quote:Andere Tijden Sport start het nieuwe jaar met een winterserie van vier afleveringen. Onderwerpen: een Elfstedenfamillie, kunstrijdster Ellen Burka-Danby, Adrie van der Poel en Jan Lammers.
De eerste Andere Tijden Sport van 2015 is op zondag 4 januari en gaat over de Elfstedentocht. Aan de hand van niet eerder vertoond privémateriaal van vier schaatsgeneraties De Ruiter wordt een beeld gegeven van een typisch Fries schaatsgeslacht met een rijke Elfstedentraditie. De eerste Elfstedentraditie van deze schaatsdynastie dateert uit 1914. Het geslacht De Ruiter heeft zijn Elfstedentraditie in woord en beeld vastgelegd. Zo filmde Anne de Ruiter al schaatsend de Elfstedentochten van 1986 en 1997.
Een week later, zondag 11 januari, volgt een indringend verhaal over de 93-jarige ex-kunstrijdster Ellen Burka-Danby. De geboren Amsterdamse is in Nederland onbekend maar in Canada een ware legende. Dat de Joodse Burka tijdens de Tweede Wereldoorlog niet in een concentratiekamp terechtkwam, heeft ze te danken aan het kunstrijden. Speciaal voor Andere Tijden Sport komt ze naar Nederland en bezoekt ze Kamp Westerbork.
In de derde aflevering, zondag 18 januari, wordt een spreekwoordelijk standbeeld opgericht voor de man die grote klassiekers op de weg won en in 1996 - in de late herfst van zijn imposante loopbaan – wereldkampioen veldrijden werd in het Franse Montreuil: Adrie van der Poel. Van der Poel trouwde de dochter van de Franse renner Raymond Poulidor en hun zoons David en Matthieu lijken daarmee door Moeder Natuur voorzien van super-wielergenen...
De winterserie wordt zondag 25 januari met gierende banden afgesloten met een aflevering over het eerste Formule 1-avontuur van Jan Lammers. Komend seizoen debuteert Max Verstappen als zeventienjarige. In 1979 was er veel bezorgdheid toen een andere piepjonge coureur debuteerde: Jan Lammers, 22 jaar. Andere Tijden Sport kijkt terug op Lammers’ jongensdroom.
Alle afleveringen van de winterserie zijn om 22.10 uur te zien op NPO 1. Tom Egbers is de presentator vanuit de vaste thuisbasis, het Olympisch Stadion in Amsterdam.
quote:Andere Tijden Sport besteedt zondag aandacht aan de 93-jarige joodse kunstrijdster Ellen Burka-Danby. Dat zij tijdens de Tweede Wereldoorlog niet in een concentratiekamp terechtkwam, heeft ze te danken aan haar sport. Tijdens de opnames kreeg ze een bijzonder eerbetoon van de Nederlandse schaatsbond. Zondag 11 januari, NPO1, 22.30 uur.
http://www.npogeschiedeni(...)ort-Ellen-Burka.htmlquote:Op zondag 11 januari besteedt Andere Tijden Sport aandacht aan een indringende verhaal over de nu 93-jarige kunstrijdster Ellen Burka-Danby. De geboren Amsterdamse is in Nederland onbekend maar in Canada een ware legende.
Burka is Joodse en overleefde in de Tweede Wereldoorlog de kampen van Westerbork en Theresienstadt omdat ze zich had laten inschrijven als Nederlands kampioene kunstrijden. Daarmee verdiende ze een voorkeursbehandeling, terwijl haar ouders en oma de dood vonden in Sobibor.
In 1946 werd Burka daadwerkelijk Nederlands kampioene. Een jaar later emigreerde ze met haar gezin naar Canada, waar ze bij de bond als coach aan de slag ging. In die functie maakte ze 26 WK's en zeven Olympische Spelen mee.
Burka's talentvolste pupil was haar eigen dochter Petra, die Canada in 1965 de wereldtitel bezorgde. Vanwege haar grote verdiensten voor de sport werd Burka-Danby in 1996 opgenomen in de Canadese Sports Hall of Fame.
Tijdens de opnames van Andere Tijden Sport werd Burka-Danby door de KNSB onderscheiden met de ’Blijk van Erkenning’, een trofee die in bijzondere gevallen wordt uitgereikt aan personen die een grote betekenis hebben gehad voor de schaatssport of kunstrijsport. Burka-Danby geldt als een icoon van het kunstschaatsen, de sport die haar de Tweede Wereldoorlog hielp overleven.
"In ons land hebben we met Sjoukje Dijkstra, Joan Haanappel en Dianne de Leeuw drie illustere kunstrijcoryfeeën", zei KNSB-voorzitter Roel Dekker tijdens de overhandiging. "Wij zouden u graag aan dit bijzondere rijtje toevoegen."
De in 1950 naar Canada geëmigreerde Burka reageerde verrast. “Heel bijzonder dat de KNSB me niet vergeten is. Dat ze weten dat ik het kunstrijden in Nederland heb geleerd.”
Zal het eens terugkijken. Lijkt me wel een fieve dame, van wat ik uit het voorstukje zag.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:29 schreef golfer het volgende:
Prachtig en interessant verhaal met een oorlogsgeschiedenis over een 93-jarige, zeer bij de tijd en bijdehante grootheid op kunstschaatsgebied en de Fok!ertjes vinden het saai.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:01 schreef Jason22 het volgende:
Morgen Mart in een Noorse jas over Adrianus van der Poel!
en een muts en een sjaal en een baard!!!!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:01 schreef Jason22 het volgende:
Morgen Mart in een Noorse jas over Adrie van der Poel!
Dat wordt tien minuten over de carrière van Adrie en een half uur durende fap op Mathieu.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:01 schreef Jason22 het volgende:
Morgen Mart in een Noorse jas over Adrie van der Poel!
Phoenix Suns muts.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:26 schreef Evertjan het volgende:
vrouwen willen bij hem zijn mannen willen hem zijn
[ afbeelding ]
Is dit een fragment uit Zwerver Zoekt Vrouw?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:26 schreef Evertjan het volgende:
vrouwen willen bij hem zijn mannen willen hem zijn
[ afbeelding ]
Yvon Jaspers mocht willen dat ze een man als Mart in de show hadquote:Op zondag 18 januari 2015 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is dit een fragment uit Zwerver Zoekt Vrouw?
Jammer alleen dat Tom een beetje doet alsof dat nog niet zo bijzonder is.quote:
Tom weet niet eens of er lucht of zand in een fietsband moetquote:Op zondag 18 januari 2015 22:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Jammer alleen dat Tom een beetje doet alsof dat nog niet zo bijzonder is.
quote:
En dat is jammer.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:27 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Tom weet niet eens of er lucht of zand in een fietsband moet
Die kan de wisselspelers van het 4e elftal nog opnoemen denkquote:Op zondag 18 januari 2015 22:29 schreef Evertjan het volgende:
Zou Mart 3 spelers kunnen opnoemen van de Phoenix Suns
Mag ik dat zeggen?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:29 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Die kan de wisselspelers van het 4e elftal nog opnoemen denk
Dat mag ik zeker zeggenquote:
nee wat is dat trouwens voor rare vraagquote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef xzaz het volgende:
Worden er nog vragen over doping bestelt?
Roept u maar.
quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee wat is dat trouwens voor rare vraag
Sagan zou in theorie met een goede dag en koersverloop ze allemaal moeten kunnen winnen inderdaad in het voorjaar.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:31 schreef Evertjan het volgende:
zou er nu nog een renner zijn die de RVV kan winnen en LBL. Sagan misschien??
hij is nog jong en een renner die op meerdere terreinen uit de voeten kanquote:Op zondag 18 januari 2015 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Sagan zou in theorie met een goede dag en koersverloop ze allemaal moeten kunnen winnen inderdaad in het voorjaar.
Praktijk leert echter dat hij eerst maar eens zijn eerste moet winnen.
Doping in het wielrennen? Waar komt dit ineens vandaan, alsof dat ook maar in deze fietsers opkomt!quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef xzaz het volgende:
Worden er nog vragen over doping gestelt?
Roept u maar.
Typisch Nederlands betweterig gedrag alsof met in Vlaanderen bij een docu over Merckx ooit in hun hoofd zouden halen om over het dopinggebruik van hem te hebbenquote:
Terecht, halve buitenlanders dit datquote:
Uiteraard.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij is nog jong en een renner die op meerdere terreinen uit de voeten kan
Haha.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee wat is dat trouwens voor rare vraag
hadden ze eens moeten doen de tijd dat dit soort wielrennerd als helden gezien moet worden is toch wel voorbij.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:38 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Typisch Nederlands betweterig gedrag alsof met in Vlaanderen bij een docu over Merckx ooit in hun hoofd zouden halen om over het dopinggebruik van hem te hebben
ja dat ook natuurlijk. Maar vroeg mij eigen ook af of er in het huidige peloton een renner is die zowel de RVV als LBL zou kunnen winnenquote:Op zondag 18 januari 2015 22:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar ik bedoel meer dat je wel een renner kan zijn 'die er ongetwijfeld nog wel eentje kan winnen' maar dat je dat eerst nog wel eens een eerste keer moet doen.
zou ik wel eens een uurtje willen vertoeven met mijn karretjequote:Op zondag 18 januari 2015 22:39 schreef Tommeke het volgende:
Mooie fietsenschuur, allemaal fietsen aan de wand, tubes liggen overal
De Cancellara van 2009 had dat ook wel gekund.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Sagan zou in theorie met een goede dag en koersverloop ze allemaal moeten kunnen winnen inderdaad in het voorjaar.
Praktijk leert echter dat hij eerst maar eens zijn eerste moet winnen.
Kans op Gilbert in RVV lijkt of leek me dan groter.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De Cancellara van 2009 had dat ook wel gekund.
ik hou wel van renners die het hele jaar actief zijn in de koers. Liever een renner als Sagan dan een Boonen die zich alleen focust op 2 wedstrijden in het jaarquote:Op zondag 18 januari 2015 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sagan is een knuppel die te veel doet
gelukkig is mart lekker kritisch.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:42 schreef PippenScottie het volgende:
Adri "in het verleden zijn dingen gebeurd, dat moeten we laten rusten, het is de schuld van de media" van der Poel eren...
Mee eens, maar hij heeft nul koersinzicht heb ik soms het idee.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik hou wel van renners die het hele jaar actief zijn in de koers. Liever een renner als Sagan dan een Boonen die zich alleen focust op 2 wedstrijden in het jaar
oh dat gelul. "Daar hebben we van geleerd". Hahaquote:Op zondag 18 januari 2015 22:44 schreef Evertjan het volgende:
[..]
gebeurd is gebeurd daar verander je nu niks meer aan
Mart is zwaar vergane glorie.quote:
heb je nu nog wel maar die zie je niet meer terug na de 1e rondequote:Op zondag 18 januari 2015 22:51 schreef OProg het volgende:
Toen had je tenminste nog Italianen die erbij zaten in de cross.
Nog wel wat meer nationaliteiten;quote:Op zondag 18 januari 2015 22:51 schreef OProg het volgende:
Toen had je tenminste nog Italianen die erbij zaten in de cross.
We hebben Enrico Franzoi nog.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:51 schreef Evertjan het volgende:
[..]
heb je nu nog wel maar die zie je niet meer terug na de 1e ronde
quote:
quote:Op zondag 18 januari 2015 23:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
komt tegenwoordig vaker voor in dopingdossiers dan op tv toch?
quote:Roodhooft merkte in ieder geval niet veel van eventuele dopingspraktijken van zijn toenmalige renner van inmiddels 32 jaar oud: "Helpen deed het in ieder geval niet. Hij reed zo slecht dat het een schandaal was. Halfweg 2011 hebben we hem zijn geld gegeven voor de rest van het seizoen en gevraagd dat hij ons truitje niet meer zou dragen. Dat hij een klant van Ferrari was, verbaast me. Maar controle had ik niet. Hij kwam op vrijdag om te crossen en was op maandag weer weg."
bij deze nog een keerquote:Op zondag 18 januari 2015 23:44 schreef tong80 het volgende:
Mooie uitzending. Tom Egberts is geweldig als documentairemaker. Mag wel eens gezegd worden.
Tom praat ATS alleen aan elkaar idd.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:06 schreef showtimer het volgende:
Is Egbers er dan zo bij betrokken? Kees Jongkind is volgens mij veel meer de documentairemaker hier.
Verzonnen of meer afgekeken van (het veel betere) Belga Sport?quote:Op maandag 19 januari 2015 08:26 schreef TUFKAL het volgende:
Het is verzonnen door Egbers. Schijnbaar nu z'n handen er vanaf getrokken
Belga Sportquote:Op maandag 19 januari 2015 10:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Verzonnen of meer afgekeken van (het veel betere) Belga Sport?
Dat vind ik ook altijd. Bij andere tijden sport krijg ik toch altijd een beetje een net niet gevoel. Belga sport of bijvoorbeeld 30 for 30 van ESPN zijn zoveel betere sport documentaires.quote:Op maandag 19 januari 2015 10:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Een beetje voortgekomen uit z'n levenswerk "de zwarte parel meteoor" van Heracles geloof ikquote:Op maandag 19 januari 2015 10:00 schreef showtimer het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar zoals borisz al aangeeft is Tom hier voornamelijk het gezicht voor het grote publiek.quote:Op maandag 19 januari 2015 18:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een beetje voortgekomen uit z'n levenswerk "de zwarte parel meteoor" van Heracles geloof ik
Wat weet Tom nou van wielrennen.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Jammer alleen dat Tom een beetje doet alsof dat nog niet zo bijzonder is.
Hij kan er toch ook niks aan doen dat duivenmelkers over de schreef gaan?quote:Op zondag 18 januari 2015 22:33 schreef xzaz het volgende:
Worden er nog vragen over doping gestelt?
Roept u maar.
Dat zeggen we ondertussen al een paar jaar...quote:Op zondag 18 januari 2015 22:36 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij is nog jong en een renner die op meerdere terreinen uit de voeten kan
24 nog maar een echte top klassiekerrenner is op zijn best tussen zijn 26e-32equote:Op donderdag 22 januari 2015 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat zeggen we ondertussen al een paar jaar...
Hij stagneert voor het gevoel een beetje, maar is idd nog erg jong.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat zeggen we ondertussen al een paar jaar...
Geen reet, dus laat dan maar iemand anders het voorleesverhaaltje uitschrijven.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat weet Tom nou van wielrennen.
Mijn eerste bewuste F1 herinneringquote:
Paydrivers zijn van alle tijden, alleen toen kwam je met een beetje talent al een heel eind bij een middenveldteam.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef glasshole het volgende:
Zelfs toen moest er 8 ton op tafel komen, flink bedrag voor die tijd
Hele strategische sport. Moet je liggenquote:Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef TUFKAL het volgende:
Formule 1Dat ga ik nooit wat vinden. Neemt niet weg dat ik de docu met interesse kijk
Wacht maar, als Max Verstappen straks het podium pakt ga je het steeds leuker vindenquote:Op zondag 25 januari 2015 22:30 schreef TUFKAL het volgende:
Formule 1Dat ga ik nooit wat vinden. Neemt niet weg dat ik de docu met interesse kijk
Misschien met wat meer interesse maar ben niet zo'n meeloper verder.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:31 schreef glasshole het volgende:
[..]
Wacht maar, als Max Verstappen straks het podium pakt ga je het steeds leuker vinden
Ik vind tennis ook kut als een Nederlander het goed doetquote:Op zondag 25 januari 2015 22:31 schreef glasshole het volgende:
[..]
Wacht maar, als Max Verstappen straks het podium pakt ga je het steeds leuker vinden
serieus? Ik kan altijd wel genieten van een goede tenniswedstrijd. Zeker als het gelijkwaardige tegenstanders zijn.quote:Op zondag 25 januari 2015 22:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind tennis ook kut als een Nederlander het goed doet
Dat is wel een eeuwigheid geleden ookquote:Op zondag 25 januari 2015 22:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind tennis ook kut als een Nederlander het goed doet
quote:Op zondag 25 januari 2015 22:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
serieus? Ik kan altijd wel genieten van een goede tenniswedstrijd. Zeker als het gelijkwaardige tegenstanders zijn.
Daar heb ik op Zandvoort nog een anti-slipcursus van gekregen voordat ie verongelukte.quote:
Michael Chang:quote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef Iwanius het volgende:
Iets anders: Weet je wat ze nog eens moeten laten zien? Die befaamde partij op Roland Garros? tussen Ivan Lendl en die Chinese Amerikaan in een hele lange partij waar beiden uitgeput waren en out of nowhere die Chinees bij zijn opslag een onderhandse bal sloeg die Lendl miste en ook niet pikte en zijn beklag deed.( vanwege de brutaliteit)
Die heb ik toen live zitten kijken. Ge-wel-digquote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef Iwanius het volgende:
Iets anders: Weet je wat ze nog eens moeten laten zien? Die befaamde partij op Roland Garros? tussen Ivan Lendl en die Chinese Amerikaan in een hele lange partij waar beiden uitgeput waren en out of nowhere die Chinees bij zijn opslag een onderhandse bal sloeg die Lendl miste en ook niet pikte en zijn beklag deed.( vanwege de brutaliteit)
quote:Op maandag 26 januari 2015 16:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik zeg niks. Ik post alleen maar. Woordelijke humor is aan jou niet besteed. Dat mogen vrienden en bekenden ervaren. Jij bent begonnen met totaal fout mijn posts en opmerkingen te verbeteren. Je bent nu kwaad dat ik je op je domheid wijs. Niks tegen domheid verder. Maar om het zo te etaleren zoals jij doet is hilarisch. Ga vooral zo door. Op je grafsteen of urn komt ooit te staan : 'Hier ligt ie, weer alleen in z'n deuk van 't lachen. Kom net van een koude kermis thuis.'quote:
Vind je ook niet dat Hugo Brandts Corstius te veel is beschadigd door W. F. Hermans. Hoewel Malle Hugo briljant was en hij te veel op de man speelde waren Piet Grijs, Battus en Eter wel geweldige schrijvers als pseudoniem.quote:
Vecht dit lekker via PM uit ofzo.quote:Op donderdag 29 januari 2015 11:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vind je ook niet dat Hugo Brandts Corstius te veel is beschadigd door W. F. Hermans. Hoewel Malle Hugo briljant was en hij te veel op de man speelde waren Piet Grijs, Battus en Eter wel geweldige schrijvers als pseudoniem.
Of niet Iwanius ?
quote:Andere Tijden Sport begint deze maand aan een 'zomerzevenkamp'; er liggen zeven nieuwe afleveringen op de plank. De serie opent op zondag 24 mei en zendt zondag 5 juli de zevende en laatste aflevering uit. Telkens om 22.10 uur op NPO 1 en op NOS.nl.
Kluivert en de tranen van de Champions League
De serie opent met de Champions League-overwinning van Ajax in 1995. Aan de hand van ‘wonderkind’ Patrick Kluivert winnen de Amsterdammers als voorlopig laatste Nederlandse club de Champions League. Behalve Kluivert, gaan ook onder anderen aanvoerder Danny Blind, Jari Litmanen en Ronald de Boer terug naar dat memorabele moment in de vaderlandse voetbalgeschiedenis.
Cruijff gaat vreemd
Een week later (zondag 31 mei) staat een spraakmakende aflevering over de beruchtste transfer in het Nederlandse voetbal op het programma. Het shirt stond hem niet, het zwarte broekje evenmin. Het schuurde. En toch liep Johan Cruijff in de zomer van 1983 De Kuip binnen. Hij had naar eigen zeggen één taak: kampioen worden. Voor Feyenoord, maar vooral ook tegen Ajax.
Vanuit de boezem van de toenmalige spelersgroep wordt duidelijk dat onder de glans van schaal en beker pijn en teleurstelling schuilen.
Rik Smits; van zero tot hero
Voor de aflevering van zondag 7 juni ging Andere Tijden Sport op bezoek bij Rik Smits in het Amerikaanse Indianapolis. Hoe kan het dat een verlegen slungel, die nauwelijks kon basketballen, uitgroeide tot een ster in de NBA? Een aangrijpend verhaal over een held die geen held wilde zijn: van ‘zero tot hero’.
Koopmans vs Blanchard: Rumble in Rotterdam
Op zondag 14 juni volgt de aflevering over het Gevecht van de Eeuw tussen boksers Rudy Koopmans en Alex Blanchard. In 1982 troffen de heren elkaar in Ahoy in Rotterdam voor de Europese titelstrijd: ´Rumble in Rotterdam´. Andere Tijden Sport bracht de twee kemphanen opnieuw in de ring.
Jan Knippenberg: Forrest Gump op Texel
Zondag 21 juni vertelt Andere Tijden Sport het ontroerende verhaal van ultra-lange-afstandsloper Jan Knippenberg, de ‘Forrest Gump’ van Texel. Hij bedacht in 1974 om van zijn woonplaats Hoek van Holland in negentien dagen naar Stockholm te rennen. Omgerekend twee marathons per dag. Met een VW-busje en twee begeleiders vertrokken ze begin juli uit Hoek van Holland. De hele tocht is destijds vastgelegd met een 8 mm-amateurcamera.
Hoe de Tour van '54 naar Nederland kwam
Aan de vooravond van de start van de Tour de France in Utrecht gaat Andere Tijden Sport op zondag 28 juni terug naar 1954, toen de Tour voor het eerst buiten Frankrijk startte, in Amsterdam. In de Tour van 1953 won het Nederlandse landenteam het ploegenklassement. Als ‘beloning’, mocht de Ronde in 1954 in Nederland beginnen. Rotterdam was eerste keus, maar Amsterdam kreeg de primeur.
Kort voor hun dood sprak Andere Tijden Sport het afgelopen jaar met de pioniers die de Tour in de jaren '50 populair maakten. Jan Nolten, Gerrit Voorting en Henk Faanhof. In deze uitzending ook uniek amateurmateriaal in kleur van een wielergekke familie die onze jongens met de camera volgde tot ver in Frankrijk.
Han Urbanus, honkbalpionier
De sportzomer van Andere Tijden Sport wordt op zondag 5 juli afgesloten met het verhaal over het begin van top-honkbal in Nederland. Han Urbanus was net na de oorlog, toen het honkbal hier nog in de kinderschoenen stond, de allerbeste werper van Nederland.
In 1952 kreeg hij, als eerste Europeaan, de kans om in Amerika mee te trainen met een van de beste ploegen van de wereld: New York Giants. In de Big Apple kwam Urbanus tot de ontdekking dat er in Nederland al die jaren verkeerd werd gegooid. Met nieuwe techniek, een instructiefilm en met een boek vol aantekeningen onder de arm, keerde Urbanus terug naar Nederland als ‘honkbalprofeet’. Hij verspreidde het woord van het professionele honkbal in Amerika en legde de basis voor het Nederlandse honkbalsucces van nu.
quote:Op vrijdag 8 mei 2015 19:15 schreef Evertjan het volgende:
Rik Smits wat een held is dat hij is de favo basketballer van David Letterman
ik heb wat gegoogled en je hebt inderdaad gelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het schijnt toch echt te kloppen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Han_Urbanus
Met Kluivert als rode draad.quote:Op zondag 24 mei 2015 21:38 schreef Evertjan het volgende:
Straks om 22.10 een terugblik op de CL winst van Ajax in 1995
Utrechtquote:Op zondag 24 mei 2015 22:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van wie zijn die lelijke rode shirtjes?
AZ Alkmaar?
Twintig jaar later speelt Roda JC play-offs tegen FC Emmen.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Roda JC had dit seizoen trouwens kampioen geworden als Ajax niet zo'n debiel goed elftal had
zelfs ik moet zeggen dat Ajax toen wel een lekker elftalletje hadquote:Op zondag 24 mei 2015 22:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Potverdrie, dit was een elftal jongens![]()
Surinaams elftalquote:
Ja ach club liefde dit dat zus zo. Pleur op. Dit was voor heel Nederland een genot.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
zelfs ik moet zeggen dat Ajax toen wel een lekker elftalletje had
heb altijd het idee dat die wel wat met ajax heeftquote:
hij is een eaglequote:Op zondag 24 mei 2015 22:17 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
was geen ajacied , nu nog steeds niet
Sting like a bee, fly like an eagle, rise like a phoenixquote:
Jack heeft ook wat met Ajax.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
heb altijd het idee dat die wel wat met ajax heeft
die heeft zich wel goed ontwikkeld als trainer de laatste jarenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Met Aad de Mos op de bank , Dat kon niet meer fout
Heeft de methode van het wisselen na een minuut of 5 uitgevondenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
die heeft zich wel goed ontwikkeld als trainer de laatste jaren
In Griekenland was het eerder Aad de Mof.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:18 schreef Evertjan het volgende:
[..]
die heeft zich wel goed ontwikkeld als trainer de laatste jaren
Haim heeft nog slapeloze nachtenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:19 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heeft de methode van het wisselen na een minuut of 5 uitgevonden
Dat doelpunt net. GVDquote:Op zondag 24 mei 2015 22:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Potverdrie, dit was een elftal jongens![]()
Als Real Madrid zo'n goal maakt is het countervoetbal zoals ik al zei.quote:
onzinquote:Op zondag 24 mei 2015 22:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Real Madrid zo'n goal maakt is het countervoetbal zoals ik al zei.
Andre Rieu tijdens de halve finalequote:Op zondag 24 mei 2015 22:20 schreef Evertjan het volgende:
Europese wedstrijden in het Olympisch Stadion![]()
![]()
Niet Andrei Demchenko ?quote:Op zondag 24 mei 2015 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond Winston Bogarde de beste speler van dit elftal, gevolgd door Wooter.
Demtsjenkoquote:Op zondag 24 mei 2015 22:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vond Winston Bogarde de beste speler van dit elftal, gevolgd door Wooter.
quote:
Verdomme.quote:
ohja, jij bent ook voor ajax he?quote:
Klopt helemaal ouwe reus, laat gaan.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ohja, jij bent ook voor ajax he?
samen met jouw goede vriend BoerBert.
Oei.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef StarGazer het volgende:
Die 1-4 in Eindhoven was ook leuk dat seizoen. Ook omdat we daarvoor 5 seizoenen op rij daar hadden verloren.
Aangenaam.quote:
9 jaar lang ongeslagen in Amsterdam. In de competitie. Au.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei.
Dit vind ik een wat minder prettige post.
Ik heb dan toch liever de vroege jaren in de ArenA
Als het knock out was geweest hadden ze er gewoon uit gelegenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ajax wist in dat seizoen niet te winnen van Casino Salzburg.
Best pijnlijk jaquote:Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
9 jaar lang ongeslagen in Amsterdam. In de competitie. Au.
Kluivert heeft ze allemaal gedaanquote:Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier komt de massaverkrachting vandaan
Dat hebben wel meer zwartjesquote:Op zondag 24 mei 2015 22:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik heb constant het idee dat Kluivert de eeuwige jeugd heeft en nooit ouder wordt.
Inderdaad.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:27 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Als het knock out was geweest hadden ze er gewoon uit gelegen
Blind moest rood krijgenquote:Op zondag 24 mei 2015 22:28 schreef StarGazer het volgende:
Zo goed was Bayern - thuis eigenlijk niet.
IFK Gotenburg?quote:Op zondag 24 mei 2015 22:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Inderdaad.
Weet je nog wie groep A won, met United, Barcelona en Galatasaray?
WOT ?quote:Op zondag 24 mei 2015 22:28 schreef StarGazer het volgende:
Zo goed was Bayern - thuis eigenlijk niet.
Dopeburg inderdaadquote:
Begin jaren 70 was niet andersquote:Op zondag 24 mei 2015 22:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat Ajax ooit zo goed was
Dat hebben ook meer zwartjesquote:Op zondag 24 mei 2015 22:29 schreef Evertjan het volgende:
[..]
hij is wel een paar kilootjes zwaarder geworden
jaartje later Real helemaal zoek gespeeld in Bernabeu. Staande ovatie van het publiek daar.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:29 schreef hafcfan het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat Ajax ooit zo goed was
Nog dominanter.quote:Op zondag 24 mei 2015 22:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Begin jaren 70 was niet anders
heb het gehoord ja. Nu mogen ze blij zijn als het geen 5-0 wordt ongelovelijkquote:Op zondag 24 mei 2015 22:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
jaartje later Real helemaal zoek gespeeld in Bernabeu. Staande ovatie van het publiek daar.
Wat een ongelofelijke debielquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |