sneeuw gaan zorgen al zal deze kaart meerdere keren nog gaan veranderen. Maar met zoveel depressie geweld in het noorden krijg je niet echt de zeer koude lucht hier in Nederland.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:22 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Precies, maar voorlopig blijft het nog wel even uit W/ZW komen. Hoeft niet per definitie slecht te zijn, maar voor een winters scenario heb je het toch liever uit N of O.
Met zo'n depressie in het noorden krijg je hier inderdaad maar weinig, hooguit wat natter weer over een paar weken.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Dit kan op lange termijn voor sneeuw gaan zorgen al zal deze kaart meerdere keren nog gaan veranderen. Maar met zoveel depressie geweld in het noorden krijg je niet echt de zeer koude lucht hier in Nederland.
[ afbeelding ]
Het is in ieder geval niet saai en voorspelbaar qua weer de laatste tijd.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:20 schreef aloa het volgende:
Na woensdag wordt het weer een stuk onstuimiger. Kans op storm(achtig) weer.
[ afbeelding ]
Niet echt, je zou het liever andersom zien. Depressiegeweld in het zuiden en wij onder hogedrukinvloed.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 14:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Dit kan op lange termijn voor sneeuw gaan zorgen al zal deze kaart meerdere keren nog gaan veranderen. Maar met zoveel depressie geweld in het noorden krijg je niet echt de zeer koude lucht hier in Nederland.
[ afbeelding ]
Dat zou ideaal zijn. Herfstweer in Spanje en winter in Nederlandquote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:28 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Niet echt, je zou het liever andersom zien. Depressiegeweld in het zuiden en wij onder hogedrukinvloed.
Dat moet dus nooit gebeurenquote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:39 schreef aloa het volgende:
Kaarten van 1997..
Hoge druk in het noorden en lage druk in het zuiden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle modellen laten dat zien. Wind en regen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Zowel ECMWF als GFS komen met een beukende WC voor de betrouwbare termijn. Daarna word het een stuk onzekerder.
Het is geen weer om heel vrolijk van te worden in ieder geval. Ja, het is ''zacht'' maar dat gaat gepaard met veel wind en redelijk wat neerslag.. heb ik het liever iets koeler maar droog.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Alle modellen laten dat zien. Wind en regen.
Dat idd. Het is wel boven nul, maar door die harde wind en regen voelt het een stuk kouder aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is geen weer om heel vrolijk van te worden in ieder geval. Ja, het is ''zacht'' maar dat gaat gepaard met veel wind en redelijk wat neerslag.. heb ik het liever iets koeler maar droog.
Alles is beter dan grijze winderige pauperituszooi. Of het nou koud of zacht is, grijs + wind = kut. Klaarquote:Op zaterdag 3 januari 2015 15:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat idd. Het is wel boven nul, maar door die harde wind en regen voelt het een stuk kouder aan.
Transportkou gaat uiteraard door alles heen
volgens mij is transportkou juist wel mooi weer. Geen grijs saai weer, maar helder ijskoud weer met een zonnetjequote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alles is beter dan grijze winderige pauperituszooi. Of het nou koud of zacht is, grijs + wind = kut. Klaar
Hoewel het natuurlijk wel ultrakut is als het ook nog eens koud en grijs en winderig is.
Wat vaak minder koud aanvoelt dan dat waterkoude weer.. is mijn ervaring tenminste. Maar alles is geoorloofd volgens sommige mensen, įls het maar koud wordt. Ik word ook niet vrolijk van een verstikkende warme grijze dag in de zomer..zeker niet als het ook nog eens waait en regent. Dan is het hele weerbeeld gewoon kutquote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:05 schreef aloa het volgende:
[..]
volgens mij is transportkou juist wel mooi weer. Geen grijs saai weer, maar helder ijskoud weer met een zonnetje
lange termijn laat wel verandering zien. Blijft lange termijn...onzeker dus!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat vaak minder koud aanvoelt dan dat waterkoude weer.. is mijn ervaring tenminste. Maar alles is geoorloofd volgens sommige mensen, įls het maar koud wordt. Ik word ook niet vrolijk van een verstikkende warme grijze dag in de zomer..zeker niet als het ook nog eens waait en regent. Dan is het hele weerbeeld gewoon kut
Maar ook op de LT is er geen verbetering in die zin waar te nemen. Zal pas midden/eind januari worden voordat dat echt een optie wordt en dan zit je alweer bijna tegen februari aan te hikken, da's wel echt de laatste maand waarin het goed structureel koud kan worden, of je moet gelukkig worden van een maart 2013..
Is gelukt op de Baltic een mooie 11 Bf op het windmetertje van mijn schip en ik was niet de enigste. Nu gelukkig weer rustig, is beter voor het slapen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:16 schreef aloa het volgende:
Misschien dat we hier nog wat van mee gaan krijgen. Orkaandepressie boven het noorden van de Noordzee.
zeer zeker iets om in de gaten te houden! maar is ver weg, maar de laatste jaren toch vrij vaak zo'n windsignaal zo ver van tevoren min of meer zien uitkomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:16 schreef aloa het volgende:
Misschien dat we hier nog wat van mee gaan krijgen. Orkaandepressie boven het noorden van de Noordzee.
[ afbeelding ]
De jet ligt ook mooi.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
zeer zeker iets om in de gaten te houden! maar is ver weg, maar de laatste jaren toch vrij vaak zo'n windsignaal zo ver van tevoren min of meer zien uitkomen.
Staat er nog steeds met windstoten boven de 100 km. Kans op storm neemt toe na woensdag.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 22:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
zeer zeker iets om in de gaten te houden! maar is ver weg, maar de laatste jaren toch vrij vaak zo'n windsignaal zo ver van tevoren min of meer zien uitkomen.
Herfstquote:Op zondag 4 januari 2015 10:44 schreef aloa het volgende:
Nieuwe pluim laat ook veel wind zien na woensdag en oplopende temperaturen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 4 januari 2015 11:16 schreef aloa het volgende:
GFS laat het geweld nu een dag eerder beginnen. Windkracht 10 aan de kust en zeer zware windstoten tot ver in het binnenland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De aardbevingschade en de stormschade volgen elkaar lekker op hier, ben al een jaar onaangebroken bezig het huis te repareren ...quote:Op zondag 4 januari 2015 11:16 schreef aloa het volgende:
GFS laat het geweld nu een dag eerder beginnen. Windkracht 10 aan de kust en zeer zware windstoten tot ver in het binnenland.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |