quote:
Ja, zijn nieuwe afleveringen.
Op 31 mei weer eentje over het kaartincident bij het WK van 1994:
Ronald Koeman heeft er spijt van dat hij als aanvoerder van het Nederlands elftal tijdens het WK van 1994 bij toenmalig bondscoach Dick Advocaat geen melding heeft gedaan van het kaartincident rond John de Wolf. "Als ik het over had mogen doen, had ik op dat moment Advocaat gezegd wat er gebeurd was."
Koeman vertelt uitgebreid over het voorval dat destijds voor een scheuring binnen Oranje zorgde in de aflevering van
Andere Tijden Sport: WK '94: en er moest ook nog gevoetbald worden die zondag 31 mei wordt uitgezonden.
Tennissen, golfen en kaartspelletjes vormen dat toernooi het vertier voor de spelers van het Nederlands elftal. De ploeg van Advocaat verblijft wekenlang op de exclusieve golfclub Lake Nona in Orlando, in een periode waarin
smartphones en sociale media nog niet bestonden.
Maar uitgerekend een ogenschijnlijk onschuldig potje kaarten dreigt Oranje dat WK te verscheuren. "Het viel mijn broer Frank op dat John de Wolf wel erg vaak de joker had", haalt Ronald de Boer in de herinnering. "Hij zei meteen: die speelt vals. En ik weet ook hoe hij dat doet."
De ontmaskering slaat volgens De Boer in als een bom. De kaartspelletjes blijken namelijk aanzienlijk minder vrijblijvend dan gedacht. Er wordt flink gegokt, vaak met honderden guldens inzet per potje. De Boer: "Brian Roy verloor een keer 500 gulden en zei meteen tegen De Wolf dat hij valsspeelde."
De Wolf wordt na zijn ontmaskering door de spelersgroep van Oranje buitengesloten. "Best wel lullig om iemand op zo'n manier te leren kennen", herinnert Stan Valckx zich. "Hij stond er niet lekker meer op", zegt De Boer.
Iedereen van de spelersgroep is op de hoogte van het incident, maar niemand doet er melding van bij Advocaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer